abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219436117
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 16:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat leegroven is een mythe.
Maar goed dat Máxima op het laatste moment deze zin nog wist te schrappen in Willempies excuusrede laatstelijk.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_219436218
Deze las ik op nu bij de reacties, klopt dat?
quote:
"…de onmogelijke keuze voor Oekraïne…"

Hier is een onmogelijke keuze voor ons:

Duitsland heeft onlangs het Israëlische Arrow-3-systeem in gebruik genomen, tegen Russische raketten. In de praktijk bewezen bij het onderscheppen van ballistische raketten uit Jemen en Iran, bleek de Arrow-3 het beste systeem. Binnenkort begint ook de productie van de Arrow-4.

Zet dat eens tegenover Kati Piri & GL/PvdA: die willen dat NL stopt met het leveren van materiaal waarmee Israël dat soort verdedigingsmiddelen bouwt.

Laat staan dat we zelf ook zouden mogen kiezen voor de Arrow-3.

Naïef & hypocriet dus, maar goed: voorlopig weet de haven van Rotterdam zich nu beschermd door de Duitse Arrow-3.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 17:07:14 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219436281
klopt wat?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219436389
quote:
88s.gif Op zondag 7 december 2025 17:07 schreef sp3c het volgende:
klopt wat?
Pardon?
Vakman pur sang
pi_219436404
Als antwoord op het stuk van Ko Colijn.
Graag jullie reacties:

quote:
. Defensie-expert Ko Colijn voorziet Nederlanders al vijftig jaar van duiding bij gewapende conflicten. Deze keer bespreekt hij de vele varianten van het vredesplan voor Oekraïne. Bij elke versie heeft Oekraïne een onmogelijke keuze te maken.
Twente Veilig
Advertentie

Ben jij al voorbereid op een noodsituatie?
Meer info
Afgelopen tijd wemelde het van de zoveelpuntenplannen die een eind aan de door Rusland ontketende oorlog tegen Oekraïne moeten maken. Er was een plan van de Amerikaanse speciaal gezant Steve Witkoff, meteen gevolgd door een versie die door de Russen was ingefluisterd. Volgens hardnekkige berichten was de zinsopbouw van het eerste plan bijvoorbeeld niet Engels maar Russisch.
Daarna volgde nog een enigszins pro-Oekraïense versie met 28 punten, een tot 19 punten uitgekleed Europees tegenvoorstel, én een 15 puntenplan van het invloedrijke blad War on the Rocks. Dan zwijg ik nog maar even over partijdige bijdragen die vinden dat elk voorstel zonder Amerikaanse vliegtuigen onhoudbaar is.
Zelfs Republikeinse senatoren krijgen buikpijn van de knieval voor Rusland en bereiden extra sancties voor. Ze willen dat Oekraïne er gusntiger vanaf komt in de potentiële plannen, en komen in feite dus in opstand tegen president Donald Trump. Dus werden in Miami weer zogenaamd intensieve onderhandelingen gevoerd om het voorstel draaglijker te maken voor Oekraïne en minder positief voor Rusland.
Westerse veiligheidsgaranties werden opgepompt van "betrouwbaar" naar blauwhelmen uit NAVO-landen. De Russen krijgen, als het aan Oekraïne ligt, geen gebieden in de schoot geworpen die ze nu nog niet eens hebben. Poetin zou het aangepaste voorstel nog op zijn bureau hebben liggen, maar de Russen weten eigenlijk hun antwoord al: njet, we vechten door.

Oekraïne én Rusland op een kruispunt

Ondertussen moeten we bedacht zijn op Poetins propagandamachine, die met hulp van AI-videootjes de ineenstorting van het Oekraïense leger verkondigt. Maar onder de streep is de al duizend keer voorspelde overgave van de stad Pokrovsk nog steeds geen onomstreden feit en is de door Poetin geclaimde val van Kupyansk voorbarig.
De complimenten van NAVO-baas Mark Rutte aan Trump zijn idioot. De Europeanen zijn, net als de Oekraïners zelf, slechts toeschouwers. Ondertussen hebben duizenden Oekraïners geen leven meer, verliezen ook de Russen nu zeshonderd man per dag, en lijkt een wapenstilstand nog ver weg.
Oekraïne staat op een kruispunt. Een deal zou het stoppen van de oorlog en een pauze in het bloedvergieten betekenen. Maar het zou ook veel gebieden opgeven die Poetin dan 'gratis' in handen zou krijgen. En dat terwijl Oekraïne nu ondanks alles op het punt is aangekomen dat het de Russen militair pijn kan doen. Het kan met zelfgemaakte drones en kruisraketten Rusland diep op eigen grondgebied raken.
Wat ook op een kruispunt staat, is de Russische economie die kan buigen of barsten. Twee derde van de Russische ondernemingen is negatief gestemd over de toekomst, een kwart staat nu in het rood bij banken, steeds meer bedrijven verlaten Rusland, en Poetin heeft onlangs besloten om de helft van zijn goudvoorraad te verkopen om de oorlog te betalen.
Poetin moet eigenlijk doorvechten

Poetin heeft eigenlijk geen andere optie dan doorvechten. Hij ziet liever geen 700.000 strijders naar een Rusland terugkeren waar zijn oorlogseconomie op instorten staat. Succesvolle Oekraïense aanslagen op olietankers in de Zwarte Zee en in West-Afrika saboteren hoe Rusland met een schaduwvloot van oude tankschepen wereldwijd olie verkoopt en daarmee sancties omzeilt.
De Russische Zwarte Zee-haven van Novorossiysk, thuishaven van olietankers en Russische marineschepen, komt binnen bereik van Oekraïense langeafstandswapens. Datzelfde geldt voor de nieuwe brug tussen het vasteland en schiereiland de Krim. Het is een kwestie van tijd voordat de haven en brug worden aangevallen door Oekraïne. Poetin weet dat en heeft al gedreigd om de gehele Zwarte Zee tot no-goarea voor Oekraïne te verklaren.
Al met al is het een uitputtingsslag geworden. Tekenen bij het kruisje zou nu slecht zijn voor Oekraïne. Maar het verwerpen van een slechte deal draagt het risico van een nog slechtere uitkomst later. Zoals Financial Times al concludeerde: een heuse Catch-22. Ook Volodymyr Zelensky noemde het al wat het is: een onmogelijke keuze.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 17:17:46 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219436408
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 17:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Pardon?
klopt wat?

je vraagt klopt dat

ik vraag wat, waar twijfel je aan, wat zou er wel of niet kloppen in dat stukje tekst, waarom is deze vraag lastig?

dat soort dingen
  zondag 7 december 2025 @ 17:18:49 #8
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_219436416
Goede TT BennieButtfuck +1
Want het wetboek ken ik ook
  zondag 7 december 2025 @ 17:24:05 #9
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219436454
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 17:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Graag jullie reacties:
[..]

Proberen een vredesdeal met de Russen te sluiten waarbij Oekraïeners tot grote offers worden gedwongen en zwakker komen te staan is de facto een overgave. De Russen zullen zich aangemoedigd voelen binnen niet al te lange tijd de volgende campagne te starten.

De enige manier waarop de Russen gestopt worden is door ze te dwingen. Niet door ze te smeken, Oekraïne voor de bus te gooien, of te denken dat dit keer Poetin zich écht, serieus, nee heus wel, zich iets zal aantrekken van papieren afspraken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219436489
https://www.ad.nl/buitenl(...)-in-de-kou~ab9e46ca/

Als je de samenvatting zo leest dan is dit ook een les voor Europa.
Met 31 lidstaten is het lastig 1 lijn te trekken en hard en meedogenloos te onderhandelen met de Russen.
Deze rol zou Europa wel moeten hebben maar worden keihard genegeerd door de VS.
Niet ineens, eerdere pogingen gingen wel ism Brussel, maar dan moeten de Amerikanen eerst naar Macron en dan naar Merz en die zijn het onderling niet eens.

De EU moet ook naar een gekozen hoofd (president) toe, gekozen door het volk in deze nieuwe geopolitieke wereld. Met een invloedrijke snel reagerende staf die autonoom kunnen beslissen en toegang hebben tot (Europese) defensie.
Dit betekent inderdaad dat lidstaten autonomie inleveren.

(Stel je voor dat de staat Mississippi de zaken tegenhoudt voor de VS)

Doen we dit niet dan is het EU project verloren.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 17:33:02 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219436527
de EU moet zich hier lekker buiten houden, is er nooit voor bedoelt

als de Amerikanen hun tijd willen verspillen aan onderhandelingen met Poetin dan moeten ze dat lekker zelf weten, hebben we geen reet mee te maken en de uitkomst heeft niet of nauwelijks effect op wat we aan het doen zijn

ja het scheelt wat geld als ze stoppen met op elkaar schieten maar we zitten ook nog lang niet op onbetaalbare bedragen waar we echt voor krom moeten liggen
pi_219436565
quote:
88s.gif Op zondag 7 december 2025 17:33 schreef sp3c het volgende:

als de Amerikanen hun tijd willen verspillen aan onderhandelingen met Poetin dan moeten ze dat lekker zelf weten, hebben we geen reet mee te maken en de uitkomst heeft niet of nauwelijks effect op wat we aan het doen zijn

ja het scheelt wat geld als ze stoppen met op elkaar schieten maar we zitten ook nog lang niet op onbetaalbare bedragen waar we echt voor krom moeten liggen
Dat is ook niet goed hoor.
Europa had hier een veel grotere rol in moeten pakken.
En wie zegt dat de VS ons zo niet WW3 in stuurt, al dan niet onbewust.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 17:37:53 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219436572
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 17:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
ik zeg dat
pi_219436575
quote:
88s.gif Op zondag 7 december 2025 17:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik zeg dat
Wat zeg jij?
Vakman pur sang
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 17:38:29 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219436577
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat zeg jij?
wtf is going on?
  zondag 7 december 2025 @ 17:40:36 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219436600
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 17:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Graag jullie reacties:
[..]

Ik snap niet dat Putin het lef heeft om nóg meer te eisen. Door allerlei geluk en toevalligheden (cq Trump) kan hij nu wegkomen met zijn grotendeels mislukte inval. Over 2 jaar kunnen de bordjes volkomen anders hangen. En nog eist hij steeds meer!
Hij zou eigenlijk blij moeten zijn met de Krim en de republiek donbas in ruil voor navo-lidmaatschap van Oekraïne.
The End Times are wild
  zondag 7 december 2025 @ 17:42:41 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219436611
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 17:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Europa had een meer pragmatische houding moeten aannemen tov Rusland en geen ideologische die deels ook hypocriet is. Dan hadden ze een rol kunnen spelen als het ze gelukt was om op één lijn te komen en de eigen bevolking achter zich te krijgen
The End Times are wild
pi_219436616
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 17:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik snap niet dat Putin het lef heeft om nóg meer te eisen. Door allerlei geluk en toevalligheden (cq Trump) kan hij nu wegkomen met zijn grotendeels mislukte inval. Over 2 jaar kunnen de bordjes volkomen anders hangen. En nog eist hij steeds meer!
Hij zou eigenlijk blij moeten zijn met de Krim en de republiek donbas in ruil voor navo-lidmaatschap van Oekraïne.
Die hele “vredesonderhandelingen” zijn dan ook een show, Rusland gaat geen millimeter toegeven. Als Oekraïne nu door de pomp gaat en die 4 oblasten weggeeft, worden de eisen gewoon opgevoerd en willen ze Mykolayiv, Odessa, Dnipro en Kharkiv ook. Niet voor niets dat ze nu al in de week leggen dat geheel “Novorossiya” “bevrijd” dient te worden.
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 17:45:59 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219436638
IK ZET HET WEER TERUG JONGONS
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 17:46:07 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219436639
caps
  zondag 7 december 2025 @ 17:48:56 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219436659
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 17:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die hele “vredesonderhandelingen” zijn dan ook een show, Rusland gaat geen millimeter toegeven. Als Oekraïne nu door de pomp gaat en die 4 oblasten weggeeft, worden de eisen gewoon opgevoerd en willen ze Mykolayiv, Odessa, Dnipro en Kharkiv ook. Niet voor niets dat ze nu al in de week leggen dat geheel “Novorossiya” “bevrijd” dient te worden.
De eisen hangen ook samen met de vooruitgang van Rusland op het slagveld en dat Oekraïne er langzamerhand toch slechter voor komt te staan. Achteraf had de EU drie jaar geleden beter het voortouw kunnen nemen met een ferm doch realistisch vredesvoorstel
The End Times are wild
pi_219436668
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 17:48 schreef LXIV het volgende:

[..]
De eisen hangen ook samen met de vooruitgang van Rusland op het slagveld en dat Oekraïne er langzamerhand toch slechter voor komt te staan. Achteraf had de EU drie jaar geleden beter het voortouw kunnen nemen met een ferm doch realistisch vredesvoorstel
De eisen zijn al 3,5 jaar onveranderd en op het slagveld schiet het niet echt op als je louter naar de kaarten kijkt. Minimale terreinwinst tegen maximale verliezen. Terwijl het economisch inmiddels echt begint te knellen.
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 17:50:35 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219436670
drie jaar geleden bezette Rusland meer terrein dan nu dus dat is sowieso onzin
  zondag 7 december 2025 @ 17:53:23 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219436693
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 17:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De eisen zijn al 3,5 jaar onveranderd en op het slagveld schiet het niet echt op als je louter naar de kaarten kijkt. Minimale terreinwinst tegen maximale verliezen. Terwijl het economisch inmiddels echt begint te knellen.
Volgens mij worden die eisen opgeschroefd en komt inwilliging ervan steeds meer in zicht. Trump en Putin lopen met de winst weg, Zelensky heeft zich boven verwachting kranig geweerd en komt allle lof toe.
Van de Leyen heeft het spel slecht gespeeld. Straks overal voor betaald en niks gekregen. Terwijl er kansen genoeg waren.
The End Times are wild
pi_219436713
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 17:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Europa had een meer pragmatische houding moeten aannemen tov Rusland en geen ideologische die deels ook hypocriet is. Dan hadden ze een rol kunnen spelen als het ze gelukt was om op één lijn te komen en de eigen bevolking achter zich te krijgen
Eens, ik vond de uitspraken van enkele politieke topfiguren uit Europa ook tenenkrommend. Vooral omdat het totaal niet waar te maken was.
Vakman pur sang
pi_219436723
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 17:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
Volgens mij worden die eisen opgeschroefd en komt inwilliging ervan steeds meer in zicht. Trump en Putin lopen met de winst weg, Zelensky heeft zich boven verwachting kranig geweerd en komt allle lof toe.
Van de Leyen heeft het spel slecht gespeeld. Straks overal voor betaald en niks gekregen. Terwijl er kansen genoeg waren.
Eens, het is afgezien van het slagveld de “gewone” bevolking die nu het meeste te lijden heeft, vooral de continue uitval van nuts en de financiële situatie in Oekraïne zijn juist het drukmiddel.
Vakman pur sang
pi_219436727
quote:

[..]
als je met kranig verweren, miljoenen mensen de dood injagen bedoelt
pi_219436881
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 17:59 schreef CruzerXtreme het volgende:

[..]
Wat moesten ze dan? Tekenen bij het kruisje? Enig idee hoe Rusland huishoudt in de bezette gebieden?
pi_219436898
quote:

[..]
Dat heeft meer te maken met dat Trump het bondgenootschap met Europa bij het vuilnis heeft gezet ten gunste van zakendeals met autoritaire regimes, dan dat Rusland nou zo succesvol is. Zelfs diverse MAGA-figuren begrijpen niet meer waar Trump mee bezig is.

We hadden moeten doorbijten toen het Russische offensief in het najaar van 2022 vastliep. Sindsdien is Oekraïne het initiatief kwijt en alle steun die daarna nog kwam is allemaal veel te weinig en veel te laat geweest.
  zondag 7 december 2025 @ 18:38:31 #30
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219436939
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 17:27 schreef Lospedrosa het volgende:
De EU moet ook naar een gekozen hoofd (president) toe, gekozen door het volk in deze nieuwe geopolitieke wereld. Met een invloedrijke snel reagerende staf die autonoom kunnen beslissen en toegang hebben tot (Europese) defensie.
Dit betekent inderdaad dat lidstaten autonomie inleveren.

We zouden soort canadees model moeten hebben.

Waar de EU regering defensie en buitenland beleid doet, en elk land dan nog steeds fijntjes kan ouwehoeren over welk type lantaarnpalen.
pi_219436944
quote:

[..]
Zelensky is een oorlog begonnen?

Is misinformatie trouwens toegestaan?
pi_219436950
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 18:39 schreef havanagila het volgende:

[..]
Helaas wel.
  zondag 7 december 2025 @ 18:47:10 #33
6484 ExTec
pi_219436976
quote:
88s.gif Op zondag 7 december 2025 17:33 schreef sp3c het volgende:
Doet me denken aan een van de meest magnifieke stukjes hersen gymnastiek die ik hier ooit gezien heb.

quote:
Ja, als alle 30 kapteintjes in het europees gedeelte van de NAVO het met elkaar eens zijn, zijn ze reuze effectief hoor!
Het.probleem.zijn.die. f*cking.30.kapteins.
pi_219436985
"In dit topic heerst een zero tolerance beleid." Haha. Nooit wat van gemerkt.

Zolang je het een beetje netjes opschrijft mag je hier blijkbaar alle onzin die je maar kan bedenken posten.
pi_219436990
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 18:39 schreef havanagila het volgende:

[..]
Zelensky is een oorlog begonnen?

is censuur iets wat je zou willen?
  zondag 7 december 2025 @ 18:52:26 #36
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219437023
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 17:48 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is de koe in de kont kijken hé.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219437026
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 18:49 schreef CruzerXtreme het volgende:

[..]
is censuur iets wat je zou willen?
Users die een constante stroom aan misinformatie posten van dit forum bannen is inderdaad een prima idee.
pi_219437062
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 18:52 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Users die een constante stroom aan misinformatie posten van dit forum bannen is inderdaad een prima idee.
Ja mooi man, laat Oekraïne maar vechten voor de "vrijheid" die je zo hoog acht
pi_219437072
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 18:52 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Helaas is dat niet de policy. Elke mening is welkom en die bagger moet maar in het topic weerlegd worden of anders genegeerd. Waardoor het topic is verzand in een soort draaimolen met een aantal users die doorlopend dezelfde onzin posten wat vervolgens keer op keer weerlegd moet worden en waardoor weet ik hoeveel serieuze users zijn vertrokken.
  zondag 7 december 2025 @ 18:58:13 #40
56749 BlaZ
pi_219437075
quote:
88s.gif Op zondag 7 december 2025 17:50 schreef sp3c het volgende:
drie jaar geleden bezette Rusland meer terrein dan nu dus dat is sowieso onzin
Nee, dat klopt niet. Dat was drie maanden terug nog waar, maar het Kharkivtegenoffensief begon op 05.09. Op 07.12.2022 was 17,98% van Oekraïne in Russische handen, dat is nu 19,18%.
  Forum Admin zondag 7 december 2025 @ 18:58:54 #41
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219437085
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 18:56 schreef CruzerXtreme het volgende:

[..]
Ja mooi man, laat Oekraïne maar vechten voor de "vrijheid" die je zo hoog acht
Ze vechten voor hun eigen vrijheid
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219437141
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 18:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, dat klopt niet. Dat was drie maanden terug nog waar, maar het Kharkivtegenoffensief begon op 05.09. Op 07.12.2022 was 17,98% van Oekraïne in Russische handen, dat is nu 19,18%.
Goed, dus in 3 jaar een procent van Oekraïne veroverd tegen honderdduizenden uitgeschakelde Russen. Geslaagd offensief wel!

Kan je nagaan hoe de kaarten hadden gelegen als we Oekraïne wel gewoon hadden gegeven waar het om vroeg. Zeker in de beginfase toen het Russische leger nog een ongeorganiseerde teringbende was.
  zondag 7 december 2025 @ 19:06:41 #43
56749 BlaZ
pi_219437152
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Goed, dus in 3 jaar een procent van Oekraïne veroverd tegen honderdduizenden uitgeschakelde Russen. Geslaagd offensief wel!

Kan je nagaan hoe de kaarten hadden gelegen als we Oekraïne wel gewoon hadden gegeven waar het om vroeg. Zeker in de beginfase toen het Russische leger nog een ongeorganiseerde teringbende was.
Het gaat om het winnen van het conflict, het aantal doden is niet erg relevant.
pi_219437173
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 18:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Helaas is dat niet de policy. Elke mening is welkom en die bagger moet maar in het topic weerlegd worden of anders genegeerd. Waardoor het topic is verzand in een soort draaimolen met een aantal users die doorlopend dezelfde onzin posten wat vervolgens keer op keer weerlegd moet worden en waardoor weet ik hoeveel serieuze users zijn vertrokken.
Prima samenvatting. Dit topic is vrij diep gezonken inderdaad.
  zondag 7 december 2025 @ 19:11:39 #45
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219437193
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 18:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat moesten ze dan? Tekenen bij het kruisje? Enig idee hoe Rusland huishoudt in de bezette gebieden?
Dat we uberhaupt hebben teruggevochten in WO2 maakte ons en de geallieerden de oorlogsmisdadigers. Al die doden in WO2 waren onze schuld. Dat was vast gezegd op fok.nl als het bestond in de jaren 40. Die hadden hun billetjes graag gespreid voor de nazi´s of andere invasies.
pi_219437203
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 17:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Proberen een vredesdeal met de Russen te sluiten waarbij Oekraïeners tot grote offers worden gedwongen en zwakker komen te staan is de facto een overgave. De Russen zullen zich aangemoedigd voelen binnen niet al te lange tijd de volgende campagne te starten.

Luchtfietserij. Je alternatief is zeker een suïcide-by-cop-reflex?
pi_219437206
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het gaat om het winnen van het conflict, het aantal doden is niet erg relevant.
Niet als je in een dictator bent, nee.

Verder is dit natuurlijk in elk opzicht gekkenwerk. Dan kan je je nog afvragen wat “winnen” is. Wat Rusland ook bereikt in Oekraïne zal een pyrrusoverwinning zijn. Het draaide om het terugbrengen van Oekraïne in de Russische invloedssfeer, en dat doel is volledig buiten bereik geraakt.
  zondag 7 december 2025 @ 19:13:28 #48
6484 ExTec
pi_219437220
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:12 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Luchtfietserij
Ja, hierna zal putin het echt niet meer doen. Pinky promise.
pi_219437228
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 18:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
We zouden soort canadees model moeten hebben.

Waar de EU regering defensie en buitenland beleid doet, en elk land dan nog steeds fijntjes kan ouwehoeren over welk type lantaarnpalen.
Maar dan geen woke-vrouwtje aan het roer maar echte Europese patriotten. Keiharde beslissers en onderhandelaars
Vakman pur sang
pi_219437235
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat we uberhaupt hebben teruggevochten in WO2 maakte ons en de geallieerden de oorlogsmisdadigers. Al die doden in WO2 waren onze schuld. Dat was vast gezegd op fok.nl als het bestond in de jaren 40. Die hadden hun billetjes graag gespreid voor de nazi´s of andere invasies.
Het blijft me verbazen hoeveel draagvlak er is voor appeasement, terwijl iedereen die 3 geschiedenislessen heeft gehad wel weet dat zoiets nog nooit heeft gewerkt.
  zondag 7 december 2025 @ 19:18:08 #51
6484 ExTec
pi_219437254
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar dan geen woke-vrouwtje aan het roer maar echte Europese patriotten. Keiharde beslissers en onderhandelaars
Kun je 2 kanten op, executieve systeem, wij kiezen europees president, die stelt z'n eigen kabinet samen.

Nadeel is.... kijk maar naar wat trump nu uitvreet, en dan wint, duitsland?, want als elke duitser op hun kandidaat stemt zijn ze binnen.

Parlementair systeem, a'la wij in NL gewoon hebben, waar je op het parlement stemt, die smeden een werkbare coalitie, en die geven een mandaat aan hun eigen kandidaten.
pi_219437255
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 18:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We hadden moeten doorbijten toen het Russische offensief in het najaar van 2022 vastliep. Sindsdien is Oekraïne het initiatief kwijt en alle steun die daarna nog kwam is allemaal veel te weinig en veel te laat geweest.
Dat ligt eraan wat het plan is van Rusland, is Oekraïne maar stap 1 van verdeeldheid zaaien in Europa en de Baltische staten grotendeels veroveren, dan zijn ze opzich op de goede weg.
Vakman pur sang
pi_219437262
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:09 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Prima samenvatting. Dit topic is vrij diep gezonken inderdaad.
Ik heb met meerdere crewmembers discussie gevoerd hierover. De crew heeft obv de policy gewoon zeer weinig tools om hier iets tegen te doen. Zij willen niet gaan bepalen wat nepnieuws en desinformatie is. Daar kan je het wel of niet mee eens zijn maar we moeten het ermee doen.

We zien in dit topic waar het toe leidt in ieder geval.
pi_219437291
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb met meerdere crewmembers discussie gevoerd hierover. De crew heeft obv de policy gewoon zeer weinig tools om hier iets tegen te doen. Zij willen niet gaan bepalen wat nepnieuws en desinformatie is. Daar kan je het wel of niet mee eens zijn maar we moeten het ermee doen.

We zien in dit topic waar het toe leidt in ieder geval.
Ik snap heel goed dat ze niet elke post gaan factchecken, dat is niet te doen. En dat je niet zomaar een ban gaat uitdelen. Maar je kunt hier een beperkt aantal users heel makkelijk aanwijzen die een constante stroom van onzin posten en dit topic volledig verzieken. Zo moeilijk is het niet om die gevallen eruit te pikken.
pi_219437297
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 19:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Kun je 2 kanten op, executieve systeem, wij kiezen europees president, die stelt z'n eigen kabinet samen.

Nadeel is.... kijk maar naar wat trump nu uitvreet, en dan wint, duitsland?, want als elke duitser op hun kandidaat stemt zijn ze binnen.

Parlementair systeem, a'la wij in NL gewoon hebben, waar je op het parlement stemt, die smeden een werkbare coalitie, en die geven een mandaat aan hun eigen kandidaten.
Duitsland al 2 keer geprobeerd de wereld te veroveren. :')
Vakman pur sang
  zondag 7 december 2025 @ 19:25:35 #56
56749 BlaZ
pi_219437315
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Dat is nooit een optie geweest. Het is nooit in het belang van de EU en VS geweest dat Oekraïne de oorlog wint.
  zondag 7 december 2025 @ 19:29:31 #57
56749 BlaZ
pi_219437344
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Niet als je in een dictator bent, nee.

Verder is dit natuurlijk in elk opzicht gekkenwerk. Dan kan je je nog afvragen wat “winnen” is. Wat Rusland ook bereikt in Oekraïne zal een pyrrusoverwinning zijn. Het draaide om het terugbrengen van Oekraïne in de Russische invloedssfeer, en dat doel is volledig buiten bereik geraakt.
Dat doel is volledig uit zicht en slechts ~20% zal binnen de Russische invloedssfeer blijven. Het is een typische oorlog waarbij beide landen elkaar uitschakelen voor vrij weinig winst.
pi_219437353
Ik wacht nog steeds rustig op het eerste "vredesvoorstel" van Rusland met aanknopingspunten over hoe ze de rommel van hun miskleun in eigen land willen gaan opruimen; dat zou inmiddels toch eerder de basis van een plan moeten zijn dan wel of niet de complete Donbas of het NAVO-lidmaatschap van Oekraïne. Maar met grijsaards van in de zeventig en na hun de zondvloed aan het bewind zal dat er wel niet komen.
pi_219437371
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat doel is volledig uit zicht en slechts ~20% zal binnen de Russische invloedssfeer blijven. Het is een typische oorlog waarbij beide landen elkaar uitschakelen voor vrij weinig winst.
Een uitkomst waarbij Oekraïne kan blijven bestaan als soevereine natie en definitief onder de knoet van Moskou vandaan is zou ik niet omschrijven als “zeer weinig winst”.
  zondag 7 december 2025 @ 19:32:24 #60
6484 ExTec
pi_219437381
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:30 schreef BennieButtfuck het volgende:
dat zou inmiddels toch eerder de basis van een plan moeten zijn dan wel of niet
Dat heeft nog even tijd nodig.

Als het daar zo erg wordt, dat de usual suspects niet meer met "PPP" parade paardjes durven komen, is het zo ver.
pi_219437387
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:30 schreef BennieButtfuck het volgende:
Ik wacht nog steeds rustig op het eerste "vredesvoorstel" van Rusland met aanknopingspunten over hoe ze de rommel van hun miskleun in eigen land willen gaan opruimen; dat zou inmiddels toch eerder de basis van een plan moeten zijn dan wel of niet de complete Donbas of het NAVO-lidmaatschap van Oekraïne. Maar met grijsaards van in de zeventig en na hun de zondvloed aan het bewind zal dat er wel niet komen.
Het vredesvoorstel van Rusland is dat Oekraïne volledig capituleert op hun voorwaarden.
pi_219437409
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is nooit een optie geweest. Het is nooit in het belang van de EU en VS geweest dat Oekraïne de oorlog wint.
Bron? Ik denk namelijk dat het wel degelijk in ons belang is dat Oekraïne de oorlog wint. Zeker als dat betekent dat Rusland zowel economisch als militair voor de komende decennia uitgeschakeld is.
  zondag 7 december 2025 @ 19:40:10 #63
56749 BlaZ
pi_219437450
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Bron? Ik denk namelijk dat het wel degelijk in ons belang is dat Oekraïne de oorlog wint. Zeker als dat betekent dat Rusland zowel economisch als militair voor de komende decennia uitgeschakeld is.
Ja, als het dat het doel is wil je niet dat Oekraïne hem wint. Dan zorg je dat het een lang en slopend conflict wordt.
  zondag 7 december 2025 @ 19:41:47 #64
56749 BlaZ
pi_219437466
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Een uitkomst waarbij Oekraïne kan blijven bestaan als soevereine natie en definitief onder de knoet van Moskou vandaan is zou ik niet omschrijven als “zeer weinig winst”.
Dat kan gezien worden als een winstfactor maar daartegenover staat wel een demografische ramp en een volledig vernietigd land en het verlies van mogelijk 20% van het grondgebied.
pi_219437470
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, als het dat het doel is wil je niet dat Oekraïne hem wint. Dan zorg je dat het een lang en slopend conflict wordt.
De paradox van de onwelwillende houding van Rusland is is dat ze dat zelf stilaan aan het veroorzaken zijn, dat ze voor de komende decennia economisch en militair uitgeschakeld zijn.
  zondag 7 december 2025 @ 19:43:06 #66
6484 ExTec
pi_219437479
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:40 schreef BlaZ het volgende:
Da's onzin. Zeker, dat oekraine alle sovjet voorraden er doorheen gejaagd heeft is leuk, maar we hadden prima met een sterk oekraine dat gewoon een hoge muur op de grens gezet had, kunnen leven.
  zondag 7 december 2025 @ 19:44:43 #67
56749 BlaZ
pi_219437491
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:42 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
De paradox van de onwelwillende houding van Rusland is is dat ze dat zelf stilaan aan het veroorzaken zijn, dat ze voor de komende decennia economisch en militair uitgeschakeld zijn.
Precies. Een soortgelijke vrede was in het najaar van 2022 ook mogelijk.
  zondag 7 december 2025 @ 19:45:08 #68
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219437493
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het blijft me verbazen hoeveel draagvlak er is voor appeasement, terwijl iedereen die 3 geschiedenislessen heeft gehad wel weet dat zoiets nog nooit heeft gewerkt.
Wensdenken is altijd populair. De harde waarheid zelden.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 7 december 2025 @ 19:46:23 #69
6484 ExTec
pi_219437506
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Precies. Een soortgelijke vrede was in het najaar van 2022 ook mogelijk.
Toen waren de sovjet voorraden nog lang niet op, en stond de rus economie er niet zo slecht voor als nu.

Toen zat er nog geld in het sovereign wealth fund, terwijl ze nu hun goud aan het verpatsen zijn.
  zondag 7 december 2025 @ 19:46:55 #70
56749 BlaZ
pi_219437511
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 19:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
Da's onzin. Zeker, dat oekraine alle sovjet voorraden er doorheen gejaagd heeft is leuk, maar we hadden prima met een sterk oekraine dat gewoon een hoge muur op de grens gezet had, kunnen leven.
Nee, een sterk Oekraïne is iets waar de EU juist niet veel aan heeft. Een zwak Oekraïne wat onze hulp nodig heeft is veel makkelijker mee te werken. De sterk afgenomen bevolking maakt integratie in de EU ook veel gemakkelijker.
  zondag 7 december 2025 @ 19:51:18 #71
6484 ExTec
pi_219437537
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, een sterk Oekraïne is iets waar de EU juist niet veel aan heeft. Een zwak Oekraïne wat onze hulp nodig heeft is veel makkelijker mee te werken. De sterk afgenomen bevolking maakt integratie in de EU ook veel gemakkelijker.
Vreemd verhaal.
  zondag 7 december 2025 @ 19:55:00 #72
56749 BlaZ
pi_219437560
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Appeasen in de zin van onderhandelen om oorlog te voorkomen is zeer veel voorkomend in de geschiedenis en heeft ook heel vaak prima gewerkt.
  zondag 7 december 2025 @ 19:59:57 #73
56749 BlaZ
pi_219437594
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 19:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vreemd verhaal.
Je bent niet bekend met de probleempunten omtrent Oekraïnse integratie in de EU?
pi_219437596
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Appeasen in de zin van onderhandelen om oorlog te voorkomen is zeer veel voorkomend in de geschiedenis en heeft ook heel vaak prima gewerkt.
Sudetenland bedoel je?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 7 december 2025 @ 20:00:53 #75
56749 BlaZ
pi_219437597
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 20:00 schreef Sabata het volgende:

[..]
Sudetenland bedoel je?
Er zijn werkelijk honderden voorbeelden van soortgelijke mechanismen in onderhandelingen. De Romeinen pasten het afbetalen van stammen bijvoorbeeld zeer vaak toe.
  zondag 7 december 2025 @ 20:09:17 #76
6484 ExTec
pi_219437649
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je bent niet bekend met de probleempunten omtrent Oekraïnse integratie in de EU?
Wat heeft dat waar mee te maken?
  zondag 7 december 2025 @ 20:10:32 #77
56749 BlaZ
pi_219437656
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 20:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat heeft dat waar mee te maken?
Daaruit was hetgeen ik schreef voortvloeiend. Achteraf gezien komt deze oorlog de EU nogal gelegen.
pi_219437662
quote:
15s.gif Op zondag 7 december 2025 19:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wensdenken is altijd populair. De harde waarheid zelden.

[ afbeelding ]
Ook Europa doet aan wensdenken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 7 december 2025 @ 20:12:43 #79
6484 ExTec
pi_219437673
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 20:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daaruit was hetgeen ik schreef voortvloeiend. Achteraf gezien komt deze oorlog de EU nogal gelegen.
Da's op z'n best oorzaak gevolg omdraaien.

Oorzaak is de oorlog, gevolg is dat oekraine meters maakt met dingen zoals corruptie aanpakken.

Voor de oorlog leek de EU content om oekraine gewoon in z'n eigen sop gaar te laten koken.

Hoog conspiracy gehalte.
  zondag 7 december 2025 @ 20:18:28 #80
56749 BlaZ
pi_219437711
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 20:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Da's op z'n best oorzaak gevolg omdraaien.

Oorzaak is de oorlog, gevolg is dat oekraine meters maakt met dingen zoals corruptie aanpakken.

Voor de oorlog leek de EU content om oekraine gewoon in z'n eigen sop gaar te laten koken.

Hoog conspiracy gehalte.
Het ging niet om oorzaak of gevolg maar enkel om het waarderen van de werkelijkheid. Ik zeg enkel dat een zwak Oekraïne beter is voor de EU, niet dat de EU-politiek die situatie heeft pogen veroorzaken.

Het komt eigenlijk allemaal toevallig goed uit zonder enige sturing. Het is ook leuk dat Rusland precies heeft veroorzaakt wat het in eerste instantie door de oorlog juist poogde te voorkomen.
  zondag 7 december 2025 @ 20:18:56 #81
6484 ExTec
pi_219437717
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 20:18 schreef BlaZ het volgende:
Ik zeg enkel dat een zwak Oekraïne beter is voor de EU,
Ja, maar waarom dan?

Dat maak je niet aannemelijk.
  zondag 7 december 2025 @ 20:20:59 #82
56749 BlaZ
pi_219437728
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 20:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, maar waarom dan?

Dat maak je niet aannemelijk.
Omdat een sterk Oekraïne teveel invloed zal uitoefenen binnen de EU en dat is ongewenst voor landen als Frankrijk, Duitsland en Italië. Juist een zwakker Oekraïne met minder inwoners heeft minder invloed en kan dus wel geïntegreerd worden.
Met 20% grondverlies zijn de effecten op het Europese landbouwbeleid ook minder.
pi_219437740
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 20:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Omdat een sterk Oekraïne teveel invloed zal uitoefenen binnen de EU en dat is ongewenst voor landen als Frankrijk, Duitsland en Italië. Juist een zwakker Oekraïne met minder inwoners heeft minder invloed en kan dus wel geïntegreerd worden.
Met 20% grondverlies zijn de effecten op het Europese landbouwbeleid ook minder.
Ik vind hem leuk bedacht.

Ik begrijp hier uit dat Oekraïners geen landbouwproducten eten?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219437750
quote:

[..]
Vergezocht wel.
Vakman pur sang
  zondag 7 december 2025 @ 20:24:14 #85
6484 ExTec
pi_219437751
quote:
Juist een zwakker Oekraïne met minder inwoners
Dat is 40 miljoen vs nu 35 ofzo? Terwijl zowel FR als DE groter zijn met 60 resp. 80.

quote:
Hoop van die landbouw is naar het westen verschoven.

Weinig steekhoudend.
  zondag 7 december 2025 @ 20:24:39 #86
56749 BlaZ
pi_219437753
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 20:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik begrijp hier uit dat Oekraïners geen landbouwproducten eten?
Het gaat om landbouwsubsidies, niet het nuttigen van landbouwproducten.
  zondag 7 december 2025 @ 20:25:11 #87
56749 BlaZ
pi_219437757
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 20:24 schreef ExTec het volgende:
Dat is 40 miljoen vs nu 35 ofzo? Terwijl zowel FR als DE groter zijn met 60 resp. 80.

35? we praten momenteel over grofweg 28 miljoen.
  zondag 7 december 2025 @ 20:25:12 #88
6484 ExTec
pi_219437758
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 20:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 20:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vergezocht wel.
Ik span me redelijk in om proberen de gedachtegang te begrijpen.

Maar het gaat gewoon nergens over.
pi_219437762
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 19:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Er wordt niet onderhandeld. Rusland is tot geen enkel compromis bereid. Er is geen enkele indicatie dat ze ergens in het midden uitkomen. Rusland blijft gewoon aan tafel om tijd te rekken en ondertussen gaat het bombarderen en het moorden verder.
pi_219437768
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 20:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het gaat om landbouwsubsidies, niet het nuttigen van landbouwproducten.
Je zei Landbouwbeleid.
  zondag 7 december 2025 @ 20:26:45 #91
56749 BlaZ
pi_219437772
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 20:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je zei Landbouwbeleid.
Ja, subsidies zijn daar onderdeel van.
pi_219437776
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 20:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]
Ik span me redelijk in om proberen de gedachtegang te begrijpen.

Maar het gaat gewoon nergens over.
Klopt.
pi_219437778
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 20:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, subsidies zijn daar onderdeel van.
En landbouwproducten ook.
Uiteindelijk draait het daar om.
pi_219437783
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 20:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er wordt niet onderhandeld. Rusland is tot geen enkel compromis bereid. Er is geen enkele indicatie dat ze ergens in het midden uitkomen. Rusland blijft gewoon aan tafel om tijd te rekken en ondertussen gaat het bombarderen en het moorden verder.
Ze weten dat Trump hun eisen gaat inwilligen dus ze hoeven alleen maar voet bij stuk te houden.
  zondag 7 december 2025 @ 20:28:05 #95
56749 BlaZ
pi_219437784
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 20:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je hebt de onderhandelingen van Trump en Putin recentelijk gemist?

Maar wat heeft dat te maken met het feit dat appeasement een historisch veelgebruikte en vaak succesvolle strategie is geweest?
  zondag 7 december 2025 @ 20:28:18 #96
56749 BlaZ
pi_219437787
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 20:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
En landbouwproducten ook.
Uiteindelijk draait het daar om.
Nee, daar gaat het niet om.
  zondag 7 december 2025 @ 20:28:33 #97
6484 ExTec
pi_219437788
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 20:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]
35? we praten momenteel over grofweg 28 miljoen.
Is niet relevant. Daar DE altijd de grootste zal zijn, gevolgd door FR. Mss worden die britten weer een keer wakker, heb je partij van 70 mln er weer bij.

Hoe kom je bij die 28? Die vind ik niet snel als ik google.
  zondag 7 december 2025 @ 20:28:36 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219437789
quote:

[..]
Volkomen legitiem en ethisch ook verantwoord.
The End Times are wild
pi_219437791
quote:

[..]
Ik denk wel dat de EU Oekraïne wil inlijven en invoegen maar dat ze het niks uitmaakt of die Donbass daar nou uitvalt. Verouderde mijnbouw, veel vervuiling. Terwijl west Oekraïne nog kan opleveren door landbouw en ook andere industrieën en arbeidskrachten.
Zo gezien was dit wel degelijk een gevecht tussen 2 grootmachten waarbij werd wijsgemaakt dat het een souverein land was dat maar zelf kon kiezen.
Ja dat kan het wel met een oorlog en heel veel slachtoffers en dan niet de uitkomst bepalen.
Vakman pur sang
pi_219437792
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 20:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, daar gaat het niet om.
De landbouw produceert dus niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: