abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219440069
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 18:11 schreef Candymannetje het volgende:

Op zich wel gunstig toch?
Hopelijk want minder conflicten.
Goh als je het zou interpreteren met een dubbele roze-glazen bril, zou je kunnen geloven dat de VS zich wil terug trekken uit bepaalde conflicten en continenten (Europa bijv) en terug stabiliteit brengen in de relatie met Rusland.

De opmerkingen over Europa vond ik anders wel frappant. Een continent in verval, een instortende economie en beschaving. Hoe "westers" zal Europa nog zijn binnen x-aantal jaren ? Wie gaat er zich nog westers voelen in Europa ? Ik vermoed dat de nieuwe europeanen niet dezelfde bezorgdheden zullen hebben als wij momenteel.

Maar nogmaals, ik geloof niet echt in de positiviteit van dit document. Al zeker niet van een hegemoon die een naamsverandering "Departmen of War" doorvoert en tegelijk doet alsof het overal vrede wil bereiken.
Net als in oekraine waar ze nog dagelijks intel leveren en doelen aanvallen diep in Rusland (met hun eigen wapens). En dan zeggen dat je vrede nastreeft ...
Plus het komt van Trump ... say no more ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_219441708
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 09:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Goh als je het zou interpreteren met een dubbele roze-glazen bril, zou je kunnen geloven dat de VS zich wil terug trekken uit bepaalde conflicten en continenten (Europa bijv) en terug stabiliteit brengen in de relatie met Rusland.

De opmerkingen over Europa vond ik anders wel frappant. Een continent in verval, een instortende economie en beschaving. Hoe "westers" zal Europa nog zijn binnen x-aantal jaren ? Wie gaat er zich nog westers voelen in Europa ? Ik vermoed dat de nieuwe europeanen niet dezelfde bezorgdheden zullen hebben als wij momenteel.

Maar nogmaals, ik geloof niet echt in de positiviteit van dit document. Al zeker niet van een hegemoon die een naamsverandering "Departmen of War" doorvoert en tegelijk doet alsof het overal vrede wil bereiken.
Net als in oekraine waar ze nog dagelijks intel leveren en doelen aanvallen diep in Rusland (met hun eigen wapens). En dan zeggen dat je vrede nastreeft ...
Plus het komt van Trump ... say no more ...
De USA is onder Trump ook bezig met een hele andere strategie.
Eigen volk en cultuur eerst terwijl de EU het tegenovergestelde doet/wilt.

En terwijl de oorlog tussen Oekraïne en Rusland is veroorzaakt door de USA komt de meeste verzoening nu uit de USA en de escalatie uit de EU.

Zo te zien willen ze het hele buitenland beleid over een andere boeg gaan gooien en dat lijkt mij op zich wel positief.

Binnenlands zijn ze ook goed bezig, hopelijk gaat de EU er een voorbeeld aan nemen.
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 14:38:07 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219442370
is het veroorzaakt door de usa of heeft deusa het laten gebeuren?qq
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219442479
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 12:53 schreef Candymannetje het volgende:
De USA is onder Trump ook bezig met een hele andere strategie.
Ik was oorspronkelijk ook van het idee dat Trump "verandering" ging brengen, maar die hoop heb ik ondertussen redelijk laten varen. Just more of the same. Een president blijft -volgens mij- maar een puppet, achter de schermen worden beslissingen genomen.

quote:
En terwijl de oorlog tussen Oekraïne en Rusland is veroorzaakt door de USA komt de meeste verzoening nu uit de USA en de escalatie uit de EU.
Zoals ik postte... kan je van -echte- verzoening spreken als je nog steeds zelf aanvallen plant op Rusland ? Ik heb het gevoel dat dit nieuw plan Rusland een wortel voorhoudt om hen (opnieuw) in de val te doen trappen, a la Minsk.
Niet aansturen op definitieve vrede maar op staakthetvuren, invoering europese troepen en herbewapening oekraine tot zij klaar met China, en de boel hervatten. Tenzij ze zich idd mss tevreden met het resultaat van deze opoffering van oekraine, en Rusland beschouwen als tijdelijk geen bedreiging meer als hegemonie-concurrent. (Extending Russia 2019)
Zelfde met Europa, ook zij mogen niet teveel groeien qua economie en macht. Maar dat lijkt zeker geen probleem te zijn :')

quote:
Zo te zien willen ze het hele buitenland beleid over een andere boeg gaan gooien en dat lijkt mij op zich wel positief.
Mja vooral China en Zuid-Amerika blijven toch geviseerd volgens mij. Maar dit wordt ntl volledig overschaduwd door de zogezegde vredesinitiatieven in oekraine. Ik vermoed dat ze BRICS zullen blijven dwarsbomen, waarbij ze -bij hen- vooral Brazilie zullen "aanpakken". Aan de andere kant, hoe meer ze BRICS tegenwerken en andere landen beperkingen opleggen wat betreft bijv handel ed., hoe meer landen zich zullen verenigen buiten de VS om.

Positief buitenlands beleid ? Waarom dan Department of War ipv Defense ?

quote:
Binnenlands zijn ze ook goed bezig, hopelijk gaat de EU er een voorbeeld aan nemen.
Daar volg ik je ook in.
En Europa is een vogel voor de kat. We hebben onze economische groei gestagneerd door onze goedkope energie af te snijden, we gooien onze nationaliteit en cultuur te grabbel en leggen onrealistische prioriteiten. Onze economieen hebben het moeilijk maar we willen 100'en miljarden uitgeven aan een ten dode opgeschreven corrupt land waar ons geld verdwijnt in suitcases en gouden wc-potten.
BNWmode : maar dat was wsl ook het (Kalergi) plan. Migranten overload als gevolg van de vluchtelingenstromen nav de VS regime changes aka arabische lentes.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_219442735
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 14:48 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik was oorspronkelijk ook van het idee dat Trump "verandering" ging brengen, maar die hoop heb ik ondertussen redelijk laten varen. Just more of the same. Een president blijft -volgens mij- maar een puppet, achter de schermen worden beslissingen genomen.
[..]
Zoals ik postte... kan je van -echte- verzoening spreken als je nog steeds zelf aanvallen plant op Rusland ? Ik heb het gevoel dat dit nieuw plan Rusland een wortel voorhoudt om hen (opnieuw) in de val te doen trappen, a la Minsk.
Niet aansturen op definitieve vrede maar op staakthetvuren, invoering europese troepen en herbewapening oekraine tot zij klaar met China, en de boel hervatten. Tenzij ze zich idd mss tevreden met het resultaat van deze opoffering van oekraine, en Rusland beschouwen als tijdelijk geen bedreiging meer als hegemonie-concurrent. (Extending Russia 2019)
Zelfde met Europa, ook zij mogen niet teveel groeien qua economie en macht. Maar dat lijkt zeker geen probleem te zijn :')
[..]
Mja vooral China en Zuid-Amerika blijven toch geviseerd volgens mij. Maar dit wordt ntl volledig overschaduwd door de zogezegde vredesinitiatieven in oekraine. Ik vermoed dat ze BRICS zullen blijven dwarsbomen, waarbij ze -bij hen- vooral Brazilie zullen "aanpakken". Aan de andere kant, hoe meer ze BRICS tegenwerken en andere landen beperkingen opleggen wat betreft bijv handel ed., hoe meer landen zich zullen verenigen buiten de VS om.

Positief buitenlands beleid ? Waarom dan Department of War ipv Defense ?
[..]
Daar volg ik je ook in.
En Europa is een vogel voor de kat. We hebben onze economische groei gestagneerd door onze goedkope energie af te snijden, we gooien onze nationaliteit en cultuur te grabbel en leggen onrealistische prioriteiten. Onze economieen hebben het moeilijk maar we willen 100'en miljarden uitgeven aan een ten dode opgeschreven corrupt land waar ons geld verdwijnt in suitcases en gouden wc-potten.
BNWmode : maar dat was wsl ook het (Kalergi) plan. Migranten overload als gevolg van de vluchtelingenstromen nav de VS regime changes aka arabische lentes.
Trump kan wel vrede willen maar het kapitaal regeert.
https://nl.marketscreener(...)ten-ce7d58d3d88cf72c
quote:
Zelenskiy had ontmoetingen met vertegenwoordigers van bedrijven als Amazon, Bank of America, Chemours, Citi, CRH, Fairfax, GE Vernova, Hogan Lovells, Jacobs, JPMorgan Chase, Lazard, Logistics Plus, Marsh McLennan, TechMet en Westinghouse, aldus zijn kantoor.

