Je maakt er een soort vuilnisbelt van nu. Was meer als in een gordel of riem . Misschien bewust. Klinkt wel treffend vanuit de SGP-hoek.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens dit soort lieden is seks ook vooral om je voort te planten en minder om lol aan te beleven.
En seks buiten het huwelijk of geboorteplanning is sowieso niet toegestaan, dus dan heb je ook geen condooms nodig.
Groeten vanaf de Bible Belt.
Tsjah, los van een klein gedeelte naive tienermeisjes weet iedereen toch wel hoe je dat kunt doen. Het is ook niet alsof condooms een godsvermogen kosten.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gaat niet over het verbieden van abortus het gaat over het voorkomen van ongewenste zwangerschappen. En dat lijkt me een prima zaak.
Sommige condooms worden inderdaad per pakje verkocht, maar er zijn ook condooms die per stuk verkocht worden.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:55 schreef miss_sly het volgende:
Je koopt niet 'een' condoom, maar een pakje condooms.
Voor zover ik weet is het gebruik van condoom al geruime tijd genormaliseerd. Sinds de opkomst van AIDS wordt er behoorlijk veel reclame voor gemaakt.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:55 schreef miss_sly het volgende:
Maak ze gratis en normaliseer het gebruik.
Of je leert jongens dat ze niet neuken zonder condoom. Is ook een optie.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Sommige condooms worden inderdaad per pakje verkocht, maar er zijn ook condooms die per stuk verkocht worden.
[..]
Voor zover ik weet is het gebruik van condoom al geruime tijd genormaliseerd. Sinds de opkomst van AIDS wordt er behoorlijk veel reclame voor gemaakt.
Verder kun je ook de meiden leren dat ze erop moeten staan dat de jongen een condoom gebruikt en dat er anders niet gesext wordt.
Is er gezeik mee om iets te voorkomen?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet. Als je er een hoop gezeik mee kan voorkomen, waarom niet.
Zelfde verhaal met maandverband, tampons en dat soort dingen, maak die troep gewoon gratis.
Ze heeft wel gelijk.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zou de mening van Sandra relevant zijn voor dit topic?
Als ik zo brutaal mag zijn om het te vragen, waar komt die emotionele betrokkenheid vandaan?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:58 schreef miss_sly het volgende:
I know. Het is een onderwerp dat me aan het hart gaat.
Als je kijkt naar wat er afgelopen weekend door Amsterdam slenterde dan kon je ook al zien dat het hoofdzakelijk de zelfkant van de samenleving is.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:28 schreef Perrin het volgende:
Laagopgeleiden stemmen massaal op Wilders. Niet verrassend.
Die stemwijzers zijn nu eenmaal niet ontworpen om je te helpen om wijzer te stemmen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:34 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat de vraag opwerpt of die stemwijzers nou een vloek of een zegen zijn.
Het gros is toch te lui om programma’s door te lezen, debatten te kijken of zich überhaupt ergens in te verdiepen. Dus dan maar Geert want “die zegt het tenminste!!!1”. Aldus RiaUitHelmond op Twitter.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Die stemwijzers zijn nu eenmaal niet ontworpen om je te helpen om wijzer te stemmen.
Ja de vraag of Nederland er daadwerkelijk beter van wordt van een stem op Wilders is veel te complex. Ook al zijn ze misschien niet verstandelijk beperkt, veel verstandigs hoor je ze zelden zeggen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gros is toch te lui om programma’s door te lezen, debatten te kijken of zich überhaupt ergens in te verdiepen. Dus dan maar Geert want “die zegt het tenminste!!!1”. Aldus RiaUitHelmond op Twitter.
Aseksuele mensen kunnen prima een langdurige relatie hebben hoor.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, je kunt in mijn opinie geen gezonde langdurige relatie hebben zonder seks.
En dat gebeurde dus niet, vrouwen waren veel meer zwanger, alleen gingen de meeste kinderen toch voor hun 2e dood. Ik heb in mijn stamboom mensen die wel 7 vroeggestorven kinderen hebben en dan nog 5 kinderen die wel gewoon oud zijn geworden.
Ok, vast, niet aan gedacht. Ik geloof in elk geval niet dat het voor de meerderheid is weggelegd.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:45 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Aseksuele mensen kunnen prima een langdurige relatie hebben hoor.
Daar geef ik je gelijk in.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ok, vast, niet aan gedacht. Ik geloof in elk geval niet dat het voor de meerderheid is weggelegd.
Nou zeg nu doe je net alsof een vrouw zelf de baas is over haar baarmoederquote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, voor als het voor een vrouw niet meer gezond is om meer kinderen te krijgen? Of is dat gewoon risico van het vak? Of vrouwen met endometriose waarvoor helaas nog weinig andere opties lijken te zijn dan anticonceptie? Jammerdebammer, pijn lijden is gezond?
Via @nos liveblogquote:CU wil dienstplicht ook inzetten voor zorg, politie en onderwijs
De ChristenUnie wil niet alleen de dienstplicht herinvoeren om het leger te voorzien van nieuwe rekruten, maar ook inzetten voor bijvoorbeeld de zorg, de politie en het onderwijs. Na de verkiezingen wil CU-leider Mirjam Bikker dit voor elkaar krijgen met partijen als CDA en JA21, die ook voorstander zijn van een vorm van dienstplicht.
Bikker heeft nog niet paraat hoeveel dienstplichtige jongeren wat haar betreft naar het leger gaan, hoeveel gaan werken in andere sectoren en welk werk ze dan precies gaan doen. Dat wil ze nog uitdenken met Defensie en de betreffende sectoren.
"Het moet normaal worden dat je een poosje van je leven dient in deze samenleving", zei Bikker vanmiddag tijdens een bezoek in Delft.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:25 schreef Hanca het volgende:
Interessante verschillen tussen man/vrouw, jong/oud
https://eenvandaag.avrotr(...)lende-groepen-161649
Voorstel: alleen 55+ vrouwen gaan dit keer stemmen.
Allerlei ongemotiveerd en onkundig tuig bezighoudenquote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:57 schreef Cyan9 het volgende:
Ah, de terugkeer van het onderwerp de sociale dienstplicht. Ik weet nog goed dat mijn oud-collega's in de verpleeghuiszorg daar niet echt over te spreken waren.
Een aantal zaken. Het onrechtvaardige hoe het voorkomen van een zwangerschap een vrouwentaak blijft in veel gevallen. Hoe een vrouw dan maar met een ongeplande/ongewenste zwangerschap moet zien te dealen. Hoe er dus mannen zijn als Stoffer, die geen idee hebben hoe het is om zwanger te zijn, maar die wel vinden dat een vrouw desnoods maar die negen maanden zwangerschap uit moet zitten om dat kind op de wereld te zetten en af te staan.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als ik zo brutaal mag zijn om het te vragen, waar komt die emotionele betrokkenheid vandaan?
Mijn vrouw heeft in de gehandicaptenzorg wel een aantal leuke hulpen gehad aan dergelijke projecten.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:57 schreef Cyan9 het volgende:
Ah, de terugkeer van het onderwerp de sociale dienstplicht. Ik weet nog goed dat mijn oud-collega's in de verpleeghuiszorg daar niet echt over te spreken waren.
Ik denk dat het twee kanten heeft. Denkend in mogelijkheden zou je het ook kunnen zien als een manier om jongeren enthousiast te krijgen voor een studie/beroep in de zorg. Maar het heeft wel heel veel haken en ogen. Vooral wat betreft de werkzaamheden.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Allerlei ongemotiveerd en onkundig tuig bezighouden
Ik denk dat het heel erg afhangt van de werkzaamheden en doelgroepen. Ik sta er niet meer zo zwart-wit in sinds ik van baan gewisseld ben.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft in de gehandicaptenzorg wel een aantal leuke hulpen gehad aan dergelijke projecten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |