abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219269560
kijk ik zal het vergelijken nog ook.

- ik kom in dienst bij een nieuw bedrijf, allemaal leuk en aardig ik heb wensen natuurlijk (kiezer). mijn werkgever ook (het NL volk)

- mijn werkgever zou zeggen ok je komt te werken met die en die etc? (ik oke ermee want wil er graag werken)

- nu zijn we het niet eens ofzo met een ding, op werk of weet ik veel wat. In een werkgever instantie wordt dit opgelost. door agree- to disagree denk meestal?

Dit idee. maar de politiek staat zo ver van wat de realiteit is, dat ze het niet eens meer doorhebben?

Mijn mening?

Ben benieuwd hoe jullie denken?
Do what you love, love what you do!
pi_219269565
ik vind het serieus weer een kleuterklas die hele situatie nu. En wmb moeten ze de koning maar als informateur aanstellen ofzo.
pi_219269598
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 23:45 schreef kree het volgende:
ik vind het serieus weer een kleuterklas die hele situatie nu. En wmb moeten ze de koning maar als informateur aanstellen ofzo.
Nou nee, moet daar weer niet aan denken. Beatrix deed het prima, hoor, daar niet van, maar Alexander boeit het geen ene reet. Bovendien super ouderwets alleen door erfopvolging zo'n functie te krijgen.
pi_219269622
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 23:43 schreef kree het volgende:
kijk ik zal het vergelijken nog ook.

- ik kom in dienst bij een nieuw bedrijf, allemaal leuk en aardig ik heb wensen natuurlijk (kiezer). mijn werkgever ook (het NL volk)

- mijn werkgever zou zeggen ok je komt te werken met die en die etc? (ik oke ermee want wil er graag werken)

- nu zijn we het niet eens ofzo met een ding, op werk of weet ik veel wat. In een werkgever instantie wordt dit opgelost. door agree- to disagree denk meestal?

Dit idee. maar de politiek staat zo ver van wat de realiteit is, dat ze het niet eens meer doorhebben?

Mijn mening?

Ben benieuwd hoe jullie denken?
Het ergste wat een werknemer kan overkomen is een incompetente werkgever. Daar heb je dan de vakbonden voor, tja, die zijn bijna verdwenen inmiddels. Wat kun je dan doen als werknemer? Of voor jezelf beginnen als ZZP-er of je denkt dat je zelf ook wel een manager kunt worden en flink naar boven likken en trappen naar beneden. Vervolgens begint de hele draaimolen weer opnieuw.
pi_219269643
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 23:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou nee, moet daar weer niet aan denken. Beatrix deed het prima, hoor, daar niet van, maar Alexander boeit het geen ene reet. Bovendien super ouderwets alleen door erfopvolging zo'n functie te krijgen.
min of meer mee eens dat dat wel ouderwets is. Maar het lijkt me geen slecht idee om iemand die (iig onafhankelijk van alle partijen zou moeten zijn, aan te stellen als informateur)

En niet iemand van een partij, dat blijkt maar weer.
pi_219269679
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 00:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het ergste wat een werknemer kan overkomen is een incompetente werkgever. Daar heb je dan de vakbonden voor, tja, die zijn bijna verdwenen inmiddels. Wat kun je dan doen als werknemer? Of voor jezelf beginnen als ZZP-er of je denkt dat je zelf ook wel een manager kunt worden en flink naar boven likken en trappen naar beneden. Vervolgens begint de hele draaimolen weer opnieuw.
herkenbaar dit op werk ook.

maar ik bedoel, je komt met een hele groep nieuwe medewerkers. (partijen dus). hoe de hel kan het zo moeilijk zijn om samen te werken.

IPV je ego op te strijken en van de beste te zijn? Hierdoor komt er geen kabinet, of iig ik voorspel al??
Dit gaat ook weer niks worden nu.

Uitsluiten bij voorbaat is het probleem wmb.
En niet luisteren naar wat de kiezers zeggen (en mag toch hopen dat dat eerlijk is)
Die willen nl dat ze samen gaan werken. en hoewel er probleem punten zijn. Ik ben van mening dat ze dat zelf moeten uitzoeken en de aantal grootste partijen volgens kiesstemmen in regering moeten.
pi_219269697
"het gouden torentje" in Den Haag als ik het nog ff mag noemen, blind voor wat er eigenlijks speelt en zover van de samenleving af als het maar kan zijn op dit moment.
pi_219269712
Vind ik die Jetten niet eens zo slecht trouwens. .

Die ouwe robot heeft zich wel ontwikkeld, tis niet mijn partij.
Maar oke het is waar mensen op stemmen net als PVV en VVD? nou fix het met elkaar zou ik zeggen.
pi_219269714
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 00:08 schreef kree het volgende:

[..]
herkenbaar dit op werk ook.

maar ik bedoel, je komt met een hele groep nieuwe medewerkers. (partijen dus). hoe de hel kan het zo moeilijk zijn om samen te werken.

IPV je ego op te strijken en van de beste te zijn? Hierdoor komt er geen kabinet, of iig ik voorspel al??
Dit gaat ook weer niks worden nu.

Uitsluiten bij voorbaat is het probleem wmb.
En niet luisteren naar wat de kiezers zeggen (en mag toch hopen dat dat eerlijk is)
Die willen nl dat ze samen gaan werken. en hoewel er probleem punten zijn. Ik ben van mening dat ze dat zelf moeten uitzoeken en de aantal grootste partijen volgens kiesstemmen in regering moeten.
Volgens mij is het kiesrecht zo geregeld dat je na stemmen de verantwoordelijkheid om een regering te vormen over laat aan de gekozen kamerleden.
pi_219269720
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 00:12 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Volgens mij is het kiesrecht zo geregeld dat je na stemmen de verantwoordelijkheid om een regering te vormen over laat aan de gekozen kamerleden.
nou het is dus niet goed geregeld. want dat blijkt, iig niet praktisch. Heb echt geen zin nog weer een keer te stemmen nl.
pi_219269729
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 00:12 schreef kree het volgende:

[..]
nou het is dus niet goed geregeld. want dat blijkt, iig niet praktisch. Heb echt geen zin nog weer een keer te stemmen nl.
Logisch hoor, niet voor niks is het vertrouwen in de politiek extreem laag.
pi_219269740
ik ben wel beetje fan van partijen die nu zeg maar ondanks alle wisselingen stuk bij voet houden.

En goed was CDA en was toen naar CU en zelfs nog PVV?

Maar uiteindelijk hebben ze niks bereikt?

Ik ga weer terug naar wat ik altijd stemde en is CDA en mag die voorman van hun wel ook. (zoals op media gezien)

VVD deed wel beetje af bij mij. D66 verdient een kans.
pi_219269744
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 00:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Logisch hoor, niet voor niks is het vertrouwen in de politiek extreem laag.
klopt daarom zeg ik ook ff hoe ik erover denk :)

Mag je het onwijs niet mee eens zijn ook natuurlijk. Maar zo zie ik het ff :)
pi_219269751
kun je nog denken aan paars enzo met Balenende. ook niet eens was dat mss slecht als je het vergelijkt met nu?

Maar is mss meer omdat er veel meer andere partijen bij zijn.
pi_219269758
Bekijk deze YouTube-video

tja dit kan ik altijd waarderen :P
pi_219269768
wat dat aan gaat, tja het is onze Harry Porter president geweest, maar oke zie dit wilders laat staan rest dit nog doen.

Respect.
pi_219269770
quote:
84s.gif Op zaterdag 15 november 2025 00:22 schreef kree het volgende:
wat dat aan gaat, tja het is onze Harry Porter president geweest, maar oke zie dit wilders laat staan rest dit nog doen.

Respect.
Je kunt alles van hem zeggen, maar hij was wel een verbinder. En dat kun je echt niet zeggen van Wilders (dat je gotdomme daar ooit op heb gestemd, crisis).
pi_219269772
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 00:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je kunt alles van hem zeggen, maar hij was wel een verbinder. En dat kun je echt niet zeggen van Wilders (dat je gotdomme daar ooit op heb gestemd, crisis).
ja eens. beetje suffige gast mss. maar ben het met je eens hoor. iig toen.

Kan nu niet zo iemand vinden in de politiek? is het mss Jette? wie weet?
pi_219269776
kijk rutte is politiek natuurlijk super goed, maar daar hebben we nu niks meer aan want andere functie.

Of dat nou een echte verbinder was?
Wat denken jullie?

Ik denk opzich wel man van volk en iig niet hoog uit de toren blazen. Maar een verbinder, deels denk.
pi_219269777
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 00:26 schreef kree het volgende:

[..]
ja eens. beetje suffige gast mss. maar ben het met je eens hoor. iig toen.

Kan nu niet zo iemand vinden in de politiek? is het mss Jette? wie weet?
Jetten pleegt politieke zelfmoord als hij in een minderheidskabinet gaat zitten met extreem rechts.
pi_219269781
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 00:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Jetten pleegt politieke zelfmoord als hij in een minderheidskabinet gaat zitten met extreem rechts.
nouja dat is wat ik zeg, dat is dat dealtjes maken?

daarom ben ik voor grootste partijen moeten gedwongen worden om samen te werken in een kabinet. en niet met deals zoals het nu gaat

Maarja. denk dat gaat deze keer niet gebeuren en volgend jaar kunnen we wss weer naar stembus. of minderheidskabinet.
pi_219269782
VVD is de meest eigenwijste trouwens in deze..... die mogen ook wel eens stapje terug doen.
pi_219269783
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 00:27 schreef kree het volgende:
kijk rutte is politiek natuurlijk super goed, maar daar hebben we nu niks meer aan want andere functie.

Of dat nou een echte verbinder was?
Wat denken jullie?

Ik denk opzich wel man van volk en iig niet hoog uit de toren blazen. Maar een verbinder, deels denk.
Rutte schoof (haha, Schoof) alle problemen voor zich uit, voor visie moest je bij oogartsen wezen. Wat ik wel in hem waardeerde hoe hij optrad tijdens de covid-crisis, daar was hij wel verbindend in.
pi_219269786
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 00:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Rutte schoof (haha, Schoof) alle problemen voor zich uit, voor visie moest je bij oogartsen wezen. Wat ik wel in hem waardeerde hoe hij optrad tijdens de covid-crisis, daar was hij wel verbindend in.
ja maarja dat vooruit schuiven doen ze allemaal?

ik persoonlijk hoewel ik niet eens voor VVD ben, vond Rutte dan wel weer oke. ook trouwens met discussies.
pi_219269792
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 00:31 schreef kree het volgende:

[..]
ja maarja dat vooruit schuiven doen ze allemaal?

ik persoonlijk hoewel ik niet eens voor VVD ben, vond Rutte dan wel weer oke. ook trouwens met discussies.
Ja, humor en zelfspot is best belangrijk. Maar goed, hij laat wel een rotzooi achter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')