abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 10:53:10 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219414341
Laten we dat vooral niet doen

Tot pakweg 2014 is Europa vooral bezig geweest met bezuinigen op defensie

Daarna komt daar zacjtjes verandering in en vanaf 2024 schiet het de lucht in

https://www.consilium.eur(...)20estimated%202.1%25.

Dat klinkt niet als een continent dat heel veel zin had in deze oorlog
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219414497
Ach weet je ... je hebt gelijk *O*

Putin had idd andere plannen.

Hij was het beu dat er nooit naar hen geluisterd werd en nooit rekening gehouden werd met hun wensen en grieven. Daarom heeft hij beslist deze keer (beperkt) militair vertoon te gebruiken om zijn eisen iets overtuigender te maken. oekraine is dan ook aan de onderhandelingstafel gaan zitten tot het westen tussenbeide kwam en zelensky overtuigde om terug te vechten.

Het westen beschouwde Rusland toch maar als militair en economisch zwak en ze gingen Rusland wel even militair verslaan, economisch kelderen (20 sanctie pakketten :') ), regime change pushen (VS specialiteit) en het land opsplitsen en grondstoffen verdelen.

Nou, 4 jaar later staat het westen in hun hemd en weten ze van geen hout nog pijlen te maken, tenzij resoluut te kiezen voor een 3e wereldoorlog.

Het beoogde resultaat is op oekraine terecht gekomen.
Het land zit economisch aan de grond, miljoenen zijn het land ontvlucht.
Ze zijn zo goed als al hun waardevolle grondstoffen kwijt. Zelfs nog proberen verkopen aan de VS
Militair stellen ze zo goed als niets meer voor. Het aantal slachtoffers durf ik zelfs niet neer te pennen.
Financieel hangen ze aan het europees infuus.
Groot deel van het land is ondertussen kapot geschoten en hun waardevolste grondgebieden zijn ze kwijt, en elke dag een beetje meer.
En dit terwijl corrupte leiders koffers met cash vullen en gouden toiletten plaatsen. Veel geld vloeit zelfs terug naar westerse leiders want er is toch amper controle.

En ondertussen blijven wij maar geld & wapens pompen zodat deze shit lekker kan blijven verder duren. Meer slachtoffers en meer verloren grondgebied, dankzij ons.
Dit conflict moet en zal aan de onderhandelingstafel moeten opgelost worden, tenzij je kiest voor totale collapse van oekraine. En dit had in 2022 al gekund. En dat de verwachtingen op dat moment teveel uit elkaar lagen ... sja daarvoor dienen onderhandelingen. En ons argument om te zorgen dat oekraine in een sterkere onderhandelingspositie komt ... sja ... realiteit spreekt voor zich. Tenzij je blijft geloven dat oekraine goed bezig is en nog steeds kan winnen.
Maar dan zitten we in een parrallel universum.

En de VS keek en zag dat het goed was.
Hun agenda "Extending Russia" verloopt zoals gepland.
En wij zijn zo blind als een mol of te dom om in te zien dat we zelfs onszelf kelderen om daddy VS te pleasen.
Van mij geen compassie of begrip meer
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_219414568
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:28 schreef CryptoPunk het volgende:

Indrukwekkende oorlogsdocu van Oekraïense zijde over het counteroffensief in 2023.
Wat een hel voor die gasten is dat.
Hey nog es bedanklt voor deze link.
Was een top docu
^O^
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 11:11:39 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219414573
Ik heb nooit gedacht dat oekraine kan winnen, dat verzin je er steeds bij voor me das een irritante gewoonte

Oekraine moet volhouden tot ze dusdanig veel russen gedood hebben dat de Russen zeggen ... hier hebben we geen zin meer an

Of het ze dat waard is is aan hun

Edit: als we de inzet van 600.000+ militairen beperkt militair vertoon gaan noemen dan leven we idd in een paralelle wereld overigens _O-

[ Bericht 30% gewijzigd door sp3c op 05-12-2025 11:22:19 ]
pi_219414772
quote:
88s.gif Op vrijdag 5 december 2025 11:11 schreef sp3c het volgende:
Ik heb nooit gedacht dat oekraine kan winnen, dat verzin je er steeds bij voor me das een irritante gewoonte
:?

Ik zei "Tenzij je blijft geloven dat oekraine goed bezig is en nog steeds kan winnen."
TENZIJ
Begrijp je ?
Irritante gewoonte van jou om mij steeds verwijten in mn schoenen te schuiven :{w

quote:
Oekraine moet volhouden tot ze dusdanig veel russen gedood hebben dat de Russen zeggen ... hier hebben we geen zin meer an

Of het ze dat waard is is aan hun
Tuuuurlijk
En diegenen die daarover beslissen vullen continu hun zakken.
Doe maar lekker verder jongens
:')

quote:
Edit: als we de inzet van 600.000+ militairen beperkt militair vertoon gaan noemen dan leven we idd in een paralelle wereld overigens _O-
Voor iemand die denkt dat hij altijd de waarheid neerpoot ... zoek nog es ff op met hoeveel ze initieel binnen gegaan zijn.
:O

Als je mn zin begrijpend had gelezen ...
quote:
deze keer (beperkt) militair vertoon te gebruiken om zijn eisen iets overtuigender te maken. oekraine is dan ook aan de onderhandelingstafel gaan zitten
Dus de militaire inzet op dag 1, waarna ze in Istanbul aan tafel gaan zitten zijn.

Waarom jij weer de huidige inzet bovenhaalt :?
Irritante gewoonte van jou.

En hier eindig ik de "discussie"
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 11:43:15 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219414841
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2025 11:34 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
:?

Ik zei "Tenzij je blijft geloven dat oekraine goed bezig is en nog steeds kan winnen."
TENZIJ
Begrijp je ?
Irritante gewoonte van jou om mij steeds verwijten in mn schoenen te schuiven :{
maar dat heb ik nooit geloofd?

quote:
[..]
Tuuuurlijk
En diegenen die daarover beslissen vullen continu hun zakken.
Doe maar lekker verder jongens
ok?

quote:
[..]
Voor iemand die denkt dat hij altijd de waarheid neerpoot ... zoek nog es ff op met hoeveel ze initieel binnen gegaan zijn.
:O

Als je mn zin begrijpend had gelezen ...
[..]
Dus de militaire inzet op dag 1, waarna ze in Istanbul aan tafel gaan zitten zijn.

Waarom jij weer de huidige inzet bovenhaalt :?
Irritante gewoonte van jou.

En hier eindig ik de "discussie"
het is op geen enkele manier een beperkte militaire inzet te noemen en ik heb geen idee waarom je nu weer boos zit te doen
pi_219416194
quote:
88s.gif Op vrijdag 5 december 2025 11:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
maar dat heb ik nooit geloofd?
[..]
ok?
[..]
het is op geen enkele manier een beperkte militaire inzet te noemen en ik heb geen idee waarom je nu weer boos zit te doen
Volgens mij is het hier een gevalletje van miscommunicatie.
Ik heb niet de indruk dat uncle jou persoonlijk bedoeld.

Het is meer dat hij een narratief benoemd, niet dat jij dat narratief geloofd.
pi_219416343
Miscommunicatie?
Het is botweg niet (willen) begrijpen

Ik zal het verduidelijken met een taalkundig voorbeeldje:

"Ik ben arm TENZIJ ik vanavond de grote lotto pot win"
Betekent volgens sp3c dat ik al gewonnen heb en rijk ben.

In Belgie zetten we de "puntjes op de i". Hier is het proberen er alle leestekens van het toetsenbord op te zetten.

Het is op den duur gewoon eindeloos muggeziften en goochelen met woordjes . De ander puur moedeloos suf debatteren tot ie opgeeft en dan denken dat je je gelijk gehaald hebt

Slava BNW !
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 15:02:03 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219416378
als je tegen iemand zegt dat hij arm blijft tenzij nog geloofd dat hij vanavond de loterij gaat winnen dan is 'daar heb ik nooit in geloofd?' geen gek antwoord volgens mij hoor

daarnaast ben jij erover aan het muggenziften, waarschijnlijk om onder de discussie uit te komen maar ook dat is niet echt iets nieuws meer
pi_219416495
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 15:16:46 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219416503
Scherp weer
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 15:21:12 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219416537
Anyways

Er is een hele lijst aan koopvaarders aankoopvaarders aan beide kanten aamgevallen varend onder een heleboel verschillende vlaggen

https://en.wikipedia.org/(...)_Russo-Ukrainian_war

Zie nog steeds niet in wat die laatste twee nu zo verschillend maakt dat er ineens sprake is van piraterij
pi_219416550
quote:
Zelensky mogelijk ontsnapt aan aanslag toen hij naar Ierland reisde: “Vier drones vlogen op route van zijn vliegtuig af”

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky is maandag mogelijk aan een aanslag ontsnapt, toen hij naar de Ierse hoofdstad Dublin reisde. Volgens bronnen van de Ierse krant ‘The Journal’ drongen zeker vier onbekende militaire drones een no-flyzone binnen en vlogen ze op de landingsroute van zijn vliegtuig af.

https://www.hln.be/buiten(...)iegtuig-af~a2456135/
Onze paranoide cola man wil ook weer ff gewichtig doen omdat er npaar drones vlogen.
Moesten de russen hem dood willen was hij al lang koud.
Andersom houden ze hem liever. Hij pakt zulke slechte strategische beslissingen. Stel je voor dat hij vervangen wordt door een militair competente bevelhebber
:D
  Moderator vrijdag 5 december 2025 @ 15:30:17 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219416587
de melding komt van een Iers patrouilleschip, niet van onze paranoide cola man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')