abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219400072
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoezo is 'wegkijken' onlosmakelijk verbonden met 'in de bres springen'? Dat is immers hetgeen jij stelt.

@:Probeer doet dat juist expliciet niet. Je praat gewoon poep.
Nee hoor, gezien het feit dat het (als men überhaupt al reageert in topics zoals deze) het structureel uitloopt op het verdedigen van de groepen waar de daders toe behoort, wordt dat natuurlijk wel gedaan.

Daar doet het in de bres springen van jou voor een geestverwant verder niets aan af. Puntje bij paaltje zien we keer op keer dat er een reflex is in bepaalde kringen om groepen die op negatieve manieren in de statistieken zijn oververtegenwoordigd te willen verdedigen.
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat wordt je meteen verweten als je een wat meer genuanceerde mening post. Ook ben je dan medeverantwoordelijk voor zaken als verkrachting en in een enkel geval zou je dat zelf maar eens moeten ondergaan.

Het maakt discussieren of een gesprek hebben echt heel onaangenaam.
Jouw eerste post in dit topic betreft een flagrante ontkenning van de statistische realiteit die we mbt criminaliteit, waaronder zedendelicten, zien. Daar maak je het argument dat veel media en mensen niets liever doen dan criminaliteit gepleegd door migranten uit te lichten vanwege hun afkomst en huidskleur.

Waarna je vervolgens het beeld schetst dat dit onder autochtonen ook gebeurt en slechts een disproportionele aandacht naar de eerste groep het onderliggende probleem is. Vind je dit een genuanceerde post? Dat is het namelijk niet. Het is gaslighting.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 11:30:54 #127
5428 crew  miss_sly
pi_219400074
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het elke keer hebben over personen, groepen, "contreien", ... , waar vervolgens één of andere verzonnen eigenschap of gedraging op wordt geprojecteerd is gewoon een ontzettend sneu trucje om discussies persoonlijk te maken, en wel op een manier dat je je er bijna niet tegen kan verdedigen.
Nou dat. En dan is het niet tegen de policy, want het is toch niet op de persoon?
Een serieus gesprek, uitwisseling van meningen, wordt steeds meer onmogelijk gemaakt. Ik zeg steeds vaker maar niets, of niet nog meer na een enkele post, gezien wat je dan terugkrijgt. Heb ik geen zin in.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 3 december 2025 @ 11:33:25 #128
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219400084
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:30 schreef HowardRoark het volgende:
men
een geestverwant
bepaalde kringen
Ja, precies. Dat bedoel ik nou.

Bovenal geef je nog steeds geen antwoord op de oorspronkelijke vraag. Blijkbaar toch lastig?
Huilen dan.
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 11:33:25 #129
5428 crew  miss_sly
pi_219400085
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, gezien het feit dat het (als men überhaupt al reageert in topics zoals deze) het structureel uitloopt op het verdedigen van de groepen waar de daders toe behoort, wordt dat natuurlijk wel gedaan.

Daar doet het in de bres springen van jou voor een geestverwant verder niets aan af. Puntje bij paaltje zien we keer op keer dat er een reflex is in bepaalde kringen om groepen die op negatieve manieren in de statistieken zijn oververtegenwoordigd te willen verdedigen.
[..]
Jouw eerste post in dit topic betreft een flagrante ontkenning van de statistische realiteit die we mbt criminaliteit, waaronder zedendelicten, zien. Daar maak je het argument dat veel media en mensen niets liever doen dan criminaliteit gepleegd door migranten uit te lichten vanwege hun afkomst en huidskleur.

Waarna je vervolgens het beeld schetst dat dit onder autochtonen ook gebeurt en slechts een disproportionele aandacht naar de eerste groep het onderliggende probleem is. Vind je dit een genuanceerde post? Dat is het namelijk niet. Het is gaslighting.
En daarom ga ik niet met jou in discussie, omdat je me dingen in de schoenen schuift die ik niet heb gepost of denk.
pi_219400089
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou dat. En dan is het niet tegen de policy, want het is toch niet op de persoon?
Een serieus gesprek, uitwisseling van meningen, wordt steeds meer onmogelijk gemaakt. Ik zeg steeds vaker maar niets, of niet nog meer na een enkele post, gezien wat je dan terugkrijgt. Heb ik geen zin in.
Ik zou het probleem dus zoeken bij de toon die wordt gezet in de eerste posts. Als je een statistisch aantoonbaar probleem indirect wegzet als selectieve verontwaardiging en racisme, ben je zelf het probleem. Niet de mensen die op jou reageren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219400100
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En daarom ga ik niet met jou in discussie, omdat je me dingen in de schoenen schuift die ik niet heb gepost of denk.
Het staat er toch echt:
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 15:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Onder andere omdat er veel media en mensen zijn die niets liever doen dan al die zedendelicten gepleegd door immigranten (of wat zij vinden dat immigranten zijn omdat ze de verkeerde kleur of religie hebben) breed uit te meten.
Ja, er zitten ook onder immigranten en moslims mannen die zich als beesten gedragen. Als aan ieder zedendelict evenveel aandacht besteed zou worden, zou men zien dat ook onder de gewone kaaskoppen zich genoeg van dergelijke types bevinden.

En in 99% van de gevallen (ok, misschien overdreven, het kan ook 95% zijn) betreft het inderdaad een man die de dader is.
  Moderator woensdag 3 december 2025 @ 11:35:06 #132
5428 crew  miss_sly
pi_219400103
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou het probleem dus zoeken bij de toon die wordt gezet in de eerste posts. Als je een statistisch aantoonbaar probleem indirect wegzet als selectieve verontwaardiging en racisme, ben je zelf het probleem. Niet de mensen die op jou reageren.
Prima, dan kunnen we dus gewoon 'mannen' als groep voortaan helemaal wegzetten als verkrachters, want een aantal individuen uit die groep is daadwerkelijk een verkrachter, dus moeten we ze allemaal aanpakken en verwijten maken.
pi_219400106
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:24 schreef matspontius het volgende:

[..]
Waar is verkrachting terecht in de ogen van DIE mensen? En ik zie graag letterlijke quotes tegemoet
Ik noem nergens namen. Bepaalde contreien. Winkwink.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219400139
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Prima, dan kunnen we dus gewoon 'mannen' als groep voortaan helemaal wegzetten als verkrachters, want een aantal individuen uit die groep is daadwerkelijk een verkrachter, dus moeten we ze allemaal aanpakken en verwijten maken.
Vrouwelijke verkrachters zijn dan ook een unicum, volgens mij zal niemand dit proberen te ontkennen. Kortom, als het om 'verkrachting' gaat, mannen het grote probleem zijn, is een algemeen geaccepteerde realiteit. Daar is al consensus over.

Misschien moet je je afvragen hoe het komt dat mbt de enorme oververtegenwoordiging van migranten in de criminaliteit, deze er niet is en er nog altijd een aanzienlijke groep autochtonen is (waaronder dus jij) die wil doen alsof het allemaal maar racisme en selectieve verontwaardiging is?
pi_219400148
quote:
7s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bij een veroordeelde verkrachters ook meteen al diens mannelijke familieleden de bak in. Ze halen toch ergens die vrouw-onvriendelijke opvattingen vandaan he. Slechte familiecultuur en zulks.

/s
pi_219400154
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vrouwelijke verkrachters zijn dan ook een unicum, volgens mij zal niemand dit proberen te ontkennen. Kortom, als het om 'verkrachting' gaat, mannen het grote probleem zijn, is een algemeen geaccepteerde realiteit. Daar is al consensus over.

Misschien moet je je afvragen hoe het komt dat mbt de enorme oververtegenwoordiging van migranten in de criminaliteit, deze er niet is en er nog altijd een aanzienlijke groep autochtonen is (waaronder dus jij) die wil doen alsof het allemaal maar racisme en selectieve verontwaardiging is?
Dus dan maar alle mannen opsluiten of uitzetten? Niet? Ow.

Maar wel alle asielzoekers afwijzen of uitzetten? Hmm.
pi_219400174
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:31 schreef capricia het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED

Geregistreerde verdachten van misdrijven per 10.000 inwoners:
Nederlandse achtergrond 83
Somalische achtergrond 344
En in de cijfers van de Nederlandse achtergrond zitten ook nog genoeg mohammeds.
pi_219400188
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:44 schreef matspontius het volgende:

[..]
Benatwoord gewoon de vraag en lul er niet omheen. Want je insuineert van alles maar kan het vervolgens niet hard maken. Framen, demoniseren, mensen woorden in de mond leggen, etc. Dar ben je wel goed in. Staaf je bewering met quotes - zo niet, lul je uit je woke nek oO/
Ik heb dat 'bepaalde contreien' gewoon rechtstreeks van Howard geleend. Leek me wel zo makkelijk om hetzelfde taalgebruik te hanteren.
pi_219400191
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:43 schreef probeer het volgende:

[..]
Dus dan maar alle mannen opsluiten of uitzetten? Niet? Ow.

Maar wel alle asielzoekers afwijzen of uitzetten? Hmm.
En waar zou je mannelijke autochtonen heen willen sturen dan? En wat gaat er vervolgens met de vrouwelijke bevolking gebeuren, die worden allemaal lesbisch of zo? Je weet natuurlijk heus wel dat dit een enorme kromme vergelijking is.

Migranten uit bepaalde landen kun je daarentegen inderdaad prima weigeren als die groep zich herhaaldelijk op negatieve manieren gedragen. Door die groep te weigeren, verkom je dat het probleem groter wordt.

Dit nog naast het feit dat mensen uit verre landen op duizenden kilometers afstand hier helemaal niets te zoeken hebben.
pi_219400201
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:48 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik heb dat 'bepaalde contreien' gewoon rechtstreeks van Howard geleend. Leek me wel zo makkelijk om hetzelfde taalgebruik te hanteren.
Dat mag hoor. Ik heb jouw gekibbel met de user matspontius verder niet echt vervolgd. Ik ben trouwens ook geregeld gevraagd om een concretisering van zulke termen, zou jij dat hier ook kunnen?
  woensdag 3 december 2025 @ 12:01:52 #141
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219400255
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En waar zou je mannelijke autochtonen heen willen sturen dan?
Ik dacht aan die mythische plek waarnaar in bepaalde contreien wordt gerefereerd als "de regio".

quote:
En wat gaat er vervolgens met de vrouwelijke bevolking gebeuren,
Die kunnen 's nachts veilig over straat zonder bang te zijn dat ze iets naars overkomt.

quote:
die worden allemaal lesbisch of zo?
Goed idee :9~ .
quote:
Je weet natuurlijk heus wel dat dit een enorme kromme vergelijking is.
De vergelijking is sterker dan jij wil toegeven. Om in jouw woorden te spreken: misschien moet je je afvragen hoe dat komt.
Huilen dan.
pi_219400257
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:34 schreef roos94 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Poh :9~ moest ik single zijn zou ik er zeker op stuiteren
Hij heeft een hele vieze bovenlip
pi_219400335
quote:
19s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:45 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
En in de cijfers van de Nederlandse achtergrond zitten ook nog genoeg mohammeds.
Totaal aantal verdachten met Nederlandse achtergrond: 72.890

Totaal aantal verdachten met Somalische achtergrond: 1.260
pi_219400385
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 12:16 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Je weet dat ze vanaf de tweede generatie als Nederlander worden aangeduid?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219400482
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 12:16 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Aantal mensen met een Nederlandse achtergrond: 13.000.000

Aantal mensen met een Somalische achtergrond: 46.000

Ik zit dus liever in een bus vol met Nederlanders dan met Somaliërs.
  Redactie Sport woensdag 3 december 2025 @ 12:47:14 #146
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219400501
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 15:45 schreef RotatoR het volgende:
We kunnen zo langzamerhand spreken van een cultuurprobleem in plaats van een mannenprobleem.
Allebei, het zijn wel opvallend vaak mannen uit die cultuur tenslotte!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219400536
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 15:45 schreef RotatoR het volgende:
We kunnen zo langzamerhand spreken van een cultuurprobleem in plaats van een mannenprobleem.
Nee dat kunnen we niet.
pi_219400607
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:47 schreef probeer het volgende:

[..]
De niet-criminelen die met een geldige reden asiel aanvragen niet nee.

Die verdienen imo hulp.
Met rest bedoel ik dus wat ik verder quote, en waar je niet op reageerd. Mss was ik onduidelijk.
pi_219400614
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 12:53 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Nee dat kunnen we niet.
Prima als jij jezelf voor de gek wilt houden. Ik blijf het gewoon een cultuurprobleem noemen.
  woensdag 3 december 2025 @ 13:47:30 #150
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219400883
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 11:48 schreef probeer het volgende:

[..]
Maar waar staat dat verkrachting wordt goed gepraat? Lul niet om de brei heen!
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')