Wat heeft dat waar mee te maken?quote:Op zondag 7 december 2025 19:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met de probleempunten omtrent Oekraïnse integratie in de EU?
Daaruit was hetgeen ik schreef voortvloeiend. Achteraf gezien komt deze oorlog de EU nogal gelegen.quote:
Ook Europa doet aan wensdenken.quote:Op zondag 7 december 2025 19:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wensdenken is altijd populair. De harde waarheid zelden.
[ afbeelding ]
Da's op z'n best oorzaak gevolg omdraaien.quote:Op zondag 7 december 2025 20:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daaruit was hetgeen ik schreef voortvloeiend. Achteraf gezien komt deze oorlog de EU nogal gelegen.
Het ging niet om oorzaak of gevolg maar enkel om het waarderen van de werkelijkheid. Ik zeg enkel dat een zwak Oekraïne beter is voor de EU, niet dat de EU-politiek die situatie heeft pogen veroorzaken.quote:Op zondag 7 december 2025 20:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Da's op z'n best oorzaak gevolg omdraaien.
Oorzaak is de oorlog, gevolg is dat oekraine meters maakt met dingen zoals corruptie aanpakken.
Voor de oorlog leek de EU content om oekraine gewoon in z'n eigen sop gaar te laten koken.
Hoog conspiracy gehalte.
Ja, maar waarom dan?quote:Op zondag 7 december 2025 20:18 schreef BlaZ het volgende:
Ik zeg enkel dat een zwak Oekraïne beter is voor de EU,
Omdat een sterk Oekraïne teveel invloed zal uitoefenen binnen de EU en dat is ongewenst voor landen als Frankrijk, Duitsland en Italië. Juist een zwakker Oekraïne met minder inwoners heeft minder invloed en kan dus wel geïntegreerd worden.quote:Op zondag 7 december 2025 20:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, maar waarom dan?
Dat maak je niet aannemelijk.
Ik vind hem leuk bedacht.quote:Op zondag 7 december 2025 20:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Omdat een sterk Oekraïne teveel invloed zal uitoefenen binnen de EU en dat is ongewenst voor landen als Frankrijk, Duitsland en Italië. Juist een zwakker Oekraïne met minder inwoners heeft minder invloed en kan dus wel geïntegreerd worden.
Met 20% grondverlies zijn de effecten op het Europese landbouwbeleid ook minder.
Vergezocht wel.quote:Op zondag 7 december 2025 20:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Omdat een sterk Oekraïne teveel invloed zal uitoefenen binnen de EU en dat is ongewenst voor landen als Frankrijk, Duitsland en Italië. Juist een zwakker Oekraïne met minder inwoners heeft minder invloed en kan dus wel geïntegreerd worden.
Met 20% grondverlies zijn de effecten op het Europese landbouwbeleid ook minder.
Dat is 40 miljoen vs nu 35 ofzo? Terwijl zowel FR als DE groter zijn met 60 resp. 80.quote:Op zondag 7 december 2025 20:20 schreef BlaZ het volgende:
Juist een zwakker Oekraïne met minder inwoners
Hoop van die landbouw is naar het westen verschoven.quote:Met 20% grondverlies zijn de effecten op het Europese landbouwbeleid ook minder.
Het gaat om landbouwsubsidies, niet het nuttigen van landbouwproducten.quote:Op zondag 7 december 2025 20:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind hem leuk bedacht.
Ik begrijp hier uit dat Oekraïners geen landbouwproducten eten?
35? we praten momenteel over grofweg 28 miljoen.quote:Op zondag 7 december 2025 20:24 schreef ExTec het volgende:
Dat is 40 miljoen vs nu 35 ofzo? Terwijl zowel FR als DE groter zijn met 60 resp. 80.
quote:
Ik span me redelijk in om proberen de gedachtegang te begrijpen.quote:
Er wordt niet onderhandeld. Rusland is tot geen enkel compromis bereid. Er is geen enkele indicatie dat ze ergens in het midden uitkomen. Rusland blijft gewoon aan tafel om tijd te rekken en ondertussen gaat het bombarderen en het moorden verder.quote:Op zondag 7 december 2025 19:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Appeasen in de zin van onderhandelen om oorlog te voorkomen is zeer veel voorkomend in de geschiedenis en heeft ook heel vaak prima gewerkt.
Je zei Landbouwbeleid.quote:Op zondag 7 december 2025 20:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het gaat om landbouwsubsidies, niet het nuttigen van landbouwproducten.
Klopt.quote:Op zondag 7 december 2025 20:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Ik span me redelijk in om proberen de gedachtegang te begrijpen.
Maar het gaat gewoon nergens over.
En landbouwproducten ook.quote:Op zondag 7 december 2025 20:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, subsidies zijn daar onderdeel van.
Ze weten dat Trump hun eisen gaat inwilligen dus ze hoeven alleen maar voet bij stuk te houden.quote:Op zondag 7 december 2025 20:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er wordt niet onderhandeld. Rusland is tot geen enkel compromis bereid. Er is geen enkele indicatie dat ze ergens in het midden uitkomen. Rusland blijft gewoon aan tafel om tijd te rekken en ondertussen gaat het bombarderen en het moorden verder.
Je hebt de onderhandelingen van Trump en Putin recentelijk gemist?quote:Op zondag 7 december 2025 20:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er wordt niet onderhandeld. Rusland is tot geen enkel compromis bereid. Er is geen enkele indicatie dat ze ergens in het midden uitkomen. Rusland blijft gewoon aan tafel om tijd te rekken en ondertussen gaat het bombarderen en het moorden verder.
Nee, daar gaat het niet om.quote:Op zondag 7 december 2025 20:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
En landbouwproducten ook.
Uiteindelijk draait het daar om.
Is niet relevant. Daar DE altijd de grootste zal zijn, gevolgd door FR. Mss worden die britten weer een keer wakker, heb je partij van 70 mln er weer bij.quote:Op zondag 7 december 2025 20:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
35? we praten momenteel over grofweg 28 miljoen.
Volkomen legitiem en ethisch ook verantwoord.quote:Op zondag 7 december 2025 17:59 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
als je met kranig verweren, miljoenen mensen de dood injagen bedoelt
Ik denk wel dat de EU Oekraïne wil inlijven en invoegen maar dat ze het niks uitmaakt of die Donbass daar nou uitvalt. Verouderde mijnbouw, veel vervuiling. Terwijl west Oekraïne nog kan opleveren door landbouw en ook andere industrieën en arbeidskrachten.quote:Op zondag 7 december 2025 20:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |