https://www.nu.nl/binnenl(...)eert-als-peuter.htmlquote:De rechtszaak over het mishandelde pleegmeisje in Vlaardingen gaat donderdag van start. De zaak zit vol gruwelijke details. Eerder is al gebleken dat hulpinstanties in de zaak verkeerd hebben gehandeld. Signalen over mishandeling werden niet opgepikt.
Het toen tienjarige pleegmeisje zou in een kooi die onder stroom stond zijn gezet. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt pleegouders Johnny van den B. en Daisy W. er ook van haar aan meubels te hebben vastgebonden en haar mond met tape te hebben dichtgeplakt.
Ook zouden de pleegouders de deurklink van de kamer waarin het meisje verbleef hebben weggehaald en haar hard op de bovenbenen hebben geslagen. Het pleegmeisje werd in mei 2024 in het ziekenhuis opgenomen, omdat ze van de trap was gevallen of geduwd. Daarna werden Van den B. en W. aangehouden.
Het nu elfjarige meisje functioneert op peuterniveau. Ze kan een paar woorden zeggen en simpele opdrachten uitvoeren.
Ze heeft flinke neurologische schade opgelopen door wat er met haar is gebeurd. Daardoor loopt ze volgens het OM "houterig" en soms "doelloos dwalend". Ze gaat twee dagen per week vanuit een revalidatiecentrum naar een zorgboerderij.
'Een kind zegt niet zomaar dingen, luister gewoon'
De biologische moeder van het pleegmeisje stelt jeugdbeschermingsinstantie William Schikker Stichting en pleegzorgorganisatie Enver aansprakelijk. Ze vindt dat de instanties haar de kans hebben ontnomen als familie verder te leven.
In een interview met RTL Nieuws riep de moeder woensdag op te luisteren naar signalen van hulpvragen. Ze had de zorgelijke situatie aangekaart bij de instanties en ook het pleegmeisje had om hulp gevraagd. Maar het meisje werd niet weggehaald uit het pleeggezin. "Een kind zegt niet zomaar dingen. Luister gewoon", zei de moeder daarover.
Eerder constateerde de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) dat de hulpverlening voor het meisje ernstig is tekortgeschoten. Enver en de William Schikker Stichting zijn daarom onder verscherpt toezicht gesteld. Hun handelen rondom het mishandelde meisje is volgens de inspectie "onprofessioneel".
Nog drie pleegkinderen mishandeld
Het OM verdenkt Van den B. en W. (allebei 38 jaar) van zware mishandeling, wederrechtelijke vrijheidsberoving en het onthouden van zorg. Eerder verdacht het OM ze ook van poging tot doodslag, maar die verdenking is vervallen. Er kan niet worden aangetoond of het meisje van de trap is gevallen of geduwd.
De twee pleegouders zouden nog drie pleegkinderen hebben mishandeld. Het zusje van het eerder genoemde slachtoffer zou ook zijn gestompt en geslagen. De verdachten zouden haar ook in een emmer met haar eigen urine en uitwerpselen hebben gezet.
Ook twee Syrische broertjes zouden door de pleegouders zijn geslagen. Ze moesten met te weinig kleren en zonder eten in een hondenhok verblijven en de verdachten zouden brandende sigaretten naar hen hebben gegooid.
Deskundigen adviseren tbs met dwangverpleging
Na onderzoek in het Pieter Baan Centrum is bij W. een ernstige en complexe persoonlijkheidsstoornis vastgesteld, waarbij een "gebrek aan empathie en wantrouwen vooropstaan". Haar persoonlijkheidsstoornis heeft antisociale, narcistische, theatrale en borderlineachtige trekken. Het zorgt ervoor dat W. verminderd toerekeningsvatbaar is.
Van den B. heeft volgens onderzoekers een niet-gespecificeerde persoonlijkheidsstoornis. Daarnaast lijdt hij aan een agressiestoornis. Hij is volgens deskundigen niet in staat zich aan te passen aan zijn omgeving. Ook hij is verminderd toerekeningsvatbaar. Deskundigen adviseren voor allebei tbs met dwangverpleging.
De rechtbank heeft drie dagen uitgetrokken voor de zaak. Donderdag komen de feiten aan bod en kunnen de slachtoffers hun spreekrecht uitoefenen. Vrijdag komen deskundigen van het Pieter Baan Centrum aan het woord en maakt het OM de geëist straf tegen Van den B. en W. bekend. Dinsdag kunnen de advocaten daarop reageren.
https://nos.nl/artikel/25(...)en-tbs-lager-dan-eisquote:Vlaardingse pleegouders veroordeeld tot 8 jaar cel, geen tbs, lager dan eis
De pleegouders van het Vlaardingse pleegmeisje zijn veroordeeld tot acht jaar gevangenisstraf. De rechtbank acht onder meer bewezen dat Johnny van den B. en Daisy W. het meisje langere tijd van haar vrijheid hebben beroofd en ook dat zij haar hebben geslagen. Maar er kon niet worden vastgesteld dat zij verantwoordelijk waren voor al het letsel waarmee het meisje in het ziekenhuis werd opgenomen.
Het Openbaar Ministerie had 11 jaar en tbs met dwangverpleging geëist. De rechtbank vindt tbs niet nodig.
De rechtbank oordeelt dat de kans op herhaling klein is, omdat de twee waarschijnlijk nooit meer pleegouder zullen worden. Daarom is tbs niet passend. Bovendien komen Van den B. en W. als ze vrijkomen onder langdurig toezicht te staan.
De celstraf is lager dan geëist omdat de rechtbank oordeelt dat zware mishandeling niet is bewezen.
Persoonlijkheidsstoornissen
Ook het zusje van het pleegmeisje en twee Syrische broertjes die in het pleeggezin zaten, werden mishandeld. Zo werd het zusje kaalgeschoren en vernederd en werden de Syrische broertjes vernederd en geschopt. De rechtbank vindt dat alle kinderen zo erg zijn geschaad dat een gevangenisstraf de enige passende reactie is.
De pleegouders uit Vlaardingen werden anderhalf jaar geleden opgepakt, nadat hun 10-jarige pleegdochter zwaargewond in het ziekenhuis was beland. Ze had hersenletsel, botbreuken, overal littekens en was sterk vermagerd. Bij de opname woog ze 19 kilo.
Deze maand gaf de pleegvader van het pleegmeisje toe dat hij haar had opgesloten. Ze zat vast in een kooi, aan een ketting, en de klink van haar slaapkamerdeur was weggehaald. Volgens de vader was dit om het meisje tegen zichzelf en anderen in het gezin te beschermen. Ook moest het meisje dansen tot ze niet meer kon en werd er gebruik gemaakt van prikkeldraad.
Uit onderzoek van het Pieter Baan Centrum is gebleken dat beide ouders kampen met persoonlijkheidsstoornissen, waardoor ze zich bijvoorbeeld niet goed kunnen verplaatsen in een ander.
Afhankelijk van zorg
Het pleegmeisje zal haar hele leven afhankelijk blijven van zorg. Door het veroorzaakte hersenletsel functioneert ze op het niveau van een peuter. Ze wordt op dit moment verzorgd door twee hulpverleners.
De pleegouders werden ook verdacht van poging tot doodslag, maar die verdenking heeft het OM geschrapt. Justitie kan niet bewijzen dat het meisje van de trap is geduwd door de pleegouders.
Het zijn toch niet deedeetee's kinderen?quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:54 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik snap haar wel. Wanneer het om kinderen gaat is het gewoon heel anders dan als het om een volwassene zou gaan. Nog steeds verschrikkelijk, maar kinderen zijn zo ontzettend kwetsbaar en compleet van volwassenen afhankelijk. Ik denk dat de meeste hier wel een kind hebben of in de familie hebben waar ze ontzettend van houden. Als zo iets zou gebeuren met je eigen kind zou je compleet gestoord worden.
Het gaat erom dat je kennelijk onderscheid maakt bij wie maar dat de daad zelf niet iets is wat je verwerpelijk vindt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:52 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, of je dit nou bij een onschuldig kind doet of een veroordeeld kindermartelaar. Zonder te beoordelen of het nou goed of fout is om dat te praktiseren als straf zit er wel een groot verschil in qua verwerpelijkheid tussen deze twee zaken.
Je moet niet iemand een keer een mep verkocht hebben nee, maar het is niet alleen voor de superzware bekende criminelen, ook een meervoudige moord kan tot levenslang leiden. In dit geval is het niet echt reëel, blijkt ook wel uit de eis van het OM. Alhoewel dat de facto nog steeds op levenslang zou kunnen uitdraaien als die tbs dwang was opgelegd.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Weet ik, maar in Nederland is dat toch doorgaans voor hele specifieke gevallen een optie? A la Holleeder, Tachi enzo?
2/3e uitzitten bij normaal gedrag dus over 4,5 jaar lopen die gewoon weer vrij rond.quote:Op dinsdag 25 november 2025 16:16 schreef Masberum het volgende:
Nou, 8 jaar, een dikke "foei, niet weer doen"
LOL nee natuurlijk meen ik dit niet serieus, maar het is toch echt niet te geloven dat deze rechter die mensen er zo gemakkelijk mee laat wegkomen ? Een verwoest kinderleven is blijkbaar voor deze rechter niet veel waard.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:51 schreef BE het volgende:
[..]
Serieus? Vind je dit niet een klein tikkie hysterisch?
Tuurlijk, helemaal eens!quote:Op dinsdag 25 november 2025 16:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
LOL nee natuurlijk meen ik dit niet serieus, maar het is toch echt niet te geloven dat deze rechter die mensen er zo gemakkelijk mee laat wegkomen ? Een verwoest kinderleven is blijkbaar voor deze rechter niet veel waard.
We hebben het hier tenslotte niet over een incidentje maar over langdurige zware mishandelingen zowel lichamelijk als geestelijk nietwaar ?
Niet hypocriet hoor, niet eens een beetje. Ik vind die praktijken erg omdat ze het doen bij een kind, als strafmaat na een veroordeling bij zulke figuren is een hele andere kwestie. Je kan de daad niet los zien van het slachtoffer.quote:Op dinsdag 25 november 2025 16:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je kennelijk onderscheid maakt bij wie maar dat de daad zelf niet iets is wat je verwerpelijk vindt.
Dat is niet alleen hypocriet maar ook verderfelijk.
En ja, tuurlijk zit er gradatie tussen degene die het uitvoert en degene die er naar verlangt om het bij een dader uit te voeren, daarom krijgt de eerste straf en de tweede niet. Maar beide delen een verderfelijke standaard wat betreft dat soort sadistische praktijken.
Joh ik eigenlijk ook niet, ik was echt ff letterlijk ademloos van de schrik. Heel ff gebrek aan zuurstof in mijn hersenen, dáár zal die rare gedachte wel door zijn gekomen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 16:43 schreef BE het volgende:
[..]
Tuurlijk, helemaal eens!
Maar roepen dat die rechter gelyncht moet worden snap ik niet.
Denk niet dat ze het makkelijk gaan hebben in de gevangenis. En ik weet niet wat passend is, qua straf. Ik denk dat geen enkele straf rechtvaardig zal voelen, want het valt altijd in het niet bij wat dat meisje is aangedaan. Ik begrijp je frustratie en boosheid. Alleen denk ik wel altijd dat de rechter er vast goed en lang over heeft nagedacht en er heus veel meer verstand van heeft dan ik.quote:Op dinsdag 25 november 2025 16:38 schreef deedeetee het volgende:
LOL nee natuurlijk meen ik dit niet serieus, maar het is toch echt niet te geloven dat deze rechter die mensen er zo gemakkelijk mee laat wegkomen ? Een verwoest kinderleven is blijkbaar voor deze rechter niet veel waard.
We hebben het hier tenslotte niet over een incidentje maar over langdurige zware mishandelingen zowel lichamelijk als geestelijk nietwaar ?
quote:Is 8 jaar laag? Vergeleken met andere zaken: ja, extreem.
Voor vergelijkbare zaken (opzettelijke langdurige kindermishandeling met levenslange schade) zie je:
10–15 jaar cel
vaak tbs met dwangverpleging
soms zelfs hogere straffen bij dood of bijna-dood
In dit dossier heeft het slachtoffer levenslange, ernstige neurologische schade.
Het feit dat er meerdere kinderen zijn mishandeld, maakt het maatschappelijk nog zwaarder.
Dus moreel-maatschappelijk gezien:
👉 8 jaar is uitzonderlijk laag
👉 Geen tbs is zeer afwijkend van adviezen én eerdere jurisprudentie
OM was wel spot-on, de rechter wat minderquote:De rechtbank volgde strikt-juridische bewijsregels en legde veel gewicht op de lage recidivekans - iets wat in de praktijk erg betwistbaar is.
Een passendere straf (vanuit proportionaliteit, bescherming én behandeling) zou zijn geweest:
10-12 jaar cel + tbs met dwangverpleging, zoals door het OM geëist.
Zoals die falende instellingen die de dans ontspringen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 18:24 schreef William_Papadin het volgende:
Wat bezielt die rechter eigenlijk ? Kunnen we onderzoek doen naar zijn handel en wandel? Het lijkt me niet normaal dat zo’n lage uitspraak vanuit het niets wordt gegeven. Het lijkt wel alsof er hier andere belangen meespelen.
Iedereen verdient een 2e of 3e of 4e kans!!!!quote:Op dinsdag 25 november 2025 18:25 schreef -river- het volgende:
8 jaar is naar mijn mening erg laag maar geen tbs met dwang is zorgwekkend gezien al hun stoornissen en ik hoop dan ook dat het OM in hoger beroep gaat.
Als je heel gelukkig bent met het feit dat er een rechtssysteem is, waarom ben je dan voorzichtig in het opmerken van rechterlijk falen?quote:Op dinsdag 25 november 2025 19:43 schreef theunderdog het volgende:
Ik probeer altijd voorzichtig te zijn met oordelen over rechterlijke uitspraken. Want we mogen heel gelukkig zijn dat wij een rechtssysteem hebben. Maar ik moet toch behoorlijk aan het copingslangetje zitten om dit te begrijpen. 8 jaar?
Dit komt niet voor de politierechter, gewoon meervoudig.quote:Op dinsdag 25 november 2025 19:14 schreef BE het volgende:
Was het trouwens 1 rechter? Of een meervoudige raadskamer? Is vast wel ergens te vinden.#lui
Ja toch? Ik ging even twijfelen door alle onderbuik ‘de rechter’ is idioot/invompetent/moet gelyncht/spoort niet opmerkingen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit komt niet voor de politierechter, gewoon meervoudig.
Wat is dit voor een opmerking. Twee personen hebben meerdere kinderen jarenlang misbruikt en dan zegt de rechter dat ze waarschijnlijk geen pleegouder meer zullen worden.quote:De rechtbank oordeelt dat de kans op herhaling klein is, omdat de twee waarschijnlijk nooit meer pleegouder zullen worden. Daarom is tbs niet passend. Bovendien komen Van den B. en W. als ze vrijkomen onder langdurig toezicht te staan.
Laten we het hopen, deze personen horen niet meer vrij te komen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:26 schreef ZarB het volgende:
Ik heb het idee dat die ouders het in de bak zo zwaar gaan krijgen dat ze er zelf een eind aan gaan maken.
Ben zelf vooral benieuwd naar juridische duiding, maar dat zal de komende dagen wsl wel komen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 18:24 schreef William_Papadin het volgende:
Wat bezielt die rechter eigenlijk ? Kunnen we onderzoek doen naar zijn handel en wandel? Het lijkt me niet normaal dat zo’n lage uitspraak vanuit het niets wordt gegeven. Het lijkt wel alsof er hier andere belangen meespelen.
Nee dat is veranderdquote:Op dinsdag 25 november 2025 16:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
2/3e uitzitten bij normaal gedrag dus over 4,5 jaar lopen die gewoon weer vrij rond.
Ik zie nu dat het is teruggebracht naar maximaal 2 jaar, gelukkig maar.quote:
Lijkt me dan eerder een PVV-rechter gezien daders en slachtoffer.quote:
Een PVV rechter had harder gestraft.quote:Op woensdag 26 november 2025 07:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me dan eerder een PVV-rechter gezien daders en slachtoffer.
Ja dat voorarrest meetelt lijkt me vrij wiedes he.quote:Op woensdag 26 november 2025 07:45 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ik zie nu dat het is teruggebracht naar maximaal 2 jaar, gelukkig maar.
Helaas maakt het in dit geval niets uit, ze zaten ook al 1,5 jaar in voorarrest.
ook als het slachtoffer zoals hier een zwart meisje is?quote:Op woensdag 26 november 2025 08:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Een PVV rechter had harder gestraft.
Ik snap daar ook niks van.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nee, ik kan er met m'n verstand niet bij waarom de rechtbank heel eigenwijs tegen alle adviezen van de experts ingaat en geen tbs oplegt. Sinds wanneer is "ja de dader is knettergek, maar hij komt waarschijnlijk niet meer in de exacte situatie waarin hij z'n daden heeft gepleegd dus laat behandeling maar zitten" de leidende redenering om al dan niet tbs op te leggen? Ik kan geen soortgelijke voorbeelden terugvinden. Hoeven misbruikende zwemleraren geen behandeling te ondergaan als ze hun beroep toch niet meer kunnen uitoefenen? Ook buiten de context van het pleegouderschap zouden deze mensen ooit weer kinderen onder hun hoede kunnen krijgen met mogelijk soortgelijke gevolgen. Ik vind het een onbegrijpelijke en ook onverantwoorde uitspraak.
Ja.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:02 schreef ZanneG het volgende:
[..]
ook als het slachtoffer zoals hier een zwart meisje is?
Mooi, hoopte ik al.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:22 schreef Zipportal het volgende:
OM in hoger beroep in zaak rond mishandeling Vlaardings pleegmeisje
https://www.nu.nl/misdaad(...)ngs-pleegmeisje.html
De oven in.
Geheel volgens verwachting. Gelukkig maar.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:22 schreef Zipportal het volgende:
De oven in.
Fantastischquote:Op donderdag 27 november 2025 17:22 schreef Zipportal het volgende:
De oven in.
Meest achterlijke wat ik ooit in een rechtbank heb gehoord.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tbs was volgens de rechter niet nodig, omdat het niet waarschijnlijk is dat de twee ooit nog pleegkinderen krijgen.
Wat is dit nou voor rare redenatie.
Dat weet je niet. Ik denk hetzelfde hoor (met 1 kanttekening), maar als we 1.000 van dit soort mensen zouden hebben en jij zou op je leven moeten zweren dat geen enkele "herstelt", dan zou je denk ik niet zo stellig zijn in wat je hier stelt.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:51 schreef ZarB het volgende:
Deze mensen zijn niet, ik herhaal NIET, te behandelen
Ik heb jarenlang in de tbs en de forensische zorg gewerkt. Ik kan toch wel met enige stelligheid zeggen dat bepaalde mensen niet te behandelen zijn. Maar goed, misschien zit ik ernaast en zijn ze over een jaar of 10 adequaat functionerende mensen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 00:04 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Ik denk hetzelfde hoor (met 1 kanttekening), maar als we 1.000 van dit soort mensen zouden hebben en jij zou op je leven moeten zweren dat geen enkele "herstelt", dan zou je denk ik niet zo stellig zijn in wat je hier stelt.
Ik ben het dus met je eens in een zekere zin, de kans op herstel lijkt voor mij ook klein. Ik begrijp alleen nooit echt waarom mensen iets wat zeer waarschijnlijk is moeten presenteren als feit, in plaats van gewoon de nuance te behouden die er in de praktijk altijd is
Dat komt uit de aflevering van in de hart van de zaak. Daar krijg je ook meer een beeld van het pleegmeisje. Onwijs verdrietig.quote:Op donderdag 27 november 2025 23:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Gelukkig gaat het OM in hoger beroep.
Zag op insta een stukje van nieuwsuur waarbij een van de Syrische jongentjes te horen was die de hulpverlening overstuur had opgebeld om te vertellen wat er daar gebeurde, en dat de vrouw aan de telefoon zei dat ze daar zouden worden weggehaald. Echt hartverscheurend hoe overstuur dat kind klonk.
Ik had dit inderdaad al eerder gezegd dat deze mensen te ver heen zijn om doeltreffend te kunnen behandelen. Als je in staat bent meerdere kinderen jarenlang zo slecht te behandelen, dan ben je totaal verknipt en inslecht. Dat laatste is 'gewoon' een karaktereigenschap en dat is iets wat er in zit.quote:Op vrijdag 28 november 2025 08:02 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang in de tbs en de forensische zorg gewerkt. Ik kan toch wel met enige stelligheid zeggen dat bepaalde mensen niet te behandelen zijn. Maar goed, misschien zit ik ernaast en zijn ze over een jaar of 10 adequaat functionerende mensen.
Overigens hebben we er gelukkig geen 1000 van dit soort rondlopen dus ik zal zeker niet nog 1000 keer beweren dat iemand niet te behandelen is.
Ja, het had voorkomen kunnen worden dat het pleegmeisje daar geplaatst werd, echter heeft de hulpverlening niks gedaan met wat er met de Syrische jongentjes was gebeurd.quote:Op vrijdag 28 november 2025 08:11 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat komt uit de aflevering van in de hart van de zaak. Daar krijg je ook meer een beeld van het pleegmeisje. Onwijs verdrietig.
Ik denk niet dat ik dit kan kijken, maar goed dat het gemaakt is.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:07 schreef MissButterflyy het volgende:
https://npo.nl/start/afsp(...)dingse pleegkinderen
Dit is de docu.
Het argument is juist dat ze vrijwel zeker nooit meer pleegkinderen zullen opvangen en dat het daarom dus niet meer voor zal komen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:31 schreef Nexum het volgende:
De recidive bij deze mensen zit volgens mij juist erg hoog.
Wie zegt dat ze in hun leven alsnog niet met kwetsbare mensen te maken krijgen?quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het argument is juist dat ze vrijwel zeker nooit meer pleegkinderen zullen opvangen en dat het daarom dus niet meer voor zal komen.
Geen idee maar dat zou inderdaad best kunnen. Het langdurig zorgen voor minderjarigen zal echter nooit meer voorkomen lijkt me.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze in hun leven alsnog niet met kwetsbare mensen te maken krijgen?
Denk dat de maatschappij toch beschermd moet worden tegen ze.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee maar dat zou inderdaad best kunnen. Het langdurig zorgen voor minderjarigen zal echter nooit meer voorkomen lijkt me.
Er zijn zoveel dingen gebeurd in deze zaak die totaal niet te bevatten zijn. Ik sta nergens meer gek van op te kijken.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee maar dat zou inderdaad best kunnen. Het langdurig zorgen voor minderjarigen zal echter nooit meer voorkomen lijkt me.
Ik heb het in twee delen gekeken, zelden zo woedend geweest als ik iets keek.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik dit kan kijken, maar goed dat het gemaakt is.
Ben nu ook even gestopt na een half uur. Kijk straks wel verder.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:49 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb het in twee delen gekeken, zelden zo woedend geweest als ik iets keek.
Een klein stukje op facebook gezien over een vrouw die vertelde dat ze aan het meisje had gevraagd waarom haar haar was afgeschoren en haar getuigenis ging door merg en been. Laat staan de hele uitzendingquote:Op vrijdag 28 november 2025 09:49 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb het in twee delen gekeken, zelden zo woedend geweest als ik iets keek.
Want ze zullen geen kleinkinderen kunnen krijgen, niet bij een speeltuin, zwembad of kinderboerderij kunnen solliciteren, geen kind kunnen kidnappen om alsnog hun sadistische lusten op te botvieren, niet met ouderen/demente mensen te maken kunnen krijgen die net zo kwetsbaar zijn.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij dit soort types zijn psychologisch onderzoeken er vooral om het beeld te bevestigen. Een beetje psycholoog heeft aan een observatie van dit gedrag genoeg. Krijg er de kriebels van, zonder het te hebben gezien. Bah.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:52 schreef MissButterflyy het volgende:
Je ziet ook dat die John de strijd aangaat met de rechter omdat die hem op een bepaalde manier aankijkt volgens John.
Totaal 0,0 zelfreflectie.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 28 november 2025 10:03 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nationalezorg(...)ook-worden-vervolgd/
Dat vond het OM ook. Daarom een hoger beroep.quote:Op vrijdag 28 november 2025 13:41 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Want ze zullen geen kleinkinderen kunnen krijgen, niet bij een speeltuin, zwembad of kinderboerderij kunnen solliciteren, geen kind kunnen kidnappen om alsnog hun sadistische lusten op te botvieren, niet met ouderen/demente mensen te maken kunnen krijgen die net zo kwetsbaar zijn.
Nee hoor, alle risico op herhaling is uitgesloten want de situatie "pleegkind" zal "vrijwel zeker" niet meer aan de orde zijn als ze straks -zonder behandeling- weer vrij rondlopen.
Het is toch werkelijk waar niet te geloven.
Omdat het vaak geen rechterlijk falen is.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je heel gelukkig bent met het feit dat er een rechtssysteem is, waarom ben je dan voorzichtig in het opmerken van rechterlijk falen?
Lol.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat het vaak geen rechterlijk falen is.
Ik moest even afhaken na de verklaring van die 2 jongens en hun moederquote:Op vrijdag 28 november 2025 09:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Dit is de docu.
Sorry! Er is iets fout gegaan.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Dit is de docu.
https://npo.nl/start/seri(...)vlaardingen/afspelenquote:Op zondag 30 november 2025 20:16 schreef roos94 het volgende:
[..]
Sorry! Er is iets fout gegaan.
De pagina die je zoekt is verplaatst of bestaat niet meer. We raden je aan om naar Start te gaan om iets te vinden wat je leuk vindt.
Dankquote:Op zondag 30 november 2025 20:22 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
https://npo.nl/start/seri(...)vlaardingen/afspelen
Meestal vind ik uitspraken prima.quote:Op zondag 30 november 2025 10:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lol.
Als je dat gelooft heb je weinig uitspraken gevolgd in je leven.
Ik noem maar het lokaalvredebreuk vonnis bij een boer op het erf.
Of gebruikelijkloon 10k vanwege bestuurersrisico bij een BV met een garagebox van 80k.
Of Europees met klimaat senioren...
Al die stikstof waanzin. Niet te meten hoeveelheden die niet uitgestoten mogen worden. Dat ligt ook extreem uit verhouding.
En er zijn er natuurlijk oneindig meer.
Asielzoekers niet naar België mogen sturen vanwege mensenrechten.
Dat verdrag is sowieso tot het absurde uitgerekt.
Interesseert het je het niet of vind je de uitkomst wel gewoon prettig?
Verkeerde topic, jongen.quote:Op zondag 30 november 2025 21:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Meestal vind ik uitspraken prima.
Vrijwel zeker vind ik nog steeds geen 100% zekerheid.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het argument is juist dat ze vrijwel zeker nooit meer pleegkinderen zullen opvangen en dat het daarom dus niet meer voor zal komen.
Klopt en ik ben het daar ook zeker mee eens. Ik hoop - na het zien van de docu - dat de ouders van deze kinderen iig een gigantische schadevergoeding tegemoet kunnen zien vanuit die instanties of wie dan ook. Echt bizar wat daar allemaal mis is gegaan.quote:Op maandag 1 december 2025 09:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Vrijwel zeker vind ik nog steeds geen 100% zekerheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |