Sadisme beschrijven als 'eenzijdige, praktische oplossingen' ......... duhhh.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:49 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ach gossie, hij kon er niets aan doen.
https://uitspraken.rechts(...)true&keyword=&idx=32
Daar staat toch bijna letterlijk: deze teringlul moet tbs krijgen, of ben ik nou gek?quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:49 schreef TweedeKlum het volgende:
Bij de verdachte is sprake van evidente persoonlijkheidspathologie die heeft bijgedragen aan het plegen van ernstige feiten. Behandeling van deze pathologie, ter beperking van het hiervoor omschreven risico op recidive kan niet anders dan binnen het kader van een maatregel tot terbeschikkingstelling (hierna: tbs-maatregel) met bevel tot verpleging van overheidswege worden gerealiseerd.
https://uitspraken.rechts(...)true&keyword=&idx=32
Ow ok. Nee dan is het goed.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Ze krijgen trouwens een maatregel. Dat is gedwongen hulpverlening. Maar dus niet in een TBS kliniek.
Dat is wel redelijk bizar, het komt zelden tot nooit voor dat een rechter zo een advies naast zich neer legt, omdat een rechter dan zegt: Ik snap het op jouw vakgebied beter.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar staat toch bijna letterlijk: deze teringlul moet tbs krijgen, of ben ik nou gek?
Waar lees je dat ze dat goed vind, ze vult alleen het vonnis aan.quote:
Die worden niet vervolgd, dus sowieso niet gestraft.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb nu weinig vertrouwen dat de instelling plus 'hulpverleners' degelijk gestraft worden.
De rechter heeft even bepaald dat er geen recidiverisico is omdat ze toch nooit meer pleegouder mogen worden.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar staat toch bijna letterlijk: deze teringlul moet tbs krijgen, of ben ik nou gek?
En dan maar raar vinden dat het vertrouwen in de rechtspraak zo verschrikkelijk laag is. Met dit soort uitspraken werk je daar als instituut toch actief aan mee zou je zeggen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een ongelooflijk rare en matige uitspraak.
8 jaar? 88 jaar zal het dan toch wel zijn?quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:37 schreef Mommychilgrad het volgende:
[..]
Gvd, 8 jaar en geen TBS terwijl dat meisje voor het leven getekend is
Een motie voor wat? Dat dit een absurde straf is betekent niet automatisch dat we ze dan maar meteen a la de gebroeders de Wit moeten afslachtenquote:Op dinsdag 25 november 2025 14:23 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
8 jaar? 88 jaar zal het dan toch wel zijn?
Soms verlang je terug naar de middeleeuwen
(misschien een of andere motie de ether inslingeren ofzo?)
Het patroon, het stelselmatige eraan en het bewuste karakter, gericht op vernedering en pijniging.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:40 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat rechtvaardigt in de motivatie voor jou een hogere straf dan nu is toegekend?
In gelijke munt terugbetalen lijkt me anders best een verstandig ideequote:Op dinsdag 25 november 2025 14:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een motie voor wat? Dat dit een absurde straf is betekent niet automatisch dat we ze dan maar meteen a la de gebroeders de Wit moeten afslachten
Nee, dat is geen verstandig idee. Dat idee keur je waarschijnlijk ook af als het in het Midden-Oosten gebeurt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:06 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
In gelijke munt terugbetalen lijkt me best een verstandig idee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |