Oh we gaan gewoon nog even door met die guilty pleasures? Toch minimaal 1x per jaar Love Actually. En iedere keer weer verliefd op Keira Knightleyquote:Op zaterdag 22 november 2025 22:37 schreef gcjoel het volgende:
Ik keek vroeger altijd de serie met captain Picard![]()
Vanavond lekker kerstfilm kijken. Dat is altijd goed.
Ai. Jullie hebben je terugrijnacht wel uitgezocht!quote:Op zondag 23 november 2025 05:02 schreef sigme het volgende:
Zojuist de bibbers wegens ernstig glijden over beijzelde weg. Ik geef het stuur maar terug aan liefste.
Oho, ik dacht dat je deluisterboeken kut vond om Kramer en Reading, maar je vindt de boeken op zich gewoon matig?quote:Op zondag 23 november 2025 00:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gelukkig![]()
Maar ik vind het oprecht jammer dat ik het niet zo goed vind als andere liefhebbers van het genre het vinden. De waardeloos geproduceerde en ingesproken luisterboeken zijn maar deel van het probleem. En dat wordt gelukkig wel iets beter uiteindelijk. De boeken zelf ook, de laatste drie zijn beduidend beter dan de rest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verder las ik nog een facepalm die goed afliep voor Tele en TE dure reizen van flipsen
WoT ben ik momenteel in bezig en ik vind het nog leuk en ben benieuwd waar het de komende 10 (ofzo) boeken nog over gaat ( ik ben op 1/3e ergens, ik lees het alles in 1 e-book, dus geen idee welk boek ik ben)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Minder glad, nu in België. Nog 300km te gaan.quote:Op zondag 23 november 2025 06:35 schreef vlindertje89 het volgende:
En hopelijk ben jij inmiddels veilig thuis aanbeland @:sigme! Of in elk geval op minder gladde wegen inmiddels
Grondgebonden woning.quote:Op zaterdag 22 november 2025 22:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is het een grondgebonden woning wat broertje gekocht heeft of een appartement? Bij het laatste kan de vve ook nog een mening over een nieuwe cv hebben
Bezem pakken en gaan 😋quote:Op zondag 23 november 2025 09:05 schreef vlindertje89 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wat denken jullie, gaat er gespeeld worden vandaag?![]()
Heeft ie wel een inboedel en opstalverzekering? Voor het geval het eens niet goed gaat met kacheltje... of cv...quote:Op zondag 23 november 2025 08:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Grondgebonden woning.
Blij dat hij niet ook nog VVE dingen hoeft te leren uitzoeken.
Hij had z'n was aan mij meegegeven, want hij heeft nog geen wasmachine en "was er niet aan toegekomen" om in het oude huis nog even een wasje te doen.
Handdoeken waren crunchy dus hebben eerst een nacht oxi gedaan. Had de kleur van theewitte handdoeken
manmanman.
Vandaag gaan we nog een halve dag helpen. Iig planken aan de muur maken -- broertje had gister geen geschikte schroeven, dus nu nemen we schroeven van mij mee. Wie had dat gedacht, ik heb beter klusmateriaal dan broertje "de techneut" hahahahhahahahaha
Dan kun je Nederland inmiddels ruiken. Bijna thuis dus.quote:Op zondag 23 november 2025 08:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Minder glad, nu in België. Nog 300km te gaan.
Je moet ook brommers kiek'n als het warm is.quote:Op zondag 23 november 2025 09:50 schreef borisz het volgende:
[..]
Bezem pakken en gaan 😋
Koud in het Fietsenhok. Maar goed bij het tweede nr spinning is het al weer goed warm.
Mooitje was het nu echt flauw. Ze ging piepen en blaffen. Dus nu zit ik in de laadbakquote:Op zondag 23 november 2025 10:41 schreef z80 het volgende:
[..]
Dan kun je Nederland inmiddels ruiken. Bijna thuis dus.
Sowieso zijn eerste liefdes natuurlijk onovertroffen. En andere tijd en leeftijd zal veel schelen. Maar ik denk ook dat het gewoon niet zo voor mij is. En dat het een optelsom is, helpt ook niet.quote:Op zondag 23 november 2025 07:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oho, ik dacht dat je deluisterboeken kut vond om Kramer en Reading, maar je vindt de boeken op zich gewoon matig?
Nee dat vind ik wel verdrietig voor je en ook wat schokkend. Behalve misschien dat een hoop van mijn liefde (en dat geldt denk ik voor veel fans) deels nostalgie is. Ik ben in 95 aan de serie begonnen, totaal andere tijd en totaal andere leeftijd, ik vond ze het beste wat ik ooit gelezen had. Toen waren er pas 6 boeken uit die ik in een ruk heb uitgelezen.
Ik heb die eerste 6 een keer of 10 gelezen, elke keer opnieuw voor er een nieuw boek uitkwam en nog eens alles tegelijk als luister etc etc. De personages zijn al jaren mijn goeie vrienden (behalve Perrin en Faile 80% van de tijd) die best vaak domme dingen doen maar een goed hart hebben en toevallig heel veel indrukwekkende en interessante dingen meemaken.
Ik denk dat 3 tot 6/7 mijn favorietjes zijn. Van de laatste drie kan ik me maar weinig herinneren, zeker van het allerlaatste boek, behalve dat ik het eind kut vond. Kan niet zeggen dat ik het met je eens ben dat die beter zijn dus.
Dat geeft wel een heel andere beleving, als ik het nu voor het eerst zou lezen was dat denk ik ook met een heel andere blik en oordeel.
Aan de andere kant, Lord of the Rings las ik dat jaar ook voor het eerst en vond ik meteen kut, net als de 2 keer dat ik het herlezen heb omdat ik dacht dat het aan mij lag, of aan lag het mijn eerste fantasy was.
WoT was mijn tweede en mijn grote liefdedie me hardcore into fantasy heeft gemaakt. Dat het in de 30 jaar sinds Jordan ermee startte een tikje uit de tijd is geraakt, doet daar niks aan af.
Tot zover mijn liefdesverhaal.
Regen? Smijt een radarsite aan.quote:Op zondag 23 november 2025 11:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb geen sneeuw![]()
Nog wel zon maar het schijnt te gaan regenen
TELE. JE ENABLET DEZE JONGEN! HOU DAAR MEE OP!quote:Op zondag 23 november 2025 08:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Grondgebonden woning.
Blij dat hij niet ook nog VVE dingen hoeft te leren uitzoeken.
Hij had z'n was aan mij meegegeven, want hij heeft nog geen wasmachine en "was er niet aan toegekomen" om in het oude huis nog even een wasje te doen.
Handdoeken waren crunchy dus hebben eerst een nacht oxi gedaan. Had de kleur van theewitte handdoeken
manmanman.
Vandaag gaan we nog een halve dag helpen. Iig planken aan de muur maken -- broertje had gister geen geschikte schroeven, dus nu nemen we schroeven van mij mee. Wie had dat gedacht, ik heb beter klusmateriaal dan broertje "de techneut" hahahahhahahahaha
Dat vind ik dan weer ronduit gek, daar is juist afaik iedereen heel lovend over.quote:Op zondag 23 november 2025 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
De world building was nogal matig.
FTFYquote:De obsessie van de schrijver met naakte vrouwen die elkaar pijn doen en straffen vind ik tamelijk absurd
Ja ik vind ze dus ook niet zo top en al helemaal de inconsistentie is niet te harden. En dat ook nog terwijl in elk boek superduidelijk staat aangegeven hoe namen zouden moeten worden uitgesproken.quote:Maar het hielp ook echt niet dat de narrators zo slecht waren. En daarbij ook een enorm slechte productie. Het werd gelukkig allebei beter maar de eerste 8-10 boeken was echt waardeloos. Accenten die inconsistent waren, namen die steeds anders werden uitgesproken, klemtonen die zorgen dat dingen anders overkomen, etc.
quote:Het ergste was nog wel dat er heel vaak geen pauze tussen alinea's. De nattarors denderen op die manier door van een karakter aan de ene kant van het continent naar een ander in dezelfde ademteug. Zeer verwarrend en ergerlijk.
Ik had daarvan net zo gehoopt het fantastisch te vinden als jij andersom.quote:Tevens, LOTR
Ik keek naar buiten en dacht, doeiii buiten 👋 en net klaar met een dubbele sessie NiB💪quote:Op zondag 23 november 2025 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, net een uur buiten geweest. 7509 stapjes inmiddels. Het is koud en de wind is smerig. Nou last van m'n voet #dagjeouder. Wel een zak oliebollen gescoord![]()
Misschien vanmiddag nog even een rondje, ben nog niet tevreden en het is nog vroeg.
Ik zou halverwege boek drie uiterlijk de boel wel in de kachel geflikkerd hebben eigenlijk.quote:Op zondag 23 november 2025 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maar het hielp ook echt niet dat de narrators zo slecht waren. En daarbij ook een enorm slechte productie. Het werd gelukkig allebei beter maar de eerste 8-10 boeken was echt waardeloos.
Jammer van haar telefoon wel.quote:Op zondag 23 november 2025 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou halverwege boek drie uiterlijk de boel wel in de kachel geflikkerd hebben eigenlijk.
Wow wat een werk om iedereen te bereiken dan he!quote:Op zondag 23 november 2025 13:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Nou, inmiddels zijn alle thuiswedstrijden afgelast, is van alle uitwedstrijden bekend of ze wel of niet doorgaan, zijn alle tegenstanders / teams / fluiters / bardiensten / onze eigen invaller ingelicht, en heb ik iedereen verteld wanneer de inhaalwedstrijden zijn en gevraagd te laten weten als ze met te weinig zijn die datum.
Na 5 uur continu mail/systeem/apps checken en bellen en appen en proberen geen mensen te vergeten ben ik nu wel moedus ik duik onder dekentje op de bank met onderweg naar liefde
Hoofd gaat gelukkig vooralsnog redelijk goed, al typte ik eerst wel dat ik onder de bank op een dekentje ging duiken. Dat kan ook, maar toch wel iets minder comfortabel denk ik![]()
En toen mocht denk ik die godslasterlijke troep niet meer?quote:Op zondag 23 november 2025 13:40 schreef Blues het volgende:
LOTR, zoonQ liep heel lang rond met DE ring om zijn nek![]()
![]()
Tot hij die verving door een groot kruis
Beide zijn vervelend om constant referenties naar en gesprekken over van te horen overigensquote:Op zondag 23 november 2025 13:40 schreef Blues het volgende:
LOTR, zoonQ liep heel lang rond met DE ring om zijn nek![]()
![]()
Tot hij die verving door een groot kruis
Het kruis is gebleven en zijn geloof alleen maar groter, dieper, allesomvattender geworden.quote:Op zondag 23 november 2025 13:41 schreef Vanyel het volgende:
En toen mocht denk ik die godslasterlijke troep niet meer?
Reizen is geen pretje. Zeker vliegen niet.quote:Op zondag 23 november 2025 13:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Ook bakken, de frambozen koekjes van @:leintjuh voor de teamleider die volgende week voor een wereldreis vertrekt en maar hints blijft geven
Zij gaat de andere kant op, verre oosten en australie/tasmanie en afhankelijk van tijd en verdere opleiding nieuw Zeelandquote:Op zondag 23 november 2025 14:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
Reizen is geen pretje. Zeker vliegen niet.
Op het journaal net - MnX kijkt - gestrande reizigers hier en daar vanwege Eindhoven.
NichtjeX vindt het ook wel spannend worden op Curaçao.
Kennis is net vertrokken voor een week familiebezoek daar.
Ook het vliegverkeer daar is ontregeld. Meneer trump zoekt confrontatie met Venezuela. Olie![]()
En dat hullie er maar niet achter zéggen te komen, te weten waar die drones gelanceerd worden?!?!
Oh ja die krijg ik ook nog vanavond.quote:Op zondag 23 november 2025 14:35 schreef Blues het volgende:
Het picnic wagentje is een Sinterklaasje in de app.
![]()
Even geen zin in multiquote. Maar die world building vond ik dus matig ja. Ik had zo graag meer geleerd over de verschillende landen, de politiek, de verschillen tussen inwoners. Dat had het verhaal echt ten goede gekomen.quote:Op zondag 23 november 2025 13:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer ronduit gek, daar is juist afaik iedereen heel lovend over.
[..]
FTFY
Don't mind that much![]()
[..]
Ja ik vind ze dus ook niet zo top en al helemaal de inconsistentie is niet te harden. En dat ook nog terwijl in elk boek superduidelijk staat aangegeven hoe namen zouden moeten worden uitgesproken.
Niet dat dat hielp, de vriendin waar ik ze in eerste instantie van leende sprak de helft van de namen anders uit dan ik. MAAR WEL ALTIJD HETZELFDE!
[..]Me nooit opgevallen. Zou het schelen als je het verhaal praktisch uit je hoofd kent voor je het gaat luisteren?
[..]
Ik had daarvan net zo gehoopt het fantastisch te vinden als jij andersom.
We zijn maar zielig
Ja maar dan weet ik dus helemaal nooit zeker of het iets voor me is. Daar ben ik te eigenwijs voor.quote:Op zondag 23 november 2025 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou halverwege boek drie uiterlijk de boel wel in de kachel geflikkerd hebben eigenlijk.
quote:Op zondag 23 november 2025 14:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja maar dan weet ik dus helemaal nooit zeker of het iets voor me is. Daar ben ik te eigenwijs voor.
Maar het is niet 100% niets voor me. Er is alleen zo veel aan te verbeteren. Dat is toch niet hetzelfdequote:Op zondag 23 november 2025 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Het idee is dat het by then wel ongeveer duidelijk zou moeten zijn dat het niks is voor jeIk leg het maar even uit
Hij zit op een paardquote:Op zondag 23 november 2025 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja die krijg ik ook nog vanavond.
Ja nee dusquote:Op zondag 23 november 2025 14:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het duurde ook een aantal boeken voor ik doorhad dat die tot slaaf gemaakte vrouwen met magische halsband hetzelfde worden genoemd als inwoners van een van de landen. Praktisch![]()
Ohquote:Op zondag 23 november 2025 14:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja nee dus
De slaafhalsbandvrouwen zijn damane en de inwoners zijn Domani.
The pronunciation for damane is dah-MAHN-ee and for Domani is doh-MAHN-ee. Zou duidelijk te horen moeten zijn, is het in de audioboeken idd niet. In mijn hoofd wel want daar heten die eerste gewoon da-MAIN en dan is er geen twijfel mogelijk.
Lijkt me veiliger dan die dingen waar ze normaliter mee rijdenquote:
Vorig jaar jan 24 - jan 25 1426 kwhquote:Op zondag 23 november 2025 14:47 schreef derLudolf het volgende:
Aan de alleenstaanden zonder PV wat is jullie jaarverbruik qua stroom??
Ik betaalde eerst ¤140 per maand (geen idee voor welk jaarverbruik, maar als ik op de website van nvb een contract van 4000kWh/jaar wil afsluiten kom ik op ¤134) - ik heb vanmiddag een tweejarig contract afgesloten voor 2450kWh afgesloten voor ¤86/maand bruto (krijg nog een bonus sigaar-uit-eigen-doos na 18 maanden). 2450kWh staat opgegeven voor 2 personen maar krijg liever terug dan dat ik bij moet lappen.
Voor gas stap ik ook over, maar heb m'n klantennummer niet 1-2-3 paraat. Even kijken of ik die in D op een papier heb staan (als het goed is wel)
Blij dat ik ze in het Nederlands heb gelezen. Dan kun je het lekker duidelijk voor jezelf in het hoofd uitsprekenquote:Op zondag 23 november 2025 14:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja nee dus
De slaafhalsbandvrouwen zijn damane en de inwoners zijn Domani.
The pronunciation for damane is dah-MAHN-ee and for Domani is doh-MAHN-ee. Zou duidelijk te horen moeten zijn, is het in de audioboeken idd niet. In mijn hoofd wel want daar heten die eerste gewoon da-MAIN en dan is er geen twijfel mogelijk.
Confuus.quote:Op zondag 23 november 2025 15:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Blij dat ik ze in het Nederlands heb gelezen. Dan kun je het lekker duidelijk voor jezelf in het hoofd uitspreken
LS deed beiden en was verward, vandaar.quote:Op zondag 23 november 2025 15:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Confuus.
Dat kan toch ook als je ze in het Engels leest?
Alleen die vermaledijde nieuwerwetse luisterboeken voorgelezen door mensen die het onderscheid niet snappen zijn een probleem. Ik ben er van overtuigd dat in de voorlees van Rosamund Pike dat probleem niet zou bestaan.
Ik had de indruk dat ze alleen luisterde.quote:Op zondag 23 november 2025 15:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
LS deed beiden en was verward, vandaar.
Nou iddquote:Op zondag 23 november 2025 14:58 schreef derLudolf het volgende:
Lijkt me veiliger dan die dingen waar ze normaliter mee rijden
Heb ik begin Corona al gedaan.quote:Op zondag 23 november 2025 14:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Maar het is niet 100% niets voor me. Er is alleen zo veel aan te verbeteren. Dat is toch niet hetzelfde![]()
Trouwens, ik dacht laatst aan je. Ik hoorde van iemand die voor de lol alle straten in haar woonplaats ging bewandelen. Dat lijkt me nou een leuk project voor jou. Met een topic voor mij natuurlijk
En kook je elektrisch?quote:Op zondag 23 november 2025 15:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vorig jaar jan 24 - jan 25 1426 kwh
Nee, maar gebruik wel vaak de Multicooker, oven en airfryerquote:Op zondag 23 november 2025 15:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En kook je elektrisch?
Ik had een fotootje van de machtiging voor automatisch incasso voor gas, dus die heb ik inmiddels ook overgesloten.
Toch zo'n ¤100 besparing per maand.
Jij werkt en bent het huis uit. Dan stel je vast de thermostaat op in?!quote:Op zondag 23 november 2025 15:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En kook je elektrisch?
Ik had een fotootje van de machtiging voor automatisch incasso voor gas, dus die heb ik inmiddels ook overgesloten.
Toch zo'n ¤100 besparing per maand.
Mijn thermostaat staat op 16 (momenteel 18,5 in huis). Overdag moet het wel erg koud zijn wil ik m aanzetten. Ben vaak genoeg in bewegingquote:Op zondag 23 november 2025 15:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jij werkt en bent het huis uit. Dan stel je vast de thermostaat op in?!
En Cat ook wel. Alhoewel met de poezen in huis…😇
Kaatje is vaker thuis.
Nee dat moet ik nog even uitvinden. Op de ketel zit een sensor die de buitentemperatuur mee. Aan buitentemperatuur X is een temperatuur van Y gekoppeld die door de radiatoren stroomt.quote:
Maar jouw huis is omgeven door andere. Gok dat Ludolfs op de tocht staat. Dat scheelt een bak.quote:Op zondag 23 november 2025 15:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn thermostaat staat op 16 (momenteel 18,5 in huis). Overdag moet het wel erg koud zijn wil ik m aanzetten. Ben vaak genoeg in beweging
Als dat je omschrijving van vrijstaand isquote:
quote:Op zondag 23 november 2025 15:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als dat je omschrijving van vrijstaand isAan de zijkanten opzich wel omgeven door bomen en de keuken ligt in de luwte.
Tussen de 1000 en 1500 KWh per jaar. Als ik zo naar de laatste 10 jaar kijk.quote:Op zondag 23 november 2025 14:47 schreef derLudolf het volgende:
Aan de alleenstaanden zonder PV wat is jullie jaarverbruik qua stroom??
Ik betaalde eerst ¤140 per maand (geen idee voor welk jaarverbruik, maar als ik op de website van nvb een contract van 4000kWh/jaar wil afsluiten kom ik op ¤134) - ik heb vanmiddag een tweejarig contract afgesloten voor 2450kWh afgesloten voor ¤86/maand bruto (krijg nog een bonus sigaar-uit-eigen-doos na 18 maanden). 2450kWh staat opgegeven voor 2 personen maar krijg liever terug dan dat ik bij moet lappen.
Voor gas stap ik ook over, maar heb m'n klantennummer niet 1-2-3 paraat. Even kijken of ik die in D op een papier heb staan (als het goed is wel)
Die krengen zouden op het fietspad moeten.quote:Op zondag 23 november 2025 14:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Lijkt me veiliger dan die dingen waar ze normaliter mee rijden
Welk merk ketel? Een Viessmann? Die kun je zelf programmeren. Tenminste tot op een zekere hoogte. Max watertemp. Krijg ik niet onder de 50 graden helaas.quote:Op zondag 23 november 2025 15:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee dat moet ik nog even uitvinden. Op de ketel zit een sensor die de buitentemperatuur mee. Aan buitentemperatuur X is een temperatuur van Y gekoppeld die door de radiatoren stroomt.
Er zit wel een klok op zodat ie 's nachts op lagere temperatuur draait/ uit moet gaan (tenzij het buiten onder de 4°C is) maar ik toen ik dat even had uitgeprobeerd (overdag) ging ie ook toen niet aan. Dus hij staat nu gewoon de hele tijd aan
Het is lastig vergelijken met allerlei verschillende factoren.quote:Op zondag 23 november 2025 15:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee dat moet ik nog even uitvinden. Op de ketel zit een sensor die de buitentemperatuur mee. Aan buitentemperatuur X is een temperatuur van Y gekoppeld die door de radiatoren stroomt.
Er zit wel een klok op zodat ie 's nachts op lagere temperatuur draait/ uit moet gaan (tenzij het buiten onder de 4°C is) maar ik toen ik dat even had uitgeprobeerd (overdag) ging ie ook toen niet aan. Dus hij staat nu gewoon de hele tijd aan
Nee, kom zo niet op de naam, maar eigenlijk is het Bosch Junkersquote:Op zondag 23 november 2025 16:16 schreef z80 het volgende:
[..]
Welk merk ketel? Een Viessmann? Die kun je zelf programmeren. Tenminste tot op een zekere hoogte. Max watertemp. Krijg ik niet onder de 50 graden helaas.
Ons werd al een aantal keren geadviseerd om toch ook de radiatoren open te houden, ook van de kamers die je niet gebruikt en alle deuren dicht.quote:Op zondag 23 november 2025 16:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het is lastig vergelijken met allerlei verschillende factoren.
Int oude huis draaiden ze alle radiatoren dicht, want opeens stond de cv te loeien. Ja, als je de deuren naar buiten open hebt staan.![]()
Zo werkt het niet. Zet dan de cv thermostaat uit. en de radiatoren hóren open.
Hier in huis moeten wij het ook uitvinden. De kamer is snel warm te krijgen.
Alleen als de kamerdeur opengaat, en nog eens, en of eens…dan gaat er een vlaag koude lucht vanuit de gang langs de kamerthermostaat. Op de andere 3 kamers staan de radiatoren dicht.
Nu eens opengedraaid om te kijken of het verschil tussen koud/warm een verschil maakt in comfort en beleving.
Een pomp in de cv installatie is rond de 100Watt. Kan minder door deze langzamer te laten draaien.quote:Op zondag 23 november 2025 16:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Sowieso heeft stroomverbruik niet zoveel te maken met hoe je de thermostaat instelt toch? Da's toch gas dan? Of verbruikt een cv ketel zoveel stroom als 'ie aan het verwarmen is?
Ik heb stadsverwarming voor verwarming en warm water, en verder alles stroom. Mijn jaarverbruik was afgelopen jaar 1146 kWh, teruglevering 2375 kWh, opwek 3044, dus netto verbruik is 1146 + (3044-2375) = 1815 kWh. Dat is met 3 dagen per week thuiswerken en dus ook koken. Eerder was mn verbruik wel wat lager, rond 1500 kWh, maar heb toen ik panelen kreeg mn tweede koelvriescombi weer op vakantiestand aangezet (alleen vriezer) dus daardoor weer wat meer verbruik gekregen ook.
Waarom is dat?quote:Op zondag 23 november 2025 16:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Ons werd al een aantal keren geadviseerd om toch ook de radiatoren open te houden, ook van de kamers die je niet gebruikt en alle deuren dicht.
Ik heb een niet stokende benedenbuurman en een wel stokende bovenbuurvrouw.en ik woon op een hoek en aan de ene kant grenst de slaapkamer aan die van de buren en aan de andere grenst mijn keuken aan een slaapkamer. Dus daar heb ik niet al te veel warmte vanquote:Op zondag 23 november 2025 15:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar jouw huis is omgeven door andere. Gok dat Ludolfs op de tocht staat. Dat scheelt een bak.
Tegen het vocht, we hebben wat hardnekkige schimmel hier en daar.quote:
Nou ja niet met een topic maar wel gewoon boelveel straatjes afgekrast steeds.quote:
quote:Op zondag 23 november 2025 16:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja niet met een topic maar wel gewoon boelveel straatjes afgekrast steeds.
[ afbeelding ]
Ach die arreme damaaaaneees!quote:Op zondag 23 november 2025 15:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Blij dat ik ze in het Nederlands heb gelezen. Dan kun je het lekker duidelijk voor jezelf in het hoofd uitspreken
Sinds 1 november is Baas=werkgever opdrachtgever geworden.quote:Op zondag 23 november 2025 14:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Omdat ik ‘baas’ heb begrepen als ‘werkgever’.
Het is dus opdrachtgever.
#whatsinaname 😎
Een van hen is de collega van @Candaasje die Elin probeerde te onderzoeken zonder dat ik in de buurt wasquote:Op zondag 23 november 2025 19:19 schreef Blues het volgende:
@:Candaasje(heb je insta?)
https://www.instagram.com(...)MWFvaWd5cmc4cnl6bA==
Het meeste was wel binnen een jaartje gedaan eigenlijk. Af en toe kwam er nog eens wat bij later.quote:Op zondag 23 november 2025 17:46 schreef AnneX het volgende:
[..]Hóe lang Ben je hiermee aan de wandel geweest dan?
Herkenbaar wel jaquote:Op zondag 23 november 2025 19:19 schreef Blues het volgende:
@:Candaasje(heb je insta?)
https://www.instagram.com(...)MWFvaWd5cmc4cnl6bA==
En een ander de collega van de spoed die uit pure paniek door Bram in dr hand gebeten werd toen ze een röntgenfoto van een ongesedeerde, doodsbange, al twee uur daar wachtende Bram wilden maken zonder dat ik erbij was en ook nog iemand in de kamer iets op de grond liet vallen wat een geluid maakte..quote:Op zondag 23 november 2025 19:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Een van hen is de collega van @:candaasje die Elin probeerde te onderzoeken zonder dat ik in de buurt was
Jaaaaquote:Op zondag 23 november 2025 20:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Ohja. Volgens mij zitten er weinig liefhebbers van het genre hier, maar indien toch stiekem: er is weer een nieuw seizoen onderweg naar liefde op tv/npo start!
quote:Op zondag 23 november 2025 20:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Ohja. Volgens mij zitten er weinig liefhebbers van het genre hier, maar indien toch stiekem: er is weer een nieuw seizoen onderweg naar liefde op tv/npo start!
Het komt toch elke werkdag? Als je dan de eerste week heb gemist kun je gelijk even vooruitquote:Op zondag 23 november 2025 21:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh toch medestandersik ben nu bijna klaar met aflevering 8. Zo fijn dat er al zoveel opstaan meteen! Of ik kwam er gewoon pas laat achter en dat is waarom er al zoveel zijn
Ja geen idee volgens mij mag je vooruit kijken en is het iedere dag op tv ofzo. Maar inderdaad wel goed want dit moet je bingen. Ik ben bij 9 of 10 denk ikquote:Op zondag 23 november 2025 21:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh toch medestandersik ben nu bijna klaar met aflevering 8. Zo fijn dat er al zoveel opstaan meteen! Of ik kwam er gewoon pas laat achter en dat is waarom er al zoveel zijn
I CAN'T STOP LOVING YOUquote:Op zondag 23 november 2025 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Zit niet gewoon heel het cul sc topic braaf heel Holland Bakt te kijken
Top2000 quiz.quote:Op zondag 23 november 2025 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Donderdag kreeg iemand een bak erwtensoep mee (zij is er dol op, haar man dp iet dus ze krijgt het altijd van mij) op voorwaarde dat ze het roggebrood ook zou meenemen. Ik lust echt wel dingen niet en roggebrood staat bovenaan met bleekselderij, venkel en leverquote:Op zondag 23 november 2025 20:58 schreef derLudolf het volgende:
Zeg je erwtensoep, zeg je roggebrood.
Erwtensoep mag je houden maar goed roggebrood![]()
Laatst weer roggebrood van bakkerij Leta uit Wedde gehadEcht mensen, dat moet je echt proberen das wel waard om es om te rijden.
Jazeker, al jaren vaste prikquote:Op zondag 23 november 2025 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Ja maar deze is anders. (Echt)quote:Op zondag 23 november 2025 21:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Donderdag kreeg iemand een bak erwtensoep mee (zij is er dol op, haar man dp iet dus ze krijgt het altijd van mij) op voorwaarde dat ze het roggebrood ook zou meenemen. Ik lust echt wel dingen niet en roggebrood staat bovenaan met bleekselderij, venkel en lever
quote:Op maandag 24 november 2025 06:05 schreef Barreltje het volgende:
Morguh
[ afbeelding ]
Nachtelijke toilet stop,even naar buiten kijken, sneeuw !! en nu kan ik niet meer slapen van excitement![]()
Wel jammer dat het over een paar uur weggemiezerd is...
Koud mooi plaatjequote:Op maandag 24 november 2025 06:38 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Wat een mooi winterwonderland, @:barreltje
Wij kwamen gister weer thuis. Het was nog 6 graden binnen en we hebben natuurlijk alleen een houtkachel. Ik heb het niet snel koud maar liefste wel, zeken na 24u autorijden zonder noemenswaardig slaap. Dus wou ik even snel soep maken - was het gas ook nog op. Gelukkig hebben we een elektisch fornuis voor nood (en vis) op de deel staan, maar ik mag vandaag na kantoor nog even met de lege gasfles op stap.
Inmiddels is het al weer 15 graden binnen en heb ik zojuist de kachel weer gevuld en aangestoken en ligt er al een poes op (de ander op schoot). Moet vanmiddag wel even snel ook nieuwe aanmaakhoutjes hakken, daar had ik geen grote voorraad van gemaakt voor vertrek.
quote:Op zondag 23 november 2025 21:15 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zag al 15 afleveringen staan in npo start! Maar ik zie dat dat is incl de afleveringen van komende week vooruit kijken al.
Nu tijd voor schaatsen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 24 november 2025 07:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]Ohhhh ben benieuwdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 24 november 2025 07:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]Ik kijk het niet en wil dat ook helemaal niet maar dit is wel behoorlijk verleidelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Gasfornuis. Daar komt heel ranzige meuk van aan de onderkant van je alles.quote:Op maandag 24 november 2025 08:59 schreef Tele6 het volgende:
Die keukenkastjes waren echt bizar vies: hoe kan de onderkant van de planken net zo vies zijn als de bovenkant? Die mensen hebben tegen de zwaartekracht in geknoeid?
Plank vies gemaakt. En daarna omgedraaid. Hoef je niet schoon te makenquote:Op maandag 24 november 2025 08:59 schreef Tele6 het volgende:
We hebben gisteren tot 14:00 nog geholpen in broertjes huis -- B heeft de muur in de keuken verder glad gemaakt (vorige bewoner had er met grof geweld een soort nis uitgehakt, in de buitenmuur, mafkees), we hebben de keukenmuren en het plafond gewit, en we hebben een paar uur keukenkastjes geboend. Die keukenkastjes waren echt bizar vies: hoe kan de onderkant van de planken net zo vies zijn als de bovenkant? Die mensen hebben tegen de zwaartekracht in geknoeid?
En gistermiddag genoten van een warm, droog en schoon huis
Nu ga ik op z'n vroegst volgende lente broertje weer helpen. Mits hij tegen die tijd z'n zaakjes op orde heeft en ons voor een concrete, doenbare klus uitnodigt.
Volgende week sinterklaas vieren met de familie. Ik hoop dat broertje niet weer mijn lootje heeft getrokken want dan krijg ik wss geen cadeau![]()
Blijkbaar hebben mijn ouders vrijdag aan hem laten weten dat ze ook niet meer gaan helpen klussen (nadat zij vrijdag een hele dag geklust hadden en broertje na werk niet eens nog ven kwam helpen want hij had een bijeenkomst van de sportclub). Goed van m'n ouders
Dacht ik dus ookquote:Op maandag 24 november 2025 09:43 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Plank vies gemaakt. En daarna omgedraaid. Hoef je niet schoon te maken
Het is een elektrisch fornuis. Ik verdenk een frituurpan. Maar hoe dan de onderkastjes en bovenkastjes beide tegen de zwaartekracht in smerig geworden zijn, zie ik nog niet helemaal voor me.quote:Op maandag 24 november 2025 09:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gasfornuis. Daar komt heel ranzige meuk van aan de onderkant van je alles.
Oh slim!!quote:Op maandag 24 november 2025 09:43 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Plank vies gemaakt. En daarna omgedraaid. Hoef je niet schoon te maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |