Sadisme beschrijven als 'eenzijdige, praktische oplossingen' ......... duhhh.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:49 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ach gossie, hij kon er niets aan doen.
https://uitspraken.rechts(...)true&keyword=&idx=32
Daar staat toch bijna letterlijk: deze teringlul moet tbs krijgen, of ben ik nou gek?quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:49 schreef TweedeKlum het volgende:
Bij de verdachte is sprake van evidente persoonlijkheidspathologie die heeft bijgedragen aan het plegen van ernstige feiten. Behandeling van deze pathologie, ter beperking van het hiervoor omschreven risico op recidive kan niet anders dan binnen het kader van een maatregel tot terbeschikkingstelling (hierna: tbs-maatregel) met bevel tot verpleging van overheidswege worden gerealiseerd.
https://uitspraken.rechts(...)true&keyword=&idx=32
Ow ok. Nee dan is het goed.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Ze krijgen trouwens een maatregel. Dat is gedwongen hulpverlening. Maar dus niet in een TBS kliniek.
Dat is wel redelijk bizar, het komt zelden tot nooit voor dat een rechter zo een advies naast zich neer legt, omdat een rechter dan zegt: Ik snap het op jouw vakgebied beter.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar staat toch bijna letterlijk: deze teringlul moet tbs krijgen, of ben ik nou gek?
Waar lees je dat ze dat goed vind, ze vult alleen het vonnis aan.quote:
Die worden niet vervolgd, dus sowieso niet gestraft.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb nu weinig vertrouwen dat de instelling plus 'hulpverleners' degelijk gestraft worden.
De rechter heeft even bepaald dat er geen recidiverisico is omdat ze toch nooit meer pleegouder mogen worden.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar staat toch bijna letterlijk: deze teringlul moet tbs krijgen, of ben ik nou gek?
En dan maar raar vinden dat het vertrouwen in de rechtspraak zo verschrikkelijk laag is. Met dit soort uitspraken werk je daar als instituut toch actief aan mee zou je zeggen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een ongelooflijk rare en matige uitspraak.
8 jaar? 88 jaar zal het dan toch wel zijn?quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:37 schreef Mommychilgrad het volgende:
[..]
Gvd, 8 jaar en geen TBS terwijl dat meisje voor het leven getekend is
Een motie voor wat? Dat dit een absurde straf is betekent niet automatisch dat we ze dan maar meteen a la de gebroeders de Wit moeten afslachtenquote:Op dinsdag 25 november 2025 14:23 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
8 jaar? 88 jaar zal het dan toch wel zijn?
Soms verlang je terug naar de middeleeuwen
(misschien een of andere motie de ether inslingeren ofzo?)
Het patroon, het stelselmatige eraan en het bewuste karakter, gericht op vernedering en pijniging.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:40 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat rechtvaardigt in de motivatie voor jou een hogere straf dan nu is toegekend?
In gelijke munt terugbetalen lijkt me anders best een verstandig ideequote:Op dinsdag 25 november 2025 14:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een motie voor wat? Dat dit een absurde straf is betekent niet automatisch dat we ze dan maar meteen a la de gebroeders de Wit moeten afslachten
Nee, dat is geen verstandig idee. Dat idee keur je waarschijnlijk ook af als het in het Midden-Oosten gebeurt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:06 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
In gelijke munt terugbetalen lijkt me best een verstandig idee
Ja...quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:55 schreef vosss het volgende:
[..]
"Hij gaat dit weer doen en om dat te voorkomen is een tbs-maatregel nodig"quote:Hij gaat, in zijn pathologie door zijn partner aangejaagd, steeds verder in het toepassen van agressie en hiermee wordt het risico op herhaling van een soortgelijk delict als hem bij ten tijde van de opdracht tot het onderzoek – en grotendeels nog steeds – is ten laste gelegd, indien bewezen verklaard zeer hoog.
Bij de verdachte is sprake van evidente persoonlijkheidspathologie die heeft bijgedragen aan het plegen van ernstige feiten. Behandeling van deze pathologie, ter beperking van het hiervoor omschreven risico op recidive kan niet anders dan binnen het kader van een maatregel tot terbeschikkingstelling (hierna: tbs-maatregel) met bevel tot verpleging van overheidswege worden gerealiseerd.
Als ze daar een pedofiel laten castreren door een tijger dan kopen we allemaal massaal een kaartjequote:Op dinsdag 25 november 2025 15:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee, dat is geen verstandig idee. Dat idee keur je waarschijnlijk ook af als het in het Midden-Oosten gebeurt.
Niemand begrijpt ditquote:Op dinsdag 25 november 2025 15:19 schreef Pisces29 het volgende:
Deze straf. Ik weet gewoon niet wat ik lees.
Ik zou niet weten waarom ik dat zou willen aanschouwenquote:Op dinsdag 25 november 2025 15:16 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
Als ze daar een pedofiel laten castreren door een tijger dan kopen we allemaal massaal een kaartje
Je bent als persoon geen haar beter als je zulke dingen wenst inderdaad.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik dat zou willen aanschouwen
Door figuren zoals jij is eigen-rechter retoriek zo lastig serieus te nemen.
Altijd eigen martelfantasieen projecteren en altijd een obsessie met pedofilie, waarvan ze zelf de juiste definitie nauwelijks kunnen geven.
Wees maar blij dat je in een democratische rechtstaat woont, waar het ook nog eens niet verboden is om je fel uit te spreken tegen een uitspraak.
Je hebt de verkeerde aan de lijnquote:Op dinsdag 25 november 2025 15:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik dat zou willen aanschouwen
Door figuren zoals jij is eigen-rechter retoriek zo lastig serieus te nemen.
Altijd eigen martelfantasieen projecteren en altijd een obsessie met pedofilie, waarvan ze zelf de juiste definitie nauwelijks kunnen geven.
Wees maar blij dat je in een democratische rechtstaat woont, waar het ook nog eens niet verboden is om je fel uit te spreken tegen een uitspraak.
Zelfs voor een poging tot verkrachting:quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:37 schreef summer2bird het volgende:
Dit stijgt echt boven mijn begrip. Hoe kan het zijn dat deze mensen geen tbs krijgen. Wanneer je je partner vermoord omdat hij je mishandeld krijg je nog tbs.
Deze mensen hebben meerdere kinderen zwaar mishandeld en al die kinderen zullen de rest van hun leven de gevolgen mee dragen.
Dat meisje zal zelfs nooit meer zonder intensieve zorg kunnen leven.
Ook de familie en vrienden van die kinderen zullen dit altijd bij zich dragen.
En de daders staan binnen een decennia gewoon weer vrolijk in de normale wereld.
Wat is dit voor wereld joh.
Ik ken via via een vrouw die tbs moest doen omdat ze haar verkrachter tijdens zijn daad had doodgewurgt. Die vrouw kreeg tbs.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:39 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zelfs voor een poging tot verkracting:
Celstraf en tbs voor poging verkrachting op hogeschool in Eindhoven
https://www.rechtspraak.n(...)ol-in-Eindhoven.aspx
ONGELOOFLIJK, dit zou eerder als zelfverdediging moeten worden gezien door de rechter.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:40 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik ken via via een vrouw die tbs moest doen omdat ze haar verkrachter tijdens zijn daad had doodgewurgt. Die vrouw kreeg tbs.
Via via?quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:40 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik ken via via een vrouw die tbs moest doen omdat ze haar verkrachter tijdens zijn daad had doodgewurgt. Die vrouw kreeg tbs.
Deze mensen slaan een jong kind half dood en mogen met een paar jaar weer op vrije voeten.
Via een vriend die in een TBS kliniek heeft gewerkt als begeleider dus nee, heb geen link ofzo.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Via via?
Die vrouw zal wel hebben gezegd dat ze verkracht werd tijdens de daad. Lijkt me niet dat dit dan is bewezen. Heb je een link naar de uitspraak van die zaak?
Ja weet het.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:44 schreef Jippie het volgende:
[..]
ONGELOOFLIJK, dit zou eerder als zelfverdediging moeten worden gezien door de rechter.
Volgens mij kan TBS voordurend verlengt blijven worden en zijn er long stay wards waar moeilijk behandelbare figuren eindigen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:48 schreef ZarB het volgende:
Tbs wordt opgelegd als ingeschat wordt dat de kans op herhaling groot is als de stoornissen niet behandeld worden. Tbs heeft als doel recidive te voorkomen door behandeling.
In dit geval acht de rechter kans op herhaling klein omdat ze geen pleegouders meer zullen zijn. Dus in die zin zegt de rechter: kleine kans op recidive dus geen behandeling nodig.
Daarbij vraag ik me ook af in hoeverre ze behandelbaar zijn (ik denk namelijk niet). Desondanks had ik ze liever levenslang achter de tralies gezien en gun ik die lui geen greintje energie van welke hulpverlener dan ook omdat het volslagen kansloos is.
Serieus? Vind je dit niet een klein tikkie hysterisch?quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:36 schreef deedeetee het volgende:
Dit benam mij ff de adem......
Daarna flitste ff door mij heen dat de ouderwetse methode van lynch party om recht te doen mss nog niet eens zo slecht is. En daarbij dacht ik niet aan die 2 daders van gruwelijks mishandeling.....
* deedeetee mompelt iets over rechters die géén recht doen.![]()
![]()
Ben ik het niet mee eens, of je dit nou bij een onschuldig kind doet of een veroordeeld kindermartelaar. Zonder te beoordelen of het nou goed of fout is om dat te praktiseren als straf zit er wel een groot verschil in qua verwerpelijkheid tussen deze twee zaken.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je bent als persoon geen haar beter als je zulke dingen wenst inderdaad.
Levenslang is gewoon mogelijk.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:51 schreef summer2bird het volgende:
Gezien in dit land levenslang en doodstraf geen opties zijn, zou dat nog een optie kunnen zijn geweest.
Ik snap haar wel. Wanneer het om kinderen gaat is het gewoon heel anders dan als het om een volwassene zou gaan. Nog steeds verschrikkelijk, maar kinderen zijn zo ontzettend kwetsbaar en compleet van volwassenen afhankelijk. Ik denk dat de meeste hier wel een kind hebben of in de familie hebben waar ze ontzettend van houden. Als zo iets zou gebeuren met je eigen kind zou je compleet gestoord worden.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:51 schreef BE het volgende:
[..]
Serieus? Vind je dit niet een klein tikkie hysterisch?
Weet ik, maar in Nederland is dat toch doorgaans voor hele specifieke gevallen een optie? A la Holleeder, Tachi enzo?quote:
Je kunt niet zomaar tbs geven alleen maar omdat je iemand levenslang van de straat wilt hebben. Long stay wordt ook niet vaak gegeven, dan zijn er al talloze behandelpogingen gedaan met een doel. Hier ontbreekt dat tbs-doel.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:51 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Volgens mij kan TBS voordurend verlengt blijven worden en zijn er long stay wards waar moeilijk behandelbare figuren eindigen.
Gezien in dit land levenslang en doodstraf geen opties zijn, zou dat nog een optie kunnen zijn geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |