abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2025 @ 10:08:07 #76
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219399567
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 09:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb nergens gezegd dat dit specifiek op FOK! zou gebeuren. Ik heb gezegd dat mensen die in de bres blijven springen voor groepen die op een negatieve manier (zoals in de criminaliteit) zijn oververtegenwoordigd, eigenlijk criminelen verdedigen.

Want uit het negatieve gedrag dat binnen zo een groep aanwezig is, wil men dat vooral geen conclusies worden getrokken. Kortom, dat is struisvogelpolitiek en daarmee verkom je dat reële proberen die de samenleving in gevaar brengen worden benoemd en aangepakt.

Men wil eigenlijk liever dat er wordt weggekeken en mensen uit zulke landen gewoon hier blijven mogen komen, ook al eindigt een disproportioneel deel in de criminaliteit.

Dit terwijl de oplossing is simpel is: laten we als voorbeeld Algerijnen nemen, die kennen een flinke oververtegenwoordiging in de criminaliteit volgens het CBS (bron). Een goede aanpak zou zijn om migratie uit Algerije te weren vanwege dit wangedrag.
Wat een bijzonder staaltje hersengymnastiek.

Ik heb gezegd dat mensen die in de bres blijven springen voor groepen die op een negatieve manier (zoals in de criminaliteit) zijn oververtegenwoordigd, eigenlijk criminelen verdedigen.

"Eigenlijk"? Dat is nogal een stelling. Kan je uitleggen hoe je hierbij komt?

Verder zie ik je een hoop dingen invullen die louter in jouw hoofd bestaande personen zouden willen, op basis waarvan je vervolgens allerlei gevolgtrekkingen maakt.
Huilen dan.
  woensdag 3 december 2025 @ 10:09:43 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219399575
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 09:54 schreef probeer het volgende:

[..]
Kan hij niet, want dat doet niemand.

Maar Howard houdt er gewoon van om te demoniseren. En dan ook nog eens via een zeer laf en indirect 'bepaalde mensen'.

Er zijn ook bepaalde mensen die enorme achterlijke racisten zijn. Bepaalde mensen. Uit contreien.
Zulke mensen zijn eigenlijk gewoon (zware) racisten aan het verdedigen.
Huilen dan.
pi_219399578
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik heb gezegd dat mensen die in de bres blijven springen voor groepen die op een negatieve manier (zoals in de criminaliteit) zijn oververtegenwoordigd, eigenlijk criminelen verdedigen.

Verder zie ik je een hoop dingen invullen die louter in jouw hoofd bestaande personen zouden willen, op basis waarvan je vervolgens allerlei gevolgtrekkingen maakt.
Mensen in bepaalde contreien willen nou eenmaal elke allochtoon voor de trein gooien.

Zo kunnen we het allemaal wel hé.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219399584
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:02 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik acht de CBS definities omtrent allochtoon en autochtoon prima.

Jij hebt er moeite mee, dus laat maar horen hoe je het anders zou doen, opdat de gemene boze overheid niet meer criminaliteit statistieken bewust kan verhullen.
Dat heeft niets met 'zuiver bloed' te maken.

Ik denk als eerste dat dit vrij lastig is om te definiëren omdat we het hier voornamelijk over cultuur hebben. Maar een goed uitgangspunt zou wellicht zijn om verder te kijken dan mogelijke familiere generaties die nog leven. Dus zolang iemand een (over)grootouder heeft die hier niet is geboren, heeft die persoon een migratieachtergrond.

Je zou dan dus pas autochtoon zijn als alle acht overgrootouders in Nederland zijn geboren. Het CBS kijkt echter alleen naar de ouders. Dat wil dus zeggen dat iemand met vier grootouders heeft die in het buitenland zijn geboren, als een zogenaamde 'autochtoon' wordt gezien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219399592
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heeft niets met 'zuiver bloed' te maken.

Ik denk als eerste dat dit vrij lastig is om te definiëren omdat we het hier voornamelijk over cultuur hebben. Maar een goed uitgangspunt zou wellicht zijn om verder te kijken dan mogelijke familiere generaties die nog leven. Dus zolang iemand een (over)grootouder heeft die hier niet is geboren, heeft die persoon een migratieachtergrond.

Je zou dan dus pas autochtoon zijn als alle acht overgrootouders in Nederland zijn geboren. Het CBS kijkt echter alleen naar de ouders. Dat wil dus zeggen dat iemand met vier grootouders heeft die in het buitenland zijn geboren, als een zogenaamde 'autochtoon' wordt gezien.
OK, dus nog een generatie verder kijken. En dan vind je het wel goed? Of begin je dan over 30 jaar weer?
pi_219399593
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:10 schreef probeer het volgende:

[..]
Mensen in bepaalde contreien willen nou eenmaal elke allochtoon homo voor de trein gooien.

Dit "past" beter denk ik....
:')
pi_219399605
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Integendeel, ik benoem het zoals het is. Misschien moet je jezelf ook afvragen hoe het komt dat mensen voor zulke groepen, die op negatieve wijze zijn oververtegenwoordigd in de bres blijven springen?
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:12 schreef probeer het volgende:

[..]
De laatste oma krijgt een beroerte, en hoppa, je bent autochtoon?

Ja, heel werkbaar.
Dat doet toch niets af aan de plek waar die grootouder ter wereld is gekomen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219399616
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:13 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dit "past" beter denk ik....
Wel heftig dat je, of eh.. mensen uit bepaalde contreien *winkwink* daar voor uit durft te komen zeg.

Ik vind het maar barbaars.
  woensdag 3 december 2025 @ 10:15:42 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219399621
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:12 schreef probeer het volgende:

[..]
De laatste oma krijgt een beroerte, en hoppa, je bent autochtoon?

Ja, heel werkbaar.
Je moet toch een beetje creatief denken wanneer je eigenlijk wil dat iemands culture achtergrond bepaalt of hij wel of geen autochtoon is?
Huilen dan.
pi_219399635
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:15 schreef probeer het volgende:

[..]
Wel heftig dat je, of eh.. mensen uit bepaalde contreien *winkwink* daar voor uit durft te komen zeg.

Dit is nochtans het gedachtegoed van veel van de groepen waar jij geregeld voor in de bres springt. Binnen de culturen van zulke groepen, heeft men namelijk niet bepaald een positief beeld over homoseksualiteit.
pi_219399642
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel, ik benoem het zoals het is. Misschien moet je jezelf ook afvragen hoe het komt dat mensen voor zulke groepen, die op negatieve wijze zijn oververtegenwoordigd in de bres blijven springen?
[..]
Dat doet toch niets af aan de plek waar die grootouder ter wereld is gekomen?
Het ligt er zo dik bovenop dat je ze alleen als autochtoon ziet wanneer ze zich net als blanke Nederlanders gedragen. Met al je posts over hun minderwaardige cultuur. Maar blijf lekker aanklooien met 'geboorteland van ouders/grootouders hoor'.

En dan in dat andere topic betogen dat ze allemaal het land uitgeschopt moeten worden, want woningnood. Ongeacht permanente verblijfsstatus of naturalisatie. Want he, die verrekte cultuur van ze.
  woensdag 3 december 2025 @ 10:18:37 #87
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219399645
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel, ik benoem het zoals het is.
Ja, vast. Echt sterk beargumenteerd ook. Ik geloof het meteen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huilen dan.
pi_219399649
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is nochtans het gedachtegoed van veel van de groepen waar jij geregeld voor in de bres springt. Binnen de culturen van zulke groepen, heeft men namelijk niet bepaald een positief beeld over homoseksualiteit.
Dat jij me dat in de schoenen probeert te schuiven maakt het niet waar.
pi_219399655
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je moet toch een beetje creatief denken wanneer je eigenlijk wil dat iemands culture achtergrond bepaalt of hij wel of geen autochtoon is?
De definitie die ik opper is nochtans niets 'creatief' aan. Sterker nog, deze is rationeel en goed onderbouwd.

Maar probeer jij eens te onderbouwen waarom de definitie van het CBS een goede definitie zou zijn? Waarom is Achmed of Aisha, die Arabisch als moedertaal heeft, een afkeer van de Westerse cultuur en vier ouders die in Marokko of Syrië geboren zijn een autochtone Nederlander? Niets maakt zo'n individu namelijk autochtoon Nederlands.
  Miss 200.000.000! woensdag 3 december 2025 @ 10:22:15 #90
367000 roos94
pi_219399661
Fok zit vol racisten
pi_219399669
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Somalië, leuk land voor homo's idd....

Dit stuk stront uit de OP komt naar NL samen met anderen, worden "vertroeteld" en we krijgen als dank een zware criminele verkrachter erbij...
  woensdag 3 december 2025 @ 10:24:03 #92
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219399672
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 09:42 schreef probeer het volgende:

[..]
Klopt, dan screenen we en proberen we de potentiële daders er uit te pikken. Niets mis mee.

Wat we niet doen, is zeggen dat we dat hele vliegen dan maar gewoon stoppen.

Dank je dat je met je voorbeeld mijn punt bevestigd.
Nee natuurlijk zeg je dat niet als je met bronnen van vd Beek aankomt.

Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219399681
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 06:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zal wel vrijspraak worden, want hij heeft een kleurtje.
Nee joh. Gewoon een lagere straf voor de verkrachter om uitzetting te voorkomen.
We zijn compleet gek in dit land.

quote:
Rechter straft asielzoeker die vrouw verkrachtte lichter om uitzetting te voorkomen'

Een 38-jarige Afghaanse asielzoeker die in 2016 een licht verstandelijk beperkte vrouw van 18 verkrachtte, heeft van de rechtbank in Amsterdam een lagere straf gekregen om uitzetting te voorkomen. Dat meldt De Telegraaf. De rechtbank oordeelde dat de straf niet de consequentie mag hebben dat Zaman S. kan worden uitgezet.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rkrachtte-lichter-om
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219399686
Hamzagenot
pi_219399690
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De definitie die ik opper is nochtans niets 'creatief' aan. Sterker nog, deze is rationeel en goed onderbouwd.

Maar probeer jij eens te onderbouwen waarom de definitie van het CBS een goede definitie zou zijn? Waarom is Achmed of Aisha, die Arabisch als moedertaal heeft, een afkeer van de Westerse cultuur en vier ouders die in Marokko of Syrië geboren zijn een autochtone Nederlander? Niets maakt zo'n individu namelijk autochtoon Nederlands.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Het ligt er zo dik bovenop dat je ze alleen als autochtoon ziet wanneer ze zich net als blanke Nederlanders gedragen. Met al je posts over hun minderwaardige cultuur. Maar blijf lekker aanklooien met 'geboorteland van ouders/grootouders hoor'.

En dan in dat andere topic betogen dat ze allemaal het land uitgeschopt moeten worden, want woningnood. Ongeacht permanente verblijfsstatus of naturalisatie. Want he, die verrekte cultuur van ze.
Aap, mouw.
  woensdag 3 december 2025 @ 10:27:26 #96
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219399691
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:23 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Somalië, leuk land voor homo's idd....
Wie zegt dat?
quote:

Dit stuk stront uit de OP komt naar NL samen met anderen, worden "vertroeteld" en we krijgen als dank een zware criminele verkrachter erbij...
En ondertussen wordt iedereen, inclusief de homoseksuele mannen die uit dat land vluchten, weggezet als 'zware criminele verkrachters'.
Huilen dan.
pi_219399692
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:19 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat jij me dat in de schoenen probeert te schuiven maakt het niet waar.
Je kunt er je eigen pohi op nagaan. Je springt nogal eens in de bres voor bijvoorbeeld migranten of moslims. De meeste Islamitische landen hebben niet bepaald een homovriendelijk beleid zullen we maar zeggen. Toch spring jij maar wat graag voor zulke mensen in de bres.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Met gedrag heeft het natuurlijk zeker te maken, met blank zijn daarentegen niet. Er zijn genoeg mensen die niet blank zijn maar zich conform gedragen aan de Westerse cultuur en dus ook Westers zijn.

Migranten die naar het Westen komen (hun keuze) verwacht je ook dergelijk gedrag van. Helaas zien we echter vaak het tegenovergestelde: in afzijdige bubbels, zet men de leefwijze van het herkomstland voort die vaak een negatief effect heeft op de inheemse (autochtone) cultuur.
pi_219399710
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:27 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Aap, mouw.
Zaken zoals Arabisch spreken en een afkeer hebben van de Westerse cultuur zijn dus ook culturele aspecten, geen zaken die met huidskleur te maken hebben. Maar bedankt voor het onderstrepen van mijn punt. Je zit helaas zelf nogal vast in een nogal raciaal wereldbeeld (iets dat helaas voor meerderen van progressief linkse politieke signatuur geldt), niet ik.
pi_219399717
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 15:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Onder andere omdat er veel media en mensen zijn die niets liever doen dan al die zedendelicten gepleegd door immigranten (of wat zij vinden dat immigranten zijn omdat ze de verkeerde kleur of religie hebben) breed uit te meten.
Ja, er zitten ook onder immigranten en moslims mannen die zich als beesten gedragen. Als aan ieder zedendelict evenveel aandacht besteed zou worden, zou men zien dat ook onder de gewone kaaskoppen zich genoeg van dergelijke types bevinden.

En in 99% van de gevallen (ok, misschien overdreven, het kan ook 95% zijn) betreft het inderdaad een man die de dader is.
Tja, feit blijft wel dat als dit figuur in Somalië was gebleven of eerder terug gestampt was, het slachtoffer niet met zo'n trauma was opgezadeld...

Snap je waar ik heen wil?
Haal nóg meer mensen ongecontroleerd hierheen waar, dus vaak bewezen, veel moordenaars/verkrachters/terroristen tussen zitten..

Nee, Judith S, dit is géén hysterie...
pi_219399719
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt er je eigen pohi op nagaan. Je springt nogal eens in de bres voor bijvoorbeeld migranten of moslims. De meeste Islamitische landen hebben niet bepaald een homovriendelijk beleid zullen we maar zeggen. Toch spring jij maar wat graag voor zulke mensen in de bres.
[..]
Met gedrag heeft het natuurlijk zeker te maken, met blank zijn daarentegen niet. Er zijn genoeg mensen die niet blank zijn maar zich conform gedragen aan de Westerse cultuur en dus ook Westers zijn.

Migranten die naar het Westen komen (hun keuze) verwacht je ook dergelijk gedrag van. Helaas zien we echter vaak het tegenovergestelde: in afzijdige bubbels, zet men de leefwijze van het herkomstland voort die vaak een negatief effect heeft op de inheemse (autochtone) cultuur.
Ik spring in de bres voor niet-criminele vluchtelingen. Waaronder oa homoseksuelen, en mensen die juist vluchten voor wat jou (en mij) zo tegenstaat in die landen.

En als je door blijft gaan met dit soort ongefundeerde beschuldigingen dan begin ik ook, en zal een modje het ontspoorde topic ws sluiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')