abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2025 @ 10:08:07 #76
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219399567
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 09:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb nergens gezegd dat dit specifiek op FOK! zou gebeuren. Ik heb gezegd dat mensen die in de bres blijven springen voor groepen die op een negatieve manier (zoals in de criminaliteit) zijn oververtegenwoordigd, eigenlijk criminelen verdedigen.

Want uit het negatieve gedrag dat binnen zo een groep aanwezig is, wil men dat vooral geen conclusies worden getrokken. Kortom, dat is struisvogelpolitiek en daarmee verkom je dat reėle proberen die de samenleving in gevaar brengen worden benoemd en aangepakt.

Men wil eigenlijk liever dat er wordt weggekeken en mensen uit zulke landen gewoon hier blijven mogen komen, ook al eindigt een disproportioneel deel in de criminaliteit.

Dit terwijl de oplossing is simpel is: laten we als voorbeeld Algerijnen nemen, die kennen een flinke oververtegenwoordiging in de criminaliteit volgens het CBS (bron). Een goede aanpak zou zijn om migratie uit Algerije te weren vanwege dit wangedrag.
Wat een bijzonder staaltje hersengymnastiek.

Ik heb gezegd dat mensen die in de bres blijven springen voor groepen die op een negatieve manier (zoals in de criminaliteit) zijn oververtegenwoordigd, eigenlijk criminelen verdedigen.

"Eigenlijk"? Dat is nogal een stelling. Kan je uitleggen hoe je hierbij komt?

Verder zie ik je een hoop dingen invullen die louter in jouw hoofd bestaande personen zouden willen, op basis waarvan je vervolgens allerlei gevolgtrekkingen maakt.
Huilen dan.
  woensdag 3 december 2025 @ 10:09:43 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219399575
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 09:54 schreef probeer het volgende:

[..]
Kan hij niet, want dat doet niemand.

Maar Howard houdt er gewoon van om te demoniseren. En dan ook nog eens via een zeer laf en indirect 'bepaalde mensen'.

Er zijn ook bepaalde mensen die enorme achterlijke racisten zijn. Bepaalde mensen. Uit contreien.
Zulke mensen zijn eigenlijk gewoon (zware) racisten aan het verdedigen.
Huilen dan.
pi_219399578
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik heb gezegd dat mensen die in de bres blijven springen voor groepen die op een negatieve manier (zoals in de criminaliteit) zijn oververtegenwoordigd, eigenlijk criminelen verdedigen.

Verder zie ik je een hoop dingen invullen die louter in jouw hoofd bestaande personen zouden willen, op basis waarvan je vervolgens allerlei gevolgtrekkingen maakt.
Mensen in bepaalde contreien willen nou eenmaal elke allochtoon voor de trein gooien.

Zo kunnen we het allemaal wel hé.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219399584
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:02 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik acht de CBS definities omtrent allochtoon en autochtoon prima.

Jij hebt er moeite mee, dus laat maar horen hoe je het anders zou doen, opdat de gemene boze overheid niet meer criminaliteit statistieken bewust kan verhullen.
Dat heeft niets met 'zuiver bloed' te maken.

Ik denk als eerste dat dit vrij lastig is om te definiėren omdat we het hier voornamelijk over cultuur hebben. Maar een goed uitgangspunt zou wellicht zijn om verder te kijken dan mogelijke familiere generaties die nog leven. Dus zolang iemand een (over)grootouder heeft die hier niet is geboren, heeft die persoon een migratieachtergrond.

Je zou dan dus pas autochtoon zijn als alle acht overgrootouders in Nederland zijn geboren. Het CBS kijkt echter alleen naar de ouders. Dat wil dus zeggen dat iemand met vier grootouders heeft die in het buitenland zijn geboren, als een zogenaamde 'autochtoon' wordt gezien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219399592
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heeft niets met 'zuiver bloed' te maken.

Ik denk als eerste dat dit vrij lastig is om te definiėren omdat we het hier voornamelijk over cultuur hebben. Maar een goed uitgangspunt zou wellicht zijn om verder te kijken dan mogelijke familiere generaties die nog leven. Dus zolang iemand een (over)grootouder heeft die hier niet is geboren, heeft die persoon een migratieachtergrond.

Je zou dan dus pas autochtoon zijn als alle acht overgrootouders in Nederland zijn geboren. Het CBS kijkt echter alleen naar de ouders. Dat wil dus zeggen dat iemand met vier grootouders heeft die in het buitenland zijn geboren, als een zogenaamde 'autochtoon' wordt gezien.
OK, dus nog een generatie verder kijken. En dan vind je het wel goed? Of begin je dan over 30 jaar weer?
pi_219399593
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:10 schreef probeer het volgende:

[..]
Mensen in bepaalde contreien willen nou eenmaal elke allochtoon homo voor de trein gooien.

Dit "past" beter denk ik....
:')
pi_219399605
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Integendeel, ik benoem het zoals het is. Misschien moet je jezelf ook afvragen hoe het komt dat mensen voor zulke groepen, die op negatieve wijze zijn oververtegenwoordigd in de bres blijven springen?
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:12 schreef probeer het volgende:

[..]
De laatste oma krijgt een beroerte, en hoppa, je bent autochtoon?

Ja, heel werkbaar.
Dat doet toch niets af aan de plek waar die grootouder ter wereld is gekomen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219399616
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:13 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dit "past" beter denk ik....
Wel heftig dat je, of eh.. mensen uit bepaalde contreien *winkwink* daar voor uit durft te komen zeg.

Ik vind het maar barbaars.
  woensdag 3 december 2025 @ 10:15:42 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219399621
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:12 schreef probeer het volgende:

[..]
De laatste oma krijgt een beroerte, en hoppa, je bent autochtoon?

Ja, heel werkbaar.
Je moet toch een beetje creatief denken wanneer je eigenlijk wil dat iemands culture achtergrond bepaalt of hij wel of geen autochtoon is?
Huilen dan.
pi_219399635
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:15 schreef probeer het volgende:

[..]
Wel heftig dat je, of eh.. mensen uit bepaalde contreien *winkwink* daar voor uit durft te komen zeg.

Dit is nochtans het gedachtegoed van veel van de groepen waar jij geregeld voor in de bres springt. Binnen de culturen van zulke groepen, heeft men namelijk niet bepaald een positief beeld over homoseksualiteit.
pi_219399642
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel, ik benoem het zoals het is. Misschien moet je jezelf ook afvragen hoe het komt dat mensen voor zulke groepen, die op negatieve wijze zijn oververtegenwoordigd in de bres blijven springen?
[..]
Dat doet toch niets af aan de plek waar die grootouder ter wereld is gekomen?
Het ligt er zo dik bovenop dat je ze alleen als autochtoon ziet wanneer ze zich net als blanke Nederlanders gedragen. Met al je posts over hun minderwaardige cultuur. Maar blijf lekker aanklooien met 'geboorteland van ouders/grootouders hoor'.

En dan in dat andere topic betogen dat ze allemaal het land uitgeschopt moeten worden, want woningnood. Ongeacht permanente verblijfsstatus of naturalisatie. Want he, die verrekte cultuur van ze.
  woensdag 3 december 2025 @ 10:18:37 #87
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219399645
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel, ik benoem het zoals het is.
Ja, vast. Echt sterk beargumenteerd ook. Ik geloof het meteen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huilen dan.
pi_219399649
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is nochtans het gedachtegoed van veel van de groepen waar jij geregeld voor in de bres springt. Binnen de culturen van zulke groepen, heeft men namelijk niet bepaald een positief beeld over homoseksualiteit.
Dat jij me dat in de schoenen probeert te schuiven maakt het niet waar.
pi_219399655
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je moet toch een beetje creatief denken wanneer je eigenlijk wil dat iemands culture achtergrond bepaalt of hij wel of geen autochtoon is?
De definitie die ik opper is nochtans niets 'creatief' aan. Sterker nog, deze is rationeel en goed onderbouwd.

Maar probeer jij eens te onderbouwen waarom de definitie van het CBS een goede definitie zou zijn? Waarom is Achmed of Aisha, die Arabisch als moedertaal heeft, een afkeer van de Westerse cultuur en vier ouders die in Marokko of Syriė geboren zijn een autochtone Nederlander? Niets maakt zo'n individu namelijk autochtoon Nederlands.
  Miss 200.000.000! woensdag 3 december 2025 @ 10:22:15 #90
367000 roos94
pi_219399661
Fok zit vol racisten
pi_219399669
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Somaliė, leuk land voor homo's idd....

Dit stuk stront uit de OP komt naar NL samen met anderen, worden "vertroeteld" en we krijgen als dank een zware criminele verkrachter erbij...
  woensdag 3 december 2025 @ 10:24:03 #92
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219399672
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 09:42 schreef probeer het volgende:

[..]
Klopt, dan screenen we en proberen we de potentiėle daders er uit te pikken. Niets mis mee.

Wat we niet doen, is zeggen dat we dat hele vliegen dan maar gewoon stoppen.

Dank je dat je met je voorbeeld mijn punt bevestigd.
Nee natuurlijk zeg je dat niet als je met bronnen van vd Beek aankomt.

Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219399681
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 06:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zal wel vrijspraak worden, want hij heeft een kleurtje.
Nee joh. Gewoon een lagere straf voor de verkrachter om uitzetting te voorkomen.
We zijn compleet gek in dit land.

quote:
Rechter straft asielzoeker die vrouw verkrachtte lichter om uitzetting te voorkomen'

Een 38-jarige Afghaanse asielzoeker die in 2016 een licht verstandelijk beperkte vrouw van 18 verkrachtte, heeft van de rechtbank in Amsterdam een lagere straf gekregen om uitzetting te voorkomen. Dat meldt De Telegraaf. De rechtbank oordeelde dat de straf niet de consequentie mag hebben dat Zaman S. kan worden uitgezet.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rkrachtte-lichter-om
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219399686
Hamzagenot
pi_219399690
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De definitie die ik opper is nochtans niets 'creatief' aan. Sterker nog, deze is rationeel en goed onderbouwd.

Maar probeer jij eens te onderbouwen waarom de definitie van het CBS een goede definitie zou zijn? Waarom is Achmed of Aisha, die Arabisch als moedertaal heeft, een afkeer van de Westerse cultuur en vier ouders die in Marokko of Syriė geboren zijn een autochtone Nederlander? Niets maakt zo'n individu namelijk autochtoon Nederlands.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Het ligt er zo dik bovenop dat je ze alleen als autochtoon ziet wanneer ze zich net als blanke Nederlanders gedragen. Met al je posts over hun minderwaardige cultuur. Maar blijf lekker aanklooien met 'geboorteland van ouders/grootouders hoor'.

En dan in dat andere topic betogen dat ze allemaal het land uitgeschopt moeten worden, want woningnood. Ongeacht permanente verblijfsstatus of naturalisatie. Want he, die verrekte cultuur van ze.
Aap, mouw.
  woensdag 3 december 2025 @ 10:27:26 #96
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219399691
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:23 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Somaliė, leuk land voor homo's idd....
Wie zegt dat?
quote:

Dit stuk stront uit de OP komt naar NL samen met anderen, worden "vertroeteld" en we krijgen als dank een zware criminele verkrachter erbij...
En ondertussen wordt iedereen, inclusief de homoseksuele mannen die uit dat land vluchten, weggezet als 'zware criminele verkrachters'.
Huilen dan.
pi_219399692
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:19 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat jij me dat in de schoenen probeert te schuiven maakt het niet waar.
Je kunt er je eigen pohi op nagaan. Je springt nogal eens in de bres voor bijvoorbeeld migranten of moslims. De meeste Islamitische landen hebben niet bepaald een homovriendelijk beleid zullen we maar zeggen. Toch spring jij maar wat graag voor zulke mensen in de bres.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Met gedrag heeft het natuurlijk zeker te maken, met blank zijn daarentegen niet. Er zijn genoeg mensen die niet blank zijn maar zich conform gedragen aan de Westerse cultuur en dus ook Westers zijn.

Migranten die naar het Westen komen (hun keuze) verwacht je ook dergelijk gedrag van. Helaas zien we echter vaak het tegenovergestelde: in afzijdige bubbels, zet men de leefwijze van het herkomstland voort die vaak een negatief effect heeft op de inheemse (autochtone) cultuur.
pi_219399710
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:27 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Aap, mouw.
Zaken zoals Arabisch spreken en een afkeer hebben van de Westerse cultuur zijn dus ook culturele aspecten, geen zaken die met huidskleur te maken hebben. Maar bedankt voor het onderstrepen van mijn punt. Je zit helaas zelf nogal vast in een nogal raciaal wereldbeeld (iets dat helaas voor meerderen van progressief linkse politieke signatuur geldt), niet ik.
pi_219399717
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 15:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Onder andere omdat er veel media en mensen zijn die niets liever doen dan al die zedendelicten gepleegd door immigranten (of wat zij vinden dat immigranten zijn omdat ze de verkeerde kleur of religie hebben) breed uit te meten.
Ja, er zitten ook onder immigranten en moslims mannen die zich als beesten gedragen. Als aan ieder zedendelict evenveel aandacht besteed zou worden, zou men zien dat ook onder de gewone kaaskoppen zich genoeg van dergelijke types bevinden.

En in 99% van de gevallen (ok, misschien overdreven, het kan ook 95% zijn) betreft het inderdaad een man die de dader is.
Tja, feit blijft wel dat als dit figuur in Somaliė was gebleven of eerder terug gestampt was, het slachtoffer niet met zo'n trauma was opgezadeld...

Snap je waar ik heen wil?
Haal nóg meer mensen ongecontroleerd hierheen waar, dus vaak bewezen, veel moordenaars/verkrachters/terroristen tussen zitten..

Nee, Judith S, dit is géén hysterie...
pi_219399719
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt er je eigen pohi op nagaan. Je springt nogal eens in de bres voor bijvoorbeeld migranten of moslims. De meeste Islamitische landen hebben niet bepaald een homovriendelijk beleid zullen we maar zeggen. Toch spring jij maar wat graag voor zulke mensen in de bres.
[..]
Met gedrag heeft het natuurlijk zeker te maken, met blank zijn daarentegen niet. Er zijn genoeg mensen die niet blank zijn maar zich conform gedragen aan de Westerse cultuur en dus ook Westers zijn.

Migranten die naar het Westen komen (hun keuze) verwacht je ook dergelijk gedrag van. Helaas zien we echter vaak het tegenovergestelde: in afzijdige bubbels, zet men de leefwijze van het herkomstland voort die vaak een negatief effect heeft op de inheemse (autochtone) cultuur.
Ik spring in de bres voor niet-criminele vluchtelingen. Waaronder oa homoseksuelen, en mensen die juist vluchten voor wat jou (en mij) zo tegenstaat in die landen.

En als je door blijft gaan met dit soort ongefundeerde beschuldigingen dan begin ik ook, en zal een modje het ontspoorde topic ws sluiten.
pi_219399721
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Laat ze maar zien.
Totaal aantal verdachten met Nederlandse achtergrond: 72.890

Totaal aantal verdachten met Somalische achtergrond: 1.260

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED
pi_219399726
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wie zegt dat?
[..]
En ondertussen wordt iedereen, inclusief de homoseksuele mannen die uit dat land vluchten, weggezet als 'zware criminele verkrachters'.
Onzin, dat zegt niemand.
  Miss 200.000.000! woensdag 3 december 2025 @ 10:34:06 #103
367000 roos94
pi_219399730
quote:
9s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:26 schreef DutchPandora het volgende:
Hamzagenot

Poh :9~ moest ik single zijn zou ik er zeker op stuiteren
  woensdag 3 december 2025 @ 10:34:53 #104
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219399735
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:33 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Onzin, dat zegt niemand.
Dat impliceert de helft van de users in dit topic. Wie probeer je nou in de maling te nemen joh :')
Huilen dan.
pi_219399738
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:34 schreef roos94 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Goddammit Roos
pi_219399745
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:33 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Onzin, dat zegt niemand.
Nee, er wordt alleen maar gesteld dat er te veel criminelen in de groep zitten en dat de groep als geheel dus een te groot risico is en dus geweerd moet worden. Inclusief de mensen die vluchten voor criminaliteit en barbaarsheid.

Tot zo ver de begaandheid van de mensen 'uit bepaalde radicaal rechtse contreien' met de slachtoffers van dat soort slechte regimes.
pi_219399753
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:32 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik spring in de bres voor niet-criminele vluchtelingen. Waaronder oa homoseksuelen, en mensen die juist vluchten voor wat jou (en mij) zo tegenstaat in die landen.
Je springt in de bres voor groepen migranten in het algemeen. En daarmee kijk je dus weg van de oververtegenwoordiging van deze groep in de criminaliteit. Sterker nog, zodra deze statistische realiteit wordt benoemd wordt volgt er frustratie en woede en worden er medeusers beticht van racisme, waarbij je het verwijt maakt dat het eigenlijk om huidskleur zou gaan.

Als je alleen zou opkomen voor vluchtende lhbt'ers of mensen die écht willen integreren, was er geen probleem. Dan zou ik het zelfs met je eens zijn. Maar als we het hebben over integreren en gedrag, dan beticht je mij ervan dat ik van mening zou zijn dat mensen zich moeten gedragen als blanke Nederlanders (waarmee je het weer raciaal maakt).
pi_219399768
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je springt in de bres voor groepen migranten in het algemeen. En daarmee kijk je dus weg van de oververtegenwoordiging van deze groep in de criminaliteit. Sterker nog, zodra deze statistische realiteit wordt benoemd wordt volgt er frustratie en woede en worden er medeusers beticht van racisme, waarbij je het verwijt maakt dat het eigenlijk om huidskleur zou gaan.

Als je alleen zou opkomen voor vluchtende lhbt'ers of mensen die écht willen integreren, was er geen probleem. Dan zou ik het zelfs met je eens zijn. Maar als we het hebben over integreren en gedrag, dan beticht je mij ervan dat ik van mening zou zijn dat mensen zich moeten gedragen als blanke Nederlanders (waarmee je het weer raciaal maakt).
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 09:16 schreef probeer het volgende:

[..]
Allereerst, die eerste zin mag je achterwege laten, nergens voor nodig en niet waar. Ik haal daar allerminst genoegen uit.

Het benoemen is op zichzelf niet erg. Die lui zijn inderdaad zwaar oververtegenwoordigd. 57 op de 10.000 zijn er 57 te veel.

Het probleem is echter, dat velen hier dat aangrijpen om de overige 9943 ook te willen weren. Die grijpen oa deze cijfers aan om voor een totale asielstop te pleiten. En daar ga ik niet in mee.

En eh, ik snap het punt wat je wil maken met de nazi's, maar om je correctere cijfers mee te geven.. In 1933 stemde 1/3e van Duitsland op ze, en in 1945 was ongeveer 10-12% van de Duitsers daadwerkelijk lid. De geallieerden vochten dan ook niet met elk Duits persoon.
Kappen met dat valse narratief jegens mijn persoon Howard.
pi_219399778
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee, er wordt alleen maar gesteld dat er te veel criminelen in de groep zitten en dat de groep als geheel dus een te groot risico is en dus geweerd moet worden. Inclusief de mensen die vluchten voor criminaliteit en barbaarsheid.

Tot zo ver de begaandheid van de mensen 'uit bepaalde radicaal rechtse contreien' met de slachtoffers van dat soort slechte regimes.
Strengere controle en bij criminaliteit gedwongen terugsturen zal veel helpen.
Idem met binnen een x jaar de taal leren en werken.
Anders opbokken...

Doen ze in CH ook, dus waarom niet hier?
  woensdag 3 december 2025 @ 10:41:40 #110
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219399779
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je springt in de bres voor groepen migranten in het algemeen. En daarmee kijk je dus weg van de oververtegenwoordiging van deze groep in de criminaliteit.
Kan je deze (on)logica uitleggen?

quote:
Sterker nog, zodra deze statistische realiteit wordt benoemd wordt volgt er frustratie en woede
Dit lijkt me nochtans projectie.
Huilen dan.
pi_219399787
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:41 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Strengere controle en bij criminaliteit gedwongen terugsturen zal veel helpen.
Lijkt me prima.
pi_219399802
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:43 schreef probeer het volgende:

[..]
Lijkt me prima.
De rest niet?
Vind je sieluggg?
pi_219399811
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:46 schreef Toine51 het volgende:

[..]
De rest niet?
Vind je sieluggg?
De niet-criminelen die met een geldige reden asiel aanvragen niet nee.

Die verdienen imo hulp.
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 10:49:42 #114
236264 crew  capricia
pi_219399820
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Die verdienen imo hulp.
Je zou toch gewoon iets willen hebben dat je de misdadigers en criminelen en verkrachters van elders het land uit kan zetten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 december 2025 @ 10:50:41 #115
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219399824
Hamza A - en we weten alweer genoeg. Zet de grenzen maar lekker open. Sinterklaas mag straks niet meer binnenkomen maar dit soort schorem wel. Zie hier de tendens vsn dit land 🤮🤮
"Hoka Hey!"
pi_219399842
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Kan je deze (on)logica uitleggen?
[..]
Dat kan hoor, als je in de bres springt voor migranten of moslims kom je op voor de hele groep: dus ook degenen met wangedrag. Die behoren immers tot die groep.
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is het niet. Ik constateer slechts hoe er wordt gereageerd op bepaalde feiten.
quote:

[..]

Die verdienen imo hulp.
En hoe ga je dat van te voren vaststellen? Je kunt niet aan de grens zien wie er een crimineel is en wie niet.
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 10:54:31 #117
236264 crew  capricia
pi_219399850
One strike out.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219399883
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Je zou toch gewoon iets willen hebben dat je de misdadigers en criminelen en verkrachters van elders het land uit kan zetten.
Dat is er. Zelfs wanneer sommige rechters dat (imo zwaar onterecht) willen ontduiken.
  woensdag 3 december 2025 @ 11:03:27 #119
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219399908
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat kan hoor, als je in de bres springt voor migranten of moslims kom je op voor de hele groep: dus ook degenen met wangedrag. Die behoren immers tot die groep.
Hoezo is 'wegkijken' onlosmakelijk verbonden met 'in de bres springen'? Dat is immers hetgeen jij stelt.

@probeer doet dat juist expliciet niet. Je praat gewoon poep.
Huilen dan.
pi_219399930
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:53 schreef HowardRoark het volgende:

En hoe ga je dat van te voren vaststellen? Je kunt niet aan de grens zien wie er een crimineel is en wie niet.
Dat kan helaas niet echt. Niet effectief iig. We leven niet in die ene Tom Cruise film.

Voor jou lijkt dat reden om dan de hele groep te willen weren. Inclusief de mensen die terecht vluchten voor de barbarij en tiranniek die je in dat soort landen zo verafschuwt.

Voor mij niet. Ik kom op voor die onderdrukte en onschuldige vluchtelingen, en reken ze niet af op het gedrag van hun criminele medevluchtelingen.

Maar laat duidelijk zijn, die criminelen acht ik niet welkom. En wanneer ze dat gedrag vertonen moeten ze wmb weer weg.

Zou het fijn zijn als we dat vast kunnen stellen voor de criminele daad begaan wordt? Absoluut. Maarja, dat kunnen we niet. Dan zou criminaliteit immers helemaal niet bestaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 03-12-2025 11:14:56 ]
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 11:14:35 #121
5428 crew  miss_sly
pi_219399974
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoezo is 'wegkijken' onlosmakelijk verbonden met 'in de bres springen'? Dat is immers hetgeen jij stelt.

@:Probeer doet dat juist expliciet niet. Je praat gewoon poep.
Dat wordt je meteen verweten als je een wat meer genuanceerde mening post. Ook ben je dan medeverantwoordelijk voor zaken als verkrachting en in een enkel geval zou je dat zelf maar eens moeten ondergaan.

Het maakt discussieren of een gesprek hebben echt heel onaangenaam.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 3 december 2025 @ 11:18:12 #122
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219399997
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee joh. Gewoon een lagere straf voor de verkrachter om uitzetting te voorkomen.
We zijn compleet gek in dit land.
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rkrachtte-lichter-om
Vertel mij wat. Veel te veel Britse en Amerikaanse invloeden hier :r
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219399999
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat wordt je meteen verweten als je een wat meer genuanceerde mening post. Ook ben je dan medeverantwoordelijk voor zaken als verkrachting en in een enkel geval zou je dat zelf maar eens moeten ondergaan.

Ranzig is dat he.

Dat ze eerst terecht woedend worden over een verkrachtingszaak, maar wanneer je dan niet meegaat in hun generaliserende daderprofiel (asielzoekers) dan wordt je hetzelfde toegewenst. Dan is verkrachting blijkbaar terecht in de ogen van die mensen.

Is zo'n persoon dan wel tegen verkrachting? Of tegen mensen voor een trein duwen.. Toine.
  woensdag 3 december 2025 @ 11:24:40 #124
287741 matspontius
pi_219400035
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Ranzig is dat he.

Dat ze eerst terecht woedend worden over een verkrachtingszaak, maar wanneer je dan niet meegaat in hun generaliserende daderprofiel (asielzoekers) dan wordt je hetzelfde toegewenst. Dan is verkrachting blijkbaar terecht in de ogen van die mensen.

Is zo'n persoon dan wel tegen verkrachting? Of tegen mensen voor een trein duwen.. Toine.
Waar is verkrachting terecht in de ogen van DIE mensen? En ik zie graag letterlijke quotes tegemoet
"Hoka Hey!"
  woensdag 3 december 2025 @ 11:28:59 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219400061
quote:

[..]

Het elke keer hebben over personen, groepen, "contreien", ... , waar vervolgens één of andere verzonnen eigenschap of gedraging op wordt geprojecteerd (maar ja, "benoemen zoals het is" heet zoiets blijkbaar) is gewoon een ontzettend sneu trucje om discussies persoonlijk te maken, en wel op een manier dat je je er bijna niet tegen kan verdedigen.

En vraag je om citaten of voorbeelden, dan:

Huilen dan.
pi_219400072
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

@:Probeer doet dat juist expliciet niet. Je praat gewoon poep.
Nee hoor, gezien het feit dat het (als men überhaupt al reageert in topics zoals deze) het structureel uitloopt op het verdedigen van de groepen waar de daders toe behoort, wordt dat natuurlijk wel gedaan.

Daar doet het in de bres springen van jou voor een geestverwant verder niets aan af. Puntje bij paaltje zien we keer op keer dat er een reflex is in bepaalde kringen om groepen die op negatieve manieren in de statistieken zijn oververtegenwoordigd te willen verdedigen.
quote:

[..]

Jouw eerste post in dit topic betreft een flagrante ontkenning van de statistische realiteit die we mbt criminaliteit, waaronder zedendelicten, zien. Daar maak je het argument dat veel media en mensen niets liever doen dan criminaliteit gepleegd door migranten uit te lichten vanwege hun afkomst en huidskleur.

Waarna je vervolgens het beeld schetst dat dit onder autochtonen ook gebeurt en slechts een disproportionele aandacht naar de eerste groep het onderliggende probleem is. Vind je dit een genuanceerde post? Dat is het namelijk niet. Het is gaslighting.
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 11:30:54 #127
5428 crew  miss_sly
pi_219400074
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het elke keer hebben over personen, groepen, "contreien", ... , waar vervolgens één of andere verzonnen eigenschap of gedraging op wordt geprojecteerd is gewoon een ontzettend sneu trucje om discussies persoonlijk te maken, en wel op een manier dat je je er bijna niet tegen kan verdedigen.
Nou dat. En dan is het niet tegen de policy, want het is toch niet op de persoon?
Een serieus gesprek, uitwisseling van meningen, wordt steeds meer onmogelijk gemaakt. Ik zeg steeds vaker maar niets, of niet nog meer na een enkele post, gezien wat je dan terugkrijgt. Heb ik geen zin in.
  woensdag 3 december 2025 @ 11:33:25 #128
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219400084
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:30 schreef HowardRoark het volgende:
men
een geestverwant
bepaalde kringen
Ja, precies. Dat bedoel ik nou.

Bovenal geef je nog steeds geen antwoord op de oorspronkelijke vraag. Blijkbaar toch lastig?
Huilen dan.
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 11:33:25 #129
5428 crew  miss_sly
pi_219400085
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, gezien het feit dat het (als men überhaupt al reageert in topics zoals deze) het structureel uitloopt op het verdedigen van de groepen waar de daders toe behoort, wordt dat natuurlijk wel gedaan.

Daar doet het in de bres springen van jou voor een geestverwant verder niets aan af. Puntje bij paaltje zien we keer op keer dat er een reflex is in bepaalde kringen om groepen die op negatieve manieren in de statistieken zijn oververtegenwoordigd te willen verdedigen.
[..]
Jouw eerste post in dit topic betreft een flagrante ontkenning van de statistische realiteit die we mbt criminaliteit, waaronder zedendelicten, zien. Daar maak je het argument dat veel media en mensen niets liever doen dan criminaliteit gepleegd door migranten uit te lichten vanwege hun afkomst en huidskleur.

Waarna je vervolgens het beeld schetst dat dit onder autochtonen ook gebeurt en slechts een disproportionele aandacht naar de eerste groep het onderliggende probleem is. Vind je dit een genuanceerde post? Dat is het namelijk niet. Het is gaslighting.
En daarom ga ik niet met jou in discussie, omdat je me dingen in de schoenen schuift die ik niet heb gepost of denk.
pi_219400089
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou dat. En dan is het niet tegen de policy, want het is toch niet op de persoon?
Een serieus gesprek, uitwisseling van meningen, wordt steeds meer onmogelijk gemaakt. Ik zeg steeds vaker maar niets, of niet nog meer na een enkele post, gezien wat je dan terugkrijgt. Heb ik geen zin in.
Ik zou het probleem dus zoeken bij de toon die wordt gezet in de eerste posts. Als je een statistisch aantoonbaar probleem indirect wegzet als selectieve verontwaardiging en racisme, ben je zelf het probleem. Niet de mensen die op jou reageren.
pi_219400100
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En daarom ga ik niet met jou in discussie, omdat je me dingen in de schoenen schuift die ik niet heb gepost of denk.
Het staat er toch echt:
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 15:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Onder andere omdat er veel media en mensen zijn die niets liever doen dan al die zedendelicten gepleegd door immigranten (of wat zij vinden dat immigranten zijn omdat ze de verkeerde kleur of religie hebben) breed uit te meten.
Ja, er zitten ook onder immigranten en moslims mannen die zich als beesten gedragen. Als aan ieder zedendelict evenveel aandacht besteed zou worden, zou men zien dat ook onder de gewone kaaskoppen zich genoeg van dergelijke types bevinden.

En in 99% van de gevallen (ok, misschien overdreven, het kan ook 95% zijn) betreft het inderdaad een man die de dader is.
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 11:35:06 #132
5428 crew  miss_sly
pi_219400103
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou het probleem dus zoeken bij de toon die wordt gezet in de eerste posts. Als je een statistisch aantoonbaar probleem indirect wegzet als selectieve verontwaardiging en racisme, ben je zelf het probleem. Niet de mensen die op jou reageren.
Prima, dan kunnen we dus gewoon 'mannen' als groep voortaan helemaal wegzetten als verkrachters, want een aantal individuen uit die groep is daadwerkelijk een verkrachter, dus moeten we ze allemaal aanpakken en verwijten maken.
pi_219400106
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:24 schreef matspontius het volgende:

[..]
Waar is verkrachting terecht in de ogen van DIE mensen? En ik zie graag letterlijke quotes tegemoet
Ik noem nergens namen. Bepaalde contreien. Winkwink.
pi_219400139
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Prima, dan kunnen we dus gewoon 'mannen' als groep voortaan helemaal wegzetten als verkrachters, want een aantal individuen uit die groep is daadwerkelijk een verkrachter, dus moeten we ze allemaal aanpakken en verwijten maken.
Vrouwelijke verkrachters zijn dan ook een unicum, volgens mij zal niemand dit proberen te ontkennen. Kortom, als het om 'verkrachting' gaat, mannen het grote probleem zijn, is een algemeen geaccepteerde realiteit. Daar is al consensus over.

Misschien moet je je afvragen hoe het komt dat mbt de enorme oververtegenwoordiging van migranten in de criminaliteit, deze er niet is en er nog altijd een aanzienlijke groep autochtonen is (waaronder dus jij) die wil doen alsof het allemaal maar racisme en selectieve verontwaardiging is?
pi_219400148
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bij een veroordeelde verkrachters ook meteen al diens mannelijke familieleden de bak in. Ze halen toch ergens die vrouw-onvriendelijke opvattingen vandaan he. Slechte familiecultuur en zulks.

/s
pi_219400154
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vrouwelijke verkrachters zijn dan ook een unicum, volgens mij zal niemand dit proberen te ontkennen. Kortom, als het om 'verkrachting' gaat, mannen het grote probleem zijn, is een algemeen geaccepteerde realiteit. Daar is al consensus over.

Misschien moet je je afvragen hoe het komt dat mbt de enorme oververtegenwoordiging van migranten in de criminaliteit, deze er niet is en er nog altijd een aanzienlijke groep autochtonen is (waaronder dus jij) die wil doen alsof het allemaal maar racisme en selectieve verontwaardiging is?
Dus dan maar alle mannen opsluiten of uitzetten? Niet? Ow.

Maar wel alle asielzoekers afwijzen of uitzetten? Hmm.
pi_219400174
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:31 schreef capricia het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED

Geregistreerde verdachten van misdrijven per 10.000 inwoners:
Nederlandse achtergrond 83
Somalische achtergrond 344
En in de cijfers van de Nederlandse achtergrond zitten ook nog genoeg mohammeds.
pi_219400188
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:44 schreef matspontius het volgende:

[..]
Benatwoord gewoon de vraag en lul er niet omheen. Want je insuineert van alles maar kan het vervolgens niet hard maken. Framen, demoniseren, mensen woorden in de mond leggen, etc. Dar ben je wel goed in. Staaf je bewering met quotes - zo niet, lul je uit je woke nek oO/
Ik heb dat 'bepaalde contreien' gewoon rechtstreeks van Howard geleend. Leek me wel zo makkelijk om hetzelfde taalgebruik te hanteren.
pi_219400191
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:43 schreef probeer het volgende:

[..]
Dus dan maar alle mannen opsluiten of uitzetten? Niet? Ow.

Maar wel alle asielzoekers afwijzen of uitzetten? Hmm.
En waar zou je mannelijke autochtonen heen willen sturen dan? En wat gaat er vervolgens met de vrouwelijke bevolking gebeuren, die worden allemaal lesbisch of zo? Je weet natuurlijk heus wel dat dit een enorme kromme vergelijking is.

Migranten uit bepaalde landen kun je daarentegen inderdaad prima weigeren als die groep zich herhaaldelijk op negatieve manieren gedragen. Door die groep te weigeren, verkom je dat het probleem groter wordt.

Dit nog naast het feit dat mensen uit verre landen op duizenden kilometers afstand hier helemaal niets te zoeken hebben.
pi_219400201
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:48 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik heb dat 'bepaalde contreien' gewoon rechtstreeks van Howard geleend. Leek me wel zo makkelijk om hetzelfde taalgebruik te hanteren.
Dat mag hoor. Ik heb jouw gekibbel met de user matspontius verder niet echt vervolgd. Ik ben trouwens ook geregeld gevraagd om een concretisering van zulke termen, zou jij dat hier ook kunnen?
  woensdag 3 december 2025 @ 12:01:52 #141
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219400255
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En waar zou je mannelijke autochtonen heen willen sturen dan?
Ik dacht aan die mythische plek waarnaar in bepaalde contreien wordt gerefereerd als "de regio".

quote:
En wat gaat er vervolgens met de vrouwelijke bevolking gebeuren,
Die kunnen 's nachts veilig over straat zonder bang te zijn dat ze iets naars overkomt.

quote:
die worden allemaal lesbisch of zo?
Goed idee :9~ .
quote:
Je weet natuurlijk heus wel dat dit een enorme kromme vergelijking is.
De vergelijking is sterker dan jij wil toegeven. Om in jouw woorden te spreken: misschien moet je je afvragen hoe dat komt.
Huilen dan.
pi_219400257
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:34 schreef roos94 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Hij heeft een hele vieze bovenlip
pi_219400335
quote:
19s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:45 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
En in de cijfers van de Nederlandse achtergrond zitten ook nog genoeg mohammeds.

pi_219400385
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 12:16 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Je weet dat ze vanaf de tweede generatie als Nederlander worden aangeduid?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219400482
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 12:16 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Aantal mensen met een Nederlandse achtergrond: 13.000.000

Aantal mensen met een Somalische achtergrond: 46.000

Ik zit dus liever in een bus vol met Nederlanders dan met Somaliėrs.
  Redactie Sport woensdag 3 december 2025 @ 12:47:14 #146
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219400501
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 15:45 schreef RotatoR het volgende:
We kunnen zo langzamerhand spreken van een cultuurprobleem in plaats van een mannenprobleem.
Allebei, het zijn wel opvallend vaak mannen uit die cultuur tenslotte!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219400536
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 15:45 schreef RotatoR het volgende:
We kunnen zo langzamerhand spreken van een cultuurprobleem in plaats van een mannenprobleem.
Nee dat kunnen we niet.
pi_219400607
quote:

[..]

Die verdienen imo hulp.
Met rest bedoel ik dus wat ik verder quote, en waar je niet op reageerd. Mss was ik onduidelijk.
pi_219400614
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 12:53 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Nee dat kunnen we niet.
Prima als jij jezelf voor de gek wilt houden. Ik blijf het gewoon een cultuurprobleem noemen.
  woensdag 3 december 2025 @ 13:47:30 #150
287741 matspontius
pi_219400883
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:48 schreef probeer het volgende:

[..]
Maar waar staat dat verkrachting wordt goed gepraat? Lul niet om de brei heen!
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')