Wat is dit voor een opmerking. Twee personen hebben meerdere kinderen jarenlang misbruikt en dan zegt de rechter dat ze waarschijnlijk geen pleegouder meer zullen worden.quote:De rechtbank oordeelt dat de kans op herhaling klein is, omdat de twee waarschijnlijk nooit meer pleegouder zullen worden. Daarom is tbs niet passend. Bovendien komen Van den B. en W. als ze vrijkomen onder langdurig toezicht te staan.
Laten we het hopen, deze personen horen niet meer vrij te komen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:26 schreef ZarB het volgende:
Ik heb het idee dat die ouders het in de bak zo zwaar gaan krijgen dat ze er zelf een eind aan gaan maken.
Ben zelf vooral benieuwd naar juridische duiding, maar dat zal de komende dagen wsl wel komen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 18:24 schreef William_Papadin het volgende:
Wat bezielt die rechter eigenlijk ? Kunnen we onderzoek doen naar zijn handel en wandel? Het lijkt me niet normaal dat zo’n lage uitspraak vanuit het niets wordt gegeven. Het lijkt wel alsof er hier andere belangen meespelen.
Nee dat is veranderdquote:Op dinsdag 25 november 2025 16:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
2/3e uitzitten bij normaal gedrag dus over 4,5 jaar lopen die gewoon weer vrij rond.
Ik zie nu dat het is teruggebracht naar maximaal 2 jaar, gelukkig maar.quote:
Lijkt me dan eerder een PVV-rechter gezien daders en slachtoffer.quote:
Een PVV rechter had harder gestraft.quote:Op woensdag 26 november 2025 07:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me dan eerder een PVV-rechter gezien daders en slachtoffer.
Ja dat voorarrest meetelt lijkt me vrij wiedes he.quote:Op woensdag 26 november 2025 07:45 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ik zie nu dat het is teruggebracht naar maximaal 2 jaar, gelukkig maar.
Helaas maakt het in dit geval niets uit, ze zaten ook al 1,5 jaar in voorarrest.
ook als het slachtoffer zoals hier een zwart meisje is?quote:Op woensdag 26 november 2025 08:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Een PVV rechter had harder gestraft.
Ik snap daar ook niks van.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nee, ik kan er met m'n verstand niet bij waarom de rechtbank heel eigenwijs tegen alle adviezen van de experts ingaat en geen tbs oplegt. Sinds wanneer is "ja de dader is knettergek, maar hij komt waarschijnlijk niet meer in de exacte situatie waarin hij z'n daden heeft gepleegd dus laat behandeling maar zitten" de leidende redenering om al dan niet tbs op te leggen? Ik kan geen soortgelijke voorbeelden terugvinden. Hoeven misbruikende zwemleraren geen behandeling te ondergaan als ze hun beroep toch niet meer kunnen uitoefenen? Ook buiten de context van het pleegouderschap zouden deze mensen ooit weer kinderen onder hun hoede kunnen krijgen met mogelijk soortgelijke gevolgen. Ik vind het een onbegrijpelijke en ook onverantwoorde uitspraak.
Ja.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:02 schreef ZanneG het volgende:
[..]
ook als het slachtoffer zoals hier een zwart meisje is?
Mooi, hoopte ik al.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:22 schreef Zipportal het volgende:
OM in hoger beroep in zaak rond mishandeling Vlaardings pleegmeisje
https://www.nu.nl/misdaad(...)ngs-pleegmeisje.html
De oven in.
Geheel volgens verwachting. Gelukkig maar.quote:Op donderdag 27 november 2025 17:22 schreef Zipportal het volgende:
De oven in.
Fantastischquote:Op donderdag 27 november 2025 17:22 schreef Zipportal het volgende:
De oven in.
Meest achterlijke wat ik ooit in een rechtbank heb gehoord.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tbs was volgens de rechter niet nodig, omdat het niet waarschijnlijk is dat de twee ooit nog pleegkinderen krijgen.
Wat is dit nou voor rare redenatie.
Dat weet je niet. Ik denk hetzelfde hoor (met 1 kanttekening), maar als we 1.000 van dit soort mensen zouden hebben en jij zou op je leven moeten zweren dat geen enkele "herstelt", dan zou je denk ik niet zo stellig zijn in wat je hier stelt.quote:Op donderdag 27 november 2025 19:51 schreef ZarB het volgende:
Deze mensen zijn niet, ik herhaal NIET, te behandelen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |