wat is ermee?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
In een vermissingstopic vind ik dit tamelijk onsmakelijk.
Serieus? Moet ik dat uitleggen? Er wordt iemand vermist en dan vind je het normaal dat iemand iets over kadavermeldingen voor dode beesten gaat posten?quote:
nee ik heb geen idee, ik vraag je wat het probleem isquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Serieus? Moet ik dat uitleggen? Er wordt iemand vermist en dan vind je het normaal dat iemand iets over kadavermeldingen voor dode beesten gaat posten?
quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:14 schreef recursief het volgende:
[..]
nee ik heb geen idee, ik vraag je wat het probleem is
quote:
dat zeg ik nietquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:15 schreef sp3c het volgende:
[..]![]()
Dus je vindt dit soort getroll geen probleem? Of weet je niet wat een kadaver is?
Dat het onsmakelijk en respectloos getroll in een vermissingstopic is. Wat wil je nog meer weten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:17 schreef recursief het volgende:
[..]
dat zeg ik niet
ik vraag je wat het probleem ongeveer is
Dat het onsmakelijk en respectloos getroll in een vermissingstopic is. Wat wil je nog meer weten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:17 schreef recursief het volgende:
[..]
dat zeg ik niet
ik vraag je wat het probleem ongeveer is
Eens.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:17 schreef recursief het volgende:
Dat het onsmakelijk en respectloos getroll in een vermissingstopic is. Wat wil je nog meer weten.
Gast, wat is er mis met je. Volgens mij heb ik je dat al een paar keer verteld.quote:
Maar waarom blijf je dan vragen wat er mis is, als ik je dat al tig keer heb uitgelegd?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:19 schreef sp3c het volgende:
ik ga op deze toon niet in gesprek met je
Meh, de mijne is wel weg gehaald.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:23 schreef sp3c het volgende:
omdat je het niet goed uitgelegd hebt
de man maakt een grapje, beetje zwarte humor, dat kan op fok!
te slecht grapje?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Meh, de mijne is wel weg gehaald.
Vind dit eerlijk gezegd nogal misplaatst in een vermissingstopic. Zwarte humor hoort daar niet. Het gaat het om iemand die mogelijk in gevaar is. Een grap over kadaveropruiming hoort daar gewoon niet tussen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:23 schreef sp3c het volgende:
Bestaat daar een jury voor? Maar goed, hij was wel slecht ja. Maar niet slechter dan een kadavermeldingquote:
Misschien ben ik wel een vrouw?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:23 schreef sp3c het volgende:
omdat je het niet goed uitgelegd hebt
ik ben de juryquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Bestaat daar een jury voor? Maar goed, hij was wel slecht ja. Maar niet slechter dan een kadavermelding
ze maakten een slecht grapjequote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:27 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel vrouw?![]()
Anno 2025 kan alles.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:39 schreef Jippie het volgende:
Zullen we de vermissingtopics verplaatsen naar CRI? En dan Amber Alerts wel in NWS?
Of anders?
@:sp3c @:Frutsel @:Pizzakoppo @:Straatcommando.
@:NWS-users
Huh, vermissingen zijn vaak helemaal geen Crime of misdaad.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:39 schreef Jippie het volgende:
Zullen we de vermissingtopics verplaatsen naar CRI? En dan Amber Alerts wel in NWS?
Of anders?
quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:06 schreef recursief het volgende:
Hallo? Is deze over het hoofd gezien?
[..]
@:de_boswachter
Is weggehaald.quote:In een vermissingstopic vind ik dit tamelijk onsmakelijk.
zodra de politie getrokken is vind ik het wel in CRI passen in de zin van opsporing.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:41 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Huh, vermissingen zijn vaak helemaal geen Crime of misdaad.
Lijkt me daar al helemaal niet horen.
Na het lezen van de OP weggeflikkerdquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:39 schreef Starhopper het volgende:
https://forum.fok.nl/topic/2746030
-> Roermond
Lijkt me een prima idee, tenzij het inderdaad een amber alert oid. betreft.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:39 schreef Jippie het volgende:
Of anders?
Edit: ik modereer ook in CRI en vind het prima.
Ben ik gek? Dat jij het geen probleem vindt begrijp ik nu, maar ik heb het je een stuk of vier keer uitgelegd wat ik er wel problematisch aan vond. Als je ondanks dat ik je steeds antwoord dan toch iedere keer opnieuw gaat vragen wat het probeem is loopt de irritatie wel hoog op. En als ik dan geirriteerd reageer wil je opeens niet meer met me praten vanwege de toon. Je had ook meteen kunnen zeggen dat je vindt dat ik me aanstel, dat was wel zo duidelijk geweest en had een hoop irritaties gescheeld.quote:
Je zal het maar lezen als bekende van hem.quote:de man maakt een grapje, beetje zwarte humor, dat kan op fok!
(Urgente) Vermissingen zijn wel nieuws natuurlijk, zeker als de moeite word genomen om er een nieuws/persbericht de deur uit te doen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:39 schreef Jippie het volgende:
Of anders?
Edit: ik modereer ook in CRI en vind het prima.
Ja urgent wel, maar niet elke zaak is urgent als het alleen maar het regionale nieuws haalt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
(Urgente) Vermissingen zijn wel nieuws natuurlijk, zeker als de moeite word genomen om er een nieuws/persbericht de deur uit te doen.
Dan kun je alle topics uit NWS waar de politie bij betrokken is wel naar CRI verplaatsen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:50 schreef Jippie het volgende:
[..]
zodra de politie getrokken is vind ik het wel in CRI passen in de zin van opsporing.
Waar zou jij deze vermissingen dan plaatsen in NWS of elders
Naar de VERgaarbak vind ik ook zo respectloos.
Nee maar fok heeft nog altijd een redelijk bereik, alle beetjes helpen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:00 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja urgent wel, maar niet elke zaak is urgent als het alleen maar het regionale nieuws haalt
Ik denk dat de kans daarop klein is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:56 schreef recursief het volgende:
[..]
Ben ik gek? Dat jij het geen probleem vindt begrijp ik nu, maar ik heb het je een stuk of vier keer uitgelegd wat ik er wel problematisch aan vond. Als je ondanks dat ik je steeds antwoord dan toch iedere keer opnieuw gaat vragen wat het probeem is loopt de irritatie wel hoog op. En als ik dan geirriteerd reageer wil je opeens niet meer met me praten vanwege de toon. Je had ook meteen kunnen zeggen dat je vindt dat ik me aanstel, dat was wel zo duidelijk geweest en had een hoop irritaties gescheeld.
[..]
Je zal het maar lezen als bekende van hem.
Zie editquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee maar fok heeft nog altijd een redelijk bereik, alle beetjes helpen.
Amateur baantjers daargelaten.
Zo was het ook. Lekker zuigen zonder ook maar uit te zoeken of het nog urgent is of niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:00 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja urgent wel, maar niet elke zaak is urgent als het alleen maar het regionale nieuws haalt.
Ik had vooral vanavond het idee dat mensen maar opzoek gingen naar een vermissing om een topic te kunnen openen.
Waar zijn jouw topics in NWS dan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:00 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja urgent wel, maar niet elke zaak is urgent als het alleen maar het regionale nieuws haalt.
Ik had vooral vanavond het idee dat mensen maar opzoek gingen naar een vermissing om een topic te kunnen openen.
Maar hoe bepaal je of een kind is weggelopen of niet? Want die informatie deelt de politie niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:01 schreef Kim-Holland het volgende:
De ene vermissing is de andere niet. Het is maar zelden dat een weggelopen puber niet terugkomt of dat er iets ergs gebeurd is. Je merkt vaak al dat de politie wel denkt te weten waar zo iemand uithangt en in dat geval vind ik het niet echt een vermissing waar het leven van af hangt.
Hiervoor zou een algemeen wegloop topic aangemaakt kunnen worden.
Kinderen in gevaar of ontvoerd in NWS
Voor volwassen zoals de ontvoerde vrouwen of een verwarde die dagen zoek is en met zichzelf in de knoop zit vind ik dat dit in NWS hoort. Maar wie ben ik?
In de meeste gevallen merk je zelf wel of het urgent is en of het NWSwaardig is ofniet. En soms zit je er naast en soms ook niet. That' s life.
Die open ik weleens, maar niet voor elke scheet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:06 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Waar zijn jouw topics in NWS dan?
Geef eens een beetje tegenwicht, ipv zeuren over mensen die wel topics openen.
Ik wil graag een hele keur aan topics. Van landelijk nieuws tot regionaal nieuws.
Dan zou ik het wel zo fatsoenlijk, gezien het redelijk bereik, als we vermissingtopics vrij houden van 'hihaho' opmerkingen die vaak totaal off-topic zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee maar fok heeft nog altijd een redelijk bereik, alle beetjes helpen.
Amateur baantjers daargelaten.
Was schijnbaar ook al terecht toen het topic werd geopend.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:08 schreef Starhopper het volgende:
NWS / Meisje (11) uit Assen vermist, politie start burgernetactie
-> terecht:
[..]
Ja, na 2 uur, rond 13:00 vanmiddag was die terecht. Dus dan komt er vanavond nog iemand een topic openen...quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:08 schreef Starhopper het volgende:
-> terecht:
[..]
quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:08 schreef Starhopper het volgende:
-> terecht:
[..]
Geslotenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:09 schreef Ama het volgende:
[..]
Was schijnbaar ook al terecht toen het topic werd geopend.
Een uur geleden gemeld, sta je nou echt te trappelen om daar een topic over te openen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:18 schreef Starhopper het volgende:
Er is nu ook een meisje vermist in Ameide. Maar is alleen burgernet dus lijkt mij niet NWS waardig zolang er nog geen opsporingsbericht is?
Bemoei je er niet mee! Ik stel gewoon een vraag. Ik vraag mij gewoon af wanneer dit dan topicwaardig zou zijn?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:19 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Een uur geleden gemeld, sta je nou echt te trappelen om daar een topic over te openen?
Nogmaalsquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bemoei je er niet mee! Ik stel gewoon een vraag. Ik vraag mij gewoon af wanneer dit dan topicwaardig zou zijn?
Nogmaals: bemoei je er niet mee. Ik stel een vraag aan de mods.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:21 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nogmaals
Jaarlijks wordt er grofweg 40.000 keer een vermissing bij de politie gemeld. Dat zijn ongeveer 110 meldingen per dag. Ongeveer 80% van de vermiste personen wordt binnen 48 uur teruggevonden of keert zelf terug. In de andere gevallen blijven de naasten helaas langere tijd in onzekerheid achter.
Dat doe ik helemaal niet?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:22 schreef Watmoetjenou het volgende:
Maar prima joh, doe maar 110 topics per dag over vermisten
Eens.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:09 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan zou ik het wel zo fatsoenlijk, gezien het redelijk bereik, als we vermissingtopics vrij houden van 'hihaho' opmerkingen die vaak totaal off-topic zijn.
Precies wat mijn punt was, mensen zitten nu dat te volgen en zelfs burgernet om maar een topic te kunnen openen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:23 schreef Jippie het volgende:
Hier https://www.politie.nl/vermist
282 vermissingen, leef je eigen uit.
Ik vraag mij gewoon af wat het beleid nu is. Alleen plaatsen als er ook een opsporingsbericht is op de door jou genoemde pagina?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:23 schreef Jippie het volgende:
282 vermissingen, leef je eigen uit.
Ik noemde die melding uit Ameide gewoon als voorbeeld. Zit niet zo te stoken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:25 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Precies wat mijn punt was, mensen zitten nu dat te volgen en zelfs burgernet om maar een topic te kunnen openen.
Persoonlijk zou ik niet elke vermissing in NWS plaatsen, maar alleen waar media (landelijk/regionaal) aandacht aan besteed met een foto en duidelijke omschrijving van omstandigheden. Maar ik benadruk, dat is wat ik zou doen, iedereen bepaalt dat natuurlijk zelf.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vraag mij gewoon af wat het beleid nu is. Alleen plaatsen als er ook een opsporingsbericht is op de door jou genoemde pagina?
Dankjequote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:33 schreef Jippie het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik niet elke vermissing in NWS plaatsen, maar alleen waar media (landelijk/regionaal) aandacht aan besteed met een foto en duidelijke omschrijving van omstandigheden. Maar ik benadruk, dat is wat ik zou doen, iedereen bepaalt dat natuurlijk zelf.
Ik had nog een TR geplaatst, die bejaarde man is in het water gevonden (dood).quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:33 schreef Jippie het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik niet elke vermissing in NWS plaatsen, maar alleen waar media (landelijk/regionaal) aandacht aan besteed met een foto en duidelijke omschrijving van omstandigheden. Maar ik benadruk, dat is wat ik zou doen, iedereen bepaalt dat natuurlijk zelf.
Triest. Ik zal de TR's nakijken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:38 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik had nog een TR geplaatst, die bejaarde man is in het water gevonden (dood).
Slapen gaat nog niet zo goed.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:12 schreef Mikeytt het volgende:
Ik ga maar een de tanden poetsen en naar bedwelterusten
Is er niet nog nieuws over China?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:43 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Slapen gaat nog niet zo goed.
Waar kan ik aan bijdragen om NWS in de avonduren wat actiever te houden?
2 minuten terug waren alle TR's afgehandeldquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Zou iemand mijn TR willen bekijken die ik vanmorgen heb gezet? Dank.
Zou het raar vinden als het blijft staan eigenlijk.
Niet China, maar wel wereldwijd: https://english.news.cn/2(...)5bf32d504d410/c.htmlquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Is er niet nog nieuws over China?
Jij hebt ook echt geen gevoel voor humor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:11 schreef Starhopper het volgende:
Deze kan wel dicht denk ikNWS / tong80 (61) uit Zaltbommel vermist
Waarom moet die onzin in NWS?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jij hebt ook echt geen gevoel voor humor.
Waar bemoei jij je mee?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jij hebt ook echt geen gevoel voor humor.
Ik kwam hier ook een serieuze melding doen over dat lokale nieuws topic uit Urk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waar bemoei jij je mee?
@:Jippie Kan er niet ook eens wat gedaan worden aan de mensen die zich overal mee bemoeien hier in FB? Ik doe gewoon een serieuze melding.
Ik heb die user hier al een tijdje niet zien posten, straks ligt die 15 jaar dood in zijn huis.quote:
Ik kreeg vandaag nog een like van hem dus dat lijkt me sterkquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb die user hier al een tijdje niet zien posten, straks ligt die 15 jaar dood in zijn huis.
Das fijnquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik kreeg vandaag nog een like van hem dus dat lijkt me sterk
quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:23 schreef Jippie het volgende:
282 vermissingen, leef je eigen zelf uit.
Een linkje erbij zou handig zijn, maar topic is nu gesloten.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:22 schreef Kim-Holland het volgende:
Ladjino is al lang weer terecht. Graag foto verwijderen en topic sluiten! Dank u
Het gebemoei is hardnekkig in FB, maar we gaan er geen verbod op zetten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waar bemoei jij je mee?
@:Jippie Kan er niet ook eens wat gedaan worden aan de mensen die zich overal mee bemoeien hier in FB? Ik doe gewoon een serieuze melding.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waar bemoei jij je mee?
De ironiequote:Op dinsdag 14 oktober 2025 20:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een vermissing is wel serieus. Hoe meer mensen het zien hoe beter toch? Liever een topic te veel dan eentje te weinig. Je weet nooit wie hier iets herkent of door kan geven.
Wat is dit nou weer voor achterlijke beschuldiging en persoonlijke aanval?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:03 schreef Kim-Holland het volgende:
Starhopper & co met hun gezuig en aandachtzoekerij in FB houden de mods wel bezig, en blijkbaar vinden zij het ook wel best want ze blijven het maar vriendelijk faciliteren.
Ondertussen worden terechte vragen of TR' s van andere users genegeerd. Het lijkt wel of de mods in dienst staan van eerstgenoemde[n].
Net nog, met jequote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor achterlijke beschuldiging en persoonlijke aanval?Ik heb niets misdaan!
Zal ik je als linkse zuiger dan even helpen om de mods in FB dit topic onder de aandacht te brengen?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 10:53 schreef Kim-Holland het volgende:
NWS / Studente in Maastricht verkracht door drie Syrische mannen
Al diverse keren aangegeven dat er al een topic loopt over dit onderwerp..
Dit is natuurlijk gewoon je reinste discriminatie. Ranzige generalisaties.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:45 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zoveelste gruwelijke misdrijf met Syrische asielzoekers in de hoofddrol. Wat hebben we onszelf toch aangedaan door dit soort tribale primitievelingen los te laten in de samenleving...
Doe niet zo hysterisch meid.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk gewoon je reinste discriminatie. Ranzige generaliseringen.
Wees eens niet zo'n ranzige racist. En blijkbaar is wat seksisme je ook niet vreemd.quote:
Maar waarom gaat het ineens over racisme ipv de verkrachting van een minderjarig meisje door drie kerels?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Wees eens niet zo'n ranzige racist. En blijkbaar is wat seksisme je ook niet vreemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |