abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 oktober 2025 @ 19:18:36 #151
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219023303
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het gros is toch te lui om programma’s door te lezen, debatten te kijken of zich überhaupt ergens in te verdiepen. Dus dan maar Geert want “die zegt het tenminste!!!1”. Aldus RiaUitHelmond op Twitter.
Ik wist al wat ik ga stemmen en diverse stemwijzers bevestigden dat.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219023395
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 19:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik wist al wat ik ga stemmen en diverse stemwijzers bevestigden dat.
ik heb helemaal geen stemwijzer gedaan en zal dat ook niet/nooit doen. Voor mij is het duidelijk van wat ik de afgelopen jaren heb gezien waar ik niet op zou stemmen en dat zijn Wilders, Ja21 BBB en VVD.

VVD heb ik jaren op gestemd. Daar ben ik nu ook klaar mee. Ik zou het liefste op Jetten stemmen op dit moment maar dat ga ik niet doen. ik kies wat ik al eerder heb gemeld voor de grootste linkse partij. Dat zou een blok moeten zijn tegen de PVV en dus hopen dat die groter wordt dan de PVV. Want die moeten er gewoon uitgepleurd worden om te voorkomen dat we weer jaren wanbeleid gaan krijgen.

pi_219023442
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:55 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Via @:nos liveblog
Lijkt me niet verstandig om ongemotiveerde dienstplichtigen in te zetten in de zorg waar ze in aanraking komen met kwetsbare mensen...
pi_219023597
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 19:31 schreef Elzaas het volgende:

[..]
ik heb helemaal geen stemwijzer gedaan en zal dat ook niet/nooit doen. Voor mij is het duidelijk van wat ik de afgelopen jaren heb gezien waar ik niet op zou stemmen en dat zijn Wilders, Ja21 BBB en VVD.

VVD heb ik jaren op gestemd. Daar ben ik nu ook klaar mee. Ik zou het liefste op Jetten stemmen op dit moment maar dat ga ik niet doen. ik kies wat ik al eerder heb gemeld voor de grootste linkse partij. Dat zou een blok moeten zijn tegen de PVV en dus hopen dat die groter wordt dan de PVV. Want die moeten er gewoon uitgepleurd worden om te voorkomen dat we weer jaren wanbeleid gaan krijgen.

[ afbeelding ]
De flow van Jetten bekijkende zou D66 nog wel eens de grootste kunnen worden minus PVV
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219023603
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 19:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik denk dat het heel erg afhangt van de werkzaamheden en doelgroepen. Ik sta er niet meer zo zwart-wit in sinds ik van baan gewisseld ben. :)
Iemand die wel tijd heeft voor die wandeling met één van de 10 rolstoelers op de groep, dat is best wat waard. En ik weet dat mijn zwager wel zo iemand heeft gehad in de ouderenzorg en die had wel tijd voor een spelletje oid.

Je moet ze niet als een vervangende medewerker zien, maar als extra, voor het deel wat het leven van de bewoners leuker kan maken maar waar medewerkers geen tijd voor hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2025 19:54:04 ]
pi_219023668
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Allerlei ongemotiveerd en onkundig tuig bezighouden :{
Dit is net zo iets als die verplichte tegenprestatie voor de bijstand die sommige gemeentes eisen. Klinkt op papier allemaal leuk maar het trekt alleen maar ongemotiveerd volk waar geen land mee te bezeilen valt.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 20:17:47 #157
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219024115
VVD probeert trouwens toch weer de langstudeerboete erin te fietsen. Lekker betrouwbare partij.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 20:27:28 #158
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219024199
Caroline om 21.25 bij Nieuwsuur. Benieuwd of ze beter voorbereid is dan DJ Jopie gisteren.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 20:29:46 #159
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_219024226
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Caroline om 21.25 bij Nieuwsuur. Benieuwd of ze beter voorbereid is dan DJ Jopie gisteren.
c_/ .

Met Tweebeeke toch?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_219024240
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:55 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Via @:nos liveblog
Toch fijn dat Bikker voor de herinvoering van slavernij is.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 20:32:12 #161
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219024256
leuk he , zo vlak voor de verkiezingen

2 x AZC ,compleet moet koranschool

quote:
Er is een kantelpunt bereikt, het draagvlak is afgebrokkeld’
Volkswoede in Uithoorn om de plotselinge komst van twéé azc’s op amper twee kilometer van elkaar
Dit is gewoon te veel
Uithoorn- De komst van twee asielzoekerscentra zet Uithoorn al dagenlang op scherp.

Binnen een straal van twee kilometer komen, als de plannen doorgaan, twee opvanglocaties.

Grimmige protesten en een vlaggenactie maakten al duidelijk hoe hoog de spanningen zijn opgelopen.

Hoe nu verder? „
Ik snap heel goed dat bewoners het te veel vinden.”

Twee azc's op nog geen twee kilometer afstand
Volgens haar ondervinden de bewoners van Amstelveen weinig gevolgen van deze locatie. ,,Want het ligt ver bij iedereen vandaan", zegt ze. ,,De dichtstbijzijnde woonwijk ligt kilometers verderop.

Daar merkt niemand er iets van, maar bij ons wel.
Wij krijgen twee azc's op nog geen twee kilometer afstand van elkaar. Ik snap heel goed dat bewoners dat te veel vinden."

Bij de gemeente zijn ze ook op de hoogte van de onrust. ,,
De demonstratie van dinsdag liet zien hoe hoog de emoties inmiddels zijn opgelopen. Dat mag, maar bedreiging, geweld of het verstoren van het democratisch proces accepteren we niet", reageert een woordvoerder van gemeente Uithoorn.

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 15 oktober 2025 @ 20:32:31 #162
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219024259
En in verlengde over CPB-berekeningen;

quote:
Niet alleen JA21 liet het CPB andere cijfers doorrekenen dan die uit de verkiezingsprogramma’s
NRC heeft een artikel gewijd aan de verschillen; er zijn meerdere partijen die hier en daar verschillen hebben. En niet alle plannen worden meegenomen door CPB. Als het minder dan 200 miljoen oplevert of kost dan nemen ze dat niet mee.

quote:
Onder de streep: de verschillen tussen de verkiezingsbeloften en de doorrekeningen zijn in sommige gevallen substantieel. Soms door een bewust keuze van een partij, om de pijn van het voorgestelde beleid wat weg te moffelen. Soms als gevolg van de modellenwerkelijkheid van het CPB versus de politieke idealen van een partij. Voor de kiezer wordt het er misschien niet duidelijker op.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)sprogrammas-a4909565
  woensdag 15 oktober 2025 @ 20:35:08 #163
37950 JAM
pi_219024276
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Toch fijn dat Bikker voor de herinvoering van slavernij is.
Dat herinvoeren van de dienstplicht, in welke vorm dan ook, doet het altijd vrij goed omdat de mensen die daarover beslissen het zelf niet meer zullen hoeven te doen en de mensen die het aangaat nog geen stemrecht hebben. Hoe anders zou het zijn als we zouden zeggen dat elke veertigjarige voortaan elke zaterdag weleens zijn handjes uit de mouwen zou mogen steken voor 's lands belang?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_219024282
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:32 schreef michaelmoore het volgende:
leuk he , zo vlak voor de verkiezingen
[..]

We snappen dat bewoners het vervelend vinden, maar daar doen we helemaal niks mee. Het is wel vervelend dat iemand anders de klappen/overlast mag opvangen hoor.

Is dit nu alvast een voorzetje op Timmermans zijn honderden azcs overal?
  woensdag 15 oktober 2025 @ 20:39:17 #165
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219024293
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:37 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
We snappen dat bewoners het vervelend vinden, maar daar doen we helemaal niks mee. Het is wel vervelend dat iemand anders de klappen/overlast mag opvangen hoor.

Is dit nu alvast een voorzetje op Timmermans zijn honderden azcs overal?
als er maar geen dochters verkracht worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219024295
quote:
5s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:35 schreef JAM het volgende:

[..]
Dat herinvoeren van de dienstplicht, in welke vorm dan ook, doet het altijd vrij goed omdat de mensen die daarover beslissen het zelf niet meer zullen hoeven te doen en de mensen die het aangaat nog geen stemrecht hebben. Hoe anders zou het zijn als we zouden zeggen dat elke veertigjarige voortaan elke zaterdag weleens zijn handjes uit de mouwen zou mogen steken voor 's lands belang?
Het hele idee ook dat iemand maar even mag beslissen wat jij met leven/vrije tijd/werk gaat doen.
pi_219024308
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als er maar geen dochters verkracht worden
https://www.telegraaf.nl/(...)meisje/97380897.html
  Moderator woensdag 15 oktober 2025 @ 20:43:45 #168
236264 crew  capricia
pi_219024323
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
En in verlengde over CPB-berekeningen;
[..]
NRC heeft een artikel gewijd aan de verschillen; er zijn meerdere partijen die hier en daar verschillen hebben. En niet alle plannen worden meegenomen door CPB. Als het minder dan 200 miljoen oplevert of kost dan nemen ze dat niet mee.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)sprogrammas-a4909565
Yep. En dit is niet voor het eerst. Eigenlijk gebeurt het gewoon vaker dan je denkt. Ze moeten toch iets leuks laten berekenen. :D

twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_219024354
quote:
CU wil dienstplicht ook inzetten voor zorg, politie en onderwijs
Ik vraag me af hoe de ChristenUnie dienstplichtigen wil inzetten bij de politie. Voor politiewerk heb je gewoon een serieuze opleiding nodig. Als je jongens en meiden die net van de middelbare school komen wil inzetten als dienstplichtige bij de politie, dan zal je ze dus echt alleen heel eenvoudige taken kunnen geven, zoals parkeerbonnen uitschrijven of op het bureau broodjes smeren voor arrestanten.
pi_219024364
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Yep. En dit is niet voor het eerst. Eigenlijk gebeurt het gewoon vaker dan je denkt. Ze moeten toch iets leuks laten berekenen. :D

[ X ]
Er is altijd wat afwijking, omdat je bij het CPB nou eenmaal uit bepaalde opties kunt kiezen. Dus niet alles uit een programma kan er in. Maar wat JA21 deed is echt wel een stuk erger dan dat van de rest.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 20:49:43 #171
37950 JAM
pi_219024368
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe de ChristenUnie dienstplichtigen wil inzetten bij de politie. Voor politiewerk heb je gewoon een serieuze opleiding nodig. Als je jongens en meiden die net van de middelbare school komen wil inzetten als dienstplichtige bij de politie, dan zal je ze dus echt alleen heel eenvoudige taken kunnen geven, zoals parkeerbonnen uitschrijven of op het bureau broodjes smeren voor arrestanten.
Dat is in de zorg trouwens niet anders. Een gedemotiveerde puber aan je bed doet daar meer kwaad dan goed.
pi_219024381
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Of gewoon meelopen, zonder specifieke taken? En dan niet op de gevaarlijke momenten, natuurlijk. Nogmaals: zo'n dienstplichtige moet je niet als vervanger van personeel zien, maar als extra.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 20:52:00 #173
37950 JAM
pi_219024388
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of gewoon meelopen, zonder specifieke taken? En dan niet op de gevaarlijke momenten, natuurlijk. Nogmaals: zo'n dienstplichtige moet je niet als vervanger van personeel zien, maar als extra.
Dank denk ik: dat kost, belast en stoort dat meer dan het oplevert. Het lijkt me niet dat de 'maatschappelijke dienstplicht' (of hoe je het ook wil noemen) een soort snuffelstage moet zijn.
pi_219024409
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:49 schreef JAM het volgende:

[..]
Dat is in de zorg trouwens niet anders. Een gedemotiveerde puber aan je bed doet daar meer kwaad dan goed.
https://www.mdtzorg.nl/

Maatschappelijke diensttijd: Na je training ga je 40 uur (of meer) vrijwilligerswerk doen in de zorg. Dat kan in een instelling, bij mensen thuis of een organisatie welke je zelf kiest.

Voorbeelden van activiteiten:

Samen wandelen, boodschappen doen of koken
Hulp bij lichte huishoudelijke taken
Zorgen voor gezelligheid & aandacht

Het is nu ook een soort snuffelstage. Doel is ook niet dat de dienstplichtigen het personeelstekort oplossen, maar dat er genoeg blijven hangen om het personeelstekort op te lossen. Meer mensen in aanraking laten komen met zorg, politie, onderwijs of leger.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2025 20:56:34 ]
  Moderator woensdag 15 oktober 2025 @ 20:56:46 #175
236264 crew  capricia
pi_219024420
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is altijd wat afwijking, omdat je bij het CPB nou eenmaal uit bepaalde opties kunt kiezen. Dus niet alles uit een programma kan er in. Maar wat JA21 deed is echt wel een stuk erger dan dat van de rest.
Je stemt ook op de punten van een partij. En die doorrekeningen is sws niet gebaseerd op het partijprogramma. Daar is het allemaal veel te wollig voor.

Het is aan de partijen zelf om hun verkiezingsbeloften om te zetten in concrete beleidsmaatregelen. En dat in een coalitie.

Maar ik vind wel dat het globaal moet kloppen. En niet een compleet ander verhaal moet zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')