Hij zit op een paardquote:Op zondag 23 november 2025 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja die krijg ik ook nog vanavond.
Ja nee dusquote:Op zondag 23 november 2025 14:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het duurde ook een aantal boeken voor ik doorhad dat die tot slaaf gemaakte vrouwen met magische halsband hetzelfde worden genoemd als inwoners van een van de landen. Praktisch![]()
Ohquote:Op zondag 23 november 2025 14:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja nee dus
De slaafhalsbandvrouwen zijn damane en de inwoners zijn Domani.
The pronunciation for damane is dah-MAHN-ee and for Domani is doh-MAHN-ee. Zou duidelijk te horen moeten zijn, is het in de audioboeken idd niet. In mijn hoofd wel want daar heten die eerste gewoon da-MAIN en dan is er geen twijfel mogelijk.
Lijkt me veiliger dan die dingen waar ze normaliter mee rijdenquote:
Vorig jaar jan 24 - jan 25 1426 kwhquote:Op zondag 23 november 2025 14:47 schreef derLudolf het volgende:
Aan de alleenstaanden zonder PV wat is jullie jaarverbruik qua stroom??
Ik betaalde eerst ¤140 per maand (geen idee voor welk jaarverbruik, maar als ik op de website van nvb een contract van 4000kWh/jaar wil afsluiten kom ik op ¤134) - ik heb vanmiddag een tweejarig contract afgesloten voor 2450kWh afgesloten voor ¤86/maand bruto (krijg nog een bonus sigaar-uit-eigen-doos na 18 maanden). 2450kWh staat opgegeven voor 2 personen maar krijg liever terug dan dat ik bij moet lappen.
Voor gas stap ik ook over, maar heb m'n klantennummer niet 1-2-3 paraat. Even kijken of ik die in D op een papier heb staan (als het goed is wel)
Blij dat ik ze in het Nederlands heb gelezen. Dan kun je het lekker duidelijk voor jezelf in het hoofd uitsprekenquote:Op zondag 23 november 2025 14:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja nee dus
De slaafhalsbandvrouwen zijn damane en de inwoners zijn Domani.
The pronunciation for damane is dah-MAHN-ee and for Domani is doh-MAHN-ee. Zou duidelijk te horen moeten zijn, is het in de audioboeken idd niet. In mijn hoofd wel want daar heten die eerste gewoon da-MAIN en dan is er geen twijfel mogelijk.
Confuus.quote:Op zondag 23 november 2025 15:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Blij dat ik ze in het Nederlands heb gelezen. Dan kun je het lekker duidelijk voor jezelf in het hoofd uitspreken
LS deed beiden en was verward, vandaar.quote:Op zondag 23 november 2025 15:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Confuus.
Dat kan toch ook als je ze in het Engels leest?
Alleen die vermaledijde nieuwerwetse luisterboeken voorgelezen door mensen die het onderscheid niet snappen zijn een probleem. Ik ben er van overtuigd dat in de voorlees van Rosamund Pike dat probleem niet zou bestaan.
Ik had de indruk dat ze alleen luisterde.quote:Op zondag 23 november 2025 15:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
LS deed beiden en was verward, vandaar.
Nou iddquote:Op zondag 23 november 2025 14:58 schreef derLudolf het volgende:
Lijkt me veiliger dan die dingen waar ze normaliter mee rijden
Heb ik begin Corona al gedaan.quote:Op zondag 23 november 2025 14:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Maar het is niet 100% niets voor me. Er is alleen zo veel aan te verbeteren. Dat is toch niet hetzelfde![]()
Trouwens, ik dacht laatst aan je. Ik hoorde van iemand die voor de lol alle straten in haar woonplaats ging bewandelen. Dat lijkt me nou een leuk project voor jou. Met een topic voor mij natuurlijk
En kook je elektrisch?quote:Op zondag 23 november 2025 15:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vorig jaar jan 24 - jan 25 1426 kwh
Nee, maar gebruik wel vaak de Multicooker, oven en airfryerquote:Op zondag 23 november 2025 15:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En kook je elektrisch?
Ik had een fotootje van de machtiging voor automatisch incasso voor gas, dus die heb ik inmiddels ook overgesloten.
Toch zo'n ¤100 besparing per maand.
Jij werkt en bent het huis uit. Dan stel je vast de thermostaat op in?!quote:Op zondag 23 november 2025 15:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En kook je elektrisch?
Ik had een fotootje van de machtiging voor automatisch incasso voor gas, dus die heb ik inmiddels ook overgesloten.
Toch zo'n ¤100 besparing per maand.
Mijn thermostaat staat op 16 (momenteel 18,5 in huis). Overdag moet het wel erg koud zijn wil ik m aanzetten. Ben vaak genoeg in bewegingquote:Op zondag 23 november 2025 15:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jij werkt en bent het huis uit. Dan stel je vast de thermostaat op in?!
En Cat ook wel. Alhoewel met de poezen in huis…😇
Kaatje is vaker thuis.
Nee dat moet ik nog even uitvinden. Op de ketel zit een sensor die de buitentemperatuur mee. Aan buitentemperatuur X is een temperatuur van Y gekoppeld die door de radiatoren stroomt.quote:
Maar jouw huis is omgeven door andere. Gok dat Ludolfs op de tocht staat. Dat scheelt een bak.quote:Op zondag 23 november 2025 15:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn thermostaat staat op 16 (momenteel 18,5 in huis). Overdag moet het wel erg koud zijn wil ik m aanzetten. Ben vaak genoeg in beweging
Als dat je omschrijving van vrijstaand isquote:
quote:Op zondag 23 november 2025 15:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als dat je omschrijving van vrijstaand isAan de zijkanten opzich wel omgeven door bomen en de keuken ligt in de luwte.
Tussen de 1000 en 1500 KWh per jaar. Als ik zo naar de laatste 10 jaar kijk.quote:Op zondag 23 november 2025 14:47 schreef derLudolf het volgende:
Aan de alleenstaanden zonder PV wat is jullie jaarverbruik qua stroom??
Ik betaalde eerst ¤140 per maand (geen idee voor welk jaarverbruik, maar als ik op de website van nvb een contract van 4000kWh/jaar wil afsluiten kom ik op ¤134) - ik heb vanmiddag een tweejarig contract afgesloten voor 2450kWh afgesloten voor ¤86/maand bruto (krijg nog een bonus sigaar-uit-eigen-doos na 18 maanden). 2450kWh staat opgegeven voor 2 personen maar krijg liever terug dan dat ik bij moet lappen.
Voor gas stap ik ook over, maar heb m'n klantennummer niet 1-2-3 paraat. Even kijken of ik die in D op een papier heb staan (als het goed is wel)
Die krengen zouden op het fietspad moeten.quote:Op zondag 23 november 2025 14:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Lijkt me veiliger dan die dingen waar ze normaliter mee rijden
Welk merk ketel? Een Viessmann? Die kun je zelf programmeren. Tenminste tot op een zekere hoogte. Max watertemp. Krijg ik niet onder de 50 graden helaas.quote:Op zondag 23 november 2025 15:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee dat moet ik nog even uitvinden. Op de ketel zit een sensor die de buitentemperatuur mee. Aan buitentemperatuur X is een temperatuur van Y gekoppeld die door de radiatoren stroomt.
Er zit wel een klok op zodat ie 's nachts op lagere temperatuur draait/ uit moet gaan (tenzij het buiten onder de 4°C is) maar ik toen ik dat even had uitgeprobeerd (overdag) ging ie ook toen niet aan. Dus hij staat nu gewoon de hele tijd aan
Het is lastig vergelijken met allerlei verschillende factoren.quote:Op zondag 23 november 2025 15:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee dat moet ik nog even uitvinden. Op de ketel zit een sensor die de buitentemperatuur mee. Aan buitentemperatuur X is een temperatuur van Y gekoppeld die door de radiatoren stroomt.
Er zit wel een klok op zodat ie 's nachts op lagere temperatuur draait/ uit moet gaan (tenzij het buiten onder de 4°C is) maar ik toen ik dat even had uitgeprobeerd (overdag) ging ie ook toen niet aan. Dus hij staat nu gewoon de hele tijd aan
Nee, kom zo niet op de naam, maar eigenlijk is het Bosch Junkersquote:Op zondag 23 november 2025 16:16 schreef z80 het volgende:
[..]
Welk merk ketel? Een Viessmann? Die kun je zelf programmeren. Tenminste tot op een zekere hoogte. Max watertemp. Krijg ik niet onder de 50 graden helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |