en in dit geval was de vorm dus ook nog eens foutief door de zinsnede 'de kamer besluit'quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit soort populistische nepmoties zijn eerlijk gezegd ook doodvermoeiend.
quote:Wijers blijkt zich niet alleen op de avond van de verkiezingen zeer negatief uitgelaten te hebben over VVD-leider Dilan Yesilgöz.
Een boevenbende aan oplichters, die UU-geld doorsluizen voor eigen gewin, en die patenten jatten van wetenschappers aan de UvA om daar miljoenen mee te verdienen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Jetten had het vaak over de vorige formatie. Niks was goed en alles was fout.
Koekje van eigen deeg dus.
Privé appje met iemand 1-op-1. Het lek is boven.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:29 schreef capricia het volgende:
Deze er toch nog maar even bij, gewoon ter info:
[ afbeelding ]
Wat me ook opvalt:
In het nieuwe verhaal vanmiddag van de NRC over die appjes worden de uitspraken van Wijers op dat podium niet herroepen of gerectificeerd, maar gewoon herhaald.
[..]
Volgens mij is dit juist een reden om de Koning erbuiten te houden, want die had net zo goed op aanraden van D66 en CDA Wijers en Buma benoemd tot informateurs en dan was op deze manier de Koning beschadigd.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:35 schreef capricia het volgende:
Misschien moet de koning zich maar weer met de formaties bemoeien. Sinds dat niet meer is, is het een en al ellende. Geen enkele formatie is normaal verlopen.
[ x ]
In het NRC artikel staat het anders, gaat het over meerdere mensen. Maar goed, denk dat dat er niet zoveel meer toe doet voor zijn vertrek.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Privé appje met iemand 1-op-1. Het lek is boven.
Dat zullen we nooit weten.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgens mij is dit juist een reden om de Koning erbuiten te houden, want die had net zo goed op aanraden van D66 en CDA Wijers en Buma benoemd tot informateurs en dan was op deze manier de Koning beschadigd.
Maar dat komt niet door de ordewijziging die de Koning uit het proces heeft gehaald, die opereerde überhaupt niet autoritair in dat proces, maar enkel faciliterend.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zullen we nooit weten.
Maar ik vind het gewoon een zooitje sinds ze het zelf doen.
Welke indrukwekkende staat van dienst?quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:46 schreef Gimmick het volgende:
Zonde dat de formatie nu niet gebruik kan maken van Wijers en zijn indrukwekkende staat van dienst. Wat voor signaal geven we af aan andere externe deskundigen als zo je doopceel wordt gelicht voor een paar weken advies? Wie heeft daar nog zin in?
Minister van Economische Zaken is geen flutbaantje, hoor.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Welke indrukwekkende staat van dienst?
4 jaar, 30 jaar geleden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Minister van Economische Zaken is geen flutbaantje, hoor.
Nou, eigenlijk wel.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wiebes heeft het net zo lang gedaan en ik hoop toch niet dat je wilt beweren dat Wiebes een indrukwekkende staat van dienst heeft![]()
Indrukwekkend was Wiebes zeker maar dat is hier heel wat minder complimenteus dan iemand het kan opvatten.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
4 jaar, 30 jaar geleden.
Wiebes heeft het net zo lang gedaan en ik hoop toch niet dat je wilt beweren dat Wiebes een indrukwekkende staat van dienst heeft![]()
Zijn cv zal ongetwijfeld bij die van jou verbleken.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Welke indrukwekkende staat van dienst?
Nee maar Wijers heeft natuurlijk wel een belangrijke verandering op zijn conto staan als minister van ez:quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
4 jaar, 30 jaar geleden.
Inderdaad, Dilan is hier op het forum (vandaag zelfs nog) voor heel wat ergere zaken uitgemaaktquote:Op vrijdag 14 november 2025 15:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja het kan niet als verkenner, maar net doen alsof het allemaal heel erg verschrikkelijk en kenmerkend voor het huidige politieke klimaat is gaat me ook wat ver.
Wiebes was prima, maar zijn voorganger was natuurlijk Henk Kamp en dat is de persoon die men neerzet als men wil dat er niets verandert en alles geblokkeerd wordt.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:04 schreef Hanca het volgende:
Je kunt over Wiebes zeggen wat je wil, maar hij heeft uiteindelijk wel die gaskraan dicht gekregen. Iets wat volgens al zijn voorgangers onmogelijk was.
quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:46 schreef Gimmick het volgende:
Zonde dat de formatie nu niet gebruik kan maken van Wijers en zijn indrukwekkende staat van dienst. Wat voor signaal geven we af aan andere externe deskundigen als zo je doopceel wordt gelicht voor een paar weken advies? Wie heeft daar nog zin in?
Kan ook beiden waar zijn.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:10 schreef MoreDakka het volgende:
De belangrijkste informatie die we hier uit kunnen opmaken is dat Eric Smit alle geloofwaardigheid heeft verloren, misschien was dat het allemaal wel waard
Arme Wouterquote:Zijn voorganger Wouter Koolmees is dan al in de buurt, die zou deze middag de overdracht van de verkenning aan het duo verzorgen. Maar ergens in zijn loopje van de entree van de Kamer naar de formatievleugel krijgt Koolmees een belletje: wacht maar Wouter, we hebben eerst een ander issue. Wijers is exit. De agenda van de dag kan in de prullenbak. Koolmees maakt rechtsomkeert en zit ‘alweer in de trein naar huis’, vertelt Buma later tegen de pers.
Ik hoorde het vanmiddag ook.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:05 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoorde zonet in het zesuurbulletin op Radio 1 dat Jetten Buma Boema noemde. Volgens mij spreekt Jetten thuis teveel Spaans.
Nou, ik vind Wiebes een van de beste ministers van deze eeuw. Hij hoefde van mij ook niet af te treden, maar ik vermoedde dat hij blij was en de toeslagenaffaire gebruikte om van de rest van het ongeregelde zootje af te zijn.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
4 jaar, 30 jaar geleden.
We hebben het over Wiebes die de versterkingsoperatie een tijd lang grotendeels stil legdequote:Op vrijdag 14 november 2025 18:09 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nou, ik vind Wiebes een van de beste ministers van deze eeuw. Hij hoefde van mij ook niet af te treden, maar ik vermoedde dat hij blij was en de toeslagenaffaire gebruikte om van de rest van het ongeregelde zootje af te zijn.
Niet dat dit iets gaat helpen, wat een wannabe geoloog zal beamen, maar goed; het staat mooi op wit papier; en laten we de toeslagen affaire van zijn periode als slimme staatssecretaris niet noemen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:04 schreef Hanca het volgende:
Je kunt over Wiebes zeggen wat je wil, maar hij heeft uiteindelijk wel die gaskraan dicht gekregen. Iets wat volgens al zijn voorgangers onmogelijk was.
Het gaat me meer om het feit dat Eric claimt een journalist te zijn. Dat kan de prullenbak in.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan ook beiden waar zijn.
Die Eric heeft Dilan op een podium voor leugenaar uitgemaakt.
Daarmee is niets gezegd over de uitspraken die Wijers zelf nog gedaan heeft.
Als je elke week verkiezingen wil is dit wel de manier, jaquote:Op vrijdag 14 november 2025 17:49 schreef halfway het volgende:
Een heel nieuw systeem op zetten. Nr 1-2-3-4 totdat je een meerderheid hebt van zetels.
Verschillen? Los ze maar op daar worden ze voor betaalt.
Dat helpt wel, dat zal elke echte geoloog je vertellen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet dat dit iets gaat helpen, wat een wannabe geoloog zal beamen, maar goed; het staat mooi op wit papier; en laten we de toeslagen affaire van zijn periode als slimme staatssecretaris niet noemen.
Die kraan dichtkrijgen is dan idd een staaltje van fors onvermogen om - in zijn kennisregenboog als WTB - verder te kijken de neus lang is.
quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat helpt wel, dat zal elke echte geoloog je vertellen.
Dat was geen hoor en wederhoor inderdaad.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het gaat me meer om het feit dat Eric claimt een journalist te zijn. Dat kan de prullenbak in.
uitermate zielig als het van de verkeerde kant is?quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:14 schreef Beathoven het volgende:
Als er straks inhoudelijks iets op tafel ligt waar andere partijen zich aan kunnen verbinden, dan is het een uitermate zielige vertoning als ze op het 'ik wil met Joost en niet met Jesse' niveau doorgaat.
Ook is het van kleuterklasniveau om dan te roepen dat je wel met PvdA en niet met GL wil. Dan kan Jetten ook wel roepen dat ie alleen met de liberalen van de VVD wil regeren en niet met de PVV-kant.
Ach Rutte begon met een interne machtstrijd en een coalitie die in elkaar donderde. Balkende 1 was ook geen groot succes.quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:25 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zou Jetten wel willen adviseren om vanaf nu geen steken meer te laten vallen. Anders gaat hem dat overschaduwen.
Noem er eens één, die iig al ongelijk heeft met de recente beving ?quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat helpt wel, dat zal elke echte geoloog je vertellen.
Elke geoloog gaf aan dat er zware bevingen zouden komen bij het stoppen. Dus ze hebben helemaal geen ongelijk. Het is ook logisch: de bodem is opnieuw aan het settelen, na het stoppen. Gas stroomt van volle naar lege plekken. Maar bij doorgaan was dat nog veel erger geworden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Noem er eens één, die iig al ongelijk heeft met de recente beving ?
Woon jij in de gemeente van het aardbevingsgebied? Zo nee, hou dan je mond. Of ga de mensen hier eens spreken. De bevingen zijn wel ook het probleem, zelfs al zouden alle gebouwen aardbevingsbestendig zijn.quote:De kern van menselijke ellende zijn niet de bevingen, beetje schudden en deinen, maar dat mensen in ongewisse worden gelaten over de (schade)vergoeding en afhandeling van hun wrakke huisjes die al lang tot duurzame bunker kon zijn omgetoverd.
Oboemaquote:Op vrijdag 14 november 2025 18:05 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoorde zonet in het zesuurbulletin op Radio 1 dat Jetten Buma Boema noemde. Volgens mij spreekt Jetten thuis teveel Spaans.
Met deze reactie op mij als persoon maak je jezelf wel heel erg kenbaar met hoe je in de discussie(s) zit.quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:51 schreef Hanca het volgende:
...
Woon jij in de gemeente van het aardbevingsgebied? Zo nee, hou dan je mond. ....
Jij zegt dat de mensen alleen problemen hebben met de hersteloperatie en niet met de bevingen. En daarom zeg ik dat. Wie ben jij om dat te bepalen?quote:Op vrijdag 14 november 2025 21:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Met deze reactie op mij als persoon maak je jezelf wel heel erg kenbaar met hoe je in de discussie(s) zit.
Ik zal niet zo flauw zijn jouw onvermogen te spiegelen met wat jouw recht van (s)preken zou zijn.
Enne, je hebt geen flauw idee wat mijn woonsituatie, locatie of anderzins in ervaring tot expertise is om daarmee hier (mij) een maat te nemen. En ja, ik zou tekenen bij het kruisje voor een lekker stevig huis dat bestand tegen gangbare omgemakken in een gebied. Verder volstrekte onzin dat iemand geen opinie over zaken mag hebben die een persoon niet zelf zou (hebben) ervaren.
Wijers vertrekt erom, Wilders zit er nog. Wat is er zo bijzonder?quote:Op vrijdag 14 november 2025 22:06 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch wel bijzonder hoor, de partij van samenwerking en positiviteit waarbij ze zo zat waren van de drank dat ze niet meer weten wat ze hebben gezegd, of andere kopstukken uitmaken voor feeks.
En dat terwijl er zoveel heisa was over Wilders die nota bene een d66-er uitmaakte voor heks, inclusief een tirade over hoe onjuist met vrouwen bejegend.
Wijers is natuurlijk nooit echt een typische D66er geweest, ook al 74 en inmiddels al jaren niet meer politiek actief. Ik zou hem nou niet als maatstaf voor de partij nemen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 22:06 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch wel bijzonder hoor, de partij van samenwerking en positiviteit waarbij ze zo zat waren van de drank dat ze niet meer weten wat ze hebben gezegd, of andere kopstukken uitmaken voor feeks.
En dat terwijl er zoveel heisa was over Wilders die nota bene een d66-er uitmaakte voor heks, inclusief een tirade over hoe onjuist met vrouwen bejegend.
Gedraagt zich nu al premierwaardiger dan Schoof...quote:Op vrijdag 14 november 2025 22:15 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Jetten is naar Groningen gegaan na de beving vannacht.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)allenborrel-a4912709quote:Eerst bleek hij op een obscure ballenborrel van een zekere Willem Sijthoff een beetje lammig op het podium te hebben gestaan. Daar maakte hij Yesilgöz uit voor leugenaar en was hij van mening dat de VVD veel harder gestraft had moeten worden door de kiezers. Dronken mensen spreken de waarheid.
Gelukkig zijn de oude putten nu dicht en is er geen enkele partij met ervaring meer die wil beginnen met boren in dit gebied, het gaat dus ook niet meer gebeuren.quote:Op vrijdag 14 november 2025 22:27 schreef Firuze60 het volgende:
En over Groningen, mijn dochter heeft in het aardbevingsgebied gewoond en een veel lichtere aardbeving meegemaakt, dat is echt geen kattenpis, ze dacht dat er een vrachtwagen onder haar huis door reed. Dus die gasbel weer openen zou te idioot voor woorden zijn.
Goedele Liekens?quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:42 schreef Steven184 het volgende:
Laten we er nog even een politiek expert bij halen
[ x ]
Best ingewikkeld als het ook om sponsors gaat.quote:Op vrijdag 14 november 2025 22:44 schreef Kowloon het volgende:
Ik vind het toch wel een kwalijk beeld dat zich de afgelopen 24 uur heeft ontvouwen. Een groep ondernemers en zakenlieden zet in de zomer een initiatief op ten faveure van een ‘midden-kabinet’. Wijers geeft destijds aan dat hij wil deelnemen als er ook naar PvdA/GL wordt gekeken, anders is het immers geen midden-kabinet. En fin, men stemt blijkbaar in, Wijers doet mee.
Vervolgens blijkt in de herfst de verkiezingsuitslag zodanig dat een door de meeste aan het initiatief deelnemende ondernemers en zakenlieden stiekem gedroomd kabinet van D66-VVD-CDA er niet in zit. Er zal tenminste één extra fractie bij moeten, bijvoorbeeld PvdA/GL.
Tijdens de daaropvolgende formatie manoeuvreert de VVD zich door strategische fouten buitenspel, D66 en CDA gaan het samen proberen. En dan ineens begint het her en der te lekken als blijkt dat Wijers, die PvdA/GL ook als optie ziet, informateur wordt. Vervolgens wordt Wijers na een eerdere mislukte poging alsnog onder de bus gegooid wordt.
Heren ondernemers en zakenlieden, Nederland is niet van jullie! Rot op met jullie gestook voor persoonlijk gewin!
Overigens zouden ook D66 en CDA, of in ieder geval Jetten en Bontenbal persoonlijk, zich verre van dat soort lui, Wijers incluis eigenlijk, moeten houden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gen-van-nrc-a4912685quote:Sijthoff, lid en donateur van D66, en drie kompanen lanceerden afgelopen zomer het initiatief ‘Stem voor stabiliteit’ – een campagne met als doel de vorming van een stabiel, centrumrechts kabinet van VVD, D66 en CDA na de verkiezingen. De vier mannen benaderden na de lancering van hun plan verschillende mensen om hun initiatief te steunen, onder wie Hans Wijers.
De vier initiatiefnemers zijn Willem Sijthoff, Simon Neefjes, David Snellenberg en Ralph Wisbrun.quote:Op vrijdag 14 november 2025 22:51 schreef Firuze60 het volgende:
Een van die vier heeft dus zitten lekken. Drie keer raden van welke partij.
quote:Op vrijdag 14 november 2025 23:18 schreef Kowloon het volgende:
Klopkoek, heb je die namen al in je lijstjes staan? We zijn een complot van het grootkapitaal op het spoor!
denk je in deze? want gaat beetje lijken op USA regering waar alles omgekocht is door grote bedrijven enzo?quote:Op vrijdag 14 november 2025 22:44 schreef Kowloon het volgende:
Ik vind het toch wel een kwalijk beeld dat zich de afgelopen 24 uur heeft ontvouwen. Een groep ondernemers en zakenlieden zet in de zomer een initiatief op ten faveure van een ‘midden-kabinet’. Wijers geeft destijds aan dat hij wil deelnemen als er ook naar PvdA/GL wordt gekeken, anders is het immers geen midden-kabinet. En fin, men stemt blijkbaar in, Wijers doet mee.
Vervolgens blijkt in de herfst de verkiezingsuitslag zodanig dat een door de meeste aan het initiatief deelnemende ondernemers en zakenlieden stiekem gedroomd kabinet van D66-VVD-CDA er niet in zit. Er zal ten minste één extra fractie bij moeten, bijvoorbeeld PvdA/GL.
Tijdens de daaropvolgende formatie manoeuvreert de VVD zich door strategische fouten buitenspel, D66 en CDA gaan het samen proberen. En dan ineens begint het her en der te lekken als blijkt dat Wijers, die PvdA/GL ook als optie ziet, informateur wordt. Vervolgens wordt Wijers na een eerdere mislukte poging alsnog onder de bus gegooid wordt.
Heren ondernemers en zakenlieden, Nederland is niet van jullie! Rot op met jullie gestook voor persoonlijk gewin!
Overigens zouden ook D66 en CDA, of in ieder geval Jetten en Bontenbal persoonlijk, zich verre van dat soort lui, Wijers incluis eigenlijk, moeten houden.
Nee maar er zit een spel achter. wmb is het allemaal redelijk onschuldig, Maargoed de VVD enzo grijpt dat aan om een informateur weg te kunnen zetten. En kwalijk nemen kun je ze het niet eens.quote:Op vrijdag 14 november 2025 23:29 schreef Hanca het volgende:
Die bijeenkomst waren veel meer mensen bij, dan kan zoiets ook bij een journalist terecht komen. En die appgroep weten we niet hoe groot die was, toch?
Bij Kockelman zat een journalist van de NRC, zwak verhaal had hij over de appjes. Beelden van die bijeenkomst te zien, ik zag echt geen dronken Wijers en wat hij daar zei was ook normaal. Rare spelletjes zo.quote:Op vrijdag 14 november 2025 23:29 schreef Hanca het volgende:
Die bijeenkomst waren veel meer mensen bij, dan kan zoiets ook bij een journalist terecht komen. En die appgroep weten we niet hoe groot die was, toch?
dit boeit allemaal geen reet volgens de gemiddelde kiezer.quote:Op vrijdag 14 november 2025 23:32 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Bij Kockelman zat een journalist van de NRC, zwak verhaal had hij over de appjes. Beelden van die bijeenkomst te zien, ik zag echt geen dronken Wijers en wat hij daar zei was ook normaal. Rare spelletjes zo.
De gemiddelde kiezer die op populisten stemt? Nou nee, dank je.quote:Op vrijdag 14 november 2025 23:35 schreef kree het volgende:
[..]
dit boeit allemaal geen reet volgens de gemiddelde kiezer.
Die willen een regering zsm? en dat willen ze zelf ook?
Oke nu wil iedere partij er weer beter uit komen ten opzichte van elkaar. en krijgen we heel media circus wat hier over gaat?
Dikke lul, het volk heeft gestemd. wmb zouden de aantal grootste het met elkaar uit moeten werken en die worden het kabinet en regering.
Half slap beleid waarin? Zodra er maar weer eentje begint over alles wordt opgelost met de grenzen dicht te gooien, moet ik braken..quote:Op vrijdag 14 november 2025 23:36 schreef kree het volgende:
zeg maar er komt weer half slap beleid uit wat niks oplost, net als de vorige en die hiervoor.
naja. zou me niks verbazen dat het volgend jaar weer stemmen gaat worden.
nou niet waar, want deed ik niet?quote:Op vrijdag 14 november 2025 23:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De gemiddelde kiezer die op populisten stemt? Nou nee, dank je.
Eindelijk verstandig geworden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 23:39 schreef kree het volgende:
[..]
nou niet waar, want deed ik niet?
Maar ik vind uit principe gewoon dat ze wel ff 100x meer hun best moeten doen voor hun kiezers ipv deals te sluiten.
Ik ben nl vorige keer nog voor PVV geweest, maar die bereikte niks. En nu weer terug naar CDA en met omweg.
Maar eigenlijk doen ze allemaal niks. denk mss moeten ze een kleuter juf hebben ofzo? om dit te begeleiden.
Echt ze moeten nu accepteren wie de grootste zijn en het daarmee oplossen.
Nou nee, moet daar weer niet aan denken. Beatrix deed het prima, hoor, daar niet van, maar Alexander boeit het geen ene reet. Bovendien super ouderwets alleen door erfopvolging zo'n functie te krijgen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 23:45 schreef kree het volgende:
ik vind het serieus weer een kleuterklas die hele situatie nu. En wmb moeten ze de koning maar als informateur aanstellen ofzo.
Het ergste wat een werknemer kan overkomen is een incompetente werkgever. Daar heb je dan de vakbonden voor, tja, die zijn bijna verdwenen inmiddels. Wat kun je dan doen als werknemer? Of voor jezelf beginnen als ZZP-er of je denkt dat je zelf ook wel een manager kunt worden en flink naar boven likken en trappen naar beneden. Vervolgens begint de hele draaimolen weer opnieuw.quote:Op vrijdag 14 november 2025 23:43 schreef kree het volgende:
kijk ik zal het vergelijken nog ook.
- ik kom in dienst bij een nieuw bedrijf, allemaal leuk en aardig ik heb wensen natuurlijk (kiezer). mijn werkgever ook (het NL volk)
- mijn werkgever zou zeggen ok je komt te werken met die en die etc? (ik oke ermee want wil er graag werken)
- nu zijn we het niet eens ofzo met een ding, op werk of weet ik veel wat. In een werkgever instantie wordt dit opgelost. door agree- to disagree denk meestal?
Dit idee. maar de politiek staat zo ver van wat de realiteit is, dat ze het niet eens meer doorhebben?
Mijn mening?
Ben benieuwd hoe jullie denken?
min of meer mee eens dat dat wel ouderwets is. Maar het lijkt me geen slecht idee om iemand die (iig onafhankelijk van alle partijen zou moeten zijn, aan te stellen als informateur)quote:Op vrijdag 14 november 2025 23:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou nee, moet daar weer niet aan denken. Beatrix deed het prima, hoor, daar niet van, maar Alexander boeit het geen ene reet. Bovendien super ouderwets alleen door erfopvolging zo'n functie te krijgen.
herkenbaar dit op werk ook.quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het ergste wat een werknemer kan overkomen is een incompetente werkgever. Daar heb je dan de vakbonden voor, tja, die zijn bijna verdwenen inmiddels. Wat kun je dan doen als werknemer? Of voor jezelf beginnen als ZZP-er of je denkt dat je zelf ook wel een manager kunt worden en flink naar boven likken en trappen naar beneden. Vervolgens begint de hele draaimolen weer opnieuw.
Volgens mij is het kiesrecht zo geregeld dat je na stemmen de verantwoordelijkheid om een regering te vormen over laat aan de gekozen kamerleden.quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:08 schreef kree het volgende:
[..]
herkenbaar dit op werk ook.
maar ik bedoel, je komt met een hele groep nieuwe medewerkers. (partijen dus). hoe de hel kan het zo moeilijk zijn om samen te werken.
IPV je ego op te strijken en van de beste te zijn? Hierdoor komt er geen kabinet, of iig ik voorspel al??
Dit gaat ook weer niks worden nu.
Uitsluiten bij voorbaat is het probleem wmb.
En niet luisteren naar wat de kiezers zeggen (en mag toch hopen dat dat eerlijk is)
Die willen nl dat ze samen gaan werken. en hoewel er probleem punten zijn. Ik ben van mening dat ze dat zelf moeten uitzoeken en de aantal grootste partijen volgens kiesstemmen in regering moeten.
nou het is dus niet goed geregeld. want dat blijkt, iig niet praktisch. Heb echt geen zin nog weer een keer te stemmen nl.quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:12 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Volgens mij is het kiesrecht zo geregeld dat je na stemmen de verantwoordelijkheid om een regering te vormen over laat aan de gekozen kamerleden.
Logisch hoor, niet voor niks is het vertrouwen in de politiek extreem laag.quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:12 schreef kree het volgende:
[..]
nou het is dus niet goed geregeld. want dat blijkt, iig niet praktisch. Heb echt geen zin nog weer een keer te stemmen nl.
klopt daarom zeg ik ook ff hoe ik erover denkquote:Op zaterdag 15 november 2025 00:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Logisch hoor, niet voor niks is het vertrouwen in de politiek extreem laag.
Je kunt alles van hem zeggen, maar hij was wel een verbinder. En dat kun je echt niet zeggen van Wilders (dat je gotdomme daar ooit op heb gestemd, crisis).quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:22 schreef kree het volgende:
wat dat aan gaat, tja het is onze Harry Porter president geweest, maar oke zie dit wilders laat staan rest dit nog doen.
Respect.
ja eens. beetje suffige gast mss. maar ben het met je eens hoor. iig toen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je kunt alles van hem zeggen, maar hij was wel een verbinder. En dat kun je echt niet zeggen van Wilders (dat je gotdomme daar ooit op heb gestemd, crisis).
Jetten pleegt politieke zelfmoord als hij in een minderheidskabinet gaat zitten met extreem rechts.quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:26 schreef kree het volgende:
[..]
ja eens. beetje suffige gast mss. maar ben het met je eens hoor. iig toen.
Kan nu niet zo iemand vinden in de politiek? is het mss Jette? wie weet?
nouja dat is wat ik zeg, dat is dat dealtjes maken?quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:27 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jetten pleegt politieke zelfmoord als hij in een minderheidskabinet gaat zitten met extreem rechts.
Rutte schoof (haha, Schoof) alle problemen voor zich uit, voor visie moest je bij oogartsen wezen. Wat ik wel in hem waardeerde hoe hij optrad tijdens de covid-crisis, daar was hij wel verbindend in.quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:27 schreef kree het volgende:
kijk rutte is politiek natuurlijk super goed, maar daar hebben we nu niks meer aan want andere functie.
Of dat nou een echte verbinder was?
Wat denken jullie?
Ik denk opzich wel man van volk en iig niet hoog uit de toren blazen. Maar een verbinder, deels denk.
ja maarja dat vooruit schuiven doen ze allemaal?quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Rutte schoof (haha, Schoof) alle problemen voor zich uit, voor visie moest je bij oogartsen wezen. Wat ik wel in hem waardeerde hoe hij optrad tijdens de covid-crisis, daar was hij wel verbindend in.
Ja, humor en zelfspot is best belangrijk. Maar goed, hij laat wel een rotzooi achter.quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:31 schreef kree het volgende:
[..]
ja maarja dat vooruit schuiven doen ze allemaal?
ik persoonlijk hoewel ik niet eens voor VVD ben, vond Rutte dan wel weer oke. ook trouwens met discussies.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |