Alweer een anti-buitenlanders samenscholing...... maar verbloemd gepresenteerdquote:Op zaterdag 29 november 2025 11:46 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af. Maar dat is waar de ‘Mars voor Veilig Nederland’ voor staat.
En ik moet iets rectificeren. ‘Ras’ is niet onderdeel van het credo. Ben te goed in tussen de regels doorlezen. Excuses. Zie hier hun FB account: https://www.facebook.com/(...)es/1341982207607521/
Zal geen stormlopen vermoed ik.quote:Op zaterdag 29 november 2025 11:46 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af. Maar dat is waar de ‘Mars voor Veilig Nederland’ voor staat.
En ik moet iets rectificeren. ‘Ras’ is niet onderdeel van het credo. Ben te goed in tussen de regels doorlezen. Excuses. Zie hier hun FB account: https://www.facebook.com/(...)es/1341982207607521/
Uit de reconstructie leek dat mee te vallen. Maar wellicht heeft hij zich vooral goed laten verkopen.quote:Op zaterdag 29 november 2025 11:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet eens een besloten groep; een privéapp die Sijthoff het wel waard vond om te forwarden naar een groepsapp. Sowieso al een naaistreek natuurlijk. Maar goed, het is inmiddels wel water under the bridge, maar die Sijthoff speelt een zeer bijzondere rol.
Neefjesquote:Op zaterdag 29 november 2025 11:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Uit de reconstructie leek dat mee te vallen. Maar wellicht heeft hij zich vooral goed laten verkopen.
Netjes komt er minder netjes vanaf.
Ik noteer: nooit controversiele dingen zeggen in groepsapps als je bezig bent met een klus met risico op afbreuk.quote:Op zaterdag 29 november 2025 11:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet eens een besloten groep; een privéapp die Sijthoff het wel waard vond om te forwarden naar een groepsapp. Sowieso al een naaistreek natuurlijk. Maar goed, het is inmiddels wel water under the bridge, maar die Sijthoff speelt een zeer bijzondere rol.
Dat deed hij ook niet. Niet in een groepsapp én niet toen hij informateur was.quote:Op zaterdag 29 november 2025 11:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik noteer: nooit controversiele dingen zeggen in groepsapps als je bezig bent met een klus met risico op afbreuk.
We laten maar even in het midden of een en ander enkele in prive-app is gezegd, of naar meerdere personen in een prive app, of in een groepsapp. Feit is dat hij zich ook publiekelijk heeft geuit waar meer mensen erbij stonden.quote:Op zaterdag 29 november 2025 11:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat deed hij ook niet. Niet in een groepsapp én niet toen hij informateur was.
Je bent weer eens buitengewoon goed ingelicht..
/s
quote:0:37
Wijers stapt op om verstuurde appjes: 'Zou je weloverwogen nooit doen'
Hans Wijers (D66) stopt als informateur. In een verklaring aan de pers zei hij dat hij door NRC is geconfronteerd met een privéappje waarin hij "spontaan uitspraken heeft gedaan die je weloverwogen nooit zou doen". Hij zou zich onder meer beledigend hebben uitgelaten over VVD-leider Yesilgöz.
Wijers zei niets over de inhoud van de uitspraken of aan wie ze waren gericht. Hij wilde geen vragen van de pers beantwoorden. D66-leider Jetten heeft inmiddels gehoord wat er in het appje staat maar wilde de tekst niet uitspreken. Hij zegt dat het "geen prettig taalgebruik" is. Van wanneer het appje is, weet Jetten niet.
Volgens NRC gaat het om een appje aan onder anderen mediaondernemer Willem Sijthoff, die een campagne voor een bepaald kabinet startte in aanloop naar de verkiezingen. Wijers zou hebben geschreven: "We moeten juist de deur openzetten naar Timmermans, dan doe ik mee. We moeten hem naar het centrum trekken en ook die feeks van de VVD", waarmee hij Yesilgöz omschreef als een boosaardige vrouw.
https://nos.nl/artikel/25(...)e-buma-alleen-verderquote:Sijthoff, de initiatiefnemer van de campagne 'Stem voor stabiliteit', heeft inmiddels op LinkedIn gereageerd op het lek uit de app-groep en de bijeenkomst van zijn initiatief. Hij betreurt deze gang van zaken ten zeerste en zegt dat die hem persoonlijk raakt.
Gut..... vaderlandslievenden die het geweld van 20 september niks anti-vaderlands vinden.quote:Demonstranten beginnen aan hun mars door de stad. Ze hebben een spandoeken en Nederlandse vlaggen bij zich. Er lopen enkele mensen verkleed als Zwarte Piet mee. Sinterklaas is er ook bij. Op de Laan van Reagan en Gorbatsjov, waar de mars begint, is veel politie aanwezig.
'Als 20 september moet, dan hebben we daar geen probleem mee’, wordt er geroepen
https://x.com/pjvanerp/status/1994724394988359926quote:Tsjemig,
@wierdduk
zegt het echt letterlijk : 'Net als dat we tegenwoordig in het 4 5 mei comité mensen hebben die een ontzettende schurfthekel hebben aan joden." 😳 >>
Ik juich die demonstratie toe want Nederland is niet van de asielzoekers maar van de Nederlanders. Nederland moet zo snel mogelijk stoppen met asielmigratie.quote:Op zaterdag 29 november 2025 11:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Alweer een anti-buitenlanders samenscholing...... maar verbloemd gepresenteerd
https://nos.nl/artikel/25(...)vanwege-demonstratie
Mensen die vluchten voor oorlogsgeweld hebben recht op onderdak. Wat jij wil ...is die vluchtelingen wegjagen, dumpen bij andere landen Nogal egoistisch en hardvochtig.quote:Op zaterdag 29 november 2025 15:00 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Ik juich die demonstratie toe want Nederland is niet van de asielzoekers maar van de Nederlanders. Nederland moet zo snel mogelijk stoppen met asielmigratie.
Ik dacht dat de demonstratie tegen hoge boodschappenprijzen was. Blijkbaar zijn asielzoekers ook al schuldig aan de prijsstijgingen in de lokale Jumbo.quote:Op zaterdag 29 november 2025 15:00 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Ik juich die demonstratie toe want Nederland is niet van de asielzoekers maar van de Nederlanders. Nederland moet zo snel mogelijk stoppen met asielmigratie.
Links en rechts zijn natuurlijk relatief. Als je Nederland vergelijkt met de VS zijn we super links.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onzin.
Dat jij dit soort lijstjes presenteert als "kun je na gaan hoe links het beleid eigenlijk is geweest" geeft weg hoe jij er zelf in staat.
Wat een sneu volk toch. Er is een verbod op gezichtsbedekking tijdens die demonstratie, vandaar de geschminkte Pieten. White trash!quote:Op zaterdag 29 november 2025 16:12 schreef aquawoman het volgende:
De laatste verslaggeving van de Telegraaf over die mars vandaag:
"Beetje bij beetje druipen demonstranten af. Pieten delen de laatste pepernoten uit. Groepjes duiken de Spar in om bier te kopen en red bull."
De treurigheid straalt er vanaf
Het verbod op gezichtsbedekking was voor de rechtsen natuurlijk helemaal prima als het om krakers en Marokkanen ging, maar als het om "bezorgde burgers" gaat hoeft het niet nageleefd te worden.quote:Op zaterdag 29 november 2025 16:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat een sneu volk toch. Er is een verbod op gezichtsbedekking tijdens die demonstratie, vandaar de geschminkte Pieten. White trash!
Rob de Wijk neem ik niet meer serieus sinds zijn Bin Laden verzinsels.quote:
Hand in eigen boezem steken misschien dan ook wel, de linkse partijen hebben de boel net zo goed laten versloffen.quote:Op zaterdag 29 november 2025 18:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rob de Wijk neem ik niet meer serieus sinds zijn Bin Laden verzinsels.
Ik ben het er wel mee eens dat Nederland een land is in verval - op vele vlakken - maar dat is al een paar decennia aan de hand. En niet alleen in cijfers uit te drukken.
In de Spar wil je inderdaad nog niet dood gevonden worden.quote:Op zaterdag 29 november 2025 16:12 schreef aquawoman het volgende:
"Beetje bij beetje druipen demonstranten af. Pieten delen de laatste pepernoten uit. Groepjes duiken de Spar in om bier te kopen en red bull."
Ik zie niet in waarom dat zou moeten.quote:Op zaterdag 29 november 2025 18:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hand in eigen boezem steken misschien dan ook wel, de linkse partijen hebben de boel net zo goed laten versloffen.
Omdat ze m.i. dus juist in dat defensief bleven hangen en geen alternatieven boden.quote:Op zaterdag 29 november 2025 18:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat zou moeten.
'Links' zit sinds Fortuyn zwaar in het defensief en is ver weg gebleven van meerderheden of een agenda bepalende positie.
Daar heb je nog wel deels een punt, maar voor een groot deel ook niet.quote:Op zaterdag 29 november 2025 18:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Omdat ze m.i. dus juist in dat defensief bleven hangen en geen alternatieven boden.
Joh, de verongelijkte arrogante blik van de gedoodverfde opvolger van Kok, Melkert, tijdens de bijeenkomst na de Gemeenteraadsverkiezingen met Fortuyn als grote winnaar staat mij nog bij als gisteren. Slechte verliezer.quote:Op zaterdag 29 november 2025 18:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Daar heb je nog wel deels een punt, maar voor een groot deel ook niet.
Helaas: in heel veel andere landen zijn linkse meerderheden wel mogelijk.
Dijkstal had betere kaarten dan Melkert. Dat wist Melkert ook. Dat Melkert een lichamelijke afkeer had van Fortuyn klopt. Had hij niet moeten laten zien maar echt kwalijk te nemen is dat niet. Want Fortuyn was simpelweg een charlatan en demagoog ("voetnoten professor!").quote:Op zaterdag 29 november 2025 18:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Joh, de verongelijkte arrogante blik van de gedoodverfde opvolger van Kok, Melkert, tijdens de bijeenkomst na de Gemeenteraadsverkiezingen met Fortuyn als grote winnaar staat mij nog bij als gisteren. Slechte verliezer.
Dan nog was dat enorm onprofessioneel van Melkert, op zijn manier net zo goed een demagoog. Wie weet wat hij binnenskamers had gezegd, hahaha.quote:Op zaterdag 29 november 2025 18:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dijkstal had betere kaarten dan Melkert. Dat wist Melkert ook. Dat Melkert een lichamelijke afkeer had van Fortuyn klopt. Had hij niet moeten laten zien maar echt kwalijk te nemen is dat niet. Want Fortuyn was simpelweg een charlatan en demagoog ("voetnoten professor!").
Er zullen best wel eens demonstraties zijn die echt invloed hebben maar het gros komen alleen maar van dit soort leeghoofdige figuren op af. Het hoort er bij, zullen we maar zeggen.quote:Op zaterdag 29 november 2025 16:12 schreef aquawoman het volgende:
Met 3 kun je lekken, dan weten de anderen niet van wie het komt. Met 2 is gelijk duidelijk wie er lekt.quote:Op maandag 1 december 2025 13:08 schreef Kickinalfa het volgende:
Nog weing lekker uit het CDA/D66 overleg overigens.
Woensdag is de presentatie toch?
Edit, ze hebben nog een paar dagen nodig, zal wel vrijdag worden dus.
Ik verwacht er helemaal niks van. Dikke kans dat de VVD het aan flarden schiet.quote:Op maandag 1 december 2025 13:08 schreef Kickinalfa het volgende:
Nog weing lekker uit het CDA/D66 overleg overigens.
Woensdag is de presentatie toch?
Edit, ze hebben nog een paar dagen nodig, zal wel vrijdag worden dus.
Plus dat de genoemde partijen wel iets minder amateuristisch opereren dan wat we het laatste jaar gezien hebben.quote:Op maandag 1 december 2025 14:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met 3 kun je lekken, dan weten de anderen niet van wie het komt. Met 2 is gelijk duidelijk wie er lekt.
Nou ja, je weet niet of het van de hoofdtafel of de werkgroepjes omheen komt. Individuele Kamerleden hebben ook hun nukken.quote:Op maandag 1 december 2025 14:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met 3 kun je lekken, dan weten de anderen niet van wie het komt. Met 2 is gelijk duidelijk wie er lekt.
Er zijn nog geen echte werkgroepjes er omheen, zo in detail gaan ze nog niet. En ik denk dat de andere partijen ook nog niet echt zijn bijgepraat, hooguit dat ze zijn gepolst over hoe ze zelf echt denken over een onderwerp.quote:Op maandag 1 december 2025 19:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou ja, je weet niet of het van de hoofdtafel of de werkgroepjes omheen komt. Individuele Kamerleden hebben ook hun nukken.
En ook worden informeel andere partijen bij gepraat.
Er zijn vele formaties geweest, ook in het internettijdperk, waar heel weinig naar buiten kwam. Zelfs bij zo een vechtkabinet als Balkenende IV.
Bij de kabinetten Rutte werd er wel gelekt. Iets strategisch lekken om te voorkomen dat het wordt uitgevoerd (zie de ophef in de media!) is helaas vaak gewoon een strategie die er bij hoort.quote:Op maandag 1 december 2025 18:40 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Plus dat de genoemde partijen wel iets minder amateuristisch opereren dan wat we het laatste jaar gezien hebben.
Daarmee bedoel ik basaal begrip dat lekken onderling vertrouwen schaadt.
Niks helaas, het is een slimme strategie om je doelen te bereiken. Als het doel is vertrouwen op te blazen, moet je lekken.quote:Op maandag 1 december 2025 19:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij de kabinetten Rutte werd er wel gelekt. Iets strategisch lekken om te voorkomen dat het wordt uitgevoerd (zie de ophef in de media!) is helaas vaak gewoon een strategie die er bij hoort.
Jetten en Bontenbal beseffen helemaal niks, in ieder geval (nog) niet dat zonder de VVD niks kan.quote:Op maandag 1 december 2025 19:55 schreef KareldeStoute het volgende:
Tja Jetten en Bontenbal zijn op elkaar aangewezen en beseffen dat.
Ik ben meer van de eerlijke politici, die zijn er gelukkig ook nog.quote:Op maandag 1 december 2025 20:04 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Niks helaas, het is een slimme strategie om je doelen te bereiken. Als het doel is vertrouwen op te blazen, moet je lekken.
Net alsof dat niet geldt voor GLPVDA, zeker in de eerste kamer.quote:Op maandag 1 december 2025 20:06 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Jetten en Bontenbal beseffen helemaal niks, in ieder geval (nog) niet dat zonder de VVD niks kan.
Waar gingen CDA & D66 ook alweer naar kijken?quote:Op maandag 1 december 2025 20:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Net alsof dat niet geldt voor GLPVDA, zeker in de eerste kamer.
Ik denk ook oprecht dat ze weinig moeite met elkaar hebben. Die twee hebben er best zin in samen, dus dat ze samen overeenstemming kunnen bereiken is ook geen wonder.quote:Op maandag 1 december 2025 19:55 schreef KareldeStoute het volgende:
Tja Jetten en Bontenbal zijn op elkaar aangewezen en beseffen dat. Wellicht dat ze elkaar daarom ook meer willen vertrouwen.
Het was ook niet de bedoeling daarop in de eerste 2 weken voortgang te boeken, dat was niet de opdracht van de Kamer.quote:Op maandag 1 december 2025 21:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk ook oprecht dat ze weinig moeite met elkaar hebben. Die twee hebben er best zin in samen, dus dat ze samen overeenstemming kunnen bereiken is ook geen wonder.
Wie komt erbij? Dat is de vraag. En wat dat betreft hebben ze volgens mij nog helemaal geen voortgang geboekt.
Was het niet nrc Haagse zaken... Die podcast. Die noemde wie er wel en niet bij gepraat werden. Welke partijen.quote:Op maandag 1 december 2025 19:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn nog geen echte werkgroepjes er omheen, zo in detail gaan ze nog niet. En ik denk dat de andere partijen ook nog niet echt zijn bijgepraat, hooguit dat ze zijn gepolst over hoe ze zelf echt denken over een onderwerp.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |