![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin
Österdahl Green en Gerard Joling kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, dat het (g)een Ed Sheeran-vrije dag is, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je midden in de nacht een feestje geeft, hoe erg (niet) dronken je bent, waarom Redefine jou nerveus maakt, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
De Sahara is zonder meer erg droog.
Dit soort debatten zijn inderdaad nutteloos tijdverdrijf.
quote:
De Groningse gasvelden openhouden als stok achter de deur voor het geval Rusland iets geks doet, is op zich geen gek idee. Alleen Nederland is nog niet echt toe aan die redenatie.
Strani
Beroemde influencer
Nou, ik neem aan dat iedereen er nu wel uit is?
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
quote:
quote:
Niet zo mooi, ik vond de oude office-icons strakker. Dus niet alleen die van Teams. Het nu kleiner en rommeliger.
Dit is allemaal zo rond en wobbly en zacht, echt gericht op de huidige sneeuwvlokjesjongeren
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
quote:
Geert was weost. Henri was Hyacint Bouquet-fatsoenlijk. Frans was de bozige oom. Rob riep alles waarvan Lubach-kijkers denken dat het slim is. Dilan was als zo’n irritante wielrenner die weigert om de tête de la course terug te halen, zodat de poursuivants allebei niet winnen. Joost mag het weten. Caroline is net zo uit als flippo’s. Jimmy heeft een goedgevulde portemonnee van andere mensen.
Eigenlijk was Eddie de grote en onomstreden uitblinker. Ik kan me geen foute uitspraak van hem herinneren. Sowieso kan ik me geen uitspraak van hem herinneren, maar daar gaat het nu niet om.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Ik keek Monster: Ed Gein.
Die wil je ook niet in je landsbestuur
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Piranha 3 D
Was wel een vermakelijke film.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Een kerk. Die ligt op de route die ik rijd als ik van de bushalte weer terug naar huis fiets. En daar is het meestal rustig.
[ Bericht 0% gewijzigd door Redefine op 29-10-2025 10:26:02 ]
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op woensdag 29 oktober 2025 08:55 schreef Redefine het volgende:[..]
Een kerk. Die
licht op de route die ik rijd als ik van de bushalte weer terug naar huis fiets. En daar is het meestal rustig.
Fuck the EBU.
quote:
Succes met de verhuizing!
Ik ga stemmen op de Partij tegen de EBU.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
quote:
Op woensdag 29 oktober 2025 10:00 schreef BillDauterive het volgende:Ik ga stemmen in de Plantagekerk en zit vanmiddag als stembureaulid in de Grote Kerk. Leuk, zin in

Ik ben benieuwd of het premier Timmermans of premier Jetten wordt.
Hey ik ga ook stemmen in de Grote Kerk, toevallig
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op woensdag 29 oktober 2025 12:03 schreef Strani het volgende:[..]
Het verbaast me best dat veel mensen nog best zweven op de verkiezingsdag zelf. Ik zou gedacht hebben dat de meesten allang hun besluit hebben genomen op basis van wat ze gezien hebben.
Blijkbaar zijn er te veel mensen die zich er niet mee bezig houden.
Fuck the EBU.