abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219399721
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Laat ze maar zien.
Totaal aantal verdachten met Nederlandse achtergrond: 72.890

Totaal aantal verdachten met Somalische achtergrond: 1.260

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED
pi_219399726
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wie zegt dat?
[..]
En ondertussen wordt iedereen, inclusief de homoseksuele mannen die uit dat land vluchten, weggezet als 'zware criminele verkrachters'.
Onzin, dat zegt niemand.
  Miss 200.000.000! woensdag 3 december 2025 @ 10:34:06 #103
367000 roos94
pi_219399730
quote:
9s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:26 schreef DutchPandora het volgende:
Hamzagenot

Poh :9~ moest ik single zijn zou ik er zeker op stuiteren
  woensdag 3 december 2025 @ 10:34:53 #104
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219399735
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:33 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Onzin, dat zegt niemand.
Dat impliceert de helft van de users in dit topic. Wie probeer je nou in de maling te nemen joh :')
Huilen dan.
pi_219399738
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:34 schreef roos94 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Poh :9~ moest ik single zijn zou ik er zeker op stuiteren
Goddammit Roos
pi_219399745
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:33 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Onzin, dat zegt niemand.
Nee, er wordt alleen maar gesteld dat er te veel criminelen in de groep zitten en dat de groep als geheel dus een te groot risico is en dus geweerd moet worden. Inclusief de mensen die vluchten voor criminaliteit en barbaarsheid.

Tot zo ver de begaandheid van de mensen 'uit bepaalde radicaal rechtse contreien' met de slachtoffers van dat soort slechte regimes.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219399753
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:32 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik spring in de bres voor niet-criminele vluchtelingen. Waaronder oa homoseksuelen, en mensen die juist vluchten voor wat jou (en mij) zo tegenstaat in die landen.
Je springt in de bres voor groepen migranten in het algemeen. En daarmee kijk je dus weg van de oververtegenwoordiging van deze groep in de criminaliteit. Sterker nog, zodra deze statistische realiteit wordt benoemd wordt volgt er frustratie en woede en worden er medeusers beticht van racisme, waarbij je het verwijt maakt dat het eigenlijk om huidskleur zou gaan.

Als je alleen zou opkomen voor vluchtende lhbt'ers of mensen die écht willen integreren, was er geen probleem. Dan zou ik het zelfs met je eens zijn. Maar als we het hebben over integreren en gedrag, dan beticht je mij ervan dat ik van mening zou zijn dat mensen zich moeten gedragen als blanke Nederlanders (waarmee je het weer raciaal maakt).
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219399768
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je springt in de bres voor groepen migranten in het algemeen. En daarmee kijk je dus weg van de oververtegenwoordiging van deze groep in de criminaliteit. Sterker nog, zodra deze statistische realiteit wordt benoemd wordt volgt er frustratie en woede en worden er medeusers beticht van racisme, waarbij je het verwijt maakt dat het eigenlijk om huidskleur zou gaan.

Als je alleen zou opkomen voor vluchtende lhbt'ers of mensen die écht willen integreren, was er geen probleem. Dan zou ik het zelfs met je eens zijn. Maar als we het hebben over integreren en gedrag, dan beticht je mij ervan dat ik van mening zou zijn dat mensen zich moeten gedragen als blanke Nederlanders (waarmee je het weer raciaal maakt).
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 09:16 schreef probeer het volgende:

[..]
Allereerst, die eerste zin mag je achterwege laten, nergens voor nodig en niet waar. Ik haal daar allerminst genoegen uit.

Het benoemen is op zichzelf niet erg. Die lui zijn inderdaad zwaar oververtegenwoordigd. 57 op de 10.000 zijn er 57 te veel.

Het probleem is echter, dat velen hier dat aangrijpen om de overige 9943 ook te willen weren. Die grijpen oa deze cijfers aan om voor een totale asielstop te pleiten. En daar ga ik niet in mee.

En eh, ik snap het punt wat je wil maken met de nazi's, maar om je correctere cijfers mee te geven.. In 1933 stemde 1/3e van Duitsland op ze, en in 1945 was ongeveer 10-12% van de Duitsers daadwerkelijk lid. De geallieerden vochten dan ook niet met elk Duits persoon.
Kappen met dat valse narratief jegens mijn persoon Howard.
pi_219399778
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee, er wordt alleen maar gesteld dat er te veel criminelen in de groep zitten en dat de groep als geheel dus een te groot risico is en dus geweerd moet worden. Inclusief de mensen die vluchten voor criminaliteit en barbaarsheid.

Tot zo ver de begaandheid van de mensen 'uit bepaalde radicaal rechtse contreien' met de slachtoffers van dat soort slechte regimes.
Strengere controle en bij criminaliteit gedwongen terugsturen zal veel helpen.
Idem met binnen een x jaar de taal leren en werken.
Anders opbokken...

Doen ze in CH ook, dus waarom niet hier?
  woensdag 3 december 2025 @ 10:41:40 #110
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219399779
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je springt in de bres voor groepen migranten in het algemeen. En daarmee kijk je dus weg van de oververtegenwoordiging van deze groep in de criminaliteit.
Kan je deze (on)logica uitleggen?

quote:
Sterker nog, zodra deze statistische realiteit wordt benoemd wordt volgt er frustratie en woede
Dit lijkt me nochtans projectie.
Huilen dan.
pi_219399787
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:41 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Strengere controle en bij criminaliteit gedwongen terugsturen zal veel helpen.
Lijkt me prima.
pi_219399802
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:43 schreef probeer het volgende:

[..]
Lijkt me prima.
De rest niet?
Vind je sieluggg?
pi_219399811
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:46 schreef Toine51 het volgende:

[..]
De rest niet?
Vind je sieluggg?
De niet-criminelen die met een geldige reden asiel aanvragen niet nee.

Die verdienen imo hulp.
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 10:49:42 #114
236264 crew  capricia
pi_219399820
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Die verdienen imo hulp.
Je zou toch gewoon iets willen hebben dat je de misdadigers en criminelen en verkrachters van elders het land uit kan zetten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 december 2025 @ 10:50:41 #115
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219399824
Hamza A - en we weten alweer genoeg. Zet de grenzen maar lekker open. Sinterklaas mag straks niet meer binnenkomen maar dit soort schorem wel. Zie hier de tendens vsn dit land 🤮🤮
"Hoka Hey!"
pi_219399842
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Kan je deze (on)logica uitleggen?
[..]
Dat kan hoor, als je in de bres springt voor migranten of moslims kom je op voor de hele groep: dus ook degenen met wangedrag. Die behoren immers tot die groep.
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is het niet. Ik constateer slechts hoe er wordt gereageerd op bepaalde feiten.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Die verdienen imo hulp.
En hoe ga je dat van te voren vaststellen? Je kunt niet aan de grens zien wie er een crimineel is en wie niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 10:54:31 #117
236264 crew  capricia
pi_219399850
One strike out.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219399883
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Je zou toch gewoon iets willen hebben dat je de misdadigers en criminelen en verkrachters van elders het land uit kan zetten.
Dat is er. Zelfs wanneer sommige rechters dat (imo zwaar onterecht) willen ontduiken.
  woensdag 3 december 2025 @ 11:03:27 #119
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219399908
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat kan hoor, als je in de bres springt voor migranten of moslims kom je op voor de hele groep: dus ook degenen met wangedrag. Die behoren immers tot die groep.
Hoezo is 'wegkijken' onlosmakelijk verbonden met 'in de bres springen'? Dat is immers hetgeen jij stelt.

@probeer doet dat juist expliciet niet. Je praat gewoon poep.
Huilen dan.
pi_219399930
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:53 schreef HowardRoark het volgende:

En hoe ga je dat van te voren vaststellen? Je kunt niet aan de grens zien wie er een crimineel is en wie niet.
Dat kan helaas niet echt. Niet effectief iig. We leven niet in die ene Tom Cruise film.

Voor jou lijkt dat reden om dan de hele groep te willen weren. Inclusief de mensen die terecht vluchten voor de barbarij en tiranniek die je in dat soort landen zo verafschuwt.

Voor mij niet. Ik kom op voor die onderdrukte en onschuldige vluchtelingen, en reken ze niet af op het gedrag van hun criminele medevluchtelingen.

Maar laat duidelijk zijn, die criminelen acht ik niet welkom. En wanneer ze dat gedrag vertonen moeten ze wmb weer weg.

Zou het fijn zijn als we dat vast kunnen stellen voor de criminele daad begaan wordt? Absoluut. Maarja, dat kunnen we niet. Dan zou criminaliteit immers helemaal niet bestaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 03-12-2025 11:14:56 ]
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 11:14:35 #121
5428 crew  miss_sly
pi_219399974
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoezo is 'wegkijken' onlosmakelijk verbonden met 'in de bres springen'? Dat is immers hetgeen jij stelt.

@:Probeer doet dat juist expliciet niet. Je praat gewoon poep.
Dat wordt je meteen verweten als je een wat meer genuanceerde mening post. Ook ben je dan medeverantwoordelijk voor zaken als verkrachting en in een enkel geval zou je dat zelf maar eens moeten ondergaan.

Het maakt discussieren of een gesprek hebben echt heel onaangenaam.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 3 december 2025 @ 11:18:12 #122
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219399997
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee joh. Gewoon een lagere straf voor de verkrachter om uitzetting te voorkomen.
We zijn compleet gek in dit land.
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rkrachtte-lichter-om
Vertel mij wat. Veel te veel Britse en Amerikaanse invloeden hier :r
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219399999
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat wordt je meteen verweten als je een wat meer genuanceerde mening post. Ook ben je dan medeverantwoordelijk voor zaken als verkrachting en in een enkel geval zou je dat zelf maar eens moeten ondergaan.

Ranzig is dat he.

Dat ze eerst terecht woedend worden over een verkrachtingszaak, maar wanneer je dan niet meegaat in hun generaliserende daderprofiel (asielzoekers) dan wordt je hetzelfde toegewenst. Dan is verkrachting blijkbaar terecht in de ogen van die mensen.

Is zo'n persoon dan wel tegen verkrachting? Of tegen mensen voor een trein duwen.. Toine.
  woensdag 3 december 2025 @ 11:24:40 #124
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219400035
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Ranzig is dat he.

Dat ze eerst terecht woedend worden over een verkrachtingszaak, maar wanneer je dan niet meegaat in hun generaliserende daderprofiel (asielzoekers) dan wordt je hetzelfde toegewenst. Dan is verkrachting blijkbaar terecht in de ogen van die mensen.

Is zo'n persoon dan wel tegen verkrachting? Of tegen mensen voor een trein duwen.. Toine.
Waar is verkrachting terecht in de ogen van DIE mensen? En ik zie graag letterlijke quotes tegemoet
"Hoka Hey!"
  woensdag 3 december 2025 @ 11:28:59 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219400061
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het elke keer hebben over personen, groepen, "contreien", ... , waar vervolgens één of andere verzonnen eigenschap of gedraging op wordt geprojecteerd (maar ja, "benoemen zoals het is" heet zoiets blijkbaar) is gewoon een ontzettend sneu trucje om discussies persoonlijk te maken, en wel op een manier dat je je er bijna niet tegen kan verdedigen.

En vraag je om citaten of voorbeelden, dan:

Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')