Die zijn er zeker waaronder ondergetekende, maar de reformatorische achterban van Stoffer denkt er wel degelijk zo over.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou het toch erg jammer hebben gevonden als het na de geboorte van mijn dochter klaar was geweest met de pret, omdat er geen nageslacht meer zou komen.
Is dat echt nog de manier waarop er wordt gedacht? Er zijn toch inmiddels ook heel veel religieuze mensen die wel aan geboorteplanning doen?
Spoken like a true incelquote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Anticonceptie is in de regel niet duur en de kosten zijn slechts zeer zelden de reden waarom mensen het zonder anticonceptie doen.
Als je anticonceptie gaat vergoeden, dan betekent dat dat mensen die geen sex hebben wel mee moeten betalen aan het plezier van mensen die wel sex hebben.
Nee, de reformatorische achterban van Stoffer denkt er ook niet meer zo over. Gezinnen met 6 tot 8 kinderen komen daar ook niet tot nauwelijks meer voor.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die zijn er zeker waaronder ondergetekende, maar de reformatorische achterban van Stoffer denkt er wel degelijk zo over.
Net zoals de VS ook veel tienerzwangerschappen hebben terwijl tieners daar helemaal geen seks hebben?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die zijn er zeker waaronder ondergetekende, maar de reformatorische achterban van Stoffer denkt er wel degelijk zo over.
Op papier dan, want er is wel degelijk een issue met tienerzwangerschappen op reformatorische middelbare scholen.
Als je geen kind wil verwekken, moet je niet neuken.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als je niet zwanger wil worden dan moet je niet neuken.
Er bestaat niet zoiets als een recht op sex.
Weg met gezonde relaties, bedoel je?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als je niet zwanger wil worden dan moet je niet neuken.
Er bestaat niet zoiets als een recht op sex.
Je kunt ook een gezonde relatie hebben zonder sex.quote:
Ja, je vraagt je af hoe het mogelijk is hè met al die vrome mensen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Net zoals de VS ook veel tienerzwangerschappen hebben terwijl tieners daar helemaal geen seks hebben?
Nee, je kunt in mijn opinie geen gezonde langdurige relatie hebben zonder seks.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je kunt ook een gezonde relatie hebben zonder sex.
Of je doet aan non-penetratieve sex.
Ik vraag me wel eens af hoe mensen dat vroeger deden in de tijd dat er nog geen veilige en betrouwbare voorbehoedsmiddelen waren. Hoe zorgden mensen er vroeger voor dat vrouwen niet het ene kind na het andere kregen?
Dat klopt maar de visie op dit soort thema’s is ongewijzigd. Seks binnen het huwelijk, en als je homo bent mag je het wel zijn maar niet doen. Ook zoiets.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de reformatorische achterban van Stoffer denkt er ook niet meer zo over. Gezinnen met 6 tot 8 kinderen komen daar ook niet tot nauwelijks meer voor.
Binnen het huwelijk klopt. Maar niet 'alleen maar om kinderen te krijgen'. Voor enkel alleen seks binnen het huwelijk ben ik ook nog steeds, daar heb ik mij ook aan gehouden en zo voed ik mijn kinderen ook op. Maar dat is totaal wat anders dan niet aan geboorteplanning doen of geen seks hebben als je geen kinderen wil krijgen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt maar de visie op dit soort thema’s is ongewijzigd. Seks binnen het huwelijk, en als je homo bent mag je het wel zijn maar niet doen. Ook zoiets.
Waarom druk maken om andermans levenskeuzes?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet weinig, ook D66 erkende gewoon in de Kamer dat dit zorgwekkend is.
Het gaat niet over het verbieden van abortus het gaat over het voorkomen van ongewenste zwangerschappen. En dat lijkt me een prima zaak.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waarom druk maken om andermans levenskeuzes?
Laat iedereen lekker vrij of ze abortus willen of niet.
Op zich is het een prima zaak om te proberen meer ongewenste zwangerschappen te voorkomen. Maar dat dit zou moeten om het aantal abortussen omlaag te krijgen, is natuurlijk wel subjectief. Want er zijn gewoon mensen voor wie een ongeplande en ongewenste zwangerschap niet zoveel betekent, omdat ze die kunnen afbreken. En dat mag natuurlijk gewoon. Zoals je er zelf heel anders over mag denken.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gaat niet over het verbieden van abortus het gaat over het voorkomen van ongewenste zwangerschappen. En dat lijkt me een prima zaak.
Dat klopt, ik zie daarom ook niks in een verbod. Ondanks dat wij hier er zelf niet voor zouden kiezen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich is het een prima zaak om te proberen meer ongewenste zwangerschappen te voorkomen. Maar dat dit zou moeten om het aantal abortussen omlaag te krijgen, is natuurlijk wel subjectief. Want er zijn gewoon mensen voor wie een ongeplande en ongewenste zwangerschap niet zoveel betekent, omdat ze die kunnen afbreken. En dat mag natuurlijk gewoon. Zoals je er zelf heel anders over mag denken.
Is de prijs van anticonceptie echt een ding? Een condoom kost wat, tussen de 25ct en 2 eur?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Condooms vooral uitdelen aan jongeren. Maak het gebruik ervan nou eens normaal en geen kostenpost.
Alle anticonceptie in het basispakket lijkt mij een heel goed plan. Als de SGP werkelijk minder abortussen wil, zou dat een eerste stap zijn. Maar zij willen het alleen allemaal op hun manier, en daar moeten ook niet-godvrezende mensen zich aan onderwerpen.
Ik zie het probleem niet. Als je er een hoop gezeik mee kan voorkomen, waarom niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Is de prijs van anticonceptie echt een ding? Een condoom kost wat, tussen de 25ct en 2 eur?
Ik zou er ook niet snel voor gekozen hebben. Maar ik vind dat ik niet mijn gevoel daaromtrent mag meegeven aan een ander en al zeker niet dat ik op basis daarvan van een ander mag verwachten dat ze dezelfde keuze zouden maken als ik.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt, ik zie daarom ook niks in een verbod. Ondanks dat wij hier er zelf niet voor zouden kiezen.
quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Anticonceptie is in de regel niet duur en de kosten zijn slechts zeer zelden de reden waarom mensen het zonder anticonceptie doen.
Als je anticonceptie gaat vergoeden, dan betekent dat dat mensen die geen sex hebben wel mee moeten betalen aan het plezier van mensen die wel sex hebben.
Je koopt niet 'een' condoom, maar een pakje condooms. En als je als jongere niet heel veel geld hebt, kan het een keuze zijn tussen condooms of een paar biertjes of een vape of brandstof in je brommer of een nieuwe mascara. Weet ik veel. En dan kun je op je vingers natellen dat het geen condooms worden. Maak ze gratis en normaliseer het gebruik.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Is de prijs van anticonceptie echt een ding? Een condoom kost wat, tussen de 25ct en 2 eur?
We zijn het eens hoor.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou er ook niet snel voor gekozen hebben. Maar ik vind dat ik niet mijn gevoel daaromtrent mag meegeven aan een ander en al zeker niet dat ik op basis daarvan van een ander mag verwachten dat ze dezelfde keuze zouden maken als ik.
I know. Het is een onderwerp dat me aan het hart gaat.quote:
Je maakt er een soort vuilnisbelt van nu. Was meer als in een gordel of riem . Misschien bewust. Klinkt wel treffend vanuit de SGP-hoek.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens dit soort lieden is seks ook vooral om je voort te planten en minder om lol aan te beleven.
En seks buiten het huwelijk of geboorteplanning is sowieso niet toegestaan, dus dan heb je ook geen condooms nodig.
Groeten vanaf de Bible Belt.
Tsjah, los van een klein gedeelte naive tienermeisjes weet iedereen toch wel hoe je dat kunt doen. Het is ook niet alsof condooms een godsvermogen kosten.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gaat niet over het verbieden van abortus het gaat over het voorkomen van ongewenste zwangerschappen. En dat lijkt me een prima zaak.
Sommige condooms worden inderdaad per pakje verkocht, maar er zijn ook condooms die per stuk verkocht worden.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:55 schreef miss_sly het volgende:
Je koopt niet 'een' condoom, maar een pakje condooms.
Voor zover ik weet is het gebruik van condoom al geruime tijd genormaliseerd. Sinds de opkomst van AIDS wordt er behoorlijk veel reclame voor gemaakt.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:55 schreef miss_sly het volgende:
Maak ze gratis en normaliseer het gebruik.
Of je leert jongens dat ze niet neuken zonder condoom. Is ook een optie.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Sommige condooms worden inderdaad per pakje verkocht, maar er zijn ook condooms die per stuk verkocht worden.
[..]
Voor zover ik weet is het gebruik van condoom al geruime tijd genormaliseerd. Sinds de opkomst van AIDS wordt er behoorlijk veel reclame voor gemaakt.
Verder kun je ook de meiden leren dat ze erop moeten staan dat de jongen een condoom gebruikt en dat er anders niet gesext wordt.
Is er gezeik mee om iets te voorkomen?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet. Als je er een hoop gezeik mee kan voorkomen, waarom niet.
Zelfde verhaal met maandverband, tampons en dat soort dingen, maak die troep gewoon gratis.
Ze heeft wel gelijk.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zou de mening van Sandra relevant zijn voor dit topic?
Als ik zo brutaal mag zijn om het te vragen, waar komt die emotionele betrokkenheid vandaan?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:58 schreef miss_sly het volgende:
I know. Het is een onderwerp dat me aan het hart gaat.
Als je kijkt naar wat er afgelopen weekend door Amsterdam slenterde dan kon je ook al zien dat het hoofdzakelijk de zelfkant van de samenleving is.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:28 schreef Perrin het volgende:
Laagopgeleiden stemmen massaal op Wilders. Niet verrassend.
Die stemwijzers zijn nu eenmaal niet ontworpen om je te helpen om wijzer te stemmen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:34 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat de vraag opwerpt of die stemwijzers nou een vloek of een zegen zijn.
Het gros is toch te lui om programma’s door te lezen, debatten te kijken of zich überhaupt ergens in te verdiepen. Dus dan maar Geert want “die zegt het tenminste!!!1”. Aldus RiaUitHelmond op Twitter.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Die stemwijzers zijn nu eenmaal niet ontworpen om je te helpen om wijzer te stemmen.
Ja de vraag of Nederland er daadwerkelijk beter van wordt van een stem op Wilders is veel te complex. Ook al zijn ze misschien niet verstandelijk beperkt, veel verstandigs hoor je ze zelden zeggen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gros is toch te lui om programma’s door te lezen, debatten te kijken of zich überhaupt ergens in te verdiepen. Dus dan maar Geert want “die zegt het tenminste!!!1”. Aldus RiaUitHelmond op Twitter.
Aseksuele mensen kunnen prima een langdurige relatie hebben hoor.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, je kunt in mijn opinie geen gezonde langdurige relatie hebben zonder seks.
En dat gebeurde dus niet, vrouwen waren veel meer zwanger, alleen gingen de meeste kinderen toch voor hun 2e dood. Ik heb in mijn stamboom mensen die wel 7 vroeggestorven kinderen hebben en dan nog 5 kinderen die wel gewoon oud zijn geworden.
Ok, vast, niet aan gedacht. Ik geloof in elk geval niet dat het voor de meerderheid is weggelegd.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:45 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Aseksuele mensen kunnen prima een langdurige relatie hebben hoor.
Daar geef ik je gelijk in.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ok, vast, niet aan gedacht. Ik geloof in elk geval niet dat het voor de meerderheid is weggelegd.
Nou zeg nu doe je net alsof een vrouw zelf de baas is over haar baarmoederquote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, voor als het voor een vrouw niet meer gezond is om meer kinderen te krijgen? Of is dat gewoon risico van het vak? Of vrouwen met endometriose waarvoor helaas nog weinig andere opties lijken te zijn dan anticonceptie? Jammerdebammer, pijn lijden is gezond?
Via @nos liveblogquote:CU wil dienstplicht ook inzetten voor zorg, politie en onderwijs
De ChristenUnie wil niet alleen de dienstplicht herinvoeren om het leger te voorzien van nieuwe rekruten, maar ook inzetten voor bijvoorbeeld de zorg, de politie en het onderwijs. Na de verkiezingen wil CU-leider Mirjam Bikker dit voor elkaar krijgen met partijen als CDA en JA21, die ook voorstander zijn van een vorm van dienstplicht.
Bikker heeft nog niet paraat hoeveel dienstplichtige jongeren wat haar betreft naar het leger gaan, hoeveel gaan werken in andere sectoren en welk werk ze dan precies gaan doen. Dat wil ze nog uitdenken met Defensie en de betreffende sectoren.
"Het moet normaal worden dat je een poosje van je leven dient in deze samenleving", zei Bikker vanmiddag tijdens een bezoek in Delft.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:25 schreef Hanca het volgende:
Interessante verschillen tussen man/vrouw, jong/oud
https://eenvandaag.avrotr(...)lende-groepen-161649
Voorstel: alleen 55+ vrouwen gaan dit keer stemmen.
Allerlei ongemotiveerd en onkundig tuig bezighoudenquote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:57 schreef Cyan9 het volgende:
Ah, de terugkeer van het onderwerp de sociale dienstplicht. Ik weet nog goed dat mijn oud-collega's in de verpleeghuiszorg daar niet echt over te spreken waren.
Een aantal zaken. Het onrechtvaardige hoe het voorkomen van een zwangerschap een vrouwentaak blijft in veel gevallen. Hoe een vrouw dan maar met een ongeplande/ongewenste zwangerschap moet zien te dealen. Hoe er dus mannen zijn als Stoffer, die geen idee hebben hoe het is om zwanger te zijn, maar die wel vinden dat een vrouw desnoods maar die negen maanden zwangerschap uit moet zitten om dat kind op de wereld te zetten en af te staan.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als ik zo brutaal mag zijn om het te vragen, waar komt die emotionele betrokkenheid vandaan?
Mijn vrouw heeft in de gehandicaptenzorg wel een aantal leuke hulpen gehad aan dergelijke projecten.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:57 schreef Cyan9 het volgende:
Ah, de terugkeer van het onderwerp de sociale dienstplicht. Ik weet nog goed dat mijn oud-collega's in de verpleeghuiszorg daar niet echt over te spreken waren.
Ik denk dat het twee kanten heeft. Denkend in mogelijkheden zou je het ook kunnen zien als een manier om jongeren enthousiast te krijgen voor een studie/beroep in de zorg. Maar het heeft wel heel veel haken en ogen. Vooral wat betreft de werkzaamheden.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Allerlei ongemotiveerd en onkundig tuig bezighouden
Ik denk dat het heel erg afhangt van de werkzaamheden en doelgroepen. Ik sta er niet meer zo zwart-wit in sinds ik van baan gewisseld ben.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft in de gehandicaptenzorg wel een aantal leuke hulpen gehad aan dergelijke projecten.
Ik wist al wat ik ga stemmen en diverse stemwijzers bevestigden dat.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gros is toch te lui om programma’s door te lezen, debatten te kijken of zich überhaupt ergens in te verdiepen. Dus dan maar Geert want “die zegt het tenminste!!!1”. Aldus RiaUitHelmond op Twitter.
ik heb helemaal geen stemwijzer gedaan en zal dat ook niet/nooit doen. Voor mij is het duidelijk van wat ik de afgelopen jaren heb gezien waar ik niet op zou stemmen en dat zijn Wilders, Ja21 BBB en VVD.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik wist al wat ik ga stemmen en diverse stemwijzers bevestigden dat.
Lijkt me niet verstandig om ongemotiveerde dienstplichtigen in te zetten in de zorg waar ze in aanraking komen met kwetsbare mensen...quote:
De flow van Jetten bekijkende zou D66 nog wel eens de grootste kunnen worden minus PVVquote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:31 schreef Elzaas het volgende:
[..]
ik heb helemaal geen stemwijzer gedaan en zal dat ook niet/nooit doen. Voor mij is het duidelijk van wat ik de afgelopen jaren heb gezien waar ik niet op zou stemmen en dat zijn Wilders, Ja21 BBB en VVD.
VVD heb ik jaren op gestemd. Daar ben ik nu ook klaar mee. Ik zou het liefste op Jetten stemmen op dit moment maar dat ga ik niet doen. ik kies wat ik al eerder heb gemeld voor de grootste linkse partij. Dat zou een blok moeten zijn tegen de PVV en dus hopen dat die groter wordt dan de PVV. Want die moeten er gewoon uitgepleurd worden om te voorkomen dat we weer jaren wanbeleid gaan krijgen.
[ afbeelding ]
Iemand die wel tijd heeft voor die wandeling met één van de 10 rolstoelers op de groep, dat is best wat waard. En ik weet dat mijn zwager wel zo iemand heeft gehad in de ouderenzorg en die had wel tijd voor een spelletje oid.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:05 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel erg afhangt van de werkzaamheden en doelgroepen. Ik sta er niet meer zo zwart-wit in sinds ik van baan gewisseld ben.
Dit is net zo iets als die verplichte tegenprestatie voor de bijstand die sommige gemeentes eisen. Klinkt op papier allemaal leuk maar het trekt alleen maar ongemotiveerd volk waar geen land mee te bezeilen valt.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Allerlei ongemotiveerd en onkundig tuig bezighouden
quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Caroline om 21.25 bij Nieuwsuur. Benieuwd of ze beter voorbereid is dan DJ Jopie gisteren.
quote:Er is een kantelpunt bereikt, het draagvlak is afgebrokkeld’
Volkswoede in Uithoorn om de plotselinge komst van twéé azc’s op amper twee kilometer van elkaar
Dit is gewoon te veel
Uithoorn- De komst van twee asielzoekerscentra zet Uithoorn al dagenlang op scherp.
Binnen een straal van twee kilometer komen, als de plannen doorgaan, twee opvanglocaties.
Grimmige protesten en een vlaggenactie maakten al duidelijk hoe hoog de spanningen zijn opgelopen.
Hoe nu verder? „
Ik snap heel goed dat bewoners het te veel vinden.”
Twee azc's op nog geen twee kilometer afstand
Volgens haar ondervinden de bewoners van Amstelveen weinig gevolgen van deze locatie. ,,Want het ligt ver bij iedereen vandaan", zegt ze. ,,De dichtstbijzijnde woonwijk ligt kilometers verderop.
Daar merkt niemand er iets van, maar bij ons wel.
Wij krijgen twee azc's op nog geen twee kilometer afstand van elkaar. Ik snap heel goed dat bewoners dat te veel vinden."
Bij de gemeente zijn ze ook op de hoogte van de onrust. ,,
De demonstratie van dinsdag liet zien hoe hoog de emoties inmiddels zijn opgelopen. Dat mag, maar bedreiging, geweld of het verstoren van het democratisch proces accepteren we niet", reageert een woordvoerder van gemeente Uithoorn.
NRC heeft een artikel gewijd aan de verschillen; er zijn meerdere partijen die hier en daar verschillen hebben. En niet alle plannen worden meegenomen door CPB. Als het minder dan 200 miljoen oplevert of kost dan nemen ze dat niet mee.quote:Niet alleen JA21 liet het CPB andere cijfers doorrekenen dan die uit de verkiezingsprogramma’s
https://www.nrc.nl/nieuws(...)sprogrammas-a4909565quote:Onder de streep: de verschillen tussen de verkiezingsbeloften en de doorrekeningen zijn in sommige gevallen substantieel. Soms door een bewust keuze van een partij, om de pijn van het voorgestelde beleid wat weg te moffelen. Soms als gevolg van de modellenwerkelijkheid van het CPB versus de politieke idealen van een partij. Voor de kiezer wordt het er misschien niet duidelijker op.
Dat herinvoeren van de dienstplicht, in welke vorm dan ook, doet het altijd vrij goed omdat de mensen die daarover beslissen het zelf niet meer zullen hoeven te doen en de mensen die het aangaat nog geen stemrecht hebben. Hoe anders zou het zijn als we zouden zeggen dat elke veertigjarige voortaan elke zaterdag weleens zijn handjes uit de mouwen zou mogen steken voor 's lands belang?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Toch fijn dat Bikker voor de herinvoering van slavernij is.
We snappen dat bewoners het vervelend vinden, maar daar doen we helemaal niks mee. Het is wel vervelend dat iemand anders de klappen/overlast mag opvangen hoor.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:32 schreef michaelmoore het volgende:
leuk he , zo vlak voor de verkiezingen
[..]
als er maar geen dochters verkracht wordenquote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
We snappen dat bewoners het vervelend vinden, maar daar doen we helemaal niks mee. Het is wel vervelend dat iemand anders de klappen/overlast mag opvangen hoor.
Is dit nu alvast een voorzetje op Timmermans zijn honderden azcs overal?
Het hele idee ook dat iemand maar even mag beslissen wat jij met leven/vrije tijd/werk gaat doen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:35 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat herinvoeren van de dienstplicht, in welke vorm dan ook, doet het altijd vrij goed omdat de mensen die daarover beslissen het zelf niet meer zullen hoeven te doen en de mensen die het aangaat nog geen stemrecht hebben. Hoe anders zou het zijn als we zouden zeggen dat elke veertigjarige voortaan elke zaterdag weleens zijn handjes uit de mouwen zou mogen steken voor 's lands belang?
https://www.telegraaf.nl/(...)meisje/97380897.htmlquote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als er maar geen dochters verkracht worden
Yep. En dit is niet voor het eerst. Eigenlijk gebeurt het gewoon vaker dan je denkt. Ze moeten toch iets leuks laten berekenen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
En in verlengde over CPB-berekeningen;
[..]
NRC heeft een artikel gewijd aan de verschillen; er zijn meerdere partijen die hier en daar verschillen hebben. En niet alle plannen worden meegenomen door CPB. Als het minder dan 200 miljoen oplevert of kost dan nemen ze dat niet mee.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)sprogrammas-a4909565
Ik vraag me af hoe de ChristenUnie dienstplichtigen wil inzetten bij de politie. Voor politiewerk heb je gewoon een serieuze opleiding nodig. Als je jongens en meiden die net van de middelbare school komen wil inzetten als dienstplichtige bij de politie, dan zal je ze dus echt alleen heel eenvoudige taken kunnen geven, zoals parkeerbonnen uitschrijven of op het bureau broodjes smeren voor arrestanten.quote:CU wil dienstplicht ook inzetten voor zorg, politie en onderwijs
Er is altijd wat afwijking, omdat je bij het CPB nou eenmaal uit bepaalde opties kunt kiezen. Dus niet alles uit een programma kan er in. Maar wat JA21 deed is echt wel een stuk erger dan dat van de rest.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Yep. En dit is niet voor het eerst. Eigenlijk gebeurt het gewoon vaker dan je denkt. Ze moeten toch iets leuks laten berekenen.![]()
[ X ]
Dat is in de zorg trouwens niet anders. Een gedemotiveerde puber aan je bed doet daar meer kwaad dan goed.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe de ChristenUnie dienstplichtigen wil inzetten bij de politie. Voor politiewerk heb je gewoon een serieuze opleiding nodig. Als je jongens en meiden die net van de middelbare school komen wil inzetten als dienstplichtige bij de politie, dan zal je ze dus echt alleen heel eenvoudige taken kunnen geven, zoals parkeerbonnen uitschrijven of op het bureau broodjes smeren voor arrestanten.
Of gewoon meelopen, zonder specifieke taken? En dan niet op de gevaarlijke momenten, natuurlijk. Nogmaals: zo'n dienstplichtige moet je niet als vervanger van personeel zien, maar als extra.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe de ChristenUnie dienstplichtigen wil inzetten bij de politie. Voor politiewerk heb je gewoon een serieuze opleiding nodig. Als je jongens en meiden die net van de middelbare school komen wil inzetten als dienstplichtige bij de politie, dan zal je ze dus echt alleen heel eenvoudige taken kunnen geven, zoals parkeerbonnen uitschrijven of op het bureau broodjes smeren voor arrestanten.
Dank denk ik: dat kost, belast en stoort dat meer dan het oplevert. Het lijkt me niet dat de 'maatschappelijke dienstplicht' (of hoe je het ook wil noemen) een soort snuffelstage moet zijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of gewoon meelopen, zonder specifieke taken? En dan niet op de gevaarlijke momenten, natuurlijk. Nogmaals: zo'n dienstplichtige moet je niet als vervanger van personeel zien, maar als extra.
https://www.mdtzorg.nl/quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat is in de zorg trouwens niet anders. Een gedemotiveerde puber aan je bed doet daar meer kwaad dan goed.
Je stemt ook op de punten van een partij. En die doorrekeningen is sws niet gebaseerd op het partijprogramma. Daar is het allemaal veel te wollig voor.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is altijd wat afwijking, omdat je bij het CPB nou eenmaal uit bepaalde opties kunt kiezen. Dus niet alles uit een programma kan er in. Maar wat JA21 deed is echt wel een stuk erger dan dat van de rest.
Clownsneussocialisme.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:28 schreef Perrin het volgende:
En als ik dat artikel zo lees lijken de verschillen bij JA21 toch echt veel groter dan bij de rest. Iets van verschillen als je plannen om gaat zetten in beleid heb je toch altijd. En in een coalitieland al helemaal.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Je stemt ook op de punten van een partij. En die doorrekeningen is sws niet gebaseerd op het partijprogramma. Daar is het allemaal veel te wollig voor.
Het is aan de partijen zelf om hun verkiezingsbeloften om te zetten in concrete beleidsmaatregelen. En dat in een coalitie.
Maar ik vind wel dat het globaal moet kloppen. En niet een compleet ander verhaal moet zijn.
Hoogopgeleiden leven in een bubbel. Niet verrassend.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:28 schreef Perrin het volgende:
Iedereen leeft in een bubbel mijn beste.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoogopgeleiden leven in een bubbel. Niet verrassend.
Veertig uur of meer? Jeetjemina. Hoe lang moet die matschappelijke dienstplicht dan duren? Ik denk dan, als het niet gaat om personeelstekort oplossen maar inderdaad alleen om jongelui voor dat vak te interesseren (waar ik in het geheel niet op tegen ben), dan hoeft dat niet langer dan een week te duren.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
https://www.mdtzorg.nl/
Maatschappelijke diensttijd: Na je training ga je 40 uur (of meer) vrijwilligerswerk doen in de zorg. Dat kan in een instelling, bij mensen thuis of een organisatie welke je zelf kiest.
Voorbeelden van activiteiten:
Samen wandelen, boodschappen doen of koken
Hulp bij lichte huishoudelijke taken
Zorgen voor gezelligheid & aandacht
Het is nu ook een soort snuffelstage. Doel is ook niet dat de dienstplichtigen het personeelstekort oplossen, maar dat er genoeg blijven hangen om het personeelstekort op te lossen. Meer mensen in aanraking laten komen met zorg, politie, onderwijs of leger.
Dat is lijkt mij vooral weer even lekker iets uit de onderbuik laten opborrelen en kijken hoe dat landt - wat moslims - en geloof mij maar, als dat met een minuut of tien ter sprake komt in Nieuwsuur (ik hoop het), wordt die keutel direct weer ingetrokken. Het is inderdaad volkomen van de ratten bezeken.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:10 schreef Hanca het volgende:
BBB wil bidden op straat verbieden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-op-straat-verbieden
Stel, je koopt als gelovige een broodje of patatje, je bent gewend te bidden voor het eten, wordt je dan opgepakt? Wie doe je kwaad als je bidt op straat?
Ik ken ook vrijwilligers hier die mensen een kop koffie aanbieden, met hen een gesprek aan gaan als ze dat willen en als ze daar om vragen met hen bidden (daar is echt vraag naar). Dat gebeurt op straat, zelfs tegenover het politiebureau bij het gemeentehuis. De gemeente weet er van. Maar BBB wil dat strafbaar maken? Wat is dit voor idioot voorstel tegen de rechten van de mens in?
De "intelligentsia" die het beter weten.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoogopgeleiden leven in een bubbel. Niet verrassend.
Iedereen moet bloeden bij de VVD.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:17 schreef -XOR- het volgende:
VVD probeert trouwens toch weer de langstudeerboete erin te fietsen. Lekker betrouwbare partij.
iedereen moet bloeden, want we moeten 5% gaan investeren in 'defensie', want het grote rode gevaar uit het oosten!! dat gevaar dat niet eens in staat is om een landje als oekraïne omver te werpenquote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Iedereen moet bloeden bij de VVD.
Ik kan me nog wel tijden herinneren dat Etto niet bij iedere post volledig loos gingquote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Iedereen leeft in een bubbel mijn beste.
Geen idee wat het uiteindelijke idee is, daar verschillen de partijen van mening over. Het leeft ook al een tijdje: https://advalvas.vu.nl/st(...)elijke-dienstplicht/quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:11 schreef JAM het volgende:
[..]
Veertig uur of meer? Jeetjemina. Hoe lang moet die matschappelijke dienstplicht dan duren? Ik denk dan, als het niet gaat om personeelstekort oplossen maar inderdaad alleen om jongelui voor dat vak te interesseren (waar ik in het geheel niet op tegen ben), dan hoeft dat niet langer dan een week te duren.
Behalve de hardwerkende Nederlander natuurlijkquote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Iedereen moet bloeden bij de VVD.
Wel grappig dat uitgerekend GL-PvdA een vrouwenpartij isquote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:25 schreef Hanca het volgende:
Interessante verschillen tussen man/vrouw, jong/oud
https://eenvandaag.avrotr(...)lende-groepen-161649
Voorstel: alleen 55+ vrouwen gaan dit keer stemmen.
Goed, dan zeg ik: dat wachten we even af. Ik ben er groot voorstander van als kinderen in de laatste jaren van hun middelbare school meer de gelegenheid zouden kijrgen om kennis te maken met wat voor een beroepen er eigenlijk bestaan in de wereld, aangezien (uit mijn ervaring dan) een hoop kinderen maar wat gaan studeren zonder dat ze nu eigenlijk weten wat voor een toekomst ze daarmee tegemoed gaan. Ik denk dat dat ook behoorlijk zal schelen in het aantal studenten dat in het eerste jaar van hun opleiding uitvalt, omdat ze toch iets anders willen - dat is een vrij grote groep.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen idee wat het uiteindelijke idee is, daar verschillen de partijen van mening over. Het leeft ook al een tijdje: https://advalvas.vu.nl/st(...)elijke-dienstplicht/
Ooit was het idee 80 uur in een half jaar, zo herinner ik me. Nu is het dus 40 uur vrijwillig. CU spreekt in haar programma over 'een periode' en alleen bij defensie over een 'dienjaar', maar daar bedoelen ze het huidige bestaande programma mee volgens mij.
Over tien jaar heeft die hardwerkende Nederlander twee banen of geen enkele. Het kan alle kanten op met de droomvlucht van de VVD.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Behalve de hardwerkende Nederlander natuurlijk
Ik had het al eerder gezegd, maar ik doe het nog maar eens: het VVD-programma resulteert in een lager opgeleide bevolking en toenname van armoede tegenover meer gewerkte uren. Als Dilan roept dat ze voor hardwerkende Nederlanders is, dan bedoelt ze niet dat ze hun leven beter wil maken, dan bedoelt ze dat ze harder moeten werken, hun bek houden en lekker poetsen voor het grootkapitaal; en anders trekken we wel weer een bus arbeidsmigranten open.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
logisch tocH?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wel grappig dat uitgerekend GL-PvdA een vrouwenpartij is![]()
En dat dus maar de helft van de PVV stemmers 55+ is.
Zoals Ewout Genemans maar dan zonder camera. Ik weet niet of dat veel toevoegtquote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of gewoon meelopen, zonder specifieke taken? En dan niet op de gevaarlijke momenten, natuurlijk. Nogmaals: zo'n dienstplichtige moet je niet als vervanger van personeel zien, maar als extra.
Wel een zeer goed gekozen frame van de VVD jaren geleden.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat is inderdaad grappig, omdat ze bij GroenLinks-PvdA niet weten wat een vrouw is.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Wel grappig dat uitgerekend GL-PvdA een vrouwenpartij is![]()
Er zijn voor de volkomen scheve welvaartsverdeling in de wereld, die ook steeds sneller toeneemt, helaas geen betere knechten te vinden dan zij die er elk jaar (nog) nét een beetje op vooruit gaan of op hetzelfde welvaartsniveau een beetje door kunnen modderen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wel een zeer goed gekozen frame van de VVD jaren geleden.
Ik ken een behoorlijk aantal mensen die helemaal “aan” gaan op deze frame en zich laten voorstaan op hun werk en hun hoge belastingplicht, uiteraard kotsend op al die luie uitvreters aan de onderkant.
Terwijl volgens mij bijna iedereen onderschat hoe ver (of beter gezegd hoe dichtbij) ze zelf verwijderd zijn van een uitkering en / of armoede.
Een ziekte of ongeval kan in enkele maanden je hele vermeende hardwerkende bestaan teniet doen, ook mede door de terugtredende overheid die de vangnetten 30 jaar lang heeft versoberd en uitgekleed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |