Ik denk dat ze sowieso altijd over hun schouders moeten blijven kijken.quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:59 schreef ZarB het volgende:
Als ma vrijgepleit wordt dan hoop ik dat ze op straat de verkeerde tegenkomt.
Het is juist de kern van de rechtsstaat dat iedereen recht heeft op een verdediging.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, kijk .. en dáár haak ik dus af bij de advocatuur. Als je dit soort shit over je lippen krijgt dan ben je in mijn ogen een kwaadaardig en immoreel mens. Heeft geen ene fuck meer met het waarborgen van rechtvaardige rechtsgang te maken.
Klopt. Ik stel dan ook nergens dat die advocaat bepaalde argumenten niet mag maken in de rechtszaal.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het is juist de kern van de rechtsstaat dat iedereen recht heeft op een verdediging.
Een verweer wat ik moreel veroordeel.quote:Daar komt bij: het is louter een verweer. Geen oordeel van de rechter.
Weet niet in hoeverre moraliteit wordt meegenomen in een juridisch spelletje. Naar mijn idee doorgaans geenszins. Enige wat belangrijk is is het belang van de verdachte en de letter van de wetquote:Op dinsdag 11 november 2025 15:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt. Ik stel dan ook nergens dat die advocaat bepaalde argumenten niet mag maken in de rechtszaal.
[..]
Een verweer wat ik moreel veroordeel.
Klopt. Maar ik heb dan ook de luxe om niet in die rechtszaal te zitten, en de boel te moeten beoordelen adv juridische regels.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Weet niet in hoeverre moraliteit wordt meegenomen in een juridisch spelletje. Naar mijn idee doorgaans geenszins. Enige wat belangrijk is is het belang van de verdachte en de letter van de wet
Nou ja "heeft geen ene fuck" geeft wel aardig wat aan.. Je mag denken over die persoon wat je wil. Maar je correlatie met het "waarborgen van rechtvaardige rechtsgang" is er niet. De advocaat zegt iets waar jij het niet mee eens bent en plotseling is de rechtsgang niet meer correct.. Als je morgen je reactie herleest denk ik dat je ook wel inziet dat je wat dit betreft jezelf laat leiden door je emoties/gedachtes en niet een objectieve benadering kiest..quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, kijk .. en dáár haak ik dus af bij de advocatuur. Als je dit soort shit over je lippen krijgt dan ben je in mijn ogen een kwaadaardig en immoreel mens. Heeft geen ene fuck meer met het waarborgen van rechtvaardige rechtsgang te maken.
Fair.quote:Op maandag 17 november 2025 20:20 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja "heeft geen ene fuck" geeft wel aardig wat aan.. Je mag denken over die persoon wat je wil. Maar je correlatie met het "waarborgen van rechtvaardige rechtsgang" is er niet. De advocaat zegt iets waar jij het niet mee eens bent en plotseling is de rechtsgang niet meer correct.. Als je morgen je reactie herleest denk ik dat je ook wel inziet dat je wat dit betreft jezelf laat leiden door je emoties/gedachtes en niet een objectieve benadering kiest..
Lekkere organisatiequote:Op dinsdag 18 november 2025 15:51 schreef Tjoent het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)nd-gebeten~a6009c8b/
Twee uit huis geplaatste kinderen uit Noord-Nederland zijn de afgelopen drie jaar ernstig mishandeld en verwaarloosd. De kinderen werden door hun verzorgers stelselmatig geslagen en moesten ‘kinderarbeid verrichten’. Ook werden ze gebeten door een hond. De organisatie die toezicht houdt, was ook betrokken bij het Vlaardingse pleegmeisje.
Zo, nu is het wel klaar met die organisatie.quote:Op dinsdag 18 november 2025 15:51 schreef Tjoent het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)nd-gebeten~a6009c8b/
Twee uit huis geplaatste kinderen uit Noord-Nederland zijn de afgelopen drie jaar ernstig mishandeld en verwaarloosd. De kinderen werden door hun verzorgers stelselmatig geslagen en moesten ‘kinderarbeid verrichten’. Ook werden ze gebeten door een hond. De organisatie die toezicht houdt, was ook betrokken bij het Vlaardingse pleegmeisje.
We zijn een parodie op een rechtsstaat, makker.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:28 schreef TweedeKlum het volgende:
Dus je mag 4 pleegkinderen mishandelen en dan kom je weg met zo'n 6 jaar zitten?
Ja, in dit gave land wel. Sadisme is blijkbaar geen reden voor TBS.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:28 schreef TweedeKlum het volgende:
Dus je mag 4 pleegkinderen mishandelen en dan kom je weg met zo'n 6 jaar zitten?
Die worden niet aangeklaagd en de begeleiders persoonlijk ook niet.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:34 schreef MissButterflyy het volgende:
En ik ben benieuwd of die Willem schrikker stichting nog op het matje wordt geroepen?
Gvd, 8 jaar en geen TBS terwijl dat meisje voor het leven getekend isquote:Op dinsdag 25 november 2025 13:21 schreef DefKu het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)en-tbs-lager-dan-eis
De pleegouders van het Vlaardingse pleegmeisje zijn veroordeeld tot acht jaar gevangenisstraf. De rechtbank acht bewezen dat Johnny van den B. en Daisy W. het meisje zwaar hebben mishandeld en haar van haar vrijheid hebben beroofd. Het Openbaar Ministerie had 11 jaar en tbs met dwangverpleging geëist. De rechtbank vindt tbs niet nodig.
Wat een bizar lage straf
Ik mag toch hopen dat ze hier de rest van hun leven voor mogen werken zodra ze vrij zijn.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:32 schreef MissButterflyy het volgende:
https://x.com/gfrankenhuis/status/1993293651490033969?s=46
Gaan de pleegouders dat betalen of de staat?
quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:37 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze hier de rest van hun leven voor mogen werken zodra ze vrij zijn. in de bak mokertjehard worden aangepakt.
Wat rechtvaardigt in de motivatie voor jou een hogere straf dan nu is toegekend?quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:39 schreef Qarrad het volgende:
Bijna elke straf zou teleurstellend geweest zijn en geen recht hebben gedaan aan de gepleegde feiten maar dit vind ik echt bizar laag. Zieker dan dit heb ik het zelden gezien en dan nog een lagere straf dan de eis in jaren en geen tbs?
Ik snap dit niet, ook niet na de motivatie gelezen te hebben.
quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:37 schreef Mommychilgrad het volgende:
[..]
Gvd, 8 jaar en geen TBS terwijl dat meisje voor het leven getekend is
En nog een paar keer 500 euro aan de andere kinderen en 18.000 euro aan de moeder. Maar het feit dat deze monsters niet behandeld gaan worden is echt onbegrijpelijk.quote:legt aan de verdachte voor parketnummer 10-169481-24, feiten 2, 3 en 4 de maatregel tot schadevergoeding op, wat inhoudt dat de verdachte de verplichting heeft om ten behoeve van de benadeelde partij [het oudste zusje] aan de staat ¤ 200.000,- te betalen, en de wettelijke rente vanaf 14 oktober 2025 tot aan de dag van de gehele betaling;
Zou jammer zijn als iemand dan vergeet te remmen voor het zebrapad.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:40 schreef vosss het volgende:
Bij goed gedrag dus over 6 jaar weer buiten.
Dit is toch met goed fatsoen niet uit te leggen?!
Bij een stevige belastingfraude zit je evenlang.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:40 schreef vosss het volgende:
Bij goed gedrag dus over 6 jaar weer buiten.
Dit is toch met goed fatsoen niet uit te leggen?!
Dit:quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:40 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat rechtvaardigt voor jou een hogere straf dan nu is toegekend?
quote:Het pleegmeisje zal haar hele leven afhankelijk blijven van zorg. Door het veroorzaakte hersenletsel functioneert ze op het niveau van een peuter. Ze wordt op dit moment verzorgd door twee hulpverleners
Ze zitten al anderhalf jaar vast toch? Dan staan ze dus over 4,5 jaar weer buiten.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:42 schreef roos94 het volgende:
[..]
Bij een stevige belastingfraude zit je evenlang.
Nou aangezien ze bij deze fopstraf daar klaarblijkelijk ook niet echt rekening mee gehouden hebben zal het dan ook wel niet hoeven.quote:Belangen van slachtoffers en risico's: Bij de beoordeling weegt het OM onder andere de belangen van slachtoffers en de risico's voor de maatschappij mee.
Kan dat?quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:44 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik mag lijen dat het OM meteen in beroep gaat.
Nee hoor. Het gebeurt zo vaak dat het OM in hoger beroep gaat.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kan dat?
Dacht dat een hoger beroep alleen kan als de verdachten dat willen.
Ja dat kan, de verdachten hebben niets te willen. Zij kunnen zelf ook hoger beroep aantekenen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kan dat?
Dacht dat een hoger beroep alleen kan als de verdachten dat willen.
Ach gossie, hij kon er niets aan doen.quote:Rapport van deskundigen
Over de verdachte is een rapport namens het Pieter Baan Centrum van 29 juli 2025 uitgebracht. Daarin is onder meer verslag gedaan van een psychologisch en psychiatrisch onderzoek, opgemaakt door de GZ-psycholoog [psycholoog] en de psychiater [psychiater].
De deskundigen concluderen dat de verdachte een ongespecificeerde persoonlijkheidsstoornis heeft, waarbij hij geen besef heeft van eigen en andermans gevoelens, het perspectief van de ander niet in ogenschouw kan nemen, geen adequate emotieregulatie heeft, een verstoorde agressieregulatie en zich niet adequaat kan aanpassen aan de (veranderende) omgeving door gebrekkige vaardigheden om daarmee om te gaan. Het gaat hierbij om langdurig bestaande, chronische problematiek, die ook aanwezig was ten tijde van de feiten waarvan de verdachte wordt beschuldigd.
Deze persoonlijkheidsstoornis was van invloed op de gedragskeuzes en gedragingen van de verdachte ten tijde van de ten laste gelegde (en bewezen verklaarde) feiten. De verdachte was en is onvoldoende in staat zich emotioneel af te stemmen en zich te voegen naar de emotionele behoeften van de kinderen. Hij is niet goed in staat om zich te verplaatsen in de gevoelens van de kinderen, maar richt zich vanuit zijn persoonlijkheidspathologie juist onmiddellijk op eenzijdige, praktische oplossingen. Zodra deze oplossingen niet het gewenste effect hebben, voelt de verdachte zich onmachtig en gefrustreerd en gaat hij zich (nog) dwingender opstellen. Hij is onvoldoende flexibel om andere oplossingen te bedenken en de gevoelens van onmacht versterken zijn rigide coping. Zijn loyaliteit aan zijn partner zorgde ervoor dat de verdachte haar wilde ondersteunen in de opvoeding. Dit heeft zijn boosheid dusdanig doen toenemen dat hij kwetsbaar is geworden voor het uitleven van zijn frustratie en onmacht in de vorm van grensoverschrijdende gedragingen, zoals mishandeling of vrijheidsberoving.
Dit alles leidt tot het advies om de verdachte de feiten indien bewezen, in verminderde mate toe te rekenen.
Het recidiverisico wordt als laag tot matig ingeschat. In de situatie dat er kwetsbare kinderen aan hem zijn toevertrouwd, ontstaat er – zonder zijn partner – een matig risico op geweld, omdat hij zich niet goed kan inleven in emoties en behoeften van anderen, hij gevoelens van machteloosheid in de opvoeding en daaruit voortkomende boosheid niet goed kan herkennen en zich dan niet kan onttrekken aan de situatie die hem boven het hoofd groeit. Hij gaat dan op grond van zijn verstoorde agressieregulatie op rigide-dwangmatige wijze steeds meer controle uitoefenen en harder straffen. Met zijn partner erbij kan de verdachte zich niet alleen niet onttrekken aan de kinderen, maar ook niet aan het dwingende beroep dat zij op hem doet. Hij gaat, in zijn pathologie door zijn partner aangejaagd, steeds verder in het toepassen van agressie en hiermee wordt het risico op herhaling van een soortgelijk delict als hem bij ten tijde van de opdracht tot het onderzoek – en grotendeels nog steeds – is ten laste gelegd, indien bewezen verklaard zeer hoog.
Bij de verdachte is sprake van evidente persoonlijkheidspathologie die heeft bijgedragen aan het plegen van ernstige feiten. Behandeling van deze pathologie, ter beperking van het hiervoor omschreven risico op recidive kan niet anders dan binnen het kader van een maatregel tot terbeschikkingstelling (hierna: tbs-maatregel) met bevel tot verpleging van overheidswege worden gerealiseerd.
Het kan dus weer gebeuren. Niet alleen bij pleegkinderen, maar ook als deze mensen opa en oma worden. Het is best aannemelijk dat dat eens gebeurd hè.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:49 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ach gossie, hij kon er niets aan doen.
https://uitspraken.rechts(...)true&keyword=&idx=32
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |