Heb een paar jaar gewoond/gestudeerd/gewerkt in New York.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's nog best een mooi land trouwens.
Grappig is ook dat een land als Afghanistan tegenwoordig harder haar best doet om toeristen het land te laten bezoeken dan de VS.
Laat ze eerst maar wat doen aan die moslimcijfers.quote:Op woensdag 10 december 2025 18:29 schreef Momo het volgende:
Rubio wil Times New Roman terug, lettertype Nederlander 'te woke'
Woke lettertypes bestaan nu ook al!
Zelfs Palantir komt niet door de Fok zoekfunctie heenquote:Op woensdag 10 december 2025 17:36 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Wat denk je, dat doet Danny wel voor ons![]()
Man man manquote:Op woensdag 10 december 2025 18:29 schreef Momo het volgende:
Het kabinet van de randzaken.quote:Op woensdag 10 december 2025 18:35 schreef Rnie het volgende:
Eerlijk is eerlijk, ongeacht wat je van het woke gehalte van een lettertype vindt, maar Times new Roman staat op officiële documenten veel chiquer dan Calibri.
Helaas gaat het ook om mailopmaak waarbij times slechter op een scherm leesbaar is in vergelijking met calibri zoals we in het stukje als voorbeeld onderaan kunnen zien.quote:Op woensdag 10 december 2025 18:35 schreef Rnie het volgende:
Eerlijk is eerlijk, ongeacht wat je van het woke gehalte van een lettertype vindt, maar Times new Roman staat op officiële documenten veel chiquer dan Calibri.
Ik had comic sans wel geschikt gevonden voor de de nieuwe Amerikaanse veiligheidsstrategie.quote:Op woensdag 10 december 2025 18:35 schreef Rnie het volgende:
Do not, I repeat, do NOT let me in!quote:Op woensdag 10 december 2025 19:32 schreef TLC het volgende:
Trump is een fucking debiel
Controleer dat maar US of A, ik hoef toch niet in je kutland te zijn
Ik heb eens opgezocht waarom Vance dit karakter aangemeten kreeg. En hoewel ik het enigszins snap, mis ik nog steeds de clue.quote:Op woensdag 10 december 2025 20:33 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Do not, I repeat, do NOT let me in!
[ x ]
Ghehe...dat is begonnen nadat Vance zich belachelijk had gemaakt tov Zelenskyquote:Op woensdag 10 december 2025 21:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb eens opgezocht waarom Vance dit karakter aangemeten kreeg. En hoewel ik het enigszins snap, mis ik nog steeds de clue.
Als de Amerikanen het maar grappig vinden.
We hadden het over oplichters, waarbij jij verwees naar Somali's die dat zouden doen.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik weet dat jij het graag andersom had gezien, dat de overheid ruim parasiteert op de mensen die werkgelegenheid verschaffen. Uiteraard gemotiveerd door afgunst en een ingebeeld verheven moraal dat je meent te weten dat de macht beter weet hoe je met geld moet omgaan dan de mensen die het notabene zelf verdienen.
Wat een stumper is het.quote:
Dit vinden ze zelfs in Peking een tikkeltje too much.quote:U.S. Plans to Scrutinize Foreign Tourists’ Social Media History
Even visitors from countries like Britain and France, whose citizens don’t need visas, would be required to share five years’ worth of social media
Nog steeds dat doorzaniken over die simpele tests. Give it a rest don.quote:Op woensdag 10 december 2025 22:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat een stumper is het.
Denken dat iets waar is als je het maar hard genoeg schreeuwt.
Een grote schijnwereld is dat presidentschap van 'm.
Dat dikkige typetje met krullend haar en die bank-grap stamt toch al van voor Zelensky?quote:Op woensdag 10 december 2025 22:22 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ghehe...dat is begonnen nadat Vance zich belachelijk had gemaakt tov Zelensky
Toen is hij een tijdje het mikpunt van spot geworden door al die memes "pweez say tenk joe"
https://www.thedailybeast(...)t-he-thinks-of-them/
Het bleek dat het hem nog steeds dwars zat want hij had er maanden later een Halloween dingetje van gemaakt toen iedereen alweer duizenden memes verder was
Maar goed...ik vind het ook nog steeds grappig..vooral de Bob Ross
[ x ]
Oh dat zou best kunnen. Ik zou het boek niet lezen idd...schijnt geen hoogstandje te zijn. Die film is iig ook erg matigquote:Op woensdag 10 december 2025 22:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat dikkige typetje met krullend haar en die bank-grap stamt toch al van voor Zelensky?
Dat is gerelateerd tot hoe men zijn personage zag in zijn Hillbilly Elegy oid.
Geen zin om dat boek te lezen trouwens. Misschien dat vele Amerikanen dat wel gedaan hebben, dat het daarom zo grappig zou moeten zijn.
Alleen de bank-grap komt blijkbaar uit het boek en / of de film.quote:Op woensdag 10 december 2025 23:05 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Oh dat zou best kunnen. Ik zou het boek niet lezen idd...schijnt geen hoogstandje te zijn. Die film is iig ook erg matig
Toch wel... Ze is er bewust van dat in een samenleving gedomineerd door blanke mensen de niet zo blanke mensen anders worden bekeken. Anders behandeld. Dat is een Amerikaanse traditiequote:
quote:Op woensdag 10 december 2025 23:40 schreef Kijkertje het volgende:
De jacht op Somaliërs is begonnen.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m7nsm34rds2o
[ afbeelding ]
quote:President Donald Trump's administration wants the International Criminal Court to amend its founding document to ensure it does not investigate the Republican president and his top officials, a Trump administration official said, threatening new U.S. sanctions on the court if it did not.
If the court does not act on this U.S. demand and two others - dropping investigations of Israeli leaders over the Gaza war and formally ending an earlier probe of U.S. troops over their actions in Afghanistan - Washington may penalize more ICC officials and could sanction the court itself, the official said.
Dat vind ik ook. Ik ben alles behalve een Trump adept BTW.quote:Op woensdag 10 december 2025 22:46 schreef KoosVogels het volgende:
En wat vinden Trump-adepten @:Chivaz en @:Lyrebird eigenlijk hiervan?
[..]
Dit vinden ze zelfs in Peking een tikkeltje too much.
Er is geen oorlogsverklaring, dit is duidelijk geen drugstransport… lijkt me diefstal. En maakt ook wel duidelijk dat de olie Trumps doel is.quote:Op woensdag 10 december 2025 22:38 schreef AnneX het volgende:
…”the largest oil tanker you have ever seen …” voor de kust van Venezuela in beslag genomen. Door de U.S.
quote:Op woensdag 10 december 2025 18:29 schreef Momo het volgende:
….en zijn foto / mugshot op de toegangspas van de wild parks…quote:Op donderdag 11 december 2025 07:17 schreef jcdragon het volgende:
Trump presenteert de Trump Gold Card: verblijfsvergunning voor 1 miljoen dollar: https://www.rtl.nl/nieuws(...)jfsvergunning-voor-1
Ik meen mij te herinneren dat jij op z'n minst gematigd enthousiast bent over deze regering.quote:Op donderdag 11 december 2025 01:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Ik ben alles behalve een Trump adept BTW.
Dat is wat anders. Trump is geen presidentsmateriaal.quote:Op donderdag 11 december 2025 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat jij op z'n minst gematigd enthousiast bent over deze regering.
Dit gaat verder dan Trump. We hebben het hier over beleidskeuzes, die worden uitgevoerd door een Republikeinse regering.quote:Op donderdag 11 december 2025 09:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is wat anders. Trump is geen presidentsmateriaal.
Het gaat niet om het poppetje, maar om het gedachtengoed.quote:Op donderdag 11 december 2025 09:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
quote:U.S. Moves to Drop Charges in International Soccer Corruption Case
Hernán López, a former Fox executive, and an Argentine sports marketing company were convicted in 2023 of bribing officials to secure soccer broadcast rights.
https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Otherquote:Tourists to US would have to reveal five years of social media activity under new Trump plan
Plan would apply to countries not currently required to get visas to the US, including Britain and France
https://www.volkskrant.nl(...)tuuroorlog~b8bc3a17/quote:. Eerder dit jaar stuurde de door president Donald Trump aangestelde hoofdaanklager van de Verenigde Staten een brief naar de Amerikaanse moederstichting van de encyclopedie, waarin hij dreigde hun non-profitstatus af te nemen wegens het ‘verspreiden van propaganda’.
Dus het gedachtegoed, het inperken van persvrijheid, het vernietigen van bondgenootschappen, het creëren van nieuwe vijandbeelden, het inperken van privacy, het ontkennen van klimaatverandering en milieuvervuiling, het versterken van de positie van dictatoriale leiders, het vergroten van de kloof tussen arm en rijk, het toewerken naar een wereld van minder vrijheid, meer onderdrukking, minder democratie, en immense armoede voor de overgrote onderdrukte massa spreekt jou wel aan?quote:Op donderdag 11 december 2025 09:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het gaat steeds een stapje verder.quote:Op donderdag 11 december 2025 10:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Other
Een nieuwe fase in de dictatuurwording die Trump wil
Is FOK! social media ?
Als wel, oei...... dan ben ik een vijand van Amerika, volgens trumpisme
Dan zijn je bankrekeningen allang geblokkeerd, heb je sowieso geen problemen meer met cloud en dergelijkequote:Op donderdag 11 december 2025 10:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het gaat steeds een stapje verder.
Geef het nog een paar jaar en Palentir heeft zoveel gegevens aan elkaar weten te koppelen dat je op je werk geen microsoftprogramma's meer kan gebruiken omdat je ooit wat negatiefs over Trump&co. hebt gezegd op Fok.
Jamaar mensen met een kleurtje.quote:Op donderdag 11 december 2025 10:22 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dus het gedachtegoed, het inperken van persvrijheid, het vernietigen van bondgenootschappen, het creëren van nieuwe vijandbeelden, het inperken van privacy, het ontkennen van klimaatverandering en milieuvervuiling, het versterken van de positie van dictatoriale leiders, het vergroten van de kloof tussen arm en rijk, het toewerken naar een wereld van minder vrijheid, meer onderdrukking, minder democratie, en immense armoede voor de overgrote onderdrukte massa spreekt jou wel aan?
Tja dat kan. Dat is ook een mening.
Meer Janmaat en Miller?quote:Op donderdag 11 december 2025 01:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Ik ben alles behalve een Trump adept BTW.
Yes, alles mag bij zulke mensen, als die mensen die er anders uitzien maar zo hardhandig mogelijk worden gestuurd naar Afrika. Letterlijk ook. Ook de migranten in Nederland moeten het liefst naar Afrika las ik gisteren.quote:Op donderdag 11 december 2025 10:22 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dus het gedachtegoed, het inperken van persvrijheid, het vernietigen van bondgenootschappen, het creëren van nieuwe vijandbeelden, het inperken van privacy, het ontkennen van klimaatverandering en milieuvervuiling, het versterken van de positie van dictatoriale leiders, het vergroten van de kloof tussen arm en rijk, het toewerken naar een wereld van minder vrijheid, meer onderdrukking, minder democratie, en immense armoede voor de overgrote onderdrukte massa spreekt jou wel aan?
Tja dat kan. Dat is ook een mening.
Koekkoekquote:High Value Data Elements:
To comply with the January 2025 E.O. (14161), and the April 4, 2025, Memorandum Updating All Forms to Collect Baseline Biographic Data, CBP will add several “high value data fields” to the ESTA application, when feasible. This is in addition to the information already collected in the ESTA application.
The high value data fields include:
a. Telephone numbers used in the last five years;
b. Email addresses used in the last ten years;
c. IP addresses and metadata from electronically submitted photos;
d. Family member names (parents, spouse, siblings, children);
e. Family number telephone numbers used in the last five years;
f. Family member dates of birth;
g. Family member places of birth;
h. Family member residencies;
i. Biometrics—face, fingerprint, DNA, and iris;
j. Business telephone numbers used in the last five years;
k. Business email addresses used in the last ten years.
Kijk, jij komt de VS al niet meer in dus.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:27 schreef Gunner het volgende:
Hoe willen ze dat je c. IP addresses and metadata from electronically submitted photos gaat aanleveren
Good story bro.quote:Op donderdag 11 december 2025 10:45 schreef Bluesdude het volgende:
Jesse Klaver vertelde laatst het verhaal dat hij met zijn opa naar Amerika ging, kort na de aanval op de twintowers in september 2011.
Zijn opa gaf hem in het vliegtuig zijn ketting met katholiek kruisje. Dit om te voorkomen dat er moeilijkheden zou zijn bij de douane.... Niet helemaal blanke Jesse zou aangezien kunnen worden voor mogelijke terrorist.
F*U... land of the free
Minder Vis1980.quote:
Willen ze ook weten over wie en hun moeders ik de afgelopen 23 jaar allemaal gedroomd heb of mag ik dat wel voor mezelf houden?quote:Op donderdag 11 december 2025 12:24 schreef Momo het volgende:
Agency Information Collection Activities; Revision; Arrival and Departure Record (Form I-94) and Electronic System for Travel Authorization (ESTA)
Dit is wat er nu onder andere in staat:
[..]
Koekkoek
Er wordt in het artikel genoemd dat er "vooralsnog" praktisch niet veel veranderd.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:27 schreef Gunner het volgende:
Hoe willen ze dat je c. IP addresses and metadata from electronically submitted photos gaat aanleveren
Heeft iemand nog trek in een gezellig reisje naar de VS?quote:Op donderdag 11 december 2025 12:24 schreef Momo het volgende:
Agency Information Collection Activities; Revision; Arrival and Departure Record (Form I-94) and Electronic System for Travel Authorization (ESTA)
[..]
Koekkoek
l. All your notes of the fuck forum.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Willen ze ook weten over wie en hun moeders ik de afgelopen 23 jaar allemaal gedroomd heb of mag ik dat wel voor mezelf houden?
Dan kom ik die bananenrepubliek sowieso niet inquote:Op donderdag 11 december 2025 12:52 schreef Momo het volgende:
[..]
l. All your notes of the fuck forum.
Nogal totalitair . De Stasi zou jaloers zijn.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Koekkoek
Lmao!!!quote:Op donderdag 11 december 2025 10:45 schreef Bluesdude het volgende:
Jesse Klaver vertelde laatst het verhaal dat hij met zijn opa naar Amerika ging, kort na de aanval op de twintowers in september 2011.
Zijn opa gaf hem in het vliegtuig zijn ketting met katholiek kruisje. Dit om te voorkomen dat er moeilijkheden zou zijn bij de douane.... Niet helemaal blanke Jesse zou aangezien kunnen worden voor mogelijke terrorist.
F*U... land of the free
Klopt. Maar dit zorgt ook weer voor een grote afhankelijkheid. Die familie heeft je in principe in hun zak.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:41 schreef Lyrebird het volgende:
Onzin. In de VS wordt een gigantische hoeveelheid geld door miljardairs in de samenleving gestopt (want dat kunnen ze van de belasting aftrekken). Sowieso zijn Amerikanen erg vrijgevig. Vaak zijn gebouwen op een universiteit dmv filantropie gebouwd. Universiteiten zoals Harvard en MIT moeten het van hun endowment hebben, iets dat je nergens anders ter wereld zo ziet. Toen ik daar onderzoek deed, werd een deel van het onderzoek door een familie betaald.
Het blijft gewoon bij hetzelfde. Ze kunnen zoiets natuurlijk niet handhaven. Dus wordt je eruit gepikt, krijg je het nu extra lastig. Dat is alles. Kans is groter dat je er sowieso niet uit wordt gepikt.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:44 schreef Lyrebird het volgende:
Deze Indianenverhalen kreeg ik in juni ook te horen voordat ik naar de VS ging. Dat ze door m’n social media heen zouden gaan. Telefoon af zouden pakken.
Het zal best, maar er stond dit keer geen lange rij en ik ben nog nooit zo snel door de Amerikaanse Immigratie heen gegaan.
Dus blijft het niet hetzelfde en het blijft zeer, zeer ongewenst. Dat je niet allemaal wordt gecontroleerd, neemt helemaal niets af aan het feit dat kritiek op de grote leider je onterecht in de problemen kan brengen. En dat dan ook zogenaamd door de partij die vvmu zegt als heilig te zien.quote:Op donderdag 11 december 2025 14:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het blijft gewoon bij hetzelfde. Ze kunnen zoiets natuurlijk niet handhaven. Dus wordt je eruit gepikt, krijg je het nu extra lastig. Dat is alles. Kans is groter dat je er sowieso niet uit wordt gepikt.
Dat valt wel mee. Onderzoek wordt uit meerdere potjes betaald.quote:Op donderdag 11 december 2025 14:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt. Maar dit zorgt ook weer voor een grote afhankelijkheid. Die familie heeft je in principe in hun zak.
Opvallend is dat de eisen die ze nu opgeschreven hebben, verdere achtergrond onderzoek zeggen te gaan doen dan de nederlandse staat doet voor een veiligheidsonderzoek A of B.quote:Op donderdag 11 december 2025 14:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het blijft gewoon bij hetzelfde. Ze kunnen zoiets natuurlijk niet handhaven. Dus wordt je eruit gepikt, krijg je het nu extra lastig. Dat is alles. Kans is groter dat je er sowieso niet uit wordt gepikt.
En je krijgt op Schiphol al allerlei formulieren en vragen als je naar de VS gaat. Daar mag je een aantal onderdelen al invullen (waarvan mensen nu beweren 'dat er niets anders is') en je daar al dus je telefoonnummers en familieleden moet gaan aandragen. Dan gaat AI vast even tijdens de vlucht aan de haal met die gegevens, dat is een kleine stap.quote:Op donderdag 11 december 2025 15:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Opvallend is dat de eisen die ze nu opgeschreven hebben, verdere achtergrond onderzoek zeggen te gaan doen dan de nederlandse staat doet voor een veiligheidsonderzoek A of B.
A-niveau (meest diepgaand)
• Beoordelingsperiode: De afgelopen 10 jaar worden onderzocht.
• Onderzoek naar partner en directe familieleden: Naast jouw gegevens worden ook je partner en directe familieleden gescreend.
• Aanvullende informatie: Als je langer dan zes maanden in het buitenland hebt gewoond, moet je extra bewijsstukken aanleveren.
B-niveau
• Beoordelingsperiode: De afgelopen 8 jaar worden onderzocht.
• Onderzoek naar partner: Alleen jouw partner wordt onderzocht, directe familieleden niet.
• Aanvullende informatie: Bij langer dan zes maanden verblijf in het buitenland moet je aanvullende gegevens verstrekken.
Ze moeten het helemaal zelf weten natuurlijk en dit soort maatregelen hebben geen enkele nut en zullen inderdaad alleen steekproef gewijs plaatst kunnen vinden. aangezien zo'n onderzoek minstens een aantal dagen gaan duren, Voorbeeld: Nederland al een miljoen toeristen paar jaar krijgt (uit niet eu landen). hoeveel tijd en energie dit zal gaan kosten om gedegen te doen.
Want alleen op iemands frontpage kijken, zegt natuurlijk niks, je moet ook zien welke reacties mensen hebben geplaatst etc.... Je moet de taal goed beheersen om dreigende nuances te vinden.
Grote kans dat een volgende regering deze maatregelen direct weer overboord gooit.
Zetten ze eindelijk een goed bevolkingsregister op, doen ze het voor buitenlanders....quote:Op donderdag 11 december 2025 12:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Koekkoek
quote:Dec 9 (Reuters) - About 200,000 people have fled their homes in eastern Congo in recent days, the United Nations said, as Rwanda-backed rebels march on a strategic town just days after Donald Trump hosted the Rwandan and Congolese leaders to proclaim peace.
In a statement released late on Monday, the U.N. said at least 74 people had been killed, mostly civilians, and 83 admitted to hospital with wounds from escalating clashes in the area in recent days.
Reuters
Een oorlogsverklaring verpakt in gezwets over vrede.quote:Op donderdag 11 december 2025 18:33 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3m7lv2ggcsb2z
[ afbeelding ]
[..]
Wie houdt hem tegen?quote:Op donderdag 11 december 2025 18:35 schreef Gunner het volgende:
Hoe verzint deze kerel deze onzin eigenlijk..
Niemand dus.quote:
Dementie gecombineerd met een enorm edoch breekbaar ego, general evilness en een niet aflatende stroom mini hersenbloedinkjes.quote:Op donderdag 11 december 2025 18:35 schreef Gunner het volgende:
Hoe verzint deze kerel deze onzin eigenlijk..
En kan je nagaan, dit is nog de openlijke corruptie, we zijn nog decennia zoet met alle verhalen die ooit vrij gaan komen over deze maffiabende.quote:
Ja precies. Het is dan ook niet voor niets dat ze het ICC onder druk zetten Trump & Co niet te vervolgen.quote:Op donderdag 11 december 2025 19:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En kan je nagaan, dit is nog de openlijke corruptie, we zijn nog decennia zoet met alle verhalen die ooit vrij gaan komen over deze maffiabende.
Fuck you, 7 miljoen mensen, jullie leven is nu helemaal kut, omdat ik mijn zin niet krijg. Muhuhahaha!quote:Op donderdag 11 december 2025 21:29 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen dreigt Trump met maatregelen tegen Indiana als de gegerrymanderde kaart niet goedkeuren.
[ afbeelding ]
Redistricting in Indiana was supposed to be a slam dunk. It has proven anything but
[ afbeelding ]
Dit is gewoon wat de Houthi's doen op de Rode Zee. Niks aan de hand toch?quote:Op donderdag 11 december 2025 19:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En kan je nagaan, dit is nog de openlijke corruptie, we zijn nog decennia zoet met alle verhalen die ooit vrij gaan komen over deze maffiabende.
Bekijk deze YouTube-videoquote:"Al die willen te kaap'ren varen,
moeten mannen met baarden zijn.
"
Is Piet Hein erg druk tegenwoordig?quote:Op donderdag 11 december 2025 22:31 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Dit is gewoon wat de Houthi's doen op de Rode Zee. Niks aan de hand toch?
Ik zie ook kansen om de oude trots en glorie van Nederland in ere te herstellen. Helaas hebben we nu alleen een bevoorradingsschip gestuurd.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |