abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219463313
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/politie(...)n-gaan-weg~a3ddc0b6/

ze kan ook emigreren naar Texas of Nieuw Zeeland met het geld

https://kro-ncrv.nl/progr(...)%20bij%20hem%20langs.
[..]

Misschien moeten de PAS melders dit ook gewoon even doen. Vraag mij af wat je met een dergelijke reactie wil proberen te zeggen?
pi_219463317
quote:
9s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
En in Frankrijk, Duitsland, het VK is het ook een chaotische puinzooi.

We nemen in West-Europa genoegen met al dit amateuristische gepruts blijkbaar.
Des te meer reden om het hier wel op punt te hebben.

Naar mijn idee is Nederland echt het slechtste jongetje van de klas. In ieder geval heeft Frankrijk genoeg slagkracht om Macron geopolitiek stelling te laten innemen. En durven de Britten de praktijken van MAGA in de Caraïben gewoon te veroordelen. Vergelijk dat eens met Schoof en co.
  donderdag 11 december 2025 @ 10:37:27 #253
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219463338
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:34 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Misschien moeten de PAS melders dit ook gewoon even doen. Vraag mij af wat je met een dergelijke reactie wil proberen te zeggen?
niemand moet iets ,
PAS melders die mogen hier zijn, die hebben toestemming gekregen van de staat om hun bedrijf te doen

Dus moet de staat dat regelen

voor het gerecht weet ik wel wie er wint
Met terug werkende kracht de vergunning weer intrekken, dat gaat niet zonder een zeer uitzonderlijk hoge vergoeding

En als dat meisje het hier spuugzat is met dat linkse stikstof gezeik dan heeft ze gelijk om te gaan

quote:
Duitse landbouwminister Rainer wil export vergroten
Berlijn- Terwijl de Nederlandse politiek zich vanwege de uitstoot van stikstof inzet voor krimp van de landbouwsector, maakt Duitsland zich juist sterk om de boerenexport te vergroten.

De Duitse minister van Landbouw Alois Rainer kondigde aan de uitvoer van landbouwproducten 'een politieke prioriteit' te maken.

Daarmee breekt de minister met het beleid van zijn groene voorganger.

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 11-12-2025 10:44:28 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219463354
Ik lees hier, en elders, vooral veel hooghartige (extreem) linkse figuren die doen waar ze (extreem)rechts van beschuldigen: populisme aanwakkeren en niks willen oplossen.

Iedere pvv/bbb(niet links) stemmer belachelijk maken en wegzetten als dom is erg constructief natuurlijk.

Ik denk dat veel mensen die nu rechts stemmen, meer in het midden zitten dan wat anders. Maar mensen zijn de vele problemen gewoon zat en er ook klaar mee dat nog steeds niet benoemd mag worden dat er problemen zijn met bepaalde groepen.
Kijk de programma's van Ewout of de politie vlogger Jan Willem tijdens de vele diensten in Utrecht.
  donderdag 11 december 2025 @ 10:44:29 #255
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219463389
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:39 schreef Bouke-p het volgende:
Maar mensen zijn de vele problemen gewoon zat en er ook klaar mee dat nog steeds niet benoemd mag worden dat er problemen zijn met bepaalde groepen.
Welke problemen zijn dat dan die niet benoemd mogen worden? En van wie mogen ze niet benoemd worden? En onder leiding van welke partijen zijn die problemen ontstaan?
Huilen dan.
pi_219463395
quote:
Ik lees hier, en elders, vooral veel hooghartige (extreem) linkse figuren die doen waar ze (extreem)rechts van beschuldigen: populisme aanwakkeren en niks willen oplossen.

Iedere pvv/bbb(niet links) stemmer belachelijk maken en wegzetten als dom is erg constructief natuurlijk.

Heb je al meegekregen hoe er over 'links' tekeer wordt gegaan, zeg de afgelopen 20 jaar? En dan is het een probleem als mensen eens wat zeggen over rechtse partijen en de mensen die er op stemmen? Zijn rechtsen dan echt van die zielige snowflakes die geen kritiek kunnen verdragen?? _O-

quote:
Ik denk dat veel mensen die nu rechts stemmen, meer in het midden zitten dan wat anders. Maar mensen zijn de vele problemen gewoon zat en er ook klaar mee dat nog steeds niet benoemd mag worden dat er problemen zijn met bepaalde groepen.
Kijk de programma's van Ewout of de politie vlogger Jan Willem tijdens de vele diensten in Utrecht.
Men doet al meer dan 20 jaar niet anders. En tevens blijft men rechtse partijen aan de macht helpen die hun problemen ook niet oplossen. Men kiest er dus zelf voor om boos en ontevreden te blijven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219463482
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heb je al meegekregen hoe er over 'links' tekeer wordt gegaan, zeg de afgelopen 20 jaar? En dan is het een probleem als mensen eens wat zeggen over rechtse partijen en de mensen die er op stemmen? Zijn rechtsen dan echt van die zielige snowflakes die geen kritiek kunnen verdragen?? _O-
[..]
Men doet al meer dan 20 jaar niet anders. En tevens blijft men rechtse partijen aan de macht helpen die hun problemen ook niet oplossen. Men kiest er dus zelf voor om boos en ontevreden te blijven.
Veel van de zaken waar we nu tegen aanlopen en opgelost moeten worden zijn natuurlijk niet gecreëerd onder het kabinet Schoof maar zijn een gevolg van jarenlang beleid van onder andere de nu formerende partijen.
pi_219463505
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:52 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Veel van de zaken waar we nu tegen aanlopen en opgelost moeten worden zijn natuurlijk niet gecreëerd onder het kabinet Schoof maar zijn een gevolg van jarenlang beleid van onder andere de nu formerende partijen.
Daarom heb ik het ook telkens over de afgelopen 20 jaar en niet het afgelopen jaar ;)
  donderdag 11 december 2025 @ 10:55:28 #259
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219463517
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:52 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Je kan de gevestigde partijen ruk vinden. Maar om dan als alternatief op een stel nog grotere sukkels te stemmen dat mag je mensen toch echt zelf aanrekenen.
pi_219463518
quote:

Niks willen oplossen? Ik noemde net een hele set problemen:
- klimaat
- uitstervingsgolf biodiversiteit, mede door stikstof
- waterkwaliteit
- opvangproblemen bij Ter Apel

Allemaal zaken waar 'links' (lees, alles links van VVD, soms wil ook de VVD wel helpen) wat aan wil doen, rechts niet. En ik kan nog wel verder gaan met het lijstje:

- armoedebeleid dat niet meer werkt, aldus de VNG
- gehandicapten die niet meer mee kunnen komen in de maatschappij
- uitbuiting van arbeidsmigranten
- stijgende zorgkosten die steeds minder naar draagkracht worden verdeeld
- stijgende belasting op arbeid, omdat bedrijfsleven wordt ontzien
- tekort in aantal cellen door bezuinigingen op de rechtsstaat
- tekort in aantal advocaten door bezuinigingen op de rechtsstaat

Allemaal zaken waar links wat aan wil doen en rechts niet.

Wat is nou dat probleem dat rechts wil oplossen en links niet?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 11 december 2025 @ 10:58:33 #261
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219463560
quote:

Want van links mag politie/justitie geen kut-Marokkanen, klote-Somaliërs of tering-Afghanen aanpakken? Zeg nou gewoon hardop dat volgens jou en al die andere “problemen benoemen” mensjes elke Marokkaan, Somaliër of Afghaan een potentiële terrorist, misdadiger of op zijn minst een verdacht sujet is, dan hebben we precies de grens te pakken tussen normaal en extreem.

Denken in groepen is best nogal ongrondwettelijk vaak. En daar zit misschien wel het echte probleem. Intelligente mensen oordelen op gedrag van een individu, minder intelligente op toevalligheden als groep, religie, seksuele voorkeuren en andere.

Wanneer jij een individu wil deporteren, opsluiten of erger vanwege gedrag van andere individuen die tot dezelfde “groep” horen, dan ben jij voor mij gewoon een fascistisch zwijn. Jij als individu dus, niet automatisch iedereen die op jou lijkt.
  donderdag 11 december 2025 @ 10:58:51 #262
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219463568
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:55 schreef Hanca het volgende:
Het grootste probleem van Nederland: dat je van de deugers niet mag kankeren op buitenlanders.
Huilen dan.
pi_219463589
quote:

Je kijkt geen tv en leest geen social media of nieuwssites met reactiemogelijkheden?

Die problemen die zogenaamd niet benoemd mogen worden, zijn hetgeen het meest over wordt gepraat. Zinnen beginnen met "Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar...." om vervolgens dat te zeggen wat je niet mag zeggen, betekent dus niet dat ze niet gezegd (mogen) worden. Wierd Duk gaat er een 'beweging' over opzetten. Er is echt heel weinig wat niet benoemd mag worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219463595
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:55 schreef Hanca het volgende:

Het zal zoals vanouds wel weer neerkomen op deportatie van mensen met een kleurtje.
pi_219463608
Is het "het mag niet benoemd worden" argument weer van stal gehaald?

Er wordt elke avond op prime time televisie en in de tweede kamer alles en nog meer benoemd. We kunnen beter iets minder benoemen, en iets meer nadenken.
pi_219463618
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je kijkt geen tv en leest geen social media of nieuwssites met reactiemogelijkheden?

Die problemen die zogenaamd niet benoemd mogen worden, zijn hetgeen het meest over wordt gepraat. Zinnen beginnen met "Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar...." om vervolgens dat te zeggen wat je niet mag zeggen, betekent dus niet dat ze niet gezegd (mogen) worden. Wierd Duk gaat er een 'beweging' over opzetten. Er is echt heel weinig wat niet benoemd mag worden.
In rechtse kringen hoef je niet aan te komen met de stelling dat klimaatverandering wordt veroorzaakt door menselijk gedrag. Of zeg er iets positiefs over (Noord) Afrikaanse cultuur. ;)
pi_219463629
quote:

Ik ben het met je eens dat iedereen die bepaalde idealen heeft of bepaalde partijen stemt dom rechts noemen helemaal niks oplevert. Tegelijk mag je het volgens mij best benoemen dat bepaald wensdenken van zulke partijen, wat veelal herhaalt word op sociale media, inhoudelijk niet sterk is.

Neem stikstof. De landelijke politiek heeft jarenlang geprobeerd het stikstofprobleem te omzeilen via allerlei geitenpaadjes. Het laatste voorbeeld is de PAS: een systeem waarbij vergunningen werden verleend op basis van verwachte toekomstige vermindering van stikstofuitstoot. Dat mag niet en dat heeft de rechter duidelijk uitgesproken.

Onderzoeken stapelen zich al jarenlang op en ze wijzen allemaal in dezelfde richting: de stikstofuitstoot moet omlaag. Daarom werken we nu met zulke lage kritische depositiewaarden. Je kunt ontkennen dat die verlaging nodig is en volhouden dat alles overal maar moet kunnen, maar dan kijk je vooral naar wat je graag wíl geloven, niet naar wat vrijwel alle deskundigen en onderzoeken laten zien.

Neem nu stikstof. De landelijke politiek heeft geitenpaadje na geitenpaadje proberen te bewandelen met als laatste geitenpad de PAS, hierbij werden vergunningen verleend met als basis dat er in de toekomst mogelijke
  donderdag 11 december 2025 @ 11:08:19 #268
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219463646
quote:
9s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het zal zoals vanouds wel weer neerkomen op deportatie van mensen met een kleurtje.
Joden deugen niet omdat ze joden zijn. Dat vinden ze dan vanwege historische redenen wat lastig, maar voor andere groepen op basis van willekeurige kenmerken moet dat gewoon kunnen. Tenzij je het hardop vraagt natuurlijk, dan is het opeens niet zo, want ze discrimineren echt niet!
pi_219463663
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 09:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik reageer met name op je opmerking dat jij vindt dat ze er maar licht mee omgaat, dat ze het bedrijf stoppen. Dat is complete nonsens.

Over het politieke deel heet @:Hanca je al bijgeschoold.
Dit is inderdaad geen lichtvaardig besluit geweest. Zijn ook al eerder artikelen over geschreven.
pi_219463664
quote:
8s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het grootste probleem van Nederland: dat je van de deugers niet mag kankeren op buitenlanders.
En dan komen ze steeds met van die tv programma's die niet benoemen dat de criminaliteit tussen 2013 en 2023 met 34 procent is gedaald, dat ook voor 2013 er al een forse daling was. En dan maar doen alsof we massaal criminelen importeren.

De grootste en meest slopende criminaliteit van het moment is trouwens het bedreigen van politici en andere mensen (advocaten e.d.) en het slopen van zaken rondom protesten op plekken waar asielzoekerscentra (die de criminaliteit trouwens niet verhogen in een buurt) zouden moeten komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 11 december 2025 @ 11:13:44 #271
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219463675
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dan komen ze steeds met van die tv programma's die niet benoemen dat de criminaliteit tussen 2013 en 2023 met 34 procent is gedaald, dat ook voor 2013 er al een forse daling was. En dan maar doen alsof we massaal criminelen importeren.

De grootste en meest slopende criminaliteit van het moment is trouwens het bedreigen van politici en andere mensen (advocaten e.d.) en het slopen van zaken rondom protesten op plekken waar asielzoekerscentra (die de criminaliteit trouwens niet verhogen in een buurt) zouden moeten komen.
Maar dat zijn gewoon bezorgde burgers met een mening!
Huilen dan.
pi_219463683
quote:

Verder hoorde ik gister in het debat Wilders nog spreken over de donkere wolk van de Islam die over Nederland trok. Volgens mij word er heel veel benoemd en zit het probleem er vooral in dat er niet veel actie ondernomen wordt.
pi_219463690
quote:
9s.gif Op donderdag 11 december 2025 11:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar dat zijn gewoon bezorgde burgers met een mening!
die in 80% van de gevallen niet eens uit desbetreffende gemeente komen maar er naar toe reizen om relletjes uit te lokken
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_219463699
quote:

[..]

Klaas Dijkhoff spreekt in zijn periode als Staatssecretaris Veiligheid en Justitie al over het veiligheidsgevoel, hij moest niet enkel beleid maken waarin Nederland veiliger bleef worden maar hij moest ook beleid maken wat het veiligheidsgevoel in Nederland versterkt. Want als het gevoel niet aansluit bij het beeld wat leeft in de maatschappij dan heb je nog weinig resultaat.
  donderdag 11 december 2025 @ 11:21:11 #275
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219463705
quote:

[..]

Dit dus keer 100.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')