Misschien ben ik naief, maar ik snap dat soort evil shit echt niet. Als ik een vermogen als bv Bezos zou hebben, zou ik bakken met geld pompen in bv kankeronderzoek, onderwijs, armoedebestrijding. Alle politieke invloed die zo'n vermogen met zich meebrengt zou ik ook daarvoor aanwenden.quote:Op woensdag 10 december 2025 01:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Blijkbaar is miljardair zijn niet genoeg en de manier waarop alles is ingericht in de VS speelt dat in de kaart. Trias politica is woke.
Klassedenken komt altijd met neerkijken op mensen. De manager met zijn 5 vakanties die vindt dat een alleenstaande moeder wordt bevoordeelt met steun uit "zijn belastinggeld" is daar een voorbeeld in. En als je dat competitieve doortrekt naar Bezos. Het enige waar hij voor leeft is wakker worden en kijken hoe zijn uitdijende oceaan erbij ligt en of hij persoon x al voorbij is.quote:Op woensdag 10 december 2025 02:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Misschien ben ik naief, maar ik snap dat soort evil shit echt niet. Als ik een vermogen als bv Bezos zou hebben, zou ik bakken met geld pompen in bv kankeronderzoek, onderwijs, armoedebestrijding. Alle politieke invloed die zo'n vermogen met zich meebrengt zou ik ook daarvoor aanwenden.
En waar komen deze clowns mee aanzetten? Technofeudalism. So. Much. Fun.
Palentir is zo ongeveer niets minder dan een terroristische organisatie.quote:Op dinsdag 9 december 2025 23:38 schreef Beathoven het volgende:
Miljardair van Palantir roept op tot het (weer) publiekelijk ophangen van mensen.
[ afbeelding ]
Palantir boerde ook goed met Gaza. Dus van de ene doodsindustrie naar de ander.
Dat is nogal snel zo als je de president van Amerika bent. Dan heb je nou eenmaal veel invloed. Anders doe je het gewoon slechtquote:Op zondag 7 december 2025 17:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er werken duizenden mensen voor hem die allen salaris ontvangen en daar dan weer belasting over betalen. Het creëren van banen in de private sector is een van de grootste bijdragen die je kan leveren aan de maatschappij vind je niet?
En dat is hoogswaarschijnlijk ook een van de redenen dat jij (en ik, en de meeste mensen) nooit miljardair zal worden. Hoewel sommige mensen "per ongeluk" miljardair worden omdat ze in 1 klap heel veel geld kunnen verdienen met een uitvinding (i.e. Bill gates) lijkt er voor de meeste miljardairs toch een bepaald persoonlijkheidstype nodig te zijn om dit te bereiken (grootheidswaanzin, meedogenloosheid, narcisisme, etc) (zie Musk, Bezos, etc).quote:Op woensdag 10 december 2025 02:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Misschien ben ik naief, maar ik snap dat soort evil shit echt niet. Als ik een vermogen als bv Bezos zou hebben, zou ik bakken met geld pompen in bv kankeronderzoek, onderwijs, armoedebestrijding. Alle politieke invloed die zo'n vermogen met zich meebrengt zou ik ook daarvoor aanwenden.
Denk dat het ook een beetje komt doordat de enige manier om miljardair te worden in de VS is om een mentaliteit te hebben die dit gedrag in de hand werkt. Narcistisch, weinig empathie, keihard en een enorme drang naar macht.quote:Op woensdag 10 december 2025 02:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is ergens wel schattig dat die miljardairs denken dat anderen eerst de galg verdienen.quote:Op dinsdag 9 december 2025 23:38 schreef Beathoven het volgende:
Miljardair van Palantir roept op tot het (weer) publiekelijk ophangen van mensen.
[ afbeelding ]
Miljardairs worden niet rijk omdat ze veel kunnen. Ze worden rijk omdat ze veel geld hebben en aandelen hebben.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:15 schreef Superstom het volgende:
[..]
En dat is hoogswaarschijnlijk ook een van de redenen dat jij (en ik, en de meeste mensen) nooit miljardair zal worden. Hoewel sommige mensen "per ongeluk" miljardair worden omdat ze in 1 klap heel veel geld kunnen verdienen met een uitvinding (i.e. Bill gates) lijkt er voor de meeste miljardairs toch een bepaald persoonlijkheidstype nodig te zijn om dit te bereiken (grootheidswaanzin, meedogenloosheid, narcisisme, etc) (zie Musk, Bezos, etc).
Diezelfde persoonlijkheidstrekjes die ze in staat stelden om miljardair te worden zorgen er dus ook voor dat ze die "evil shit" propageren. Ze zijn dus niet zo geworden omdat ze miljardair zijn maar ze zijn miljardair geworden omdat ze zo in elkaar zitten.
Uiteraard speelt geluk een enorm grote rol. Er zijn immers veel meer narcisten in de wereld dan dat er miljardairs zijn. Maar het één sluit het ander niet uit natuurlijk.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Miljardairs worden niet rijk omdat ze veel kunnen. Ze worden rijk omdat ze veel geld hebben en aandelen hebben.
Bill gates is minder rijk geworden door een van de grootste bedrijven op aarde op te richten en te leiden dan dat hij rijk is geworden door het handelen in aandelen.
Toen hij stopte als CEO in 2008 was hij 'maar' 58 miljard waard, nu is dat 3x zoveel. Dus we kunnen concluderen dat het hebben van veel geld Bill meer opleverde dan een van de succesvolste bedrijven op aarde ooit opbouwen.
Musk is daar ook een voorbeeld van, extreem domme man die rijk wordt omdat zijn aandelen idioot veel waard zijn.
Wat dat betreft is de voornaamste factor of iemand miljardair wordt niet een persoonlijkheids eigenschap maar hoeveel geluk ze hebben.
Elon Musk is gehaaid. Hij gebruikt soms jargon, maar heeft soms geen idee hoe dat jargon in de grotere context past, en in deze tijden wordt dat alleen maar meer zichtbaar.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Miljardairs worden niet rijk omdat ze veel kunnen. Ze worden rijk omdat ze veel geld hebben en aandelen hebben.
Bill gates is minder rijk geworden door een van de grootste bedrijven op aarde op te richten en te leiden dan dat hij rijk is geworden door het handelen in aandelen.
Toen hij stopte als CEO in 2008 was hij 'maar' 58 miljard waard, nu is dat 3x zoveel. Dus we kunnen concluderen dat het hebben van veel geld Bill meer opleverde dan een van de succesvolste bedrijven op aarde ooit opbouwen.
Musk is daar ook een voorbeeld van, extreem domme man die rijk wordt omdat zijn aandelen idioot veel waard zijn.
Wat dat betreft is de voornaamste factor of iemand miljardair wordt niet een persoonlijkheids eigenschap maar hoeveel geluk ze hebben.
Een 85 punten! swing ten opzichte van de vorige verkiezingen. Van +67 Republikeins naar +18 Democratisch.quote:Op woensdag 10 december 2025 03:08 schreef Barbusse het volgende:
Oh, Miami heeft voor het eerst in 30 jaar weer een democratische burgermeester.
Democrats flip Miami mayor’s office, winning control for first time in nearly 30 years
Hij voegt natuurlijk violent aan de crime toe, want als het witteboordencriminaliteit was, dan was hij al lang gevierendeeld.quote:Op dinsdag 9 december 2025 23:38 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, pre-Trump zijn er inderdaad miljonairs en miljardairs die ook goede dingen doen, maar die groep is een stuk kleiner geworden sinds de tweede term van Donnie.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:41 schreef Lyrebird het volgende:
Onzin. In de VS wordt een gigantische hoeveelheid geld door miljardairs in de samenleving gestopt (want dat kunnen ze van de belasting aftrekken). Sowieso zijn Amerikanen erg vrijgevig. Vaak zijn gebouwen op een universiteit dmv filantropie gebouwd. Universiteiten zoals Harvard en MIT moeten het van hun endowment hebben, iets dat je nergens anders ter wereld zo ziet. Toen ik daar onderzoek deed, werd een deel van het onderzoek door een familie betaald.
Zijn ex compenseert dat dan weer wel mooi.quote:Op woensdag 10 december 2025 02:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het argument dat miljardairs enorm veel geld in de maatschappij steken omdat ze het van de belasting af kunnen trekken snijdt natuurlijk ook geen hout. Dan steken zij geen geld in de maatschappij, dan doet de overheid - ergo: de burger die wèl gewoon belasting betaalt - dat.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, pre-Trump zijn er inderdaad miljonairs en miljardairs die ook goede dingen doen, maar die groep is een stuk kleiner geworden sinds de tweede term van Donnie.
Die wel ja. Maar zouden ze allemaal moeten doen. Niks tegen rijke mensen, maar ettelijke miljarden hebben is gewoon vulgair als miljoenen mensen in je land afhankelijk zijn van voedselbanken en food stamps.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zijn ex compenseert dat dan weer wel mooi.
Wat je nu een beetje ziet is dat alles wat vroeger onder de oppervlakte ontstond nu inmiddels boven is komen drijven en er veel minder softball wordt gespeeld.quote:Op woensdag 10 december 2025 08:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Palentir is zo ongeveer niets minder dan een terroristische organisatie.
Bovendien is het nogal absurd om te doen alsof die succesvolle miljardairs en hun succes niet zijn voortgekomen uit de samenleving waarin ze zijn gevormd, dus dat ze daaraan ook niet schatplichtig zouden zijn.quote:Op woensdag 10 december 2025 12:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het argument dat miljardairs enorm veel geld in de maatschappij steken omdat ze het van de belasting af kunnen trekken snijdt natuurlijk ook geen hout. Dan steken zij geen geld in de maatschappij, dan doet de overheid - ergo: de burger die wèl gewoon belasting betaalt - dat.
Al die zogenaamde charity organisaties van miljardairs zijn gewoon een grote egotrip die ze vrijwel niks kost. Laat die mensen gewoon belasting betalen als ieder ander.
Waarom denk je dat Larry Ellison besloten heeft dat Paramount Warner wilt kopen?quote:Op woensdag 10 december 2025 12:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat je nu een beetje ziet is dat alles wat vroeger onder de oppervlakte ontstond nu inmiddels boven is komen drijven en er veel minder softball wordt gespeeld.
Op het moment dat de aanval op de media werd geopend kon je je afvragen "waarom de aanval op de media?" Omdat men wat te verbergen heeft. En dan krijg je alle open vragen die een open riool platleggen.
Vanaf dat moment zag je ook de kracht van goede journalistiek ontstaan. Ineens zag je dat de media zich voller op DOGE, Musk, Epstein-Trump, AIPAC en Palantir ging storten en iedereen die eromheen hangt.
Alle rommel die onder de oppervlakte had moeten blijven kwam ineens boven. Er is over AIPAC bijvoorbeeld letterlijk gezegd dat het nooit bedoeld was voor het grote publiek. Het had een achterkamertje moeten blijven. En nu zie je steeds meer CEOs en politici die slecht slapen en compleet op pepmiddelen hun werk doen en maar cirkels om hun waanzinnige luchtkastelen heen blijven lopen.
Eigenlijk is die clip met Musk en z'n ex vriendin met die McLaren hierboven heel veelzeggend.quote:Op woensdag 10 december 2025 12:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bovendien is het nogal absurd om te doen alsof die succesvolle miljardairs en hun succes niet zijn voortgekomen uit de samenleving waarin ze zijn gevormd, dus dat ze daaraan ook niet schatplichtig zouden zijn.
Prima.quote:Op woensdag 10 december 2025 12:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het argument dat miljardairs enorm veel geld in de maatschappij steken omdat ze het van de belasting af kunnen trekken snijdt natuurlijk ook geen hout. Dan steken zij geen geld in de maatschappij, dan doet de overheid - ergo: de burger die wèl gewoon belasting betaalt - dat.
Al die zogenaamde charity organisaties van miljardairs zijn gewoon een grote egotrip die ze vrijwel niks kost. Laat die mensen gewoon belasting betalen als ieder ander.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |