abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 10:53:10 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219414341
Laten we dat vooral niet doen

Tot pakweg 2014 is Europa vooral bezig geweest met bezuinigen op defensie

Daarna komt daar zacjtjes verandering in en vanaf 2024 schiet het de lucht in

https://www.consilium.eur(...)20estimated%202.1%25.

Dat klinkt niet als een continent dat heel veel zin had in deze oorlog
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219414497
Ach weet je ... je hebt gelijk *O*

Putin had idd andere plannen.

Hij was het beu dat er nooit naar hen geluisterd werd en nooit rekening gehouden werd met hun wensen en grieven. Daarom heeft hij beslist deze keer (beperkt) militair vertoon te gebruiken om zijn eisen iets overtuigender te maken. oekraine is dan ook aan de onderhandelingstafel gaan zitten tot het westen tussenbeide kwam en zelensky overtuigde om terug te vechten.

Het westen beschouwde Rusland toch maar als militair en economisch zwak en ze gingen Rusland wel even militair verslaan, economisch kelderen (20 sanctie pakketten :') ), regime change pushen (VS specialiteit) en het land opsplitsen en grondstoffen verdelen.

Nou, 4 jaar later staat het westen in hun hemd en weten ze van geen hout nog pijlen te maken, tenzij resoluut te kiezen voor een 3e wereldoorlog.

Het beoogde resultaat is op oekraine terecht gekomen.
Het land zit economisch aan de grond, miljoenen zijn het land ontvlucht.
Ze zijn zo goed als al hun waardevolle grondstoffen kwijt. Zelfs nog proberen verkopen aan de VS
Militair stellen ze zo goed als niets meer voor. Het aantal slachtoffers durf ik zelfs niet neer te pennen.
Financieel hangen ze aan het europees infuus.
Groot deel van het land is ondertussen kapot geschoten en hun waardevolste grondgebieden zijn ze kwijt, en elke dag een beetje meer.
En dit terwijl corrupte leiders koffers met cash vullen en gouden toiletten plaatsen. Veel geld vloeit zelfs terug naar westerse leiders want er is toch amper controle.

En ondertussen blijven wij maar geld & wapens pompen zodat deze shit lekker kan blijven verder duren. Meer slachtoffers en meer verloren grondgebied, dankzij ons.
Dit conflict moet en zal aan de onderhandelingstafel moeten opgelost worden, tenzij je kiest voor totale collapse van oekraine. En dit had in 2022 al gekund. En dat de verwachtingen op dat moment teveel uit elkaar lagen ... sja daarvoor dienen onderhandelingen. En ons argument om te zorgen dat oekraine in een sterkere onderhandelingspositie komt ... sja ... realiteit spreekt voor zich. Tenzij je blijft geloven dat oekraine goed bezig is en nog steeds kan winnen.
Maar dan zitten we in een parrallel universum.

En de VS keek en zag dat het goed was.
Hun agenda "Extending Russia" verloopt zoals gepland.
En wij zijn zo blind als een mol of te dom om in te zien dat we zelfs onszelf kelderen om daddy VS te pleasen.
Van mij geen compassie of begrip meer
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_219414568
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:28 schreef CryptoPunk het volgende:

Indrukwekkende oorlogsdocu van Oekraïense zijde over het counteroffensief in 2023.
Wat een hel voor die gasten is dat.
Hey nog es bedanklt voor deze link.
Was een top docu
^O^
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 11:11:39 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219414573
Ik heb nooit gedacht dat oekraine kan winnen, dat verzin je er steeds bij voor me das een irritante gewoonte

Oekraine moet volhouden tot ze dusdanig veel russen gedood hebben dat de Russen zeggen ... hier hebben we geen zin meer an

Of het ze dat waard is is aan hun

Edit: als we de inzet van 600.000+ militairen beperkt militair vertoon gaan noemen dan leven we idd in een paralelle wereld overigens _O-

[ Bericht 30% gewijzigd door sp3c op 05-12-2025 11:22:19 ]
pi_219414772
quote:
88s.gif Op vrijdag 5 december 2025 11:11 schreef sp3c het volgende:
Ik heb nooit gedacht dat oekraine kan winnen, dat verzin je er steeds bij voor me das een irritante gewoonte
:?

Ik zei "Tenzij je blijft geloven dat oekraine goed bezig is en nog steeds kan winnen."
TENZIJ
Begrijp je ?
Irritante gewoonte van jou om mij steeds verwijten in mn schoenen te schuiven :{w

quote:
Oekraine moet volhouden tot ze dusdanig veel russen gedood hebben dat de Russen zeggen ... hier hebben we geen zin meer an

Of het ze dat waard is is aan hun
Tuuuurlijk
En diegenen die daarover beslissen vullen continu hun zakken.
Doe maar lekker verder jongens
:')

quote:
Edit: als we de inzet van 600.000+ militairen beperkt militair vertoon gaan noemen dan leven we idd in een paralelle wereld overigens _O-
Voor iemand die denkt dat hij altijd de waarheid neerpoot ... zoek nog es ff op met hoeveel ze initieel binnen gegaan zijn.
:O

Als je mn zin begrijpend had gelezen ...
quote:
deze keer (beperkt) militair vertoon te gebruiken om zijn eisen iets overtuigender te maken. oekraine is dan ook aan de onderhandelingstafel gaan zitten
Dus de militaire inzet op dag 1, waarna ze in Istanbul aan tafel gaan zitten zijn.

Waarom jij weer de huidige inzet bovenhaalt :?
Irritante gewoonte van jou.

En hier eindig ik de "discussie"
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 11:43:15 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219414841
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 11:34 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
:?

Ik zei "Tenzij je blijft geloven dat oekraine goed bezig is en nog steeds kan winnen."
TENZIJ
Begrijp je ?
Irritante gewoonte van jou om mij steeds verwijten in mn schoenen te schuiven :{
maar dat heb ik nooit geloofd?

quote:
[..]
Tuuuurlijk
En diegenen die daarover beslissen vullen continu hun zakken.
Doe maar lekker verder jongens
ok?

quote:
[..]
Voor iemand die denkt dat hij altijd de waarheid neerpoot ... zoek nog es ff op met hoeveel ze initieel binnen gegaan zijn.
:O

Als je mn zin begrijpend had gelezen ...
[..]
Dus de militaire inzet op dag 1, waarna ze in Istanbul aan tafel gaan zitten zijn.

Waarom jij weer de huidige inzet bovenhaalt :?
Irritante gewoonte van jou.

En hier eindig ik de "discussie"
het is op geen enkele manier een beperkte militaire inzet te noemen en ik heb geen idee waarom je nu weer boos zit te doen
pi_219416194
quote:
88s.gif Op vrijdag 5 december 2025 11:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
maar dat heb ik nooit geloofd?
[..]
ok?
[..]
het is op geen enkele manier een beperkte militaire inzet te noemen en ik heb geen idee waarom je nu weer boos zit te doen
Volgens mij is het hier een gevalletje van miscommunicatie.
Ik heb niet de indruk dat uncle jou persoonlijk bedoeld.

Het is meer dat hij een narratief benoemd, niet dat jij dat narratief geloofd.
pi_219416343
Miscommunicatie?
Het is botweg niet (willen) begrijpen

Ik zal het verduidelijken met een taalkundig voorbeeldje:

"Ik ben arm TENZIJ ik vanavond de grote lotto pot win"
Betekent volgens sp3c dat ik al gewonnen heb en rijk ben.

In Belgie zetten we de "puntjes op de i". Hier is het proberen er alle leestekens van het toetsenbord op te zetten.

Het is op den duur gewoon eindeloos muggeziften en goochelen met woordjes . De ander puur moedeloos suf debatteren tot ie opgeeft en dan denken dat je je gelijk gehaald hebt

Slava BNW !
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 15:02:03 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219416378
als je tegen iemand zegt dat hij arm blijft tenzij nog geloofd dat hij vanavond de loterij gaat winnen dan is 'daar heb ik nooit in geloofd?' geen gek antwoord volgens mij hoor

daarnaast ben jij erover aan het muggenziften, waarschijnlijk om onder de discussie uit te komen maar ook dat is niet echt iets nieuws meer
pi_219416495
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 15:16:46 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219416503
Scherp weer
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 15:21:12 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219416537
Anyways

Er is een hele lijst aan koopvaarders aankoopvaarders aan beide kanten aamgevallen varend onder een heleboel verschillende vlaggen

https://en.wikipedia.org/(...)_Russo-Ukrainian_war

Zie nog steeds niet in wat die laatste twee nu zo verschillend maakt dat er ineens sprake is van piraterij
pi_219416550
quote:
Zelensky mogelijk ontsnapt aan aanslag toen hij naar Ierland reisde: “Vier drones vlogen op route van zijn vliegtuig af”

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky is maandag mogelijk aan een aanslag ontsnapt, toen hij naar de Ierse hoofdstad Dublin reisde. Volgens bronnen van de Ierse krant ‘The Journal’ drongen zeker vier onbekende militaire drones een no-flyzone binnen en vlogen ze op de landingsroute van zijn vliegtuig af.

https://www.hln.be/buiten(...)iegtuig-af~a2456135/
Onze paranoide cola man wil ook weer ff gewichtig doen omdat er npaar drones vlogen.
Moesten de russen hem dood willen was hij al lang koud.
Andersom houden ze hem liever. Hij pakt zulke slechte strategische beslissingen. Stel je voor dat hij vervangen wordt door een militair competente bevelhebber
:D
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 15:30:17 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219416587
de melding komt van een Iers patrouilleschip, niet van onze paranoide cola man
pi_219420344
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 19:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Heel indrukwekkend. Eerste oorlog waar je zó goed van thuis kunt zien hoe het echt is.
Ja als je ernaar zoekt kan je het zien maar eigenlijk zou dit prime time op de NPO uitgezonden moeten worden, anders bereikt het nooit een breder publiek. Daarnaast, als je de comments leest zie je aardig wat posts die beweren dat deze docu wordt geblokkeerd in hun land en niet te zien is zonder VPN. Geen idee of dat daadwerkelijk het geval is maar het zou me niet verbazen. Het moraal moet hoog blijven immers.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_219422428
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 20:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ow isdatzo?
En welke bommetjes bedoel je?
De massa geleverde westerse wunderwaffe hebben het niet kunnen waarmaken.
Ben benieuwd wat onze zelfverklaarde geniale strateeg zou gedaan hebben, wat de westerse 4sterren generaals gemist hebben?
Rusland aanvallen. Dat zeg ik net slimpie.
Conscience do cost.
pi_219423917
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 09:21 schreef ems. het volgende:

[..]
Rusland aanvallen. Dat zeg ik net slimpie.
Lol weer ene die een simpele vraag niet begrijpt :')

met welke wapens/bommen?????
Want al wat NAVO totnutoe ingezet heeft levert niets op.
pi_219423950
Sowieso dat mensen voorstellen om een oorlog te beginnen tegen Rusland :')
pi_219424269
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:30 schreef Candymannetje het volgende:
Pure wanhoop...
Niets lukt om de rus nog maar tegen te houden.
Sja eigen schuld dikke bult

Wsl zal ie antwoorden : NuKeS!!!
pi_219424345
quote:
En dan vinden ze het schokerend dat Rusland zegt dat zij er klaar voor zijn
:)
pi_219424769
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Pure wanhoop...
Niets lukt om de rus nog maar tegen te houden.
Sja eigen schuld dikke bult

Wsl zal ie antwoorden : NuKeS!!!
Wel een teken dat de indoctrinatie z'n werk goed heeft gedaan.
Ik hoor ze niet over het aanvallen van Israël of de USA.
De Amerikaanse propaganda dat wij Rusland als de grote vijand moeten zien werkt goed.
pi_219424845
Ja Rusland moet nog veel leren van grootmeester VS hoe ze zulke zaken moeten aanpakken.
Alhoewel het zo ook best lukt.

[ Bericht 17% gewijzigd door UncleScorp op 06-12-2025 14:44:58 ]
pi_219425114
Benieuwd hoe het overleg tussen de belgische premier en Ursula & Merz afgelopen is?
Zou Duitsland gedreigd hebben Belgie opnieuw binnen te vallen?
:D
Zij mogen nu de plak zwaaien in Europa terwijl ze hier 2x de boel in as gelegd hebben. En wij argumenteren nu dat we te lang energie afhankelijk waren van een schurkenstaat.
Wat een wondere wereld.
pi_219425142
quote:
Russische miljarden splijten het Westen: Macron en Merz willen doorpakken zonder VS, die EU-deal proberen te blokkeren

Het diplomatieke getouwtrek om de Russische miljarden bereikt een kookpunt. Een transcript in handen van ‘The Kyiv Independent’ onthult hoe EU-leiders Washington buitenspel willen zetten. De Duitse bondskanselier Friedrich Merz, de Franse president Emmanuel Macron en Commissievoorzitter Ursula von der Leyen hebben een duidelijk signaal afgegeven aan Kiev: de zogenaamde ‘herstellening’ gaat door, met of zonder Amerikaanse zegen.

https://www.hln.be/buiten(...)-blokkeren~aa9be89f/
Of hoe Rusland het westen kan splijten door hier gewoon wat geld te parkeren
De snoodaards !
pi_219425345
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 15:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Of hoe Rusland het westen kan splijten door hier gewoon wat geld te parkeren
De snoodaards !
Maar België beslist toch of die deal door gaat?
Het geld staat bij hun.
pi_219425478
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 15:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar België beslist toch of die deal door gaat?
Het geld staat bij hun.
Idd.
Maar artikel vermeldt dat de VS tegenwerkt.
Benieuwd hoe koppig wij belgen echt kunnen zijn.
Koppig? Zeg maar eerder verstandig.

En met het geld oekraine redden van financieel bankroet? Begint meer en meer duidelijk te worden hoe goed het geld daar besteed wordt.
En hoe dichter het einde in zicht komt, hoe meer koffers er met cash zullen gevuld worden, als appeltje voor de dorst. En het volk mag kreperen.
pi_219425524
Sowieso knap arrogant van die Duitsers om te zeggen dat de deal er gaat komen terwijl België nog helemaal geen toezegging heeft gedaan.
pi_219425587
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 15:33 schreef Candymannetje het volgende:
Sowieso knap arrogant van die Duitsers om te zeggen dat de deal er gaat komen terwijl België nog helemaal geen toezegging heeft gedaan.
Jaja ik denk dat ze gaan binnen vallen en het geld komen halen.
Hitler, Napoleon en Churchill willen persé hun gram halen op Rusland.
:)
pi_219425762
quote:
Onderzoek nuanceert Russische benzinecrisis: "Media overdreven over impact"

- Uit een onderzoek in Rusland is gebleken dat 24 procent van de respondenten minstens één keer geen benzine kon krijgen, maar dat slechts 2,4 procent ook later die dag geen benzine vond.
- Lange rijen en aankoopbeperkingen troffen slechts een minderheid van de respondenten, wat suggereert dat de media de ernst van de crisis, volgens The Moscow Times, heeft overdreven.
- Op de Krim heerste een echt benzinetekort, wat het bestaan van lokale problemen bevestigt, maar dat waarschijnlijk niet van lange duur was.

