SPOILER: Oorspronkelijke OPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
LIVESTREAM
Bekijk deze YouTube-video
Dit is te walgelijk voor woorden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 10:23 schreef Red_85 het volgende:
Met zwart-rood-groene vlaggen zwaaien van een niet bestaand land is 'goed' maar met vlaggen zwaaien van Israel tijdens een eerbetoon aan de slachtoffers van 7 oktober is een boycot waard:
https://www.nu.nl/muziek/(...)elische-vlaggen.html
[..]
Walgelijk.
Ga. En blijf weg.
Dat het nog zo goed wordt gepraat ook. Nergens tegenspraak, kritische vragen of wat dan ook. Alleen maar aanmoedigingen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 10:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Doodeng ja, geen idee wat dit soort mensen bezielt.
Organiseer er maar een protest voor dan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 11:18 schreef theguyver het volgende:
In Nigeria zijn er duizenden christenen vermoord.
Maar ik zie daar niemand voor protesteren.
Terwijl naar mijn weten die christen geen raketten hebben afgevuurd op hun moslim landgenoten of zelfmoord aanslagen of überhaupt iets in die geest.
Ik heb er letterlijk nog geen een protest over gezien..
Misschien moeten ze ook maar aan het moorden gaan slaan hun kinderen bewapenen om zo hun protesten te krijgen hier.
Btw waarom hier protesteren voor iets wat hier niet aan de orde is.
En waarom krijgt Israël van alles op de flikker terwijl Egypte ook een nog grotere muur heeft staan.. en het btw technisch gezien hun land was.
Progressiefjes hebben een hekel aan christenen dus daar zullen ze niet voor protesteren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 11:18 schreef theguyver het volgende:
In Nigeria zijn er duizenden christenen vermoord.
Maar ik zie daar niemand voor protesteren.
Terwijl naar mijn weten die christen geen raketten hebben afgevuurd op hun moslim landgenoten of zelfmoord aanslagen of überhaupt iets in die geest.
Ik heb er letterlijk nog geen een protest over gezien..
Misschien moeten ze ook maar aan het moorden gaan slaan hun kinderen bewapenen om zo hun protesten te krijgen hier.
Btw waarom hier protesteren voor iets wat hier niet aan de orde is.
En waarom krijgt Israël van alles op de flikker terwijl Egypte ook een nog grotere muur heeft staan.. en het btw technisch gezien hun land was.
Als je het zo erg vind kun je er altijd zelf nog een prostest voor organiseren natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 11:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Progressiefjes hebben een hekel aan christenen dus daar zullen ze niet voor protesteren.
Ok, bij deze. Kom morgen om 7:00 naar het Malieveld.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je het zo erg vind kun je er altijd zelf nog een prostest voor organiseren natuurlijk.
Zie je wel, je hebt een hekel aan christenen.quote:
Nee aan demonstratiesquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zie je wel, je hebt een hekel aan christenen.
Tot morgen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:13 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ok, bij deze. Kom morgen om 7:00 naar het Malieveld.
Waarom..quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 11:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Organiseer er maar een protest voor dan.
Dat is nog het meest vermoeiende van dit geheel. Ik heb zelf ook zo mijn meningen over Israel en Palestina maar dat zoiets irrelevants voor Nederland blijkbaar zo spannend is voor sommige mensen dat ze protesteren en/of hun stemgedrag daarop aanpassen is op z'n zachts gezegd teleurstellend.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Gelukkig nog wel een collega gesproken (die erbij zat) achteraf en die ook aangaf het onzin te vinden dat men hier in NL zich bezig aan het houden is met een buitenlands conflict.
Komt dat misschien ook niet door de vele moslims die hier wonen die joden haten en die weer anderen aan zich binden zodat we als gewone Nederlanders telkens geconfronteerd worden met dit vermoeiende conflict?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 21:12 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat is nog het meest vermoeiende van dit geheel. Ik heb zelf ook zo mijn meningen over Israel en Palestina maar dat zoiets irrelevants voor Nederland blijkbaar zo spannend is voor sommige mensen dat ze protesteren en/of hun stemgedrag daarop aanpassen is op z'n zachts gezegd teleurstellend.
Een product van de toegankelijkheid van internet, denk ik nog steeds. Niet iedereen kan daar gezond mee omgaan. En social media profiteert er vol van.
Dat heeft vanzelfsprekend een hoop invloed. En dat wordt weer opgepikt/door kelen van politici geforceerd die daar ook weer allemaal een mening over moeten hebben.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 21:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Komt dat misschien ook niet door de vele moslims die hier wonen die joden haten en die weer anderen aan zich binden zodat we als gewone Nederlanders telkens geconfronteerd worden met dit vermoeiende conflict?
Ja, maar ik denk dus dat ook Jan, Piet, Henk en Jolanda tegenwoordig dankzij algoritmes en dat soort ellende ook makkelijker overstag gaan en denken dat hun mening over Netanyahu of Hamas ontzettend relevant is.quote:Ik bedoel met alleen Jan, Piet Henk en Jolanda’s in Nl was deze oorlog geen doorlopend conflict in NL.
Mensen vinden het betreurend dat men daar zo met elkaar omgaat maar hier in Nl kun je er niks mee.
Zoveel is duidelijk.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
Pro-Palestina is 90% pro-Hamas
Wees er trots op.
Kalifaatkuttekoppen.
Gelukkig ben jij er. Iemand die zich bezig houdt met mensen die zich bezig houden met iets waar Nederland weinig aan kan doen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Toevallig vandaag op het werk een lunch gehad met een aantal palliewappies (mental note: helemaal niet meer in de kantine lunchen). Waarvan eentje toegaf volgende week alleen anti-Israel te stemmen (voor de NEDERLANDSE verkiezingen voor de duidelijkheid) en eentje vertelde vroeger pro-Israel te zijn en nu volledig de andere kant op te zijn gegaan. Maar gelukkig begrijp ik van dit forum dat het puur en alleen tegen de regering is.
Heb maar niet gezegd dat ik een familielid heb waarbij je waarschijnlijk wel terecht kan mocht je je extremisme willen gaan uiten
Gelukkig nog wel een collega gesproken (die erbij zat) achteraf en die ook aangaf het onzin te vinden dat men hier in NL zich bezig aan het houden is met een buitenlands conflict.
Daarom houden de meeste hun muil als ze geïnterviewd worden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
Pro-Palestina is 90% pro-Hamas
Wees er trots op.
Kalifaatkuttekoppen.
Heeeerlijkquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 20:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Schitterende sketch.![]()
![]()
![]()
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100135598_2389d24f
quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 20:32 schreef TweedeKlum het volgende:
![]()
![]()
Lol, Is van eretz nehederetquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 20:32 schreef TweedeKlum het volgende:
![]()
![]()
Schitterend en dicht bij de waarheid.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 20:32 schreef TweedeKlum het volgende:
![]()
![]()
Elke dag dat het bestand houd betekend elke dag dat Hamas zwakker word en volk sterkerquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:15 schreef theguyver het volgende:
[..]
Daarom houden de meeste hun muil als ze geïnterviewd worden.
en laten ze hun gezicht niet zien.
Ben geen fan van Trump maar hij heeft via zijn manier van drammen en zeilen toch met beide partijen voor elkaar dat er nu een tijdelijke pauze op zit.
En ik zeg dat express want we weten allemaal dat dit helaas niet lang zal standhouden.
Dat hoop ik dan, want er zijn verschillende groepen niet alleen Hamas ze zijn allemaal bewapend en allemaal willen ze Israël van de map vegen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 13:32 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Elke dag dat het bestand houd betekend elke dag dat Hamas zwakker word en volk sterker
Taak van nieuw bestuur dit te stoppen en zal niet makkelijk zijn maar wel de kans nu. Niets doen betekend over een korte tijd de ellende weer begint.quote:Op zondag 26 oktober 2025 07:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan, want er zijn verschillende groepen niet alleen Hamas ze zijn allemaal bewapend en allemaal willen ze Israël van de map vegen.
Ze kunnen het niet maar ze willen het wel.
Probleem is dat Hamas al bijna 20 jaar aan de macht is en bestaat uit een stel konijnen.
Bedoel je hoort elke keer over genocide dit genocide dat maar de bevolking groeit nog steeds.
En al die jongeren worden geïndoctrineerd om Israëliërs uit te moorden.
quote:Anti-Hamas-bendes teisteren Gaza, sommige met hulp van Israël
Nu er een wapenstilstand is tussen Hamas en Israël, laait het bendegeweld in Gaza op. Hamas is verzwakt, dus doen lokale milities een greep naar de macht. Wie zijn deze clans? En wat is hun band met Israël?
Op sociale media circuleren filmpjes van openbare executies en vuurgevechten op straat in Gaza. Precieze slachtofferaantallen ontbreken, maar een Israëlische militair spreekt in de Israëlische krant Haaretz van een "slachting" en "tientallen doden". Hamas stuurt gewapende en gemaskerde mannen in politie-uniformen de straat op in een poging de macht vast te houden, maar de vraag is in hoeverre dat lukt.
Het bendegeweld is een direct gevolg van Israëls verdeel-en-heerstactiek, zegt Amjad Iraqi, Midden-Oostendeskundige bij de internationale denktank Crisis Group. Door sommige clans te steunen maken ze Gaza "onregeerbaar".
Israël erkende eerder dat er banden zijn met Gazaanse bendes. "We gebruiken clans die tegen Hamas zijn", zei premier Netanyahu in juni. "Wat is daar mis mee?"
Crossmotoren, sigaretten en stapels geld
De meest prominente bendeleider is Yasser Abu Shabab. Hij staat aan het hoofd van de Popular Forces, een groep die in de zuidelijke regio Rafah meermaals hulpkonvooien plunderde. Dat zou oogluikend zijn toegestaan door Israël.
Bronnen van The New York Times en Israëlische media meldden dat de bende zelfs wordt bewapend door Israël. Hamas stuurde volgens bronnen van persbureau Reuters twee huurmoordenaars op Abu Shabab af, maar hij is nog altijd in leven.
De leden van de Popular Forces hebben een leven dat in niets lijkt op dat van de 'gewone' Gazaan, vertelt Ben van der Merwe. Hij is journalist bij Sky News en deed onderzoek naar TikTok-filmpjes van Popular Forces. Hij zag hoe militanten rondrijden op crossmotoren, eindeloos veel sigaretten en eten hebben en stapels geld tellen.
Volgens Van der Merwe klopt het dat de groep wapens en voertuigen krijgt van Israël. "We hebben vrij veel bewijsmateriaal gevonden dat Israël niet alleen hun aanwezigheid tolereert, maar hen ook actief helpt."
Ook zonder Israëls steun
Niet alle groepen die nu tegen Hamas vechten zijn criminele bendes. Er zijn ook grote families, of delen daarvan, die tegen Hamas zijn. Soms is dat om ideologische redenen of omdat ze andere politieke partijen steunen.
Deze anti-Hamas groepen werken lang niet altijd samen met Israël. Toch krijgen ze van Hamas vaak het etiket 'collaborateurs'.
Ook in het noorden van Gaza is een prominente anti-Hamas-militie actief. De groep is gelieerd aan de Popular Forces en wordt geleid door Ashraf al-Mansi. Ook zij zijn uit op macht en plunderden hulpkonvooien in een poging de voedselmarkt te beheersen en geld te verdienen.
Israël steunt dit soort organisaties direct en indirect om Hamas in de wielen te rijden, zegt Amjad Iraqi. "Hoe meer chaos, hoe meer ruimte voor het Israëlische leger en hoe minder de Palestijnen zich kunnen verenigen tegen dat leger." Eenzelfde tactiek hanteert Israël volgens Iraqi ook op de Westelijke Jordaanoever.
Vooralsnog is Hamas groter dan alle andere milities in Gaza. Maar de lokale bendes opereren vanuit gebieden achter de 'gele lijn', oftewel: het gebied dat onder controle staat van Israël. Hamas kan dus niet veel doen tegen de bendes.
In het vredesplan van Trump staat dat Hamas de wapens moet inleveren en geen rol mag spelen in het toekomstige bestuur van Gaza. Hamas ging daarmee akkoord, maar het is de vraag in hoeverre die ontwapening volledig gaat plaatsvinden.
Joas Wagemakers, islamoloog en Hamas-kenner van de Universiteit Utrecht, durft geen voorspelling te doen. Wel wijst hij op alternatieve mogelijkheden: "Hamas zou de zware wapens kunnen opgeven en lichte wapens behouden. Misschien is dat voldoende voor Israël én de eigen achterban om te accepteren. Een alternatief is dat ze hun wapens en strijders integreren in de politiemacht van de Palestijnse Autoriteit."
Gaan de bendes Hamas vervangen?
Als Hamas de wapens inderdaad inlevert, is de kans groot dat er een machtsvacuüm ontstaat. Het ligt niet voor de hand dat de Palestijnse Autoriteit dat opvult. Ook Arabische buurlanden zijn volgens Wagemakers "niet erg happig" om in te springen. Dus: "Het is goed mogelijk dat dat gat wordt opgevuld door de bendes die Hamas nu aan het bestrijden is."
Dat betekent niet noodzakelijkerwijs het einde van Hamas, denkt Wagemakers. "Naast wapens hebben ze ook een uitgebreid sociaal netwerk. Op basis van die sociale activiteiten kunnen ze voortbestaan en dan eventueel, als de tijd er rijk voor is, weer een militante tak opbouwen. Er blijft altijd ruimte voor een groep als Hamas."
Maar de NOS is niet partijdig hoor.quote:Op zondag 26 oktober 2025 09:27 schreef HowardRoark het volgende:
Het lijkt er bijna op alsof men bij de NOS het Israël verwijt Hamas te willen breken. Men is kritischer over de anti-Hamas bendes dan dat men ooit over Hamas zelf is geweest. Dat is wel opmerkelijk.
[..]
Jij leest dingen die er niet staan. Prima neutrale beschrijving en analyse van de NOS.quote:Op zondag 26 oktober 2025 09:27 schreef HowardRoark het volgende:
Het lijkt er bijna op alsof men bij de NOS het Israël verwijt Hamas te willen breken. Men is kritischer over de anti-Hamas bendes dan dat men ooit over Hamas zelf is geweest. Dat is wel opmerkelijk.
[..]
Wat ze er niet bij vertellen: dat deel van Rafah was al maanden veilig door deze militie. Daar waren dus geen bombardementen, gevechten of problemen met de levering van hulpgoederen. Het onderwijs was er weer opgestart ook.quote:Op zondag 26 oktober 2025 09:27 schreef HowardRoark het volgende:
De meest prominente bendeleider is Yasser Abu Shabab. Hij staat aan het hoofd van de Popular Forces, een groep die in de zuidelijke regio Rafah meermaals hulpkonvooien plunderde. Dat zou oogluikend zijn toegestaan door Israël.
Integendeel, ik merk iets op dat iedereen kan opmerken. Al kan ik mij voorstellen dat dit artikel misschien koren op de molen is van sommigen wiens wereldbeeld anti-Israël is. De NOS draait de situatie in dit artikel namelijk een beetje om.quote:Op zondag 26 oktober 2025 10:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij leest dingen die er niet staan. Prima neutrale beschrijving en analyse van de NOS.
Vertaling: de openbare executies en vuurgevechten komen door Israël. Dat is natuurlijk niet waar en een regelrecht leugen.quote:Op sociale media circuleren filmpjes van openbare executies en vuurgevechten op straat in Gaza. Precieze slachtofferaantallen ontbreken, maar een Israëlische militair spreekt in de Israëlische krant Haaretz van een "slachting" en "tientallen doden". Hamas stuurt gewapende en gemaskerde mannen in politie-uniformen de straat op in een poging de macht vast te houden, maar de vraag is in hoeverre dat lukt.
Het bendegeweld is een direct gevolg van Israëls verdeel-en-heerstactiek, zegt Amjad Iraqi, Midden-Oostendeskundige bij de internationale denktank Crisis Group. Door sommige clans te steunen maken ze Gaza "onregeerbaar".
Precies dit.quote:Op zondag 26 oktober 2025 10:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel, ik merk iets op dat iedereen kan opmerken. Al kan ik mij voorstellen dat dit artikel misschien koren op de molen is van sommigen wiens wereldbeeld anti-Israël is. De NOS draait de situatie in dit artikel namelijk een beetje om.
Het is niet dat Anti-Hamas-bendes Gaza teisteren, Hamas teistert Gaza. En gewapende clans die tegen Hamas strijden is een goede ontwikkeling. Bij de NOS zou men zich moeten afvragen waarom men dit überhaupt problematiseert.
En wat de NOS vervolgens doet is dan zelfs het geweld afkomstig van Hamas, bij Israël in de schoenen schuiven, omdat Israël de clans waar Hamas wraak op wil nemen bewapend. Dat staat er letterlijk:
[..]
Vertaling: de openbare executies en vuurgevechten komen door Israël. Dat is natuurlijk niet waar en een regelrecht leugen.
Deze clans zijn ook niet het probleem, maar dat is Hamas. Die toen men na de wapenstilstand inging, meteen begonnen met martelen en executeren door heel de Gazastrook, waar men bij de NOS (en meer andere Westerse media) eigenlijk relatief weinig aandacht aan heeft besteed.
Is heel Egypte nou ook een genocide aanhanger?quote:
Je hoorde pas na 7 oktober van genocide. dus "de bevolking groeit nog steeds" doet niet ter zake..quote:Op zondag 26 oktober 2025 07:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan, want er zijn verschillende groepen niet alleen Hamas ze zijn allemaal bewapend en allemaal willen ze Israël van de map vegen.
Ze kunnen het niet maar ze willen het wel.
Probleem is dat Hamas al bijna 20 jaar aan de macht is en bestaat uit een stel konijnen.
Bedoel je hoort elke keer over genocide dit genocide dat maar de bevolking groeit nog steeds.
En al die jongeren worden geïndoctrineerd om Israëliërs uit te moorden.
Dan moet Israel zich misschien normaal gedragen naar de Palestijnen?quote:Op zondag 26 oktober 2025 07:37 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Taak van nieuw bestuur dit te stoppen en zal niet makkelijk zijn maar wel de kans nu. Niets doen betekend over een korte tijd de ellende weer begint.
Jij bent dan ook niet objectief.quote:Op zondag 26 oktober 2025 10:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel, ik merk iets op dat iedereen kan opmerken. Al kan ik mij voorstellen dat dit artikel misschien koren op de molen is van sommigen wiens wereldbeeld anti-Israël is. De NOS draait de situatie in dit artikel namelijk een beetje om.
Het is niet dat Anti-Hamas-bendes Gaza teisteren, Hamas teistert Gaza. En gewapende clans die tegen Hamas strijden is een goede ontwikkeling. Bij de NOS zou men zich moeten afvragen waarom men dit überhaupt problematiseert.
En wat de NOS vervolgens doet is dan zelfs het geweld afkomstig van Hamas, bij Israël in de schoenen schuiven, omdat Israël de clans waar Hamas wraak op wil nemen bewapend. Dat staat er letterlijk:
[..]
Vertaling: de openbare executies en vuurgevechten komen door Israël. Dat is natuurlijk niet waar en een regelrecht leugen.
Deze clans zijn ook niet het probleem, maar dat is Hamas. Die toen men na de wapenstilstand inging, meteen begonnen met martelen en executeren door heel de Gazastrook, waar men bij de NOS (en meer andere Westerse media) eigenlijk relatief weinig aandacht aan heeft besteed.
Precies dus niet..quote:
Doe ik dat?quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:28 schreef Gerrits86 het volgende:
[..]
Precies dus niet..
Hoe kan je in godesnaam die milities steunen
Zodra die milities massaal Gazanen executeren en Israël binnentrekken om een terroristische aanslag met zoveel doden te plegen en daarna dode burgers in te zetten als instrument op de schaal die we gezien hebben, dan kunnen we het daar alsnog over hebben.quote:en dan zo kwaadaardig spreken over Hamas? Zijn beiden kanten erg.
Nee.quote:Die milities hebben meer leed berokkend ana het Palestijnse volk dan Hamas..
Heb jij dit gepolst bij Gazanen? De Palestijnen die ik ken zijn niet heel kapot van de Al-Qassambrigade.quote:Daarom is Hamas (althans de Al-Qassam brigades, die dus tanks en bulldozers beschoten) populair bij het volk en die milities niet.
In tegenstelling tot de engeltjes van Hamas.quote:Dat zijn ook regelrechte criminelen overigens..
Ach gos. Tja, dan moet je ze wel afknallen midden op straat of met ijzeren staven alle ledematen breken en zonder proces van iets beschuldigen.quote:O ja, nog een reden waarom ze massaal zijn afgeslacht door Hamas: Er zijn geen gevangenissen meer om die leden in te stoppen. Allemaal vernietigd door de IDF. Er zijn geen rechters meer.
Het gedeelte onder Hamas wel, ja. Oost-Rafah is al een tijdje een ander verhaal. Of dat zo blijft is een tweede.quote:Gaza is rechteloos momenteel.
Als Hamas "echt islamitisch" is, dan hebben we hier alle recht om islamofoob te worden.quote:En Hamas probeert de leiding weer te nemen. Zodat iedereen volgens Islamitisch recht geoordeeld kan worden.
Niks mis mee. Hamas is nog echt islamitisch.
Bron? Je wilt beweren dat de zuiver islamitische organisatie die zelfs ambulances inzette om oorlogsmateriaal, gijzelaars en strijders te transporteren ineens de heiligheid van het menselijk' leven inziet zodra er een hefschroef bij komt kijken?quote:Zo schoten ze nooit op evacuatie helicopters van de IDF. Andere groeperingen deden dit wel.
Jij staat straks weer op het Museumplein met je sjaal en Pallie-vlag he?quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:28 schreef Gerrits86 het volgende:
[..]
Precies dus niet..
Hoe kan je in godesnaam die milities steunen en dan zo kwaadaardig spreken over Hamas? Zijn beiden kanten erg.
Die milities hebben meer leed berokkend ana het Palestijnse volk dan Hamas..
Daarom is Hamas (althans de Al-Qassam brigades, die dus tanks en bulldozers beschoten) populair bij het volk en die milities niet.
Dat zijn ook regelrechte criminelen overigens..
O ja, nog een reden waarom ze massaal zijn afgeslacht door Hamas: Er zijn geen gevangenissen meer om die leden in te stoppen. Allemaal vernietigd door de IDF. Er zijn geen rechters meer.
Gaza is rechteloos momenteel.
En Hamas probeert de leiding weer te nemen. Zodat iedereen volgens Islamitisch recht geoordeeld kan worden.
Niks mis mee. Hamas is nog echt islamitisch. Zo schoten ze nooit op evacuatie helicopters van de IDF. Andere groeperingen deden dit wel.
Dit is er eentje van de categorie "de strijd is pas gedaan als het westerse koloniale project Israël weg is", en dan vanuit zijn veilige westerse bubbel, waarin dat ziekenhuis nog steeds door Israël is gebombardeerd met 500 doden ten gevolge en waarin het IDF in plaats van Hamas die doden op Nova heeft veroorzaakt.quote:Op zondag 26 oktober 2025 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij staat straks weer op het Museumplein met je sjaal en Pallie-vlag he?
Gerrits lijkt me een kloon.quote:Op zondag 26 oktober 2025 21:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is er eentje van de categorie "de strijd is pas gedaan als het westerse koloniale project Israël weg is", en dan vanuit zijn veilige westerse bubbel, waarin dat ziekenhuis nog steeds door Israël is gebombardeerd met 500 doden ten gevolge en waarin het IDF in plaats van Hamas die doden op Nova heeft veroorzaakt.
Ik vermoed eentje met een Turkse gevechtshelikopter en een obsessie voor het woord mokerslagen als kenmerken van het originele account.quote:
yup, al geband ook zie ikquote:Op zondag 26 oktober 2025 21:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vermoed eentje met een Turkse gevechtshelikopter en een obsessie voor het woord mokerslagen als kenmerken van het originele account.
Helemaal eens. Laat dit soort antisemitische bestuurde instituten maar lekker met islamtische instellingen samenwerken. Wat mij betreft komt er een volledige stop tussen deze Nederlandse activistische instellingen en de VS.quote:Op maandag 27 oktober 2025 12:39 schreef viagraap het volgende:
Mooi, hoe eerder men hier banden verbreekt met de VS hoe beter. Andersom mag dus ook.
Bijna gelukt deze poging maar waar je vooral in slaagt is laten zien dat je geen idee hebt waar je over praat.quote:Op maandag 27 oktober 2025 13:54 schreef damsco het volgende:
[..]
Helemaal eens. Laat dit soort antisemitische bestuurde instituten maar lekker met islamtische instellingen samenwerken. Wat mij betreft komt er een volledige stop tussen deze Nederlandse activistische instellingen en de VS.
Nee dat zal wel, iedereen die niet je antisemitische onderbuik deelt weet niet waar die over praat.quote:Op maandag 27 oktober 2025 13:57 schreef viagraap het volgende:
[..]
Bijna gelukt deze poging maar waar je vooral in slaagt is laten zien dat je geen idee hebt waar je over praat.
Vreemd dat het niet willen samenwerken aan genocide antisemitisch is. Wat zegt dat over jouw beeld van joden?quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:03 schreef damsco het volgende:
[..]
Nee dat zal wel, iedereen die niet je antisemitische onderbuik deelt weet niet waar die over praat.
Leugens gevoed vanuit de onderbuik dat joden altijd de dader zijn. Werkte in de jaren 30, en tegenwoordig nog steeds blijkt maar weer.quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:07 schreef viagraap het volgende:
[..]
Vreemd dat het niet willen samenwerken aan genocide antisemitisch is. Wat zegt dat over jouw beeld van joden?
Het lijkt me een hele vreemde conclusie van de geschiedenis van de joden om te zeggen dat ze altijd de dader zijn. Maar je begrijpt hopelijk toch dat dat niet per definitie inhoudt dat ze alleen slachtoffer kunnen zijn? Of denk je letterlijk in zwart-wit?quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:12 schreef damsco het volgende:
[..]
Leugens gevoed vanuit de onderbuik dat joden altijd de dader zijn. Werkte in de jaren 30, en tegenwoordig nog steeds blijkt maar weer.
Bekijk deze YouTube-video
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20251027quote:Israëlische spreker niet meer welkom bij Erasmus Universiteit
Nieuws
Sociologie Een bezoek van de Israëlische wetenschapper Eva Illouz aan de Erasmus Universiteit gaat niet door omdat het organiserende team zich er „niet comfortabel” bij voelde.
Waarom was ze ineens niet meer welkom? De Israëlische socioloog Eva Illouz ontving begin oktober een e-mail waarin haar afgesproken bezoek aan de Erasmus Universiteit Rotterdam werd afgezegd.
De redenen waren vaag. De Israëlische wetenschapper, internationaal bekend om haar sociologie van emoties, kreeg te horen dat het organiserende team zich er „niet comfortabel” bij voelde. Ze was uitgenodigd voor een lezing op 21 november door het ‘Love Lab’ van de universiteit, een studiecentrum over relaties en emoties. Later die dag spreekt Illouz op de Nacht van de Sociologie in Rotterdam.
Illooz is als als hoogleraar sociologie verbonden aan de Hebrew University in Jeruzalem en de École des hautes études en sciences sociales (EHESS) in Parijs. De Erasmus-universiteit bevroor in juni de institutionele samenwerking met de Hebrew University, omdat die volgens een adviescommissie nauw betrokken is bij de Israëlische defensie en mogelijke schending van mensenrechten. Individuele contacten met Israëlische academici mogen wel doorgaan.
Begin oktober liet ‘het Love Lab team’ van de EUR Illouz niettemin weten dat haar bezoek tot „aarzeling” had geleid, ook al stond dat „los van institutionele samenwerking” en zou het „geheel in lijn zijn met de huidige richtlijnen van de universiteit”. Na „stevige interne discussie” was besloten haar lezing te schrappen. Die zou gaan, zegt Illouz in een telefonische toelichting vanuit Parijs, „over romantische liefde en het kapitalisme”, haar onderzoeksterrein.
Democratisch
Illouz, die de Israëlische en Franse nationaliteit heeft, wees het team er in een e-mail op dat zij ook aan een Europees instituut werkt en Europees burger is. De projectleider van het Lab, hoofddocent sociologie aan de EUR, antwoordde dat het team zich daarvan bewust was, maar dat haar functie bij de Hebrew University desondanks „zeer gevoelig” was. Zij verzekerde Illooz dat het besluit van het team, hoewel niet unaniem, „democratisch” was genomen. lllouz schreef terug „verheugd” te zijn dat „een bona fide antisemitische beslissing” op een democratische manier was genomen. „Veel mensen zullen zich er vast en zeker nog een stuk deugdzamer door gaan voelen.”
De Erasmus Universiteit laat in een reactie weten „in principe geen uitspraken” te doen over „kwesties tussen individuen”. De universiteit wijst erop dat „in situaties waar individuele samenwerkingen in principe zijn toegestaan, kan worden besloten dit niet te doen wanneer er bijvoorbeeld geen overeenstemming binnen een team is. Dit staat een team vrij om te doen”. De projectleider van het Love Lab reageerde niet om een verzoek tot commentaar.
Illouz (1961) rekent zichzelf tot Israëlisch links, maar sprak zich de afgelopen jaren geregeld kritisch uit over anti-zionisten aan westerse universiteiten die volgens haar in Israël het ultieme koloniale kwaad zien. In het essay Le 8-octobre (2024) bekritiseerde zij het gebrek aan empathie onder linkse intellectuelen met de Israëlische slachtoffers direct na de Hamas-aanslag van 7 oktober. In hun antizionisme ziet zij een „deugdzame” vorm van antisemitisme.
Emotionele polarisatie
In augustus maakte een Griekse uitgeverij bekend een boek van Illouz over emoties en het kapitalisme om die kritiek uit de catalogus te verwijderen. Tegelijk ligt Illouz ook onder vuur van officiële Israëlische zijde. In maart weigerde de regering haar de jaarlijkse Israël Prijs toe te kennen, de hoogste culturele onderscheiding van het land waarvoor zij unaniem was voorgedragen. Reden was haar steun in 2021 voor een petitie om het Internationaal Strafhof onderzoek te laten doen naar Israëlische oorlogsmisdaden in de Palestijnse gebieden.
Binnenkort verschijnt van Illouz in vertaling het boek Explosieve moderniteit: Hoe emoties onze tijd bepalen, een onderzoek naar emotionele polarisatie in de moderne wereld.
Eva Illouzquote:Op maandag 27 oktober 2025 17:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20251027
De vraag stellen is hem beantwoorden.quote:Op maandag 27 oktober 2025 19:22 schreef Qarrad het volgende:
Wat raar zeg, een vrouw die zich uitspreekt voor onderzoek door het ICJ naar oorlogsmisdaden door Israël in de bezette gebieden, waarom zou je die willen weigeren? Ik kan werkelijk niks bedenken waarom die mevrouw, met aantoonbaar dezelfde standpunten als de Pro-Palestinademonstranten en dus een natuurlijke bondgenoot niet welkom zou zijn.
Ja het was niet heel serieus bedoeld. Ik sta hier toch ook geen rapen te bakken, of wel?quote:Op maandag 27 oktober 2025 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De vraag stellen is hem beantwoorden.
Als je niks kunt bedenken heb je het artikel dus niet gelezen.quote:Op maandag 27 oktober 2025 19:22 schreef Qarrad het volgende:
Wat raar zeg, een vrouw die zich uitspreekt voor onderzoek door het ICJ naar oorlogsmisdaden door Israël in de bezette gebieden, waarom zou je die willen weigeren? Ik kan werkelijk niks bedenken waarom die mevrouw, met aantoonbaar dezelfde standpunten als de Pro-Palestinademonstranten en dus een natuurlijke bondgenoot niet welkom zou zijn.
Ik herhaal: ik sta hier geen rapen te bakken.quote:Op maandag 27 oktober 2025 19:51 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als je niks kunt bedenken heb je het artikel dus niet gelezen.
Is dit een kwestie van willen of kunnen? Het staat toch vrij duidelijk in het artikel.quote:Op maandag 27 oktober 2025 19:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik herhaal: ik sta hier geen rapen te bakken.
Ja dat vraag ik me bij jou ook vaak af.quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:01 schreef viagraap het volgende:
[..]
Is dit een kwestie van willen of kunnen?
quote:Volgens autoriteiten in Gaza komen sinds het ingaan van het staakt-het-vuren gemiddeld 89 vrachtwagens per dag de enclave binnen, terwijl volgens het akkoord dagelijks 600 trucks per dag zouden moeten worden toegelaten. Er is daardoor nog altijd een schrijnend tekort aan voedsel.
Volgens de autoriteiten in Gaza, oftewel Hamas.quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-hulp-binnen-in-gaza
Israel blijft gewoon maar vrolijk doorgaan met hun terreur
[..]
Dat klopt, er is een diplomatieke tak en een militaire tak. Maar ik snap dat het niet zo lekker valt.quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgens de autoriteiten in Gaza, oftewel Hamas.
manmanmanquote:Op maandag 27 oktober 2025 20:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat klopt, er is een diplomatieke tak en een militaire tak. Maar ik snap dat het niet zo lekker valt.
UNRWA meldt het ook. Al zal dat volgens sommigen ook weer een antisemitische organisatie zijn. Er mogen ook nog altijd geen journalisten en hulpverleners van VN naar binnen.
Tegelijk betekent het niet dat het gelijk niet waar is en dat Israel weldegelijk 1000 vrachtwagens door laat...
Dat zeg ik dan ook allemaal niet. Het is en blijft Hamas en het is niet te geloven dat de NOS dar als bron blijft gebruiken, zeker als er ook andere bronnen zijn.quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat klopt, er is een diplomatieke tak en een militaire tak. Maar ik snap dat het niet zo lekker valt.
UNRWA meldt het ook. Al zal dat volgens sommigen ook weer een antisemitische organisatie zijn. Er mogen ook nog altijd geen journalisten en hulpverleners van VN naar binnen.
Tegelijk betekent het niet dat het gelijk niet waar is en dat Israel weldegelijk 1000 vrachtwagens door laat...
Ik ben het met je eens dat het geen lekker bericht is als het ".... aldus Hamas" is. Maar veel beter ga je niet uit Gaza krijgen. Dat is alleen al een klacht waard maar goed inmiddels doen we het af als een voetnootje.quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook allemaal niet. Het is en blijft Hamas en het is niet te geloven dat de NOS dar als bron blijft gebruiken, zeker als er ook andere bronnen zijn.
Over unrwa is ook wel het eea te zeggen overigens. Niet dat ze antisemitisch zijn.
Hamas, ja ook de diplomatieke tak -lmao- is nog steeds uit op het doelbewust vernietigen van Joden.quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het geen lekker bericht is als het ".... aldus Hamas" is. Maar veel beter ga je niet uit Gaza krijgen. Dat is alleen al een klacht waard maar goed inmiddels doen we het af als een voetnootje.
Boodschap is dat Israel nog altijd mensen doelbewust blijft verhongeren. Maar goed, we zijn daar inmiddels zodanig aan gewend dat we onze aandacht liever op futiliteiten vestigen.
Het word eens tijd om te gaan kijken waar sommige universiteiten geld van krijgen. Dit begint een beetje georkestreerd aan te voelen.quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:46 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Doorgeslagen gekte op de universiteiten.
Probleem wat ik heb is dat ik direct geloof dat Israël mensen niet goed behandeld, maar er is ubmjddels zo veel onzin uit die hoek gekomen (die ook gretig aftrek in het westen nam) dat ik moeite heb met überhaupt iets te geloven wat er vandaan komt. Vergeet niet dat dit ook, net zoals bijvoorbeeld Oekraïne-Rusland een moderne propaganda oorlog is. Zeker digitaal.quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het geen lekker bericht is als het ".... aldus Hamas" is. Maar veel beter ga je niet uit Gaza krijgen. Dat is alleen al een klacht waard maar goed inmiddels doen we het af als een voetnootje.
Boodschap is dat Israel nog altijd mensen doelbewust blijft verhongeren. Maar goed, we zijn daar inmiddels zodanig aan gewend dat we onze aandacht liever op futiliteiten vestigen.
Dat snap ik ook wel hoor. Maar ja, andere optie is dan niets meer posten. Dat lijkt me ook weer geen goed idee.quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Probleem wat ik heb is dat ik direct geloof dat Israël mensen niet goed behandeld, maar er is ubmjddels zo veel onzin uit die hoek gekomen (die ook gretig aftrek in het westen nam) dat ik moeite heb met überhaupt iets te geloven wat er vandaan komt. Vergeet niet dat dit ook, net zoals bijvoorbeeld Oekraïne-Rusland een moderne propaganda oorlog is. Zeker digitaal.
Mensen die je daarvoor als antisemiet wegzetten zijn niet eens de moeite waard om mee te discussiëren. Zelfde gaat op voor het genocide lovers/goedkeuring verhaalquote:Op maandag 27 oktober 2025 20:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel hoor. Maar ja, andere optie is dan niets meer posten. Dat lijkt me ook weer geen goed idee.
Wellicht had ik dan vooral de quote eruit moeten halen dat ze de orders van ICJ negeren door hulpverleners niet toe te laten. Al zal ik of ICJ dan wel weer voor antisemiet worden uitgemaakt.
Het valt ook op dat binnen de contreien waar men herhaaldelijk stelt dat 'de Palestijnen Hamas niet zijn' geen enkel probleem hebben om alles mbt Israël en soms zelfs Joden, te generaliseren. Dat wordt meteen in een verdomhoekje geplaatst en zeer kritisch bekeken.quote:Op maandag 27 oktober 2025 18:17 schreef oblo het volgende:
[..]
Eva Illouz![]()
Helaas verketterd door Europese antisemieten en Israëlische hardliners.
Geen wonder dat jij er stellig van overtuigd was dat er een genocide was, zelfs Hamas neem je dus op hun woord. Tja, dit kan natuurlijk echt niet meer en laat wel zien hoever sommige inmiddels zijn afgegleden. Men heeft zich volledig laten meeslepen in alle anti-Israël berichtgeving, waardoor zelfs Hamas nu als een quasi betrouwbare bron wordt gezien.quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
quote:Hamasterroristen in de watten gelegd in vijfsterrenhotel
Wie vanmorgen als nietsvermoedende toerist bij het buffet van het Marriott Renaissance Mirage-hotel in Caïro zijn ontbijt opschepte, had een goede kans naast massamoordenaars, verkrachters en andere terroristen te staan. De Britse Daily Mail bericht dat 154 vrijgelaten Hamas-terroristen zijn ondergebracht in het vijfsterrenhotel in de Egyptische hoofdstad.
Het is denk ik wel wat meer dan aanvoelen, toch? Je ziet op vijf continenten dezelfde slogans, dezelfde tentjes, dezelfde uitdeel-keffiyehs, dezelfde instructies, dezelfde strategieën opduiken. In de VS zijn er al vele miljarden aan Qatarees geld in kaart gebracht, de sleutelfiguren zijn nou niet echt verlegen te noemen, het is griezelig openlijk eigenlijk.quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het word eens tijd om te gaan kijken waar sommige universiteiten geld van krijgen. Dit begint een beetje georkestreerd aan te voelen.
Ja, dat valt me ook op, plus dat media hier vrijwel nooit aandacht aan ze besteden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 12:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is denk ik wel wat meer dan aanvoelen, toch? Je ziet op vijf continenten dezelfde slogans, dezelfde tentjes, dezelfde uitdeel-keffiyehs, dezelfde instructies, dezelfde strategieën opduiken. In de VS zijn er al vele miljarden aan Qatarees geld in kaart gebracht, de sleutelfiguren zijn nou niet echt verlegen te noemen, het is griezelig openlijk eigenlijk.
Het is een beetje als al die "spontane" protesten in het Midden-Oosten tegen bijvoorbeeld Mohammed-cartoons in landen waar je normaal de bak indraait als je je rug toedraait naar een poster van de heersende dictator, maar die heeft dan opeens geen probleem met massa's mensen met een mening op straat uh-huh. Heeft niks te maken met het afleiden van de aandacht.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 13:48 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, dat valt me ook op, plus dat media hier vrijwel nooit aandacht aan ze besteden.
Naar het financieren woont de top van Hamas in Qatar, zijn ze bij onderhandelingen betrokken en bericht huiszender Al Jazeera over het conflict.
een week of wat geleden was er nog voor drie maanden voedsel volgens de VN..quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-hulp-binnen-in-gaza
Israel blijft gewoon maar vrolijk doorgaan met hun terreur
[..]
Weet niet of het met elkaar te maken heeft maar Israël wacht nog steeds op de teruggave van lichamen van dode gegijzelden. Twee weken terug dreigden ze de hulpgoederen te verminderen als Hamas hun afspraken niet nakwamen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 14:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
een week of wat geleden was er nog voor drie maanden voedsel volgens de VN..
quote:IDFA weert Israëlische documentaires om 'medeplichtigheid aan genocide'
https://www.geenstijl.nl/(...)lische-documentaires
Een nieuwe editie van het IDFA, en dat betekent automatisch weer gedoetjes over Gaza. Twee jaar terug, vlak na 7 oktober, stiefelden activisten het podium op om daar "From the river to the sea, Palestine will be free" te proclameren. Daar bood het festival zijn excuses voor aan, waarna een kluwen woeste filmmakers zich terugtrok (??). Vorig jaar startte het IDFA een onderzoek naar notoir vechtjas Frits Barend (78), die een UvA docent annex Palestina-activist zou hebben mishandeld, en weigerde vervolgens de resultaten van dat kolderonderzoek te delen. Afijn, dit jaar trekt het festival gemakshalve een duidelijke, donkerrode lijn: Israëlische organisaties die overheidssubsidie ontvangen zijn niet welkom, want subsidie = complicity in genocide.
Kennelijk kan en wil ik wel lezen wat ergens gewoon staat opgeschreven, en jij niet.quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me bij jou ook vaak af.
Goh ja bizar, welke argumenten zou men hebben om niet teveel met de vinger te wijzen naar Qatar? Vrij cynisch moet dat wel zijn, en iets waarmee Qatar het Westen behoorlijk nerveus kan maken. Net of de afhankelijkheid daarvan al behoorlijk lang ter discussie wordt gesteld ook, door bijvoorbeeld een protestorganisatie die tot voor kort volgens sommige mensen alleen over klimaat ging.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 13:48 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, dat valt me ook op, plus dat media hier vrijwel nooit aandacht aan ze besteden.
Naar het financieren woont de top van Hamas in Qatar, zijn ze bij onderhandelingen betrokken en bericht huiszender Al Jazeera over het conflict.
Gesteund door de Emiraten, je mag drie keer raden waarom regeringen van onze superieure Westerse beschaving daar weinig over te melden hebben. Overigens zijn er al protesten geweest over deze genocide.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:25 schreef UitStraling het volgende:
Ondertussen slachten moslims Soedanezen af in een echte genocide.
Dit is geen activisme meer maar de eerste collectieve, globale cognitieve psychose, met dank aan gebrek aan handvatten tegen desinformatie en een misplaatst respect voor ieders mening.quote:
Inderdaad, niet te bevatten.quote:Op maandag 3 november 2025 06:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is geen activisme meer maar de eerste collectieve, globale cognitieve psychose, met dank aan gebrek aan handvatten tegen desinformatie en een misplaatst respect voor ieders mening.
Die heb ik allemaal gehad tot nu toe, dus dat lijkt me nietquote:Op maandag 3 november 2025 08:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Inderdaad, niet te bevatten.
Misschien zat er toch iets in die coronaspuiten....
Die moeten ze gewoon in Sudan laten, wat een idioot.quote:
Nos.quote:Ex-topjurist Israëlisch leger na vermissing opgepakt om lekken mishandelingsvideo
De voormalige hoogste jurist van het Israëlische leger, Yifat Tomer-Yerushalmi, is door de Israëlische autoriteiten aangehouden in verband met een gelekte video waarop te zien zou zijn hoe een Palestijnse gevangene seksueel wordt mishandeld.
Tomer-Yerushalmi trad vrijdag af als hoogste juridische officier van het leger nadat ze had toegegeven dat ze vorig jaar de video naar de media heeft gelekt. De politie heeft ook de voormalige hoofdaanklager van het leger, kolonel Matan Solomosh, aangehouden. Ze worden beiden onder meer verdacht van belemmering van de rechtsgang vanwege het lekken van de video. De krant Yedioth Ahronoth meldt dat ze vanochtend aan de rechter worden voorgeleid.
Het onderzoek naar het op de beelden vastgelegde incident leidde tot strafrechtelijke aanklachten tegen vijf militairen en veroorzaakte grote ophef in Israël. De video, afkomstig van een beveiligingscamera, zou laten zien hoe zij een Hamas-strijder mishandelen en misbruiken in het militaire detentiecentrum Sde Teiman in het zuiden van Israël. De militairen hielden schilden omhoog om te verhullen wat er gebeurde
Dit is wat men graag wil: Hamas als acceptabele beweging neerzetten, die slechts 'verzet' voeren jegens Israël.quote:Op maandag 3 november 2025 06:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is geen activisme meer maar de eerste collectieve, globale cognitieve psychose, met dank aan gebrek aan handvatten tegen desinformatie en een misplaatst respect voor ieders mening.
Het lekken van informatie dat schadelijk is voor het eigen land is in tijden van oorlog altijd onacceptabel.quote:Op maandag 3 november 2025 09:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nos.
Tja, dat is ook weer Israël.
Oei oei oei de slechte misdaden komen naar buiten, laten we de klokkenluider arresteren
Gelukkig weet de hele wereld, op wat FOK figuren na, al wat Israël uitgespookt heeft.
Oekraine (en het Westen) blokkeert Russische media omdat dit valse propaganda en negatieve (nep-) beelden vertonen.quote:Op maandag 3 november 2025 09:38 schreef HowardRoark het volgende:
Het lekken van informatie dat schadelijk is voor het eigen land is in tijden van oorlog altijd onacceptabel.
Niet voor niets hebben ze in Oekraïne bijvoorbeeld alle media die een pro-Russisch geluid laten horen en/of Oekraïne in diskrediet brengen verboden.
Zeker wel, want waarom worden zulke beelden de wereld ingeslingerd? Dat is om Israël zwart te maken. Inmiddels is menig burger in het Westen het overzicht allang verloren tussen de daadwerkelijke oorlogsmisdaden (zoals dit natuurlijk) en de enorme stroom aan leugens. Bijvoorbeeld hoe Israël de organen zou stelen van Palestijnse kinderen of hoe Israël op Arabisch sprekende artsen zou schieten. Allemaal dingen die gewoon bij de NOS en de BBC op de voorpagina's hebben gestaan en nadien schoorvoetend zijn ingetrokken.quote:Op maandag 3 november 2025 09:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Oekraine (en het Westen) blokkeert Russische media omdat dit valse propaganda en negatieve (nep-) beelden vertonen.
Dat is compleet anders dan deze jurist die laat zien wat voor daden er gepleegd zijn door Israël.
Dat heeft niets met een pro-Palestina standpunt te maken of het doelbewust zwart maken van Israël met valse informatie.
Zoals onthoofde baby’s?quote:Op maandag 3 november 2025 09:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker wel, want waarom worden zulke beelden de wereld ingeslingerd? Dat is om Israël zwart te maken. Inmiddels is menig burger in het Westen het overzicht allang verloren tussen de daadwerkelijke oorlogsmisdaden (zoals dit natuurlijk) en de enorme stroom aan leugens. Bijvoorbeeld hoe Israël de organen zou stelen van Palestijnse kinderen of hoe Israël op Arabisch sprekende artsen zou schieten. Allemaal dingen die gewoon bij de NOS en de BBC op de voorpagina's hebben gestaan en nadien schoorvoetend zijn ingetrokken.
Tering wat misselijk weer.quote:Op maandag 3 november 2025 10:04 schreef HowardRoark het volgende:
Trouwens weer een Palestijnse meisje 'zomaar' om het leven gebracht door Israël gisteren. Het bijzondere is hier alleen dat ditzelfde meisje in 2024 ook al om het leven was gebracht. Toen schijnbaar onder een andere naam en via een doelbewust schot in het hart en het hoofd. Je zou bijna denken dat er een doelbewuste campagne is met foto's van kinderen die als doel hebben het publieke sentimenten jegens Israël aan te wakkeren aan de hand van leugens.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Het is gewoon kwaadaardigquote:
Rusland stuurt nep-informatie naar buiten over van alles en nog wat.quote:Op maandag 3 november 2025 09:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker wel, want waarom worden zulke beelden de wereld ingeslingerd? Dat is om Israël zwart te maken. Inmiddels is menig burger in het Westen het overzicht allang verloren tussen de daadwerkelijke oorlogsmisdaden (zoals dit natuurlijk) en de enorme stroom aan leugens. Bijvoorbeeld hoe Israël de organen zou stelen van Palestijnse kinderen of hoe Israël op Arabisch sprekende artsen zou schieten. Allemaal dingen die gewoon bij de NOS en de BBC op de voorpagina's hebben gestaan en nadien schoorvoetend zijn ingetrokken.
Heb je al iets bereikt met je anti Israël/Joden campagne?quote:Op maandag 3 november 2025 11:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Rusland stuurt nep-informatie naar buiten over van alles en nog wat.
Deze jurist bracht een feitelijke situatie naar buiten.
Totaal niet te vergelijken.
Het is alleen maar top dat deze jurist dat deed, want daardoor weten we nog meer misdaden dat Israel pleegde/pleegt.
Iemand arresteren voor het naar buiten brengen van walgelijkheden is gewoon schandalig.
Alsof Israel niet wil laten weten wat voor misdaden ze plegen.
Sinds wanneer ben ik anti-joden lol?quote:Op maandag 3 november 2025 12:40 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Heb je al iets bereikt met je anti Israël/Joden campagne?
Nee hè?
Hoe vaak moeten we je nog uitleggen dat serieuze mensen twitter niet als bron gebruiken?quote:Op maandag 3 november 2025 10:04 schreef HowardRoark het volgende:
Trouwens weer een Palestijnse meisje 'zomaar' om het leven gebracht door Israël gisteren. Het bijzondere is hier alleen dat ditzelfde meisje in 2024 ook al om het leven was gebracht. Toen schijnbaar onder een andere naam en via een doelbewust schot in het hart en het hoofd. Je zou bijna denken dat er een doelbewuste campagne is met foto's van kinderen die als doel hebben het publieke sentimenten jegens Israël aan te wakkeren aan de hand van leugens.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Zo dan. Hier komt je ware aard even naar boven? Iedere volgende keer dat je nu doet alsof je niet weet over welke martelkampen men het heeft deze post maar tevoorschijn toveren voor je?quote:Op maandag 3 november 2025 09:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het lekken van informatie dat schadelijk is voor het eigen land is in tijden van oorlog altijd onacceptabel.
Niet voor niets hebben ze in Oekraïne bijvoorbeeld alle media die een pro-Russisch geluid laten horen en/of Oekraïne in diskrediet brengen verboden.
Er zijn geen martelkampen in Israël.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:42 schreef viagraap het volgende:
[..]
Zo dan. Hier komt je ware aard even naar boven? Iedere volgende keer dat je nu doet alsof je niet weet over welke martelkampen men het heeft deze post maar tevoorschijn toveren voor je?
Hoe gaat dat eigenlijk normaal gesproken met hulpgoederen?quote:Op dinsdag 4 november 2025 09:51 schreef Aether het volgende:
VS zoekt 'VN-goedkeuring' internationale troepenmacht in Gaza voor twee jaar
https://www.geenstijl.nl/(...)-gaza-voor-twee-jaar
[ x ]
Als jij jezelf dat wijs wilt maken, prima, gaan mensen die zich wel op deugdelijke bronnen baseren verder met de waarheid. En kun je nog even ingaan op je ronduit fascistische zienswijze betreffende het monddood maken van mensen die misstanden aankaarten?quote:Op dinsdag 4 november 2025 09:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn geen martelkampen in Israël.
Een oorlogsmisdaad tegen één gevangene wil niet zeggen dat er sprake is van een martelkamp.
Waar bevindt het fascisme zich precies? Ik heb aangegeven dat er in tijden van oorlog geen ruimte moet zijn voor het ondermijnen van het eigen land (bijvoorbeeld via het lekken van informatie die het eigen land in kwaad daglicht zet).quote:Op dinsdag 4 november 2025 16:33 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als jij jezelf dat wijs wilt maken, prima, gaan mensen die zich wel op deugdelijke bronnen baseren verder met de waarheid. En kun je nog even ingaan op je ronduit fascistische zienswijze betreffende het monddood maken van mensen die misstanden aankaarten?
Welke oorlog? Of bedoel je de al decennia voortdurende bezetting door Israël? Het fascisme bevindt zich in je tweede zin.quote:Op dinsdag 4 november 2025 16:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar bevindt het fascisme zich precies? Ik heb aangegeven dat er in tijden van oorlog geen ruimte moet zijn voor het ondermijnen van het eigen land (bijvoorbeeld via het lekken van informatie die het eigen land in kwaad daglicht zet).
Israël 'bezet' niets. Israël is een legitiem land.quote:Op dinsdag 4 november 2025 16:57 schreef viagraap het volgende:
[..]
Welke oorlog? Of bedoel je de al decennia voortdurende bezetting door Israël? Het fascisme bevindt zich in je tweede zin.
Nee, heeft men in Oekraïne zulke wandaden geprobeerd te maskeren vanwege een landsbelang?quote:Op dinsdag 4 november 2025 17:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël 'bezet' niets. Israël is een legitiem land.
En interessant, Oekraïne is volgens jou dus bijvoorbeeld een fascistisch land gezien de maatregelen die zij hebben getrokken?
Ik zou het niet weten eigenlijk, dit soort dingen lekken zijn daar in elk geval niet (meer) mogelijk.quote:Op dinsdag 4 november 2025 17:20 schreef viagraap het volgende:
[..]
Nee, heeft men in Oekraïne zulke wandaden geprobeerd te maskeren vanwege een landsbelang?
Maar dan is er toch geen probleem? Tot op heden kunnen er geen landen of volkeren het bestaan van Israël verhinderen. Jij insinueerde echter dit er wél een probleem is en noemde het een 'bezetting'.quote:Op dinsdag 4 november 2025 17:20 schreef viagraap het volgende:
[..]
Verder is een land legitiem omdat andere landen of volken het toestaan of niet kunnen verhinderen, dat zegt verder weinig. Het Derde Rijk was ook legitiem totdat het zichzelf niet meer kon verdedigen. En nee, voordat je je fucking simpele zwart-witte wereldbeeld laat spreken, dat houdt niet in dat ik het Derde Rijk leuk vind.
Dan is dat een fascistisch element van de staat Oekraïne.quote:Op dinsdag 4 november 2025 17:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten eigenlijk, dit soort dingen lekken zijn daar in elk geval niet (meer) mogelijk.
Dus je geeft toe dat Israël bestaat bij de gratie van de eigen militaire macht en die van diens bondgenoten? Want verder kan ik weinig legitimering bedenken behalve sprookjesboeken.quote:[..]
Maar dan is er toch geen probleem? Tot op heden kunnen er geen landen of volkeren het bestaan van Israël verhinderen. Jij insinueerde dat dit er wél is en noemde het een 'bezetting'.
Dat geldt voor nagenoeg elk land. En vormt een sprookjesboek niet de reden dat de gehele Islamitische wereld zich hartstikke druk maakt over het bestaan van Israël? Dat wordt anders behoorlijk serieus genomen door Westerse activisten.quote:Op dinsdag 4 november 2025 17:25 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dan is dat een fascistisch element van de staat Oekraïne.
[..]
Dus je geeft toe dat Israël bestaat bij de gratie van de eigen militaire macht en die van diens bondgenoten? Want verder kan ik weinig legitimering bedenken behalve sprookjesboeken.
Nee, Westerse activisten maken zich druk om het feit dat er één volk danwel land is dat van de superieure Westerse beschaving weg mag komen met etnische zuivering en/of genocide, afhankelijk van de periode die je neemt.quote:Op dinsdag 4 november 2025 17:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat geldt voor nagenoeg elk land. En vormt een sprookjesboek niet de reden dat de gehele Islamitische wereld zich hartstikke druk maakt over het bestaan van Israël? Dat wordt anders behoorlijk serieus genomen door Westerse activisten.
Ja, dat zal het zijn. Wel nobel om juist hier de lijn te trekkenquote:Op dinsdag 4 november 2025 17:56 schreef viagraap het volgende:
[..]
Nee, Westerse activisten maken zich druk om het feit dat er één volk danwel land is dat van de superieure Westerse beschaving weg mag komen met etnische zuivering en/of genocide, afhankelijk van de periode die je neemt.
Je bedoelt dat deze Westerse activisten zich selectief drukmaken over een oorlog, deze oorlog vervolgens ten onrechte wegzetten als een genocide. Dit terwijl men wegkijkt van daadwerkelijke genocides of etnische zuiveringen (Soedan, China, Nagorno-Karabakh, etc.) en vervolgens ook nog eens de kant steunt wiens beleidsbepalers openlijk hebben verkondigd een genocide te willen uitvoeren. Iets dat jij ook hebt gedaan door het Palestijnse terrorisme 'terecht' te noemen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 17:56 schreef viagraap het volgende:
[..]
Nee, Westerse activisten maken zich druk om het feit dat er één volk danwel land is dat van de superieure Westerse beschaving weg mag komen met etnische zuivering en/of genocide, afhankelijk van de periode die je neemt.
Het zou niet de eerste keer zijn dat er een specifieke casus nodig was om massaal verzet te mobiliseren. Zie bijvoorbeeld Rosa Parks.quote:Op dinsdag 4 november 2025 18:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn. Wel nobel om juist hier de lijn te trekken
Selectief? Ik heb je al vaak genoeg duidelijk gemaakt wat de verschillen zijn tussen deze kwestie en zoiets als Soedan. En men (of ik) kiest juist nadrukkelijk géén kant, hoe vaak moet dat je nog verteld worden? Ben je nou daadwerkelijk zo simpel van geest dat tegen X hoe dan ook vóór Y moet betekenen? Als je dat nou eens consequent toepast: tegen nodeloos geweld tegen wie dan ook, is vóór het handhaven van internationaal recht. Snap je het dan?quote:Op dinsdag 4 november 2025 18:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat deze Westerse activisten zich selectief drukmaken over een oorlog, deze oorlog vervolgens ten onrechte wegzetten als een genocide. Dit terwijl men wegkijkt van daadwerkelijke genocides of etnische zuiveringen (Soedan, China, Nagorno-Karabakh, etc.) en vervolgens ook nog eens de kant steunt wiens beleidsbepalers openlijk hebben verkondigd een genocide te willen uitvoeren. Iets dat jij ook hebt gedaan door het Palestijnse terrorisme 'terecht' te noemen.
Terrorosa?quote:Op dinsdag 4 november 2025 18:57 schreef viagraap het volgende:
[..]
Het zou niet de eerste keer zijn dat er een specifieke casus nodig was om massaal verzet te mobiliseren. Zie bijvoorbeeld Rosa Parks.
Rosa Parks gebruikte terreur? Dit is natuurlijk een ridicule vergelijking en dat weet je zelf ook. De Palestijnen zijn al anderhalve eeuw bezig met terreur jegens Joden in dit gebied vanuit gevoelens van etnische en religieuze suprematie.quote:Op dinsdag 4 november 2025 18:57 schreef viagraap het volgende:
[..]
Het zou niet de eerste keer zijn dat er een specifieke casus nodig was om massaal verzet te mobiliseren. Zie bijvoorbeeld Rosa Parks.
De ophef in het Westen over de oorlog in het Midden-Oosten, gestart door de Palestijnen zelf, is inderdaad selectief.quote:Op dinsdag 4 november 2025 18:57 schreef viagraap het volgende:
[..]
Selectief? Ik heb je al vaak genoeg duidelijk gemaakt wat de verschillen zijn tussen deze kwestie en zoiets als Soedan. En men (of ik) kiest juist nadrukkelijk géén kant, hoe vaak moet dat je nog verteld worden? Ben je nou daadwerkelijk zo simpel van geest dat tegen X hoe dan ook vóór Y moet betekenen? Als je dat nou eens consequent toepast: tegen nodeloos geweld tegen wie dan ook, is vóór het handhaven van internationaal recht. Snap je het dan?
Rabin is vermoord door een Palestijnquote:Op dinsdag 4 november 2025 19:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rosa Parks gebruikte terreur? Dit is natuurlijk een ridicule vergelijking en dat weet je zelf ook. De Palestijnen zijn al anderhalve eeuw bezig met terreur jegens Joden in dit gebied vanuit gevoelens van etnische en religieuze suprematie.
Er is die mensen al meermaals een eigen staat aangeboden, heeft men afgewezen omdat men alles wil en Judenfrei. Waarom blijf jij zulke mensen maar verdedigen?
[..]
De ophef in het Westen over de oorlog in het Midden-Oosten, gestart door de Palestijnen zelf, is inderdaad selectief.
ja ik ben het met je eens dat we Turkije wel eens harder aan mogen pakken..quote:Op dinsdag 4 november 2025 17:56 schreef viagraap het volgende:
[..]
Hoe krijg je het nou wéér voor elkaar iets te lezen wat er niet staat? Waar stel ik in hemelsnaam dat Rosa Parks terreur gebruikte? En dan je laatste 'toevoeging', man man man. Daar lijk je niet eens geprobéérd te hebben te lezen wat er staatquote:Op dinsdag 4 november 2025 19:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rosa Parks gebruikte terreur? Dit is natuurlijk een ridicule vergelijking en dat weet je zelf ook. De Palestijnen zijn al anderhalve eeuw bezig met terreur jegens Joden in dit gebied vanuit gevoelens van etnische en religieuze suprematie.
Er is die mensen al meermaals een eigen staat aangeboden, heeft men afgewezen omdat men alles wil en Judenfrei. Waarom blijf jij zulke mensen maar verdedigen?
[..]
De ophef in het Westen over de oorlog in het Midden-Oosten, gestart door de Palestijnen zelf, is inderdaad selectief.
Nederland heeft zich al vaak genoeg uitgesproken over Armenen, Koerden, Grieken, etc. Over Palestijnen is het officiële standpunt er één van vingers in de oren, handen voor de ogen en mond, en al helemaal niet handelen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 20:15 schreef nixxx het volgende:
[..]
ja ik ben het met je eens dat we Turkije wel eens harder aan mogen pakken..
Uhu....quote:Op dinsdag 4 november 2025 18:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat deze Westerse activisten zich selectief drukmaken over een oorlog, deze oorlog vervolgens ten onrechte wegzetten als een genocide. Dit terwijl men wegkijkt van daadwerkelijke genocides of etnische zuiveringen (Soedan, China, Nagorno-Karabakh, etc.) en vervolgens ook nog eens de kant steunt wiens beleidsbepalers openlijk hebben verkondigd een genocide te willen uitvoeren. Iets dat jij ook hebt gedaan door het Palestijnse terrorisme 'terecht' te noemen.
Een beetje comedy op de late avond en niet eens van onze zwart/witte user.quote:Op dinsdag 4 november 2025 20:56 schreef viagraap het volgende:
[..]
Hoe krijg je het nou wéér voor elkaar iets te lezen wat er niet staat? Waar stel ik in hemelsnaam dat Rosa Parks terreur gebruikte? En dan je laatste 'toevoeging', man man man. Daar lijk je niet eens geprobéérd te hebben te lezen wat er staatWat een fucking clown ben je, het begint echt een soort absurd theater te worden
Ik zie geen grote protesten op straat en ook geen boycot divest sanction beweging… en dat terwijl Turkije ook nog eens illegaal een gedeelte van een Eu lidstaat bezet houdt en etnisch gezuiverd heeft..quote:Op dinsdag 4 november 2025 20:57 schreef viagraap het volgende:
[..]
Nederland heeft zich al vaak genoeg uitgesproken over Armenen, Koerden, Grieken, etc. Over Palestijnen is het officiële standpunt er één van vingers in de oren, handen voor de ogen en mond, en al helemaal niet handelen.
Dat is niet bijzonder omdat dat voortkomt uit latent antisemitisme e/o Jodenhaat.quote:Op woensdag 5 november 2025 08:53 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik zie geen grote protesten op straat en ook geen boycot divest sanction beweging… en dat terwijl Turkije ook nog eens illegaal een gedeelte van een Eu lidstaat bezet houdt en etnisch gezuiverd heeft..
Bijzonder om te zien dat er meer mensen op de been komen voor iets in het Midden-Oosten vergeleken met dezelfde feiten in een EU land
Goh, hoe zou dat komen? Is het misschien een factor die ik echt al 999 keer heb benoemd in topics waar ik jou ook heb gezien? Is het misschien het feit dat zo'n beetje iedereen het kut vindt wat je nu aanstipt en er derhalve geen woede is over het gebrek aan ophef erover? En ja, dat er hier veel mensen van Turkse komaf wonen die blind achter de grote leider Erdogan aanlopen speelt een rol, maar die blindheid doet weinig onder voor de blindheid tov de wandaden die Israël al decennia pleegt en nog altijd pleegt.quote:Op woensdag 5 november 2025 08:53 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik zie geen grote protesten op straat en ook geen boycot divest sanction beweging… en dat terwijl Turkije ook nog eens illegaal een gedeelte van een Eu lidstaat bezet houdt en etnisch gezuiverd heeft..
Bijzonder om te zien dat er meer mensen op de been komen voor iets in het Midden-Oosten vergeleken met dezelfde feiten in een EU land
Israël pleegt geen wandaden, Israël verdedigt zich tegen de mensen die wandaden plegen en die rollen worden omgedraaid.quote:Op woensdag 5 november 2025 16:59 schreef viagraap het volgende:
[..]
Goh, hoe zou dat komen? Is het misschien een factor die ik echt al 999 keer heb benoemd in topics waar ik jou ook heb gezien? Is het misschien het feit dat zo'n beetje iedereen het kut vindt wat je nu aanstipt en er derhalve geen woede is over het gebrek aan ophef erover? En ja, dat er hier veel mensen van Turkse komaf wonen die blind achter de grote leider Erdogan aanlopen speelt een rol, maar die blindheid doet weinig onder voor de blindheid tov de wandaden die Israël al decennia pleegt en nog altijd pleegt.
Snap je waar protesten voor dienen? Je denkt hopelijk toch niet dat mensen die protesteren en X eisen het daadwerkelijk realistisch vinden dat die eis direct ingewilligd gaat worden, omdat er ergens op een groot veld of in een lange optocht mensen zijn geweest? Natuurlijk zouden ze dat mooi vinden, maar een groot element aan een protest (daarom noemt men het ook vaak een demonstratie) is het agenderen van een onderwerp. Als je zichtbaar maakt dat, ik noem maar een getal, 250.000 mensen ergens hun zondagmiddag voor opgeven, zet dat misschien anderen op het juiste spoor.
Met de staat van het onderwijs denk ik dat 90% van de mensen onder 30 niet eens weet dat Turkije een deel van Cyprus bezet.quote:Op woensdag 5 november 2025 16:59 schreef viagraap het volgende:
[..]
Goh, hoe zou dat komen? Is het misschien een factor die ik echt al 999 keer heb benoemd in topics waar ik jou ook heb gezien? Is het misschien het feit dat zo'n beetje iedereen het kut vindt wat je nu aanstipt en er derhalve geen woede is over het gebrek aan ophef erover? En ja, dat er hier veel mensen van Turkse komaf wonen die blind achter de grote leider Erdogan aanlopen speelt een rol, maar die blindheid doet weinig onder voor de blindheid tov de wandaden die Israël al decennia pleegt en nog altijd pleegt.
Snap je waar protesten voor dienen? Je denkt hopelijk toch niet dat mensen die protesteren en X eisen het daadwerkelijk realistisch vinden dat die eis direct ingewilligd gaat worden, omdat er ergens op een groot veld of in een lange optocht mensen zijn geweest? Natuurlijk zouden ze dat mooi vinden, maar een groot element aan een protest (daarom noemt men het ook vaak een demonstratie) is het agenderen van een onderwerp. Als je zichtbaar maakt dat, ik noem maar een getal, 250.000 mensen ergens hun zondagmiddag voor opgeven, zet dat misschien anderen op het juiste spoor.
quote:'Europese tak Hamas bestaat uit totale amateurs, 58-jarige Rotterdammer Nazih Rustom kon eigen wapens niet vinden'
https://www.geenstijl.nl/5186705/nederlands-hamas-lid-58
Toch nog even over de in 2023 aangehouden Rotterdammer Nazih Rustom, die zich namens Hamas zou bezighouden met het voorbereiden van aanslagen in Europa (maar volgens zijn dochter een "empathisch, gevoelig en zorgzaam" mens is, begaan met "het lot van mens en dier" bovendien).
Het onderzoek naar Rustom leidde eerder al naar een wapendepot in Bulgarije, en blijkt vooral duidelijk te maken dat de Europese tak van Hamas niet per se bestaat uit de krachtigste bommen in de gordel, schrijft de T op basis van dit rapport. Zo mopperde hij in een appgesprek met zijn bazen al eens dat het "moeilijk is om betrouwbare mensen te vinden", terwijl ook het vinden van wapens ingewikkeld bleek.
De geweren in het eerder genoemde depot in Bulgarije waren "overdekt met roest"; een berg in een Pools bos verstopte wapens bleek zo goed verborgen dat Rustom en zijn makkers hem ondanks herhaaldelijke pogingen niet konden terugvinden. Hartstikke mooi natuurlijk dat de lokale afdelingen van Hamas bestierd worden door totale amateurs, al bieden in het verleden behaalde resultaten helaas geen garanties voor de toekomst.
En de andere 10% zit in de Turkse bubbel dat ze het wel weten en compleet terecht vinden. In die bubbel is de Armeense genocide een "kwestie" en is het bezetten van een deel van Syrië echt to-taal gerechtvaardigd maar de Israëlische gele lijn koloniale agressie.quote:Op woensdag 5 november 2025 20:06 schreef nixxx het volgende:
[..]
Met de staat van het onderwijs denk ik dat 90% van de mensen onder 30 niet eens weet dat Turkije een deel van Cyprus bezet.
Misschien tijd om dat onderwerp weer eens te agenderen. Bedankt voor de tip
Ja dit spelletje kennen we nou wel van je. Als je al zo sportief bent misdaden van Israël te erkennen, komen die altijd door anderen, door factoren van buitenaf. Als de Palestijnen zich misdragen is het de volksaard. Is het nou werkelijk zó ontzettend moeilijk voor je om in beide kampen zowel slachtoffers als daders te ontwaren? En om dan ook eens af te wegen wat je vindt van de totale vernietiging van Gaza, de voortdurende annexatie van land op de Westoever, het systematische aspect van de misdaden van Israël, en de totaal uit verhouding liggende dodenaantallen?quote:Op woensdag 5 november 2025 17:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël pleegt geen wandaden, Israël verdedigt zich tegen de mensen die wandaden plegen en die rollen worden omgedraaid.
• Wie waren er nog voordat de Israël als land was opgericht bezig met terreur jegens de Joodse gemeenschappen hier?
• Wie wezen het VN-verdelingsplan af en begonnen een burgeroorlog?
• Wie hebben nadien systematisch het land Israël aangevallen in een poging het te vernietigen?
• Wie hebben vervolgens nog vier keer een tweestatenoplossing afgewezen?
Arabieren (en dan met name Arabische moslims).
Naïeve Westerlingen anno 2025 vervolgens: Arabische moslims zijn hier de slachtoffers en Israël de boeman.
Zulke mensen zijn net zo vermoeiend als veel users hier inderdaad.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En de andere 10% zit in de Turkse bubbel dat ze het wel weten en compleet terecht vinden. In die bubbel is de Armeense genocide een "kwestie" en is het bezetten van een deel van Syrië echt to-taal gerechtvaardigd maar de Israëlische gele lijn koloniale agressie.
quote:Vandaag precies een jaar geleden gaat het helemaal mis in de stad. Ajax speelt thuis tegen de Israëlisch club Maccabi Tel Aviv. Een laagrisico-wedstrijd, is de inschatting van de UEFA, maar na de wedstrijd worden Maccabi-fans gericht aangevallen, nadat ze eerder provocerende leuzen scandeerden. In de Joodse en de moslimgemeenschap wordt nog altijd met veel pijn naar die nacht teruggekeken.
Hans Weijel, vicevoorzitter van het Centraal Joods Overleg, besloot vorig jaar november meteen zijn auto in te stappen om Maccabi-fans op te pikken die niet meer over straat durfden te lopen. Er gingen beelden rond op sociale media waarop te zien is hoe Israëlische fans aangevallen worden. "Een rampendag", blikt Weijel terug, precies een jaar later. "Er werd gezongen 'wij gaan op Jodenjacht' en dat gebeurde ook."
Ook Ossoua Amro van debatcentrum Argan in Nieuw-West zegt dat het een pijnlijk jaar is geweest. Ze benadrukt dat er ook een ander sentiment is rond de rellen. De Maccabi-fans hadden eerder provocerende leuzen geroepen en Palestijnse vlaggen vernield onder luid gejuich. En dat raakt gezien het geweld in Gaza een grote groep Amsterdammers.
Amro: "Als jij het mensen vraagt in de buurt, jongens en meiden die aanwezig waren, hebben ze een heel ander beeld van hoe de avond is verlopen. En ik denk dat daar nooit een luisterend oor aan is gegeven".
https://www.at5.nl/artike(...)aan-denken-in-kampen
quote:Ierse voetbalbond wil dat UEFA nationale ploeg en alle clubteams van Israël per direct schorst
De Ierse voetbalbond legt binnenkort een verzoek bij de UEFA neer om de nationale ploeg en alle clubteams van Israël per direct te schorsen. Dat is het resultaat van een stemming van leden van de FAI.
De stemming volgde na oproepen van de voetbalbonden van Turkije om Israël te schorsen. Maar liefst 74 leden van de Ierse bond stemden voor, slechts zeven tegen.
Volgens de FAI handelt Israël in strijd met twee regels van de UEFA. De voetbalbond van Israël zou geen antiracismebeleid handhaven. Clubs uit Israël zouden zonder toestemming van de Palestijnse voetbalbond in Palestijnse gebieden spelen.
https://www.telegraaf.nl/(...)horst/103609562.html
helaas niet verrassend dit, walgelijke club mensenquote:Op zondag 9 november 2025 09:42 schreef Red_85 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)erdam/103314723.html
Bijzonder weer.
Allemaal zeer 'bezorgde' mensen, toch? Blijken het toch terroristenmaatjes en hamasfans te zijn bij die protesten en sit ins.
Joden en Israeliers bannen en Palestijnen erin.quote:Op zondag 9 november 2025 09:42 schreef Red_85 het volgende:
Bijzonder weer.
Allemaal zeer 'bezorgde' mensen, toch? Blijken het toch terroristenmaatjes en hamasfans te zijn bij die protesten en sit ins.
Niks aan de hand hoor!!quote:
Ik word hier vooral cynisch van. Het is openlijk en toch wordt het ontkend.quote:Op zondag 9 november 2025 09:42 schreef Red_85 het volgende:
Bijzonder weer.
Dat is de facto toch een Arabierenjacht geworden?quote:Op zondag 9 november 2025 11:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik word hier vooral cynisch van. Het is openlijk en toch wordt het ontkend.
"We gaan op Jodenjacht!"
Er volgt een Jodenjacht.
"Het was geen Jodenjacht, hoor!"
Hoeveel joden buiten die groep hooligans zijn er nou echt gejaagd? Als het een jodenjacht was op basis van wat appjes, waarom dan niet ook een Arabierenjacht op basis van de zangkoren?quote:Op zondag 9 november 2025 11:22 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat is de facto toch een Arabierenjacht geworden?
https://niw.nl/de-nacht-waarin-de-waarheid-sneuvelde/
putin gedrag dit idd.quote:Op zondag 9 november 2025 11:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik word hier vooral cynisch van. Het is openlijk en toch wordt het ontkend.
"We gaan op Jodenjacht!"
Er volgt een Jodenjacht.
"Het was geen Jodenjacht, hoor!"
Ongeveer 6 miljoen.quote:Op zondag 9 november 2025 11:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoeveel joden buiten die groep hooligans zijn er nou echt gejaagd? Als het een jodenjacht was op basis van wat appjes, waarom dan niet ook een Arabierenjacht op basis van de zangkoren?
Je zin is wat krom, maar je bedoelt dat er alleen op hooligans gejaagd werd? Dat is natuurlijk niet zo, want slechts een deel van de mensen die meereizen met een club zijn hooligans, het grootste gedeelte is gewoon supporter.quote:Op zondag 9 november 2025 11:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoeveel joden buiten die groep hooligans zijn er nou echt gejaagd? Als het een jodenjacht was op basis van wat appjes, waarom dan niet ook een Arabierenjacht op basis van de zangkoren?
Zangkoren die we normaal andersom horen.quote:Op zondag 9 november 2025 11:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hooligans durven ze niet aan, ze pakken liever de zwakkere mensen.quote:Op zondag 9 november 2025 12:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je zin is wat krom, maar je bedoelt dat er alleen op hooligans gejaagd werd? Dat is natuurlijk niet zo, want slechts een deel van de mensen die meereizen met een club zijn hooligans, het grootste gedeelte is gewoon supporter.
Maar toeristen die gevraagd werden of ze jood zijn of niet, vind jij een hele normale gang van zaken en omdat de jodenjagers niet van deur tot deur zijn gegaan om te vragen of de bewoners toevallig joods zijn, is het allemaal ok.
En het dan nog omdraaien, daar ga ik maar niet op in.
Holy shit, je moet het lef maar hebben om het zo om te draaien en de moslimgemeenschap als slachtoffer neer te zetten.. en je krijgt er nog een podium voor ook…quote:
Hooligans bewegen zich ook niet alleen of in een klein groepje, die zie je altijd in een grote groep.quote:Op zondag 9 november 2025 12:25 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Hooligans durven ze niet aan, ze pakken liever de zwakkere mensen.
Dan waren het 2 grote groepen tegenover elkaar geweest.quote:Op zondag 9 november 2025 13:31 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Hooligans bewegen zich ook niet alleen of in een klein groepje, die zie je altijd in een grote groep.
Ze weten dat de slachtofferol op een significant en invloedrijk deel van de Nederlandse bevolking effect heeft. Dit gaat al decennia zo, en inmiddels weten ze niet beter. Waarschijnlijk zijn ze er zelf nog in gaan geloven ook.quote:Op zondag 9 november 2025 12:44 schreef nixxx het volgende:
[..]
Holy shit, je moet het lef maar hebben om het zo om te draaien en de moslimgemeenschap als slachtoffer neer te zetten.. en je krijgt er nog een podium voor ook…
Hoe komt zo’n persoon uberhaupt in Nederland? En dan vraag ik mij ook nog af of hij nog steeds hier is?quote:Op zondag 9 november 2025 10:05 schreef Tjoent het volgende:
[ afbeelding ]
Hoi peeps,
Ik kom jullie strot doorsnijden
Open grenzenbeleid.quote:Op zondag 9 november 2025 14:18 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Hoe komt zo’n persoon uberhaupt in Nederland? En dan vraag ik mij ook nog af of hij nog steeds hier is?
Zie post 156quote:Op zondag 9 november 2025 14:24 schreef rutger05 het volgende:
Hamas-fan die bij bloedbad 7 oktober was duikt op bij sit-in Amsterdam
https://www.telegraaf.nl/(...)erdam/103314723.html (premium)
Ik zeg nergens dat het maar normaal was, maar onze vriendelijke bezoekers uit Israël waren geen vriendelijke jongens. Ze waren zelf ook aan het knokken met Arabisch uitziende mensen en zowel in de stad als bij thuiskomst na hun evacuatie waren ze vrolijk genocidaal aan het zingen. En van huis naar huis gaan om te checken of er joden wonen hoor ik nu pas voor het eerst. Vermoed een dikke duim verhaal van je.quote:Op zondag 9 november 2025 12:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je zin is wat krom, maar je bedoelt dat er alleen op hooligans gejaagd werd? Dat is natuurlijk niet zo, want slechts een deel van de mensen die meereizen met een club zijn hooligans, het grootste gedeelte is gewoon supporter.
Maar toeristen die gevraagd werden of ze jood zijn of niet, vind jij een hele normale gang van zaken en omdat de jodenjagers niet van deur tot deur zijn gegaan om te vragen of de bewoners toevallig joods zijn, is het allemaal ok.
En het dan nog omdraaien, daar ga ik maar niet op in.
Als Pietje in de sloot springt gaat Gizmogirl28 erachteraan. En dan zegt ze tegen Pietje dat hij niet de sloot in moet springen.quote:Op zondag 9 november 2025 12:21 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Zangkoren die we normaal andersom horen.
Sodemieter toch eens op met die haat joh.
Zangkoren vergelijken met Jodenjacht en verbannen van Joden zoals in de jaren 30 prima vinden.quote:Op zondag 9 november 2025 16:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als Pietje in de sloot springt gaat Gizmogirl28 erachteraan. En dan zegt ze tegen Pietje dat hij niet de sloot in moet springen.
Voorbeelden zijn er meer dan genoeg geweest en dat weet je zelf ook wel.quote:Op zondag 9 november 2025 16:36 schreef Glazenmaker het volgende:
Maar als zelfs jullie geen voorbeeld hebben van joden buiten de hooligan groep die geslagen zijn, dan kunnen we volgens mij wel vaststellen dat het geen Jodenjacht was.
Wat een walgelijke opmerking. Staat genoteerd.quote:Op zondag 9 november 2025 16:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bedrijven mag je best belonen als ze wat goeds doen.
quote:Op zondag 9 november 2025 16:36 schreef Glazenmaker het volgende:
Maar als zelfs jullie geen voorbeeld hebben van joden buiten de hooligan groep die geslagen zijn, dan kunnen we volgens mij wel vaststellen dat het geen Jodenjacht was.
Maar omdat de jodenjagers geen joden anders dan israelis op straat konden vinden was het geen jodenjacht.quote:‘Laten we massaal op Joden jacht gaan in de stad’ en ‘Ik ben zo teleurgesteld dat er haast geen Jood gebosd (geslagen, red.) is
‘CENTRAAL STATION VERZAMELEN’, ‘NU OF NOOIT’, ‘WE MOETEN DIE KK JODEN LATEN VOELEN WAT ZE ONZE BROEDERS AAN HEBBEN GEDAAN.’
Om kwart voor één ’s nachts meldt iemand dat als ze ‘jeddes’ (joden, red.) hebben, ze hun identificatiebewijzen moeten afpakken.
https://archive.ph/NR0r2
Die zangkoren gingen verder dan kom we gaan op jodenjacht in whatsapp sturen.quote:Op zondag 9 november 2025 16:36 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Zangkoren vergelijken met Jodenjacht en verbannen van Joden zoals in de jaren 30 prima vinden.
Dan ben je echt niet goed bij je paasei.
Als je in Amsterdam geen jood kan vinden doe je niet echt je best. We hebben hier volgens mij een situatie met twee groepen downies die op zoek waren naar geweld en een groep hijgerige sensatie zoekers die handig misbruik maken van hoe weinig precies onze taal is.quote:Op zondag 9 november 2025 17:09 schreef oblo het volgende:
[..]
[..]
Maar omdat de jodenjagers geen joden anders dan israelis op straat konden vinden was het geen jodenjacht.
Ik heb ze niet gezien. Jij hebt ze niet gepost.quote:Op zondag 9 november 2025 16:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Voorbeelden zijn er meer dan genoeg geweest en dat weet je zelf ook wel.
Je probeert het weer goed te praten met je ja maar....
Dus omdat ze niet hun best deden was het geen jodenjacht? Moesten ze huis aan huis gaan?quote:Op zondag 9 november 2025 17:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je in Amsterdam geen jood kan vinden doe je niet echt je best. We hebben hier volgens mij een situatie met twee groepen downies die op zoek waren naar geweld en een groep hijgerige sensatie zoekers die handig misbruik maken van hoe weinig precies onze taal is.
Ik vind mensen in elkaar trappen en overrijden met een auto erger dan een paar woorden. Woorden die de pro pali's zelf continu gebruiken.quote:Op zondag 9 november 2025 17:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die zangkoren gingen verder dan kom we gaan op jodenjacht in whatsapp sturen.
Waarom fantaseer je hier over het verbannen van joden zoals in de jaren 30?
Precies, het ging ze totaal niet om de spreekkoren, maar om de Joden/Israeliers.quote:Op zondag 9 november 2025 18:47 schreef havanagila het volgende:
En wat te denken van andere nationaliteiten en zangkoren, alsof Poolse of Turkse supporters niet lopen provoceren.
Of die Nederlanders die in Italië een eeuwenoude fontein sloopten. Hoeveel mensen werden er in Rome opgejaagd?
Medelanders heet dat tegenwoordig volgens mijquote:Op zondag 9 november 2025 21:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Is wat we gelezen hadden als Marokkaanse hooligans waren opgejaagd. Ik vind het vooral een beetje onnozel teamdenken zonder ruimte voor het idee dat twee partijen kut kunnen zijn.
Je zegt het alsof je ervaring mee hebt.quote:Op zondag 9 november 2025 17:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je in Amsterdam geen jood kan vinden doe je niet echt je best (...).
The fuck is dit nou weer voor achterlijk lijstje danquote:
Ik zou eerder achter de boekenkast zoeken als ik jou wasquote:Op maandag 10 november 2025 11:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
The fuck is dit nou weer voor achterlijk lijstje dan.
Mijn werkgever staat op deze lijst en ik heb gewoon joodse collega's en collega's die samenwerken met Israëlische instituten. But nooo volgens DE LIJST vergassen we hier joden in de kelder of zo? Binnenkort toch maar eens kijken wat er zich daar afspeelt dan...
quote:De Israëlische autoriteiten willen boten in beslag nemen die gebruikt zijn in de activistenvloot van Gaza, omdat ze zeggen dat Hamas banden heeft met de organisatie
De autoriteiten proberen 50 boten in beslag te nemen die werden gebruikt door activisten in vloten richting Gaza die de Israëlische zeeblokkade van de enclave wilden doorbreken. Hamas zou hebben geholpen bij de financiering en coördinatie van de pogingen, schrijft Times of Israel.
Deze engnek gaat vast elders verder.quote:Op maandag 10 november 2025 12:17 schreef Aether het volgende:
Harry Pettit gestopt met Radboud Universiteit
https://www.geenstijl.nl/5186766/doei
Als het maar buiten Nederland isquote:Op maandag 10 november 2025 18:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Deze engnek gaat vast elders verder.
Liefst in Teheran of Libanon ofzo.quote:Op maandag 10 november 2025 18:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Deze engnek gaat vast elders verder.
Ik vrees van niet, het promoten is wat anders dan er wonen, het zal wel een door Qatar gesubsidieerde universiteit in West-Europa worden.quote:Op maandag 10 november 2025 19:28 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Liefst in Teheran of Libanon ofzo.
Hoe eerder deze opruier en haatverspreider weg is uit ons land, hoe beter.
Living the memequote:
Tuurlijk. Waar je alle rechten en vrijheden hebt om van alles te roepen.quote:Op maandag 10 november 2025 19:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vrees van niet, het promoten is wat anders dan er wonen, het zal wel een door Qatar gesubsidieerde universiteit in West-Europa worden.
quote:REUTERS: Bronnen melden dat een feitelijke verdeling van Gaza in een gebied onder Israëlische controle en een gebied onder Hamas-bestuur, steeds waarschijnlijker wordt
Meerdere bronnen melden dat een feitelijke verdeling van Gaza in een gebied onder Israëlische controle en een gebied onder Hamas-bestuur steeds waarschijnlijker wordt, nu pogingen om het plan van de Amerikaanse president Donald Trump om de oorlog te beëindigen verder te brengen dan een staakt-het-vuren mislukken, meldt Reuters.
Zes Europese functionarissen met directe kennis van de inspanningen om de volgende fase van het plan uit te voeren, vertelden Reuters dat het plan feitelijk was vastgelopen en dat de wederopbouw zich nu waarschijnlijk beperkte tot het door Israël gecontroleerde gebied.
Ze waarschuwden dat dit tot jarenlange scheiding zou kunnen leiden.
Uit het artikel:quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:58 schreef Qarrad het volgende:
https://jonet.nl/vuistreg(...)mn-jonath-weinberger
En ook in onze ziekenhuizen moet alles verbonden worden met Gaza en de Palestijnse zaak. Sieraden zijn verboden, maar als je gevraagd wordt een pontificaal speldje op je uniform af te doen, dan weiger je gewoon zorg te verlenen!
Mensen die op de spoedeisende hulp arriveren kramen wel vaker dingen uit in hun nood, en dan wordt er ook niet geweigerd zorg te verlenen maar als het in deze kwestie is, dan is dat blijkbaar wel okay.
Weet je wat, als Israël niet elk ziekenhuis in Gaza gebombardeerd had zou ik wat medeleven hebben met de columniste. Nu vind ik het maar aanstellerij. Er is je toch gewoon zorg verleend? Als je nog bij kennis genoeg bent om zoiets te eisen, kan je de ruil van één zuster ook wel aan.quote:Een ziekenhuis moet een neutrale, veilige zone zijn voor iedereen.
Die gaat waarschijnlijk nog wel een dikke promotie maken ook. Ik zie hem wel aan de slag gaan bij Oxford of zelfs Harvard.quote:Op maandag 10 november 2025 19:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vrees van niet, het promoten is wat anders dan er wonen, het zal wel een door Qatar gesubsidieerde universiteit in West-Europa worden.
Israël heeft veel ziekenhuizen gebombardeerd omdat Palestijnse terroristen deze gebruikten om immuniteit te creëren. Dat probleem ligt dus (zoals ongeveer alle problemen in dit conflict) bij de Palestijnen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:01 schreef viagraap het volgende:
[..]
Uit het artikel:
[..]
Weet je wat, als Israël niet elk ziekenhuis in Gaza gebombardeerd had zou ik wat medeleven hebben met de columniste. Nu vind ik het maar aanstellerij. Er is je toch gewoon zorg verleend? Als je nog bij kennis genoeg bent om zoiets te eisen, kan je de ruil van één zuster ook wel aan.
Die Nederlandse zuster wilt laten zien dat ze 'een ziekenhuis moet een neutrale, veilige zone zijn voor iedereen' wél begrijpt itt velen hier. Iedereen die er nog iets aan toe wilt voegen dat begint met 'maar' is geen slachtoffer meer. En nee, daarmee is Israël niet alleen maar dader, zo simpel werkt de wereld niet, voordat je weer voorspelbaar gaat reageren.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël heeft veel ziekenhuizen gebombardeerd omdat Palestijnse terroristen deze gebruikten om immuniteit te creëren. Dat probleem ligt dus (zoals ongeveer alle problemen in dit conflict) bij de Palestijnen.
Nederlandse artsen en verpleegkundigen hoeven echter niet rond te lopen in Nederlandse ziekenhuizen met allerlei sieraden of activistische prullarie, ter verdediging van het Palestijnse terreur en de Palestijnse samenleving waar zoals we weten dit terreur breed wordt omarmd en men vindt dat Israël als land geen bestaansrecht heeft en vernietigd moet worden.
Kortom, zulke mensen zijn moreel verwerpelijk, staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis en zouden op staande voet ontslagen moeten worden. We accepteren ook geen artsen of verpleegkundigen met speldjes van pakweg Taliban of IS.
Integendeel. In de context van de Palestijnen is het helemaal niet anders. Zij moeten zelf beginnen een scheiding aan te brengen tussen burgers en strijders en plekken zoals ziekenhuizen (of scholen, of moskeeën of wooncomplexen) niet te gebruiken als strijdtoneel om immuniteit te creëren over de ruggen van hun burgers.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:54 schreef viagraap het volgende:
[..]
Die Nederlandse zuster wilt laten zien dat ze 'een ziekenhuis moet een neutrale, veilige zone zijn voor iedereen' wél begrijpt itt velen hier. Iedereen die er nog iets aan toe wilt voegen dat begint met 'maar' is geen slachtoffer meer. En nee, daarmee is Israël niet alleen maar dader, zo simpel werkt de wereld niet, voordat je weer voorspelbaar gaat reageren.
Als een zuster een speldje van de Taliban zou dragen, draagt ze dat om een andere reden. Ik zou niet weten welke reden geldig zou zijn in de context van de Taliban, maar in de context van Palestina is het vrij voor de hand liggend.
Zelfs als we mee willen gaan in het verhaal van de altijd liegende IDF, een ziekenhuis wordt pas een strijdtoneel als je het aanvalt. Je bent zelf ook een terrorist op dat moment.quote:Op dinsdag 11 november 2025 20:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel. In de context van de Palestijnen is het helemaal niet anders. Zij moeten zelf beginnen een scheiding aan te brengen tussen burgers en strijders en plekken zoals ziekenhuizen (of scholen, of moskeeën of wooncomplexen) niet te gebruiken als strijdtoneel om immuniteit te creëren over de ruggen van hun burgers.
Zolang men dit doet zijn het legitieme doelwitten. Mensen die dit niet willen inzien zijn ofwel ontzettend naïef of houden zich moedwillig van de domme omdat men het als een mooi excuus ziet te kunnen haten op Israël.
Wat was de Hippocrates eed ook alweer die je aflegt als verzorgende?quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:58 schreef Qarrad het volgende:
https://jonet.nl/vuistreg(...)mn-jonath-weinberger
En ook in onze ziekenhuizen moet alles verbonden worden met Gaza en de Palestijnse zaak. Sieraden zijn verboden, maar als je gevraagd wordt een pontificaal speldje op je uniform af te doen, dan weiger je gewoon zorg te verlenen!
Mensen die op de spoedeisende hulp arriveren kramen wel vaker dingen uit in hun nood, en dan wordt er ook niet geweigerd zorg te verlenen maar als het in deze kwestie is, dan is dat blijkbaar wel okay.
Fijn hier de boel verkloten met hun hamashersenpan.quote:Op vrijdag 14 november 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat dit echt is. Die kledij van die kinderen, man man man. Wat ben je trouwens als Westerling een moreel verwerpelijk individu als je voor dit soort mensen gaat staan juichen.
[ twitter ]
quote:REUTERS: De EU overweegt opleiding van 3.000 Palestijnse (PA) politieagenten uit Gaza
https://www.israelnieuws.(...)itieagenten-uit-gaza
Volgende week bespreken de ministers van Buitenlandse Zaken van de Europese Unie een voorstel om het blok de leiding te laten nemen bij de opleiding van 3.000 Palestijnse politieagenten, met als doel hen later in te zetten in Gaza, zo blijkt uit een document dat Reuters vrijdag heeft ingezien, meldt Reuters.
quote:Griekenland is in gesprek met Israël over de aankoop van moderne raketsystemen die gebruikt zouden worden voor een geplande luchtafweerkoepel, vertelden twee functionarissen met kennis van het plan aan Reuters.
Athene heeft aangegeven dat het ongeveer 28 miljard euro (33 miljard dollar) zal uitgeven om de strijdkrachten te moderniseren tegen 2036. Het land komt uit de schuldencrisis van 2009-2018 en probeert gelijke tred te houden met historische rivaal Turkije.
Ongeveer 3 miljard euro zal worden besteed aan de ontwikkeling van een meerlagig luchtafweer- en antidronesysteem, het zogenaamde "Achilles Shield". Ook is het van plan nieuwe stealth-straaljagers, fregatten en onderzeeërs te kopen uit de VS en Europa.
https://www.israelnieuws.(...)emen-van-isra%C3%ABl
Oh ja, wordt vast weer een succes, net als die politieagenten uit Afghanistan die werden opgeleidt door ons mbv playmobilpoppetjes...quote:
Als Westerling? Was Israël niet een bondgenoot vanwege gedeelde waarden en normen? Wat zijn die dan als het verwelkomen van dakloze slachtoffers van een genocide daar niet bij horen?quote:Op vrijdag 14 november 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat dit echt is. Die kledij van die kinderen, man man man. Wat ben je trouwens als Westerling een moreel verwerpelijk individu als je voor dit soort mensen gaat staan juichen.
[ twitter ]
Joden worden bespuugd en aangevallen, en dan van dat terreurvolk gaan helpenquote:Op vrijdag 14 november 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Dit is gewoon hoogverraadquote:Op vrijdag 14 november 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Een oorlog die ze zelf zijn begonnenquote:Op vrijdag 14 november 2025 20:21 schreef havanagila het volgende:
[..]
Joden worden bespuugd en aangevallen, en dan van dat terreurvolk gaan helpenOmdat ze, vanwege een oorlog die ze zelf zijn begonnen, geen zorg kunnen krijgen.
We hebben dan ook de hoop opgegeven dat je wakker zal wordenquote:Op vrijdag 14 november 2025 20:31 schreef viagraap het volgende:
[..]
Een oorlog die ze zelf zijn begonnenIk vind de Efteling ook lachen maar je kunt niet in een sprookje blijven leven
Opvallend dan dat ik zelfs slapend bij de feiten kan blijven itt veel users hier.quote:Op vrijdag 14 november 2025 21:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
We hebben dan ook de hoop opgegeven dat je wakker zal worden
7 oktober was toch "verzet"? Meeste Palestijnen stonden te juichen om oorlog. Als jij graag gelooft dat Israel om een andere reden is binnengevallen, prima.quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:31 schreef viagraap het volgende:
[..]
Een oorlog die ze zelf zijn begonnenIk vind de Efteling ook lachen maar je kunt niet in een sprookje blijven leven
Mwa als de feiten je niet bevallen is de bron weer eens niet goed.quote:Op vrijdag 14 november 2025 21:04 schreef viagraap het volgende:
[..]
Opvallend dan dat ik zelfs slapend bij de feiten kan blijven itt veel users hier.
Er is nooit sprake geweest van een genocide. De enige die een genocide willen uitvoeren zijn de Palestijnen zelf en dit wordt dusdanig verdraaid door velen in het Westen dat men deze intenties op Israël projecteert. Het waren toch echt de Palestijnse beleidsbepalers die zeiden dat 7 oktober wilde herhalen tot Israël als land totaal vernietigd zou zijn.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:40 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als Westerling? Was Israël niet een bondgenoot vanwege gedeelde waarden en normen? Wat zijn die dan als het verwelkomen van dakloze slachtoffers van een genocide daar niet bij horen?
Tja, het is inderdaad onbegrijpelijk, de bizarre drang om Palestijnen als een soort nobele wilden af te schilderen die onze compassie en empathie verdienen is een alternatieve realiteit. Als er iets is dat deze mensen niet verdienen dan is het juist dit. Hun gedrag de afgelopen decennia (eigenlijk al meer dan een eeuw nog voordat men zichzelf de gefabriceerde identiteit van 'Palestijn' had aangemeten) is ronduit schandalig, anti-Westers, antisemitisch, moslimfundamentalistisch en vol terreurzucht.quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:21 schreef havanagila het volgende:
[..]
Joden worden bespuugd en aangevallen, en dan van dat terreurvolk gaan helpenOmdat ze, vanwege een oorlog die ze zelf zijn begonnen, geen zorg kunnen krijgen.
Inderdaad, de Palestijnen zijn deze oorlog begonnen op 7 oktober 2023 en tevens de aanstichters van het al langer slepende conflict. Het waren immers de Arabieren (wiens nakomelingen zichzelf dus nu 'de Palestijnen' noemen) die alle mogelijkheden tot een tweestatenoplossing van tafel hebben geveegd.quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:31 schreef viagraap het volgende:
[..]
lolquote:Op vrijdag 14 november 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Laat vooral zien wanneer dat voorkwam.quote:Op zaterdag 15 november 2025 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mwa als de feiten je niet bevallen is de bron weer eens niet goed.
Waar?quote:Op zondag 16 november 2025 19:03 schreef Hathor het volgende:
Het begint bijna lachwekkend te worden hoe iedereen zich druk maakt over Gaza terwijl er in Nigeria een echte genocide aan de gang is.
Is nauwelijks mogelijk hier.quote:Op zondag 16 november 2025 18:33 schreef Jippie het volgende:
Geveegd, geef je mening dat kan op het scherpst van de snede maar zonder minachting voor je gesprekspartners.
Het zijn moslims die christenen vermoorden, het begint al in aardige cijfers te lopen ook.quote:Op zondag 16 november 2025 19:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar?
Maakt dat uit dan?
Zijn het joden die moorden?
Of moslims die moorden?
Het hoeft niet eens een genocide te zijn om te zien wat een hypocriete focus er ligt op Gaza. Afgelopen week is er bijvoorbeeld na zachte diplomatie een (geweldige) Algerijnse schrijver vrijgekomen. Hij is nogal kritisch op zijn regering en diens beleid en had ook nog eens het lef om de eerste Arabische roman waarin de Shoah een thema was te schrijven. Doodgezwegen dit hele onsmakelijke gebeuren.quote:Op zondag 16 november 2025 19:03 schreef Hathor het volgende:
Het begint bijna lachwekkend te worden hoe iedereen zich druk maakt over Gaza terwijl er in Nigeria een echte genocide aan de gang is.
Ja, dat 'boeit' niemand.quote:Op zondag 16 november 2025 19:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het zijn moslims die christenen vermoorden, het begint al in aardige cijfers te lopen ook.
Christenen, ongelovigen, boedhisten en Joden wel. Alles kan. Behalve met moslims er bijquote:Op zondag 16 november 2025 19:11 schreef Hathor het volgende:
Weet je wat het is, er is gewoon geen samenleving mogelijk met meerdere geloven. Moslims en Christenen samen gaat gewoon niet lukken. Moslims en Joden samen al helemaal niet.
Ik ben voor apartheid. Jullie daar, wij hier, want samen gaat niet lukken.
https://www.israelnieuws.(...)chter-als-ge%C3%AFdequote:Universiteit van Tel Aviv: onderzoekers hebben een belangrijk moleculair mechanisme achter ALS geïdentificeerd en zijn erin geslaagd de zenuwdegeneratie te stoppen en zelfs terug te draaien
Nu willen al die hypocriete instellingen opeens weer contact natuurlijk.quote:Op maandag 17 november 2025 08:19 schreef Montagui het volgende:
Prachtig nieuws uit Israël.
Hebben onze nieuwsmedia dit al opgepikt?
[..]
https://www.israelnieuws.(...)chter-als-ge%C3%AFde
Je zou maar de samenwerking met deze universiteit hebben opgezegd.
https://gelderland.headli(...)roepgelderland-58635
Denk het niet, heb deze indertijd ook gemist.quote:Op maandag 17 november 2025 08:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
quote:Israël bereidt zich voor op 's werelds allereerste implantatie van een menselijk ruggenmerg met behulp van de eigen cellen van een patiënt. Deze medische doorbraak zou verlamde patiënten in staat kunnen stellen weer te staan en te lopen
https://www.israelnieuws.(...)transplantatie-plaat
Of laptop met in Israël ontwikkelde Intel processor.quote:Op maandag 17 november 2025 11:45 schreef Qarrad het volgende:
Dan bellen ze die boycott in via de in Israël ontwikkelde mobiele technologie
Omdat mo een warlord was.quote:Op zondag 16 november 2025 20:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Christenen, ongelovigen, boedhisten en Joden wel. Alles kan. Behalve met moslims er bij
Raaaaara hoe kan dat
Suriname gaat het primaquote:Op zondag 16 november 2025 20:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Christenen, ongelovigen, boedhisten en Joden wel. Alles kan. Behalve met moslims er bij
Raaaaara hoe kan dat
Niemand zegt toch dat Israël an sich tot op het bot verrot is?quote:Op maandag 17 november 2025 08:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel hypocriet.quote:Op maandag 17 november 2025 10:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu willen al die hypocriete instellingen opeens weer contact natuurlijk.
Zullen diegene die zo tegen Israel zijn en in de toekomst ALS krijgen, medicijnen gebaseerd op deze techniek ook gaan boycotten?
Zomaar een vraagje.
Ja? In Suriname gaat het prima?quote:
Dat sowiesoquote:We moeten gewoon beter opletten wie we binnenlaten
De moslim gemeenschap in Suriname met name javaans en hindoestaans is dan ook enorm anders dan het volk uit het middenoosten.quote:Op maandag 17 november 2025 13:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja? In Suriname gaat het prima?
[..]
Dat sowieso
Ah, zo. Beter uitleg ja.quote:Op maandag 17 november 2025 13:40 schreef Zoddie het volgende:
[..]
De moslim gemeenschap in Suriname met name javaans en hindoestaans is dan ook enorm anders dan het volk uit het middenoosten.
Het is ook niet alleen puur het geloof, maar het hele middenoosten cultuur wat zwaar botst met het vrije westerse cultuur.
Dat wordt dan wel een dilemma. Mee marcheren voor de rode lijn met Israëlisch geïnspireerd stamcellen in je rug of luidkeels niet lopen voor Gaza.quote:Op maandag 17 november 2025 12:41 schreef Aether het volgende:
[..]
Denk het niet, heb deze indertijd ook gemist.
[..]
Dat is het helaas wel, omdat er ook een heleboel schreeuwlelijkers zijn die alle nuances zijn kwijt geraakt en een aanzienlijk deel daarvan krijgt nog onevenredig veel aandacht ook.quote:Op maandag 17 november 2025 13:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niemand zegt toch dat Israël an sich tot op het bot verrot is?
Dit is verder ook niet relevant in deze discussie.
quote:Op zondag 16 november 2025 19:11 schreef Hathor het volgende:
Weet je wat het is, er is gewoon geen samenleving mogelijk met meerdere geloven. Moslims en Christenen samen gaat gewoon niet lukken. Moslims en Joden samen al helemaal niet.
Ik ben voor apartheid. Jullie daar, wij hier, want samen gaat niet lukken.
Correct.quote:Op zondag 16 november 2025 20:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Raaaaara hoe kan dat
ja gaat prima maar die importeren ze dan ook niet uit landen waar iedere keer als iemand zich opblaast in een metro een spontaan straatfeest uitbreektquote:Op maandag 17 november 2025 13:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja? In Suriname gaat het prima?
[..]
Dat sowieso
Jij en Zoddie hebben gelijk idd.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja gaat prima maar die importeren ze dan ook niet uit landen waar iedere keer als iemand zich opblaast in een metro een spontaan straatfeest uitbreekt
en die vele voornamelijk hoogopgeleidde en van een bepaalde politieke signatuur atheisten die moslims als onderdrukt en zielige slachters van islamofobie zien die je alle ruimte moet gevenquote:Op dinsdag 18 november 2025 07:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Correct.
Moslims en Joden gaat lastig (zie Israël en min of meer het hele Midden-Oosten)
Moslims en Christenen idem (zie Egypte, zie het Midden-Oosten, zie Nigeria)
Moslims en Druze idem (zie Syrië)
Moslims en Jezidi's idem (zie Irak)
Moslims en Hindoes idem (zie India en Pakistan).
Hmm.
Het lijkt er bijna op alsof de Islam overal de oorzaak achter conflict en oorlog is. Maar niets is minder waar volgens velen in het Westen (voornamelijk hoogopgeleid en van een bepaalde politieke signatuur) die moslims juist als 'onderdrukt' zien en als zielige slachtoffers van 'Islamofobie'.
Sterker nog, men vindt de Islam juist een mooie religie, waarbij men zelfs alles doet deze de ruimte geven in het Westen. Het blijft dan ook de grote vraag wat deze mensen (die vaak zeggen uitgesproken atheïst te zijn) toch hebben met de Islam.
Oftewel een redelijk gemiddelde moslimquote:Op woensdag 19 november 2025 13:23 schreef Aether het volgende:
noemt veroordeelde terroristen "held" en "mijn broer", 9/11 schuld van islamofobie
Gewoon geen problemen maken met Israël.quote:Op maandag 17 november 2025 15:26 schreef viagraap het volgende:
Als je daadwerkelijk zo achterlijk denkt is het geen wonder dat je ook nog daadwerkelijk denkt dat Israel een bastion van beschaving is daar.
Zijn dat die mooie waarden en normen waar men het over heeft als ze proberen uit te leggen waarom Israel een bondgenoot is?quote:Op woensdag 19 november 2025 18:03 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Gewoon geen problemen maken met Israël.
Die laten niet met zich sollen.
Kijk Hamas maar aan.
Want Israel is een bondgenoot vanwege de mooie normen en waarden?quote:Op woensdag 19 november 2025 18:08 schreef viagraap het volgende:
[..]
Zijn dat die mooie waarden en normen waar men het over heeft als ze proberen uit te leggen waarom Israel een bondgenoot is?
Dat wordt mij steevast verteld als ik mensen vraag waarom ze misdaden van Israël door de vingers willen tov misdaden door Palestijnen. Of het wordt niet eens als misdaden gezien, vanwege gedeelde normen en waarden die we zouden hebben. 'De enige democratie in het Midden-Oosten', 'je kunt gewoon homo zijn in Tel Aviv' enzo.quote:Op woensdag 19 november 2025 18:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Want Israel is een bondgenoot vanwege de mooie normen en waarden?
Kom maar met je quotes dan.quote:Op woensdag 19 november 2025 19:22 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat wordt mij steevast verteld als ik mensen vraag waarom ze misdaden van Israël door de vingers willen tov misdaden door Palestijnen. Of het wordt niet eens als misdaden gezien, vanwege gedeelde normen en waarden die we zouden hebben. 'De enige democratie in het Midden-Oosten', 'je kunt gewoon homo zijn in Tel Aviv' enzo.
Soms hoor je iets anders en gaat het erover dat Israel zich nu eenmaal moet verdedigen tegen veel vijanden, maar dat argument neem ik niet serieus als een genocide danwel etnische zuivering onder de categorie 'verdedigen' geschaard wordt.
Ja dagquote:
https://www.gov.il/en/pages/spoke-mossad191125SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die cultuur is het regelrechte resultaat van de nogal primitieve en barbaarse ideeën die helaas nog altijd in veel Arabische en Islamitische landen heersen. De Islam an sich is op op elementen hiervan gebaseerd.quote:Op maandag 17 november 2025 15:26 schreef viagraap het volgende:
En die cultuur is in een vacuüm ontstaan, heeft nooit enige invloed van het Westen gehad, het zit er ingebakken?Als je daadwerkelijk zo achterlijk denkt is het geen wonder dat je ook nog daadwerkelijk denkt dat Israel een bastion van beschaving is daar.
En nee, dat houdt niet in dat alles onze eigen schuld is. Het houdt in dat je niet kunt doen alsof het MO en Europa geen communicerende vaten zijn geweest de afgelopen duizend jaar.
Dit speelt natuurlijk zeker een rol. Israël is ook een democratie en kent relatief veel liberale vrijheden die als 'Westers' te omschrijven vallen. Het blijft dan ook de vraag waarom dit voor sommigen zo lastig te accepteren valt en waarom zulke mensen herhaaldelijk de drang voelen Israël te beschimpen ten faveure van Arabische en Islamitische landen, volkeren of zelfs terreurgroeperingen in de regio.quote:Op woensdag 19 november 2025 19:22 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat wordt mij steevast verteld als ik mensen vraag waarom ze misdaden van Israël door de vingers willen tov misdaden door Palestijnen. Of het wordt niet eens als misdaden gezien, vanwege gedeelde normen en waarden die we zouden hebben. 'De enige democratie in het Midden-Oosten', 'je kunt gewoon homo zijn in Tel Aviv' enzo.
Soms hoor je iets anders en gaat het erover dat Israel zich nu eenmaal moet verdedigen tegen veel vijanden, maar dat argument neem ik niet serieus als een genocide danwel etnische zuivering onder de categorie 'verdedigen' geschaard wordt.
quote:Op donderdag 20 november 2025 08:59 schreef Tarado het volgende:
The Prime Minister's Office, on behalf of the Mossad: "The Hamas Octopus" – A Wave of Exposures of the Terrorist Infrastructure built by the Hamas Leadership in the Heart of EuropeJe bedoeld vrijheidstrijders die willekeurige genocide aanhangers op straat willen doden om Europa vrijheid te brengen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.gov.il/en/pages/spoke-mossad191125
Wat zijn het toch goede mensen!![]()
Tja, Mamdani is dan ook een politicus die zéér radicale tot zelfs (indirect) extremistisch gedachtegoed omarmd, dat vooral bol staat van anti-Westers gedachtegoed en 'third-worldism', overgoten met een fris, energiek woke sausje en beloftes van 'gratis' voorzieningen waar veel naïeve en goedgelovige mensen voor blijken te vallen. Kortom, dat dit soort gedachtegoed binnen zijn contreien leeft is verder niet verwonderlijk.quote:Op woensdag 19 november 2025 13:23 schreef Aether het volgende:
Mamdani kiest opvolger Raad New York: Palestijnse activiste met MA in 'Islamic Liberation Theology', noemt veroordeelde terroristen "held" en "mijn broer", 9/11 schuld van islamofobie
https://www.geenstijl.nl/(...)palestijnse-activist
Het is gebleken dat dit erg ingewikkeld voor je is, maar ik ga het je nog eens vragen: heb je weleens overwogen dat meerdere dingen tegelijk waar kunnen zijn? De Islam kan inherent barbaars zijn, én het Westen kan dat met eigen inbreng verergeren. Wilde je bijvoorbeeld beweren dat de huidige staat waarin Irak verkeert zonder Westerse inbreng tot stand is gekomen?quote:Op donderdag 20 november 2025 09:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die cultuur is het regelrechte resultaat van de nogal primitieve en barbaarse ideeën die helaas nog altijd in veel Arabische en Islamitische landen heersen. De Islam an sich is op op elementen hiervan gebaseerd.
De vermeende profeet Mohammed was een brute legerleider die grote Islamitische legers aanvoerde die veel gebied wisten te veroveren en hierbij menig inheemse cultuur en volk hebben uitgewist of verdreven.
Dit is de reden dat men in Marokko en Libië Arabisch spreekt en geen Berber, Latijns of Grieks en dit is de reden dat een land als Irak geen diverse meltingpot is van allerlei religies zoals onder meer Zoroastrisme, Jezidisme, Mandeïsme, Jodendom en verscheidene Christelijke stromingen, maar gebukt gaat onder Islamitische tirannie.
Maar ondanks dit zijn er nog altijd naïevelingen in het Westen die de Islam en diens adepten met hand en tand proberen te verdedigen en dan zichzelf nog wijs willen maken ook dat niet dat gedachtegoed en het handelen van sommigen van die mensen, maar zogenaamd het Westen het grote probleem zou zijn.
Je verzint weer eens dingen, of trekt weer eens conclusies op basis van dingen die je verkeerd interpreteert. Letterlijk niemand vindt het 'lastig te accepteren' dat er Westerse vrijheden bestaan in Israël. Men schuift die dingen terzijde, omdat ze geen reet waard zijn als dezelfde entiteit er de hand niet voor omdraait om de meest groteske misdaden tegen de menselijkheid te plegen, waar ze nota bene zelf slachtoffer van zijn of zijn geweest. Dat jij blind bent voor die misdaden of steeds weer een ander kutsmoesje weet te vinden waarom het gerechtvaardigd zou zijn, zegt vooral veel over je eigen idealen.quote:[..]
Dit speelt natuurlijk zeker een rol. Israël is ook een democratie en kent relatief veel liberale vrijheden die als 'Westers' te omschrijven vallen. Het blijft dan ook de vraag waarom dit voor sommigen zo lastig te accepteren valt en waarom zulke mensen herhaaldelijk de drang voelen Israël te beschimpen ten faveure van Arabische en Islamitische landen, volkeren of zelfs terreurgroeperingen in de regio.
Hoe de fuck is third-worldism nou weer een diskwalificatie?quote:Op donderdag 20 november 2025 12:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, Mamdani is dan ook een politicus die zéér radicale tot zelfs (indirect) extremistisch gedachtegoed omarmd, dat vooral bol staat van anti-Westers gedachtegoed en 'third-worldism', overgoten met een fris, energiek woke sausje en beloftes van 'gratis' voorzieningen waar veel naïeve en goedgelovige mensen voor blijken te vallen. Kortom, dat dit soort gedachtegoed binnen zijn contreien leeft is verder niet verwonderlijk.
Mensen hebben zelfbeschikking. Gedrag verklaren aan de hand van externe factoren is dus nooit een overtuigend argument. Mensen hebben een keuze om zich op barbaarse manieren te gedragen. Dat dit binnen Islamtische landen op net iets te grote schaal wordt gedaan komt niet door het Westen maar door de onderontwikkelde en primitieve culturen van die mensen zelf.quote:Op donderdag 20 november 2025 22:34 schreef viagraap het volgende:
[..]
Het is gebleken dat dit erg ingewikkeld voor je is, maar ik ga het je nog eens vragen: heb je weleens overwogen dat meerdere dingen tegelijk waar kunnen zijn? De Islam kan inherent barbaars zijn, én het Westen kan dat met eigen inbreng verergeren. Wilde je bijvoorbeeld beweren dat de huidige staat waarin Irak verkeert zonder Westerse inbreng tot stand is gekomen?
Israël begaat helemaal geen groteske misdaden tegen de menselijkheid. Met dergelijke beweringen belanden we alweer snel in de fuik van de bekende leugens zoals onder meer de verzinsels over een 'openluchtgevangenis', 'apartheidstaat' of het 'stelen van Palestijnse organen'. Stuk voor stuk leugens, bedoelt om het bestaansrecht van Israël te ondermijnen.quote:Op donderdag 20 november 2025 22:34 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je verzint weer eens dingen, of trekt weer eens conclusies op basis van dingen die je verkeerd interpreteert. Letterlijk niemand vindt het 'lastig te accepteren' dat er Westerse vrijheden bestaan in Israël. Men schuift die dingen terzijde, omdat ze geen reet waard zijn als dezelfde entiteit er de hand niet voor omdraait om de meest groteske misdaden tegen de menselijkheid te plegen, waar ze nota bene zelf slachtoffer van zijn of zijn geweest. Dat jij blind bent voor die misdaden of steeds weer een ander kutsmoesje weet te vinden waarom het gerechtvaardigd zou zijn, zegt vooral veel over je eigen idealen.
Verder is het (voor de zoveelste keer) geen kwestie van 'x slecht dus y beter' als men kritiek heeft op Israël, en ook geen 'y niet zo slecht als je stelt dus x veel erger' als men een Arabisch land verdedigt. Als je nou eens probeert niet zo belachelijk zwart-wit te denken wordt de wereld een stuk overzichtelijker.
Third-worldism is in essentie anti-Westers gedachtegoed en ook gelinkt met onder meer marxisme en Islamisme dus ronduit verwerpelijk. Laat staan dat de burgermeester van wellicht de meest bekende stad in de VS zulk gedachtegoed zou moeten omarmen. Zie ook:quote:Op donderdag 20 november 2025 22:36 schreef viagraap het volgende:
[..]
Hoe de fuck is third-worldism nou weer een diskwalificatie?Als dit dezelfde reactie bij je oproept als 'activistisch' laat je je wederom echt ontzettend kennen zeg
quote:Third-worldism and Islamism are connected through shared anti-imperialist and anti-Western stances, with some Islamists adopting Third-Worldist frameworks to oppose Western-backed secular states and promote a global "Islamic International" as an alternative. The connection is not always a direct alliance but a strategic or ideological overlap where both movements focus on criticizing Western dominance, with Islamism often re-framing these criticisms through an Islamic lens, as shown by thinkers like Sayyid Quṭb who rejected both capitalism and communism in favor of an Islamic solution.
Bron: Google Gemini
quote:Third-worldism is connected to Marxism through its focus on anti-imperialism and the idea that global revolution will be driven by the "Third World". While traditional Marxism emphasizes the industrial proletariat, Third-Worldism, often in forms like Maoism–Third Worldism, synthesizes this with theories like dependency theory, which argues that developed nations exploit developing ones. This connection has led to different interpretations, with some seeing Third-Worldism as a necessary shift for modern Marxism and others criticizing it for deviating from core Marxist principles.
Bron: Google Gemini
quote:Antizionistische groep looft premies uit voor moord op Israëlische academici
Op de website van een antizionistische groep worden premies uitgeloofd voor de moord op Israëlische academici. Daarnaast worden profielen en persoonlijke gegevens van de slachtoffers verstrekt aan potentiële huurmoordenaars, shrijven alle kranten in Israël.
De website van de Punishment for Justice Movement looft $ 50.000 uit voor de moord op een Israëlische academicus, $ 100.000 voor de moord op 'speciale doelwitten' en andere financiële beloningen voor het verstrekken van informatie over hen of het plegen van intimiderende handelingen.
De groep somt de vermeende huisadressen, telefoonnummers, e-mailadressen, sociale media-accounts en zelfs identificatienummers op van honderden academici van de Ben-Gurion Universiteit van de Negev (BGU), het Technion-Israel Institute of Technology, het Weizmann Institute of Science, de Hebreeuwse Universiteit van Jeruzalem , de Universiteit van Tel Aviv, de Universiteit van Harvard en de Europese Organisatie voor Nucleair Onderzoek.
Een aantal van de personen op de lijst wonen buiten Israël, onder andere in de Verenigde Staten van Amerika.
De site is gelukkig uit de lucht. Hopelijk blijft dat zo.quote:
'Interessant' hoe je deze rigide blik op zaken niet kunt toepassen op Israel. Als je al toe wilt geven dat ze zich misdragen komt dat altijd door externe factoren. En ik stel de vraag nog maar eens voor de zekerheid, het is net of je eroverheen gelezen hebt: wilde je beweren dat het Westen geen invloed heeft gehad in Irak? Moet ik uitleggen waar ik op doel of ben je nog niet dement?quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mensen hebben zelfbeschikking. Gedrag verklaren aan de hand van externe factoren is dus nooit een overtuigend argument. Mensen hebben een keuze om zich op barbaarse manieren te gedragen. Dat dit binnen Islamtische landen op net iets te grote schaal wordt gedaan komt niet door het Westen maar door de onderontwikkelde en primitieve culturen van die mensen zelf.
Bijvoorbeeld plunderend en slachtend door een paar Druze dorpen trekken, zoals in Syrië enkele maanden geleden werd gedaan door Islamisten, is niet de schuld van het Westen, maar komt voort uit de gevoelens van religieuze en etnische suprematie die aanwezig zijn bij veel Islamisten. Denk bijvoorbeeld aan de Palestijnse terroristen van Hamas, eenzelfde gedachtegoed zet hun tot terreur, zowel jegens (Israëlische) Joden als zelfs jegens de eigen burgers.
Het blijven infantiliseren van zulke mensen en hun gedrag verklaren aan de hand van externe factoren waardoor zij eigenlijk niet verantwoordelijk zijn voor hun daden, is niet alleen verwerpelijk maar ook nog discriminerend. Je reduceert zulke mensen tot een groep 'nobele wilden' niet niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor hun barbaarse daden.
Als jij dat wilt geloven moet je dat vooral doen. Maar het is voor mensen die wel kunnen lezen vrij duidelijk dat je een of andere bizarre bias hebt waarbinnen zelfs Israëlische kabinetsleden die genocidale taal bezigen jou niet gaan overtuigen van hun intenties. Een kleuter, een struisvogel, wegkijker, lafaard, huichelaar, fantast, troll, kies maar wat je bent. Doet me denken aan ouders die letterlijk niet kúnnen geloven dat hun kind iets fout zou hebben gedaan.quote:[..]
Israël begaat helemaal geen groteske misdaden tegen de menselijkheid. Met dergelijke beweringen belanden we alweer snel in de fuik van de bekende leugens zoals onder meer de verzinsels over een 'openluchtgevangenis', 'apartheidstaat' of het 'stelen van Palestijnse organen'. Stuk voor stuk leugens, bedoelt om het bestaansrecht van Israël te ondermijnen.
Het verbaast me totaal niet dat je AI nodig hebt om je gedachten te ordenenquote:[..]
Third-worldism is in essentie anti-Westers gedachtegoed en ook gelinkt met onder meer marxisme en Islamisme dus ronduit verwerpelijk. Laat staan dat de burgermeester van wellicht de meest bekende stad in de VS zulk gedachtegoed zou moeten omarmen. Zie ook:
[..]
[..]
Trollbot-accounts wonen niet op de plek waar ze zeggen het is wat. Dan ga je er ook nog vanuit dat VPN's niet bestaan.quote:
Je stelt de verkeerde vraag, de vraag moet zijn: waarom is het Westen zich gaan bemoeien met Irak?quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:11 schreef viagraap het volgende:
[..]
'Interessant' hoe je deze rigide blik op zaken niet kunt toepassen op Israel. Als je al toe wilt geven dat ze zich misdragen komt dat altijd door externe factoren. En ik stel de vraag nog maar eens voor de zekerheid, het is net of je eroverheen gelezen hebt: wilde je beweren dat het Westen geen invloed heeft gehad in Irak? Moet ik uitleggen waar ik op doel of ben je nog niet dement?
Nee hoor, ik laat mij echter niet meeslepen in alle misinformatie en anti-Israëlische propaganda die helaas tegenwoordig de boventoon voert in veel Westerse media. Dat is het resultaat van de ideologische eenheidsworst op veel redacties, waar doorgeslagen intersectionele identiteitspolitiek en anti-Westerse sentimenten volop aanwezig zijn.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:11 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als jij dat wilt geloven moet je dat vooral doen. Maar het is voor mensen die wel kunnen lezen vrij duidelijk dat je een of andere bizarre bias hebt waarbinnen zelfs Israëlische kabinetsleden die genocidale taal bezigen jou niet gaan overtuigen van hun intenties. Een kleuter, een struisvogel, wegkijker, lafaard, huichelaar, fantast, troll, kies maar wat je bent. Doet me denken aan ouders die letterlijk niet kúnnen geloven dat hun kind iets fout zou hebben gedaan.
Integendeel. Ik gebruik Google Gemini ter onderbouwing van mijn post, dat is iets anders dan het nodig hebben om mijn gedachten te ordenen, dat kan ik namelijk prima, waar mijn vaak zeer uitgebreide posts wel het bewijs van zijn.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:11 schreef viagraap het volgende:
[..]
Het verbaast me totaal niet dat je AI nodig hebt om je gedachten te ordenenWat een zwaktebod zeg
Dat je het vreemd vindt en zelfs persoonlijk opvat (of wat het ook is, ik begrijp ondertussen niet meer hoe blind je bent voor je eigen beperkingen) dat veel landen geen zin hebben om onder een Westerse of Russische paraplu te vallen zegt ook al veel over je idealen.
Het blijft bijzonder en telijkertijd erg zorgwekkend om te zien hoeveel naïeve Westerlingen zich hebben laten meeslepen in het gepresenteerde narratief over het zogenaamde slachtofferschap van de dadergroep in deze oorlog: de Palestijnen.quote:
Dat snap ik prima maar VPN IP's zijn redelijk bekend he.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:12 schreef viagraap het volgende:
Trollbot-accounts wonen niet op de plek waar ze zeggen het is wat. Dan ga je er ook nog vanuit dat VPN's niet bestaan.
Hier nog zo een.quote:
De grote Gaza hoax.quote:
quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier nog zo een.
[ x ]
Alle Joden kunnen terug naar Polen! Oh nee, want daar zitten liegende Palestijnen te tweeten over de omstandigheden in Gaza.
https://x.com/HuntersOfNazis/status/1992084177492267124
quote:Hamas-delegatie in Egypte voor gesprekken na escalatie Gaza
Een delegatie van Hamas is aangekomen in de Egyptische hoofdstad Caïro voor gesprekken na een hernieuwde escalatie van het geweld in de Gazastrook, meldden ingewijden.
Er zijn gesprekken gepland met bemiddelaars, waaronder Egypte, Qatar en de Verenigde Staten.
De gesprekken zouden zich richten op de recente escalatie, ondanks het staakt-het-vuren dat in oktober van kracht werd.
Ook wordt gekeken naar de tweede fase van het Amerikaanse vredesplan.
Herhaaldelijke gewelddadige incidenten in de Gazastrook hebben geleid tot zorgen over de fragiele wapenstilstand.
De Palestijnse burgerbescherming meldde dat er zaterdag zeker 22 mensen om het leven kwamen door Israëlische luchtaanvallen.
Volgens Israël waren dit reacties op Palestijnse schendingen van het staakt-het-vuren.
Denk je dat Musk daar aan denkt? Maar goed anyway die functie is alweer weg want op domrechts/MAGA werd het nogal pijnlijk.quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat snap ik prima maar VPN IP's zijn redelijk bekend he.
Dus het installeren van Saddam door het Westen hebben ze helemaal aan zichzelf te danken, en het afrekenen met Saddam daarna ook? Hoe vind je zelf dat het gaat met je poging om af te leiden van de Westerse invloed op de problemen in het Midden-Oosten?quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je stelt de verkeerde vraag, de vraag moet zijn: waarom is het Westen zich gaan bemoeien met Irak?
En de reden is natuurlijk dat er zich daar Islamitische terroristen schuilhielden en in eerdere decennia omdat het land geleid werd door een panarabistische dictator.
Irak is trouwens ook een mooi voorbeeld van een gebied dat een diversiteit aan culturen en religie kende, maar steeds meer is opgegeten door Islamisme. En daar komt zoals ongeveer overal, alleen maar ellende van.
Kortom, het Westen valt niets te verwijten, Arabische moslims in Irak wel. Het blijft dan ook de vraag waarom een bepaalde groep in het Westen altijd voor deze mensen in de bres springt.
Dus de media is tegelijk ontzettend anti Israël maar één van de redelijk linkse danwel progressieve varianten niet? Wat is het nou? Verder een interessant artikel waar ik dingen van geleerd heb, maar er worden een handjevol uitspraken behandeld, bij lange na niet allemaal.quote:[..]
Nee hoor, ik laat mij echter niet meeslepen in alle misinformatie en anti-Israëlische propaganda die helaas tegenwoordig de boventoon voert in veel Westerse media. Dat is het resultaat van de ideologische eenheidsworst op veel redacties, waar doorgeslagen intersectionele identiteitspolitiek en anti-Westerse sentimenten volop aanwezig zijn.
Alle zogenaamde 'genocidale' uitspraken van Israëlische politici zijn daar een goed voorbeeld van. Daar heeft men in veel gevallen doelbewust selectief uitspraken uit de context gehaald, waar men alle daadwerkelijke genocidale uitspraken afkomst van de Palestijnse beleidsbepalers wordt in veel gevallen niet eens over bericht.
Zelfs The Atlantic, wat toch zeker geen rechtse of pro-Israëlische outlet is, had al een artikel gewijd vorig jaar over deze vorm van desinformatie: What Did Top Israeli War Officials Really Say About Gaza?.
quote:[..]
Integendeel. Ik gebruik Google Gemini ter onderbouwing van mijn post, dat is iets anders dan het nodig hebben om mijn gedachten te ordenen, dat kan ik namelijk prima, waar mijn vaak zeer uitgebreide posts wel het bewijs van zijn.
Ben je inmiddels al overtuigd dat islam weinig goeds brengt?quote:Op maandag 24 november 2025 23:07 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dus het installeren van Saddam door het Westen hebben ze helemaal aan zichzelf te danken, en het afrekenen met Saddam daarna ook? Hoe vind je zelf dat het gaat met je poging om af te leiden van de Westerse invloed op de problemen in het Midden-Oosten?
[..]
Dus de media is tegelijk ontzettend anti Israël maar één van de redelijk linkse danwel progressieve varianten niet? Wat is het nou? Verder een interessant artikel waar ik dingen van geleerd heb, maar er worden een handjevol uitspraken behandeld, bij lange na niet allemaal.
Daarbovenop: 'hunnie doen het ook' is niet het argument dat je schijnt te denken dat het is. Vrijwel iedereen weet dat hamas inderdaad vergelijkbare uitspraken doet aan de lopende band. Het punt natuurlijk, voor de 99e keer, is dat we hamas niet als bondgenoot zien, er niet mee handelen (in wapens of wat dan ook), ze niet toejuichen als ze zulke uitspraken doen. Ja ik weet dat er mensen zijn die het wel toejuichen maar je kunt moeilijk volhouden dat dat een even significante groep is als bij Israël. Zie alleen het aantal zetels van DENK vs PVV, SGP, FvD, en elementen binnen de CU, BBB, JA21.
[..]Kerel je laat niet eens zien welke prompt je Gemini gaf. Het enige dat die uitgebreide posts van je bewijzen is dat je ontzettend veel woorden nodig hebt om je absurde wereldblik uit te kunnen leggen. En dat is geen wonder, want die hangt aan elkaar van tegenstrijdigheden, belachelijke interpreteringen van bronnen die soms gewoon onzin opzich zijn of soms totaal niet onderbouwen wat je probeert te zeggen, en een vreemde arrogante stelligheid die met de dag potsierlijker wordt. Het enige wat je mee hebt is dat je schrijfvaardigheid van aardig niveau is, wat verhuld hoe intens leeg en ronduit leugenachtig de inhoud is.
Daar heb ik geen hamas voor nodig, hoezo? Wat mij betreft geld dat voor alle religies, maar dat wilt niet zeggen dat elke christen of moslim of jood of etc slecht is.quote:Op maandag 24 november 2025 23:24 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ben je inmiddels al overtuigd dat islam weinig goeds brengt?
Functie bestaat nog steeds hoor. En in het geval van een VPN staat er een melding.quote:Op maandag 24 november 2025 22:40 schreef viagraap het volgende:
[..]
Denk je dat Musk daar aan denkt? Maar goed anyway die functie is alweer weg want op domrechts/MAGA werd het nogal pijnlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |