Wat is een auto?quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:17 schreef Fok-it het volgende:
Wie staat er hier voor de lol in de file?
Er schuilt gewoon een gewetenvolle linkse kiezer in je.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is nou eens iets waar de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen. Ik ben daar meer dan toe bereid als dat de zorg voor iedereen toegankelijk houdt
De grap is dat nieuwe benzineauto's ook onbetaalbaar zijn.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
elektrisch rijden blijft wel iets voor de rijkere klasse , lang niet iedereen krijgen mensen een elektrische auto van t werk
Eens, daar zou ikzelf ook graag aan meebetalen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is nou eens iets waar de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen. Ik ben daar meer dan toe bereid als dat de zorg voor iedereen toegankelijk houdt
Tja.. is makkelijk hè, anders loopt de belastingdienst nog verder vast. Maar het is inderdaad een nogal onrechtvaardige methode.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het enige wat me wel echt heel tegenstaat is het hele gedoe rond box 3 en het feit dat de meeste partijen voorstellen om het stelsel na deze overgansperiode ook verder op ongerealiseerde winst te laten belasten ipv gerealiseerde winst.
Bontenbal en Jetten waren iig de enigen die er iets van bakten.quote:
Die kon iig ongehinderd zijn strategie uitvoeren.quote:
Ik ben niet per se links of rechts. In de kern ben ik een liberaal. Hoe minder regeltjes hoe beter.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er schuilt gewoon een gewetenvolle linkse kiezer in je.
Jezielguus is wel even uitvogelen hoe te spellenquote:
Eerdmans en Lidewijquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:21 schreef TheVulture het volgende:
Dilan heeft ineens geen afkeer meer van Timmermans
WIe ziet Dilan eigenlijk in een centrum-rechts kabinet?
Heb je met Rob en Dilan geknikkerd ofzo dat je hun bij de voornaam noemt?quote:
Alles om maar geen multinationals te belasten.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:21 schreef TheVulture het volgende:
Dilan heeft opgeteld zowat iedereen de moeder uitgesloten van samenwerking, dus een draai moet er wel komen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:21 schreef TheVulture het volgende:
Oh ja da's best een stabiel planquote:
Premier Wilders die er nooit komt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:21 schreef RotatoR het volgende:
Voor de kerst gaat nooit lukken. Wilders mag eerst 2 maanden gaan formeren wat vervolgens mislukt.
Ja voor amoeben misschien wel.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Jezielguus is wel even uitvogelen hoe te spellen
Maar dat is niet per se zo. Als je belast op gerealiseerde winst kan het eerst meer compounden en de overheid er dus ook meer van profiteren.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tja.. is makkelijk hè, anders loopt de belastingdienst nog verder vast. Maar het is inderdaad een nogal onrechtvaardige methode.
Liefst met een grotere cda en wat kleinere PvdA dan nu in de peilingen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:21 schreef cosmosis het volgende:
Nogmaals deze 4 partijen samen regeren is de enige oplossing voor Nederland, de rest is kansloos te falen
Ik zou het ook wel lekker vinden als de VVD de oppositie in gaat... de andere 3 zouden het samen moeten kunnenquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:21 schreef cosmosis het volgende:
Nogmaals deze 4 partijen samen regeren is de enige oplossing voor Nederland, de rest is kansloos te falen
Dat ene zinnetje kan zomaar mij over de lijn trekken.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
d66 heeft liever cda dan gl-pvda, had ik niet verwacht
Hij koos zijn piekmomentjes met zorg.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:22 schreef monkyyy het volgende:
Bontebal kwam wel goed uit de verf vond ik
Daar zijn geen regels voor. GL-PvdA of CDA mogen gewoon direct formeren als ze willen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:21 schreef RotatoR het volgende:
Voor de kerst gaat nooit lukken. Wilders mag eerst 2 maanden gaan formeren wat vervolgens mislukt.
Ja21 kan er ook prima bij in plaats van 1 van de 4quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:21 schreef cosmosis het volgende:
Denk het niet. Jetten en Bontenbal waren beiden sterk. Denk eerder dat er VVD'ers overlopen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
zullen mensen ineens van d66 naar cda switchen puur vanwege dit debat?
Ik hoorde een VVD spindoctor zeggen dat de laatste weken voor de verkiezingen over premierskeuze gaat.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:22 schreef monkyyy het volgende:
Bontebal kwam wel goed uit de verf vond ik
Ik niet vanwege het debat, maar vanwege box 3. CDA wil op gerealiseerde winst belasten, D66 op ongerealiseerd.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
zullen mensen ineens van d66 naar cda switchen puur vanwege dit debat?
Ongeschreven regels blijven ook regels. Wilders gaat sowieso de eerste zijn die het mag proberenquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Daar zijn geen regels voor. GL-PvdA of CDA mogen gewoon direct formeren als ze willen.
Wilders kan geen kabinet vormen tenzij BBB, PVV, JA21 en FvD gezamenlijk 76 krijgen.
GL-PvdA gaat nooit met JA21 in een kabinet. Het programma is nog rechtser dan die van de PVVquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja21 kan er ook prima bij in plaats van 1 van de 4
D66 moet het vooral van GL/PvdA en VVD hebben, dus in die zin heeft Jetten wel een topavond gedraaid denk ik....quote:
Wat is er met box 3?quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik niet vanwege het debat, maar vanwege box 3.
Neuh, dat gaat gewoon tegelijk. Zoals met D66 en VVD die ook gewoon samen tegelijk gingen formeren.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ongeschreven regels blijven ook regels. Wilders gaat sowieso de eerste zijn die het mag proberen
Hoop het toch niet..quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:21 schreef RotatoR het volgende:
Jetten positioneert D66 vrij afgetekend als centrum-liberaal. Snoept stemmen die GL/PvdA te links vinden en de VVD te conservatief. Strategisch wel verstandig denk ik.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
d66 heeft liever cda dan gl-pvda, had ik niet verwacht
D66 wil een aanwasbelasting, CDA een vermogenswinstbelasting. Dus D66 belasten op dingen die niet gerealiseerd zijn en CDA na realisatie.quote:
Mooi. Timmermans zie ik ook liever nooit meer terug. Mijn ideale kabinet is zonder PVV, GL-PvdA en VVD. Gelukkig hebben die partijen vanavond alle drie slechte zaken gedaan, dus ik hou hoopquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
GL-PvdA gaat nooit met JA21 in een kabinet. Het programma is nog rechtser dan die van de PVV
Het is dat JA21 grotendeels in dezelfde vijver vist qua electoraat, maar als die samen met de PVV gezamenlijk boven de 50 gaan uitkomen dan zie ik nog wel een poging gebeuren voor een minderheidskabinet met de steun van BBB, SGP en FvD.quote:
Wilders heeft dit debat gewonnen, het is overduidelijk dat het echt geen kloot uitmaakt op wie van de 4 je stemt. Het is allemaal 1 pot nat en de verschillen is echt niets meer dan gerommel in de marge. Mocht Wilders niet groot genoeg worden dan zit daar het aankomende kabinet, wat een horrorshow.quote:
Ah puntje voor CDA danquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
D66 wil een aanwasbelasting, CDA een vermogenswinstbelasting. Dus D66 belasten op dingen die niet gerealiseerd zijn en CDA na realisatie.
Mijn ideale kabinet is CDA / GL-PvdA / SPquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mooi. Timmermans zie ik ook liever nooit meer terug. Mijn ideale kabinet is zonder PVV, GL-PvdA en VVD. Gelukkig hebben die partijen vanavond alle drie slechte zaken gedaan, dus ik hou hoop
Meh, nee. Doe maar niet.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is dat JA21 grotendeels in dezelfde vijver vist qua electoraat, maar als die samen met de PVV gezamenlijk boven de 50 gaan uitkomen dan zie ik nog wel een poging gebeuren voor een minderheidskabinet met de steun van BBB, SGP en FvD.
FvD is nog steeds wel een echte wappenpartij.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is dat JA21 grotendeels in dezelfde vijver vist qua electoraat, maar als die samen met de PVV gezamenlijk boven de 50 gaan uitkomen dan zie ik nog wel een poging gebeuren voor een minderheidskabinet met de steun van BBB, SGP en FvD.
En bij GL/PvdA wordt je voor meer dan de helft belast op je rendement.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
D66 wil een aanwasbelasting, CDA een vermogenswinstbelasting. Dus D66 belasten op dingen die niet gerealiseerd zijn en CDA na realisatie.
Die zouden nog weleens een gooi kunnen doen om het record van LPF-kabinet te verbreken qua korte duurquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Laten we dan een compromis sluiten en voor CDA / D66 / SP gaan. Mag PvdD er ook bij van mij, om het wat linkser te houden voor je.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Mijn ideale kabinet is CDA / GL-PvdA / SPeen ieder mag dromen
Dat maakt Geert en Joost dan niet zoveel meer uit... ik heb daarnaast vandaag Nanninga dingen horen zeggen die net zo wappie zijn als de FvD...quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:27 schreef Momo het volgende:
[..]
FvD is nog steeds wel een echte wappenpartij.
En Volt wil de eigen woning naar Box 3 verplaatsenquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:28 schreef RotatoR het volgende:
[..]
En bij GL/PvdA wordt je voor meer dan de helft belast op je rendement.
Prachtigquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:29 schreef monkyyy het volgende:
[..]
En Volt wil de eigen woning naar Box 3 verplaatsen
Minister Nanninga wordt wel een genotquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:30 schreef cosmosis het volgende:
Wat mij betreft mag de PVV 100% vervangen worden door JA21....Ondanks nog steeds te (extreem) rechts...Heeft JA21 wel een enigzins realistischer beeld met aan aantal goede politicy
Minderheidskabinet is ontzettend impopulair en heeft historisch ook niet voor een langlopend kabinet gezorgd. Hebben we over een jaar weer een nieuwe verkiezingquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze laten hun plannen doorrekenen, zijn een democratische partij, werken aan regeringsvaardige leden.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:30 schreef cosmosis het volgende:
Wat mij betreft mag de PVV 100% vervangen worden door JA21....Ondanks nog steeds te (extreem) rechts...Heeft JA21 wel een enigzins realistischer beeld met aan aantal goede politicy
Ja, naja, het is op zich een keuze, maar ik denk dat belasten op aanwas met de voorgestelde tarieven echt heel fnuikend is voor mensen die gewoon netjes een jaartje of 10 gespaard hebben en zo lekker wat opbouwen. Het zijn doorgaans niet echt de grote vissen die je pakt met box 3.quote:
Het enige wat me dit jaar iets meer tegenstaat in het CDA is het Christen Democratische gedachtengoed wat iets sterker lijkt te zijn onder Bontebal, liever geen geloofsovertuigende overwegingen in het nemen van beslissingen...quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:28 schreef Mikeytt het volgende:
Bontenbal heeft het CDA weer fors van het liberalisme weer naar de christendemocratie opgeschoven, en ik denk dat Nederland een samenwerking met zowel christendemocratische als sociaaldemocratische waarden wel nodig heeft nu.
Ik weet het, maar Wilders zal er alles aan doen om nu zelf premier te worden... om dan vervolgens weer iedereen de schuld te geven dat zijn minderheidskabinet niet uit de verf komt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Minderheidskabinet is ontzettend impopulair en heeft historisch ook niet voor een langlopend kabinet gezorgd. Hebben we over een jaar weer een nieuwe verkiezing
Bontenbal/Jetten vermoed ikquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ben al naar bed, maar wie wordt er als winnaar van het debat geduid?
Dat heeft vaak nogal een uitwerking namelijk.
Wester geeft Jetten nu al meteen de credits, en die deed het ook heel goed gezien zijn beperkte voorbereidingquote:
Je kan ook belasting op deugdelijk spaarzaam gedrag verlagen en hedonistische activiteiten zoals gokken, roken en zuipen zwaarder belastenquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, naja, het is op zich een keuze, maar ik denk dat belasten op aanwas met de voorgestelde tarieven echt heel fnuikend is voor mensen die gewoon netjes een jaartje of 10 gespaard hebben en zo lekker wat opbouwen. Het zijn doorgaans niet echt de grote vissen die je pakt met box 3.
Des te langer ik er over denk, denk ik dat er wel wat voor te zeggen zou zijn om de eigen woning en hypotheek erop te verplaatsen naar box 3 en waarmee dan door de verbreding van de grondslag, je ook een gemiddelde woningwaarde (of nog meer) belastingvrij zou kunnen aanhouden. Ben je meteen ook af van de HRA, aangezien je de rente dan weg kunt strepen tegen de waardetoename van de woning. Ook veel eerlijker voor mensen die bv. willen huren en via aandelen en/of obligaties hun vermogen willen opbouwen.
Eerlijk gezegd denk ik dat het best gelijk opging op veel gebieden. Ik denk dat veel stemmers vonden dat 'hun' kandidaat het goed deed.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ben al naar bed, maar wie wordt er als winnaar van het debat geduid?
Dat heeft vaak nogal een uitwerking namelijk.
Wat mij betreft ook Jetten hoor.quote:
Tja, mij hoef je niet te overtuigen. Ik vond de klagers van box3 altijd een beetje dom: die regeling was misschien niet eerlijk bij negatieve resultaten maar hij was in elk geval simpel en voorspelbaar. Nu krijgen we er een vreselijke en duurdere belasting voor terug. Bedanktquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar dat is niet per se zo. Als je belast op gerealiseerde winst kan het eerst meer compounden en de overheid er dus ook meer van profiteren.
Nederland is ook letterlijk het enige land wat het zo wil gaan doen, wat denk ik ernstig ten koste zal gaan van ons competitief vermogen... als ze het doorzetten zal ik zeker overwegen - in ieder geval voor een periode - in het buitenland te gaan wonen, hoe fijn ik het hier ook vind.
Ik ben benieuwd naar de ledenaanwas de komende dagen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:35 schreef TheVulture het volgende:
Jetten heeft wel een vliegwielmoment gegenereerd vanavond...
Zijn de meeste van deze kabinetten niet een doorzetting na een al gevallen kabinet of vergis ik me nu?quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:36 schreef Mikeytt het volgende:
Minderheidskabinetten zijn verdomd instabiel... Hier de laatste minderheidskabinetten die we hebben gehad:
- Rutte I: 14 okt 2010 - 23 apr 2012
- Balkenende III: 7 jul 2006 - 22 feb 2007
- Van Agt III: 29 mei 1982 - 4 nov 1982
- Biesheuvel II: 9 aug 1972 - 11 mei 1973
- Zijlstra: 22 nov 1966 - 5 apr 1967
- Colijn V: 25 jul 1939 - 27 jul 1939
Gemiddeld minder dan 1 jaar regeringstijd
Mijn persoonlijke financiën zijn de enige argumenten om te bepalen waar mijn stem heen gaatquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:35 schreef Isdatzo het volgende:
Maar goed, mijn persoonlijke financiën zijn voor mij niet zo belangrijk in het bepalen waar mijn stem naartoe gaat.
Nou zitten daar wel een paar rompkabinetten bij die sowieso tijdelijk waren.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:36 schreef Mikeytt het volgende:
Minderheidskabinetten zijn verdomd instabiel... Hier de laatste minderheidskabinetten die we hebben gehad:
Ik vond Jetten weer in die oeverloze frasen vervallen van weleer. Het enige lichtpuntje van Jetten is dat hij nu niet overspannen over kwam omdat rode lap Wilders er niet bij was.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wester geeft Jetten nu al meteen de credits, en die deed het ook heel goed gezien zijn beperkte voorbereiding
Dat mag.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:37 schreef Zorro het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke financiën zijn de enige arumenten om te bepalen waar mijn stem heen gaat
Slim gepositioneerd ook. En hij is echt zelf ook veel ervarener dan een paar jaar geleden.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:35 schreef TheVulture het volgende:
Jetten heeft wel een vliegwielmoment gegenereerd vanavond...
Roken nog duurder maken haalt niks meer uit, is allang doorberekendquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:34 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je kan ook belasting op deugdelijk spaarzaam gedrag verlagen en hedonistische activiteiten zoals gokken, roken en zuipen zwaarder belasten
daarom meerderheid per onderwerp ipv t geneuzel dat elke partij honderden pagina's moet accepterenquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:36 schreef Mikeytt het volgende:
Glazen bol.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:38 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ik kijk niet? Nieuwste peiling of?
D66 profiteert zo wel van het gat dat nu valt daar.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:38 schreef TheVulture het volgende:
Het scheelt al een slok op een borrel dat Yesilgoz waarschijnlijk weg is op 30 oktober, dat zal ook wel helpen om de VVD in het midden te houden
Een minderheidskabinet is dan ook niet nodig met PVDA/D66/VVD/CDA zit je rond de 80 zetels, en zou prima zijn voor NLquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:36 schreef Mikeytt het volgende:
Mildersquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:39 schreef Shreyas het volgende:
Ik heb helaas niet kunnen kijken, wie heeft het debat gewonnen (graag een objectief antwoord als dat kan).
Gaat nooit werken. Zo worden nooit keuzes gemaakt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
daarom meerderheid per onderwerp ipv t geneuzel dat elke partij honderden pagina's moet accepteren
Ik vond Bontenbal en Jetten de beste 2, Timmermans en Dilan de minste 2.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:39 schreef Shreyas het volgende:
Ik heb helaas niet kunnen kijken, wie heeft het debat gewonnen (graag een objectief antwoord als dat kan).
PvdA/GL moet je er niet bij hebben, veel te linksquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:39 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Een minderheidskabinet is dan ook niet nodig met PVDA/D66/VVD/CDA zit je rond de 80 zetels, en zou prima zijn voor NL
Jetten en Bontenbal, de andere 2 zijn wel premier-af na vanavond, voor zover dat voor Yesilgoz nog uberhaupt iets wasquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:39 schreef Shreyas het volgende:
Jetten was erg knapquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:39 schreef Shreyas het volgende:
Iedereen deed het echt niet slecht. Ik denk dat Bontenbal het verwacht goed deed maar niet opzienbarend. Jetten was wel echt verrassend sterk en wist zich goed in het liberale midden te positioneren. Was ook rustig en duidelijk.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:39 schreef Shreyas het volgende:
dat kan je niet weten als dat nog nooit geprobeerd is.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gaat nooit werken. Zo worden nooit keuzes gemaakt.
Ben wel voorstander van hoofdlijnakkoorden van maximaal 1 pagina zoals vroeger meer de norm was.
D66 heeft wel een sterk debat gehad, CDA is stabiel in het midden gebleven, PVDA op plek 3 en VVD is aan de onderkant gebleven nauwelijks levensvatbaarquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:39 schreef Shreyas het volgende:
VVD trekt de stekker eruit zodra ze een electoraal kansje zien op zetelwinst.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:39 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Een minderheidskabinet is dan ook niet nodig met PVDA/D66/VVD/CDA zit je rond de 80 zetels, en zou prima zijn voor NL
Die zijn minder links dan ooit eerder in de geschiedenis van de partijen. In de tijd dat mijn overgrootmoeder op de PvdA stemde (toen SDAP) waren ze nog marxistisch.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
PvdA/GL moet je er niet bij hebben, veel te links
Oh echt?quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vond Bontenbal en Jetten de beste 2, Timmermans en Dilan de minste 2.
Mijn persoonlijke dagelijkse financien niet zo, maar ik heb op zich ook wel persoonlijke doelen die ik hoop te bereiken met mijn spaargeld. De Nederlandse overheid hoeft dat op zich niet te faciliteren, maar ik moet zelf even bedenken hoe ik mij dan daartoe verhoud. Daarbij denk ik dat het ten koste gaat van de competitiviteit van Nederland.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tja, mij hoef je niet te overtuigen. Ik vond de klagers van box3 altijd een beetje dom: die regeling was misschien niet eerlijk bij negatieve resultaten maar hij was in elk geval simpel en voorspelbaar. Nu krijgen we er een vreselijke en duurdere belasting voor terug. Bedankt.
Maar goed, mijn persoonlijke financiën zijn voor mij niet zo belangrijk in het bepalen waar mijn stem naartoe gaat.
Met Yesilgoz heb je binnen een jaar weer een nareizigers debaclequote:Op zondag 12 oktober 2025 23:39 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Progressief* ze zijn echt niet linkser dan een aantal jaar terug.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
PvdA/GL moet je er niet bij hebben, veel te links
Zo slecht deed Timmermans het ook weer niet hoor.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jetten en Bontenbal, de andere 2 zijn wel premier-af na vanavond, voor zover dat voor Yesilgoz nog uberhaupt iets was
Ik geloof niet dat VVD ooit in de oppositie gaat als ze de kans hebben om te regerenquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:41 schreef Nexum het volgende:
[..]
VVD trekt de stekker eruit zodra ze een electoraal kansje zien op zetelwinst.
VVD is van de 4 veruit de meest onbetrouwbare, zeker als Yesilgoz wel zou blijven zitten... daarom liever maar met z'n 3'enquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:41 schreef Nexum het volgende:
[..]
VVD trekt de stekker eruit zodra ze een electoraal kansje zien op zetelwinst.
Dat vinden mensen wel mooi om te zien. Hij wordt gezien als een realistisch en normale leider die eerlijk is over dat iedereen extra gaat moeten betalen zoals Samsom dat vroeger deed.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:41 schreef capricia het volgende:
Ik vond Bontenbal er vermoeid uitzien (daar heeft ie soms ook last van). Nul glimlach, beetje zuur eigenlijk. Geen optimisme uitstralen.
Idd en een beetje doseren. Niet 100% vol gas altijd.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:43 schreef Hexagon het volgende:
Dilan en Frans hadden er beter uit kunnen komen als ze flink elkaar aangepakt hadden op klassieke links-rechts dingen. Dat kwam niet echt uit de verf.
1. Bontebalquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:39 schreef Shreyas het volgende:
Dilan en Frans hebben hetzelfde probleem dat ze vroeg of laat uit de heup beginnen te schieten als ze hun geduld verliezen. Vrij weinig likeability.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd en een beetje doseren. Niet 100% vol gas altijd.
Ja, dit vind ik ook. Waarom mensen Jetten echt sterk vonden durf ik niet te benoemen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
1. Bontebal
2. Timmermans
3. Jetten
4. Gozubyuzuzuyk
Ik vond Bontenbal vooral rustig en niet zo met one liners en beloftes komen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh echt?
Ik vond Bontenbal er vermoeid uitzien (daar heeft ie soms ook last van). Nul glimlach, beetje zuur eigenlijk. Geen optimisme uitstralen.
Ik vond Jetten de meest aansprekende met een enorme positieve uitstraling. De hele campagne van D66 eigenlijk wel, heel positief.
Inderdaad een meer realistisch beeld over hoe de gewone mens de politiek zietquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:43 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat vinden mensen wel mooi om te zien. Hij wordt gezien als een realistisch en normale leider die eerlijk is over dat iedereen extra gaat moeten betalen zoals Samsom dat vroeger deed.
Idd. Voor een debat even lekker naar de sauna, goede massage. En dan strategisch je punten scoren. Ze hoeven maar naar Bontenbal en Jetten te kijken hoe het moetquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dilan en Frans hebben hetzelfde probleem dat ze vroeg of laat uit de heup beginnen te schieten als ze hun geduld verliezen. Vrij weinig likeability.
Fair enough.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke dagelijkse financien niet zo, maar ik heb op zich ook wel persoonlijke doelen die ik hoop te bereiken met mijn spaargeld. De Nederlandse overheid hoeft dat op zich niet te faciliteren, maar ik moet zelf even bedenken hoe ik mij dan daartoe verhoud. Daarbij denk ik dat het ten koste gaat van de competitiviteit van Nederland.
Ik stem deze periode sowieso op D66 of CDA, waar D66 aanzienlijk dichter bij me staat qua visie op andere onderwerpen, maar CDA is de enige middenpartij die op gerealiseerde winst wil belasten. En aangezien uitgerekend deze periode besloten wordt hoe we dat gaan doen en het altijd moeilijker aan te passen is als het eenmaal besloten is, weegt dat wel zwaar bij me.
Ja precies dit. Knap gedaan van RTL maar ook van de deelnemers.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:45 schreef Bill_Hillie het volgende:
Het fijnste aan dit hele debat was dat het toch allemaal vrij respectvol ging en het liep ook allemaal wel lekker door ofzo. Meestal erger ik me al vrij snel, maar dit was gewoon wel prettig om naar te kijken.
Misschien moet ik gewoon stemmen op het CDA en weer lid worden van D66 zodat ik het daar dan op die manier kan beinvloeden.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Fair enough.
Sowieso mag dat hele zompige belastingen- en toeslagenstelsel echt volledig op de schop maar daar durft niemand z'n pootjes aan te branden.
Dominee Bontenbal.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:43 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat vinden mensen wel mooi om te zien. Hij wordt gezien als een realistisch en normale leider die eerlijk is over dat iedereen extra gaat moeten betalen zoals Samsom dat vroeger deed.
Er was dan ook niks om over te applaudisseren.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:48 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
VVD kreeg volgens mij helemaal geen applaus van het publiek
ik vind het wat bijzonder dat je op basis van je spaargeld een keuze gaat maken, alsof je plotsklaps 20 000 naar de belastingdienst moet overmakenquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien moet ik gewoon stemmen op het CDA en weer lid worden van D66 zodat ik het daar dan op die manier kan beinvloeden.
vvd- leden die eens zijn met wat zij zegt is prima mogelijk toch?quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er was dan ook niks om over te applaudisseren.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:49 schreef H_T het volgende:
Geen winnaar uitroepen is wel Mini Playbackshow
En aan RTL die ook JA21 had kunnen kiezen ipv D66quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:49 schreef TheVulture het volgende:
Volgens de peiling van Gijs vooral D66 dus de winnaar omdat daar de meeste kijkers daar naartoe switchen
Met dank aan Geert Wilders
Eerdmans flink aan de tand voelen over extremist Nanninga in zijn partij had wel vermakelijk geweest jaquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:50 schreef Zorro het volgende:
[..]
En aan RTL die ook JA21 had kunnen kiezen ipv D66
Hebben ze allemaal de 2e prijs?quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:49 schreef H_T het volgende:
Het gaat om een systeemverandering wat me waarschijnlijk wel heel wat meer kost dan 20.000 over de komende paar decennia gezien de compounding die ik dan misloop. Als het niet deze periode zou veranderen zou ik het niet meegewogen hebben.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:49 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
ik vind het wat sneu dat je op basis van je spaargeld een keuze gaat maken, alsof je plotsklaps 20 000 naar de belastingdienst moet overmaken
Mijn professor filosofie zei vroeger altijd dat een succesvol debat geen winnaars kent omdat een succesvol debat met elkaar gevoerd wordt en niet tegen elkaar.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:49 schreef H_T het volgende:
Staan die in de peilingen even hoog?quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:50 schreef Zorro het volgende:
[..]
En aan RTL die ook JA21 had kunnen kiezen ipv D66
Meer dan de helft van de VVD kiezers wil Yesilgoz ook niet hebbenquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:49 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
vvd- leden die eens zijn met wat zij zegt is prima mogelijk toch?
ja gezien de verschuivingen is het ook lastig om langer dan 4 jaar vooruit te kijken.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het gaat om een systeemverandering wat me waarschijnlijk wel wat meer kost dan 20.000 over de komende 20 jaar. Als het niet deze periode zou veranderen zou ik het niet meegewogen hebben.
Ik denk overigens ook niet dat het superveel uitmaakt of ik nou D66 of CDA stem; vermoedelijk komen beide partijen in een coalitie. Ik zou bv. ook JA21 of BBB kunnen stemmen, maar dat is me een brug te ver. CDA kan ik wel mee leven.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
ja gezien de verschuivingen is het ook lastig om langer dan 4 jaar vooruit te kijken.
Paar van links, paar van CDA, paar van rechts. Denk niet heel duidelijk uit 1 bron.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:56 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat Jetten het heel goed gedaan heeft vanavond.
Benieuwd tot hoever D66 kan stijgen en waar die zetels vandaan gaan komen.
Heerlijk was dat. Een verademing.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:58 schreef capricia het volgende:
Viel jullie ook op hoe weinig het woord Wilders genoemd werd vanavond?
Die heb je gemist als kiespijn vanavondquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:58 schreef capricia het volgende:
Viel jullie ook op hoe weinig het woord Wilders genoemd werd vanavond?
Je zou zeggen van GroenLinks / PvdA, VVD, Volt en wellicht ook nog wel wat van het CDA.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:56 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat Jetten het heel goed gedaan heeft vanavond.
Benieuwd tot hoever D66 kan stijgen en waar die zetels vandaan gaan komen.
CDA/D66/JA21 moeten hun momentum pakken nu. En volhouden tot de finishlijnquote:Op maandag 13 oktober 2025 00:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je zou zeggen van GroenLinks / PvdA, VVD, Volt en wellicht ook nog wel wat van het CDA.
Ik ben benieuwd welke dynamiek in de peilingen gaat ontstaan. Want wat je ziet is dat een tendens aan het begin van de campagne (nu dus) vaak wordt versterkt.
De hele "TIMMERMANS IS HET GEVAAR!!"-strategie valt nu wel in duigen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je zou zeggen van GroenLinks / PvdA, VVD, Volt en wellicht ook nog wel wat van het CDA.
Ik ben benieuwd welke dynamiek in de peilingen gaat ontstaan. Want wat je ziet is dat een tendens aan het begin van de campagne (nu dus) vaak wordt versterkt.
Je zou denken dat PVV kiezers taktisch zouden willen overstappen naar JA21 of wellicht CDA. Althans, het lijkt me persoonlijk niet heel waarschijnlijk dat PVV weer in een coalitie komt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
CDA/D66/JA21 moeten hun momentum pakken nu. En volhouden tot de finishlijn
Als ik de peilingen zo bezie, breekt het CDA niet echt verder door. Ja, ze zijn gigantisch gestegen. Maar lijken nu toch weer wat in te leveren.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, behoudens grote blunders of enorme goede vondsten de komende campagne, verwacht ik een verdere groei in de peilingen van JA21, CDA en D66 en een verdere daling van de VVD en de PvdA.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je wil dat de partij waarop je stemt ook daadwerkelijk zijn best doet om met beleid en competente regeringsverantwoordelijken te komen..quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je zou denken dat PVV kiezers taktisch zouden willen overstappen naar JA21 of wellicht CDA. Althans, het lijkt me persoonlijk niet heel waarschijnlijk dat PVV weer in een coalitie komt.
Scheelt nog 9 zetels, dat is best aardigquote:Op maandag 13 oktober 2025 00:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dusdanig dat D66 en het CDA de PvdA misschien wel voorbij gaan in zetelaantal.
CDA geloof ik wel, omdat die al op ongeveer evenveel zetels gepeild staan als de PvdA en bovendien een grotere vijver hebben om uit te vissen, maar D66 groter dan PvdA lijkt me wel heel sterk?!quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, behoudens grote blunders of enorme goede vondsten de komende campagne, verwacht ik een verdere groei in de peilingen van JA21, CDA en D66 en een verdere daling van de VVD en de PvdA.
Dusdanig dat D66 en het CDA de PvdA misschien wel voorbij gaan in zetelaantal.
Er is nog van alles mogelijk ja.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Scheelt nog 9 zetels, dat is best aardig
Jammer dat JA21 niet ook meedeed, dan heeft de rechterflank ook iemand om voor te juichen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:08 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat de PVV ook wel eens wat stemmen kan verspelen aan de bank thuis, door niet op te komen dagen.
Ja, maar ik denk niet dat het gros van de PVV kiezers op zoek zijn naar een clown. Ik ken er persoonlijk eentje die Trump een grandiose clown vindt, maar Wilders niet, bv. (Ik moet het wel een soort van eens zijn met zijn afweging dat Trump zeker een veel grotere clown is, maar dat terzijde.)quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je wil dat de partij waarop je stemt ook daadwerkelijk zijn best doet om met beleid en competente regeringsverantwoordelijken te komen..
Als je gewoon op een trololol politicus wil stemmen dan zit je bij Wilders prima.
Denk dat het gros van de rechterflank dit debat niet eens heeft gekeken.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jammer dat JA21 niet ook meedeed, dan heeft de rechterflank ook iemand om voor te juichen.
Dat is toch 4 zetels zakken voor de ene en 5 zetels winnen voor de andere?quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
CDA geloof ik wel, omdat die al op ongeveer evenveel zetels gepeild staan als de PvdA en bovendien een grotere vijver hebben om uit te vissen, maar D66 groter dan PvdA lijkt me wel heel sterk?!
Niet dat ik ooit op een rechterflank-partij zou stemmen maar ik zou al die lui iig aanraden er een te kiezen waar men die de moeite neemt het partijprogramma door te rekenen, hun partij democratisch in te richten en waar ze hun best doen om competente bestuurders bijeen te sprokkelen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk niet dat het gros van de PVV kiezers op zoek zijn naar een clown. Ik ken er persoonlijk eentje die Trump een grandiose clown vindt, maar Wilders niet, bv.
Eens. Omgekeerd geredeneerd wel een gelukje dat D66 kon meedoen. Was wel een stuk eenzijdiger geweest met PVV / VVD / CDA vs PvdA zeg maarquote:Op maandag 13 oktober 2025 00:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jammer dat JA21 niet ook meedeed, dan heeft de rechterflank ook iemand om voor te juichen.
Daarom hoop ik dus dat JA21 groeit ten koste van de PVV. Dat is in belang van zowel veel lui die nu PVV stemmen als de regeerbaarheid van Nederland als geheel.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:16 schreef capricia het volgende:
Ben gewoon heel erg benieuwd of deze vier een meerderheid gaan halen.
En dat spant er om.
Als D66 zetels bij het CDA weg haalt, maakt dat voor het totaal niet veel uit.
Kaag maakte ook een enorme sprong de laatste weken, en ik heb het idee en gevoel dat bij Jetten nu hetzelfde gaat gebeuren, met name omdat hij heel veel bij PvdA/GL en de VVD gaat weghalen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:12 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/
99238]Tomatenboer[/url] het volgende:
[..]
Dat is toch 4 zetels zakken voor de ene en 5 zetels winnen voor de andere?
Met die dynamiek van peilingen in de laatste weken tegenwoordig acht ik dat heel goed mogelijk.
Ja, maar dan moeten ze allemaal naar D66 schuiven... het kan, maar zou wel een licht aardverschuivinkje zijn. Rutte IV heeft wel laten zien dat het qua kiezerspotentieel zeker ook wel past en dan nog wat meer... dus in die zin heb je misschien wel een realistische blik ...quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is toch 4 zetels zakken voor de ene en 5 zetels winnen voor de andere?
Met die dynamiek van peilingen in de laatste weken tegenwoordig acht ik dat heel goed mogelijk.
De VVD is al uitgemergeld, hoeveel verwacht je daar nog te halen?quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Kaag maakte ook een enorme sprong de laatste weken, en ik heb het idee en gevoel dat bij Jetten nu hetzelfde gaat gebeuren, met name omdat hij heel veel bij PvdA/GL en de VVD gaat weghalen.
Dat JA21 op de lange termijn de PVV vervangt als rechts alternatief kan best voordelig zijn (mits ze afrekenen met extremiteiten ook daar) maar voor deze verkiezingen is dat toch niet heel erg van belang? Ook als ze van de PVV wat zetels snoepen blijft PVV vermoedelijk nog wel de grootstequote:Op maandag 13 oktober 2025 00:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom hoop ik dus dat JA21 groeit ten koste van de PVV. Dat is in belang van zowel veel lui die nu PVV stemmen als de regeerbaarheid van Nederland als geheel.
Het geeft meer opties bij de coalitievorming, toch?quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat JA21 op de lange termijn de PVV vervangt als rechts alternatief kan best voordelig zijn (mits ze afrekenen met extremiteiten ook daar) maar voor deze verkiezingen is dat toch niet heel erg van belang? Ook als ze van de PVV wat zetels snoepen blijft PVV vermoedelijk nog wel de grootste
Ik heb over de poppetjes van JA21 ook nog wel mijn twijfels eigenlijk. Je moet er toch niet aan denken dat een Annabel Nanninga een ministerspost gaat krijgen. Voor de rest zitten er ook nogal veel partijhoppers, dus een stabiele coalitiepartij gaan ze niet zijn.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je wil dat de partij waarop je stemt ook daadwerkelijk zijn best doet om met beleid en competente regeringsverantwoordelijken te komen..
Als je gewoon op een trololol politicus wil stemmen dan zit je bij Wilders prima.
Ik zal het eens proberen in te brengen. Soms wel lastig om live je punten klaar te hebben staan om te reageren op een random politiek discussietje of vraag.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet dat ik ooit op een rechterflank-partij zou stemmen maar ik zou al die lui iig aanraden er een te kiezen waar men die de moeite neemt het partijprogramma door te rekenen, hun partij democratisch in te richten en waar ze hun best doen om competente bestuurders bijeen te sprokkelen.
Bij de PVV is dat allemaal niet. Daar krijg je alleen een boze oude roeptoeter.
Perfect zijn ze zeker niet, maar ik zie ze veel liever dan eenmans-feestje Wilders.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb over de poppetjes van JA21 ook nog wel mijn twijfels eigenlijk. Je moet er toch niet aan denken dat een Annabel Nanninga een ministerspost gaat krijgen. Voor de rest zitten er ook nogal veel partijhoppers, dus een stabiele coalitiepartij gaan ze niet zijn.
Die zie ik nog wel onder de 10 zakken eigenlijkquote:Op maandag 13 oktober 2025 00:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
De VVD is al uitgemergeld, hoeveel verwacht je daar nog te halen?
Ik zie JA21 niet met D66 en/of PVDA-GL in een coalitie willen. En zonder deze partijen word ik niet heel blij van de combinaties die dan resten.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het geeft meer opties bij de coalitievorming, toch?
Ik denk eigenlijk wel dat het kan. In ieder geval met D66. Moet wel zeggen dat ze een economisch veel rechtser programma hebben dan zelfs de VVD.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik zie JA21 niet met D66 en/of PVDA-GL in een coalitie willen. En zonder deze partijen word ik niet heel blij van de combinaties die dan resten.
CDA zal altijd liever met de VVD willen dan met PvdA/GL. Zeker nu Bontebal met het CDA toch echt een stapje naar rechts heeft gemaakt. D66 ook trouwens, maar die zullen het wel prima vinden om met Timmermans te regeren.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:45 schreef Nexum het volgende:
Ik hoop ergens stiekem dat CDA en D66 gewoon flinke zetelwinst boeken zodat er alleen nog maar een 3e partij bijhoeft. Eigenlijk wil je het liefst de VVD kunnen buitensluiten.
De D66 is in geen jaren zo rechts geweest als het nu is onder Jetten.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:28 schreef Fok-it het volgende:
Jetten doet dat sowieso wel slim deze campagne met een wat gematigder geluid, die weet ook wel dat hij zo Bontenbal meer overtuigd door het eerder wat linkser te zoeken dan straks eventueel toch Wilders weer een kans te geven.
Pechtold was rechtser.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De D66 is in geen jaren zo rechts geweest als het nu is onder Jetten.
Huh? Ik zou juist zeggen dat het in jaren niet zo links is geweest - als in belasten van vermogen / winst en verlichten van belasten de eerste 2 schijven in box 1 en een extra 4e schijf. Of wat bedoel je?quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De D66 is in geen jaren zo rechts geweest als het nu is onder Jetten.
Ik denk niet dat Wilders een kans geven uberhaubt ooit nog een optie zal zijn voor het cda.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:28 schreef Fok-it het volgende:
Jetten doet dat sowieso wel slim deze campagne met een wat gematigder geluid, die weet ook wel dat hij zo Bontenbal meer overtuigd door het eerder wat linkser te zoeken dan straks eventueel toch Wilders weer een kans te geven.
De laatste keer dat ze dat hebben gedaan heeft het de partij zware schade opgeleverd.quote:Op maandag 13 oktober 2025 01:11 schreef Middelpunt het volgende:
Ik denk niet dat Wilders een kans geven uberhaubt ooit nog een optie zal zijn voor het cda.
Vermeegen is sowieso totaal doorgedraaid de laatste jaren met z'n wappie-rechtse commentaar de laatste jaren.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:22 schreef Elzaas het volgende:
https://twitter.com/Strijder124/status/1977267687949500802
Deze man Harry Vermeegen. Woedend dat er debatten zonder Wilders gehouden worden
Paar tanks voor de deur, scherpschutters op de daken, commando's als publiek, F35's die in het luchtruim patrouilleren. Lijkt me wel het minste wat we mogen verwachten voor een volgend debat.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:22 schreef Elzaas het volgende:
https://twitter.com/Strijder124/status/1977267687949500802
Deze man Harry Vermeegen. Woedend dat er debatten zonder Wilders gehouden worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |