abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219461678
quote:
6s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:15 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Wereldwijd zelfs. :6 Zelfs landen als Noord-Korea en Iran vonden het een goed idee om zich te committeren aan het verdrag.
Doen ze niet. Geloof er niks van .
blablablabla
  woensdag 10 december 2025 @ 22:22:26 #202
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219461681
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:22 schreef Elan het volgende:

[..]
ik ook niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219461699
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
De voorjaarsnota idd wel. Al zien we de laatste jaren grote verschuivingen bij voorjaarsnota. Ik had het nu over de prinsjesdagstukken 2027, die zullen najaar 2026, dus met de huidige EK, door beide Kamers moeten. Daar gaat wel een meerderheid moeten zijn.

Als het kabinet Jetten I inderdaad keihard gaat bezuinigen op zorg of sociale zekerheid in haar eerste jaar, gaat GLPvdA alles wegstemmen en dan is het kabinet afhankelijk van BBB. Zulke domheid verwacht ik alleen niet van D66 en CDA.
Dus vanaf het begin gaan D66-CDA-VVD GLPVDA aan tafel moeten krijgen en moeten inleveren aan GLPVDA, anders is dit een kansloze exercitie? In de woorden van Buma, eigenlijk nu in deze formatieronde al om constructieve meerderheden te krijgen.

Volgens mij zit het merendeel van VVD nog op de lijn dat ze JA21 in Jetten-1 kunnen rommelen, dus ik wens CDA en D66 veel succes.
pi_219461710
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:22 schreef Elan het volgende:
Ze hebben het getekend en geratificeerd, uiteraard zal het wel zo zijn dat Noord-Koreaanse en Iraanse burgers dat wegens het ontbreken van een rechtsstaat niet kunnen afdwingen.
pi_219461712
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:25 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Dus vanaf het begin gaan D66-CDA-VVD GLPVDA aan tafel moeten krijgen en moeten inleveren aan GLPVDA, anders is dit een kansloze exercitie? In de woorden van Buma, eigenlijk nu in deze formatieronde al om constructieve meerderheden te krijgen.

Volgens mij zit het merendeel van VVD nog op de lijn dat ze JA21 in Jetten-1 kunnen rommelen, dus ik wens CDA en D66 veel succes.
JA21 levert ze niks op voor de EK. Het is kiezen tussen BBB of GLPvdA het eerste jaar, andere smaken zijn er niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219461726
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:19 schreef michaelmoore het volgende:
het is een machtspelletje , het begon met een natuur dictaat ,
Zorg goed voor de natuur

en het eindigt met een EU dictator
Betaal veel taxen aan de EU in Straatsburg
Denk je alles gehad te hebben wat betreft mensen die een kolossaal misvormde kijk op de realiteit tentoonspreiden, komt opa michaelmoore er nog eens overheen. _O_
pi_219461727
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Doelde op het tweede deel van zijn verhaaltje Hans.
Nederland moet eens stoppen met het braafste jongetje van de klas zijn elke keer. Als het gaat om asielzoekers, stikstof maar ook dit soort onderwerpen dienen lidstaten gewoon zelf de regie te hebben.
Wat snap jij niet aan het woord VN-Verdrag?

Er is geen tweede deel van het verhaaltje. Nederland heeft, of ze nou wel of niet in de EU zitten, dat verdrag geratificeerd. Heeft de EU helemaal niks mee te maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219461728
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
JA21 levert ze niks op voor de EK. Het is kiezen tussen BBB of GLPvdA het eerste jaar, andere smaken zijn er niet.
En daarna is nog onduidelijk.
Kan best dat veel D66ers zich teleurgesteld voelen en voor GL-PVDA gaan. Of een andere partij buiten de coalitie.
Jetten zal ook op links moeten leveren, zeker het eerste jaar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219461730
quote:
17s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:29 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Denk je alles gehad te hebben wat betreft mensen die een kolossaal misvormde kijk op de realiteit tentoonspreiden, komt opa michaelmoore er nog eens overheen. _O_
:D _O- _O- _O-
pi_219461734
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of die logica VVD iets uitmaakt. VVD wil ook echt niet klaar zijn voor februari.

Ik herhaal overigens gewoon de woorden van Kamp tegen Samsom. Die doet al de hele tijd het talkshow-corvee voor Dilan.
pi_219461754
Staat tegenover dat de BBB zich inmiddels ook als een halve PVV heeft ontwikkeld.
Denk dat vergaande asielmaatregelen wel met hun door de EK kunnen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219461762
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:34 schreef capricia het volgende:
Staat tegenover dat de BBB zich inmiddels ook als een halve PVV heeft ontwikkeld.
Inmiddels? Caroline is ook begonnen als een one-issue partij en ja, drie keer raden waar zij haar kiezers weer bij kon terugwinnen, Wilders nablaten..
pi_219461784
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:36 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Inmiddels? Caroline is ook begonnen als een one-issue partij en ja, drie keer raden waar zij haar kiezers weer bij kon terugwinnen, Wilders nablaten..
Het is dus gewoon een kwestie van timing: wat kan nu met steun van links of rechts door de TK en EK. En wat nu niet. En wellicht zijn de kaarten straks in de EK heel anders gedeeld en volgt er een nieuwe set voorstellen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219461799
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:34 schreef capricia het volgende:
Asiel is ook het probleem niet.

De problemen vormen zich rond zorg, sociale zekerheid en andere begrotingen waar bezuinigd op moet worden gezien ons enorme begrotingstekort en het extra bedrag wat nodig is voor defensie. Geen oppositiepartij die gratis voor die bezuinigingen gaat tekenen. En BBB kun je alleen overhalen met landbouw (gaat niet gebeuren) en GLPvdA gaat denkmik echt niet mee doen aan zulke akkoorden. Een wet die bijvoorbeeld de WW verkort of de halvering van het eigen risico terug draait, die gaat het lastig hebben.
pi_219461805
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is dus gewoon een kwestie van timing: wat kan nu met steun van links of rechts door de TK en EK. En wat nu niet. En wellicht zijn de kaarten straks in de EK heel anders gedeeld en volgt er een nieuwe set voorstellen.
Nu kan er even helemaal niks. VVD en BBB in de dubbeldemissionaire regering met een Schoof, samen 26 zetels in de TK.
  woensdag 10 december 2025 @ 22:48:04 #216
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219461830
Ik vraag me af of we niet gewoon naar een echt extraparlementair kabinet moeten, waarbij de kamer enkel de bewindslieden in meerderheid moet vertrouwen. En waarbij dan ook een paar linkse bewindspersonen worden aangesteld, terwijl er geen coalitie is waar ze bij horen.
pi_219461833
Hij is in elk geval lekker positief bezig. :D
tiktok

https://vm.tiktok.com/ZGdaKyM6Q/
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 10 december 2025 @ 22:50:17 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219461850
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:48 schreef capricia het volgende:
[ tiktok ]

Wan de Bassie en Adriaan generatie. Altijd blijven lachen, wat er ook gebeurt.
pi_219461858
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wan de Bassie en Adriaan generatie. Altijd blijven lachen, wat er ook gebeurt.
Met die stem en dat verhaal van Melania Trump er ook onder. _O-
'Who gives a f*ck about Christmas decorations, but I need to do it, right. '
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219461865
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:48 schreef capricia het volgende:
[ tiktok ]

Jetten is bijzonder vaardig met ballen.
blablablabla
  woensdag 10 december 2025 @ 22:53:59 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219461868
Maar dat was deels ook het geheim van Rutte. Die bleef gewoon vrolijk en positief. Niemand kon lang boos op hem zijn.

De PvdA blijft zichzelf vooral achtervolgen met schuldgevoel van voorbije zaken.
pi_219462455
Lang interview met Vedder, die als boerin gestopt is omdat ze eerst PAS melder was en later rode cijfers ging schrijven. Maar vooral: die als kamerlid gestopt is omdat ze bedreigd werd, omdat ze zichzelf niet meer kon zijn, omdat politie 5 keer per dag langs haar huis moest rijden en omdat er overal camera's op haar erf hingen.

https://www.trouw.nl/poli(...)n-het-doen~b546b876/

Gelukkig wordt ze weer statenlid, misschien dat ze ooit terug kan komen want ze was een uitstekend kamerlid.
pi_219462546
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 07:27 schreef Hanca het volgende:
Lang interview met Vedder, die als boerin gestopt is omdat ze eerst PAS melder was en later rode cijfers ging schrijven. Maar vooral: die als kamerlid gestopt is omdat ze bedreigd werd, omdat ze zichzelf niet meer kon zijn, omdat politie 5 keer per dag langs haar huis moest rijden en omdat er overal camera's op haar erf hingen.

Gelukkig wordt ze weer statenlid, misschien dat ze ooit terug kan komen want ze was een uitstekend kamerlid.
Dank, mooi artikel inderdaad. Kende haar al voor de landelijke politiek en het is ook gewoon een leuk mens.
pi_219462550
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2025 22:53 schreef Hexagon het volgende:
Maar dat was deels ook het geheim van Rutte. Die bleef gewoon vrolijk en positief. Niemand kon lang boos op hem zijn.

De PvdA blijft zichzelf vooral achtervolgen met schuldgevoel van voorbije zaken.
Lijkt me ook wel handig om het lang vol te houden. Ik kan me indenken dat het een erg stressvol beroep is voor veel mensen en zeker in deze tijd.
pi_219462563
quote:

Mooi artikel. Ik vond haar een erg prettig kamerlid en vind het jammer dat ze stopte. Dat de bedreigingen zo erg waren, wist ik niet. Dat er dan andere kamerleden zijn die zeggen dat je maar een dikkere huid moet kweken, snap ik niks van. Zo zou het toch niet moeten zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219462596
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 08:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mooi artikel. Ik vond haar een erg prettig kamerlid en vind het jammer dat ze stopte. Dat de bedreigingen zo erg waren, wist ik niet. Dat er dan andere kamerleden zijn die zeggen dat je maar een dikkere huid moet kweken, snap ik niks van. Zo zou het toch niet moeten zijn?
Zo is het blijkbaar helaas wel. Bedreigingen horen er tegenwoordig bij als kamerlid, zo lijkt het. Misschien niet voor de backbencher van de VVD, maar zodra je woordvoerder bent op een iets meer omstreden onderwerp (landbouw, asiel, energietransitie, maar ook van zorgwoordvoerders heb ik het gelezen) is het raak.

En dan zijn er hier mensen die zeggen dat je je van online bedreigingen niks aan moet trekken en dat privacy zo heilig is dat het belangrijk is dat we niks kunnen doen aan zulke bedreigingen, want stel je voor...

Het bedreigen van politici op alle niveaus (lokaal, provinciaal, landelijk) is momenteel echt één van de allergrootste problemen die er is. Ook SCP directeur Karen van Oudenhoven schrijft daar wat over: https://www.scp.nl/actuee(...)-rechtsstaat-omarmen
De rechtsstaat staat onder druk door bedreigingen en door de onwil daar tegen op te treden.

Ik hoop dat het kabinet Jetten ook op dit onderwerp eens door gaat pakken, het CDA had er wat over in het verkiezingsprogramma staan en heeft er al langer oog voor: https://www.nd.nl/nieuws/(...)edia-raar-dat-niet-d
Ik ben alleen bang dat dat met D66 samen lastig gaat worden, al kan er juist ook een heel zorgvuldige aanpak uitrollen als D66 mee doet.
  donderdag 11 december 2025 @ 08:33:37 #227
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219462632
Bedreigingen en rabiate woede van 'het vollek' zullen met de huidige niksige koers van Nederland en Europa enkel toenemen.

Mensen hebben door dat we niet de goede kant op gaan. Dat we niet optimaal of zelfs maar behoorlijk bestuurd worden. Dat 'de politiek' weinig tot niks doet om grote problemen te benoemen en op te lossen. Of een aantrekkelijke stip op de horizon te schetsen.

Bestuurlijk rommelen we maar wat aan terwijl extreemrechts staat te trappelen om het stuur over te nemen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219462649
De VNG ziet dat het huidige armoedebeleid niet werkt. Zo is bijvoorbeeld het sociaal minimum veel te laag. Het is nu aan de formatie om dit probleem op te lossen aldus de VNG. Maar D66, VVD en CDA die nu gaan formeren hebben zich in de praktijk bewezen als partijen die als prioriteit hebben niet het algemeen belang maar de aandeelhouders. Dus het armoedeprobleem zal nog wel even blijven verwacht ik ondanks de oproep van de VNG

quote:
Gemeenten verdrinken in de armoederegelingen: 'Mensen moeten telkens bewijzen dat ze arm genoeg zijn

Gisteren 17:00

Zo’n anderhalf miljoen Nederlanders kunnen niet rondkomen en leven in relatieve armoede. Er bestaan talloze gemeentelijke regelingen om hen te helpen. Maar wie probeert om actief hulp te krijgen, belandt al heel snel in een bureaucratisch doolhof. Marianne van der Sloot, herkent dit beeld. "We zien kinderen die geen Sinterklaascadeau vragen, maar een warme winterjas en ouders die de verwarming lager zetten zodat hun kind naar volleybaltraining kan", zegt ze in De Nieuws BV.

De armoedebestrijding werkt onvoldoende, stelt De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Hoewel er tientallen regelingen zijn - van een stadspas tot een tandartsvergoeding - verlicht het mensen onvoldoende. Volgens Marianne van der Sloot, wethouder in de gemeente Den Bosch en voorzitter Participatie, Schuldhulpverlening en Integratie bij de VNG, is het huidige systeem te versnipperd. "We doen ons best, maar mensen raken verdwaald in de hoeveelheid potjes en voorwaarden. Het zou veel eenvoudiger zijn als de landelijke basis op orde is", zegt Van der Sloot.

'Arm genoeg'
Op dit moment verzanden gemeentes én individuen in bureaucratie. Daarom pleit de wethouder voor een eenduidig landelijk beleid. "Dan kunnen gemeenten juist doen waar ze goed in zijn: maatwerk bieden voor individuele gevallen", zegt Van der Sloot. Tim ’s Jongers is journalist bij De Correspondent en noemt de huidige situatie "gekmakend". Hij ziet hoe inwoners telkens opnieuw moeten bewijzen dat ze ‘arm genoeg’ zijn om in aanmerking te komen voor dergelijke regelingen. "Er zijn gemeenten waar je per maand moet aankloppen om hulp te krijgen, terwijl het veelal gaat om basisbehoeften zoals kleding en eten. Dat raakt mensen in de kern van hun bestaan."

Grote gemeentelijke verschillen
Het gebrek aan landelijke regie leidt ook tot grote ongelijkheid tussen gemeenten en mogelijkheden om te helpen. "In Rotterdam kun je bijvoorbeeld aanspraak maken op regelingen ter waarde van 276 euro per maand", zegt ’s Jongers. "Veertig kilometer verderop, in Alphen aan den Rijn, is dat maar 65 euro." De gemeente Wageningen laat volgens de journalist zien dat het helemaal anders kan: daar wordt niet naar losse potjes gekeken, maar naar wat mensen daadwerkelijk overhouden aan het eind van de maand. "Iedereen moet minstens vijftig euro per week vrij te besteden hebben."

Eén basis
Van der Sloot pleit ervoor dat het sociaal minimum - het bedrag dat iemand minimaal nodig heeft om van te leven - wordt verhoogd. Die verantwoordelijkheid ligt volgens haar bij het Rijk. "Als die basis stevig is, kunnen wij ons als gemeenten richten op de individuele ondersteuning, zonder honderd losse regelingen. Mensen moeten weten waar ze aan toe zijn, ongeacht wat hun postcode is." Journalist Tim ’s Jongers is het daarmee eens. "De Commissie Sociaal Minimum heeft uitgezocht dat het sociale minimum nu veel te laag is. Dat zou moeten worden verhoogd tot zo’n 125 tot 130 procent van wat het nu is", zegt hij.

De VNG heeft haar oproep inmiddels bij de Tweede Kamer neergelegd. "Maar nu is het aan de formatie. Dit probleem wacht niet, het treft mensen elke dag. Daarom moet structurele armoedebestrijding bovenaan de formatietafel liggen."
https://www.nporadio1.nl/(...)t-ze-arm-genoeg-zijn
  donderdag 11 december 2025 @ 08:43:42 #229
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219462682
quote:

Heb nooit begrepen dat je als boerin zo in je eigen nest cq belangen kunt schijten.
Ik heb wel eens wat kleine commissie vergaderingen gevolgd. Ze was het altijd roerend eens met Bromet en consorten. Alsof ze er graag bij wilde horen. Noem het een soort conformisme ofzo.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219462694
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 08:33 schreef Perrin het volgende:
Bedreigingen en rabiate woede van 'het vollek' zullen met de huidige niksige koers van Nederland en Europa enkel toenemen.

Mensen hebben door dat we niet de goede kant op gaan. Dat we niet optimaal of zelfs maar behoorlijk bestuurd worden. Dat 'de politiek' weinig tot niks doet om grote problemen te benoemen en op te lossen. Of een aantrekkelijke stip op de horizon te schetsen.

Bestuurlijk rommelen we maar wat aan terwijl extreemrechts staat te trappelen om het stuur over te nemen.
Juist als je van de nikserige koers af wil wijken krijg je bedreigingen. Die nikserige koers komt door bedreigingen (dat begint al met het feit dat we nu stikstof- en waterkwaliteitproblemen hebben door bedreigingen door boeren in 1998), deze analyse lijkt me dus totaal het tegenovergestelde van wat het geval is.

Zodra je problemen aan wil pakken (spreidingswet, stikstofproblemen, energietransitie, maar ook de stijgende zorgkosten bijvoorbeeld) heb je bedreigingen te pakken. Bedreigers willen juist een nikserige koers zonder oplossingen voor problemen.
pi_219462718
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 08:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb nooit begrepen dat je als boerin zo in je eigen nest cq belangen kunt schijten.
Ik heb wel eens wat kleine commissie vergaderingen gevolgd. Ze was het altijd roerend eens met Bromet en consorten. Alsof ze er graag bij wilde horen. Noem het een soort conformisme ofzo.
Ze was het eens met Bromet, omdat ze het eens is met de jonge boeren die het ook volkomen eens zijn met Bromet. Omdat zowel de jonge boeren als Vedder zien dat die route de enige weg is om toekomstperspectief voor de boeren te krijgen.

Ja, ze ging tegen de big-agro-industrie in, maar dat is geen schijten in eigen nest. Zelf was ze een biologische boer, met zoveel mogelijk kringlooplandbouw en grondgebondenheid. Haar bedrijf is kapot gegaan door de big-agro-industrie, niet door regels uit Den Haag. Kleinere boeren die het eens zijn met BBB, die schijten in eigen nest.
pi_219462760
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 08:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze was het eens met Bromet, omdat ze het eens is met de jonge boeren die het ook volkomen eens zijn met Bromet. Omdat zowel de jonge boeren als Vedder zien dat die route de enige weg is om toekomstperspectief voor de boeren te krijgen.

Ja, ze ging tegen de big-agro-industrie in, maar dat is geen schijten in eigen nest. Zelf was ze een biologische boer, met zoveel mogelijk kringlooplandbouw en grondgebondenheid. Haar bedrijf is kapot gegaan door de big-agro-industrie, niet door regels uit Den Haag. Kleinere boeren die het eens zijn met BBB, die schijten in eigen nest.
Biologisch waren ze niet volgens mij. Wel relatief klein en grondgebonden.
  donderdag 11 december 2025 @ 08:57:40 #233
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219462772
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 08:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Oprecht. Hoe is haar bedrijf de vernieling in geholpen door de agro industrie?

Ik lees het artikel en zij schrijft -mijn eigen woorden ik mag niet citeren- is zij gestopt door de financiële druk door politieke besluitvorming. Nergens schrijft zij dat ze gestopt is door grote agro bedrijven.

Maar wat ik écht onbegrijpelijk vind is dat zij gestopt is (eeuwenlange geschiedenis van veebedrijven op die grond) omdat het even tegen zit door wat hypes en rages. Dat gaat wel over. Zomaar afscheid nemen van de grond die je familie eeuwenlang heeft gevoed is niet hetzelfde als de aankoop van een nieuwe auto. Toch gaat ze daar erg licht mee om.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219462800
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 08:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zo is het blijkbaar helaas wel. Bedreigingen horen er tegenwoordig bij als kamerlid, zo lijkt het. Misschien niet voor de backbencher van de VVD, maar zodra je woordvoerder bent op een iets meer omstreden onderwerp (landbouw, asiel, energietransitie, maar ook van zorgwoordvoerders heb ik het gelezen) is het raak.

En dan zijn er hier mensen die zeggen dat je je van online bedreigingen niks aan moet trekken en dat privacy zo heilig is dat het belangrijk is dat we niks kunnen doen aan zulke bedreigingen, want stel je voor...

Het bedreigen van politici op alle niveaus (lokaal, provinciaal, landelijk) is momenteel echt één van de allergrootste problemen die er is. Ook SCP directeur Karen van Oudenhoven schrijft daar wat over: https://www.scp.nl/actuee(...)-rechtsstaat-omarmen
De rechtsstaat staat onder druk door bedreigingen en door de onwil daar tegen op te treden.

Ik hoop dat het kabinet Jetten ook op dit onderwerp eens door gaat pakken, het CDA had er wat over in het verkiezingsprogramma staan en heeft er al langer oog voor: https://www.nd.nl/nieuws/(...)edia-raar-dat-niet-d
Ik ben alleen bang dat dat met D66 samen lastig gaat worden, al kan er juist ook een heel zorgvuldige aanpak uitrollen als D66 mee doet.
Logisch dat dat een van de grootste problemen van nu is. Het betekent dat mensen stoppen, het betekent dat mensen er niet aan beginnen, het betekent dat mensen niet kunnen zeggen wat ze denken, waar ze voor staan.

Ik vind het nog steeds moeilijk te geloven dat we inmiddels in een wereld leven waarin je zin proberen te krijgen door middel van bedreigingen, intimidatie en geweld normaal geworden is.
pi_219462807
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 08:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik lees het artikel en zij schrijft -mijn eigen woorden ik mag niet citeren- is zij gestopt door de financiële druk door politieke besluitvorming. Nergens schrijft zij dat ze gestopt is door grote agro bedrijven.

Maar wat ik écht onbegrijpelijk vind is dat zij gestopt is (eeuwenlange geschiedenis van veebedrijven op die grond) omdat het even tegen zit door wat hypes en rages. Dat gaat wel over. Zomaar afscheid nemen van de grond die je familie eeuwenlang heeft gevoed is niet hetzelfde als de aankoop van een nieuwe auto. Toch gaat ze daar erg licht mee om.
Ze schrijft dat ze is gestopt omdat ze financieel niet rond kan komen, dat komt omdat big agro de prijzen kunstmatig laag houdt en ze dus te weinig krijgt voor haar product.

En als je echt leest, zie je dat ze over 10 jaar het bedrijf toch had moeten sluiten, er is geen opvolger in de familie. Dan kun je eerst nog 10 jaar door gaan waarvan je zeker de eerste jaren verlies zal gaan draaien omdat het even duurt voordat de goede plannen van GLPvdA, D66, CDA e.d. worden ingevoerd waardoor bedrijven als de hare weer rendabel worden, maar dat heeft geen zin als je geen langetermijnsperspectief hebt bij gebrek aan opvolgers.
pi_219462825
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 08:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Juist als je van de nikserige koers af wil wijken krijg je bedreigingen. Die nikserige koers komt door bedreigingen (dat begint al met het feit dat we nu stikstof- en waterkwaliteitproblemen hebben door bedreigingen door boeren in 1998), deze analyse lijkt me dus totaal het tegenovergestelde van wat het geval is.

Zodra je problemen aan wil pakken (spreidingswet, stikstofproblemen, energietransitie, maar ook de stijgende zorgkosten bijvoorbeeld) heb je bedreigingen te pakken. Bedreigers willen juist een nikserige koers zonder oplossingen voor problemen.
Ik denk dat bedreigers niet per se ene nikserige koers zonder oplossingen voor problemen willen, maar dat ze alleen hun gewenste koers willen en anders niets. Geen compromissen, geen andere manieren om tot zo ongeveer dezelfde oplossing te komen, alleen hun zin. Stampvoetende kleuters in een volwassen lichaam met derhalve gevaarlijkere dreiging dan "als je niet doet wat ik wil, vind ik je niet meer lief".
pi_219462841
quote:

[..]

Ik denk echt dat je geen flauw idee hebt waar je het over hebt. En als je ook maar een beetje hebt gekeken en geluisters naar haar in de kamer, dan weet je dat ze er niet licht mee omgaat. Helemaal niet zelfs.

Echt, complete nonsens die je uitkraamt.
pi_219462858
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 09:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat bedreigers niet per se ene nikserige koers zonder oplossingen voor problemen willen, maar dat ze alleen hun gewenste koers willen en anders niets. Geen compromissen, geen andere manieren om tot zo ongeveer dezelfde oplossing te komen, alleen hun zin. Stampvoetende kleuters in een volwassen lichaam met derhalve gevaarlijkere dreiging dan "als je niet doet wat ik wil, vind ik je niet meer lief".
Ze willen niks doen tegen klimaatverandering, niks doen om de problemen in Ter Apel aan te pakken, niks doen tegen de stikstof- en waterkwaliteitproblematiek, niks doen tegen de uitstervingsgolf in de biodiversiteit van het moment.

Voor een groot deel omdat ze het bestaan van die problemen gewoon ontkennen. De meeste bedreigingen krijg je momenteel daar door, als je problemen aan kaart of aan pakt die er volgens een deel van de mensen niet eens zijn.
  donderdag 11 december 2025 @ 09:23:35 #239
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219462948
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds moeilijk te geloven dat we inmiddels in een wereld leven waarin je zin proberen te krijgen door middel van bedreigingen, intimidatie en geweld normaal geworden is.
Zie extinction rebellion. Het wordt gewoon geaccepteerd.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219462952
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 08:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk dat ze gewoon een ander beeld heeft van het stikstof probleem zoals dit leeft?
  donderdag 11 december 2025 @ 09:24:46 #241
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219462953
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 09:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk echt dat je geen flauw idee hebt waar je het over hebt. En als je ook maar een beetje hebt gekeken en geluisters naar haar in de kamer, dan weet je dat ze er niet licht mee omgaat. Helemaal niet zelfs.

Echt, complete nonsens die je uitkraamt.
Ik denk dat jij niet weet waar het over gaat. Ik heb het over het trouw artikel. Je rakelt er nu van alles en nog wat bij. Maar in het trouw artikel schrijft ze dat ze stopt door de politiek. Niet omdat muis, agro, de rabobank, of het weer. Omdat de politiek. LE-ZEN!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219462971
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 09:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk dat jij niet weet waar het over gaat. Ik heb het over het trouw artikel. Je rakelt er nu van alles en nog wat bij. Maar in het trouw artikel schrijft ze dat ze stopt door de politiek. Niet omdat muis, agro, de rabobank, of het weer. Omdat de politiek. LE-ZEN!
Ik reageer met name op je opmerking dat jij vindt dat ze er maar licht mee omgaat, dat ze het bedrijf stoppen. Dat is complete nonsens.

Over het politieke deel heet @Hanca je al bijgeschoold.
pi_219462978
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 09:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
ER komt over het algemeen niet bij de mensen thuis en zorgen niet voor benodigde beveiliging dat politie vijf keer per dag langs je huis moet rijden.
Zitten vast ook rotte appels tussen, hoor, maar dit is niet het goede voorbeeld. Ze zijn strontvervelend met hun demonstraties waarbij ze snelwegen bezetten, maar dat is niet gelijk aan bedreigend.
pi_219462983
quote:

[..]
Haar kinderen wilden het bedrijf niet overnemen, ze kon niet uitbreiden en er moest jaarlijks geld bij (bron). Ik vind het niet meer dan logisch dat je dan doorgaat tot het faillisement, eigenlijk zou je haar gewoon ernstige nalatigheid moeten verwijten.

Wat kun jij dom lullen zeg....
  donderdag 11 december 2025 @ 10:13:23 #245
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219463196
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 09:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Want XR bedreigt mensen. Doe daar even wat voorbeelden van lieverd.

Zoals gewoonlijk ben je de waarheid weer aan het verkrachten. Terrorisme door boeren is heel acceptabel, maar oh wee wanneer een klimaatactivist een weg blokkeert.
pi_219463263
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 08:33 schreef Perrin het volgende:

De prioriteiten van de VVD:

• Een redelijk stabiel kabinet met D66/CDA/CU laten klappen met een leugen. Om jezelf daarna over te leveren aan radicaal rechts.
• Rutte-4 361 dagen demissionair (en liberale ministers die en masse naar lobbyclubjes renden voor wat meer geld op de bank). Schoof-1 191 demissionair (eigenlijk gewoon heel zijn regeringsperiode). 62% van de tijd demisionair over de laatste 2,5 jaar met dank aan de VVD.
• Een antifa-motie aannemen om de gigantisch terroristische dreiging in Nederland in te dammen. Dit alles omdat er een of andere christelijke belhamel neerknald is in Amerika.
• Lekker met Schoof apathisch toekijken hoe reltuig uit de extreemrechtse hoek gemeentepolitiek om zeep helpt rond alle AZC beslissingen. Wilders is weg, maar we blijven nog steeds een wedstrijdje ver plassen over de asiel en de spreidingswet.
• Rustig in een compleet onthoofd kabinet zitten met de BBB en 0,0 uitvoeren. En BBB nog steeds de hele boel laten saboteren
• Schoof, Veldkamp, Brekelmans en van Weel. Niemand in Brussel weet wie ze zijn. Alleen is er vaag duidelijk dat Nederland naar de pijpen danst van de PVV (Opt-out voor asiel, maar niemand die belt. Oeganda is geregeld, maar niemand heeft Faber ooit gezien), en de BBB (Wiersema, wie is dat?). De enige goede legacy, invloed en goede betrekkingen in de EU, die Rutte nog wel achter had gelaten voor Nederland, in twee jaar volkomen te grabbel gegooid. Laten we wel wezen, een rechtse Meloni krijgt veel meer voor elkaar.
• Momenteel CDA en D66 continue aan de rechtermouw trekken naar de radicaal rechtse flank. Klaver (die staat voor de NAVO en de EU) is het echte gevaar voor Nederland.
• Aansturen op een minderheidskabinet (liefst met JA21) zonder slagkracht. Niet naar links kijken voor meerderheden, maar naar radicaal rechts. Dit terwijl het Kremlin zijn poten al vuistdiep in de FvD heeft gestoken. En MAGA al openlijk zijn tentakels om REFORM UK en de AFD heeft geslagen (met als kers op de taart de speech van Vance in Munchen). En nu is overduidelijk neergepend dat Europa in verval is, en er alleen nog wat valt van te maken als de USA de patriottische bewegingen binnen de EU gaat stemmen (ergo: aanstuurt op dictatoriale natiestaatjes waar je niks van hoeft te vrezen).

We kijken erbij en doen er niks aan (Jetten en Bontebal voorop). Ik zie het gitzwart in voor Nederland. Praktisch al onze buurlanden staan er beter voor.
pi_219463271
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:13 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Want XR bedreigt mensen. Doe daar even wat voorbeelden van lieverd.

Zoals gewoonlijk ben je de waarheid weer aan het verkrachten. Terrorisme door boeren is heel acceptabel, maar oh wee wanneer een klimaatactivist een weg blokkeert.
Het is mijn club niet, maar XR demonstreert voor een betere wereld, de boeren voor zichzelf. Beide gevallen kunnen zolang de wet het toe laat, maar mijn sympathie ligt dan meer bij de eerste.
  donderdag 11 december 2025 @ 10:27:14 #248
323876 michaelmoore
pi_219463272
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:25 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
De prioriteiten van de VVD:

• Een redelijk stabiel kabinet met D66/CDA/CU laten klappen met een leugen. Om jezelf daarna over te leveren aan radicaal rechts.
• Rutte-4 361 dagen demissionair (en liberale ministers die en masse naar lobbyclubjes renden voor wat meer geld op de bank). Schoof-1 191 demissionair (eigenlijk gewoon heel zijn regeringsperiode). 62% van de tijd demisionair over de laatste 2,5 jaar met dank aan de VVD.
• Een antifa-motie aannemen om de gigantisch terroristische dreiging in Nederland in te dammen. Dit alles omdat er een of andere christelijke belhammel neerknald is in Amerika.
• Lekker met Schoof apathisch toekijken hoe reltuig uit de extreemrechtse hoek gemeentepolitiek om zeep helpt rond alle AZC beslissingen. Wilders is weg, maar we blijven nog steeds een wedstrijdje ver plassen over de asiel en de spreidingswet.
• Rustig in een compleet onthoofd kabinet zitten met de BBB en 0,0 uitvoeren. En BBB nog steeds de hele boel laten saboteren
• Schoof, Veldkamp, Brekelmans en van Weel. Niemand in Brussel weet wie ze zijn. Alleen is er vaag duidelijk dat Nederland naar de pijpen danst van de PVV (Opt-out voor asiel, maar niemand die belt. Oeganda is geregeld, maar niemand heeft Faber ooit gezien), en de BBB (Wiersema, wie is dat?). De enige goede legacy die Rutte nog wel achter had gelaten voor Nederland, invloed en goede betrekkingen in de EU, in twee jaar volkomen te grabbel gegooid. Laten we wel wezen, een rechtse Meloni krijgt veel meer voor elkaar.
• Momenteel CDA en D66 continue aan de rechtermouw trekken naar de radicaal rechtse flank. Klaver (die staat voor de NAVO en de EU) is het echte gevaar voor Nederland.
• Aansturen op een minderheidskabinet (liefst met JA21) zonder slagkracht. Niet naar links kijken voor meerderheden, maar naar radicaal rechts. Dit terwijl het Kremlin heeft zijn poten al vuistdiep in de FvD heeft gestoken. En MAGA al openlijk zijn tentakels om REFORM UK en de AFD heeft geslagen (met als kers op de taart de speech van Vance in Munchen). En nu is overduidelijk neergepend dat Europa in verval is, en er alleen nog wat valt van te maken als de USA de patriottische bewegingen binnen de EU gaat stemmen (ergo: aanstuurt op dictatoriale natiestaatjes waar je niks van hoeft te vrezen).

We kijken erbij en doen er niks aan (Jetten en Bontebal voorop). Ik zie het gitzwart in voor Nederland. Praktisch al onze buurlanden staan er beter voor.
nou ik vind het een prima coalitie wat ije dan Groen links in de regering??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 11 december 2025 @ 10:28:42 #249
38496 Perrin
pi_219463285
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:25 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

En in Frankrijk, Duitsland, het VK is het ook een chaotische puinzooi.

We nemen in West-Europa genoegen met al dit amateuristische gepruts blijkbaar.

Mensen met visie die een toekomst kunnen schetsen, deskundigen met strategisch inzicht, intellectuelen die zich durven uitspreken, leiders met lef.. Allemaal nergens te bekennen.

We rommelen collectief maar verder aan onder toenemende externe en interne druk.

Uiteindelijk gaan populisten en extremisten er met de buit vandoor.
  donderdag 11 december 2025 @ 10:28:50 #250
323876 michaelmoore
pi_219463287
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 09:30 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Haar kinderen wilden het bedrijf niet overnemen, ze kon niet uitbreiden en er moest jaarlijks geld bij (bron). Ik vind het niet meer dan logisch dat je dan doorgaat tot het faillisement, eigenlijk zou je haar gewoon ernstige nalatigheid moeten verwijten.

Wat kun jij dom lullen zeg....
https://www.ad.nl/politie(...)n-gaan-weg~a3ddc0b6/

ze kan ook emigreren naar Texas of Nieuw Zeeland met het geld

https://kro-ncrv.nl/progr(...)%20bij%20hem%20langs.

quote:
Van Friesland naar Texas
Olke verhuist op 22-jarige leeftijd van Friesland naar het oosten van Texas. 'Een hele stap,' vertelt Olke. '
Mijn ouders gingen ernaartoe omdat er in Nederland steeds meer regels voor boeren kwamen.

Daarnaast is er in Texas veel meer ruimte.

Niet alleen ik, maar ook een paar van mijn broers wilden boeren. In Texas kon je goedkoper beginnen.'

Olke neemt uiteindelijk de boerderij van zijn ouders over en bouwt deze uit tot een melkveebedrijf met 1500 koeien. Voor Nederlandse begrippen is dat enorm.

'In principe is dit nog klein, zegt Olke. 'In het westen van Texas zijn bedrijven met wel 10.000 koeien.'
pi_219463313
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/politie(...)n-gaan-weg~a3ddc0b6/

ze kan ook emigreren naar Texas of Nieuw Zeeland met het geld

https://kro-ncrv.nl/progr(...)%20bij%20hem%20langs.
[..]

Misschien moeten de PAS melders dit ook gewoon even doen. Vraag mij af wat je met een dergelijke reactie wil proberen te zeggen?
pi_219463317
quote:
9s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
En in Frankrijk, Duitsland, het VK is het ook een chaotische puinzooi.

We nemen in West-Europa genoegen met al dit amateuristische gepruts blijkbaar.
Des te meer reden om het hier wel op punt te hebben.

Naar mijn idee is Nederland echt het slechtste jongetje van de klas. In ieder geval heeft Frankrijk genoeg slagkracht om Macron geopolitiek stelling te laten innemen. En durven de Britten de praktijken van MAGA in de Caraïben gewoon te veroordelen. Vergelijk dat eens met Schoof en co.
  donderdag 11 december 2025 @ 10:37:27 #253
323876 michaelmoore
pi_219463338
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:34 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Misschien moeten de PAS melders dit ook gewoon even doen. Vraag mij af wat je met een dergelijke reactie wil proberen te zeggen?
niemand moet iets ,
PAS melders die mogen hier zijn, die hebben toestemming gekregen van de staat om hun bedrijf te doen

Dus moet de staat dat regelen

voor het gerecht weet ik wel wie er wint
Met terug werkende kracht de vergunning weer intrekken, dat gaat niet zonder een zeer uitzonderlijk hoge vergoeding

En als dat meisje het hier spuugzat is met dat linkse stikstof gezeik dan heeft ze gelijk om te gaan

quote:
Duitse landbouwminister Rainer wil export vergroten
Berlijn- Terwijl de Nederlandse politiek zich vanwege de uitstoot van stikstof inzet voor krimp van de landbouwsector, maakt Duitsland zich juist sterk om de boerenexport te vergroten.

De Duitse minister van Landbouw Alois Rainer kondigde aan de uitvoer van landbouwproducten 'een politieke prioriteit' te maken.

Daarmee breekt de minister met het beleid van zijn groene voorganger.

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 11-12-2025 10:44:28 ]
pi_219463354
Ik lees hier, en elders, vooral veel hooghartige (extreem) linkse figuren die doen waar ze (extreem)rechts van beschuldigen: populisme aanwakkeren en niks willen oplossen.

Iedere pvv/bbb(niet links) stemmer belachelijk maken en wegzetten als dom is erg constructief natuurlijk.

Ik denk dat veel mensen die nu rechts stemmen, meer in het midden zitten dan wat anders. Maar mensen zijn de vele problemen gewoon zat en er ook klaar mee dat nog steeds niet benoemd mag worden dat er problemen zijn met bepaalde groepen.
Kijk de programma's van Ewout of de politie vlogger Jan Willem tijdens de vele diensten in Utrecht.
  donderdag 11 december 2025 @ 10:44:29 #255
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219463389
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:39 schreef Bouke-p het volgende:
Maar mensen zijn de vele problemen gewoon zat en er ook klaar mee dat nog steeds niet benoemd mag worden dat er problemen zijn met bepaalde groepen.
Welke problemen zijn dat dan die niet benoemd mogen worden? En van wie mogen ze niet benoemd worden? En onder leiding van welke partijen zijn die problemen ontstaan?
Huilen dan.
pi_219463395
quote:
Ik lees hier, en elders, vooral veel hooghartige (extreem) linkse figuren die doen waar ze (extreem)rechts van beschuldigen: populisme aanwakkeren en niks willen oplossen.

Iedere pvv/bbb(niet links) stemmer belachelijk maken en wegzetten als dom is erg constructief natuurlijk.

Heb je al meegekregen hoe er over 'links' tekeer wordt gegaan, zeg de afgelopen 20 jaar? En dan is het een probleem als mensen eens wat zeggen over rechtse partijen en de mensen die er op stemmen? Zijn rechtsen dan echt van die zielige snowflakes die geen kritiek kunnen verdragen?? _O-

quote:
Ik denk dat veel mensen die nu rechts stemmen, meer in het midden zitten dan wat anders. Maar mensen zijn de vele problemen gewoon zat en er ook klaar mee dat nog steeds niet benoemd mag worden dat er problemen zijn met bepaalde groepen.
Kijk de programma's van Ewout of de politie vlogger Jan Willem tijdens de vele diensten in Utrecht.
Men doet al meer dan 20 jaar niet anders. En tevens blijft men rechtse partijen aan de macht helpen die hun problemen ook niet oplossen. Men kiest er dus zelf voor om boos en ontevreden te blijven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219463482
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heb je al meegekregen hoe er over 'links' tekeer wordt gegaan, zeg de afgelopen 20 jaar? En dan is het een probleem als mensen eens wat zeggen over rechtse partijen en de mensen die er op stemmen? Zijn rechtsen dan echt van die zielige snowflakes die geen kritiek kunnen verdragen?? _O-
[..]
Men doet al meer dan 20 jaar niet anders. En tevens blijft men rechtse partijen aan de macht helpen die hun problemen ook niet oplossen. Men kiest er dus zelf voor om boos en ontevreden te blijven.
Veel van de zaken waar we nu tegen aanlopen en opgelost moeten worden zijn natuurlijk niet gecreëerd onder het kabinet Schoof maar zijn een gevolg van jarenlang beleid van onder andere de nu formerende partijen.
pi_219463505
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:52 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Veel van de zaken waar we nu tegen aanlopen en opgelost moeten worden zijn natuurlijk niet gecreëerd onder het kabinet Schoof maar zijn een gevolg van jarenlang beleid van onder andere de nu formerende partijen.
Daarom heb ik het ook telkens over de afgelopen 20 jaar en niet het afgelopen jaar ;)
  donderdag 11 december 2025 @ 10:55:28 #259
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219463517
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:52 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Je kan de gevestigde partijen ruk vinden. Maar om dan als alternatief op een stel nog grotere sukkels te stemmen dat mag je mensen toch echt zelf aanrekenen.
pi_219463518
quote:

Niks willen oplossen? Ik noemde net een hele set problemen:
- klimaat
- uitstervingsgolf biodiversiteit, mede door stikstof
- waterkwaliteit
- opvangproblemen bij Ter Apel

Allemaal zaken waar 'links' (lees, alles links van VVD, soms wil ook de VVD wel helpen) wat aan wil doen, rechts niet. En ik kan nog wel verder gaan met het lijstje:

- armoedebeleid dat niet meer werkt, aldus de VNG
- gehandicapten die niet meer mee kunnen komen in de maatschappij
- uitbuiting van arbeidsmigranten
- stijgende zorgkosten die steeds minder naar draagkracht worden verdeeld
- stijgende belasting op arbeid, omdat bedrijfsleven wordt ontzien
- tekort in aantal cellen door bezuinigingen op de rechtsstaat
- tekort in aantal advocaten door bezuinigingen op de rechtsstaat

Allemaal zaken waar links wat aan wil doen en rechts niet.

Wat is nou dat probleem dat rechts wil oplossen en links niet?
  donderdag 11 december 2025 @ 10:58:33 #261
403588 mcmlxiv
pi_219463560
quote:

Want van links mag politie/justitie geen kut-Marokkanen, klote-Somaliërs of tering-Afghanen aanpakken? Zeg nou gewoon hardop dat volgens jou en al die andere “problemen benoemen” mensjes elke Marokkaan, Somaliër of Afghaan een potentiële terrorist, misdadiger of op zijn minst een verdacht sujet is, dan hebben we precies de grens te pakken tussen normaal en extreem.

Denken in groepen is best nogal ongrondwettelijk vaak. En daar zit misschien wel het echte probleem. Intelligente mensen oordelen op gedrag van een individu, minder intelligente op toevalligheden als groep, religie, seksuele voorkeuren en andere.

Wanneer jij een individu wil deporteren, opsluiten of erger vanwege gedrag van andere individuen die tot dezelfde “groep” horen, dan ben jij voor mij gewoon een fascistisch zwijn. Jij als individu dus, niet automatisch iedereen die op jou lijkt.
  donderdag 11 december 2025 @ 10:58:51 #262
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219463568
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:55 schreef Hanca het volgende:
Wat is nou dat probleem dat rechts wil oplossen en links niet?
Het grootste probleem van Nederland: dat je van de deugers niet mag kankeren op buitenlanders.
Huilen dan.
pi_219463589
quote:

Je kijkt geen tv en leest geen social media of nieuwssites met reactiemogelijkheden?

Die problemen die zogenaamd niet benoemd mogen worden, zijn hetgeen het meest over wordt gepraat. Zinnen beginnen met "Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar...." om vervolgens dat te zeggen wat je niet mag zeggen, betekent dus niet dat ze niet gezegd (mogen) worden. Wierd Duk gaat er een 'beweging' over opzetten. Er is echt heel weinig wat niet benoemd mag worden.
pi_219463608
Is het "het mag niet benoemd worden" argument weer van stal gehaald?

Er wordt elke avond op prime time televisie en in de tweede kamer alles en nog meer benoemd. We kunnen beter iets minder benoemen, en iets meer nadenken.
pi_219463618
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je kijkt geen tv en leest geen social media of nieuwssites met reactiemogelijkheden?

Die problemen die zogenaamd niet benoemd mogen worden, zijn hetgeen het meest over wordt gepraat. Zinnen beginnen met "Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar...." om vervolgens dat te zeggen wat je niet mag zeggen, betekent dus niet dat ze niet gezegd (mogen) worden. Wierd Duk gaat er een 'beweging' over opzetten. Er is echt heel weinig wat niet benoemd mag worden.
In rechtse kringen hoef je niet aan te komen met de stelling dat klimaatverandering wordt veroorzaakt door menselijk gedrag. Of zeg er iets positiefs over (Noord) Afrikaanse cultuur. ;)
pi_219463629
quote:

Ik ben het met je eens dat iedereen die bepaalde idealen heeft of bepaalde partijen stemt dom rechts noemen helemaal niks oplevert. Tegelijk mag je het volgens mij best benoemen dat bepaald wensdenken van zulke partijen, wat veelal herhaalt word op sociale media, inhoudelijk niet sterk is.

Neem stikstof. De landelijke politiek heeft jarenlang geprobeerd het stikstofprobleem te omzeilen via allerlei geitenpaadjes. Het laatste voorbeeld is de PAS: een systeem waarbij vergunningen werden verleend op basis van verwachte toekomstige vermindering van stikstofuitstoot. Dat mag niet en dat heeft de rechter duidelijk uitgesproken.

Onderzoeken stapelen zich al jarenlang op en ze wijzen allemaal in dezelfde richting: de stikstofuitstoot moet omlaag. Daarom werken we nu met zulke lage kritische depositiewaarden. Je kunt ontkennen dat die verlaging nodig is en volhouden dat alles overal maar moet kunnen, maar dan kijk je vooral naar wat je graag wíl geloven, niet naar wat vrijwel alle deskundigen en onderzoeken laten zien.

Neem nu stikstof. De landelijke politiek heeft geitenpaadje na geitenpaadje proberen te bewandelen met als laatste geitenpad de PAS, hierbij werden vergunningen verleend met als basis dat er in de toekomst mogelijke
  donderdag 11 december 2025 @ 11:08:19 #267
403588 mcmlxiv
pi_219463646
quote:
9s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het zal zoals vanouds wel weer neerkomen op deportatie van mensen met een kleurtje.
Joden deugen niet omdat ze joden zijn. Dat vinden ze dan vanwege historische redenen wat lastig, maar voor andere groepen op basis van willekeurige kenmerken moet dat gewoon kunnen. Tenzij je het hardop vraagt natuurlijk, dan is het opeens niet zo, want ze discrimineren echt niet!
pi_219463663
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 09:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik reageer met name op je opmerking dat jij vindt dat ze er maar licht mee omgaat, dat ze het bedrijf stoppen. Dat is complete nonsens.

Over het politieke deel heet @:Hanca je al bijgeschoold.
Dit is inderdaad geen lichtvaardig besluit geweest. Zijn ook al eerder artikelen over geschreven.
pi_219463664
quote:
8s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het grootste probleem van Nederland: dat je van de deugers niet mag kankeren op buitenlanders.
En dan komen ze steeds met van die tv programma's die niet benoemen dat de criminaliteit tussen 2013 en 2023 met 34 procent is gedaald, dat ook voor 2013 er al een forse daling was. En dan maar doen alsof we massaal criminelen importeren.

De grootste en meest slopende criminaliteit van het moment is trouwens het bedreigen van politici en andere mensen (advocaten e.d.) en het slopen van zaken rondom protesten op plekken waar asielzoekerscentra (die de criminaliteit trouwens niet verhogen in een buurt) zouden moeten komen.
  donderdag 11 december 2025 @ 11:13:44 #270
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219463675
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dan komen ze steeds met van die tv programma's die niet benoemen dat de criminaliteit tussen 2013 en 2023 met 34 procent is gedaald, dat ook voor 2013 er al een forse daling was. En dan maar doen alsof we massaal criminelen importeren.

De grootste en meest slopende criminaliteit van het moment is trouwens het bedreigen van politici en andere mensen (advocaten e.d.) en het slopen van zaken rondom protesten op plekken waar asielzoekerscentra (die de criminaliteit trouwens niet verhogen in een buurt) zouden moeten komen.
Maar dat zijn gewoon bezorgde burgers met een mening!
Huilen dan.
pi_219463683
quote:

Verder hoorde ik gister in het debat Wilders nog spreken over de donkere wolk van de Islam die over Nederland trok. Volgens mij word er heel veel benoemd en zit het probleem er vooral in dat er niet veel actie ondernomen wordt.
pi_219463690
quote:
9s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar dat zijn gewoon bezorgde burgers met een mening!
die in 80% van de gevallen niet eens uit desbetreffende gemeente komen maar er naar toe reizen om relletjes uit te lokken
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_219463699
quote:

[..]

Klaas Dijkhoff spreekt in zijn periode als Staatssecretaris Veiligheid en Justitie al over het veiligheidsgevoel, hij moest niet enkel beleid maken waarin Nederland veiliger bleef worden maar hij moest ook beleid maken wat het veiligheidsgevoel in Nederland versterkt. Want als het gevoel niet aansluit bij het beeld wat leeft in de maatschappij dan heb je nog weinig resultaat.
  donderdag 11 december 2025 @ 11:21:11 #274
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219463705
quote:

[..]

Dit dus keer 100.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 11 december 2025 @ 11:22:57 #275
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219463714
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:02 schreef papert het volgende:
Is het "het mag niet benoemd worden" argument weer van stal gehaald?

Er wordt elke avond op prime time televisie en in de tweede kamer alles en nog meer benoemd. We kunnen beter iets minder benoemen, en iets meer nadenken.
Precies, net als Derksen die al decennia op tv zegt dat ie niets mag zeggen.
  donderdag 11 december 2025 @ 11:28:32 #276
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219463761
Ook het internet staat vol met mensen die zeggen dat ze niks mogen zeggen.

't Zal wel waar zijn dan.
Huilen dan.
pi_219463786
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:20 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Klaas Dijkhoff spreekt in zijn periode als Staatssecretaris Veiligheid en Justitie al over het veiligheidsgevoel, hij moest niet enkel beleid maken waarin Nederland veiliger bleef worden maar hij moest ook beleid maken wat het veiligheidsgevoel in Nederland versterkt. Want als het gevoel niet aansluit bij het beeld wat leeft in de maatschappij dan heb je nog weinig resultaat.
Dat is natuurlijk vrij onbegonnen werk, beleid maken op basis van gevoel van mensen.
Dan loop je risico op tweede toeslagenaffaire maar dan op een ander onderwerp. Daar werd ook beleid gemaakt op wat mensen voelden (de onderbuik gaf aan dat er vast heel veel werd gefraudeerd, terwijl de realiteit dit wewersprak) en niet op de realiteit.

Hoe kun je beleid maken op wat mensen voelen?
  donderdag 11 december 2025 @ 11:31:50 #278
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219463796
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk vrij onbegonnen werk, beleid maken op basis van gevoel van mensen.
Dan loop je risico op tweede toeslagenaffaire maar dan op een ander onderwerp. Daar werd ook beleid gemaakt op wat mensen voelden (de onderbuik gaf aan dat er vast heel veel werd gefraudeerd, terwijl de realiteit dit wewersprak) en niet op de realiteit.

Kabinet Schoof heeft laten zien dat het erg lastig is iig. Tijdens dat kabinet zaten we in een 'gevoelsmatige crisis'.
pi_219463806
quote:

[..]

Dat hebben we deze kabinetsperiode nog geprobeerd:
Mensen ervaren een asielcrisis
  donderdag 11 december 2025 @ 11:33:56 #280
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219463811
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:28 schreef Isdatzo het volgende:
Ook het internet staat vol met mensen die zeggen dat ze niks mogen zeggen.

't Zal wel waar zijn dan.
Over het algemeen zijn het vooral mensen die er niet tegen kunnen dat iemand anders dan wat onaardigs terug zegt.

Ze hebben natuurlijk wel het recht om altijd leuk en aardig gevonden te worden.
pi_219463814
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:15 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Verder hoorde ik gister in het debat Wilders nog spreken over de donkere wolk van de Islam die over Nederland trok. Volgens mij word er heel veel benoemd en zit het probleem er vooral in dat er niet veel actie ondernomen wordt.
Die 5% moslims, waarvan het grootste deel zeer gematigd en zelfs nauwelijks moskee-bezoekend, is dat nu een donkere wolk?

Het wordt tijd dat politici ook gewoon eens feiten gaan benoemen. We hebben hier geen islamprobleem, we hebben nauwelijks moslims. We hebben geen criminaliteitsprobleem met jongeren, de criminaliteit is op zijn laagste punt ooit. We hebben geen enorme asielindustrie, als elke gemeente 120 mensen op vangt zijn we er al. Gewoon het eerlijk en duidelijk benoemen van feiten en die steeds herhalen, dat is wat we nodig hebben. Dan gaat het gevoel vanzelf aansluiten bij de werkelijkheid.
  donderdag 11 december 2025 @ 11:34:32 #282
38496 Perrin
pi_219463815
quote:
9s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En dat is mooi, want dan stemmen die flappies rechts. Geen betere stemmentrekker voor rechts dan een asielcrisis. *O*

De boze onderbuik geëxploiteerd door politiek rechts.

Het werkt al zeker 20 jaar en gezien het niveau van het electoraat gaat dat truukje nog vele jaren mee.
pi_219463839
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
En dan is mooi, want dan stemmen die flappies rechts. Geen betere stemmentrekker voor rechts dan een asielcrisis. *O*

De boze onderbuik geëxploiteerd door politiek rechts.

Het werkt al zeker 20 jaar en gezien het niveau van het electoraat gaat dat truukje nog vele jaren mee.
Dat trucje werkt al prima sinds mensenheugenis.
  donderdag 11 december 2025 @ 11:39:41 #284
323876 michaelmoore
pi_219463859
quote:
9s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
er is geen asiel crisis, er is een wooncrisis voor statushouders en voor Nederlanders

los dat op en het hele probleem inclusief doorstroom is opgelost
wat mij betreft kan die woningbouw heel goed in een paar weilanden
  donderdag 11 december 2025 @ 11:42:50 #285
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219463883
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die 5% moslims, waarvan het grootste deel zeer gematigd en zelfs nauwelijks moskee-bezoekend, is dat nu een donkere wolk?

Het wordt tijd dat politici ook gewoon eens feiten gaan benoemen. We hebben hier geen islamprobleem, we hebben nauwelijks moslims. We hebben geen criminaliteitsprobleem met jongeren, de criminaliteit is op zijn laagste punt ooit. We hebben geen enorme asielindustrie, als elke gemeente 120 mensen op vangt zijn we er al. Gewoon het eerlijk en duidelijk benoemen van feiten en die steeds herhalen, dat is wat we nodig hebben. Dan gaat het gevoel vanzelf aansluiten bij de werkelijkheid.
Historisch gezien werkt het bij een grote groep erg goed als je een zondebok aanwijst en ergens tegen zijn verbindt. Het is een tijd rechtstreeks tegen Moslims geprobeerd, maar dat leverde niet genoeg op, maar migranten en asielzoekers klinkt net even wat minder menselijk en dan krijg je meer mensen op de been.

Daarnaast is het zaak altijd te doen alsof de overheid tegen je is, zelfs als de boel al decennia wordt geleid door precies die kant van het politieke spectrum. 'Dit kabinet is niet te vertrouwen, laten we nóg rechtser gaan stemmen' en repeat.

Zelfs bij de meest leuke dingen werkt het bijzonder goed om elke keer over iets te gaan zeuren, misschien dat je in het begin raar aangekeken wordt, maar als je het maar blijft herhalen zijn er vroeg of laat mensen die zich bij je aansluiten.
  donderdag 11 december 2025 @ 11:43:43 #286
323876 michaelmoore
pi_219463889
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Historisch gezien werkt het bij een grote groep erg goed als je een zondebok aanwijst en ergens tegen zijn verbindt. Het is een tijd rechtstreeks tegen Moslims geprobeerd, maar dat leverde niet genoeg op, maar migranten en asielzoekers klinkt net even wat minder menselijk en dan krijg je meer mensen op de been.

Daarnaast is het zaak altijd te doen alsof de overheid tegen je is, zelfs als de boel al decennia wordt geleid door precies die kant van het politieke spectrum. 'Dit kabinet is niet te vertrouwen, laten we nóg rechtser gaan stemmen' en repeat.

Zelfs bij de meest leuke dingen werkt het bijzonder goed om elke keer over iets te gaan zeuren, misschien dat je in het begin raar aangekeken wordt, maar als je het maar blijft herhalen zijn er vroeg of laat mensen die zich bij je aansluiten.
misschien dat dit kabinet wel iets gaat doen aan de problemen
  donderdag 11 december 2025 @ 11:45:16 #287
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219463900
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
misschien dat dit kabinet wel iets gaat doen aan de problemen
Nou nee, want de enige oplossing voor de hardnekkigste 'je mag niets zeggen' is een hardhandige en massale deportatie van 'vul hier groepen mensen in op basis van afkomst, geloof, huidskleur en seksualiteit' naar een land waar gevangenen als ondermensen worden behandeld.
  donderdag 11 december 2025 @ 11:46:51 #288
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219463907
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:31 schreef Vis1980 het volgende:
Tijdens dat kabinet zaten we in een 'gevoelsmatige crisis'.
Sluit AZC's -> bezuinig op opvang -> installeer minister "ik ben beleid" -> frustreer gemeenten in het zelf vinden van oplossingen -> blijf roeptoeteren dat het een crisis is (maar wel eentje die kan wachten tot na het zomerreces om opgepakt te worden) die alleen opgelost kan worden door het staatsnoodrecht te misbruiken -> wijs vingertje naar anderen HUNNIE WIL NIKS OPLOSSUHHH -> blaas het kabinet op -> profit???

In alle opzichten een gecreëerde "crisis". Het is werkelijk te debiel voor woorden.
Huilen dan.
  donderdag 11 december 2025 @ 11:47:07 #289
403588 mcmlxiv
pi_219463909
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is een bekend gegeven dat sinds het ontstaan van programma's als opsporing verzocht het gevoel van onveiligheid in onze samenleving enorm is gedaald. Er kan nog zo vaak verteld worden dat de criminaliteit daalt, op de televisie en sociale media wordt de onderbuik constant gevuld met andere informatie. Combineer dat met het uitmelken van incidenten zoals de "17 jarige Lisa uit Abcoude" door media en politiek en je krijgt wat we nu hebben.
pi_219463922
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nou nee, want de enige oplossing voor de hardnekkigste 'je mag niets zeggen' is een hardhandige en massale deportatie van 'vul hier groepen mensen in op basis van afkomst, geloof, huidskleur en seksualiteit' naar een land waar gevangenen als ondermensen worden behandeld.
En je kan aan je water geschiedenisboek wel aanvoelen dat men daarna nog niet klaar is.
pi_219463925
quote:

Wat er nu aan de hand is op diverse vlakken is de schuld van rechts, dus ga lekker rechts stemmen joh
  donderdag 11 december 2025 @ 11:50:43 #292
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219463937
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:47 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Het is een bekend gegeven dat sinds het ontstaan van programma's als opsporing verzocht het gevoel van onveiligheid in onze samenleving enorm is gedaald. Er kan nog zo vaak verteld worden dat de criminaliteit daalt, op de televisie en sociale media wordt de onderbuik constant gevuld met andere informatie. Combineer dat met het uitmelken van incidenten zoals de "17 jarige Lisa uit Abcoude" door media en politiek en je krijgt wat we nu hebben.
Altijd optellen en nooit aftrekken.
  donderdag 11 december 2025 @ 11:51:55 #293
38496 Perrin
pi_219463946
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Sluit AZC's -> bezuinig op opvang -> installeer minister "ik ben beleid" -> frustreer gemeenten in het zelf vinden van oplossingen -> blijf roeptoeteren dat het een crisis is (maar wel eentje die kan wachten tot na het zomerreces om opgepakt te worden) die alleen opgelost kan worden door het staatsnoodrecht te misbruiken -> wijs vingertje naar anderen HUNNIE WIL NIKS OPLOSSUHHH -> blaas het kabinet op -> profit???

In alle opzichten een gecreëerde "crisis". Het is werkelijk te debiel voor woorden.
Het werkt omdat veel mensen ontzettend achterlijk en makkelijk te manipuleren zijn en enkel kunnen denken met hun onderbuik in plaats van met de paar werkende rationele hersencelletjes die ze bezitten.

En politici maken daar gretig gebruik van.
  donderdag 11 december 2025 @ 11:52:51 #294
323876 michaelmoore
pi_219463953
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
nou ik heb wel vertrouwen in de gang van zaken nu met het minderheidskabinet
  donderdag 11 december 2025 @ 11:53:59 #295
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219463959
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou ik heb wel vertrouwen in de gang van zaken nu met het minderheidskabinet
Ik geef ze nog geen twee jaar.
  donderdag 11 december 2025 @ 11:56:09 #296
38496 Perrin
pi_219463971
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik geef ze nog geen twee jaar.
Een makkelijke prooi voor de VVD.
pi_219463981
quote:

[..]

Sorry dat ik het wat vaag omschreef. Hij zei ik moet niet alleen beleid maken wat de veiligheid verbeterde maar ik moest ook iets doen qua beeldvorming wat het veiligheidsgevoel versterkt.

Meestal is het mantra wat ik hoor dan "meer blauw op straat", ik weet niet hoe dit met jullie werkt maar als ik heel veel politie op straat tegenkom dan denk ik meteen wat is er aan de hand, wat heb ik over het hoofd gezien.
  donderdag 11 december 2025 @ 11:57:45 #298
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219463984
quote:
9s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Een makkelijke prooi voor de VVD.
Die is er telkens bij als men weer eens vroegtijdig moet vallen. What could go wrong?
pi_219463999
En dit waren precies de reacties die ik verwachtte. Vooral bleeren dat het toch echt allemaal de schuld is van rechts.

Een deel van het probleem word wel benoemd door wilders. Maar die roeptoetert alleen over de islam, terwijl dat migranten probleem veel groter is.
En nee, ik vind niet dat welke partij dan ook met een werkbare oplossing komt.
  donderdag 11 december 2025 @ 12:01:28 #300
38496 Perrin
pi_219464009
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:59 schreef Bouke-p het volgende:
En dit waren precies de reacties die ik verwachtte. Vooral bleeren dat het toch echt allemaal de schuld is van rechts.

Een deel van het probleem word wel benoemd door wilders. Maar die roeptoetert alleen over de islam, terwijl dat migranten probleem veel groter is.
En nee, ik vind niet dat welke partij dan ook met een werkbare oplossing komt.
Je zou (we zouden) eens wat vaker van politici moeten verwachten dat ze wél met oplossingen of tenminste duidelijke verbeteringen komen. En geen genoegen nemen met praatjes en loze beloftes. Populistisch gelul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')