Nee, echt niet. De tijd staat ook echt bij de SGP niet stil.quote:
Die zijn er zeker waaronder ondergetekende, maar de reformatorische achterban van Stoffer denkt er wel degelijk zo over.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou het toch erg jammer hebben gevonden als het na de geboorte van mijn dochter klaar was geweest met de pret, omdat er geen nageslacht meer zou komen.
Is dat echt nog de manier waarop er wordt gedacht? Er zijn toch inmiddels ook heel veel religieuze mensen die wel aan geboorteplanning doen?
Spoken like a true incelquote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Anticonceptie is in de regel niet duur en de kosten zijn slechts zeer zelden de reden waarom mensen het zonder anticonceptie doen.
Als je anticonceptie gaat vergoeden, dan betekent dat dat mensen die geen sex hebben wel mee moeten betalen aan het plezier van mensen die wel sex hebben.
Nee, de reformatorische achterban van Stoffer denkt er ook niet meer zo over. Gezinnen met 6 tot 8 kinderen komen daar ook niet tot nauwelijks meer voor.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die zijn er zeker waaronder ondergetekende, maar de reformatorische achterban van Stoffer denkt er wel degelijk zo over.
Net zoals de VS ook veel tienerzwangerschappen hebben terwijl tieners daar helemaal geen seks hebben?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die zijn er zeker waaronder ondergetekende, maar de reformatorische achterban van Stoffer denkt er wel degelijk zo over.
Op papier dan, want er is wel degelijk een issue met tienerzwangerschappen op reformatorische middelbare scholen.
Als je geen kind wil verwekken, moet je niet neuken.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als je niet zwanger wil worden dan moet je niet neuken.
Er bestaat niet zoiets als een recht op sex.
Weg met gezonde relaties, bedoel je?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als je niet zwanger wil worden dan moet je niet neuken.
Er bestaat niet zoiets als een recht op sex.
Je kunt ook een gezonde relatie hebben zonder sex.quote:
Ja, je vraagt je af hoe het mogelijk is hè met al die vrome mensen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Net zoals de VS ook veel tienerzwangerschappen hebben terwijl tieners daar helemaal geen seks hebben?
Nee, je kunt in mijn opinie geen gezonde langdurige relatie hebben zonder seks.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je kunt ook een gezonde relatie hebben zonder sex.
Of je doet aan non-penetratieve sex.
Ik vraag me wel eens af hoe mensen dat vroeger deden in de tijd dat er nog geen veilige en betrouwbare voorbehoedsmiddelen waren. Hoe zorgden mensen er vroeger voor dat vrouwen niet het ene kind na het andere kregen?
Dat klopt maar de visie op dit soort thema’s is ongewijzigd. Seks binnen het huwelijk, en als je homo bent mag je het wel zijn maar niet doen. Ook zoiets.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de reformatorische achterban van Stoffer denkt er ook niet meer zo over. Gezinnen met 6 tot 8 kinderen komen daar ook niet tot nauwelijks meer voor.
Binnen het huwelijk klopt. Maar niet 'alleen maar om kinderen te krijgen'. Voor enkel alleen seks binnen het huwelijk ben ik ook nog steeds, daar heb ik mij ook aan gehouden en zo voed ik mijn kinderen ook op. Maar dat is totaal wat anders dan niet aan geboorteplanning doen of geen seks hebben als je geen kinderen wil krijgen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt maar de visie op dit soort thema’s is ongewijzigd. Seks binnen het huwelijk, en als je homo bent mag je het wel zijn maar niet doen. Ook zoiets.
Waarom druk maken om andermans levenskeuzes?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet weinig, ook D66 erkende gewoon in de Kamer dat dit zorgwekkend is.
Het gaat niet over het verbieden van abortus het gaat over het voorkomen van ongewenste zwangerschappen. En dat lijkt me een prima zaak.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waarom druk maken om andermans levenskeuzes?
Laat iedereen lekker vrij of ze abortus willen of niet.
Op zich is het een prima zaak om te proberen meer ongewenste zwangerschappen te voorkomen. Maar dat dit zou moeten om het aantal abortussen omlaag te krijgen, is natuurlijk wel subjectief. Want er zijn gewoon mensen voor wie een ongeplande en ongewenste zwangerschap niet zoveel betekent, omdat ze die kunnen afbreken. En dat mag natuurlijk gewoon. Zoals je er zelf heel anders over mag denken.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gaat niet over het verbieden van abortus het gaat over het voorkomen van ongewenste zwangerschappen. En dat lijkt me een prima zaak.
Dat klopt, ik zie daarom ook niks in een verbod. Ondanks dat wij hier er zelf niet voor zouden kiezen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich is het een prima zaak om te proberen meer ongewenste zwangerschappen te voorkomen. Maar dat dit zou moeten om het aantal abortussen omlaag te krijgen, is natuurlijk wel subjectief. Want er zijn gewoon mensen voor wie een ongeplande en ongewenste zwangerschap niet zoveel betekent, omdat ze die kunnen afbreken. En dat mag natuurlijk gewoon. Zoals je er zelf heel anders over mag denken.
Is de prijs van anticonceptie echt een ding? Een condoom kost wat, tussen de 25ct en 2 eur?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Condooms vooral uitdelen aan jongeren. Maak het gebruik ervan nou eens normaal en geen kostenpost.
Alle anticonceptie in het basispakket lijkt mij een heel goed plan. Als de SGP werkelijk minder abortussen wil, zou dat een eerste stap zijn. Maar zij willen het alleen allemaal op hun manier, en daar moeten ook niet-godvrezende mensen zich aan onderwerpen.
Ik zie het probleem niet. Als je er een hoop gezeik mee kan voorkomen, waarom niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Is de prijs van anticonceptie echt een ding? Een condoom kost wat, tussen de 25ct en 2 eur?
Ik zou er ook niet snel voor gekozen hebben. Maar ik vind dat ik niet mijn gevoel daaromtrent mag meegeven aan een ander en al zeker niet dat ik op basis daarvan van een ander mag verwachten dat ze dezelfde keuze zouden maken als ik.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt, ik zie daarom ook niks in een verbod. Ondanks dat wij hier er zelf niet voor zouden kiezen.
quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Anticonceptie is in de regel niet duur en de kosten zijn slechts zeer zelden de reden waarom mensen het zonder anticonceptie doen.
Als je anticonceptie gaat vergoeden, dan betekent dat dat mensen die geen sex hebben wel mee moeten betalen aan het plezier van mensen die wel sex hebben.
Je koopt niet 'een' condoom, maar een pakje condooms. En als je als jongere niet heel veel geld hebt, kan het een keuze zijn tussen condooms of een paar biertjes of een vape of brandstof in je brommer of een nieuwe mascara. Weet ik veel. En dan kun je op je vingers natellen dat het geen condooms worden. Maak ze gratis en normaliseer het gebruik.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Is de prijs van anticonceptie echt een ding? Een condoom kost wat, tussen de 25ct en 2 eur?
We zijn het eens hoor.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou er ook niet snel voor gekozen hebben. Maar ik vind dat ik niet mijn gevoel daaromtrent mag meegeven aan een ander en al zeker niet dat ik op basis daarvan van een ander mag verwachten dat ze dezelfde keuze zouden maken als ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |