abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219341578

6-11-2025:
quote:
De rechtszaak over het mishandelde pleegmeisje in Vlaardingen gaat donderdag van start. De zaak zit vol gruwelijke details. Eerder is al gebleken dat hulpinstanties in de zaak verkeerd hebben gehandeld. Signalen over mishandeling werden niet opgepikt.

Het toen tienjarige pleegmeisje zou in een kooi die onder stroom stond zijn gezet. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt pleegouders Johnny van den B. en Daisy W. er ook van haar aan meubels te hebben vastgebonden en haar mond met tape te hebben dichtgeplakt.

Ook zouden de pleegouders de deurklink van de kamer waarin het meisje verbleef hebben weggehaald en haar hard op de bovenbenen hebben geslagen. Het pleegmeisje werd in mei 2024 in het ziekenhuis opgenomen, omdat ze van de trap was gevallen of geduwd. Daarna werden Van den B. en W. aangehouden.

Het nu elfjarige meisje functioneert op peuterniveau. Ze kan een paar woorden zeggen en simpele opdrachten uitvoeren.

Ze heeft flinke neurologische schade opgelopen door wat er met haar is gebeurd. Daardoor loopt ze volgens het OM "houterig" en soms "doelloos dwalend". Ze gaat twee dagen per week vanuit een revalidatiecentrum naar een zorgboerderij.

'Een kind zegt niet zomaar dingen, luister gewoon'
De biologische moeder van het pleegmeisje stelt jeugdbeschermingsinstantie William Schikker Stichting en pleegzorgorganisatie Enver aansprakelijk. Ze vindt dat de instanties haar de kans hebben ontnomen als familie verder te leven.

In een interview met RTL Nieuws riep de moeder woensdag op te luisteren naar signalen van hulpvragen. Ze had de zorgelijke situatie aangekaart bij de instanties en ook het pleegmeisje had om hulp gevraagd. Maar het meisje werd niet weggehaald uit het pleeggezin. "Een kind zegt niet zomaar dingen. Luister gewoon", zei de moeder daarover.

Eerder constateerde de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) dat de hulpverlening voor het meisje ernstig is tekortgeschoten. Enver en de William Schikker Stichting zijn daarom onder verscherpt toezicht gesteld. Hun handelen rondom het mishandelde meisje is volgens de inspectie "onprofessioneel".

Nog drie pleegkinderen mishandeld
Het OM verdenkt Van den B. en W. (allebei 38 jaar) van zware mishandeling, wederrechtelijke vrijheidsberoving en het onthouden van zorg. Eerder verdacht het OM ze ook van poging tot doodslag, maar die verdenking is vervallen. Er kan niet worden aangetoond of het meisje van de trap is gevallen of geduwd.

De twee pleegouders zouden nog drie pleegkinderen hebben mishandeld. Het zusje van het eerder genoemde slachtoffer zou ook zijn gestompt en geslagen. De verdachten zouden haar ook in een emmer met haar eigen urine en uitwerpselen hebben gezet.

Ook twee Syrische broertjes zouden door de pleegouders zijn geslagen. Ze moesten met te weinig kleren en zonder eten in een hondenhok verblijven en de verdachten zouden brandende sigaretten naar hen hebben gegooid.

Deskundigen adviseren tbs met dwangverpleging
Na onderzoek in het Pieter Baan Centrum is bij W. een ernstige en complexe persoonlijkheidsstoornis vastgesteld, waarbij een "gebrek aan empathie en wantrouwen vooropstaan". Haar persoonlijkheidsstoornis heeft antisociale, narcistische, theatrale en borderlineachtige trekken. Het zorgt ervoor dat W. verminderd toerekeningsvatbaar is.

Van den B. heeft volgens onderzoekers een niet-gespecificeerde persoonlijkheidsstoornis. Daarnaast lijdt hij aan een agressiestoornis. Hij is volgens deskundigen niet in staat zich aan te passen aan zijn omgeving. Ook hij is verminderd toerekeningsvatbaar. Deskundigen adviseren voor allebei tbs met dwangverpleging.

De rechtbank heeft drie dagen uitgetrokken voor de zaak. Donderdag komen de feiten aan bod en kunnen de slachtoffers hun spreekrecht uitoefenen. Vrijdag komen deskundigen van het Pieter Baan Centrum aan het woord en maakt het OM de geëist straf tegen Van den B. en W. bekend. Dinsdag kunnen de advocaten daarop reageren.
https://www.nu.nl/binnenl(...)eert-als-peuter.html

Update 20.00 uur (7 nov 25)

Het Openbaar Ministerie heeft elf jaar cel en tbs met dwangverpleging geëist tegen Johnny van den B. en Daisy W. Ze worden verdacht van onder meer zware mishandeling van een tienjarig meisje dat als pleegkind bij hen verbleef.

Volgens de officier van justitie kent deze zaak geen gelijke. "Uniek in zijn gruwelijkheid", zei de officier van justitie. "Iedereen zal het erover eens zijn dat dit niet nogmaals mag gebeuren."

https://www.nu.nl/binnenl(...)n-gruwelijkheid.html

Update 25 november

quote:
Vlaardingse pleegouders veroordeeld tot 8 jaar cel, geen tbs, lager dan eis

De pleegouders van het Vlaardingse pleegmeisje zijn veroordeeld tot acht jaar gevangenisstraf. De rechtbank acht onder meer bewezen dat Johnny van den B. en Daisy W. het meisje langere tijd van haar vrijheid hebben beroofd en ook dat zij haar hebben geslagen. Maar er kon niet worden vastgesteld dat zij verantwoordelijk waren voor al het letsel waarmee het meisje in het ziekenhuis werd opgenomen.

Het Openbaar Ministerie had 11 jaar en tbs met dwangverpleging geëist. De rechtbank vindt tbs niet nodig.

De rechtbank oordeelt dat de kans op herhaling klein is, omdat de twee waarschijnlijk nooit meer pleegouder zullen worden. Daarom is tbs niet passend. Bovendien komen Van den B. en W. als ze vrijkomen onder langdurig toezicht te staan.

De celstraf is lager dan geëist omdat de rechtbank oordeelt dat zware mishandeling niet is bewezen.
Persoonlijkheidsstoornissen

Ook het zusje van het pleegmeisje en twee Syrische broertjes die in het pleeggezin zaten, werden mishandeld. Zo werd het zusje kaalgeschoren en vernederd en werden de Syrische broertjes vernederd en geschopt. De rechtbank vindt dat alle kinderen zo erg zijn geschaad dat een gevangenisstraf de enige passende reactie is.

De pleegouders uit Vlaardingen werden anderhalf jaar geleden opgepakt, nadat hun 10-jarige pleegdochter zwaargewond in het ziekenhuis was beland. Ze had hersenletsel, botbreuken, overal littekens en was sterk vermagerd. Bij de opname woog ze 19 kilo.

Deze maand gaf de pleegvader van het pleegmeisje toe dat hij haar had opgesloten. Ze zat vast in een kooi, aan een ketting, en de klink van haar slaapkamerdeur was weggehaald. Volgens de vader was dit om het meisje tegen zichzelf en anderen in het gezin te beschermen. Ook moest het meisje dansen tot ze niet meer kon en werd er gebruik gemaakt van prikkeldraad.

Uit onderzoek van het Pieter Baan Centrum is gebleken dat beide ouders kampen met persoonlijkheidsstoornissen, waardoor ze zich bijvoorbeeld niet goed kunnen verplaatsen in een ander.
Afhankelijk van zorg

Het pleegmeisje zal haar hele leven afhankelijk blijven van zorg. Door het veroorzaakte hersenletsel functioneert ze op het niveau van een peuter. Ze wordt op dit moment verzorgd door twee hulpverleners.

De pleegouders werden ook verdacht van poging tot doodslag, maar die verdenking heeft het OM geschrapt. Justitie kan niet bewijzen dat het meisje van de trap is geduwd door de pleegouders.
https://nos.nl/artikel/25(...)en-tbs-lager-dan-eis
Twiddel
  dinsdag 25 november 2025 @ 15:59:36 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219341595
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 15:54 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik snap haar wel. Wanneer het om kinderen gaat is het gewoon heel anders dan als het om een volwassene zou gaan. Nog steeds verschrikkelijk, maar kinderen zijn zo ontzettend kwetsbaar en compleet van volwassenen afhankelijk. Ik denk dat de meeste hier wel een kind hebben of in de familie hebben waar ze ontzettend van houden. Als zo iets zou gebeuren met je eigen kind zou je compleet gestoord worden.
Het zijn toch niet deedeetee's kinderen? :?

Ik heb er ook 2. Ik denk dat ik ook best ontzettend veel van ze hou en ik vind het ook bizar. Maar er is echt geen haar op mijn hoofd die denkt 'ja, laten we die rechter eens gaan lynchen'.
pi_219341611
quote:
16s.gif Op dinsdag 25 november 2025 15:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ben ik het niet mee eens, of je dit nou bij een onschuldig kind doet of een veroordeeld kindermartelaar. Zonder te beoordelen of het nou goed of fout is om dat te praktiseren als straf zit er wel een groot verschil in qua verwerpelijkheid tussen deze twee zaken.
Het gaat erom dat je kennelijk onderscheid maakt bij wie maar dat de daad zelf niet iets is wat je verwerpelijk vindt.

Dat is niet alleen hypocriet maar ook verderfelijk.

En ja, tuurlijk zit er gradatie tussen degene die het uitvoert en degene die er naar verlangt om het bij een dader uit te voeren, daarom krijgt de eerste straf en de tweede niet. Maar beide delen een verderfelijke standaard wat betreft dat soort sadistische praktijken.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219341615
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 15:55 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Weet ik, maar in Nederland is dat toch doorgaans voor hele specifieke gevallen een optie? A la Holleeder, Tachi enzo?
Je moet niet iemand een keer een mep verkocht hebben nee, maar het is niet alleen voor de superzware bekende criminelen, ook een meervoudige moord kan tot levenslang leiden. In dit geval is het niet echt reëel, blijkt ook wel uit de eis van het OM. Alhoewel dat de facto nog steeds op levenslang zou kunnen uitdraaien als die tbs dwang was opgelegd.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_219341687
Nou, 8 jaar, een dikke "foei, niet weer doen"
  dinsdag 25 november 2025 @ 16:30:16 #6
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219341755
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 16:16 schreef Masberum het volgende:
Nou, 8 jaar, een dikke "foei, niet weer doen"
2/3e uitzitten bij normaal gedrag dus over 4,5 jaar lopen die gewoon weer vrij rond.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 25 november 2025 @ 16:38:46 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_219341813
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 15:51 schreef BE het volgende:

[..]
Serieus? Vind je dit niet een klein tikkie hysterisch? :o
LOL nee natuurlijk meen ik dit niet serieus, maar het is toch echt niet te geloven dat deze rechter die mensen er zo gemakkelijk mee laat wegkomen ? Een verwoest kinderleven is blijkbaar voor deze rechter niet veel waard.
We hebben het hier tenslotte niet over een incidentje maar over langdurige zware mishandelingen zowel lichamelijk als geestelijk nietwaar ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 25 november 2025 @ 16:43:24 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219341841
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 16:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]
LOL nee natuurlijk meen ik dit niet serieus, maar het is toch echt niet te geloven dat deze rechter die mensen er zo gemakkelijk mee laat wegkomen ? Een verwoest kinderleven is blijkbaar voor deze rechter niet veel waard.
We hebben het hier tenslotte niet over een incidentje maar over langdurige zware mishandelingen zowel lichamelijk als geestelijk nietwaar ?
Tuurlijk, helemaal eens!
Maar roepen dat die rechter gelyncht moet worden snap ik niet.
  dinsdag 25 november 2025 @ 16:50:31 #9
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219341880
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 16:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het gaat erom dat je kennelijk onderscheid maakt bij wie maar dat de daad zelf niet iets is wat je verwerpelijk vindt.

Dat is niet alleen hypocriet maar ook verderfelijk.

En ja, tuurlijk zit er gradatie tussen degene die het uitvoert en degene die er naar verlangt om het bij een dader uit te voeren, daarom krijgt de eerste straf en de tweede niet. Maar beide delen een verderfelijke standaard wat betreft dat soort sadistische praktijken.
Niet hypocriet hoor, niet eens een beetje. Ik vind die praktijken erg omdat ze het doen bij een kind, als strafmaat na een veroordeling bij zulke figuren is een hele andere kwestie. Je kan de daad niet los zien van het slachtoffer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 25 november 2025 @ 16:57:06 #10
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_219341920
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 16:43 schreef BE het volgende:

[..]
Tuurlijk, helemaal eens!
Maar roepen dat die rechter gelyncht moet worden snap ik niet.
Joh ik eigenlijk ook niet, ik was echt ff letterlijk ademloos van de schrik. Heel ff gebrek aan zuurstof in mijn hersenen, dáár zal die rare gedachte wel door zijn gekomen. :D
Het ging in mijn hoofd zo van : als die luitjes zo snel weer vrij komen zouden ze wel 'ns heel erg boze mensen kunnen tegen komen en toen schakelde ik door naar : Dan kunnen ze beter die rechter te grazen nemen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_219341994
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 16:38 schreef deedeetee het volgende:

Denk niet dat ze het makkelijk gaan hebben in de gevangenis. En ik weet niet wat passend is, qua straf. Ik denk dat geen enkele straf rechtvaardig zal voelen, want het valt altijd in het niet bij wat dat meisje is aangedaan. Ik begrijp je frustratie en boosheid. Alleen denk ik wel altijd dat de rechter er vast goed en lang over heeft nagedacht en er heus veel meer verstand van heeft dan ik.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_219342196
Ik heb chatgpt even gevraagd, maar die is het wel eens met de reacties hier:

quote:
Is 8 jaar laag? Vergeleken met andere zaken: ja, extreem.

Voor vergelijkbare zaken (opzettelijke langdurige kindermishandeling met levenslange schade) zie je:

10–15 jaar cel

vaak tbs met dwangverpleging

soms zelfs hogere straffen bij dood of bijna-dood

In dit dossier heeft het slachtoffer levenslange, ernstige neurologische schade.
Het feit dat er meerdere kinderen zijn mishandeld, maakt het maatschappelijk nog zwaarder.

Dus moreel-maatschappelijk gezien:

👉 8 jaar is uitzonderlijk laag
👉 Geen tbs is zeer afwijkend van adviezen én eerdere jurisprudentie
quote:
De rechtbank volgde strikt-juridische bewijsregels en legde veel gewicht op de lage recidivekans - iets wat in de praktijk erg betwistbaar is.

Een passendere straf (vanuit proportionaliteit, bescherming én behandeling) zou zijn geweest:

10-12 jaar cel + tbs met dwangverpleging, zoals door het OM geëist.
OM was wel spot-on, de rechter wat minder ;(
  dinsdag 25 november 2025 @ 17:52:01 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219342284
Mensen die nog verrast zijn over de lachwekkend lage straffen in dit land :')
pi_219342453
Wat bezielt die rechter eigenlijk ? Kunnen we onderzoek doen naar zijn handel en wandel? Het lijkt me niet normaal dat zo’n lage uitspraak vanuit het niets wordt gegeven. Het lijkt wel alsof er hier andere belangen meespelen.
pi_219342460
8 jaar is naar mijn mening erg laag maar geen tbs met dwang is zorgwekkend gezien al hun stoornissen en ik hoop dan ook dat het OM in hoger beroep gaat.
pi_219342474
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 18:24 schreef William_Papadin het volgende:
Wat bezielt die rechter eigenlijk ? Kunnen we onderzoek doen naar zijn handel en wandel? Het lijkt me niet normaal dat zo’n lage uitspraak vanuit het niets wordt gegeven. Het lijkt wel alsof er hier andere belangen meespelen.
Zoals die falende instellingen die de dans ontspringen.
  dinsdag 25 november 2025 @ 19:14:30 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219342852
Was het trouwens 1 rechter? Of een meervoudige raadskamer? Is vast wel ergens te vinden. :@ #lui
pi_219343133
Ik probeer altijd voorzichtig te zijn met oordelen over rechterlijke uitspraken. Want we mogen heel gelukkig zijn dat wij een rechtssysteem hebben. Maar ik moet toch behoorlijk aan het copingslangetje zitten om dit te begrijpen. 8 jaar?
  Miss 200.000.000! dinsdag 25 november 2025 @ 19:47:10 #19
367000 roos94
pi_219343177
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 18:25 schreef -river- het volgende:
8 jaar is naar mijn mening erg laag maar geen tbs met dwang is zorgwekkend gezien al hun stoornissen en ik hoop dan ook dat het OM in hoger beroep gaat.
Iedereen verdient een 2e of 3e of 4e kans!!!!

Gr gr gr,

Alle rechtertjes van Neerlandse bodem
pi_219344213
Als hulpverlener en als inwoner van Vlaardingen maakt deze hele zaak mij extra ziek.

Ik werk niet in de jeugdhulpverlening maar ik kan niet geloven dat jeugdzorg / hulpverleners zoveel steken hebben laten vallen.

En hoe bestaat het dat buren, school, juffen of wie dan ook de andere kant op keken?

Ik woonde toendertijd een wijk verderop en ik heb vaak nagedacht of de kans bestond dat ik het pleegmeisje op straat zou kunnen hebben gezien, in de winkels.

Het idee dat ze overal om hulp riep en nergens hulp kreeg is hartverscheurend.

Het meisje en haar zusje en hun moeder is donker, moeder vroeg zich openlijk af of racisme hier een rol heeft gespeeld.

Waarom haten deze 2 gestoorden de gekleurde meisjes en de Syrische broertjes zo erg?

Waarom is dit niet verder onderzocht?

Hoe bestaat het dat ze 8 jaar krijgen, waar van 1 derde wordt afgetrokken dus ze staan in 5 jaar weer buiten.

Waarom geen TBS?

Wat is dat voor gelul dat ze waarschijnlijk geen nieuwe pleegkinderen meer op zullen nemen dus ze zijn verder geen gevaar?

Ze zijn levensgevaarlijk voor alle kinderen die ze in de toekomst nog gaan tegen komen.

Het gaat hier niet om een tik hier en daar, het gaat om langdurig sadisme

Dat meisje had gebroken boven benen en kreeg geen hulp. Hoe bestaat het dat niemand op school zag dat ze gebroken botten had.

Ik vind dit 1 van de meest walgelijke kindermishandeling zaken in NL die ik de laatste decennia heb gehoord.

Dit gaat veel verder dan kindermishandeling, er is geen naam voor hoe walgelijk dit is

En wie gaat die tonnen schade vergoeding eigenlijk betalen??

Die idioten hebben geen geld, dus de staat of de belastingbetaler draait daar zeker voor op?
pi_219344221
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 19:43 schreef theunderdog het volgende:
Ik probeer altijd voorzichtig te zijn met oordelen over rechterlijke uitspraken. Want we mogen heel gelukkig zijn dat wij een rechtssysteem hebben. Maar ik moet toch behoorlijk aan het copingslangetje zitten om dit te begrijpen. 8 jaar?
Als je heel gelukkig bent met het feit dat er een rechtssysteem is, waarom ben je dan voorzichtig in het opmerken van rechterlijk falen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  roze dinsdag 25 november 2025 @ 22:03:57 #22
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219344577
Op de NPO is nu de 1ste aflevering van seizoen 2 van in het hart van de zaak te zien en dat gaat over deze zaak en andere pleegkinderen in dat gezin.

(Eerste seizoen ging over de zaak van Gino)
Your beauty never ever scared me.
pi_219344702
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 19:14 schreef BE het volgende:
Was het trouwens 1 rechter? Of een meervoudige raadskamer? Is vast wel ergens te vinden. :@ #lui
Dit komt niet voor de politierechter, gewoon meervoudig.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  dinsdag 25 november 2025 @ 22:26:22 #24
338319 ZarB
Piña colada
pi_219344739
Ik heb het idee dat die ouders het in de bak zo zwaar gaan krijgen dat ze er zelf een eind aan gaan maken.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 25 november 2025 @ 22:28:47 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219344754
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Dit komt niet voor de politierechter, gewoon meervoudig.
Ja toch? Ik ging even twijfelen door alle onderbuik ‘de rechter’ is idioot/invompetent/moet gelyncht/spoort niet opmerkingen.
  dinsdag 25 november 2025 @ 22:35:00 #26
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219344799
quote:
De rechtbank oordeelt dat de kans op herhaling klein is, omdat de twee waarschijnlijk nooit meer pleegouder zullen worden. Daarom is tbs niet passend. Bovendien komen Van den B. en W. als ze vrijkomen onder langdurig toezicht te staan.
Wat is dit voor een opmerking. Twee personen hebben meerdere kinderen jarenlang misbruikt en dan zegt de rechter dat ze waarschijnlijk geen pleegouder meer zullen worden.
Waarom niet gewoon 40 jaar cel zodat herhaling onmogelijk is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 25 november 2025 @ 22:35:28 #27
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219344803
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:26 schreef ZarB het volgende:
Ik heb het idee dat die ouders het in de bak zo zwaar gaan krijgen dat ze er zelf een eind aan gaan maken.
Laten we het hopen, deze personen horen niet meer vrij te komen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 25 november 2025 @ 22:41:11 #28
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_219344844
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 18:24 schreef William_Papadin het volgende:
Ben zelf vooral benieuwd naar juridische duiding, maar dat zal de komende dagen wsl wel komen.

Als simpele burger kan ik hier niets van snappen, maar wellicht hebben die rechters ook onwijs in de knel gezeten.
pi_219345113
Nee, ik kan er met m'n verstand niet bij waarom de rechtbank heel eigenwijs tegen alle adviezen van de experts ingaat en geen tbs oplegt. Sinds wanneer is "ja de dader is knettergek, maar hij komt waarschijnlijk niet meer in de exacte situatie waarin hij z'n daden heeft gepleegd dus laat behandeling maar zitten" de leidende redenering om al dan niet tbs op te leggen? Ik kan geen soortgelijke voorbeelden terugvinden. Hoeven misbruikende zwemleraren geen behandeling te ondergaan als ze hun beroep toch niet meer kunnen uitoefenen? Ook buiten de context van het pleegouderschap zouden deze mensen ooit weer kinderen onder hun hoede kunnen krijgen met mogelijk soortgelijke gevolgen. Ik vind het een onbegrijpelijke en ook onverantwoorde uitspraak.
pi_219345171
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2025 16:30 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
2/3e uitzitten bij normaal gedrag dus over 4,5 jaar lopen die gewoon weer vrij rond.
Nee dat is veranderd
pi_219345630
Laten we maar hopen dat het Hof hier toch wat anders tegenaan kijkt.
pi_219345672
Lekker zo'n D66 rechter.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 26 november 2025 @ 07:45:16 #33
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219345719
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:40 schreef SOG het volgende:

[..]
Nee dat is veranderd
Ik zie nu dat het is teruggebracht naar maximaal 2 jaar, gelukkig maar.

Helaas maakt het in dit geval niets uit, ze zaten ook al 1,5 jaar in voorarrest.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_219345729
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 07:31 schreef HSG het volgende:
Lekker zo'n D66 rechter.
Lijkt me dan eerder een PVV-rechter gezien daders en slachtoffer.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219345911
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 07:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Lijkt me dan eerder een PVV-rechter gezien daders en slachtoffer.
Een PVV rechter had harder gestraft.
pi_219346079
quote:
14s.gif Op woensdag 26 november 2025 07:45 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Ik zie nu dat het is teruggebracht naar maximaal 2 jaar, gelukkig maar.

Helaas maakt het in dit geval niets uit, ze zaten ook al 1,5 jaar in voorarrest.
Ja dat voorarrest meetelt lijkt me vrij wiedes he.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219346934
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 08:25 schreef HSG het volgende:

[..]
Een PVV rechter had harder gestraft.
ook als het slachtoffer zoals hier een zwart meisje is?
pi_219346956
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nee, ik kan er met m'n verstand niet bij waarom de rechtbank heel eigenwijs tegen alle adviezen van de experts ingaat en geen tbs oplegt. Sinds wanneer is "ja de dader is knettergek, maar hij komt waarschijnlijk niet meer in de exacte situatie waarin hij z'n daden heeft gepleegd dus laat behandeling maar zitten" de leidende redenering om al dan niet tbs op te leggen? Ik kan geen soortgelijke voorbeelden terugvinden. Hoeven misbruikende zwemleraren geen behandeling te ondergaan als ze hun beroep toch niet meer kunnen uitoefenen? Ook buiten de context van het pleegouderschap zouden deze mensen ooit weer kinderen onder hun hoede kunnen krijgen met mogelijk soortgelijke gevolgen. Ik vind het een onbegrijpelijke en ook onverantwoorde uitspraak.
Ik snap daar ook niks van.

Dus een verkrachter hoeft ook geen TBS meer te krijgen, want na zijn gevangenisstraf komt hij vast niet meer in contact met vrouwen.

BIZAR!!

TBS is niet om gekken te genezen, want ze zijn niet te genezen, TBS is om zo lang mogelijk te verlengen en weer te verlengend zodat de maatschappij veiliger is zonder die gekken in de maatschappij.

Maar deze 2 gekken die lopen over 5 jaar weer lekker buiten, klaar om nieuwe kindjes op te nemen want jeugdzorg let niet op dus als die op een andere plek in het land gaan wonen en weer pleegkindjes opnemen om hun eigen persiviteit op te botvieren is er geen haan die daar naar kraait.
pi_219347492
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 11:02 schreef ZanneG het volgende:

[..]
ook als het slachtoffer zoals hier een zwart meisje is?
Ja.
pi_219356609
OM in hoger beroep in zaak rond mishandeling Vlaardings pleegmeisje

https://www.nu.nl/misdaad(...)ngs-pleegmeisje.html

De oven in.
pi_219356629
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 17:22 schreef Zipportal het volgende:

De oven in.
Mooi, hoopte ik al.
  Miss 200.000.000! donderdag 27 november 2025 @ 18:44:40 #42
367000 roos94
pi_219357127
"Volgens de rechtbank kon niet worden bewezen dat al het letsel van het meisje door de pleegouders was toegebracht."

Tering tandjes ..
pi_219357189
quote:

De oven in.
Geheel volgens verwachting. Gelukkig maar. _O_
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_219357486
quote:

De oven in.
Fantastisch *O* _O_
pi_219357499
Tbs was volgens de rechter niet nodig, omdat het niet waarschijnlijk is dat de twee ooit nog pleegkinderen krijgen.

Wat is dit nou voor rare redenatie.
  donderdag 27 november 2025 @ 19:51:33 #46
338319 ZarB
Piña colada
pi_219357873
Dan maar hopen dat de tbs oneindelijk verlengd gaat worden. Deze mensen zijn niet, ik herhaal NIET, te behandelen. Waarom niet gewoon echt levenslang de bak in. Laat hulpverleners en de belastingbetaler in godsnaam geld en moeite besparen.
  Miss 200.000.000! donderdag 27 november 2025 @ 19:55:58 #47
367000 roos94
pi_219357923
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 19:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tbs was volgens de rechter niet nodig, omdat het niet waarschijnlijk is dat de twee ooit nog pleegkinderen krijgen.

Wat is dit nou voor rare redenatie.
Meest achterlijke wat ik ooit in een rechtbank heb gehoord.
  donderdag 27 november 2025 @ 23:59:33 #48
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219359779
Gelukkig gaat het OM in hoger beroep.
Zag op insta een stukje van nieuwsuur waarbij een van de Syrische jongentjes te horen was die de hulpverlening overstuur had opgebeld om te vertellen wat er daar gebeurde, en dat de vrouw aan de telefoon zei dat ze daar zouden worden weggehaald. Echt hartverscheurend hoe overstuur dat kind klonk.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219359792
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 19:51 schreef ZarB het volgende:
Deze mensen zijn niet, ik herhaal NIET, te behandelen
Dat weet je niet. Ik denk hetzelfde hoor (met 1 kanttekening), maar als we 1.000 van dit soort mensen zouden hebben en jij zou op je leven moeten zweren dat geen enkele "herstelt", dan zou je denk ik niet zo stellig zijn in wat je hier stelt.

Ik ben het dus met je eens in een zekere zin, de kans op herstel lijkt voor mij ook klein. Ik begrijp alleen nooit echt waarom mensen iets wat zeer waarschijnlijk is moeten presenteren als feit, in plaats van gewoon de nuance te behouden die er in de praktijk altijd is
  vrijdag 28 november 2025 @ 00:06:12 #50
438527 MissButterflyy
pi_219359802
Link weggehaald

Hier te zien en te horen. Hopelijk wordt de ‘hulpverlening’ nu ook nog aangepakt.

[ Bericht 23% gewijzigd door MissButterflyy op 28-11-2025 00:13:05 ]
pi_219359812
-

[ Bericht 36% gewijzigd door Masberum op 28-11-2025 00:20:25 ]
  vrijdag 28 november 2025 @ 08:02:53 #52
338319 ZarB
Piña colada
pi_219360369
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 00:04 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dat weet je niet. Ik denk hetzelfde hoor (met 1 kanttekening), maar als we 1.000 van dit soort mensen zouden hebben en jij zou op je leven moeten zweren dat geen enkele "herstelt", dan zou je denk ik niet zo stellig zijn in wat je hier stelt.

Ik ben het dus met je eens in een zekere zin, de kans op herstel lijkt voor mij ook klein. Ik begrijp alleen nooit echt waarom mensen iets wat zeer waarschijnlijk is moeten presenteren als feit, in plaats van gewoon de nuance te behouden die er in de praktijk altijd is
Ik heb jarenlang in de tbs en de forensische zorg gewerkt. Ik kan toch wel met enige stelligheid zeggen dat bepaalde mensen niet te behandelen zijn. Maar goed, misschien zit ik ernaast en zijn ze over een jaar of 10 adequaat functionerende mensen.

Overigens hebben we er gelukkig geen 1000 van dit soort rondlopen dus ik zal zeker niet nog 1000 keer beweren dat iemand niet te behandelen is.
  roze vrijdag 28 november 2025 @ 08:11:18 #53
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219360401
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 23:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Gelukkig gaat het OM in hoger beroep.
Zag op insta een stukje van nieuwsuur waarbij een van de Syrische jongentjes te horen was die de hulpverlening overstuur had opgebeld om te vertellen wat er daar gebeurde, en dat de vrouw aan de telefoon zei dat ze daar zouden worden weggehaald. Echt hartverscheurend hoe overstuur dat kind klonk.
Dat komt uit de aflevering van in de hart van de zaak. Daar krijg je ook meer een beeld van het pleegmeisje. Onwijs verdrietig.
pi_219360514
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 08:02 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik heb jarenlang in de tbs en de forensische zorg gewerkt. Ik kan toch wel met enige stelligheid zeggen dat bepaalde mensen niet te behandelen zijn. Maar goed, misschien zit ik ernaast en zijn ze over een jaar of 10 adequaat functionerende mensen.

Overigens hebben we er gelukkig geen 1000 van dit soort rondlopen dus ik zal zeker niet nog 1000 keer beweren dat iemand niet te behandelen is.
Ik had dit inderdaad al eerder gezegd dat deze mensen te ver heen zijn om doeltreffend te kunnen behandelen. Als je in staat bent meerdere kinderen jarenlang zo slecht te behandelen, dan ben je totaal verknipt en inslecht. Dat laatste is 'gewoon' een karaktereigenschap en dat is iets wat er in zit.

Daarom, geef deze mensen een spuitje. Ze worden nooit beter, ze blijven voor altijd hun kut karakter houden plus dat ze waarschijnlijk hun leven lang (of in ieder geval een lange tijd) aan het staatsinfuus zullen gaan zitten. Ik zie echt 0 redenen om hun in leven te houden.
  vrijdag 28 november 2025 @ 09:05:51 #55
438527 MissButterflyy
pi_219360694
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 08:11 schreef Ama het volgende:

[..]
Dat komt uit de aflevering van in de hart van de zaak. Daar krijg je ook meer een beeld van het pleegmeisje. Onwijs verdrietig.

Ja, het had voorkomen kunnen worden dat het pleegmeisje daar geplaatst werd, echter heeft de hulpverlening niks gedaan met wat er met de Syrische jongentjes was gebeurd.
Ze zijn daar weg gehaald omdat ze zeiden te worden mishandeld, er zijn bewijzen getoond en vervolgens wordt er nog een pleegkind geplaatst.

Onbegrijpelijk. 8)7

Het gaat hier dus om de organisatie Nidos.
  vrijdag 28 november 2025 @ 09:07:22 #56
438527 MissButterflyy
pi_219360707
pi_219360886
quote:
Ik denk niet dat ik dit kan kijken, maar goed dat het gemaakt is.
pi_219360922
Normaliter vind ik dat mensen veels te hysterisch doen over het te laag straffen in Nederland maar 8 jaar zonder TBS slaat echt nergens op. De recidive bij deze mensen zit volgens mij juist erg hoog.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_219360954
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:31 schreef Nexum het volgende:
De recidive bij deze mensen zit volgens mij juist erg hoog.
Het argument is juist dat ze vrijwel zeker nooit meer pleegkinderen zullen opvangen en dat het daarom dus niet meer voor zal komen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 28 november 2025 @ 09:40:31 #60
438527 MissButterflyy
pi_219360994
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het argument is juist dat ze vrijwel zeker nooit meer pleegkinderen zullen opvangen en dat het daarom dus niet meer voor zal komen.
Wie zegt dat ze in hun leven alsnog niet met kwetsbare mensen te maken krijgen?
  vrijdag 28 november 2025 @ 09:41:26 #61
438527 MissButterflyy
pi_219360997
Wat me ook verbaasde in de documentaire, is dat John en Daisy dus geen eigen kinderen hebben.
Een pleegkind bleef bij hun wonen, is nooit meer terug gegaan naar de moeder, daar hadden ze meerdere rechtszaken over gevoerd.
pi_219361005
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:40 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wie zegt dat ze in hun leven alsnog niet met kwetsbare mensen te maken krijgen?
Geen idee maar dat zou inderdaad best kunnen. Het langdurig zorgen voor minderjarigen zal echter nooit meer voorkomen lijkt me.
  vrijdag 28 november 2025 @ 09:44:44 #63
438527 MissButterflyy
pi_219361019
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Geen idee maar dat zou inderdaad best kunnen. Het langdurig zorgen voor minderjarigen zal echter nooit meer voorkomen lijkt me.
Denk dat de maatschappij toch beschermd moet worden tegen ze.
Stel dat ze nog voor een kwetsbaar oudje gaan zorgen over een flink aantal jaren, met deze persoonlijkheidsstoornissen is dat een groot risico.
pi_219361062
quote:

[..]
Er zijn zoveel dingen gebeurd in deze zaak die totaal niet te bevatten zijn. Ik sta nergens meer gek van op te kijken.
  roze vrijdag 28 november 2025 @ 09:49:47 #65
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219361074
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ik dit kan kijken, maar goed dat het gemaakt is.
Ik heb het in twee delen gekeken, zelden zo woedend geweest als ik iets keek.
  vrijdag 28 november 2025 @ 09:51:21 #66
438527 MissButterflyy
pi_219361086
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:49 schreef Ama het volgende:

[..]
Ben nu ook even gestopt na een half uur. Kijk straks wel verder.
  vrijdag 28 november 2025 @ 09:52:25 #67
438527 MissButterflyy
pi_219361097
Je ziet ook dat die John de strijd aangaat met de rechter omdat die hem op een bepaalde manier aankijkt volgens John.
Totaal 0,0 zelfreflectie.
pi_219361109
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:49 schreef Ama het volgende:

[..]
Een klein stukje op facebook gezien over een vrouw die vertelde dat ze aan het meisje had gevraagd waarom haar haar was afgeschoren en haar getuigenis ging door merg en been. Laat staan de hele uitzending :'(

Jeugdzorg is al langer een punt ter discussie, maar ik hoor nooit wat uit Den Haag hier over. Het lijkt net alsof ze daar bij die instanties kunnen doen wat ze willen met de kinderen.
  vrijdag 28 november 2025 @ 10:01:34 #69
438527 MissButterflyy
pi_219361154
Het is me ook niet duidelijk of het OM de hulporganisaties ook zou gaan vervolgen. Werd er eerst niet gezegd dat ze dat zouden doen of ben ik in de war met een andere zaak?
  vrijdag 28 november 2025 @ 10:03:58 #70
438527 MissButterflyy
pi_219361167
pi_219363015
quote:

[..]
Want ze zullen geen kleinkinderen kunnen krijgen, niet bij een speeltuin, zwembad of kinderboerderij kunnen solliciteren, geen kind kunnen kidnappen om alsnog hun sadistische lusten op te botvieren, niet met ouderen/demente mensen te maken kunnen krijgen die net zo kwetsbaar zijn.

Nee hoor, alle risico op herhaling is uitgesloten want de situatie "pleegkind" zal "vrijwel zeker" niet meer aan de orde zijn als ze straks -zonder behandeling- weer vrij rondlopen.

Het is toch werkelijk waar niet te geloven.
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:49:19 #72
338319 ZarB
Piña colada
pi_219365499
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:52 schreef MissButterflyy het volgende:
Je ziet ook dat die John de strijd aangaat met de rechter omdat die hem op een bepaalde manier aankijkt volgens John.
Totaal 0,0 zelfreflectie.
Bij dit soort types zijn psychologisch onderzoeken er vooral om het beeld te bevestigen. Een beetje psycholoog heeft aan een observatie van dit gedrag genoeg. Krijg er de kriebels van, zonder het te hebben gezien. Bah.

Daarom acht ik de kans van succesvolle behandeling minimaal. Een beetje zelfreflectie is wel van belang. Maar met zowel een narcistische, antisociale en borderline persoonlijkheidsstoornis (geloof ik) heb je wel de perfecte cocktail om te mislukken.
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:01:43 #74
438527 MissButterflyy
pi_219365646
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:41 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Want ze zullen geen kleinkinderen kunnen krijgen, niet bij een speeltuin, zwembad of kinderboerderij kunnen solliciteren, geen kind kunnen kidnappen om alsnog hun sadistische lusten op te botvieren, niet met ouderen/demente mensen te maken kunnen krijgen die net zo kwetsbaar zijn.

Nee hoor, alle risico op herhaling is uitgesloten want de situatie "pleegkind" zal "vrijwel zeker" niet meer aan de orde zijn als ze straks -zonder behandeling- weer vrij rondlopen.

Het is toch werkelijk waar niet te geloven.
Dat vond het OM ook. Daarom een hoger beroep.
In de documentaire zie je wel de rechters met naam en gezicht in beeld, hopelijk krijgen die er geen last mee, dat ze worden bedreigd enz.
Ik ben het niet eens met de uitspraak, maar mensen gaan nogal ver tegenwoordig om hun ongenoegen over de rechters uit te spreken.
Het OM gaat in hoger beroep, dus wordt vervolgd.
pi_219366030
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je heel gelukkig bent met het feit dat er een rechtssysteem is, waarom ben je dan voorzichtig in het opmerken van rechterlijk falen?
Omdat het vaak geen rechterlijk falen is.
pi_219375598
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat het vaak geen rechterlijk falen is.
Lol.

Als je dat gelooft heb je weinig uitspraken gevolgd in je leven.

Ik noem maar het lokaalvredebreuk vonnis bij een boer op het erf.

Of gebruikelijkloon 10k vanwege bestuurersrisico bij een BV met een garagebox van 80k.

Of Europees met klimaat senioren...

Al die stikstof waanzin. Niet te meten hoeveelheden die niet uitgestoten mogen worden. Dat ligt ook extreem uit verhouding.

En er zijn er natuurlijk oneindig meer.

Asielzoekers niet naar België mogen sturen vanwege mensenrechten.

Dat verdrag is sowieso tot het absurde uitgerekt.

Interesseert het je het niet of vind je de uitkomst wel gewoon prettig?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219376049
De documentaire is erg interessant.

Het blijkt dat het eerste pleegkind al in 2015 bij John en Daisy kwam, zij kregen na 8 jaar zelfs de voogdij over deze jongen.

Maar er is niets bekend over mishandeling of verwaarlozing bij deze jongen.

Dat roept mij mij nogmaals de vraag op in hoeverre racisme een rol heeft gespeeld,

Het pleegmeisje en haar zusje waren donkere kindjes, de broertjes waren Syrisch maar het Nlse blanke jochie en het bio kind werden niet mishandeld, er werd van hen gehouden.

Waarom is dit niet meer onderzocht?

In de docu wordt benoemd dat Daisy de meisjes die zwarten noemt en dat ze helemaal geen zwarten wilde maar ze kreeg ze toch

WTF

Dat het mogelijk is dat deze lui pleegouder konden worden is ook absurd, ze logen de boel bij elkaar.

Ze hadden schulden, een dubious verleden maar dit werd niet eens na getrokken, dat is het meest erge nog: iedere gek die kan een pleegkind in huis nemen, pleegkinderen zijn een verdien model.

De jongetjes zijn weggehaald maar daarna werden de meisjes daar alsnog geplaats, hoe is dat mogelijk?

John komt ook nog aan het woord: hij vindt het allemaal valse aannames

Die lui maken mij zo boos!

Maar jeugdzorg en de jeugd zorg instellingen zijn minstens zo schuldig en het is schandalig dat ze er allemaal mee wegkomen.

Zoals de moeder zegt: ik ben het meest boos op de jeugdzorg instellingen en ze heeft gelijk.

Nu blijkt ook nog eens dat de pleegzorg voogd een huisvriend van die 2 gestoorden was, zou mij niet verbazen dat hij behoorde tot de groep swingers.

Die vent moeten ze ook vervolgen!

Dat uiteindelijk het meisje zelf van de trap is gesprongen en uit het raam wilde springen, dat geloof ik wel.
Dat meisje zat in de hel, haar enige kans op ontsnapping was om uit het raam te springen.
Wat kon ze anders?

[ Bericht 16% gewijzigd door ZanneG op 30-11-2025 12:50:32 ]
pi_219379154
quote:
Ik moest even afhaken na de verklaring van die 2 jongens en hun moeder :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_219381599
Docu gezien, je bloed gaat er van koken gewoon.. :(
  Miss 200.000.000! zondag 30 november 2025 @ 20:16:43 #80
367000 roos94
pi_219381656
quote:
Sorry! Er is iets fout gegaan.
De pagina die je zoekt is verplaatst of bestaat niet meer. We raden je aan om naar Start te gaan om iets te vinden wat je leuk vindt.
pi_219381737
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 20:16 schreef roos94 het volgende:

[..]
Sorry! Er is iets fout gegaan.
De pagina die je zoekt is verplaatst of bestaat niet meer. We raden je aan om naar Start te gaan om iets te vinden wat je leuk vindt.
https://npo.nl/start/seri(...)vlaardingen/afspelen
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
  Miss 200.000.000! zondag 30 november 2025 @ 20:23:41 #82
367000 roos94
pi_219383020
Gezien, je maag draait er van om. Wat mij het meeste stoort is dat de verantwoordelijke stichtingen er onderuit komen. Fred Teeven in raad van bestuur o.a. :r
Allemaal boter op het hoofd en gewoon kunnen doorgaan. :(
pi_219383029
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 10:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lol.

Als je dat gelooft heb je weinig uitspraken gevolgd in je leven.

Ik noem maar het lokaalvredebreuk vonnis bij een boer op het erf.

Of gebruikelijkloon 10k vanwege bestuurersrisico bij een BV met een garagebox van 80k.

Of Europees met klimaat senioren...

Al die stikstof waanzin. Niet te meten hoeveelheden die niet uitgestoten mogen worden. Dat ligt ook extreem uit verhouding.

En er zijn er natuurlijk oneindig meer.

Asielzoekers niet naar België mogen sturen vanwege mensenrechten.

Dat verdrag is sowieso tot het absurde uitgerekt.

Interesseert het je het niet of vind je de uitkomst wel gewoon prettig?
Meestal vind ik uitspraken prima.
pi_219383037
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 21:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Meestal vind ik uitspraken prima.
Verkeerde topic, jongen.
  maandag 1 december 2025 @ 09:57:33 #86
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219384999
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vrijwel zeker vind ik nog steeds geen 100% zekerheid.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219385009
quote:
15s.gif Op maandag 1 december 2025 09:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Vrijwel zeker vind ik nog steeds geen 100% zekerheid.
Klopt en ik ben het daar ook zeker mee eens. Ik hoop - na het zien van de docu - dat de ouders van deze kinderen iig een gigantische schadevergoeding tegemoet kunnen zien vanuit die instanties of wie dan ook. Echt bizar wat daar allemaal mis is gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')