Meld je aan bij NAVO man!quote:Op woensdag 3 december 2025 16:22 schreef ems. het volgende:
Mijn battlefield ervaring heeft mij inderdaad exponentieel meer strategisch inzicht gegeven dan jouw social media meningen
Blijkbaar is er dus wel een rationele groep mensen die gewoon wat bommetjes wil gooien op Rusland dus de hoop is er. Alleen een beetje laat allemaal. Anders was je held al lang met de staart tussen de beentjes terug naar het oosten gevluchtquote:Op woensdag 3 december 2025 16:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Meld je aan bij NAVO man!
Die hebben nood aan kundige strategen want het lukt niet al te best nu.
Die gamers leven echt in een fantasiewereldquote:Op woensdag 3 december 2025 16:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Meld je aan bij NAVO man!
Die hebben nood aan kundige strategen want het lukt niet al te best nu.
Ow isdatzo?quote:Op woensdag 3 december 2025 19:24 schreef ems. het volgende:
[..]
Blijkbaar is er dus wel een rationele groep mensen die gewoon wat bommetjes wil gooien op Rusland dus de hoop is er. Alleen een beetje laat allemaal. Anders was je held al lang met de staart tussen de beentjes terug naar het oosten gevlucht
Ja hij denkt wsl dat soldaten gewoon kunnen respawnen.quote:Op woensdag 3 december 2025 19:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die gamers leven echt in een fantasiewereld
Gewoon respawn jongen, zijn alle doden weer levend.quote:Op woensdag 3 december 2025 20:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja hij denkt wsl dat soldaten gewoon kunnen respawnen.
oekraine had toch een game-mode ingevoerd, met een score bord enzo. Met punten kon je dan materiaal aankopen.
Is ook weer een stille dood gestorven, letterlijk en figuurlijk. Was ntl weer goede PR, alsof ze vlotjes aan het winnen waren.
Ja onbegrijpelijk dat we dit niet gedaan hebben.quote:Op woensdag 3 december 2025 21:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Gewoon respawn jongen, zijn alle doden weer levend.
Dan even een cheat voor unlimited ammo en het kremlin de moeder bombarderen.
Daarna ga je gewoon lekker slapen.
Mark is a good puppyquote:Inval Oekraïne - NAVO-topman verwacht miljarden meer aan uitgaven voor Amerikaanse wapens
Mark Rutte, de secretaris-generaal van de NAVO, wil dat de lidstaten van de alliantie volgend jaar meer dan een miljard dollar per maand uitgeven aan Amerikaanse wapenleveringen voor Oekraïne. Het geld moet gaan naar de aankoop van belangrijke Amerikaanse uitrusting, zoals onderscheppers voor luchtafweersystemen, aldus Rutte voor een vergadering op de NAVO-hoofdzetel met de ministers van Buitenlandse Zaken.
Volgens Rutte moet het PURL-initiatief - de lijst met prioritaire noden van Oekraïne - maandelijks 1 miljard dollar opbrengen.
https://www.msn.com/nl-be(...)56b2f4ea601d65&ei=12
Tegen "Ukraine says" kan ik ntl niet opquote:Ukraine says two commercial ships hit by Russian missiles near Odessa port
quote:Onderzoek nuanceert Russische benzinecrisis: "Media overdreven over impact"
- Uit een onderzoek in Rusland is gebleken dat 24 procent van de respondenten minstens één keer geen benzine kon krijgen, maar dat slechts 2,4 procent ook later die dag geen benzine vond.
- Lange rijen en aankoopbeperkingen troffen slechts een minderheid van de respondenten, wat suggereert dat de media de ernst van de crisis, volgens The Moscow Times, heeft overdreven.
- Op de Krim heerste een echt benzinetekort, wat het bestaan van lokale problemen bevestigt, maar dat waarschijnlijk niet van lange duur was.
https://www.msn.com/nl-be(...)5fff8ed4771a3a&ei=13
Vervoerde dieselquote:Op donderdag 4 december 2025 08:54 schreef UncleScorp het volgende:
Heb het even moeten opzoeken.
Rusland heeft idd toe gegeven schepen in Odessa te hebben aangevallen, omdat deze wapens vervoerden.
In onze media lees ik dan
[..]
Tegen "Ukraine says" kan ik ntl niet op
Europa wil geen oorlogquote:Op donderdag 4 december 2025 08:59 schreef UncleScorp het volgende:
[ x ]
[ x ]
Toont dit nu aan waarom Europa zich zo verbonden voelt met oekraine?
Of waarom Europa oorlog wil ?
Geld en uitbreiding om hun schulden te kunnen spreiden.quote:Op donderdag 4 december 2025 10:24 schreef UncleScorp het volgende:
Europa wil ook geen vrede
Wat dan wel
Brandstof voor militaire voertuigenquote:
Zelfde voor Ruslandquote:Op donderdag 4 december 2025 10:26 schreef sp3c het volgende:
Europa heeft al vrede en als het oorlog wil dan kan het deze morgen starten
Waarom doen ze dat dan niet?
Rusland heeft al oorlogquote:Op donderdag 4 december 2025 11:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zelfde voor Rusland
Waarom pusht onze media dat dan ?
Ook even muggezitften : een SMOquote:
Nee ze noemen het zelf oorlog inmiddelsquote:Op donderdag 4 december 2025 12:01 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ook even muggezitften : een SMO
Ze hebben net uitgelegd dat een oorlog met Europa volledig anders zou zijn
Extra info ivm je correcte analysequote:Op donderdag 4 december 2025 10:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Geld en uitbreiding om hun schulden te kunnen spreiden.
quote:Europe could be on the hook for $160 billion to keep Ukraine afloat
Belgium is holding the line on using Russia's frozen assets for now, which leaves Europe obligated to keep the lights on and the war going
https://responsiblestatecraft.org/israel-noa-tishby/
quote:Op donderdag 4 december 2025 13:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee ze noemen het zelf oorlog inmiddels
quote:Putin warns Europe: if you want war, then Russia will defeat you
...
"If Europe suddenly wants to start a war with us and starts it," Putin said, then it would end so swiftly for Europe that Russia would have no one left to negotiate with. Putin used the Russian word for "war".
He also suggested that the war in Ukraine was not a full-blown war and that Russia was acting in a "surgical" manner which would not be repeated in a direct confrontation with European powers.
...
https://www.reuters.com/w(...)is-ready-2025-12-02/
Maarquote:
quote:
Het is ook wel duidelijk dat het geen volledige oorlog is.quote:
Idd een beetje uit de hand gelopen...omdat de westerse alliantie quasi haar ganse wapenarsenaal ingezet heeft.quote:Op donderdag 4 december 2025 15:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is ook wel duidelijk dat het geen volledige oorlog is.
De SMO is wel een beetje uit de hand gelopen
Maar Rusland gaat niet vol gas in Oekraïne.
Leukquote:
Haha belgen hebben tenminste nog ballenquote:. De Wever over druk van Duitsland en Europese Commissie: "Ik moet just niks"
In de wandelgangen van de Kamer vroeg Karel Lattrez van VTM NIEUWS aan premier Bart De Wever (N-VA) wat hij zal doen als de Duitse bondskanselier Friedrich Merz ons land verder onder druk zet. "In Antwerpen zeggen ze 'ik moet just niks'", zei hij daarop. "Ik heb maar een verantwoordelijkheid en dat is de belangen van de Belgische belastingbetaler."
je roept steeds dat Europa oorlog wil, Europa heeft daar nu alle kansen voor maar doet het nietquote:
Dus "ze willen pas oorlog als de VS hen steunt" betekent volgens jou dat ze geen oorlog willenquote:Op donderdag 4 december 2025 17:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
je roept steeds dat Europa oorlog wil, Europa heeft daar nu alle kansen voor maar doet het niet
vervolgens zeg je dat ze geen oorlog willen
weird
Ok bekijk ik bij gelegenheid zeker es.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:28 schreef CryptoPunk het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Indrukwekkende oorlogsdocu van Oekraïense zijde over het counteroffensief in 2023.
Wat een hel voor die gasten is dat.
Het is een docu van een Oekraiense brigade die Andriivka wil heroveren en dat kunnen ze alleen bereiken via een smal strook bos (of wat daar nog van over is) van 2km. Bijna alles is POV gefilmd, kijk de 1e 10 minuten maar eens, dan krijg je wel een goed beeld van de hele docu.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ok bekijk ik bij gelegenheid zeker es.
Van oekr zijde? Ook met overwegend engelstaligen ?
Maar het was idd een ramp dat tegenoffensief. Ten tijde van Zalushny...die nu recent weer in the picture geplaatst wordt. Toekomstige vervanging?
Ok doe ik nu meteen voor ik aan een volgend Warhammer figuur begin te paintenquote:Op donderdag 4 december 2025 18:56 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Het is een docu van een Oekraiense brigade die Andriivka wil heroveren en dat kunnen ze alleen bereiken via een smal strook bos (of wat daar nog van over is) van 2km. Bijna alles is POV gefilmd, kijk de 1e 10 minuten maar eens, dan krijg je wel een goed beeld van de hele docu.
Heel indrukwekkend. Eerste oorlog waar je zó goed van thuis kunt zien hoe het echt is.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:28 schreef CryptoPunk het volgende:
Indrukwekkende oorlogsdocu van Oekraïense zijde over het counteroffensief in 2023.
quote:“Oorlogskas van Poetin zal veel sneller leeg zijn”: waarom Trump wel degelijk uit is op olie van Venezuela
https://www.hln.be/buiten(...)-venezuela~ae1aafbf/
Putin had andere plannenquote:Op donderdag 4 december 2025 20:06 schreef UncleScorp het volgende:
Moeten we nu fier zijn hoe we jongens, die dezelfde taal spreken, tegen elkaar opzetten?
Op school kregen ze al militaire training maar zagen er het nut niet van in want ze hadden geen vijanden...
VS en NAVO hadden andere plannen...
Hey nog es bedanklt voor deze link.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:28 schreef CryptoPunk het volgende:
quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:11 schreef sp3c het volgende:
Ik heb nooit gedacht dat oekraine kan winnen, dat verzin je er steeds bij voor me das een irritante gewoonte
Tuuuurlijkquote:Oekraine moet volhouden tot ze dusdanig veel russen gedood hebben dat de Russen zeggen ... hier hebben we geen zin meer an
Of het ze dat waard is is aan hun
Voor iemand die denkt dat hij altijd de waarheid neerpoot ... zoek nog es ff op met hoeveel ze initieel binnen gegaan zijn.quote:Edit: als we de inzet van 600.000+ militairen beperkt militair vertoon gaan noemen dan leven we idd in een paralelle wereld overigens![]()
Dus de militaire inzet op dag 1, waarna ze in Istanbul aan tafel gaan zitten zijn.quote:deze keer (beperkt) militair vertoon te gebruiken om zijn eisen iets overtuigender te maken. oekraine is dan ook aan de onderhandelingstafel gaan zitten
maar dat heb ik nooit geloofd?quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik zei "Tenzij je blijft geloven dat oekraine goed bezig is en nog steeds kan winnen."
TENZIJ
Begrijp je ?
Irritante gewoonte van jou om mij steeds verwijten in mn schoenen te schuiven![]()
ok?quote:[..]
Tuuuurlijk
En diegenen die daarover beslissen vullen continu hun zakken.
Doe maar lekker verder jongens
het is op geen enkele manier een beperkte militaire inzet te noemen en ik heb geen idee waarom je nu weer boos zit te doenquote:[..]
Voor iemand die denkt dat hij altijd de waarheid neerpoot ... zoek nog es ff op met hoeveel ze initieel binnen gegaan zijn.
![]()
Als je mn zin begrijpend had gelezen ...
[..]
Dus de militaire inzet op dag 1, waarna ze in Istanbul aan tafel gaan zitten zijn.
Waarom jij weer de huidige inzet bovenhaalt
Irritante gewoonte van jou.
En hier eindig ik de "discussie"
Volgens mij is het hier een gevalletje van miscommunicatie.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dat heb ik nooit geloofd?
[..]
ok?
[..]
het is op geen enkele manier een beperkte militaire inzet te noemen en ik heb geen idee waarom je nu weer boos zit te doen
Onze paranoide cola man wil ook weer ff gewichtig doen omdat er npaar drones vlogen.quote:Zelensky mogelijk ontsnapt aan aanslag toen hij naar Ierland reisde: “Vier drones vlogen op route van zijn vliegtuig af”
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky is maandag mogelijk aan een aanslag ontsnapt, toen hij naar de Ierse hoofdstad Dublin reisde. Volgens bronnen van de Ierse krant ‘The Journal’ drongen zeker vier onbekende militaire drones een no-flyzone binnen en vlogen ze op de landingsroute van zijn vliegtuig af.
https://www.hln.be/buiten(...)iegtuig-af~a2456135/
Ja als je ernaar zoekt kan je het zien maar eigenlijk zou dit prime time op de NPO uitgezonden moeten worden, anders bereikt het nooit een breder publiek. Daarnaast, als je de comments leest zie je aardig wat posts die beweren dat deze docu wordt geblokkeerd in hun land en niet te zien is zonder VPN. Geen idee of dat daadwerkelijk het geval is maar het zou me niet verbazen. Het moraal moet hoog blijven immers.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel indrukwekkend. Eerste oorlog waar je zó goed van thuis kunt zien hoe het echt is.
Rusland aanvallen. Dat zeg ik net slimpie.quote:Op woensdag 3 december 2025 20:29 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ow isdatzo?
En welke bommetjes bedoel je?
De massa geleverde westerse wunderwaffe hebben het niet kunnen waarmaken.
Ben benieuwd wat onze zelfverklaarde geniale strateeg zou gedaan hebben, wat de westerse 4sterren generaals gemist hebben?
Lol weer ene die een simpele vraag niet begrijptquote:Op zaterdag 6 december 2025 09:21 schreef ems. het volgende:
[..]
Rusland aanvallen. Dat zeg ik net slimpie.
Pure wanhoop...quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:30 schreef Candymannetje het volgende:
Sowieso dat mensen voorstellen om een oorlog te beginnen tegen Rusland
En dan vinden ze het schokerend dat Rusland zegt dat zij er klaar voor zijnquote:Op zaterdag 6 december 2025 12:30 schreef Candymannetje het volgende:
Wel een teken dat de indoctrinatie z'n werk goed heeft gedaan.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Pure wanhoop...
Niets lukt om de rus nog maar tegen te houden.
Sja eigen schuld dikke bult
Wsl zal ie antwoorden : NuKeS!!!
Of hoe Rusland het westen kan splijten door hier gewoon wat geld te parkerenquote:Russische miljarden splijten het Westen: Macron en Merz willen doorpakken zonder VS, die EU-deal proberen te blokkeren
Het diplomatieke getouwtrek om de Russische miljarden bereikt een kookpunt. Een transcript in handen van ‘The Kyiv Independent’ onthult hoe EU-leiders Washington buitenspel willen zetten. De Duitse bondskanselier Friedrich Merz, de Franse president Emmanuel Macron en Commissievoorzitter Ursula von der Leyen hebben een duidelijk signaal afgegeven aan Kiev: de zogenaamde ‘herstellening’ gaat door, met of zonder Amerikaanse zegen.
https://www.hln.be/buiten(...)-blokkeren~aa9be89f/
Maar België beslist toch of die deal door gaat?quote:Op zaterdag 6 december 2025 15:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Of hoe Rusland het westen kan splijten door hier gewoon wat geld te parkeren
De snoodaards !
Idd.quote:Op zaterdag 6 december 2025 15:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar België beslist toch of die deal door gaat?
Het geld staat bij hun.
Jaja ik denk dat ze gaan binnen vallen en het geld komen halen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 15:33 schreef Candymannetje het volgende:
Sowieso knap arrogant van die Duitsers om te zeggen dat de deal er gaat komen terwijl België nog helemaal geen toezegging heeft gedaan.
Dit wordt ook weer stilletjes geklasseerd terwijl het zwart op wit aantoont hoe onbetrouwbaar de berichtgeving over oekraine is. Wsl is de informatie gebaseerd op de riante succesverhalen vanuit oekraine over het effect van hun acties, nog wat extra bij gekleurd door onze media.quote:Onderzoek nuanceert Russische benzinecrisis: "Media overdreven over impact"
- Uit een onderzoek in Rusland is gebleken dat 24 procent van de respondenten minstens één keer geen benzine kon krijgen, maar dat slechts 2,4 procent ook later die dag geen benzine vond.
- Lange rijen en aankoopbeperkingen troffen slechts een minderheid van de respondenten, wat suggereert dat de media de ernst van de crisis, volgens The Moscow Times, heeft overdreven.
- Op de Krim heerste een echt benzinetekort, wat het bestaan van lokale problemen bevestigt, maar dat waarschijnlijk niet van lange duur was.
https://www.msn.com/nl-be(...)5fff8ed4771a3a&ei=13
Ik ben daar door ook gaan twijfelen over de verhalen over WO2.quote:Op zaterdag 6 december 2025 15:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dit wordt ook weer stilletjes geklasseerd terwijl het zwart op wit aantoont hoe onbetrouwbaar de berichtgeving over oekraine is. Wsl is de informatie gebaseerd op de riante succesverhalen vanuit oekraine over het effect van hun acties, nog wat extra bij gekleurd door onze media.
Niemand die zich vragen stelt hoe het dan verder zit met de betrouwbaarheid van de berichtgeving?
En dan maar een mening rond bazuinen en overtuigd zijn van je gelijk...want het staat in de krant
Ja en we moeten verzwijgen hoeveel bewuste burgerslachtoffers de geallieerden gemaakt hebben, zonder enig strategisch doel, en ook de duitsers ntl...en nu de grootste bek opzetten over Rusland. Die het dan weer beperkt houdt in vergelijking met Israel, waar dan wel es een woordje over valt, maar dat is ook al.quote:Op zaterdag 6 december 2025 16:23 schreef Candymannetje het volgende:
Toch ook in al die Amerikaanse films dat de Russen en Duitsers het pure kwaad zijn.
Ik zie dat als beïnvloeding.
En pure mishandeling van duitse POWs. Gewoon gevangen houden in openlucht en laten verhongerenquote:Op zaterdag 6 december 2025 16:31 schreef Candymannetje het volgende:
Dat niet alleen maar ook verkrachtingen en plunderingen.
Wordt allemaal krampachtig verzwegen.
Dat is het hele probleem dus. Er wordt zeer beperkt geleverd met allemaal voorwaarden die nergens over gaan.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:27 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Lol weer ene die een simpele vraag niet begrijpt
met welke wapens/bommen?????
Want al wat NAVO totnutoe ingezet heeft levert niets op.
Geen oorlog. Speciale militaire operatie.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:30 schreef Candymannetje het volgende:
Roflquote:Hoe kan Poetin wraak nemen als hij zijn ‘miljardenspaarpot’ in Brussel verliest? “Verwacht cyberaanvallen op overheid, nutsbedrijven, havens en banken”
Ruslandkenner ziet vooral strategie. “Hij speelt moeiteloos het Westen uiteen.”
Ging dus enkel over Donetsk en Luganskquote:I would like to take advantage of this opportunity, your visit, to inform you about what is taking place on our Ukrainian track. As you know, Russia decided yesterday to recognise the sovereignty of the two people’s republics in Donbass.
I would like to say right away that we can see, and we predicted speculations on this subject, that is, Russia’s alleged intention to reinstate the empire within imperial borders. This has absolutely nothing to do with reality.
http://en.kremlin.ru/events/president/news/67830
Kwestie van westerse desinformatie.quote:Signing of documents recognising Donetsk and Lugansk People’s Republics
http://en.kremlin.ru/events/president/news/67829
Maar wat er ook gebeurd Ursula zal het afdoen als een overwinning.quote:Op zaterdag 6 december 2025 18:58 schreef UncleScorp het volgende:
@:Candymannetje
Over het gerucht dat Rusland van dag 1 plande om gans oekraine in te nemen, wordt gewoon gebruikt om oekraine nog enig overwinningsgevoel te geven als het uiteindelijk delen van haar grondgebied zal moeten opgeven.
"Rusland heeft niet gewonnen want het heeft niet gans oekraine"
In een meeting met Islam Aliyev van Azerbedjan op dag 1 van de SMO zei Putin letterlijk :
[..]
Ging dus enkel over Donetsk en Lugansk
[..]
Kwestie van westerse desinformatie.
Ondertussen gaat het over meer grondgebied, dankzij inzet van het westen. En wie weet waar het gaat eindigen...
Rara wie de aanvallen op de "schaduwvloot" echt regisseert.quote:Reuters 12okt2025
US intelligence helps Ukraine target Russian energy infrastructure, FT reports
https://www.reuters.com/w(...)-reports-2025-10-12/
quote:NYT - The Partnership: The Secret History of the War in Ukraine
https://www.nytimes.com/i(...)y-war-wiesbaden.html
Of wie er echt oorlog voert in oekraine.quote:
The Spy War: How the C.I.A. Secretly Helps Ukraine Fight Putin
For more than a decade, the United States has nurtured a secret intelligence partnership with Ukraine that is now critical for both countries in countering Russia.
https://www.nytimes.com/2(...)ence-russia-war.html
Aah Macron...altijd al het haantje de voorste van de klas, al ten tijde van meester juf Brigitte.quote:Franse president Macron bedreigt China met importheffingen
https://www.hln.be/econom(...)theffingen~ab5735cd/
Op zich wel gunstig toch?quote:Op zondag 7 december 2025 16:43 schreef UncleScorp het volgende:
En ondertussen heeft de VS in stilte haar nieuwe oorlogsagenda voor de komende jaren gepubliceerd. Een gedragsrichtlijn voor alle landen, zeker haar proxy's. Lees "het Burden Sharing Network" of hoe eenieder zich moet inzetten (lees: opofferen) voor de belangen van de VS.
Met Trumps ego was het een ideale gelegenheid voor vernieuwing/update van de Wolfowitz Doctrine.
De bijbel voor hen die de VS onvoorwaardelijk blijven adoreren...
De nieuwe National Security Strategy !
https://www.whitehouse.go(...)ecurity-Strategy.pdf
Samengevat door The New Atlas:
Minder conflicten?quote:Op zondag 7 december 2025 18:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Op zich wel gunstig toch?
Hopelijk want minder conflicten.
Men spreekt van "dubblespion" ...quote:Franse medewerker van Euroclear reisde voorbije jaren 155 keer van en naar Rusland: “Hebben ons altijd afgevraagd of hij een dubbelspion is”
Een Franse medewerker van effectenreus Euroclear pendelt al jaren tussen Moskou en Parijs. Dat blijkt uit een onderzoek van HUMO en EUObserver. Een inlichtingenofficier uit een NAVO-land noemt het reispatroon van de man “verdacht”.
https://www.hln.be/buiten(...)lspion-is~a3d4fcccd/
Goh als je het zou interpreteren met een dubbele roze-glazen bril, zou je kunnen geloven dat de VS zich wil terug trekken uit bepaalde conflicten en continenten (Europa bijv) en terug stabiliteit brengen in de relatie met Rusland.quote:Op zondag 7 december 2025 18:11 schreef Candymannetje het volgende:
Op zich wel gunstig toch?
Hopelijk want minder conflicten.
De USA is onder Trump ook bezig met een hele andere strategie.quote:Op maandag 8 december 2025 09:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Goh als je het zou interpreteren met een dubbele roze-glazen bril, zou je kunnen geloven dat de VS zich wil terug trekken uit bepaalde conflicten en continenten (Europa bijv) en terug stabiliteit brengen in de relatie met Rusland.
De opmerkingen over Europa vond ik anders wel frappant. Een continent in verval, een instortende economie en beschaving. Hoe "westers" zal Europa nog zijn binnen x-aantal jaren ? Wie gaat er zich nog westers voelen in Europa ? Ik vermoed dat de nieuwe europeanen niet dezelfde bezorgdheden zullen hebben als wij momenteel.
Maar nogmaals, ik geloof niet echt in de positiviteit van dit document. Al zeker niet van een hegemoon die een naamsverandering "Departmen of War" doorvoert en tegelijk doet alsof het overal vrede wil bereiken.
Net als in oekraine waar ze nog dagelijks intel leveren en doelen aanvallen diep in Rusland (met hun eigen wapens). En dan zeggen dat je vrede nastreeft ...
Plus het komt van Trump ... say no more ...
Ik was oorspronkelijk ook van het idee dat Trump "verandering" ging brengen, maar die hoop heb ik ondertussen redelijk laten varen. Just more of the same. Een president blijft -volgens mij- maar een puppet, achter de schermen worden beslissingen genomen.quote:Op maandag 8 december 2025 12:53 schreef Candymannetje het volgende:
De USA is onder Trump ook bezig met een hele andere strategie.
Zoals ik postte... kan je van -echte- verzoening spreken als je nog steeds zelf aanvallen plant op Rusland ? Ik heb het gevoel dat dit nieuw plan Rusland een wortel voorhoudt om hen (opnieuw) in de val te doen trappen, a la Minsk.quote:En terwijl de oorlog tussen Oekraïne en Rusland is veroorzaakt door de USA komt de meeste verzoening nu uit de USA en de escalatie uit de EU.
Mja vooral China en Zuid-Amerika blijven toch geviseerd volgens mij. Maar dit wordt ntl volledig overschaduwd door de zogezegde vredesinitiatieven in oekraine. Ik vermoed dat ze BRICS zullen blijven dwarsbomen, waarbij ze -bij hen- vooral Brazilie zullen "aanpakken". Aan de andere kant, hoe meer ze BRICS tegenwerken en andere landen beperkingen opleggen wat betreft bijv handel ed., hoe meer landen zich zullen verenigen buiten de VS om.quote:Zo te zien willen ze het hele buitenland beleid over een andere boeg gaan gooien en dat lijkt mij op zich wel positief.
Daar volg ik je ook in.quote:Binnenlands zijn ze ook goed bezig, hopelijk gaat de EU er een voorbeeld aan nemen.
Trump kan wel vrede willen maar het kapitaal regeert.quote:Op maandag 8 december 2025 14:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik was oorspronkelijk ook van het idee dat Trump "verandering" ging brengen, maar die hoop heb ik ondertussen redelijk laten varen. Just more of the same. Een president blijft -volgens mij- maar een puppet, achter de schermen worden beslissingen genomen.
[..]
Zoals ik postte... kan je van -echte- verzoening spreken als je nog steeds zelf aanvallen plant op Rusland ? Ik heb het gevoel dat dit nieuw plan Rusland een wortel voorhoudt om hen (opnieuw) in de val te doen trappen, a la Minsk.
Niet aansturen op definitieve vrede maar op staakthetvuren, invoering europese troepen en herbewapening oekraine tot zij klaar met China, en de boel hervatten. Tenzij ze zich idd mss tevreden met het resultaat van deze opoffering van oekraine, en Rusland beschouwen als tijdelijk geen bedreiging meer als hegemonie-concurrent. (Extending Russia 2019)
Zelfde met Europa, ook zij mogen niet teveel groeien qua economie en macht. Maar dat lijkt zeker geen probleem te zijn
[..]
Mja vooral China en Zuid-Amerika blijven toch geviseerd volgens mij. Maar dit wordt ntl volledig overschaduwd door de zogezegde vredesinitiatieven in oekraine. Ik vermoed dat ze BRICS zullen blijven dwarsbomen, waarbij ze -bij hen- vooral Brazilie zullen "aanpakken". Aan de andere kant, hoe meer ze BRICS tegenwerken en andere landen beperkingen opleggen wat betreft bijv handel ed., hoe meer landen zich zullen verenigen buiten de VS om.
Positief buitenlands beleid ? Waarom dan Department of War ipv Defense ?
[..]
Daar volg ik je ook in.
En Europa is een vogel voor de kat. We hebben onze economische groei gestagneerd door onze goedkope energie af te snijden, we gooien onze nationaliteit en cultuur te grabbel en leggen onrealistische prioriteiten. Onze economieen hebben het moeilijk maar we willen 100'en miljarden uitgeven aan een ten dode opgeschreven corrupt land waar ons geld verdwijnt in suitcases en gouden wc-potten.
BNWmode : maar dat was wsl ook het (Kalergi) plan. Migranten overload als gevolg van de vluchtelingenstromen nav de VS regime changes aka arabische lentes.
quote:Zelenskiy had ontmoetingen met vertegenwoordigers van bedrijven als Amazon, Bank of America, Chemours, Citi, CRH, Fairfax, GE Vernova, Hogan Lovells, Jacobs, JPMorgan Chase, Lazard, Logistics Plus, Marsh McLennan, TechMet en Westinghouse, aldus zijn kantoor.
Sommige van deze bedrijven zijn al actief in of investeren reeds in Oekraïne. Zelenskiy gaf aan dat Kyiv bereid is nieuwe sectoren open te stellen voor partnerschappen en investeringen.
Ik ben van mening dat het is veroorzaakt door de USA en dan met name door George W Bush die Oekraine en Georgie per se bij de NAVO wilde trekken.quote:Op maandag 8 december 2025 14:38 schreef sp3c het volgende:
is het veroorzaakt door de usa of heeft deusa het laten gebeuren?qq
De VS wist idd maar al te goed hoe Rusland zou reageren. Dat was dan ook de bedoeling.quote:Op maandag 8 december 2025 15:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat het is veroorzaakt door de USA en dan met name door George W Bush die Oekraine en Georgie per se bij de NAVO wilde trekken.
Tijdens de NAVO top van Boekarest in 2008 heeft het Kremlin al aangegeven dat ze dat als een militaire dreiging zouden zien.
Daarna begon het gezeik.
Daar kan hij geld vinden. Die hebben meer dan genoeg.quote:Zelensky ontmoet paus Leo XIV
Dinsdagochtend had de Oekraïense president Volodymyr Zelensky een ontmoeting met paus Leo XIV in de pauselijke residentie in Castel Gandolfo. De twee leiders spraken ongeveer een half uur met elkaar.
https://www.hln.be/buiten(...)~a2c6d779/?slug_rd=1
Omgekeerd zou in de westerse berichtgeving verzwegen worden dat er een onderzoeksinstituut geraakt werd (of nog maar in de buurt gelegen is) en dat Rusland woongebouwen viseert.quote:Zeker veertien gewonden bij Oekraïense aanval op Russische stad Tsjeboksary
Volgens het Oekraïense medium The New Voice of Ukraine voerde Kiev aanvallen uit op VNIIR Progress, een onderzoeksinstituut dat elektronica voor militaire en oorlogsdoeleinden ontwikkelt.
Brokstukken van de drone kwamen echter neer op een woongebouw op enkele honderden meters van het bedrijf. Veertien mensen, onder wie een kind, raakten gewond.
Eigenlijk verspil ik liever geen woorden aan deze voze hollander...en ga ik verder ook niet doen want het is weer puur domme propaganda.quote:NAVO-topman Rutte waarschuwt lidstaten: “Wij zijn het volgende doelwit van Rusland”
Rutte waarschuwt 'achteroverleuners': nederlaag Oekraïne zou Europa vele honderden miljarden kosten
Als Europa Oekraïne de oorlog tegen Rusland laat verliezen, betaalt het een hoge prijs, waarschuwt NAVO-topman Mark Rutte. Dan moet het vele honderden miljarden euro's extra in zijn verdediging tegen Rusland steken, gaan de economie en de nationale begrotingen onderuit en zijn zware bezuinigingen nodig, zei Rutte in een grote toespraak in Berlijn.
Bijna precies een jaar geleden, vlak na zijn aantreden als secretaris-generaal van het bondgenootschap, probeerde Rutte de inwoners van de NAVO-landen al wakker te schudden. De 32 lidstaten moesten een "oorlogsmentaliteit" aannemen, stelde hij. Nu haalt hij zelfs de beide wereldoorlogen aan als een strijd waarvoor de NAVO zich gereed moet maken. Volgens Rutte moeten we "voorbereid zijn op een oorlog op de schaal zoals onze grootouders en overgrootouders hebben moeten doorstaan". Zulk een tragedie kan weliswaar "voorkomen worden als iedereen zijn deel doet".
Volgens Rutte vormt Europa "Ruslands volgende doelwit", maar zijn er nog te veel NAVO-lidstaten die de urgentie van de Russische dreiging niet genoeg voelen. "Ik ben bang dat te velen stilletjes achteroverleunen. Te velen denken dat de tijd aan onze kant staat."
Nu Oekraïne onder zware druk staat en volgens velen de moeilijkste winter tot dusver ingaat, "is het tijd voor actie", zei Rutte donderdag in een speech voor hoogwaardigheidsbekleders, diplomaten en defensie-experts in de Duitse hoofdstad. Als Oekraïne verliest en door Rusland wordt bezet, staat Rusland volgens hem op de stoep van de NAVO. "Het conflict staat voor onze deur. Rusland heeft de oorlog teruggebracht naar Europa. En we moeten voorbereid zijn."
Bij de kosten van een Oekraïense nederlaag verbleken de extra defensie-uitgaven die de NAVO-landen op de top in Den Haag hebben afgesproken, stelt Rutte. Het overeengekomen percentage van 3,5 procent van de economie zou "enorm" moeten stijgen, en wel onmiddellijk. De vroegere Nederlandse premier schetst een economische noodtoestand met pijnlijke financiële ingrepen, noodbegrotingen, bezuinigingen en ontwrichting van de economie. "Onvermijdelijk en absoluut noodzakelijk om onze bevolking te beschermen."
https://www.hln.be/buiten(...)~a2c6d779/?slug_rd=1
Existentiele dreiging want Rusland gaat aan de stoep van NAVO staan wanneer oekraine verliest !!!quote:Als Oekraïne verliest en door Rusland wordt bezet, staat Rusland volgens hem op de stoep van de NAVO. "Het conflict staat voor onze deur. Rusland heeft de oorlog teruggebracht naar Europa. En we moeten voorbereid zijn."
Klein verschil:quote:Op donderdag 11 december 2025 14:21 schreef UncleScorp het volgende:
Existentiele dreiging want Rusland gaat aan de stoep van NAVO staan wanneer oekraine verliest !!!
Alleen is hij blijkbaar te dom om te beseffen dat het omgekeerde een van de oorzaken van dit conflict is.
Zijn redenering volgend heeft NAVO dus de oorlog terug gebracht naar Europa door oekraine bij NAVO te willen en NAVO aan de stoep van Rusland te willen zetten.
Maar ja, nadenken doen we al lang niet meer in Europa ...
Aha het standaard riedeltjequote:Op donderdag 11 december 2025 15:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Klein verschil:
Rusland is agressief en heeft altijd al laten zien te doen aan koloniale uitbreiding in oude Sovjet gebieden.
Navo is puur defensief en heeft nog nooit aan gedwongen uitbreiding en oorlogen gedaan.
Wat maakt het anders in mijn punt dat Rutte het hoofd is?quote:Op donderdag 11 december 2025 15:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Aha het standaard riedeltje
En wie staat er aan het hoofd van NAVO?
Nuff said
Grappig hoe jij altijd om Poeitin heendraait. Zodra hij wordt aangehaald ben je de eerste die aankomt met een wijzend vingertje naar iemand andersquote:Op donderdag 11 december 2025 15:39 schreef UncleScorp het volgende:
Rutte zit met zijn hoofd in de kont van Trump en de VS is de braafste en liefste van de klas toch ?
1 pot nat, het zijn collages in crime die dezelfde agenda dienen voor dezelfde meester.quote:Op donderdag 11 december 2025 15:36 schreef Questular het volgende:
Rutte is de as van het kwaad, Poetin het braafste jongentje van de klas toch?
Wotever.quote:Op donderdag 11 december 2025 15:57 schreef Questular het volgende:
[..]
Grappig hoe jij altijd om Poeitin heendraait. Zodra hij wordt aangehaald ben je de eerste die aankomt met een wijzend vingertje naar iemand andersTrump is net zo achterlijk als kameraad Poetin.
Wat een angst voor een leger waar soldaten met bosjes tegelijk sterven, tanks van kruidkoek zijn, de soldaten hondenvoer krijgen, soldij in de zakken van de commandant belandt, en raketten waar chips uit wasmachines zitten.quote:Op donderdag 11 december 2025 14:21 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Eigenlijk verspil ik liever geen woorden aan deze voze hollander...en ga ik verder ook niet doen want het is weer puur domme propaganda.
Goed om de massa opgejut te houden en geld binnen te halen voor zijn daddy.
Maar volgende uitspraak is te grappig om niet te quoten :
[..]
Existentiele dreiging want Rusland gaat aan de stoep van NAVO staan wanneer oekraine verliest !!!
Alleen is hij blijkbaar te dom om te beseffen dat het omgekeerde een van de oorzaken van dit conflict is.
Zijn redenering volgend heeft NAVO dus de oorlog terug gebracht naar Europa door oekraine bij NAVO te willen en NAVO aan de stoep van Rusland te willen zetten.
Maar ja, nadenken doen we al lang niet meer in Europa ...
In 2022 wilde niemand onderhandelenquote:Op donderdag 11 december 2025 18:20 schreef UncleScorp het volgende:
Ja duh
Ik zit in met de vele onnodige slachtoffers van dit zinloos conflict.
Zal ik meeduimen dat de EU de russische tegoeden steelt ten voordele van nog meer oekrainse gouden wc-potten, koffers vol cash, nog meeer slachtoffers, nog meer oekr verval en verloren grondgebied?
Om uiteindelijk toch het conflict aan de onderhandelingstafel te moeten beslechten? Wat in 2022 had moeten gebeuren, zal nu vele malen pijnlijker zijn
Ja hoe mensen in deze bullshit blijven meedraaien is mij een raadsel. Tegenstrijdige argumenten voor eenzelfde uitkomst.quote:Op donderdag 11 december 2025 18:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een angst voor een leger waar soldaten met bosjes tegelijk sterven, tanks van kruidkoek zijn, de soldaten hondenvoer krijgen, soldij in de zakken van de commandant belandt, en raketten waar chips uit wasmachines zitten.
En toch was er een draft akkoord Istanbul.quote:Op donderdag 11 december 2025 18:36 schreef sp3c het volgende:
Rusland en Oekraine wilden beiden niet
Sja zo gaat dat nu eenmaal bij onderhandelingen.quote:Er is soort van onderhandeld, daarbij kwamen beide partijen iedere dag met nieuwe eisen en daar is toen logischerwijs nieta uit gekomen
Opvallend hoe je niet eens oekraine vernoemt.quote:En ja Rusland stond er toen idd beter voor, dus die hadden zichzelf flink wat leed kunnen besparen als ze zich wat schappelijker hadden opgesteld toen maar dat is water onder de brug, dat komt niet meer terug
Klopt. Hetzelfde dat de kansen groot worden ingeschat dat Oekraïne de Russen verslaat - of tenminste grote schade toebrengt- maar daar tegenover staat dat als Oekraïne dat niet doet dat de EU dan in groot gevaar is.quote:Op donderdag 11 december 2025 18:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja hoe mensen in deze bullshit blijven meedraaien is mij een raadsel. Tegenstrijdige argumenten voor eenzelfde uitkomst.
Groot gelijk johquote:Op donderdag 11 december 2025 18:51 schreef sp3c het volgende:
oekraine stond er toen slechter voor dan nu
Boeieuhquote:
Niemand denkt dat en alleen jij zegt dat, reageer op de feiten plsquote:Op donderdag 11 december 2025 19:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Groot gelijk joh
Ik zie ze binnenkort ook als grote overwinnaar uit dit conflict komen.
Laat me raden. Rusland heeft verloren want ze hebben niet gans oekraine kunnen veroveren.
oekraine wordt letterlijk opgeofferd om Rusland schade toe te brengen, en dit ten voordele van de VS. Maar zoals hierboven vermeld boeit dat niet.quote:Op donderdag 11 december 2025 19:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Hetzelfde dat de kansen groot worden ingeschat dat Oekraïne de Russen verslaat - of tenminste grote schade toebrengt- maar daar tegenover staat dat als Oekraïne dat niet doet dat de EU dan in groot gevaar is.
Het is precies andersom. De situatie van Oekraïne is precair, maar die van de EU niet.
En stop jij met persoonlijke opmerkingen. Nergens voor nodigquote:Op donderdag 11 december 2025 19:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niemand denkt dat en alleen jij zegt dat, reageer op de feiten pls
En "feiten"quote:Op donderdag 11 december 2025 19:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niemand denkt dat en alleen jij zegt dat, reageer op de feiten pls
Echtquote:Op donderdag 11 december 2025 18:51 schreef sp3c het volgende:
oekraine stond er toen slechter voor dan nu
Jij begonquote:Op donderdag 11 december 2025 19:21 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En stop jij met persoonlijke opmerkingen. Nergens voor nodig
Klopt. De hele wereld lijkt onverschillig te zijn omtrent dit conflict.quote:Op donderdag 11 december 2025 19:20 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
oekraine wordt letterlijk opgeofferd om Rusland schade toe te brengen, en dit ten voordele van de VS. Maar zoals hierboven vermeld boeit dat niet.
Rusland heeft ondertussen en vele andere economische relaties uitgebouwd, terwijl Europa enkel focust op Rusland aanpakken, ten koste van haar eigen economie en financien, en binnenkort ook nog haar reputatie. Dus ja, Europa is in groot gevaar...voor zichzelf.
En de VS lacht in haar vuistje. Europa ontneemt zich zelf haar kansen om nog iets te betekenen op het wereldtoneel. Ideaal voor de VS...Rusland even verzwakt, Europa schiet zichzelf in de voet. Kunnen ze nu ff Latijns-Amerika de grond in domineren. Ff kijken wie ze kunnen opvoeren als proxy tegen China en zelf lekker achteruit leunen terwijl anderen bloeden voor hun agenda.
But we love em!!
En toch was dat een goed moment om te onderhandelen.quote:
Jep. Met 190.000 troepen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |