Ik heb jarenlang in de tbs en de forensische zorg gewerkt. Ik kan toch wel met enige stelligheid zeggen dat bepaalde mensen niet te behandelen zijn. Maar goed, misschien zit ik ernaast en zijn ze over een jaar of 10 adequaat functionerende mensen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 00:04 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Ik denk hetzelfde hoor (met 1 kanttekening), maar als we 1.000 van dit soort mensen zouden hebben en jij zou op je leven moeten zweren dat geen enkele "herstelt", dan zou je denk ik niet zo stellig zijn in wat je hier stelt.
Ik ben het dus met je eens in een zekere zin, de kans op herstel lijkt voor mij ook klein. Ik begrijp alleen nooit echt waarom mensen iets wat zeer waarschijnlijk is moeten presenteren als feit, in plaats van gewoon de nuance te behouden die er in de praktijk altijd is
Dat komt uit de aflevering van in de hart van de zaak. Daar krijg je ook meer een beeld van het pleegmeisje. Onwijs verdrietig.quote:Op donderdag 27 november 2025 23:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Gelukkig gaat het OM in hoger beroep.
Zag op insta een stukje van nieuwsuur waarbij een van de Syrische jongentjes te horen was die de hulpverlening overstuur had opgebeld om te vertellen wat er daar gebeurde, en dat de vrouw aan de telefoon zei dat ze daar zouden worden weggehaald. Echt hartverscheurend hoe overstuur dat kind klonk.
Ik had dit inderdaad al eerder gezegd dat deze mensen te ver heen zijn om doeltreffend te kunnen behandelen. Als je in staat bent meerdere kinderen jarenlang zo slecht te behandelen, dan ben je totaal verknipt en inslecht. Dat laatste is 'gewoon' een karaktereigenschap en dat is iets wat er in zit.quote:Op vrijdag 28 november 2025 08:02 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang in de tbs en de forensische zorg gewerkt. Ik kan toch wel met enige stelligheid zeggen dat bepaalde mensen niet te behandelen zijn. Maar goed, misschien zit ik ernaast en zijn ze over een jaar of 10 adequaat functionerende mensen.
Overigens hebben we er gelukkig geen 1000 van dit soort rondlopen dus ik zal zeker niet nog 1000 keer beweren dat iemand niet te behandelen is.
Ja, het had voorkomen kunnen worden dat het pleegmeisje daar geplaatst werd, echter heeft de hulpverlening niks gedaan met wat er met de Syrische jongentjes was gebeurd.quote:Op vrijdag 28 november 2025 08:11 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat komt uit de aflevering van in de hart van de zaak. Daar krijg je ook meer een beeld van het pleegmeisje. Onwijs verdrietig.
Ik denk niet dat ik dit kan kijken, maar goed dat het gemaakt is.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:07 schreef MissButterflyy het volgende:
https://npo.nl/start/afsp(...)dingse pleegkinderen
Dit is de docu.
Het argument is juist dat ze vrijwel zeker nooit meer pleegkinderen zullen opvangen en dat het daarom dus niet meer voor zal komen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:31 schreef Nexum het volgende:
De recidive bij deze mensen zit volgens mij juist erg hoog.
Wie zegt dat ze in hun leven alsnog niet met kwetsbare mensen te maken krijgen?quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het argument is juist dat ze vrijwel zeker nooit meer pleegkinderen zullen opvangen en dat het daarom dus niet meer voor zal komen.
Geen idee maar dat zou inderdaad best kunnen. Het langdurig zorgen voor minderjarigen zal echter nooit meer voorkomen lijkt me.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze in hun leven alsnog niet met kwetsbare mensen te maken krijgen?
Denk dat de maatschappij toch beschermd moet worden tegen ze.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee maar dat zou inderdaad best kunnen. Het langdurig zorgen voor minderjarigen zal echter nooit meer voorkomen lijkt me.
Er zijn zoveel dingen gebeurd in deze zaak die totaal niet te bevatten zijn. Ik sta nergens meer gek van op te kijken.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee maar dat zou inderdaad best kunnen. Het langdurig zorgen voor minderjarigen zal echter nooit meer voorkomen lijkt me.
Ik heb het in twee delen gekeken, zelden zo woedend geweest als ik iets keek.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik dit kan kijken, maar goed dat het gemaakt is.
Ben nu ook even gestopt na een half uur. Kijk straks wel verder.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:49 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb het in twee delen gekeken, zelden zo woedend geweest als ik iets keek.
Een klein stukje op facebook gezien over een vrouw die vertelde dat ze aan het meisje had gevraagd waarom haar haar was afgeschoren en haar getuigenis ging door merg en been. Laat staan de hele uitzendingquote:Op vrijdag 28 november 2025 09:49 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb het in twee delen gekeken, zelden zo woedend geweest als ik iets keek.
Want ze zullen geen kleinkinderen kunnen krijgen, niet bij een speeltuin, zwembad of kinderboerderij kunnen solliciteren, geen kind kunnen kidnappen om alsnog hun sadistische lusten op te botvieren, niet met ouderen/demente mensen te maken kunnen krijgen die net zo kwetsbaar zijn.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bij dit soort types zijn psychologisch onderzoeken er vooral om het beeld te bevestigen. Een beetje psycholoog heeft aan een observatie van dit gedrag genoeg. Krijg er de kriebels van, zonder het te hebben gezien. Bah.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:52 schreef MissButterflyy het volgende:
Je ziet ook dat die John de strijd aangaat met de rechter omdat die hem op een bepaalde manier aankijkt volgens John.
Totaal 0,0 zelfreflectie.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 28 november 2025 10:03 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nationalezorg(...)ook-worden-vervolgd/
Dat vond het OM ook. Daarom een hoger beroep.quote:Op vrijdag 28 november 2025 13:41 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Want ze zullen geen kleinkinderen kunnen krijgen, niet bij een speeltuin, zwembad of kinderboerderij kunnen solliciteren, geen kind kunnen kidnappen om alsnog hun sadistische lusten op te botvieren, niet met ouderen/demente mensen te maken kunnen krijgen die net zo kwetsbaar zijn.
Nee hoor, alle risico op herhaling is uitgesloten want de situatie "pleegkind" zal "vrijwel zeker" niet meer aan de orde zijn als ze straks -zonder behandeling- weer vrij rondlopen.
Het is toch werkelijk waar niet te geloven.
Omdat het vaak geen rechterlijk falen is.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je heel gelukkig bent met het feit dat er een rechtssysteem is, waarom ben je dan voorzichtig in het opmerken van rechterlijk falen?
Lol.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat het vaak geen rechterlijk falen is.
Ik moest even afhaken na de verklaring van die 2 jongens en hun moederquote:Op vrijdag 28 november 2025 09:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Dit is de docu.
Sorry! Er is iets fout gegaan.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Dit is de docu.
https://npo.nl/start/seri(...)vlaardingen/afspelenquote:Op zondag 30 november 2025 20:16 schreef roos94 het volgende:
[..]
Sorry! Er is iets fout gegaan.
De pagina die je zoekt is verplaatst of bestaat niet meer. We raden je aan om naar Start te gaan om iets te vinden wat je leuk vindt.
Dankquote:Op zondag 30 november 2025 20:22 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
https://npo.nl/start/seri(...)vlaardingen/afspelen
Meestal vind ik uitspraken prima.quote:Op zondag 30 november 2025 10:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lol.
Als je dat gelooft heb je weinig uitspraken gevolgd in je leven.
Ik noem maar het lokaalvredebreuk vonnis bij een boer op het erf.
Of gebruikelijkloon 10k vanwege bestuurersrisico bij een BV met een garagebox van 80k.
Of Europees met klimaat senioren...
Al die stikstof waanzin. Niet te meten hoeveelheden die niet uitgestoten mogen worden. Dat ligt ook extreem uit verhouding.
En er zijn er natuurlijk oneindig meer.
Asielzoekers niet naar België mogen sturen vanwege mensenrechten.
Dat verdrag is sowieso tot het absurde uitgerekt.
Interesseert het je het niet of vind je de uitkomst wel gewoon prettig?
Verkeerde topic, jongen.quote:Op zondag 30 november 2025 21:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Meestal vind ik uitspraken prima.
Vrijwel zeker vind ik nog steeds geen 100% zekerheid.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het argument is juist dat ze vrijwel zeker nooit meer pleegkinderen zullen opvangen en dat het daarom dus niet meer voor zal komen.
Klopt en ik ben het daar ook zeker mee eens. Ik hoop - na het zien van de docu - dat de ouders van deze kinderen iig een gigantische schadevergoeding tegemoet kunnen zien vanuit die instanties of wie dan ook. Echt bizar wat daar allemaal mis is gegaan.quote:Op maandag 1 december 2025 09:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Vrijwel zeker vind ik nog steeds geen 100% zekerheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |