Vooral dat laatste natuurlijk. Trump is ideologisch gelieerd aan Poetin en Poetin weet zijn narcisme ook ook nog eens te voeden.quote:Op maandag 15 december 2025 13:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat lijkt wellicht zo maar ik denk dat er een geheel andere rationale achter zit. Trump wil vrede en de makkelijkste manier om vrede te bereiken is 1) de zwakkere partij binnen een conflict onder druk te zetten, niet de sterkere partij, 2) de partij die je het meeste kunt beïnvloeden onder druk zetten.
Wellicht worden de eisen van Rusland ook wel gewoon als realistisch bezien door Trump.
Dat zou kunnen, persoonlijk hou ik het liever op een stukje pragmatiek.quote:Op maandag 15 december 2025 13:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vooral dat laatste natuurlijk. Trump is ideologisch gelieerd aan Poetin en Poetin weet zijn narcisme ook ook nog eens te voeden.
Vergeet niet leuke financiële deals voor hem en zijn maatjes.quote:Op maandag 15 december 2025 13:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vooral dat laatste natuurlijk. Trump is ideologisch gelieerd aan Poetin en Poetin weet zijn narcisme ook ook nog eens te voeden.
Dat schrijf jij hier heel vaak. Maat ik lees die opmerkingen niet. Volgens mij valt dat ook wel mee.quote:Op maandag 15 december 2025 13:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je sommige mensen moet geloven denkt iedereen dat het een zelfverrijkende corrupte clown is die niets om het land heeft en het in oorlog heeft gestort om er geld aan de verdienen.
Oh, absoluut.quote:Op maandag 15 december 2025 13:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Vergeet niet leuke financiële deals voor hem en zijn maatjes.
Dat heb ik hier nog niet gelezen. Het is enkel duidelijk gebleken dat er zich corrupte personen bevinden in zijn directe omgeving en vandaar is het interessant te zien dat de Oekraïners, die omtrent deze corruptiezaak ongetwijfeld beter op de hoogte zijn, een waardeoordeel van vertrouwen richting Zelenski uitten.quote:Op maandag 15 december 2025 13:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je sommige mensen moet geloven denkt iedereen dat het een zelfverrijkende corrupte clown is die niets om het land heeft en het in oorlog heeft gestort om er geld aan de verdienen.
Ik zeg dit letterlijk nooit.quote:Op maandag 15 december 2025 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat schrijf jij hier heel vaak. Maat ik lees die opmerkingen niet. Volgens mij valt dat ook wel mee.
Hier verwijderen we het zonder onderbouwing dan ook. Maar verder heb je gelijk.quote:Op maandag 15 december 2025 14:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat heb ik hier nog niet gelezen. Het is enkel duidelijk gebleken dat er zich corrupte personen bevinden in zijn directe omgeving en vandaar is het interessant te zien dat de Oekraïners, die omtrent deze corruptiezaak ongetwijfeld beter op de hoogte zijn, een waardeoordeel van vertrouwen richting Zelenski uitten.
Mensen zijn corruptieschandalen gewend in Oekraine, maar een president die zijn rug recht houdt tegenover Amerikaanse en Russische druk niet altijd, ik denk niet dat die druk vanuit de VS heel zwaar meeweegt onder de bevolking, integendeel juist in dit geval.quote:Op maandag 15 december 2025 13:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Omdat het vertrouwen in Zelenski ondanks het corruptieschandaal gelijk gebleven is.
Daarnaast is er recentelijk druk geweest vanuit de VS om verkiezingen te houden.
Dat beeld zie je wel bijvoorbeeld op Twitter vaak geschetst. Ik denk dat maar weinig mensen dat werkelijk zo geloven. Ik denk ook niet dat Zelensky zelf zich onrechtmatig verrijkt.quote:Op maandag 15 december 2025 13:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het blijven bizarre beeldenquote:Op maandag 15 december 2025 14:54 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
https://t.me/brigade_14/3934
Kupyansk gebied.
Pokrovsk is helemaal bizar.quote:Op maandag 15 december 2025 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het blijven bizarre beelden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reminder dat de oorlog op zijn meest intens is waarschijnlijk nu sinds jaren.
quote:Op maandag 15 december 2025 15:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Pokrovsk is helemaal bizar.
Kan deze ook niet embedden want niet op twitter, maar wat een enorm slachtveld daar nu.Meer urban pokrovsk:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reminder dat de oorlog op zijn meest intens is waarschijnlijk nu sinds jaren.
[..]
Kan deze ook niet embedden want niet op twitter, maar wat een enorm slachtveld daar nu.Vanuit strategisch oogpunt logisch dit tijdens het afronden van een bestand te doen, maar humanitair gezien natuurlijk volkomen waanzinnig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reminder dat de oorlog op zijn meest intens is waarschijnlijk nu sinds jaren.The End Times are wild
Ja dat is ook inderdaad de reden, oekraieners waarschuwden al weken hiervoor dat het tijdens deze vredesonderhandelingen hel ging worden aan het front.quote:Op maandag 15 december 2025 15:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vanuit strategisch oogpunt logisch dit tijdens het afronden van een bestand te doen, maar humanitair gezien natuurlijk volkomen waanzinnig.
Daar geven ze dan ook niks om in USSRusland.quote:Op maandag 15 december 2025 15:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vanuit strategisch oogpunt logisch dit tijdens het afronden van een bestand te doen, maar humanitair gezien natuurlijk volkomen waanzinnig.
Maar ze doen hier ook zelf gretig aan mee. Bij het UAlossesproject schiet ook het dodenaantal aan Oekraïnse kant omhoog, het aantal doden en vermisten is deze maand de 170.000 voorbij gegaan.quote:Op maandag 15 december 2025 15:06 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja dat is ook inderdaad de reden, oekraieners waarschuwden al weken hiervoor dat het tijdens deze vredesonderhandelingen hel ging worden aan het front.
Ongetwijfeld sterven er ook veel Oekraieners ja, die beelden zoek ik minder op, maar de compilatie van strikes op hun logistiek van Rubikon en andere zijn niet mild.quote:Op maandag 15 december 2025 15:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar ze doen hier ook zelf gretig aan mee. Bij het UAlossesproject schiet ook het dodenaantal aan Oekraïnse kant omhoog, het aantal doden en vermisten is deze maand de 170.000 voorbij gegaan.
Dat zie je het meeste inderdaad. De route van Izium naar Sloviansk zal wat dat betreft essentieel blijken de komende tijd.quote:Op maandag 15 december 2025 15:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ongetwijfeld sterven er ook veel Oekraieners ja, die beelden zoek ik minder op, maar de compilatie van strikes op hun logistiek van Rubikon en andere zijn niet mild.
de vraag is nu: wie heeft Witkoff eerst gebeld nadat die gesprekken met Zelensky klaar waren: Trump of Poetin?quote:Op maandag 15 december 2025 15:33 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Verstandig. Oekraïne heeft al genoeg concessies gedaan. Laat de zelfverklaarde dealmaker in chief maar een concessie van rusland regelen.
Gezien het continue terreinverlies van Oekraïne is een kleine concessie qua grondgebied niet zo gek. Ik kan wel begrijpen dat ze Sloviansk en Kramatorsk niet willen opgeven vanwege de verdedigingswerken maar van de andere kant kan het ook zo zijn dat de Russen tegen zomer volgend jaar deze steden wel weten in te nemen, de afstand van het front is zo'n 12-15km momenteel.quote:Op maandag 15 december 2025 15:33 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Verstandig. Oekraïne heeft al genoeg concessies gedaan. Laat de zelfverklaarde dealmaker in chief maar een concessie van rusland regelen.
Dus Oekraïne met grondgebied zonder slag of stoot opgeven.quote:Op maandag 15 december 2025 16:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gezien het continue terreinverlies van Oekraïne is een kleine concessie qua grondgebied niet zo gek. Ik kan wel begrijpen dat ze Sloviansk en Kramatorsk niet willen opgeven vanwege de verdedigingswerken maar van de andere kant kan het ook zo zijn dat de Russen tegen zomer volgend jaar deze steden wel weten in te nemen, de afstand van het front is zo'n 12-15km momenteel.
Als je het uiteindelijk toch gaat opgeven is het waanzin om erom te gaan vechtenquote:Op maandag 15 december 2025 16:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus Oekraïne met grondgebied zonder slag of stoot opgeven.
Nee.
Laat Rusland daar maar duur voor betalen, zoals ze tot nu toe gedaan hebben.
je kunt nu na 4 jaar vechten niet meer stellen dat ze het zonder slag of stoot opgevenquote:Op maandag 15 december 2025 16:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus Oekraïne met grondgebied zonder slag of stoot opgeven.
Nee.
Laat Rusland daar maar duur voor betalen, zoals ze tot nu toe gedaan hebben.
Jij zou het gewoon weggeven.quote:Op maandag 15 december 2025 16:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je het uiteindelijk toch gaat opgeven is het waanzin om erom te gaan vechten
Wel als nu van ze verwacht wordt om grondgebied dat nog niet is ingenomen over te dragen aan de Russen.quote:Op maandag 15 december 2025 16:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kunt nu na 4 jaar vechten niet meer stellen dat ze het zonder slag of stoot opgeven
als de verdediging van dat gebied kansloos is ...quote:Op maandag 15 december 2025 16:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel als nu van ze verwacht wordt om grondgebied dat nog niet is ingenomen over te dragen aan de Russen.
Dan kunnen ze heel Oekraïne nu wel opdoeken.quote:Op maandag 15 december 2025 16:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
als de verdediging van dat gebied kansloos is ...
why?quote:Op maandag 15 december 2025 16:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan kunnen ze heel Oekraïne nu wel opdoeken.
Nee, natuurlijk niet. Maar het bloedig gaan verdedigen met de intentie ze er duur voor laten betalen, (maar erkennen dat je het uiteindelijk toch kwijt raakt) is nog veel gekker.quote:Op maandag 15 december 2025 16:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij zou het gewoon weggeven.
Als beloning...
Dat is pas waanzin.
In feite zeg je nu dat Oekraïne 4 jaar lang voor niets heeft verdedigd.quote:Op maandag 15 december 2025 16:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar het bloedig gaan verdedigen met de intentie ze er duur voor laten betalen, (maar erkennen dat je het uiteindelijk toch kwijt raakt) is nog veel gekker.
Stel voor dat je een soldaat bent die dat daar met zijn leven moet verdedigen, maar die weet dat dit enkel is om ‘het duur te laten betalen’ Hoe zal die er tegen aan kijken?
Als je het verdedigd dan doe je dat om het te behouden, anders niet (muv het vertragend gevecht natuurlijk, voor de pro ‘s)
4 jaar lang terrein verlies tijdens het verdedigen.quote:
nee dat zegt hij nietquote:Op maandag 15 december 2025 17:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
In feite zeg je nu dat Oekraïne 4 jaar lang voor niets heeft verdedigd.
Ze hadden het gebied beter meteen aan Rusland kunnen geven, ipv het bloedig te verdedigen, waarbij honderdduizenden (Russische) militairen zijn uitgeschakeld.
omdat Rusland niet in staat is de rest in te nemenquote:Op maandag 15 december 2025 17:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
4 jaar lang terrein verlies tijdens het verdedigen.
Allemaal voor niets geweest blijkbaar.
Waarom dan doorgaan met het verdedigen van de rest?
Afspreken dat Rusland de grens van Polen, Moldavië, Slovakije , Hongarije en Roemenië respecteert. Daar voldoende troepen installeren om de veiligheid te garanderen.quote:Op maandag 15 december 2025 16:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als ze de volgende onderhandelingen nou eens beginnen met veiligheidsgaranties. Zonder die garanties zijn verder onderhandelingen zinloos.
Tot nu toe blijkt Oekraïne niet in staat om dat te voorkomen.quote:Op maandag 15 december 2025 17:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat Rusland niet in staat is de rest in te nemen
tot nu toe heeft Oekraine het kunnen voorkomenquote:Op maandag 15 december 2025 17:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tot nu toe blijkt Oekraïne niet in staat om dat te voorkomen.
Dus wordt er nu opgeroepen om niet ingenomen grondgebied cadeau te geven aan Rusland.
[..]
Kan deze ook niet embedden want niet op twitter, maar wat een enorm slachtveld daar nu.De oorlog van de toekomst wordt door gamers uitgevochten, en waarbij alle infanterietroepen proberen het land uit te vluchten vanwege de bijna nul procent overlevingskans.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reminder dat de oorlog op zijn meest intens is waarschijnlijk nu sinds jaren.
Het gaat hier om een concessie van Oekraïne voor de vredesonderhandelingen, niet om het terugtrekken uit een gebied dat aangevallen wordt en de verdediging ervan een te hoge prijs gaat kosten.quote:Op maandag 15 december 2025 17:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat zegt hij niet
hij zegt dat doorvechten om maar zoveel mogelijk Russen te killen ongeacht de kosten een idioot idee is
Heel nais. Je zou toch denken dat ze dat trucje op de Kerchbrug willen uitproberen. Of misschien dat daar, na de kleine onderwaterexplosie van ruim een jaar geleden, het niet meer zo makkelijk is om onder water in de buurt te komen.quote:
Wat kopen ze daar voor?quote:Op maandag 15 december 2025 17:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
In feite zeg je nu dat Oekraïne 4 jaar lang voor niets heeft verdedigd.
Ze hadden het gebied beter meteen aan Rusland kunnen geven, ipv het bloedig te verdedigen, waarbij honderdduizenden (Russische) militairen zijn uitgeschakeld.
Maar nu opeens moeten ze dat wel doen?quote:Op maandag 15 december 2025 17:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
tot nu toe heeft Oekraine het kunnen voorkomen
Dat precies, beter kan ik het zelf niet uitspreken.quote:Op maandag 15 december 2025 17:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat zegt hij niet
hij zegt dat doorvechten om maar zoveel mogelijk Russen te killen ongeacht de kosten een idioot idee is
Er is nog steeds geen bestand he.quote:Op maandag 15 december 2025 17:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat kopen ze daar voor?
Als er vier jaar geleden een vergelijkbaar of beter bestand met Rusland had kunnen gesloten hadden ze dat beter gedaan inderdaad. Rusland idem dito natuurlijk. Dat is toch vanzelfsprekend??
Oorlog is niet elkaar dood schieten omdat je boos bent op elkaar, dat is een kinderlijke voorstelling
Nou, ik ben daar helemaal niet zeker van. Dat ligt ook aan de steun van de EU.quote:Op maandag 15 december 2025 17:14 schreef Straatcommando. het volgende:
maar Rusland wel langer dan Oekraïne
Dat moeten ze niet doen trouwens!quote:Op maandag 15 december 2025 17:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tot nu toe blijkt Oekraïne niet in staat om dat te voorkomen.
Dus wordt er nu opgeroepen om niet ingenomen grondgebied cadeau te geven aan Rusland.
Moeten ze niet doen hequote:Op maandag 15 december 2025 17:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is nog steeds geen bestand he.
En ook niet een realistisch zicht op een bestand.
Nu na 4 jaar wordt opeens gevraagd van Oekraïne om grondgebied dat ze 4 jaar lang uit handen van de Russen hebben weten te houden cadeau aan ze te doen.
Ik had de indruk dat Oekraïne een bestand langs de huidige frontlinie accepteerde, maar dat er van ze wordt verwacht om meer grondgebied op te geven.quote:Op maandag 15 december 2025 17:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat moeten ze niet doen trouwens!
De Krim en Donetsk/Luhansk de jure en verder niks.
Het grondgebied waarvan Rusland wil dat ze het opgeven bevat de belangrijkste verdedigingslinies van Oekraïne die inmiddels al 9 jaar standhouden. Dat niet te verdedigen noemen is een beetje krom.quote:Op maandag 15 december 2025 17:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik had de indruk dat Oekraïne een bestand langs de huidige frontlinie accepteerde, maar dat er van ze wordt verwacht om meer grondgebied op te geven.
En dat zou dan grondgebied zijn dat toch niet te verdedigen is.
Maar elk ingenomen stuk Oekraïne bleek achteraf dus niet te verdedigen.
Als dat het criterium is, dan is er 4 jaar lang voor niets verdedigd.
En er wordt gesteld dat je niet grondgebied mag verdedigen in een poging de agressor uit te putten.
Kortom, Oekraïne: geef het gewoon maar op.
Als die brug nu nog een hoge prioriteit zou hebben, dan had Oekraïne die allang uitgeschakeld denk ik.quote:Op maandag 15 december 2025 17:18 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Heel nais. Je zou toch denken dat ze dat trucje op de Kerchbrug willen uitproberen. Of misschien dat daar, na de kleine onderwaterexplosie van ruim een jaar geleden, het niet meer zo makkelijk is om onder water in de buurt te komen.
Die komen tot nu toe bij Trump prima weg zonder concessies, die houden dat spelletje nog wel even vol…quote:Op maandag 15 december 2025 16:39 schreef capricia het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de concessies van Rusland.
En dan echte concessies.
Ik denk geen.![]()
Altijd makkelijk om pragmatisch te zijn met een ander zijn land natuurlijk.quote:Op maandag 15 december 2025 13:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, persoonlijk hou ik het liever op een stukje pragmatiek.
Heel pragmatisch een met hand en tand verdedigd stuk land opgeven zonder serieuze veiligheidsgaranties, zodat je weet dat het hier niet bij blijft…quote:Op maandag 15 december 2025 17:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Altijd makkelijk om pragmatisch te zijn met een ander zijn land natuurlijk.
Dan zien de Russen totaal geen noodzaak tot een staakt het vuren.quote:Op maandag 15 december 2025 17:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die komen tot nu toe bij Trump prima weg zonder concessies, die houden dat spelletje nog wel even vol…
Er is inderdaad nog geen enkel signaal dat Rusland echt graag een staakt het vuren of zelfs vrede wil…quote:Op maandag 15 december 2025 18:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan zien de Russen totaal geen noodzaak tot een staakt het vuren.
Klopt, of tegen grote consessies van de Oekrainers. De komende 0-3 jaar is de tijd in het voordeel van de Russen. Wie er na Trump komt weet niemand, en het duurt nog wel wat jaren voor de Eu herbewapend is.quote:Op maandag 15 december 2025 18:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan zien de Russen totaal geen noodzaak tot een staakt het vuren.
Dat beeld wordt niet geschetst.quote:Op maandag 15 december 2025 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, of tegen grote consessies van de Oekrainers. De komende 0-3 jaar is de tijd in het voordeel van de Russen. Wie er na Trump komt weet niemand, en het duurt nog wel wat jaren voor de Eu herbewapend is.
Ik roep het als sinds medio 2023: de Russen zijn niet aan het verliezen. En het geschetste beeld dat er alleen maar slachtoffers vallen bij de Russen is potsierlijk.
Als ze die brug hadden kunnen opblazen hadden ze dat allang gedaan.quote:Op maandag 15 december 2025 17:18 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Heel nais. Je zou toch denken dat ze dat trucje op de Kerchbrug willen uitproberen. Of misschien dat daar, na de kleine onderwaterexplosie van ruim een jaar geleden, het niet meer zo makkelijk is om onder water in de buurt te komen.
Pragmatisme zonder trade offs is natuurlijk ook geen pragmatisme, dat is gewoon onverschilligheid.quote:Op maandag 15 december 2025 18:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heel pragmatisch een met hand en tand verdedigd stuk land opgeven zonder serieuze veiligheidsgaranties, zodat je weet dat het hier niet bij blijft…
Dit is gewoon een onacceptabele beloning van de Russische terreur.
Je hebt nu eenmaal mensen hier, die hun hoofd in de grond stoppen en heel hard "LALALALALA" roepen als er berichten langskomen over de voortgaande desintegratie van de rus maatschappij.quote:Op maandag 15 december 2025 19:00 schreef Wantie het volgende:
Of de komende jaren Rusland het voordeel krijgt valt ook nog te bezien.
quote:Oekraïense drones blazen Russische duikboot op: 'Voor het eerst in de geschiedenis'
Oekraïense onderwaterdrones hebben met succes een Russische duikboot aangevallen, meldt de Oekraïense binnenlandse veiligheidsdienst (SBOe).
Dat is voor het eerst in de oorlog met Rusland.
De duikboot lag op het moment van de aanval aangemeerd in de Zwarte Zeehaven van de Russische plaats Novorossiejsk.
"Voor het eerst in de geschiedenis hebben Sub Sea Baby-onderwaterdrones een Russische onderzeeër opgeblazen", deelde de SBOe mee.
Volgens de dienst droeg de duikboot vier kruisraketwerpers aan boord die werden gebruikt om het Oekraïense grondgebied te bestoken.
Rusland heeft nog niet gereageerd op de claim.
Kyiv heeft de afgelopen weken zijn aanvallen op de Zwarte Zee opgevoerd. Russische troepen voeren geregeld aanvallen uit op de Oekraïense havenstad Odesa.
De afgelopen dagen zijn twee Turkse vrachtschepen geraakt bij wat volgens Kyiv aanvallen op Russische doelen waren.
Turkije heeft opgeroepen de aanvallen te staken en waarschuwde voor escalatie.
"De afgelopen dagen zijn twee Turkse vrachtschepen geraakt bij wat volgens Kyiv aanvallen op Russische doelen waren."quote:Op maandag 15 december 2025 21:01 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)denis/113600547.html
[ afbeelding ]
[..]
Piloten moeten niet klagen en gewoon een aspirine nemen.quote:
Die twee piloten schijnen nooit meer een asprine te kunnen nemen.quote:Op maandag 15 december 2025 21:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Piloten moeten niet klagen en gewoon een aspirine nemen.
Dat ook, maar het schreeuwt ai.quote:Op maandag 15 december 2025 21:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dit filmpje vrijgegeven? Daarom geloof ik het niet
Het ziet er overduidelijk uit als AI.quote:Op maandag 15 december 2025 21:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dit filmpje vrijgegeven? Daarom geloof ik het niet
Rusland zal dit wel weer afwijzen.quote:Europe presents security guarantee plan for Ukraine
The plan includes 6 key points:
🔹Continuous military support for Ukraine
The Armed Forces of Ukraine should remain at the level of up to 800 thousand troops in peacetime to deter aggression and protect the territory.
🔹"Multinational Force Ukraine" led by Europe
Formed within the framework of the Coalition of the Resolute with the support of the US - to restore the Armed Forces of Ukraine, protect the sky and security at sea, with possible actions inside Ukraine.
🔹Ceasefire monitoring mechanism
US-led monitoring with international participation - for early warning of attacks, recording violations and responding to them.
🔹Legally binding security guarantees
In the event of a new attack - the obligation to respond by military, intelligence, economic and diplomatic means.
🔹Investing in Ukraine's reconstruction
Financing reconstruction, trade deals and compensation for losses from Russia. Russian assets in the EU remain frozen.
🔹Supporting Ukraine's accession to the EU
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2000657450584711280
Denk dat de wereld er een stuk beter had uitgezien met veel minder doden zonder de meeste leiders die 70+ zijn op dit moment.quote:Op maandag 15 december 2025 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-voortouw~aa688eaa/
Mooi wat Duitsland momenteel probeert.
Wat ik me afvraag, om een echt groot politicus te zijn moet je dan oud zijn? De grote namen in de geschiedenis waren vaak 65+ en ook 70+
Degenen die nu het voortouw geven zijn allemaal 70+ Trump, Poetin, Merz.
100%, Rusland wil geen Europese soldaten in Oekraïne.quote:Op maandag 15 december 2025 22:42 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Rusland zal dit wel weer afwijzen.
is weer een trolpoging denk ikquote:Op maandag 15 december 2025 22:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat de wereld er een stuk beter had uitgezien met veel minder doden zonder de meeste leiders die 70+ zijn op dit moment.
Die gaan dit niet accepteren inderdaad. Net als de Amerikanen…quote:Op maandag 15 december 2025 22:42 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Rusland zal dit wel weer afwijzen.
Trump is bijna exit, zelfs Maga supporters hebben nu moeite met hem. En de populariteit cijfers dalen tot 34% en dalende. De tussentijdse verkiezingen zullen de macht alweer wat afbrokkelen.quote:Op maandag 15 december 2025 22:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die gaan dit niet accepteren inderdaad. Net als de Amerikanen…
Nee, want er zitten geen miljarden deals in voor trump z'n vriendjes.quote:
Eens. Er is gewoon weer een ouderwetse havik nodig, kaliber cheney of bolton. Mss dat de democraten die ook nog wel ergens op de plank hebben liggen, mss.quote:Op maandag 15 december 2025 23:10 schreef Lospedrosa het volgende:
De grootste vraag is nu, wat komt er na Trump, de democraten hebben niks, een degelijke republikein zal ook goed zijn. (Niet Vance!)
Ik hoor niks over goede kandidaten.quote:Op maandag 15 december 2025 23:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens. Er is gewoon weer een ouderwetse havik nodig, kaliber cheney of bolton. Mss dat de democraten die ook nog wel ergens op de plank hebben liggen, mss.
Klopt, ik ook niet, maar dat slaat feitelijk meer op welk verhaal de democraten hebben mbt binnenland beleid. Hebben ze niet, anders dan "wij zijn niet trump".quote:Op maandag 15 december 2025 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik hoor niks over goede kandidaten.
Merz doet geen ruk, Trump is een seniele idioot en Poetin stuurt zijn volk in de meatgrinder en richting armoede.quote:Op maandag 15 december 2025 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-voortouw~aa688eaa/
Mooi wat Duitsland momenteel probeert.
Wat ik me afvraag, om een echt groot politicus te zijn moet je dan oud zijn? De grote namen in de geschiedenis waren vaak 65+ en ook 70+
Degenen die nu het voortouw geven zijn allemaal 70+ Trump, Poetin, Merz.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |