Oh we gaan gewoon nog even door met die guilty pleasures? Toch minimaal 1x per jaar Love Actually. En iedere keer weer verliefd op Keira Knightleyquote:Op zaterdag 22 november 2025 22:37 schreef gcjoel het volgende:
Ik keek vroeger altijd de serie met captain Picard![]()
Vanavond lekker kerstfilm kijken. Dat is altijd goed.
Ai. Jullie hebben je terugrijnacht wel uitgezocht!quote:Op zondag 23 november 2025 05:02 schreef sigme het volgende:
Zojuist de bibbers wegens ernstig glijden over beijzelde weg. Ik geef het stuur maar terug aan liefste.
Oho, ik dacht dat je deluisterboeken kut vond om Kramer en Reading, maar je vindt de boeken op zich gewoon matig?quote:Op zondag 23 november 2025 00:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gelukkig![]()
Maar ik vind het oprecht jammer dat ik het niet zo goed vind als andere liefhebbers van het genre het vinden. De waardeloos geproduceerde en ingesproken luisterboeken zijn maar deel van het probleem. En dat wordt gelukkig wel iets beter uiteindelijk. De boeken zelf ook, de laatste drie zijn beduidend beter dan de rest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verder las ik nog een facepalm die goed afliep voor Tele en TE dure reizen van flipsen
WoT ben ik momenteel in bezig en ik vind het nog leuk en ben benieuwd waar het de komende 10 (ofzo) boeken nog over gaat ( ik ben op 1/3e ergens, ik lees het alles in 1 e-book, dus geen idee welk boek ik ben)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Minder glad, nu in België. Nog 300km te gaan.quote:Op zondag 23 november 2025 06:35 schreef vlindertje89 het volgende:
En hopelijk ben jij inmiddels veilig thuis aanbeland @:sigme! Of in elk geval op minder gladde wegen inmiddels
Grondgebonden woning.quote:Op zaterdag 22 november 2025 22:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is het een grondgebonden woning wat broertje gekocht heeft of een appartement? Bij het laatste kan de vve ook nog een mening over een nieuwe cv hebben
Bezem pakken en gaan 😋quote:Op zondag 23 november 2025 09:05 schreef vlindertje89 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wat denken jullie, gaat er gespeeld worden vandaag?![]()
Heeft ie wel een inboedel en opstalverzekering? Voor het geval het eens niet goed gaat met kacheltje... of cv...quote:Op zondag 23 november 2025 08:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Grondgebonden woning.
Blij dat hij niet ook nog VVE dingen hoeft te leren uitzoeken.
Hij had z'n was aan mij meegegeven, want hij heeft nog geen wasmachine en "was er niet aan toegekomen" om in het oude huis nog even een wasje te doen.
Handdoeken waren crunchy dus hebben eerst een nacht oxi gedaan. Had de kleur van theewitte handdoeken
manmanman.
Vandaag gaan we nog een halve dag helpen. Iig planken aan de muur maken -- broertje had gister geen geschikte schroeven, dus nu nemen we schroeven van mij mee. Wie had dat gedacht, ik heb beter klusmateriaal dan broertje "de techneut" hahahahhahahahaha
Dan kun je Nederland inmiddels ruiken. Bijna thuis dus.quote:Op zondag 23 november 2025 08:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Minder glad, nu in België. Nog 300km te gaan.
Je moet ook brommers kiek'n als het warm is.quote:Op zondag 23 november 2025 09:50 schreef borisz het volgende:
[..]
Bezem pakken en gaan 😋
Koud in het Fietsenhok. Maar goed bij het tweede nr spinning is het al weer goed warm.
Mooitje was het nu echt flauw. Ze ging piepen en blaffen. Dus nu zit ik in de laadbakquote:Op zondag 23 november 2025 10:41 schreef z80 het volgende:
[..]
Dan kun je Nederland inmiddels ruiken. Bijna thuis dus.
Sowieso zijn eerste liefdes natuurlijk onovertroffen. En andere tijd en leeftijd zal veel schelen. Maar ik denk ook dat het gewoon niet zo voor mij is. En dat het een optelsom is, helpt ook niet.quote:Op zondag 23 november 2025 07:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oho, ik dacht dat je deluisterboeken kut vond om Kramer en Reading, maar je vindt de boeken op zich gewoon matig?
Nee dat vind ik wel verdrietig voor je en ook wat schokkend. Behalve misschien dat een hoop van mijn liefde (en dat geldt denk ik voor veel fans) deels nostalgie is. Ik ben in 95 aan de serie begonnen, totaal andere tijd en totaal andere leeftijd, ik vond ze het beste wat ik ooit gelezen had. Toen waren er pas 6 boeken uit die ik in een ruk heb uitgelezen.
Ik heb die eerste 6 een keer of 10 gelezen, elke keer opnieuw voor er een nieuw boek uitkwam en nog eens alles tegelijk als luister etc etc. De personages zijn al jaren mijn goeie vrienden (behalve Perrin en Faile 80% van de tijd) die best vaak domme dingen doen maar een goed hart hebben en toevallig heel veel indrukwekkende en interessante dingen meemaken.
Ik denk dat 3 tot 6/7 mijn favorietjes zijn. Van de laatste drie kan ik me maar weinig herinneren, zeker van het allerlaatste boek, behalve dat ik het eind kut vond. Kan niet zeggen dat ik het met je eens ben dat die beter zijn dus.
Dat geeft wel een heel andere beleving, als ik het nu voor het eerst zou lezen was dat denk ik ook met een heel andere blik en oordeel.
Aan de andere kant, Lord of the Rings las ik dat jaar ook voor het eerst en vond ik meteen kut, net als de 2 keer dat ik het herlezen heb omdat ik dacht dat het aan mij lag, of aan lag het mijn eerste fantasy was.
WoT was mijn tweede en mijn grote liefdedie me hardcore into fantasy heeft gemaakt. Dat het in de 30 jaar sinds Jordan ermee startte een tikje uit de tijd is geraakt, doet daar niks aan af.
Tot zover mijn liefdesverhaal.
Regen? Smijt een radarsite aan.quote:Op zondag 23 november 2025 11:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb geen sneeuw![]()
Nog wel zon maar het schijnt te gaan regenen
TELE. JE ENABLET DEZE JONGEN! HOU DAAR MEE OP!quote:Op zondag 23 november 2025 08:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Grondgebonden woning.
Blij dat hij niet ook nog VVE dingen hoeft te leren uitzoeken.
Hij had z'n was aan mij meegegeven, want hij heeft nog geen wasmachine en "was er niet aan toegekomen" om in het oude huis nog even een wasje te doen.
Handdoeken waren crunchy dus hebben eerst een nacht oxi gedaan. Had de kleur van theewitte handdoeken
manmanman.
Vandaag gaan we nog een halve dag helpen. Iig planken aan de muur maken -- broertje had gister geen geschikte schroeven, dus nu nemen we schroeven van mij mee. Wie had dat gedacht, ik heb beter klusmateriaal dan broertje "de techneut" hahahahhahahahaha
Dat vind ik dan weer ronduit gek, daar is juist afaik iedereen heel lovend over.quote:Op zondag 23 november 2025 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
De world building was nogal matig.
FTFYquote:De obsessie van de schrijver met naakte vrouwen die elkaar pijn doen en straffen vind ik tamelijk absurd
Ja ik vind ze dus ook niet zo top en al helemaal de inconsistentie is niet te harden. En dat ook nog terwijl in elk boek superduidelijk staat aangegeven hoe namen zouden moeten worden uitgesproken.quote:Maar het hielp ook echt niet dat de narrators zo slecht waren. En daarbij ook een enorm slechte productie. Het werd gelukkig allebei beter maar de eerste 8-10 boeken was echt waardeloos. Accenten die inconsistent waren, namen die steeds anders werden uitgesproken, klemtonen die zorgen dat dingen anders overkomen, etc.
quote:Het ergste was nog wel dat er heel vaak geen pauze tussen alinea's. De nattarors denderen op die manier door van een karakter aan de ene kant van het continent naar een ander in dezelfde ademteug. Zeer verwarrend en ergerlijk.
Ik had daarvan net zo gehoopt het fantastisch te vinden als jij andersom.quote:Tevens, LOTR
Ik keek naar buiten en dacht, doeiii buiten 👋 en net klaar met een dubbele sessie NiB💪quote:Op zondag 23 november 2025 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, net een uur buiten geweest. 7509 stapjes inmiddels. Het is koud en de wind is smerig. Nou last van m'n voet #dagjeouder. Wel een zak oliebollen gescoord![]()
Misschien vanmiddag nog even een rondje, ben nog niet tevreden en het is nog vroeg.
Ik zou halverwege boek drie uiterlijk de boel wel in de kachel geflikkerd hebben eigenlijk.quote:Op zondag 23 november 2025 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maar het hielp ook echt niet dat de narrators zo slecht waren. En daarbij ook een enorm slechte productie. Het werd gelukkig allebei beter maar de eerste 8-10 boeken was echt waardeloos.
Jammer van haar telefoon wel.quote:Op zondag 23 november 2025 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou halverwege boek drie uiterlijk de boel wel in de kachel geflikkerd hebben eigenlijk.
Wow wat een werk om iedereen te bereiken dan he!quote:Op zondag 23 november 2025 13:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Nou, inmiddels zijn alle thuiswedstrijden afgelast, is van alle uitwedstrijden bekend of ze wel of niet doorgaan, zijn alle tegenstanders / teams / fluiters / bardiensten / onze eigen invaller ingelicht, en heb ik iedereen verteld wanneer de inhaalwedstrijden zijn en gevraagd te laten weten als ze met te weinig zijn die datum.
Na 5 uur continu mail/systeem/apps checken en bellen en appen en proberen geen mensen te vergeten ben ik nu wel moedus ik duik onder dekentje op de bank met onderweg naar liefde
Hoofd gaat gelukkig vooralsnog redelijk goed, al typte ik eerst wel dat ik onder de bank op een dekentje ging duiken. Dat kan ook, maar toch wel iets minder comfortabel denk ik![]()
En toen mocht denk ik die godslasterlijke troep niet meer?quote:Op zondag 23 november 2025 13:40 schreef Blues het volgende:
LOTR, zoonQ liep heel lang rond met DE ring om zijn nek![]()
![]()
Tot hij die verving door een groot kruis
Beide zijn vervelend om constant referenties naar en gesprekken over van te horen overigensquote:Op zondag 23 november 2025 13:40 schreef Blues het volgende:
LOTR, zoonQ liep heel lang rond met DE ring om zijn nek![]()
![]()
Tot hij die verving door een groot kruis
Het kruis is gebleven en zijn geloof alleen maar groter, dieper, allesomvattender geworden.quote:Op zondag 23 november 2025 13:41 schreef Vanyel het volgende:
En toen mocht denk ik die godslasterlijke troep niet meer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |