abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:30:23 #203
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219365205
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De mening van Buma is eruit. Dat is alles.
Een mening die een vaststaand feit gaat worden. Jetten kennende gaat hij liever met een wolk van linkse partijtjes in zee dan over rechts te gaan. Dus ik wens hem veel succes.
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
pi_219365378
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 17:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat woordje "leugenaar" ging de NRC en vooral de hoofdredacteur zelf mee marchanderen.

De hoofdredacteur had het bij het eerste bericht over 14 getuigen, het tweede schrijven van de hoofdredacteur reduceerde dat aantal (reactie op de lezersbrieven) en nu blijkt er helemaal niks van te kloppen.

"Leugenaar" was natuurlijk wel het meest gevoelige. Een voorkeur voor een middenkabinet is niet zo spannend (en geheel in lijn met wat D66 zelf officieel wil).

Het was dit woordje en later het woord "feeks" in de app dat hem de das om deed.
“Feeks” kwam uit een persoonlijke communicatie. Als alles wat iedereen wel eens laat vallen in een persoonlijke ideeën-uitwisseling door kranten in de openbaarheid geslingerd mag worden, wordt het leven voor 98% van de mensen niet leuker op. Er is nog zoiets als briefgeheim, ik snap niet waarom dat niet voor chatgesprekken zou gelden. En Yesilgöz spoort echt niet.

Met hun berichtgeving hebben ze bij het NRC veel schade aangericht. En kwalijk was het dat ze nadat iemand anders had geopenbaard dat hij verantwoordelijk was voor “leugenaar”, ze in persoonlijke correspondentie gingen graven om de man alsnog met pek en veren te besmeuren.
pi_219365546
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:42 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
“Feeks” kwam uit een persoonlijke communicatie. Als alles wat iedereen wel eens laat vallen in een persoonlijke ideeën-uitwisseling door kranten in de openbaarheid geslingerd mag worden
Niet iedereen, een informateur. Waarom is dat toch zo moeilijk te snappen? Ik ga er vanuit dat je je niet opzettelijk van de domme houdt? :?
pi_219365561
Ach ja, "heks" mag niet maar "feeks" is geen probleem. Wat maken het zichzelf toch moeilijk, en alleen maar omdat de tribe verdedigd moet worden :D
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:02:38 #207
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219365657
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:54 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, "heks" mag niet maar "feeks" is geen probleem. Wat maken het zichzelf toch moeilijk, en alleen maar omdat de tribe verdedigd moet worden :D
Niemand heeft gezegd dat "feeks" een bos bloemen verdient. Wel is er een wezenlijk verschil tussen publieke opruiing en daarmee het bespelen van je fans, en privé correspondentie.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219365711
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:54 schreef MoreDakka het volgende:
Het mag allebei niet in de publieke discussie, maar als je in een onderling gesprek geëmotioneerd wat frustratie uit over iemand door hem/haar een lul, een klootzak, een eikel, een kreng, een feeks een volkomen van de pot gerukte randdebiel of anders te noemen, dan is dat heel menselijk.
pi_219365712
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:02 schreef Klopkoek het volgende:
Oh wacht, NRC trekt dus ook het hele "feeks" artikel in.

Lekker dan!
Nee, daar linken ze naar, maar ze zeggen er over:

quote:
NRC kan niet instaan voor de zorgvuldige totstandkoming van dit artikel. De beschreven feiten kloppen, maar de aanleiding voor berichtgeving en de manier waarop wij bericht hebben voldoet niet aan onze journalistieke normen.
Dus de kern daarvan blijft wel staan en werd verder bij mijn weten ook niet betwist.

Althans, een onduidelijkheid wat er dacht ik was, was dat Wijers het had over een prive-appje, waar NRC het deed voorkomen alsof het groeps-appje was geweest. Sommigen grepen dat aan om Wijers voor leugenaar uit te maken.

Maar het was dus een appje van Wijers aan Sijthoff. Sijthoff heeft dat vervolgens in een groep gegooid van ondernemers die een VVD/CDA/D66 kabinet wilden zien en daaruit is het gelekt.
pi_219365776
Dan te denken dat dit totaal geen probleem was om de man tot informateur te benoemen.

pi_219366133
Fuck de NRC.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:50:31 #212
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219366163
Als het West-Brabantse dorp in zijn eentje de landelijke uitslag zou bepalen, zouden PVV, FvD, JA21 en BBB nu samen 81 Kamerzetels bezetten.
https://www.volkskrant.nl(...)-pas-komen~b8c00acb/

Moerdijk delenda est

Leuk natuurlijk hoe dit vertaalt wordt naar tradities en het dorp versus de stad, met klimaat en energietransitie als de grote boeman.

In plaats van de noden van de industrie (verwijst het artikel even naar) en het grootkapitaal.

edit: dit is een best wel frame bevestigend artikel. Het neemt het narratief van rechts bijna klakkeloos over.

[ Bericht 8% gewijzigd door Klopkoek op 28-11-2025 20:03:30 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219366566
Mona Keijzer vanavond niet te zien bij de NPO. Ze heeft Nieuwsuur afgebeld. -O-
pi_219366659
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:50 schreef Klopkoek het volgende:
Als het West-Brabantse dorp in zijn eentje de landelijke uitslag zou bepalen, zouden PVV, FvD, JA21 en BBB nu samen 81 Kamerzetels bezetten.
https://www.volkskrant.nl(...)-pas-komen~b8c00acb/

Moerdijk delenda est

Leuk natuurlijk hoe dit vertaalt wordt naar tradities en het dorp versus de stad, met klimaat en energietransitie als de grote boeman.

In plaats van de noden van de industrie (verwijst het artikel even naar) en het grootkapitaal.

edit: dit is een best wel frame bevestigend artikel. Het neemt het narratief van rechts bijna klakkeloos over.
Waar ik me nu oprecht wel voor schaam is dat de inwoners daar afgescheept worden met een fooi van 95% van de marktwaarde van hun huis.
  vrijdag 28 november 2025 @ 20:41:01 #215
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219366666
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:29 schreef zakjapannertje het volgende:
Mona Keijzer vanavond niet te zien bij de NPO. Ze heeft Nieuwsuur afgebeld. -O-
Wat is daar -O- aan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219366703
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat is daar -O- aan?
Het programma moet nog beginnen
  vrijdag 28 november 2025 @ 20:46:58 #217
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219366735
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:40 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Waar ik me nu oprecht wel voor schaam is dat de inwoners daar afgescheept worden met een fooi van 95% van de marktwaarde van hun huis.
Daar ben ik het mee eens en heb ik eerder wat over gezegd. Boeren krijgen doodleuk wél 120% bij onteigening. Want een machtiger lobby.

Radicaal-rechts is natuurlijk niet vies van onteigenen...
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 28 november 2025 @ 20:49:48 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219366772
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:44 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Het programma moet nog beginnen
Wat bedoel je? Ze hebben geen vervanger kunnen regelen?
  vrijdag 28 november 2025 @ 20:53:42 #219
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219366833
twitter

Wat een intens trieste smeerlap is en blijft Wierd Duk. Nu even de Joodse Raad van een paar generaties terug erbij slepen. Hoe zat het ook alweer met De Telegraaf zelf?

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m6lyouq3sk2f

"Ze zag er toen anders uit. Jonger en slanker."
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219366845
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat bedoel je? Ze hebben geen vervanger kunnen regelen?
Keijzer heeft heel wat uit te leggen de laatste tijd. Dit zit ook in haar portefeuille trouwens:
quote:
De opvang van Oekraïense vluchtelingen

Er zijn inmiddels bijna honderddertigduizend Oekraïners in Nederland. En zolang er geen einde van de oorlog in zicht is, stijgt hun aantal alleen maar. Oekraïners hebben binnen de EU een andere status dan vluchtelingen en asielzoekers uit andere landen. Maar die status loopt in maart 2027 af. De opvang blijft daardoor tijdelijk van aard en het bedrag dat gemeenten krijgen om die opvang te regelen, daalt. Gevolg dat de reguliere opvanglocaties uit hun voegen barsten. De Vereniging van Nederlandse Gemeenten trekt opnieuw aan de bel.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)w-ambassadeur-israel
pi_219367071
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:08 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Het mag allebei niet in de publieke discussie, maar als je in een onderling gesprek geëmotioneerd wat frustratie uit over iemand door hem/haar een lul, een klootzak, een eikel, een kreng, een feeks een volkomen van de pot gerukte randdebiel of anders te noemen, dan is dat heel menselijk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Niet iedereen, een informateur. Waarom is dat toch zo moeilijk te snappen? Ik ga er vanuit dat je je niet opzettelijk van de domme houdt? :?
  vrijdag 28 november 2025 @ 21:18:29 #222
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219367073
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:54 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Keijzer heeft heel wat uit te leggen de laatste tijd. Dit zit ook in haar portefeuille trouwens:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)w-ambassadeur-israel
Ja, dat weet ik. Ook het bekritiseren vd NOS en niet de CBS-cijfers gebruiken bijvoorbeeld.
pi_219367202
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, dat weet ik. Ook het bekritiseren vd NOS en niet de CBS-cijfers gebruiken bijvoorbeeld.
Het item over Oekraïners in Nederland.is voor vandaag geschrapt dus. Het werd nu niet aangekondigd
pi_219367230
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 21:32 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Het item over Oekraïners in Nederland.is voor vandaag geschrapt dus. Het werd nu niet aangekondigd
Omdat nieuwsuur het ook over haar pers uitspraken wil hebben en dat lijkt me volkomen terecht. Nogal laf om dan maar weg te blijven.
  vrijdag 28 november 2025 @ 21:42:41 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219367262
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 21:37 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Omdat nieuwsuur het ook over haar pers uitspraken wil hebben en dat lijkt me volkomen terecht. Nogal laf om dan maar weg te blijven.
Eens :Y
pi_219367302
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 21:37 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Toch nog uitgezonden. Zeer kort item. En als het zo doorgaat mag de rechter het weer oplossen. -O-
pi_219367352
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 21:48 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Toch nog uitgezonden. Zeer kort item. En als het zo doorgaat mag de rechter het weer oplossen. -O-
Het interview met de Israëlische ambassadeur nu is zeer de moeite waard. Nieuwsuur bijt zich er weer goed in vast ^O^ zonder de grens over te gaan richting zo'n diplomaat.
pi_219367541
Aldus over Logtenberggate. Hij had geen filmpje met de gewraakte uitspraak. Er waren ook geen 14 getuigen die deze uitspraak van Wijers hoorde. Waar is hij de fout ingegaan ? Dacht hij gedreven: snel scoren ?
Hij had een filmpje gezien met geen uitspraak, maar suggereerde dit wel . Hij zal best 14 mensen gesproken hebben die er bij waren, maar wat hij vroeg hij hen letterlijk, wat antwoordden ze ? Wilde hij graag denken dat Wijers zei "leugenaar" op dat podium. Wilde hij graag dat de 14 zeiden: ja... zo sprak Wijers?
Of als journalist deed hij - niet echt kwaadwillend- heel slecht zijn werk of hij belazerde bewust de publieke opinie
pi_219367546
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 21:57 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het interview met de Israëlische ambassadeur nu is zeer de moeite waard. Nieuwsuur bijt zich er weer goed in vast ^O^ zonder de grens over te gaan richting zo'n diplomaat.
shit... hij werd dus niet vertegenwoordiger van terroristen genoemd ?
pi_219367582
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 21:57 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik lees net in NWS dat de NOS en Nieuwsuur alleen maar extreemlinkse en antisemitische standpunten propageren.
pi_219367777
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 22:36 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Ik lees net in NWS dat de NOS en Nieuwsuur alleen maar extreemlinkse en antisemitische standpunten propageren.
Bijna omgekeerde wereld, als kind werd mij verteld dat al die commerciele omroepen alleen maar goedkope bagger uitzonden tussen de reklameblokken door. Nu wordt een kind verteld dat kijken naar de NPO een en al gore linkse indoctrinatie is.
pi_219367840
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:26 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Bijna omgekeerde wereld, als kind werd mij verteld dat al die commerciele omroepen alleen maar goedkope bagger uitzonden tussen de reklameblokken door. Nu wordt een kind verteld dat kijken naar de NPO een en al gore linkse indoctrinatie is.
Je moet ze gewoon vragen wie het gaat betalen en uitleggen dat verschil er moet zijn.
pi_219367869
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je moet ze gewoon vragen wie het gaat betalen en uitleggen dat verschil er moet zijn.
Verschil tussen wat?
pi_219367879
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:44 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Verschil tussen wat?
De mensen die er recht op hebben en de paupers? Het is VVD-praat.
pi_219367942
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Niemand heeft gezegd dat "feeks" een bos bloemen verdient. Wel is er een wezenlijk verschil tussen publieke opruiing en daarmee het bespelen van je fans, en privé correspondentie.
Als een VVD informateur het in 2021 in een privé app over Kaag had gezegd, was het huis ook te klein geweest. En dan had de Volkskrant daarover het hardst geschreeuwd, mevrouw Sitalsing voorop.
pi_219368256
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:57 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Als een VVD informateur het in 2021 in een privé app over Kaag had gezegd, was het huis ook te klein geweest. En dan had de Volkskrant daarover het hardst geschreeuwd, mevrouw Sitalsing voorop.
Ja en dan? Wat helpt dit om een formatie voor elkaar te krijgen? Dit gebagger remt alleen maar en leidt af van waar het werkelijk om gaat, zorg dat de zaken voor elkaar komen. Logisch dat er zo weinig vertrouwen is in de politiek, doorpakken ho maar, kop laten hangen naar populistische non talk. Zo ontiegelijk dom en achterlijk dat zelfs elk mens denkt dat de politiek alleen maar bestaat uit mensen met onderbuikgevoelens met hersenscapaciteiten van een beginnend lijdende aan dementie.

https://www.historischnieuwsblad.nl/de-oliecrisis-in-1973/

[ Bericht 2% gewijzigd door Firuze60 op 29-11-2025 01:20:26 ]
pi_219369056
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 01:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja en dan? Wat helpt dit om een formatie voor elkaar te krijgen? Dit gebagger remt alleen maar en leidt af van waar het werkelijk om gaat, zorg dat de zaken voor elkaar komen. Logisch dat er zo weinig vertrouwen is in de politiek, doorpakken ho maar, kop laten hangen naar populistische non talk. Zo ontiegelijk dom en achterlijk dat zelfs elk mens denkt dat de politiek alleen maar bestaat uit mensen met onderbuikgevoelens met hersenscapaciteiten van een beginnend lijdende aan dementie.
Allemaal leuk en aardig, we zullen zo iemand die een vrouwelijke politicus een feeks noemt maar door de vingers zien, maar dan ook geen ophef meer over tweets. Deal?

[ Bericht 0% gewijzigd door MoreDakka op 29-11-2025 10:03:45 ]
pi_219369159
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 09:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig, we zullen zo iemand die een vrouwelijke politicus een feeks noemt maar door de vingers zien, maar dan ook geen ophef meer over tweets. Deal?
Je ziet werkelijk geen verschil tussen in het openbaar wat roepen of publiceren en iets wat ik een besloten groep gezegd of geschreven wordt?
pi_219369175
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het grappige is dat niemand uit kan leggen wat hier mis mee is. Kritiek op de NOS is altijd goed, ook van een minister. Het idee dat kritiek geven de zogenaamde onafhankelijkheid aantast is een verzonnen illusie, het omgekeerde is juist waar. Zie ook de reden van de tweet: de NOS die stopt met posten op een bepaald platform. De NOS zegt hiermee expliciet bepaalde mensen uit te willen sluiten, dat maakt elke claim van onafhankelijkheid natuurlijk al absurd. Mijn mening is dat social media geen plaats is voor nieuws en dat alle journalisten en media er mee moeten stoppen, maar de NOS vindt social media juist enorm belangrijk.

Daarnaast klopt wat ze zegt ook nog eens, de NOS neemt regelmatig letterlijk dingen over van Hamas. Soms staat er dan wel bij dat het van Hamas komt, maar ja.

En de minister staat volledig vrij om welke cijfers dan ook te gebruiken, het is absurd om net te doen alsof het CBS ook vrij van kritiek is of dat de minister op welke manier dan ook verplicht is om die cijfers ergens voor te gebruiken. Allemaal gelegenheids'argumenten' om de #ophef goed te praten. Eerst boos worden, want het is Mona en die staat aan de verkeerde kant, daarna komen de 'argumenten' wel. Ik heb verder niets met die vrouw maar het blijft toch wel grappig hoe zij keer op keer iedereen weet te triggeren door dingen te zeggen die regelmatig waar zijn _O-
pi_219369180
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 10:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je ziet werkelijk geen verschil tussen in het openbaar wat roepen of publiceren en iets wat ik een besloten groep gezegd of geschreven wordt?
Haha leuke poging weer :D
pi_219369242
De Volkskrant deed onderzoek naar de logtenbergaffaire. Degelijk werk itt tot Logtenberg die nauwelijks genoemd werd in dit artikel. Ons dekt ons?
  zaterdag 29 november 2025 @ 10:28:57 #242
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219369278
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 10:23 schreef Bluesdude het volgende:
De Volkskrant deed onderzoek naar de logtenbergaffaire. Degelijk werk itt tot Logtenberg die nauwelijks genoemd werd in dit artikel. Ons dekt ons?
Thnx voor de link :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219369484
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 10:23 schreef Bluesdude het volgende:
Die Neefjes lijkt toch wel een heel dubieuze rol te hebben gespeeld. Daar zou ook wel wat meer verontwaardiging over mogen zijn, en die zou ook mogen afstralen op VVD/Yesilgöz.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219369566
Gaan er nog mensen naar het Malieveld vandaag? Demonstreren voor onze vlag, onze cultuur, ons ras? Thema is woningnood en dure boodschappen. En Agenda 2030.

Ben onderweg vanuit Zwolle
  zaterdag 29 november 2025 @ 11:25:20 #245
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219369578
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:24 schreef Astro_boy het volgende:
Gaan er nog mensen naar het Malieveld vandaag? Demonstreren voor onze vlag, onze cultuur, ons ras? Thema is woningnood en dure boodschappen. En Agenda 2030.

Zwolluhh w/
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator zaterdag 29 november 2025 @ 11:29:27 #246
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_219369605
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:24 schreef Astro_boy het volgende:

Wat hebben woningnood en dure boodschappen met onze vlag, cultuur en ras te maken?
  Moderator zaterdag 29 november 2025 @ 11:34:33 #247
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_219369629
Laten we demonstreren voor ons ras. Thema is de nijpende overbelasting van het stroomnet.
pi_219369682
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 10:06 schreef KareldeStoute het volgende:
Niet eens een besloten groep; een privéapp die Sijthoff het wel waard vond om te forwarden naar een groepsapp. Sowieso al een naaistreek natuurlijk. Maar goed, het is inmiddels wel water under the bridge, maar die Sijthoff speelt een zeer bijzondere rol.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zaterdag 29 november 2025 @ 11:46:14 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219369688
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:43 schreef nostra het volgende:

[..]
Niet eens een besloten groep; een privéapp die Sijthoff het wel waard vond om te forwarden naar een groepsapp. Sowieso al een naaistreek natuurlijk. Maar goed, het is inmiddels wel water under the bridge, maar die Sijthoff speelt een zeer bijzondere rol.
Die Neefjes ook..
pi_219369689
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:29 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Wat hebben woningnood en dure boodschappen met onze vlag, cultuur en ras te maken?
Dat vroeg ik me ook af. Maar dat is waar de ‘Mars voor Veilig Nederland’ voor staat.

En ik moet iets rectificeren. ‘Ras’ is niet onderdeel van het credo. Ben te goed in tussen de regels doorlezen. Excuses. Zie hier hun FB account: https://www.facebook.com/(...)es/1341982207607521/
pi_219369695
Limburgse bestuurders trekken aan de bel.
Geert Wilders kan de opgefokte extremisten te Venlo oproepen te stoppen met grote bek en intimidatie.
Doet hij dat?

De Kamer zal nooit een motie aannemen om agressieve azc-activisten te beschouwen als terroristen (antifa-motie)
pi_219369717
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:46 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Dat vroeg ik me ook af. Maar dat is waar de ‘Mars voor Veilig Nederland’ voor staat.

En ik moet iets rectificeren. ‘Ras’ is niet onderdeel van het credo. Ben te goed in tussen de regels doorlezen. Excuses. Zie hier hun FB account: https://www.facebook.com/(...)es/1341982207607521/
Alweer een anti-buitenlanders samenscholing...... maar verbloemd gepresenteerd
https://nos.nl/artikel/25(...)vanwege-demonstratie
pi_219369725
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:46 schreef Astro_boy het volgende:

[..]

Zal geen stormlopen vermoed ik.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_219369727
quote:

[..]
Uit de reconstructie leek dat mee te vallen. Maar wellicht heeft hij zich vooral goed laten verkopen.
Netjes komt er minder netjes vanaf.
  zaterdag 29 november 2025 @ 11:54:55 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219369730
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Uit de reconstructie leek dat mee te vallen. Maar wellicht heeft hij zich vooral goed laten verkopen.
Netjes komt er minder netjes vanaf.
Neefjes :P
  zaterdag 29 november 2025 @ 11:55:38 #256
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219369732
quote:

[..]
Ik noteer: nooit controversiele dingen zeggen in groepsapps als je bezig bent met een klus met risico op afbreuk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 29 november 2025 @ 11:57:17 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219369739
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik noteer: nooit controversiele dingen zeggen in groepsapps als je bezig bent met een klus met risico op afbreuk.
Dat deed hij ook niet. Niet in een groepsapp én niet toen hij informateur was.

Je bent weer eens buitengewoon goed ingelicht..
/s
  zaterdag 29 november 2025 @ 12:00:46 #258
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219369763
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat deed hij ook niet. Niet in een groepsapp én niet toen hij informateur was.

Je bent weer eens buitengewoon goed ingelicht..
/s
We laten maar even in het midden of een en ander enkele in prive-app is gezegd, of naar meerdere personen in een prive app, of in een groepsapp. Feit is dat hij zich ook publiekelijk heeft geuit waar meer mensen erbij stonden.

quote:
0:37
Wijers stapt op om verstuurde appjes: 'Zou je weloverwogen nooit doen'

Hans Wijers (D66) stopt als informateur. In een verklaring aan de pers zei hij dat hij door NRC is geconfronteerd met een privéappje waarin hij "spontaan uitspraken heeft gedaan die je weloverwogen nooit zou doen". Hij zou zich onder meer beledigend hebben uitgelaten over VVD-leider Yesilgöz.

Wijers zei niets over de inhoud van de uitspraken of aan wie ze waren gericht. Hij wilde geen vragen van de pers beantwoorden. D66-leider Jetten heeft inmiddels gehoord wat er in het appje staat maar wilde de tekst niet uitspreken. Hij zegt dat het "geen prettig taalgebruik" is. Van wanneer het appje is, weet Jetten niet.

Volgens NRC gaat het om een appje aan onder anderen mediaondernemer Willem Sijthoff, die een campagne voor een bepaald kabinet startte in aanloop naar de verkiezingen. Wijers zou hebben geschreven: "We moeten juist de deur openzetten naar Timmermans, dan doe ik mee. We moeten hem naar het centrum trekken en ook die feeks van de VVD", waarmee hij Yesilgöz omschreef als een boosaardige vrouw.
quote:
Sijthoff, de initiatiefnemer van de campagne 'Stem voor stabiliteit', heeft inmiddels op LinkedIn gereageerd op het lek uit de app-groep en de bijeenkomst van zijn initiatief. Hij betreurt deze gang van zaken ten zeerste en zegt dat die hem persoonlijk raakt.
https://nos.nl/artikel/25(...)e-buma-alleen-verder
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219369782
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Neefjes :P
Verdorie, daar gaat mijn matige grap :P.
pi_219369927
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Zal geen stormlopen vermoed ik.
*stormfrontlopen
  Moderator zaterdag 29 november 2025 @ 13:43:27 #261
375570 crew  Cyan9
pi_219370217
Gelieve geen links plaatsen die betaalmuren omzeilen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_219370361
https://www.omroepwest.nl(...)oor-veilig-nederland
quote:
Demonstranten beginnen aan hun mars door de stad. Ze hebben een spandoeken en Nederlandse vlaggen bij zich. Er lopen enkele mensen verkleed als Zwarte Piet mee. Sinterklaas is er ook bij. Op de Laan van Reagan en Gorbatsjov, waar de mars begint, is veel politie aanwezig.
'Als 20 september moet, dan hebben we daar geen probleem mee’, wordt er geroepen
Gut..... vaderlandslievenden die het geweld van 20 september niks anti-vaderlands vinden.

Er zijn al arrestaties

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 29-11-2025 14:37:41 ]
pi_219370435
quote:
Tsjemig,
@wierdduk
zegt het echt letterlijk : 'Net als dat we tegenwoordig in het 4 5 mei comité mensen hebben die een ontzettende schurfthekel hebben aan joden." 😳 >>
https://x.com/pjvanerp/status/1994724394988359926
  zaterdag 29 november 2025 @ 15:00:18 #264
511161 Meningbastion
pi_219370610
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Alweer een anti-buitenlanders samenscholing...... maar verbloemd gepresenteerd
https://nos.nl/artikel/25(...)vanwege-demonstratie
Ik juich die demonstratie toe want Nederland is niet van de asielzoekers maar van de Nederlanders. Nederland moet zo snel mogelijk stoppen met asielmigratie.
pi_219370681
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 15:00 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Ik juich die demonstratie toe want Nederland is niet van de asielzoekers maar van de Nederlanders. Nederland moet zo snel mogelijk stoppen met asielmigratie.
Mensen die vluchten voor oorlogsgeweld hebben recht op onderdak. Wat jij wil ...is die vluchtelingen wegjagen, dumpen bij andere landen Nogal egoistisch en hardvochtig.
Een agressieve denkwijze die in weze de samenleving verpest.... dus anti-Nederlands
pi_219370800
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 15:00 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Ik dacht dat de demonstratie tegen hoge boodschappenprijzen was. Blijkbaar zijn asielzoekers ook al schuldig aan de prijsstijgingen in de lokale Jumbo.
pi_219370949
Laten de bezorgde burgers zich weer van hun beste kant zien vandaag ja?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219371014
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Onzin.

Dat jij dit soort lijstjes presenteert als "kun je na gaan hoe links het beleid eigenlijk is geweest" geeft weg hoe jij er zelf in staat.
Links en rechts zijn natuurlijk relatief. Als je Nederland vergelijkt met de VS zijn we super links.

Het klopt inderdaad dat als je een extreem links communistisch gedachtegoed nastreeft, Nederland relatief rechts is.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_219371092
De laatste verslaggeving van de Telegraaf over die mars vandaag:

"Beetje bij beetje druipen demonstranten af. Pieten delen de laatste pepernoten uit. Groepjes duiken de Spar in om bier te kopen en red bull."

De treurigheid straalt er vanaf :D
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_219371129
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 16:12 schreef aquawoman het volgende:

"Beetje bij beetje druipen demonstranten af. Pieten delen de laatste pepernoten uit. Groepjes duiken de Spar in om bier te kopen en red bull."

Wat een sneu volk toch. Er is een verbod op gezichtsbedekking tijdens die demonstratie, vandaar de geschminkte Pieten. White trash!
pi_219371396
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 16:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat een sneu volk toch. Er is een verbod op gezichtsbedekking tijdens die demonstratie, vandaar de geschminkte Pieten. White trash!
Het verbod op gezichtsbedekking was voor de rechtsen natuurlijk helemaal prima als het om krakers en Marokkanen ging, maar als het om "bezorgde burgers" gaat hoeft het niet nageleefd te worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 29 november 2025 @ 17:48:57 #272
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219371517
Ook wij kachelen achteruit.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219371610
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 november 2025 17:48 schreef Perrin het volgende:
Ook wij kachelen achteruit.

[ x ]
Rob de Wijk neem ik niet meer serieus sinds zijn Bin Laden verzinsels.

Ik ben het er wel mee eens dat Nederland een land is in verval - op vele vlakken - maar dat is al een paar decennia aan de hand. En niet alleen in cijfers uit te drukken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219371644
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Rob de Wijk neem ik niet meer serieus sinds zijn Bin Laden verzinsels.

Ik ben het er wel mee eens dat Nederland een land is in verval - op vele vlakken - maar dat is al een paar decennia aan de hand. En niet alleen in cijfers uit te drukken.
Hand in eigen boezem steken misschien dan ook wel, de linkse partijen hebben de boel net zo goed laten versloffen.
pi_219371657
https://www.nrc.nl/nieuws(...)de-politiek-a4913977

Goed stukje dit, over waar Yesilgoz mee bezig is.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219371658
quote:

In de Spar wil je inderdaad nog niet dood gevonden worden.
pi_219371665
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hand in eigen boezem steken misschien dan ook wel, de linkse partijen hebben de boel net zo goed laten versloffen.
Ik zie niet in waarom dat zou moeten.

'Links' zit sinds Fortuyn zwaar in het defensief en is ver weg gebleven van meerderheden of een agenda bepalende positie.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219371678
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik zie niet in waarom dat zou moeten.

'Links' zit sinds Fortuyn zwaar in het defensief en is ver weg gebleven van meerderheden of een agenda bepalende positie.
Omdat ze m.i. dus juist in dat defensief bleven hangen en geen alternatieven boden.
pi_219371684
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:22 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Omdat ze m.i. dus juist in dat defensief bleven hangen en geen alternatieven boden.
Daar heb je nog wel deels een punt, maar voor een groot deel ook niet.

Helaas: in heel veel andere landen zijn linkse meerderheden wel mogelijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219371692
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Daar heb je nog wel deels een punt, maar voor een groot deel ook niet.

Helaas: in heel veel andere landen zijn linkse meerderheden wel mogelijk.
Joh, de verongelijkte arrogante blik van de gedoodverfde opvolger van Kok, Melkert, tijdens de bijeenkomst na de Gemeenteraadsverkiezingen met Fortuyn als grote winnaar staat mij nog bij als gisteren. Slechte verliezer.
pi_219371715
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:26 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Joh, de verongelijkte arrogante blik van de gedoodverfde opvolger van Kok, Melkert, tijdens de bijeenkomst na de Gemeenteraadsverkiezingen met Fortuyn als grote winnaar staat mij nog bij als gisteren. Slechte verliezer.
Dijkstal had betere kaarten dan Melkert. Dat wist Melkert ook. Dat Melkert een lichamelijke afkeer had van Fortuyn klopt. Had hij niet moeten laten zien maar echt kwalijk te nemen is dat niet. Want Fortuyn was simpelweg een charlatan en demagoog ("voetnoten professor!").
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219371723
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dijkstal had betere kaarten dan Melkert. Dat wist Melkert ook. Dat Melkert een lichamelijke afkeer had van Fortuyn klopt. Had hij niet moeten laten zien maar echt kwalijk te nemen is dat niet. Want Fortuyn was simpelweg een charlatan en demagoog ("voetnoten professor!").
Dan nog was dat enorm onprofessioneel van Melkert, op zijn manier net zo goed een demagoog. Wie weet wat hij binnenskamers had gezegd, hahaha.
pi_219375952
quote:

Er zullen best wel eens demonstraties zijn die echt invloed hebben maar het gros komen alleen maar van dit soort leeghoofdige figuren op af. Het hoort er bij, zullen we maar zeggen.
pi_219386316
Nog weing lekker uit het CDA/D66 overleg overigens.
Woensdag is de presentatie toch?

Edit, ze hebben nog een paar dagen nodig, zal wel vrijdag worden dus.
pi_219387105
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 13:08 schreef Kickinalfa het volgende:

Met 3 kun je lekken, dan weten de anderen niet van wie het komt. Met 2 is gelijk duidelijk wie er lekt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 1 december 2025 @ 14:50:07 #286
511161 Meningbastion
pi_219387157
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 13:08 schreef Kickinalfa het volgende:

Ik verwacht er helemaal niks van. Dikke kans dat de VVD het aan flarden schiet.
pi_219388584
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 14:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met 3 kun je lekken, dan weten de anderen niet van wie het komt. Met 2 is gelijk duidelijk wie er lekt.
Plus dat de genoemde partijen wel iets minder amateuristisch opereren dan wat we het laatste jaar gezien hebben.

Daarmee bedoel ik basaal begrip dat lekken onderling vertrouwen schaadt.
  maandag 1 december 2025 @ 19:40:38 #288
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219388945
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 14:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nou ja, je weet niet of het van de hoofdtafel of de werkgroepjes omheen komt. Individuele Kamerleden hebben ook hun nukken.

En ook worden informeel andere partijen bij gepraat.

Er zijn vele formaties geweest, ook in het internettijdperk, waar heel weinig naar buiten kwam. Zelfs bij zo een vechtkabinet als Balkenende IV.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219389065
Tja Jetten en Bontenbal zijn op elkaar aangewezen en beseffen dat. Wellicht dat ze elkaar daarom ook meer willen vertrouwen.
pi_219389078
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 19:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nou ja, je weet niet of het van de hoofdtafel of de werkgroepjes omheen komt. Individuele Kamerleden hebben ook hun nukken.

En ook worden informeel andere partijen bij gepraat.

Er zijn vele formaties geweest, ook in het internettijdperk, waar heel weinig naar buiten kwam. Zelfs bij zo een vechtkabinet als Balkenende IV.
Er zijn nog geen echte werkgroepjes er omheen, zo in detail gaan ze nog niet. En ik denk dat de andere partijen ook nog niet echt zijn bijgepraat, hooguit dat ze zijn gepolst over hoe ze zelf echt denken over een onderwerp.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219389086
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 18:40 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Plus dat de genoemde partijen wel iets minder amateuristisch opereren dan wat we het laatste jaar gezien hebben.

Daarmee bedoel ik basaal begrip dat lekken onderling vertrouwen schaadt.
Bij de kabinetten Rutte werd er wel gelekt. Iets strategisch lekken om te voorkomen dat het wordt uitgevoerd (zie de ophef in de media!) is helaas vaak gewoon een strategie die er bij hoort.
  maandag 1 december 2025 @ 20:04:07 #292
511161 Meningbastion
pi_219389135
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 19:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij de kabinetten Rutte werd er wel gelekt. Iets strategisch lekken om te voorkomen dat het wordt uitgevoerd (zie de ophef in de media!) is helaas vaak gewoon een strategie die er bij hoort.
Niks helaas, het is een slimme strategie om je doelen te bereiken. Als het doel is vertrouwen op te blazen, moet je lekken.
  maandag 1 december 2025 @ 20:06:45 #293
511161 Meningbastion
pi_219389169
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2025 19:55 schreef KareldeStoute het volgende:
Tja Jetten en Bontenbal zijn op elkaar aangewezen en beseffen dat.
Jetten en Bontenbal beseffen helemaal niks, in ieder geval (nog) niet dat zonder de VVD niks kan.
pi_219389185
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 20:04 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Niks helaas, het is een slimme strategie om je doelen te bereiken. Als het doel is vertrouwen op te blazen, moet je lekken.
Ik ben meer van de eerlijke politici, die zijn er gelukkig ook nog.
pi_219389228
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 20:06 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Jetten en Bontenbal beseffen helemaal niks, in ieder geval (nog) niet dat zonder de VVD niks kan.
Net alsof dat niet geldt voor GLPVDA, zeker in de eerste kamer.
  maandag 1 december 2025 @ 20:29:19 #296
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219389425
Bekijk deze YouTube-video

Zo is het. Oorlog tegen Sinterklaas.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219389472
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 20:13 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Net alsof dat niet geldt voor GLPVDA, zeker in de eerste kamer.
Waar gingen CDA & D66 ook alweer naar kijken?

• Het aanpakken van het woningtekort en de ruimtelijke invulling daarvan;
• Nederland van het stikstofslot halen met noodzakelijke maatregelen waarbij er een duurzame toekomstbestendige en innovatieve landbouwsector en natuurherstel wordt gerealiseerd;
• Het creëren van ruimte voor economische groei en verbetering van het investerings- en vestigingsklimaat met onder meer een aanpak voor energiezekerheid en klimaatbeleid;

Qua oplossingen die CDA, D66 en VVD voor ogen hebben op dit gebied, zie ik inderdaad geen meerderheid in de eerste kamer zonder PvdA/GL
  maandag 1 december 2025 @ 21:04:59 #298
12221 Tijn