https://www.msn.com/nl-be(...)5fff8ed4771a3a&ei=13
Dit wordt ook weer stilletjes geklasseerd terwijl het zwart op wit aantoont hoe onbetrouwbaar de berichtgeving over oekraine is. Wsl is de informatie gebaseerd op de riante succesverhalen vanuit oekraine over het effect van hun acties, nog wat extra bij gekleurd door onze media.
Niemand die zich vragen stelt hoe het dan verder zit met de betrouwbaarheid van de berichtgeving?
En dan maar een mening rond bazuinen en overtuigd zijn van je gelijk...want het staat in de krant
pi_219425940
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 15:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dit wordt ook weer stilletjes geklasseerd terwijl het zwart op wit aantoont hoe onbetrouwbaar de berichtgeving over oekraine is. Wsl is de informatie gebaseerd op de riante succesverhalen vanuit oekraine over het effect van hun acties, nog wat extra bij gekleurd door onze media.
Niemand die zich vragen stelt hoe het dan verder zit met de betrouwbaarheid van de berichtgeving?
En dan maar een mening rond bazuinen en overtuigd zijn van je gelijk...want het staat in de krant
Ik ben daar door ook gaan twijfelen over de verhalen over WO2.
Ben ik documentaires gaan kijken als 'Europe the last battle'
Nou slaat die in mijn ogen weer een beetje door de andere kant op.
Maar dat al die WO2 verhalen 1 bonk propaganda zijn is me wel duidelijk.
  Moderator zaterdag 6 december 2025 @ 16:04:06 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219425978
Welke verhalen kloppen niet denk je?
pi_219426114
Het is niet dat de verhalen niet kloppen maar dat ze verdraaid en opgeklopt zijn.
Bijvoorbeeld dat de geallieerden onze vrienden zijn omdat ze ons bevrijd hebben van de Duitsers.
Ja ze moesten wel om de voorkomen dat het Duitse rijk te groot en machtig werd.
Ook over de oorlogsmisdaden van de geallieerden hoor je weinig.
Dan moet je echt gaan zoeken.

En dat ze na WO2 ons moesten beschermen tegen het rode gevaar.
Nou heb ik niks met communisten maar Rusland is nog nooit een gevaar voor ons geweest.

Het omgekeerde was het geval.
Het VK wilde door pakken en de strijd aan gaan met Rusland met operation unthinkable.

Hetzelfde patroon zie ik nu weer terug in de strijd tegen Rusland.
  Moderator zaterdag 6 december 2025 @ 16:20:14 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219426149
Ik herken dat niet echt tbh

Wat wel waar is is dat de Amerikane graag wat opkloppen maar ik krijg niet het gevoel dat historici daar heel erg aan meedoen, op school kregen we bv ook te horen wat een boefje Bomber Harris eigenlijk was

Denk dan aan films als U571 en the Great Escape
pi_219426171
Toch ook in al die Amerikaanse films dat de Russen en Duitsers het pure kwaad zijn.
Ik zie dat als beïnvloeding.
pi_219426206
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 16:23 schreef Candymannetje het volgende:
Toch ook in al die Amerikaanse films dat de Russen en Duitsers het pure kwaad zijn.
Ik zie dat als beïnvloeding.
Ja en we moeten verzwijgen hoeveel bewuste burgerslachtoffers de geallieerden gemaakt hebben, zonder enig strategisch doel, en ook de duitsers ntl...en nu de grootste bek opzetten over Rusland. Die het dan weer beperkt houdt in vergelijking met Israel, waar dan wel es een woordje over valt, maar dat is ook al.
Hypocrisie ten top.
Maar ja, zoals je zegt, het "russia bad" narratief is het enige wat telt. En dat maakt het weer vermakelijk dat ze het niet kunnen winnen.
pi_219426220
Dat niet alleen maar ook verkrachtingen en plunderingen.
Wordt allemaal krampachtig verzwegen.
pi_219426364
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 16:31 schreef Candymannetje het volgende:
Dat niet alleen maar ook verkrachtingen en plunderingen.
Wordt allemaal krampachtig verzwegen.
En pure mishandeling van duitse POWs. Gewoon gevangen houden in openlucht en laten verhongeren
Enz
pi_219426400
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lol weer ene die een simpele vraag niet begrijpt :')

met welke wapens/bommen?????
Want al wat NAVO totnutoe ingezet heeft levert niets op.
Dat is het hele probleem dus. Er wordt zeer beperkt geleverd met allemaal voorwaarden die nergens over gaan.

Sorry, ik had moeten weten dat ik de meest voor de hand liggende dingen had moeten voorkauwen voor de social media bots.
quote:
Geen oorlog. Speciale militaire operatie.
Conscience do cost.
pi_219426664
Hopeloos
pi_219426707
Je zou toch verwachten dat een pro Battlefield gamer en zelfverklaarde strateeg enig antwoord zou moeten kunnen geven welke wapens zouden kunnen gebruikt worden om Rusland te verslaan.
Helaas komt hij niet verder dan anderen verwijten voor social media bot.
pi_219426859
quote:
Hoe kan Poetin wraak nemen als hij zijn ‘miljardenspaarpot’ in Brussel verliest? “Verwacht cyberaanvallen op overheid, nutsbedrijven, havens en banken”

Ruslandkenner ziet vooral strategie. “Hij speelt moeiteloos het Westen uiteen.”
Rofl
Mijn woorden zijn nog niet koud
_O-
pi_219427131
@Candymannetje
Over het gerucht dat Rusland van dag 1 plande om gans oekraine in te nemen, wordt gewoon gebruikt om oekraine nog enig overwinningsgevoel te geven als het uiteindelijk delen van haar grondgebied zal moeten opgeven.
"Rusland heeft niet gewonnen want het heeft niet gans oekraine"

In een meeting met Islam Aliyev van Azerbedjan op dag 1 van de SMO zei Putin letterlijk :

quote:
I would like to take advantage of this opportunity, your visit, to inform you about what is taking place on our Ukrainian track. As you know, Russia decided yesterday to recognise the sovereignty of the two people’s republics in Donbass.

I would like to say right away that we can see, and we predicted speculations on this subject, that is, Russia’s alleged intention to reinstate the empire within imperial borders. This has absolutely nothing to do with reality.

http://en.kremlin.ru/events/president/news/67830
Ging dus enkel over Donetsk en Lugansk
quote:
Signing of documents recognising Donetsk and Lugansk People’s Republics

http://en.kremlin.ru/events/president/news/67829
Kwestie van westerse desinformatie.

Ondertussen gaat het over meer grondgebied, dankzij inzet van het westen. En wie weet waar het gaat eindigen...
pi_219428904
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 18:58 schreef UncleScorp het volgende:
@:Candymannetje
Over het gerucht dat Rusland van dag 1 plande om gans oekraine in te nemen, wordt gewoon gebruikt om oekraine nog enig overwinningsgevoel te geven als het uiteindelijk delen van haar grondgebied zal moeten opgeven.
"Rusland heeft niet gewonnen want het heeft niet gans oekraine"

In een meeting met Islam Aliyev van Azerbedjan op dag 1 van de SMO zei Putin letterlijk :
[..]
Ging dus enkel over Donetsk en Lugansk
[..]
Kwestie van westerse desinformatie.

Ondertussen gaat het over meer grondgebied, dankzij inzet van het westen. En wie weet waar het gaat eindigen...
Maar wat er ook gebeurd Ursula zal het afdoen als een overwinning.
Al neemt Rusland heel Oekraïne in.
We have stopt the Russian army at the Polish border, we have won.
pi_219436040
Nog enkele interessante artikels dumpen ter naslag...
quote:
Reuters 12okt2025

US intelligence helps Ukraine target Russian energy infrastructure, FT reports

https://www.reuters.com/w(...)-reports-2025-10-12/
Rara wie de aanvallen op de "schaduwvloot" echt regisseert.

quote:
NYT - The Partnership: The Secret History of the War in Ukraine

https://www.nytimes.com/i(...)y-war-wiesbaden.html
quote:

The Spy War: How the C.I.A. Secretly Helps Ukraine Fight Putin

For more than a decade, the United States has nurtured a secret intelligence partnership with Ukraine that is now critical for both countries in countering Russia.

https://www.nytimes.com/2(...)ence-russia-war.html
Of wie er echt oorlog voert in oekraine.
pi_219436090
En ondertussen heeft de VS in stilte haar nieuwe oorlogsagenda voor de komende jaren gepubliceerd. Een gedragsrichtlijn voor alle landen, zeker haar proxy's. Lees "het Burden Sharing Network" of hoe eenieder zich moet inzetten (lees: opofferen) voor de belangen van de VS.

Met Trumps ego was het een ideale gelegenheid voor vernieuwing/update van de Wolfowitz Doctrine.

De bijbel voor hen die de VS onvoorwaardelijk blijven adoreren...

De nieuwe National Security Strategy !
https://www.whitehouse.go(...)ecurity-Strategy.pdf

Samengevat door The New Atlas:
Bekijk deze YouTube-video
pi_219436681
quote:
Franse president Macron bedreigt China met importheffingen

https://www.hln.be/econom(...)theffingen~ab5735cd/
Aah Macron...altijd al het haantje de voorste van de klas, al ten tijde van meester juf Brigitte.
:+
pi_219436801
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 16:43 schreef UncleScorp het volgende:
En ondertussen heeft de VS in stilte haar nieuwe oorlogsagenda voor de komende jaren gepubliceerd. Een gedragsrichtlijn voor alle landen, zeker haar proxy's. Lees "het Burden Sharing Network" of hoe eenieder zich moet inzetten (lees: opofferen) voor de belangen van de VS.

Met Trumps ego was het een ideale gelegenheid voor vernieuwing/update van de Wolfowitz Doctrine.

De bijbel voor hen die de VS onvoorwaardelijk blijven adoreren...

De nieuwe National Security Strategy !
https://www.whitehouse.go(...)ecurity-Strategy.pdf

Samengevat door The New Atlas:
Bekijk deze YouTube-video
Op zich wel gunstig toch?
Hopelijk want minder conflicten.
pi_219437342
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 18:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Op zich wel gunstig toch?
Hopelijk want minder conflicten.
Minder conflicten?
Wat denk je?
VS eist alweer absolute werelddominantie op. Eventuele concurrenten zullen worden aangepakt, zoveel mogelijk door proxy's. Shared burden...
Dat ze economisch worden voorbij gestoken zal militair de kop worden ingedrukt.
China en Rusland blijven geviseerd, Japan en Europa worden opgetrommeld.

De Wolfowitz doctrine was nog haalbaar om te handhaven in haar tijdsperiode. Ik vrees dat dit nu niet meer zo zal zijn. De wereld evolueert nu eenmaal, multipolariteit staat voor de deur. Er werd een hand uitgestoken naar de VS maar die balt alvast een vuist.
:N
pi_219440014
Goh hoe verrassend dat nu ineens EuroClear op de korrel genomen wordt.

quote:
Franse medewerker van Euroclear reisde voorbije jaren 155 keer van en naar Rusland: “Hebben ons altijd afgevraagd of hij een dubbelspion is”

Een Franse medewerker van effectenreus Euroclear pendelt al jaren tussen Moskou en Parijs. Dat blijkt uit een onderzoek van HUMO en EUObserver. Een inlichtingenofficier uit een NAVO-land noemt het reispatroon van de man “verdacht”.

https://www.hln.be/buiten(...)lspion-is~a3d4fcccd/
Men spreekt van "dubblespion" ...
Dus dat betekent dat hij alvast onze spion was :D
  Moderator maandag 8 december 2025 @ 09:14:22 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219440025
dubbelspion betekent dat hij van beide walletjes probeerde te smikkelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')