Sommige van deze bedrijven zijn al actief in of investeren reeds in Oekraïne. Zelenskiy gaf aan dat Kyiv bereid is nieuwe sectoren open te stellen voor partnerschappen en investeringen.
pi_219442871
quote:
88s.gif Op maandag 8 december 2025 14:38 schreef sp3c het volgende:
is het veroorzaakt door de usa of heeft deusa het laten gebeuren?qq
Ik ben van mening dat het is veroorzaakt door de USA en dan met name door George W Bush die Oekraine en Georgie per se bij de NAVO wilde trekken.
Tijdens de NAVO top van Boekarest in 2008 heeft het Kremlin al aangegeven dat ze dat als een militaire dreiging zouden zien.
Daarna begon het gezeik.
pi_219443055
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 15:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ben van mening dat het is veroorzaakt door de USA en dan met name door George W Bush die Oekraine en Georgie per se bij de NAVO wilde trekken.
Tijdens de NAVO top van Boekarest in 2008 heeft het Kremlin al aangegeven dat ze dat als een militaire dreiging zouden zien.
Daarna begon het gezeik.
De VS wist idd maar al te goed hoe Rusland zou reageren. Dat was dan ook de bedoeling.
Maar imperialistische Putin klinkt ntl veel spannender.
  maandag 8 december 2025 @ 17:56:47 #108
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219443874

[ Bericht 100% gewijzigd door phpmystyle op 08-12-2025 18:01:42 (foute topic) ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219443909
quote:
7s.gif Op maandag 8 december 2025 17:56 schreef phpmystyle het volgende:

-edit- laat dan maar
  maandag 8 december 2025 @ 18:03:00 #110
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219443913
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 18:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Welke aflevering is het?
https://www.nporadio1.nl/(...)elingstafel-oekraine
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219444405
Ben deze aant kijken.

Bekijk deze YouTube-video

Hij stelt dat prioritaire bedreiging voor de VS momenteel China is.
De nieuwe strategie werd opgesteld omdat VS momenteel niet klaar is voor een economische en/of militaire oorlog uit te vechten.
Daarom gaan ze zich momenteel focussen op dominantie van Zuid-Amerika, wat zij beschouwen als hun "sphere of influence" (Monroe doctrine) Ook weer iets dat enkel zij mogen.
Banden met Rusland terug aanhalen, maar dan met de bedoeling Rusland (terug) af te scheiden van China.

Klinkt ook redelijk plausibel.

[ Bericht 7% gewijzigd door UncleScorp op 08-12-2025 19:28:37 ]
pi_219445020
Wel straf dat een land zulk document publiceert.
Stel je voor dat Rusland zo'n document uitgeeft waarin het stelt dat zij het recht hebben de Baltische staten te domineren, laat staan de hele wereld.
En toch blijft iedereen de VS adoreren. Nu even iets minder vanwege Trump, maar toch. "Jamaar Murica!!!!!"
Soit, de toon is weeral gezet.
pi_219448215
quote:
Zelensky ontmoet paus Leo XIV

Dinsdagochtend had de Oekraïense president Volodymyr Zelensky een ontmoeting met paus Leo XIV in de pauselijke residentie in Castel Gandolfo. De twee leiders spraken ongeveer een half uur met elkaar.

https://www.hln.be/buiten(...)~a2c6d779/?slug_rd=1
Daar kan hij geld vinden. Die hebben meer dan genoeg.
:Y

quote:
Zeker veertien gewonden bij Oekraïense aanval op Russische stad Tsjeboksary

Volgens het Oekraïense medium The New Voice of Ukraine voerde Kiev aanvallen uit op VNIIR Progress, een onderzoeksinstituut dat elektronica voor militaire en oorlogsdoeleinden ontwikkelt.

Brokstukken van de drone kwamen echter neer op een woongebouw op enkele honderden meters van het bedrijf. Veertien mensen, onder wie een kind, raakten gewond.
Omgekeerd zou in de westerse berichtgeving verzwegen worden dat er een onderzoeksinstituut geraakt werd (of nog maar in de buurt gelegen is) en dat Rusland woongebouwen viseert.
O-)
pi_219464932
quote:
NAVO-topman Rutte waarschuwt lidstaten: “Wij zijn het volgende doelwit van Rusland”

Rutte waarschuwt 'achteroverleuners': nederlaag Oekraïne zou Europa vele honderden miljarden kosten
Als Europa Oekraïne de oorlog tegen Rusland laat verliezen, betaalt het een hoge prijs, waarschuwt NAVO-topman Mark Rutte. Dan moet het vele honderden miljarden euro's extra in zijn verdediging tegen Rusland steken, gaan de economie en de nationale begrotingen onderuit en zijn zware bezuinigingen nodig, zei Rutte in een grote toespraak in Berlijn.

Bijna precies een jaar geleden, vlak na zijn aantreden als secretaris-generaal van het bondgenootschap, probeerde Rutte de inwoners van de NAVO-landen al wakker te schudden. De 32 lidstaten moesten een "oorlogsmentaliteit" aannemen, stelde hij. Nu haalt hij zelfs de beide wereldoorlogen aan als een strijd waarvoor de NAVO zich gereed moet maken. Volgens Rutte moeten we "voorbereid zijn op een oorlog op de schaal zoals onze grootouders en overgrootouders hebben moeten doorstaan". Zulk een tragedie kan weliswaar "voorkomen worden als iedereen zijn deel doet".

Volgens Rutte vormt Europa "Ruslands volgende doelwit", maar zijn er nog te veel NAVO-lidstaten die de urgentie van de Russische dreiging niet genoeg voelen. "Ik ben bang dat te velen stilletjes achteroverleunen. Te velen denken dat de tijd aan onze kant staat."

Nu Oekraïne onder zware druk staat en volgens velen de moeilijkste winter tot dusver ingaat, "is het tijd voor actie", zei Rutte donderdag in een speech voor hoogwaardigheidsbekleders, diplomaten en defensie-experts in de Duitse hoofdstad. Als Oekraïne verliest en door Rusland wordt bezet, staat Rusland volgens hem op de stoep van de NAVO. "Het conflict staat voor onze deur. Rusland heeft de oorlog teruggebracht naar Europa. En we moeten voorbereid zijn."

Bij de kosten van een Oekraïense nederlaag verbleken de extra defensie-uitgaven die de NAVO-landen op de top in Den Haag hebben afgesproken, stelt Rutte. Het overeengekomen percentage van 3,5 procent van de economie zou "enorm" moeten stijgen, en wel onmiddellijk. De vroegere Nederlandse premier schetst een economische noodtoestand met pijnlijke financiële ingrepen, noodbegrotingen, bezuinigingen en ontwrichting van de economie. "Onvermijdelijk en absoluut noodzakelijk om onze bevolking te beschermen."

https://www.hln.be/buiten(...)~a2c6d779/?slug_rd=1
Eigenlijk verspil ik liever geen woorden aan deze voze hollander...en ga ik verder ook niet doen want het is weer puur domme propaganda.
Goed om de massa opgejut te houden en geld binnen te halen voor zijn daddy.

Maar volgende uitspraak is te grappig om niet te quoten :

quote:
Als Oekraïne verliest en door Rusland wordt bezet, staat Rusland volgens hem op de stoep van de NAVO. "Het conflict staat voor onze deur. Rusland heeft de oorlog teruggebracht naar Europa. En we moeten voorbereid zijn."
Existentiele dreiging want Rusland gaat aan de stoep van NAVO staan wanneer oekraine verliest !!!
Alleen is hij blijkbaar te dom om te beseffen dat het omgekeerde een van de oorzaken van dit conflict is.
Zijn redenering volgend heeft NAVO dus de oorlog terug gebracht naar Europa door oekraine bij NAVO te willen en NAVO aan de stoep van Rusland te willen zetten.

Maar ja, nadenken doen we al lang niet meer in Europa ...
pi_219465130
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 14:21 schreef UncleScorp het volgende:

Existentiele dreiging want Rusland gaat aan de stoep van NAVO staan wanneer oekraine verliest !!!
Alleen is hij blijkbaar te dom om te beseffen dat het omgekeerde een van de oorzaken van dit conflict is.
Zijn redenering volgend heeft NAVO dus de oorlog terug gebracht naar Europa door oekraine bij NAVO te willen en NAVO aan de stoep van Rusland te willen zetten.

Klein verschil:
Rusland is agressief en heeft altijd al laten zien te doen aan koloniale uitbreiding in oude Sovjet gebieden.

Navo is puur defensief en heeft nog nooit aan gedwongen uitbreiding en oorlogen gedaan.
pi_219465296
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Klein verschil:
Rusland is agressief en heeft altijd al laten zien te doen aan koloniale uitbreiding in oude Sovjet gebieden.

Navo is puur defensief en heeft nog nooit aan gedwongen uitbreiding en oorlogen gedaan.
Aha het standaard riedeltje

En wie staat er aan het hoofd van NAVO?
Nuff said
pi_219465328
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:30 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Aha het standaard riedeltje

En wie staat er aan het hoofd van NAVO?
Nuff said
Wat maakt het anders in mijn punt dat Rutte het hoofd is?

"Rusland is agressief en heeft altijd al laten zien te doen aan koloniale uitbreiding in oude Sovjet gebieden.

Navo is puur defensief en heeft nog nooit aan gedwongen uitbreiding en oorlogen gedaan."

Wordt er niets anders van door te zeggen dat Rutte aan het hoofd staat.
pi_219465370
Ah leuk gaan we weer goochelen met woordjes en alle leestekens van het toetsenbord op de "i" zetten.

Als je niet eens begrijpt dat de VS aan het hoofd van de NAVO staat eindigt het "gesprek" hier.
:W
pi_219465374
Rutte is de as van het kwaad, Poetin het braafste jongentje van de klas toch?
pi_219465388
Rutte zit met zijn hoofd in de kont van Trump en de VS is de braafste en liefste van de klas toch ?
pi_219465491
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:39 schreef UncleScorp het volgende:
Rutte zit met zijn hoofd in de kont van Trump en de VS is de braafste en liefste van de klas toch ?
Grappig hoe jij altijd om Poeitin heendraait. Zodra hij wordt aangehaald ben je de eerste die aankomt met een wijzend vingertje naar iemand anders :) Trump is net zo achterlijk als kameraad Poetin.
pi_219465521
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:36 schreef Questular het volgende:
Rutte is de as van het kwaad, Poetin het braafste jongentje van de klas toch?
1 pot nat, het zijn collages in crime die dezelfde agenda dienen voor dezelfde meester.

Maar ik kan net zo goed tegen een muur praten want ´jullie´ zullen het toch nooit zien/geloven *)
pi_219466053
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:57 schreef Questular het volgende:

[..]
Grappig hoe jij altijd om Poeitin heendraait. Zodra hij wordt aangehaald ben je de eerste die aankomt met een wijzend vingertje naar iemand anders :) Trump is net zo achterlijk als kameraad Poetin.
Wotever.
Opmerkelijk hoe iedereen de ware intenties van de VS negeert en enkel focust op Rusland. Braafjes zoals opgedrongen, haantje de voorsten van de klas!
No problem dat de VS haar nieuwste NSS publiceert waarin ze doodleuk uitleggen hoe ze de wereld willen blijven (proberen) domineren. Ten koste van landen, volken en economieen, allemaal geen probleem joh. Als de VS er maar wel bij vaart, al de rest boeit niet. Zie maar arm oekraine.
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 17:57:57 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219466241
Boeit ook niet echt wat de VS wel of niet willen
pi_219466315
Prima
Mij boeit het ook niet dat de VS oekraine onder de bus gooit om haar hegemoonconcurrent te (proberen) verzwakken.
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 18:06:33 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219466338
je lijkt je er behoorlijk druk om te maken
pi_219466428
Ja duh
Ik zit in met de vele onnodige slachtoffers van dit zinloos conflict.
:')
Zal ik meeduimen dat de EU de russische tegoeden steelt ten voordele van nog meer oekrainse gouden wc-potten, koffers vol cash, nog meeer slachtoffers, nog meer oekr verval en verloren grondgebied?
Om uiteindelijk toch het conflict aan de onderhandelingstafel te moeten beslechten? Wat in 2022 had moeten gebeuren, zal nu vele malen pijnlijker zijn
  donderdag 11 december 2025 @ 18:28:29 #128
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219466478
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 14:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Eigenlijk verspil ik liever geen woorden aan deze voze hollander...en ga ik verder ook niet doen want het is weer puur domme propaganda.
Goed om de massa opgejut te houden en geld binnen te halen voor zijn daddy.

Maar volgende uitspraak is te grappig om niet te quoten :
[..]

Wat een angst voor een leger waar soldaten met bosjes tegelijk sterven, tanks van kruidkoek zijn, de soldaten hondenvoer krijgen, soldij in de zakken van de commandant belandt, en raketten waar chips uit wasmachines zitten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 18:29:27 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219466483
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:20 schreef UncleScorp het volgende:
Ja duh
Ik zit in met de vele onnodige slachtoffers van dit zinloos conflict.
:')
Zal ik meeduimen dat de EU de russische tegoeden steelt ten voordele van nog meer oekrainse gouden wc-potten, koffers vol cash, nog meeer slachtoffers, nog meer oekr verval en verloren grondgebied?
Om uiteindelijk toch het conflict aan de onderhandelingstafel te moeten beslechten? Wat in 2022 had moeten gebeuren, zal nu vele malen pijnlijker zijn
In 2022 wilde niemand onderhandelen
pi_219466509
In 2022 wilde het westen niet dat er (verder) onderhandeld werd.
Maar zoals je zei boeit het niet wat de VS wil/wou.

Ja en nu zijn ze beter af, dankzij onze inspanningen om ze in een betere onderhandelingspositie te krijgen
Valt dat ff tegen.
pi_219466521
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat een angst voor een leger waar soldaten met bosjes tegelijk sterven, tanks van kruidkoek zijn, de soldaten hondenvoer krijgen, soldij in de zakken van de commandant belandt, en raketten waar chips uit wasmachines zitten.
Ja hoe mensen in deze bullshit blijven meedraaien is mij een raadsel. Tegenstrijdige argumenten voor eenzelfde uitkomst.
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 18:36:31 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219466524
Rusland en Oekraine wilden beiden niet

Er is soort van onderhandeld, daarbij kwamen beide partijen iedere dag met nieuwe eisen en daar is toen logischerwijs nieta uit gekomen

En ja Rusland stond er toen idd beter voor, dus die hadden zichzelf flink wat leed kunnen besparen als ze zich wat schappelijker hadden opgesteld toen maar dat is water onder de brug, dat komt niet meer terug
pi_219466594
quote:
88s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:36 schreef sp3c het volgende:
Rusland en Oekraine wilden beiden niet
En toch was er een draft akkoord Istanbul.
Raar
quote:
Er is soort van onderhandeld, daarbij kwamen beide partijen iedere dag met nieuwe eisen en daar is toen logischerwijs nieta uit gekomen
Sja zo gaat dat nu eenmaal bij onderhandelingen.
En toen kwam Boris langs die zelensky onvoorwaardelijke steun van het westen/VS (lees: NAVO) en overwinning/vernedering van Rusland beloofde.
quote:
En ja Rusland stond er toen idd beter voor, dus die hadden zichzelf flink wat leed kunnen besparen als ze zich wat schappelijker hadden opgesteld toen maar dat is water onder de brug, dat komt niet meer terug
Opvallend hoe je niet eens oekraine vernoemt.
Zoals ik zei
Nobody cares om oekraine.
Russofobie vertroebelt alle realiteitszin.
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 18:51:09 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219466626
oekraine stond er toen slechter voor dan nu
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 18:51:43 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219466628
en nee er was geen draft akkoord

beide partijen hadden een lijst waar de ander dan maar een handtekening onder moest zetten, dat is niet hetzelfde
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 18:53:08 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219466634
en nog daarnaast heb ik weinig tegen de Russen, dat is ook weer iets wat je zit te verzinnen en het blijft een irritante gewoonte
  donderdag 11 december 2025 @ 19:00:29 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219466695
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja hoe mensen in deze bullshit blijven meedraaien is mij een raadsel. Tegenstrijdige argumenten voor eenzelfde uitkomst.
Klopt. Hetzelfde dat de kansen groot worden ingeschat dat Oekraïne de Russen verslaat - of tenminste grote schade toebrengt- maar daar tegenover staat dat als Oekraïne dat niet doet dat de EU dan in groot gevaar is.

Het is precies andersom. De situatie van Oekraïne is precair, maar die van de EU niet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219466725
quote:
88s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:51 schreef sp3c het volgende:
Groot gelijk joh

Ik zie ze binnenkort ook als grote overwinnaar uit dit conflict komen.
Laat me raden. Rusland heeft verloren want ze hebben niet gans oekraine kunnen veroveren.
:)
pi_219466728
quote:
88s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:53 schreef sp3c het volgende:
het blijft een irritante gewoonte
Boeieuh
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 19:14:58 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219466809
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Groot gelijk joh

Ik zie ze binnenkort ook als grote overwinnaar uit dit conflict komen.
Laat me raden. Rusland heeft verloren want ze hebben niet gans oekraine kunnen veroveren.
:)
Niemand denkt dat en alleen jij zegt dat, reageer op de feiten pls
pi_219466856
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt. Hetzelfde dat de kansen groot worden ingeschat dat Oekraïne de Russen verslaat - of tenminste grote schade toebrengt- maar daar tegenover staat dat als Oekraïne dat niet doet dat de EU dan in groot gevaar is.

Het is precies andersom. De situatie van Oekraïne is precair, maar die van de EU niet.

oekraine wordt letterlijk opgeofferd om Rusland schade toe te brengen, en dit ten voordele van de VS. Maar zoals hierboven vermeld boeit dat niet.
Rusland heeft ondertussen en vele andere economische relaties uitgebouwd, terwijl Europa enkel focust op Rusland aanpakken, ten koste van haar eigen economie en financien, en binnenkort ook nog haar reputatie. Dus ja, Europa is in groot gevaar...voor zichzelf.
En de VS lacht in haar vuistje. Europa ontneemt zich zelf haar kansen om nog iets te betekenen op het wereldtoneel. Ideaal voor de VS...Rusland even verzwakt, Europa schiet zichzelf in de voet. Kunnen ze nu ff Latijns-Amerika de grond in domineren. Ff kijken wie ze kunnen opvoeren als proxy tegen China en zelf lekker achteruit leunen terwijl anderen bloeden voor hun agenda.
But we love em!!
pi_219466872
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
En stop jij met persoonlijke opmerkingen. Nergens voor nodig
pi_219466882
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
En "feiten"
Als jij zegt dat oekraine er nu beter voor staat, stel ik mij serieuze vragen bij "feiten".
pi_219467073
quote:
88s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:51 schreef sp3c het volgende:
Echt
Deze uitspraak zou ik wel es uitgelegd zien worden. Hoeven zelfs geen feiten te zijn.
Ben gewoon benieuwd naar de zienswijze.
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 19:51:47 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219467166
Maart 2022 stonden russen voor Kiev
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 19:52:09 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219467169
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En stop jij met persoonlijke opmerkingen. Nergens voor nodig
Jij begon :{w
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 19:52:27 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219467173
Ad usual
  donderdag 11 december 2025 @ 20:00:57 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219467264
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
oekraine wordt letterlijk opgeofferd om Rusland schade toe te brengen, en dit ten voordele van de VS. Maar zoals hierboven vermeld boeit dat niet.
Rusland heeft ondertussen en vele andere economische relaties uitgebouwd, terwijl Europa enkel focust op Rusland aanpakken, ten koste van haar eigen economie en financien, en binnenkort ook nog haar reputatie. Dus ja, Europa is in groot gevaar...voor zichzelf.
En de VS lacht in haar vuistje. Europa ontneemt zich zelf haar kansen om nog iets te betekenen op het wereldtoneel. Ideaal voor de VS...Rusland even verzwakt, Europa schiet zichzelf in de voet. Kunnen ze nu ff Latijns-Amerika de grond in domineren. Ff kijken wie ze kunnen opvoeren als proxy tegen China en zelf lekker achteruit leunen terwijl anderen bloeden voor hun agenda.
But we love em!!
Klopt. De hele wereld lijkt onverschillig te zijn omtrent dit conflict.
Hier wordt alles opgehemeld met leuzen als: ze vechten voor onze waarden en vrijheid.

Deze waanzin had in 03-2022 over kunnen zijn als de EU-liberalen over hun schaduw hadden gestapt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 11 december 2025 @ 20:01:18 #149
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219467270
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:51 schreef sp3c het volgende:
En toch was dat een goed moment om te onderhandelen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219467289
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:51 schreef sp3c het volgende:
Jep. Met 190.000 troepen.
Elk weldenkend persoon weet dat je hiermee geen land verovert, en zeker niet oekraine.
Rusland heeft haar eisen (militair) kracht willen bijzetten. Beiden zijn dan aan de onderhandelingstafel gaan zitten en bij een bijna-akkoord hebben ze hun troepen terug getrokken. Waarna de boel omkeerde aka Boris.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')