abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219371658
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 16:12 schreef aquawoman het volgende:
De laatste verslaggeving van de Telegraaf over die mars vandaag:

"Beetje bij beetje druipen demonstranten af. Pieten delen de laatste pepernoten uit. Groepjes duiken de Spar in om bier te kopen en red bull."

De treurigheid straalt er vanaf :D
In de Spar wil je inderdaad nog niet dood gevonden worden.
pi_219371665
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hand in eigen boezem steken misschien dan ook wel, de linkse partijen hebben de boel net zo goed laten versloffen.
Ik zie niet in waarom dat zou moeten.

'Links' zit sinds Fortuyn zwaar in het defensief en is ver weg gebleven van meerderheden of een agenda bepalende positie.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219371678
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik zie niet in waarom dat zou moeten.

'Links' zit sinds Fortuyn zwaar in het defensief en is ver weg gebleven van meerderheden of een agenda bepalende positie.
Omdat ze m.i. dus juist in dat defensief bleven hangen en geen alternatieven boden.
pi_219371684
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:22 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Omdat ze m.i. dus juist in dat defensief bleven hangen en geen alternatieven boden.
Daar heb je nog wel deels een punt, maar voor een groot deel ook niet.

Helaas: in heel veel andere landen zijn linkse meerderheden wel mogelijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219371692
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Daar heb je nog wel deels een punt, maar voor een groot deel ook niet.

Helaas: in heel veel andere landen zijn linkse meerderheden wel mogelijk.
Joh, de verongelijkte arrogante blik van de gedoodverfde opvolger van Kok, Melkert, tijdens de bijeenkomst na de Gemeenteraadsverkiezingen met Fortuyn als grote winnaar staat mij nog bij als gisteren. Slechte verliezer.
pi_219371715
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:26 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Joh, de verongelijkte arrogante blik van de gedoodverfde opvolger van Kok, Melkert, tijdens de bijeenkomst na de Gemeenteraadsverkiezingen met Fortuyn als grote winnaar staat mij nog bij als gisteren. Slechte verliezer.
Dijkstal had betere kaarten dan Melkert. Dat wist Melkert ook. Dat Melkert een lichamelijke afkeer had van Fortuyn klopt. Had hij niet moeten laten zien maar echt kwalijk te nemen is dat niet. Want Fortuyn was simpelweg een charlatan en demagoog ("voetnoten professor!").
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219371723
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dijkstal had betere kaarten dan Melkert. Dat wist Melkert ook. Dat Melkert een lichamelijke afkeer had van Fortuyn klopt. Had hij niet moeten laten zien maar echt kwalijk te nemen is dat niet. Want Fortuyn was simpelweg een charlatan en demagoog ("voetnoten professor!").
Dan nog was dat enorm onprofessioneel van Melkert, op zijn manier net zo goed een demagoog. Wie weet wat hij binnenskamers had gezegd, hahaha.
pi_219375952
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 16:12 schreef aquawoman het volgende:
De laatste verslaggeving van de Telegraaf over die mars vandaag:

"Beetje bij beetje druipen demonstranten af. Pieten delen de laatste pepernoten uit. Groepjes duiken de Spar in om bier te kopen en red bull."

De treurigheid straalt er vanaf :D
Er zullen best wel eens demonstraties zijn die echt invloed hebben maar het gros komen alleen maar van dit soort leeghoofdige figuren op af. Het hoort er bij, zullen we maar zeggen.
pi_219386316
Nog weing lekker uit het CDA/D66 overleg overigens.
Woensdag is de presentatie toch?

Edit, ze hebben nog een paar dagen nodig, zal wel vrijdag worden dus.
pi_219387105
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 13:08 schreef Kickinalfa het volgende:

Met 3 kun je lekken, dan weten de anderen niet van wie het komt. Met 2 is gelijk duidelijk wie er lekt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 1 december 2025 @ 14:50:07 #286
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219387157
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 13:08 schreef Kickinalfa het volgende:

Ik verwacht er helemaal niks van. Dikke kans dat de VVD het aan flarden schiet.
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
pi_219388584
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 14:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met 3 kun je lekken, dan weten de anderen niet van wie het komt. Met 2 is gelijk duidelijk wie er lekt.
Plus dat de genoemde partijen wel iets minder amateuristisch opereren dan wat we het laatste jaar gezien hebben.

Daarmee bedoel ik basaal begrip dat lekken onderling vertrouwen schaadt.
  maandag 1 december 2025 @ 19:40:38 #288
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219388945
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 14:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nou ja, je weet niet of het van de hoofdtafel of de werkgroepjes omheen komt. Individuele Kamerleden hebben ook hun nukken.

En ook worden informeel andere partijen bij gepraat.

Er zijn vele formaties geweest, ook in het internettijdperk, waar heel weinig naar buiten kwam. Zelfs bij zo een vechtkabinet als Balkenende IV.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219389065
Tja Jetten en Bontenbal zijn op elkaar aangewezen en beseffen dat. Wellicht dat ze elkaar daarom ook meer willen vertrouwen.
pi_219389078
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 19:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nou ja, je weet niet of het van de hoofdtafel of de werkgroepjes omheen komt. Individuele Kamerleden hebben ook hun nukken.

En ook worden informeel andere partijen bij gepraat.

Er zijn vele formaties geweest, ook in het internettijdperk, waar heel weinig naar buiten kwam. Zelfs bij zo een vechtkabinet als Balkenende IV.
Er zijn nog geen echte werkgroepjes er omheen, zo in detail gaan ze nog niet. En ik denk dat de andere partijen ook nog niet echt zijn bijgepraat, hooguit dat ze zijn gepolst over hoe ze zelf echt denken over een onderwerp.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219389086
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 18:40 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Plus dat de genoemde partijen wel iets minder amateuristisch opereren dan wat we het laatste jaar gezien hebben.

Daarmee bedoel ik basaal begrip dat lekken onderling vertrouwen schaadt.
Bij de kabinetten Rutte werd er wel gelekt. Iets strategisch lekken om te voorkomen dat het wordt uitgevoerd (zie de ophef in de media!) is helaas vaak gewoon een strategie die er bij hoort.
  maandag 1 december 2025 @ 20:04:07 #292
511161 Meningbastion
pi_219389135
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 19:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij de kabinetten Rutte werd er wel gelekt. Iets strategisch lekken om te voorkomen dat het wordt uitgevoerd (zie de ophef in de media!) is helaas vaak gewoon een strategie die er bij hoort.
Niks helaas, het is een slimme strategie om je doelen te bereiken. Als het doel is vertrouwen op te blazen, moet je lekken.
  maandag 1 december 2025 @ 20:06:45 #293
511161 Meningbastion
pi_219389169
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2025 19:55 schreef KareldeStoute het volgende:
Tja Jetten en Bontenbal zijn op elkaar aangewezen en beseffen dat.
Jetten en Bontenbal beseffen helemaal niks, in ieder geval (nog) niet dat zonder de VVD niks kan.
pi_219389185
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 20:04 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Niks helaas, het is een slimme strategie om je doelen te bereiken. Als het doel is vertrouwen op te blazen, moet je lekken.
Ik ben meer van de eerlijke politici, die zijn er gelukkig ook nog.
pi_219389228
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 20:06 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Jetten en Bontenbal beseffen helemaal niks, in ieder geval (nog) niet dat zonder de VVD niks kan.
Net alsof dat niet geldt voor GLPVDA, zeker in de eerste kamer.
  maandag 1 december 2025 @ 20:29:19 #296
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219389425
Bekijk deze YouTube-video

Zo is het. Oorlog tegen Sinterklaas.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219389472
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 20:13 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Net alsof dat niet geldt voor GLPVDA, zeker in de eerste kamer.
Waar gingen CDA & D66 ook alweer naar kijken?

• Het aanpakken van het woningtekort en de ruimtelijke invulling daarvan;
• Nederland van het stikstofslot halen met noodzakelijke maatregelen waarbij er een duurzame toekomstbestendige en innovatieve landbouwsector en natuurherstel wordt gerealiseerd;
• Het creëren van ruimte voor economische groei en verbetering van het investerings- en vestigingsklimaat met onder meer een aanpak voor energiezekerheid en klimaatbeleid;

Qua oplossingen die CDA, D66 en VVD voor ogen hebben op dit gebied, zie ik inderdaad geen meerderheid in de eerste kamer zonder PvdA/GL
  maandag 1 december 2025 @ 21:04:59 #298
12221 Tijn