Ik denk dat ze sowieso altijd over hun schouders moeten blijven kijken.quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:59 schreef ZarB het volgende:
Als ma vrijgepleit wordt dan hoop ik dat ze op straat de verkeerde tegenkomt.
Het is juist de kern van de rechtsstaat dat iedereen recht heeft op een verdediging.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, kijk .. en dáár haak ik dus af bij de advocatuur. Als je dit soort shit over je lippen krijgt dan ben je in mijn ogen een kwaadaardig en immoreel mens. Heeft geen ene fuck meer met het waarborgen van rechtvaardige rechtsgang te maken.
Klopt. Ik stel dan ook nergens dat die advocaat bepaalde argumenten niet mag maken in de rechtszaal.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het is juist de kern van de rechtsstaat dat iedereen recht heeft op een verdediging.
Een verweer wat ik moreel veroordeel.quote:Daar komt bij: het is louter een verweer. Geen oordeel van de rechter.
Weet niet in hoeverre moraliteit wordt meegenomen in een juridisch spelletje. Naar mijn idee doorgaans geenszins. Enige wat belangrijk is is het belang van de verdachte en de letter van de wetquote:Op dinsdag 11 november 2025 15:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt. Ik stel dan ook nergens dat die advocaat bepaalde argumenten niet mag maken in de rechtszaal.
[..]
Een verweer wat ik moreel veroordeel.
Klopt. Maar ik heb dan ook de luxe om niet in die rechtszaal te zitten, en de boel te moeten beoordelen adv juridische regels.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Weet niet in hoeverre moraliteit wordt meegenomen in een juridisch spelletje. Naar mijn idee doorgaans geenszins. Enige wat belangrijk is is het belang van de verdachte en de letter van de wet
Nou ja "heeft geen ene fuck" geeft wel aardig wat aan.. Je mag denken over die persoon wat je wil. Maar je correlatie met het "waarborgen van rechtvaardige rechtsgang" is er niet. De advocaat zegt iets waar jij het niet mee eens bent en plotseling is de rechtsgang niet meer correct.. Als je morgen je reactie herleest denk ik dat je ook wel inziet dat je wat dit betreft jezelf laat leiden door je emoties/gedachtes en niet een objectieve benadering kiest..quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, kijk .. en dáár haak ik dus af bij de advocatuur. Als je dit soort shit over je lippen krijgt dan ben je in mijn ogen een kwaadaardig en immoreel mens. Heeft geen ene fuck meer met het waarborgen van rechtvaardige rechtsgang te maken.
Fair.quote:Op maandag 17 november 2025 20:20 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja "heeft geen ene fuck" geeft wel aardig wat aan.. Je mag denken over die persoon wat je wil. Maar je correlatie met het "waarborgen van rechtvaardige rechtsgang" is er niet. De advocaat zegt iets waar jij het niet mee eens bent en plotseling is de rechtsgang niet meer correct.. Als je morgen je reactie herleest denk ik dat je ook wel inziet dat je wat dit betreft jezelf laat leiden door je emoties/gedachtes en niet een objectieve benadering kiest..
Lekkere organisatiequote:Op dinsdag 18 november 2025 15:51 schreef Tjoent het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)nd-gebeten~a6009c8b/
Twee uit huis geplaatste kinderen uit Noord-Nederland zijn de afgelopen drie jaar ernstig mishandeld en verwaarloosd. De kinderen werden door hun verzorgers stelselmatig geslagen en moesten ‘kinderarbeid verrichten’. Ook werden ze gebeten door een hond. De organisatie die toezicht houdt, was ook betrokken bij het Vlaardingse pleegmeisje.
Zo, nu is het wel klaar met die organisatie.quote:Op dinsdag 18 november 2025 15:51 schreef Tjoent het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)nd-gebeten~a6009c8b/
Twee uit huis geplaatste kinderen uit Noord-Nederland zijn de afgelopen drie jaar ernstig mishandeld en verwaarloosd. De kinderen werden door hun verzorgers stelselmatig geslagen en moesten ‘kinderarbeid verrichten’. Ook werden ze gebeten door een hond. De organisatie die toezicht houdt, was ook betrokken bij het Vlaardingse pleegmeisje.
We zijn een parodie op een rechtsstaat, makker.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:28 schreef TweedeKlum het volgende:
Dus je mag 4 pleegkinderen mishandelen en dan kom je weg met zo'n 6 jaar zitten?
Ja, in dit gave land wel. Sadisme is blijkbaar geen reden voor TBS.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:28 schreef TweedeKlum het volgende:
Dus je mag 4 pleegkinderen mishandelen en dan kom je weg met zo'n 6 jaar zitten?
Die worden niet aangeklaagd en de begeleiders persoonlijk ook niet.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:34 schreef MissButterflyy het volgende:
En ik ben benieuwd of die Willem schrikker stichting nog op het matje wordt geroepen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |