quote:De Verenigde Staten zijn van plan de sociale media te controleren van alle aankomende reizigers. Dat staat te lezen in een document dat vandaag gepubliceerd werd in het Federal Register, waarin officiële bekendmakingen worden gepubliceerd
In het document staat dat iedereen die een ESTA (verplichte reistoestemming van de Amerikaanse overheid) aanvraagt voor vertrek, voortaan verplicht is zijn sociale media kenbaar te maken en dat van de afgelopen vijf jaar. Nu is dat nog optioneel.
Daarnaast moeten reizigers ook meer gedetailleerde informatie verschaffen over zichzelf, zoals al hun telefoonnummers van de afgelopen vijf jaar, e-mailadressen van de afgelopen tien jaar en persoonlijke gegevens van familieleden. De aanvragers zouden ook een selfie moeten opladen en de registratie van hun DNA en iris moeten toestaan.
VS wil sociale media controleren van alle aankomende reizigers: ‘Ook de gegevens van familieleden worden gevraagd’quote:ICE (dat de immigratie- en douanewetten in de VS handhaaft) controleert nu ook al sociale media, maar op een veel kleinere schaal. Agenten van de Customs and Border Protection (CBP) gaan aan de grens soms door sociale mediaberichten op de mobiele toestellen van reizigers. Maar in de toekomst gaat dat dus veel uitgebreider gebeuren.
De controles worden bovendien uitgevoerd door privébedrijven. Die worden door de Amerikaanse regering betaald om met de hulp van artificiële intelligentie Facebook, Google+, LinkedIn, Pinterest, Tumblr, Instagram, VK, Flickr, Myspace, X (het vroegere Twitter), TikTok, Reddit, WhatsApp, YouTube te doorzoeken en verdachte openbare berichten te melden aan ICE.
Dit ruikt naar het altijd fijne bedrijf Palentir.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:55 schreef Gunner het volgende:
De controles worden bovendien uitgevoerd door privébedrijven. Die worden door de Amerikaanse regering betaald om met de hulp van artificiële intelligentie Facebook, Google+, LinkedIn, Pinterest, Tumblr, Instagram, VK, Flickr, Myspace, X (het vroegere Twitter), TikTok, Reddit, WhatsApp, YouTube te doorzoeken en verdachte openbare berichten te melden aan ICE.
Ik wacht nog even met het bezoeken van de VS.quote:Op woensdag 10 december 2025 15:59 schreef Vis1980 het volgende:
VS wil sociale media controleren van alle aankomende reizigers: ‘Ook de gegevens van familieleden worden gevraagd’
De Verenigde Staten zijn van plan de sociale media van alle aankomende reizigers te controleren. Dat staat in een document dat woensdag is gepubliceerd in het Federal Register, waarin officiële bekendmakingen worden gedaan.
Op AD. Goh, wat een verrassing... heeeeeel normaal hoor...
Maar een bericht weghalen is censuur + minder bemoeienis overheid.....quote:Op woensdag 10 december 2025 16:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wacht nog even met het bezoeken van de VS.
Moeten we dan ook Forum.fok.nl opgeven?quote:Op woensdag 10 december 2025 15:59 schreef Vis1980 het volgende:
VS wil sociale media controleren van alle aankomende reizigers: ‘Ook de gegevens van familieleden worden gevraagd’
De Verenigde Staten zijn van plan de sociale media van alle aankomende reizigers te controleren. Dat staat in een document dat woensdag is gepubliceerd in het Federal Register, waarin officiële bekendmakingen worden gedaan.
Op AD. Goh, wat een verrassing... heeeeeel normaal hoor...
Ik heet dus echt Vis 1980. Mijn broer heet Salamander 1980. Ja, ik kom uit een vreemde familie.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:08 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Moeten we dan ook Forum.fok.nl opgeven?
Als je een halve hersencel hebt gebruik je niet je echte naam op sociale media, dit moet geen belemmering zijn verder.
Da's nog best een mooi land trouwens.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:29 schreef Hyperdude het volgende:
Boeien.
Ga nog liever naar Albanië.
Ik weet dat jij het graag andersom had gezien, dat de overheid ruim parasiteert op de mensen die werkgelegenheid verschaffen. Uiteraard gemotiveerd door afgunst en een ingebeeld verheven moraal dat je meent te weten dat de macht beter weet hoe je met geld moet omgaan dan de mensen die het notabene zelf verdienen.quote:Op maandag 8 december 2025 08:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probeer je nu te zeggen dat miljardairs mogen parasiteren op de samenleving omdat ze werkgelegenheid verschaffen?
Voor mij was het heel grappig om Gurney is best Oké te heten. Blijkt er een darter te zijn die Gurney heet, en die is nog best oké ook!quote:Op woensdag 10 december 2025 16:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heet dus echt Vis 1980. Mijn broer heet Salamander 1980. Ja, ik kom uit een vreemde familie.
Ze willen alleen nog maar miljonairs naar de VS laten komen met de bizarre prijsverhoging voor niet Amerikaanse bezoekers van hun nationale parken.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's nog best een mooi land trouwens.
Grappig is ook dat een land als Afghanistan tegenwoordig harder haar best doet om toeristen het land te laten bezoeken dan de VS.
Het schijnt nu nog optioneel te zijn om die gegevens af te staan, straks blijkbaar niet meer.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:44 schreef Lyrebird het volgende:
Deze Indianenverhalen kreeg ik in juni ook te horen voordat ik naar de VS ging. Dat ze door m’n social media heen zouden gaan. Telefoon af zouden pakken.
Het zal best, maar er stond dit keer geen lange rij en ik ben nog nooit zo snel door de Amerikaanse Immigratie heen gegaan.
Gewoon zeggen dat je Eagles89 bent. Krijgje de red carpet treatment.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:09 schreef koemleit het volgende:
Zodra ze daar dit topic ontdekken, kunnen heel wat families de VS niet meer in.
Volgens de persoon waar ik in juni mee sprak, en die had het uit de eerste hand want het was zijn zoon overkomen, was het geen keuze.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:49 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het schijnt nu nog optioneel te zijn om die gegevens af te staan, straks blijkbaar niet meer.
Spannend, het zal in veel gevallen wel goed verlopen, maar het blijft een slechte zaak natuurlijk. Houd ons op de hoogte, zou ik bijna zeggen, als je ineens niet meer post, weet ik genoeg.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Voor mij was het heel grappig om Gurney is best Oké te heten. Blijkt er een darter te zijn die Gurney heet, en die is nog best oké ook!
Verder is dit natuurlijk doodeng en gevaarlijk. Ik heb eergisteren vliegtickets naar de VS geboekt om mijn schoonfamilie te zien, dus we gaan er snel achter komen hoe serieus dit is. Alhoewel ik al mijn ‘Amerikaanse’ sociale media nooit gebruik voor politieke meningen (oftewel Linkedin en Instagram, de rest gebruik ik niet).
Volgens mijn word ik linea recta teruggestuurdquote:Op woensdag 10 december 2025 16:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wacht nog even met het bezoeken van de VS.
Ik heb alvast mijn vervolgvlucht naar El Salvador geboektquote:Op woensdag 10 december 2025 17:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Spannend, het zal in veel gevallen wel goed verlopen, maar het blijft een slechte zaak natuurlijk. Houd ons op de hoogte, zou ik bijna zeggen, als je ineens niet meer post, weet ik genoeg.
Wat denk je, dat doet Danny wel voor onsquote:Op woensdag 10 december 2025 16:08 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Moeten we dan ook Forum.fok.nl opgeven?
Als je een halve hersencel hebt gebruik je niet je echte naam op sociale media, dit moet geen belemmering zijn verder.
quote:Op woensdag 10 december 2025 17:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik heb alvast mijn vervolgvlucht naar El Salvador geboekt
(Geen grap)
Als er binnenkort een tijd komt waarbij er Luigi's in actie komen dan is het inmiddels dringen wie er bovenaan de lijst staatquote:Op woensdag 10 december 2025 12:44 schreef mcmlxiv het volgende:
Hmm galg? Guillotine is veel effectiever.
Ik denk dat de VS bijna klaar is voor een rondje egalite fraternite liberte. Er zijn altijd grenzen aan de mate waarin je het plebs kunt voorliegen, onderdrukken, uitbuiten en bestelen. En het grappige is dat juist MAGA aanhang het grootste risico vormt voor de cake liefhebbers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |