Het is geen vrouw, toch?quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:42 schreef DefKu het volgende:
https://www.l1nieuws.nl/n(...)-spoor-en-grijpen-in
Een vrouw komt op een zomerdag terug van haar werk. Bij haar auto in Oostrum wordt ze uit het niets op gruwelijke wijze aangevallen. De 30-jarige Hamza M. wil haar dwingen tot seks en wurgt haar. Zij roept om hulp.
Het zou een filmscenario kunnen zijn, maar dat is het niet. Op 7 augustus 2024 gebeurt dit werkelijk met een vrouw.
Vluchten uit kliniek
Tijdens de rechtszaak wordt dinsdag duidelijk dat Hamza M. eerder die dag uit kliniek Stevig in Oostrum wist te ontsnappen door over een hoge muur te klimmen. Stevig biedt klinische behandelingen aan binnen vrijwillige, gedwongen en strafrechtelijke kaders, inclusief crisisopname. In de avond ziet hij de brunette bij haar auto staan, geparkeerd in de buurt van het station van Oostrum. De in Somalië geboren man loopt naar haar toe, vraagt haar iets en raakt opgewonden. Zij voelt zich niet veilig en stapt in haar auto.
Schreeuwen om hulp
Hij trekt de deur aan de bestuurderskant open en gaat bovenop haar zitten. Zij kan geen kant op terwijl M. haar overal aanraakt. Zij schreeuwt, schopt en krabt. Het slachtoffer probeert de bijrijdersdeur te openen en te vluchten. Zij hangt buiten de auto terwijl M. haar probeert te wurgen. Het slachtoffer denkt dat ze doodgaat en schreeuwt om hulp.
Het geschreeuw gaat door merg en been. Twee mannen rennen over het spoor om bij het slachtoffer te komen. Ook een andere getuige grijpt in, en trekt M. van de vrouw af. Diezelfde dag wordt M. door de politie gearresteerd.
Detail: M. is in het verleden meerdere malen veroordeeld voor seksuele misdrijven, zoals aanranding en ontucht met een minderjarige. Hij is door deskundigen onderzocht, waarbij schizofrenie bij hem is vastgesteld. Verder lijdt hij aan een parafiele stoornis. Dat betekent dat M. op een andere manier tegen seks aankijkt dan een gemiddeld persoon.
Volgens het Openbaar Ministerie (OM) bevat het dossier voldoende bewijs. "De verklaring van de aangeefster wordt ondersteund door getuigenverklaringen, dna-onderzoek én de verklaring van de verdachte op zitting", aldus de officier van justitie. Het OM eist een gevangenisstraf van vijf jaar en tbs met dwangverpleging.
De advocaat van M. vindt de strafeis veel te hoog en verzoekt de rechtbank om zijn cliënt volledig ontoerekeningsvatbaar te verklaren.
De rechtbank doet over twee weken uitspraak.
Vast weer een mannenprobleem
Onder andere omdat er veel media en mensen zijn die niets liever doen dan al die zedendelicten gepleegd door immigranten (of wat zij vinden dat immigranten zijn omdat ze de verkeerde kleur of religie hebben) breed uit te meten.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:44 schreef DefKu het volgende:
[..]
Nee, maar wel opvallend veel immigranten de laatste tijd. Hoe zou dat nou komen?
We moeten gewoon besnijdenis verbieden.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:45 schreef RotatoR het volgende:
We kunnen zo langzamerhand spreken van een cultuurprobleem in plaats van een mannenprobleem.
In Venray/Oostrum zit dan het dan ook vol met gekke lui, asielzoekers, TBS' rs, verslaafden en noem het allemaal maar op.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:44 schreef DefKu het volgende:
[..]
Nee, maar wel opvallend veel immigranten de laatste tijd. Hoe zou dat nou komen?
De statistieken wijzen op een heel ander beeld. Beetje feitenvrij geneuzel dus deze post.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onder andere omdat er veel media en mensen zijn die niets liever doen dan al die zedendelicten gepleegd door immigranten (of wat zij vinden dat immigranten zijn omdat ze de verkeerde kleur of religie hebben) breed uit te meten.
Ja, er zitten ook onder immigranten en moslims mannen die zich als beesten gedragen. Als aan ieder zedendelict evenveel aandacht besteed zou worden, zou men zien dat ook onder de gewone kaaskoppen zich genoeg van dergelijke types bevinden.
En in 99% van de gevallen (ok, misschien overdreven, het kan ook 95% zijn) betreft het inderdaad een man die de dader is.
Enkeltje Venray is hier nog steeds een gevleugelde uitspraak.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:57 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
In Venray/Oostrum zit dan het dan ook vol met gekke lui, asielzoekers, TBS' rs, verslaafden en noem het allemaal maar op.
Dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Enkeltje Venray is hier nog steeds een gevleugelde uitspraak.
Bagatelliseer dit maar weer.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:42 schreef DefKu het volgende:
https://www.l1nieuws.nl/n(...)-spoor-en-grijpen-in
Vast weer een mannenprobleem
Ik ben benieuwd naar die cijfers.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De statistieken wijzen op een heel ander beeld.
Zo benieuwd ben je niet anders had je het CBS wel geraadpleegd en cijfers kunnen zien die al talloze keren zijn gedeeld in topics als deze.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar die cijfers.
Klopt, daarvoor boeit het mij te weinig om deze 'zomaar' op te zoeken. Maar na het lezen van dit topic heb ik die interesse iets meer. Maar te weinig om het zelf op te zoeken.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zo benieuwd ben je niet anders had je het CBS wel geraadpleegd en cijfers kunnen zien die al talloze keren zijn gedeeld in topics als deze.
Precies, besnijdenis is maar half werk. Of een intacte penis of helemaal geen penis in Nederland, besneden mannen blijken veel te gevaarlijk.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:54 schreef thedeedster het volgende:
[..]
We moeten gewoon besnijdenis verbieden.
Laat ze maar zien.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De statistieken wijzen op een heel ander beeld. Beetje feitenvrij geneuzel dus deze post.
Hou op met je kleur. Ze komen uit een verkrachtingscultuur, ik vind dat een verkeerde cultuur, jij blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onder andere omdat er veel media en mensen zijn die niets liever doen dan al die zedendelicten gepleegd door immigranten (of wat zij vinden dat immigranten zijn omdat ze de verkeerde kleur of religie hebben) breed uit te meten.
De derde getuige die de dader van haar aftrok? Dat zal allicht ook een man geweest zijn net als de twee die het spoor over kwamen rennen. Lekker is dat, je kunt weer lijf en leden wagen om met een of andere wilde te vechten om een vrouw te redden en dan krijg je nog de schuld ook omdat je ook een man bent en vrouwen massaal weigeren het meest acute probleem met hun veiligheid te onderkennen. 99,9% van de autochtone mannen staat aan jullie kant, zij zijn degenen die moeten ingrijpen tegen zowel barbaren als gestoorden. Een beetje waardering zou wel op zijn plaats zijn, maar ook die offeren vrouwen op het altaar van het politiek correcte wensdenken.quote:
die 99,9% is een sprookje. Zo lang autochtone mannen daar niet aan willen, houdt het gewoon op.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hou op met je kleur. Ze komen uit een verkrachtingscultuur, ik vind dat een verkeerde cultuur, jij blijkbaar niet.
Hou op met je kleur, ze komen uit een verkeerde cultuur, een verkrachtingscultuur namelijk.
[..]
De derde getuige die de dader van haar aftrok? Dat zal allicht ook een man geweest zijn net als de twee die het spoor over kwamen rennen. Lekker is dat, je kunt weer lijf en leden wagen om met een of andere wilde te vechten om een vrouw te redden en dan krijg je nog de schuld ook omdat je ook een man bent en vrouwen massaal weigeren het meest acute probleem met hun veiligheid te onderkennen. 99,9% van de autochtone mannen staat aan jullie kant, zij zijn degenen die moeten ingrijpen tegen zowel barbaren als gestoorden. Een beetje waardering zou wel op zijn plaats zijn, maar ook die offeren vrouwen op het altaar van het politiek correcte wensdenken.
En dan nog TBS ook, dat begint zo'n beetje standaard te worden bij dit soort daders. Schop hem gewoon terug naar Somalië daar zal niemand zijn culturele stoornis met een psychische stoornis verwarren.
Ik snap niks van deze cijfers.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:31 schreef capricia het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED
Geregistreerde verdachten van misdrijven per 10.000 inwoners:
Nederlandse achtergrond 83
Somalische achtergrond 344
Voor een willekeurige vrouw verkrachten? Lijkt me niet. We hebben het hier niet over een dronken billenknijper in het uitgaansleven of de partijburelen van progressievelingen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
die 99,9% is een sprookje. Zo lang autochtone mannen daar niet aan willen, houdt het gewoon op.
Je moet inderdaad niet gaan shoppen in afzonderlijke statistieken.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik snap niks van deze cijfers.
Japanners, 20 in totaal en in de kolom per 10.000 inwoners 19.
Verder daders met westerse achter grond 72.890 + 31.680
Daders met niet westerse achtergrond 52.840
Het feit dat er onder de gewone kaaskoppen al genoeg gevaar schuilt voor vrouwen lijkt me al reden genoeg om niet ook nog eens extra gevaar voor vrouwen te importeren.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:52 schreef miss_sly het volgende:
Ja, er zitten ook onder immigranten en moslims mannen die zich als beesten gedragen. Als aan ieder zedendelict evenveel aandacht besteed zou worden, zou men zien dat ook onder de gewone kaaskoppen zich genoeg van dergelijke types bevinden.
De statistieken wijzen er op dat meer dan 99% van de mannen met een migratieachtergrond geen verdachte van een zedendelict is.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De statistieken wijzen op een heel ander beeld. Beetje feitenvrij geneuzel dus deze post.
Dit.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:04 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het feit dat er onder de gewone kaaskoppen al genoeg gevaar schuilt voor vrouwen lijkt me al reden genoeg om niet ook nog eens extra gevaar voor vrouwen te importeren.
Laat ik het anders zeggen: stel we vervangen alle mannelijke kaaskoppen in Nederland voor mannelijke immigranten. Neemt het gevaar voor vrouwen in Nederland dan:
A: af.
B: toe.
C: blijft gelijk
Bij ieder antwoord anders dan B ben je of een wegkijker of volkomen naïef.
Probeer, het nog eensquote:Op dinsdag 2 december 2025 19:13 schreef probeer het volgende:
[..]
De statistieken wijzen er op dat meer dan 99% van de mannen met een migratieachtergrond geen verdachte van een zedendelict is.
En een puike hifi zaak. Dat zit daar dan ook.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:57 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
In Venray/Oostrum zit dan het dan ook vol met gekke lui, asielzoekers, TBS' rs, verslaafden en noem het allemaal maar op.
Mijn hemel...quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En in 99% van de gevallen (ok, misschien overdreven, het kan ook 95% zijn) betreft het inderdaad een man die de dader is.
Tenminste geen Congolees, Afghaan of Georgiër dit keer. Lekker divers.quote:De in Somalië geboren man
Op zich is het best een cozy dorp, heb er ook ff gewoond maar kon er niet wennen. Of beter gezegd, ik had voor de verkeerde wijk gekozen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:21 schreef vosss het volgende:
[..]
En een puike hifi zaak. Dat zit daar dan ook.
Er zijn serieus Afrikaanse landen waar verkrachting onder omstandigheden niet strafbaar is.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn hemel...
Wanneer dringt het eens tot je <Knip> door dat geen hond ontkent dat ook kaaskoppen dit doen maar dat het nogal GEVOELIG LIGT bij dezelfde progressieve brigade dat terwijl vrouwenhaat vanuit westerse en christelijke kant al jaren wordt veroordeeld, types als jij direct in paniek geraken wanneer dat die zielige allochtonen betreft?
Serieus, kap eens met die tenenkrommende witte erfschuld-reflex.
Islam is een cultuur waarin vrouwenrechten er al vanaf het begin bekaaid vanaf komen. ACCEPTEER dat verdomme eens, aleer je hier weer de vredestichter komt uithangen.
Als feminist en progressief maar lansen blijven breken voor hoofddoeken, gescheiden gebedsruimten en al die andere waanzin... ga je schamen
Ze staan er, wat vind je ervan?quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Klopt, daarvoor boeit het mij te weinig om deze 'zomaar' op te zoeken. Maar na het lezen van dit topic heb ik die interesse iets meer. Maar te weinig om het zelf op te zoeken.
En aangezien jij ze schijnbaar paraat hebt, is het niet zo lastig om die gegevens te delen toch?
Écht hé? <Knip>quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn hemel...
Wanneer dringt het eens tot je <Knip> door dat geen hond ontkent dat ook kaaskoppen dit doen maar dat het nogal GEVOELIG LIGT bij dezelfde progressieve brigade dat terwijl vrouwenhaat vanuit westerse en christelijke kant al jaren wordt veroordeeld, types als jij direct in paniek geraken wanneer dat die zielige allochtonen betreft?
Serieus, kap eens met die tenenkrommende witte erfschuld-reflex.
Islam is een cultuur waarin vrouwenrechten er al vanaf het begin bekaaid vanaf komen. ACCEPTEER dat verdomme eens, aleer je hier weer de vredestichter komt uithangen.
Als feminist en progressief maar lansen blijven breken voor hoofddoeken, gescheiden gebedsruimten en al die andere waanzin... ga je schamen
En nog om vrijspraak bedelenquote:Detail: M. is in het verleden meerdere malen veroordeeld voor seksuele misdrijven, zoals aanranding en ontucht met een minderjarige
*Surprised Picachu*quote:hamza m.
Dan naar de gevangenis in Somalië, niet vrijheid geven de grens over, zodat hij nog meer rottigheid kan uithalen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:
We zijn in NL knettergek dat we Somaliërs for fuck sake de duurste klinieken en TBS behandelingen betalen.
Schop die gek er toch uit!
Daar maken ze hem gelijk dood.quote:Op dinsdag 2 december 2025 20:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan naar de gevangenis in Somalië, niet vrijheid geven de grens over, zodat hij nog meer rottigheid kan uithalen.
Oooooh, ja kijk...quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:42 schreef DefKu het volgende:
Verder lijdt hij aan een parafiele stoornis. Dat betekent dat M. op een andere manier tegen seks aankijkt dan een gemiddeld persoon.
Ik baseer me op de data van vd Beek. Maar toon gerust aan hoe het niet klopt.quote:
En nu? Waarom halen mensen zoals jij er een soort masochistisch genoegen uit dit te benadrukken terwijl het niet relevant is? 99% van de Duitsers was ook geen actieve Nazi en toch waren de Duitsers nogal oververtegenwoordigd bij de Nazibeweging. Wat is er zo erg aan om dingen te benoemen zoals ze zijn?quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:13 schreef probeer het volgende:
[..]
De statistieken wijzen er op dat meer dan 99% van de mannen met een migratieachtergrond geen verdachte van een zedendelict is.
Dit noemt men nou zelfkastijding. Mijn tergende hemel.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waar dan? ik zie alleen algemene misdaadcijfers hier gelinkt staan, niet die specifiek over dit onderwerp gaan.quote:
Allereerst, die eerste zin mag je achterwege laten, nergens voor nodig en niet waar. Ik haal daar allerminst genoegen uit.quote:Op woensdag 3 december 2025 01:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En nu? Waarom halen mensen zoals jij er een soort masochistisch genoegen uit dit te benadrukken terwijl het niet relevant is? 99% van de Duitsers was ook geen actieve Nazi en toch waren de Duitsers nogal oververtegenwoordigd bij de Nazibeweging. Wat is er zo erg aan om dingen te benoemen zoals ze zijn?
Het punt is toch gewoon, waarom zou je bewust massa's mensen hierheen halen die Nederland gemiddeld genomen onveiliger maken. De moord op Lisa en hoeveel andere misdrijven waren geheel voorkomen geweest als wij niet zo'n asielbeleid hadden gehad.quote:Op woensdag 3 december 2025 09:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Allereerst, die eerste zin mag je achterwege laten, nergens voor nodig en niet waar. Ik haal daar allerminst genoegen uit.
Het benoemen is op zichzelf niet erg. Die lui zijn inderdaad zwaar oververtegenwoordigd. 57 op de 10.000 zijn er 57 te veel.
Het probleem is echter, dat velen hier dat aangrijpen om de overige 9943 ook te willen weren. Die grijpen oa deze cijfers aan om voor een totale asielstop te pleiten. En daar ga ik niet in mee.
En eh, ik snap het punt wat je wil maken met de nazi's, maar om je correctere cijfers mee te geven.. In 1933 stemde 1/3e van Duitsland op ze, en in 1945 was ongeveer 10-12% van de Duitsers daadwerkelijk lid. De geallieerden vochten dan ook niet met elk Duits persoon.
Wat een rare instelling heb jij dan. Zolang we niet in staat zijn om de rotte appels te weren ga je toch niet door met instroom?quote:Op woensdag 3 december 2025 09:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Allereerst, die eerste zin mag je achterwege laten, nergens voor nodig en niet waar. Ik haal daar allerminst genoegen uit.
Het benoemen is op zichzelf niet erg. Die lui zijn inderdaad zwaar oververtegenwoordigd. 57 op de 10.000 zijn er 57 te veel.
Het probleem is echter, dat velen hier dat aangrijpen om de overige 9943 ook te willen weren. Die grijpen oa deze cijfers aan om voor een totale asielstop te pleiten. En daar ga ik niet in mee.
En eh, ik snap het punt wat je wil maken met de nazi's, maar om je correctere cijfers mee te geven.. In 1933 stemde 1/3e van Duitsland op ze, en in 1945 was ongeveer 10-12% van de Duitsers daadwerkelijk lid. De geallieerden vochten dan ook niet met elk Duits persoon.
De statistieken laten zien dat mensen met een migratieachtergrond een enorme oververtegenwoordiging kennen, ook als het om deze vorm van criminaliteit gaat. Het is dan ook opmerkelijk om te zien dat mensen in bepaalde contreien dit maar willen blijven ontkennen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt, dan screenen we en proberen we de potentiële daders er uit te pikken. Niets mis mee.quote:Op woensdag 3 december 2025 09:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat een rare instelling heb jij dan. Zolang we niet in staat zijn om de rotte appels te weren ga je toch niet door met instroom?
Het is net zo'n gelaten argument als Bontenbal voor de spreidingswet: "die mensen zijn hier nu eenmaal" ja, lul omdat we er niets aan doen.
Als er een vloeibare bom afgaat in een vliegtuig wordt ook iedereen gescreend op vloeibare stoffen in de koffer. En dan zegt men ook niet "Tja, statistisch is de kans heel klein".
Ik ontken niets, en ik verdedig het deel wat niet crimineel is.quote:Op woensdag 3 december 2025 09:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De statistieken laten zien dat mensen met een migratieachtergrond een enorme oververtegenwoordiging kennen, ook als het om deze vorm van criminaliteit gaat. Het is dan ook opmerkelijk om te zien dat mensen in bepaalde contreien dit maar willen blijven ontkennen.
De realiteit is dat je hier echt niemand meer over gaat gaslighten, behalve geestverwanten die aan dezelfde struisvogelpolitiek doen. Het blijft de vraag hoe dit toch komt, want zulke mensen zijn eigenlijk gewoon (zware) criminelen aan het verdedigen.
Als een groep op een dusdanige negatieve oververtegenwoordiging kent, dan is het risico te groot en dus weer de hele groep.quote:Op woensdag 3 december 2025 09:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor onzin joh. Misschien kan je een paar reacties citeren waarin dat volgens jou gebeurt?quote:Op woensdag 3 december 2025 09:40 schreef HowardRoark het volgende:
zulke mensen zijn eigenlijk gewoon (zware) criminelen aan het verdedigen.
1 op de 72 PVV Kamerleden is veroordeeld voor ontucht. Verbieden dus?quote:Op woensdag 3 december 2025 09:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als een groep op een dusdanige negatieve oververtegenwoordiging kent, dan is het risico te groot en dus weer de hele groep.
Dit is niets meer dan slim en logisch beleid. Het is namelijk vooraf niet vast te stellen wie zich zo gaat misdragen of niet, het enige wat je dus kunt doen is of iedere keer het risico nemen of uit voorzorg een hele groep weigeren. Dit laatste is natuurlijk de beste keus. Dat heeft men recent in de VS ook gedaan, wat een fantastisch besluit betrof.
De realiteit is ook dat veel mensen uit niet-Westerse landen, hier helemaal niets te zoeken hebben. Dat is dus nog een prima tweede argument om groepen met een dergelijke oververtegenwoordiging te weigeren.
Ah gelukkig, dan moeten die vrouwen ook niet zo zeiken als ze verkracht worden en een veilige omgeving willen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat dit specifiek op FOK! zou gebeuren. Ik heb gezegd dat mensen die in de bres blijven springen voor groepen die op een negatieve manier (zoals in de criminaliteit) zijn oververtegenwoordigd, eigenlijk criminelen verdedigen.quote:Op woensdag 3 december 2025 09:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor onzin joh. Misschien kan je een paar reacties citeren waarin dat volgens jou gebeurt?
Kan hij niet, want dat doet niemand.quote:Op woensdag 3 december 2025 09:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor onzin joh. Misschien kan je een paar reacties citeren waarin dat volgens jou gebeurt?
Correct.quote:Op woensdag 3 december 2025 09:51 schreef Zoddie het volgende:
Vergeet ook niet dat vanaf de 3e Generatie een immigrant gewoon als Kaaskop telt in CBS statistieken.
Dus Mohammed die aan de vrouwtjes zit, telt gewoon als een Karel.
En hoeveel generaties moet iemand volgens jou in Nederland wonen alvorens Nederlander te zijn? Naturalisatie is niet genoeg? Hoe puur moet het bloed zijn HR?quote:Op woensdag 3 december 2025 09:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
En dat is natuurlijk een ook doelbewuste keuze, om een deel van de oververtegenwoordiging te kunnen wegmoffelen.
Je zult hier eerst moeten onderbouwen hoe je 'zuiver bloed' precies wilt definiëren ...quote:Op woensdag 3 december 2025 09:56 schreef probeer het volgende:
[..]
En hoeveel generaties moet iemand volgens jou in Nederland wonen? Hoe zuiver moet het bloed zijn HR?
Dat is onzin.quote:Op woensdag 3 december 2025 09:56 schreef probeer het volgende:
[..]
En hoeveel generaties moet iemand volgens jou in Nederland wonen alvorens Nederlander te zijn? Naturalisatie is niet genoeg? Hoe puur moet het bloed zijn HR?
Ik acht de CBS definities omtrent allochtoon en autochtoon prima.quote:Op woensdag 3 december 2025 09:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je zult hier eerst moeten onderbouwen hoe je 'zuiver bloed' precies wilt definiëren ...
Toch lastig he, als je iemand die je net hebt lopen opjutten met je retoriek terug moet roepen wanneer ze iets zwaar crimineels en onmenselijk voorstellen.quote:Op woensdag 3 december 2025 09:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat hoeft nu ook weer allemaal niet, dat zijn bijna Middeleeuwse strafmaatregelen die we in sommige Islamitische landen nog zien. Uitzetten was een betere optie geweest. Meteen hardhandig terugsturen terugsturen naar het land van herkomst.
Wat een bijzonder staaltje hersengymnastiek.quote:Op woensdag 3 december 2025 09:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat dit specifiek op FOK! zou gebeuren. Ik heb gezegd dat mensen die in de bres blijven springen voor groepen die op een negatieve manier (zoals in de criminaliteit) zijn oververtegenwoordigd, eigenlijk criminelen verdedigen.
Want uit het negatieve gedrag dat binnen zo een groep aanwezig is, wil men dat vooral geen conclusies worden getrokken. Kortom, dat is struisvogelpolitiek en daarmee verkom je dat reële proberen die de samenleving in gevaar brengen worden benoemd en aangepakt.
Men wil eigenlijk liever dat er wordt weggekeken en mensen uit zulke landen gewoon hier blijven mogen komen, ook al eindigt een disproportioneel deel in de criminaliteit.
Dit terwijl de oplossing is simpel is: laten we als voorbeeld Algerijnen nemen, die kennen een flinke oververtegenwoordiging in de criminaliteit volgens het CBS (bron). Een goede aanpak zou zijn om migratie uit Algerije te weren vanwege dit wangedrag.
Zulke mensen zijn eigenlijk gewoon (zware) racisten aan het verdedigen.quote:Op woensdag 3 december 2025 09:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Kan hij niet, want dat doet niemand.
Maar Howard houdt er gewoon van om te demoniseren. En dan ook nog eens via een zeer laf en indirect 'bepaalde mensen'.
Er zijn ook bepaalde mensen die enorme achterlijke racisten zijn. Bepaalde mensen. Uit contreien.
Mensen in bepaalde contreien willen nou eenmaal elke allochtoon voor de trein gooien.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat een bijzonder staaltje hersengymnastiek.
Ik heb gezegd dat mensen die in de bres blijven springen voor groepen die op een negatieve manier (zoals in de criminaliteit) zijn oververtegenwoordigd, eigenlijk criminelen verdedigen.
"Eigenlijk"? Dat is nogal een stelling. Kan je uitleggen hoe je hierbij komt?
Verder zie ik je een hoop dingen invullen die louter in jouw hoofd bestaande personen zouden willen, op basis waarvan je vervolgens allerlei gevolgtrekkingen maakt.
Dat heeft niets met 'zuiver bloed' te maken.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik acht de CBS definities omtrent allochtoon en autochtoon prima.
Jij hebt er moeite mee, dus laat maar horen hoe je het anders zou doen, opdat de gemene boze overheid niet meer criminaliteit statistieken bewust kan verhullen.
OK, dus nog een generatie verder kijken. En dan vind je het wel goed? Of begin je dan over 30 jaar weer?quote:Op woensdag 3 december 2025 10:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat heeft niets met 'zuiver bloed' te maken.
Ik denk als eerste dat dit vrij lastig is om te definiëren omdat we het hier voornamelijk over cultuur hebben. Maar een goed uitgangspunt zou wellicht zijn om verder te kijken dan mogelijke familiere generaties die nog leven. Dus zolang iemand een (over)grootouder heeft die hier niet is geboren, heeft die persoon een migratieachtergrond.
Je zou dan dus pas autochtoon zijn als alle acht overgrootouders in Nederland zijn geboren. Het CBS kijkt echter alleen naar de ouders. Dat wil dus zeggen dat iemand met vier grootouders heeft die in het buitenland zijn geboren, als een zogenaamde 'autochtoon' wordt gezien.
Dit "past" beter denk ik....quote:Op woensdag 3 december 2025 10:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Mensen in bepaalde contreien willen nou eenmaal elke allochtoon homo voor de trein gooien.
Integendeel, ik benoem het zoals het is. Misschien moet je jezelf ook afvragen hoe het komt dat mensen voor zulke groepen, die op negatieve wijze zijn oververtegenwoordigd in de bres blijven springen?quote:Op woensdag 3 december 2025 10:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat een bijzonder staaltje hersengymnastiek.
Ik heb gezegd dat mensen die in de bres blijven springen voor groepen die op een negatieve manier (zoals in de criminaliteit) zijn oververtegenwoordigd, eigenlijk criminelen verdedigen.
"Eigenlijk"? Dat is nogal een stelling. Kan je uitleggen hoe je hierbij komt?
Verder zie ik je een hoop dingen invullen die louter in jouw hoofd bestaande personen zouden willen, op basis waarvan je vervolgens allerlei gevolgtrekkingen maakt.
Dat doet toch niets af aan de plek waar die grootouder ter wereld is gekomen?quote:Op woensdag 3 december 2025 10:12 schreef probeer het volgende:
[..]
De laatste oma krijgt een beroerte, en hoppa, je bent autochtoon?
Ja, heel werkbaar.
Wel heftig dat je, of eh.. mensen uit bepaalde contreien *winkwink* daar voor uit durft te komen zeg.quote:
Je moet toch een beetje creatief denken wanneer je eigenlijk wil dat iemands culture achtergrond bepaalt of hij wel of geen autochtoon is?quote:Op woensdag 3 december 2025 10:12 schreef probeer het volgende:
[..]
De laatste oma krijgt een beroerte, en hoppa, je bent autochtoon?
Ja, heel werkbaar.
Dit is nochtans het gedachtegoed van veel van de groepen waar jij geregeld voor in de bres springt. Binnen de culturen van zulke groepen, heeft men namelijk niet bepaald een positief beeld over homoseksualiteit.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Wel heftig dat je, of eh.. mensen uit bepaalde contreien *winkwink* daar voor uit durft te komen zeg.
Ik vind het maar barbaars.
Het ligt er zo dik bovenop dat je ze alleen als autochtoon ziet wanneer ze zich net als blanke Nederlanders gedragen. Met al je posts over hun minderwaardige cultuur. Maar blijf lekker aanklooien met 'geboorteland van ouders/grootouders hoor'.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel, ik benoem het zoals het is. Misschien moet je jezelf ook afvragen hoe het komt dat mensen voor zulke groepen, die op negatieve wijze zijn oververtegenwoordigd in de bres blijven springen?
[..]
Dat doet toch niets af aan de plek waar die grootouder ter wereld is gekomen?
Ja, vast. Echt sterk beargumenteerd ook. Ik geloof het meteen.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel, ik benoem het zoals het is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Dat jij me dat in de schoenen probeert te schuiven maakt het niet waar.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is nochtans het gedachtegoed van veel van de groepen waar jij geregeld voor in de bres springt. Binnen de culturen van zulke groepen, heeft men namelijk niet bepaald een positief beeld over homoseksualiteit.
De definitie die ik opper is nochtans niets 'creatief' aan. Sterker nog, deze is rationeel en goed onderbouwd.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je moet toch een beetje creatief denken wanneer je eigenlijk wil dat iemands culture achtergrond bepaalt of hij wel of geen autochtoon is?
Somalië, leuk land voor homo's idd....quote:Op woensdag 3 december 2025 10:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Wel heftig dat je, of eh.. mensen uit bepaalde contreien *winkwink* daar voor uit durft te komen zeg.
Ik vind het maar barbaars.
Nee natuurlijk zeg je dat niet als je met bronnen van vd Beek aankomt.quote:Op woensdag 3 december 2025 09:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt, dan screenen we en proberen we de potentiële daders er uit te pikken. Niets mis mee.
Wat we niet doen, is zeggen dat we dat hele vliegen dan maar gewoon stoppen.
Dank je dat je met je voorbeeld mijn punt bevestigd.
Nee joh. Gewoon een lagere straf voor de verkrachter om uitzetting te voorkomen.quote:Op woensdag 3 december 2025 06:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zal wel vrijspraak worden, want hij heeft een kleurtje.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rkrachtte-lichter-omquote:Rechter straft asielzoeker die vrouw verkrachtte lichter om uitzetting te voorkomen'
Een 38-jarige Afghaanse asielzoeker die in 2016 een licht verstandelijk beperkte vrouw van 18 verkrachtte, heeft van de rechtbank in Amsterdam een lagere straf gekregen om uitzetting te voorkomen. Dat meldt De Telegraaf. De rechtbank oordeelde dat de straf niet de consequentie mag hebben dat Zaman S. kan worden uitgezet.
quote:Op woensdag 3 december 2025 10:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De definitie die ik opper is nochtans niets 'creatief' aan. Sterker nog, deze is rationeel en goed onderbouwd.
Maar probeer jij eens te onderbouwen waarom de definitie van het CBS een goede definitie zou zijn? Waarom is Achmed of Aisha, die Arabisch als moedertaal heeft, een afkeer van de Westerse cultuur en vier ouders die in Marokko of Syrië geboren zijn een autochtone Nederlander? Niets maakt zo'n individu namelijk autochtoon Nederlands.
Aap, mouw.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Het ligt er zo dik bovenop dat je ze alleen als autochtoon ziet wanneer ze zich net als blanke Nederlanders gedragen. Met al je posts over hun minderwaardige cultuur. Maar blijf lekker aanklooien met 'geboorteland van ouders/grootouders hoor'.
En dan in dat andere topic betogen dat ze allemaal het land uitgeschopt moeten worden, want woningnood. Ongeacht permanente verblijfsstatus of naturalisatie. Want he, die verrekte cultuur van ze.
Wie zegt dat?quote:Op woensdag 3 december 2025 10:23 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Somalië, leuk land voor homo's idd....
En ondertussen wordt iedereen, inclusief de homoseksuele mannen die uit dat land vluchten, weggezet als 'zware criminele verkrachters'.quote:
Dit stuk stront uit de OP komt naar NL samen met anderen, worden "vertroeteld" en we krijgen als dank een zware criminele verkrachter erbij...
Je kunt er je eigen pohi op nagaan. Je springt nogal eens in de bres voor bijvoorbeeld migranten of moslims. De meeste Islamitische landen hebben niet bepaald een homovriendelijk beleid zullen we maar zeggen. Toch spring jij maar wat graag voor zulke mensen in de bres.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat jij me dat in de schoenen probeert te schuiven maakt het niet waar.
Met gedrag heeft het natuurlijk zeker te maken, met blank zijn daarentegen niet. Er zijn genoeg mensen die niet blank zijn maar zich conform gedragen aan de Westerse cultuur en dus ook Westers zijn.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Het ligt er zo dik bovenop dat je ze alleen als autochtoon ziet wanneer ze zich net als blanke Nederlanders gedragen. Met al je posts over hun minderwaardige cultuur. Maar blijf lekker aanklooien met 'geboorteland van ouders/grootouders hoor'.
Zaken zoals Arabisch spreken en een afkeer hebben van de Westerse cultuur zijn dus ook culturele aspecten, geen zaken die met huidskleur te maken hebben. Maar bedankt voor het onderstrepen van mijn punt. Je zit helaas zelf nogal vast in een nogal raciaal wereldbeeld (iets dat helaas voor meerderen van progressief linkse politieke signatuur geldt), niet ik.quote:
Tja, feit blijft wel dat als dit figuur in Somalië was gebleven of eerder terug gestampt was, het slachtoffer niet met zo'n trauma was opgezadeld...quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik spring in de bres voor niet-criminele vluchtelingen. Waaronder oa homoseksuelen, en mensen die juist vluchten voor wat jou (en mij) zo tegenstaat in die landen.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt er je eigen pohi op nagaan. Je springt nogal eens in de bres voor bijvoorbeeld migranten of moslims. De meeste Islamitische landen hebben niet bepaald een homovriendelijk beleid zullen we maar zeggen. Toch spring jij maar wat graag voor zulke mensen in de bres.
[..]
Met gedrag heeft het natuurlijk zeker te maken, met blank zijn daarentegen niet. Er zijn genoeg mensen die niet blank zijn maar zich conform gedragen aan de Westerse cultuur en dus ook Westers zijn.
Migranten die naar het Westen komen (hun keuze) verwacht je ook dergelijk gedrag van. Helaas zien we echter vaak het tegenovergestelde: in afzijdige bubbels, zet men de leefwijze van het herkomstland voort die vaak een negatief effect heeft op de inheemse (autochtone) cultuur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |