abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218984968
Topic over de Nederlandse politiek

Kabinet Schoof

Bewindslieden

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord
Regeerprogramma

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk
Verslag van informateur Plasterk
Verslag van informateur Putters
Verslag van informateurs Dijkgraaf en Van Zwol
Hoofdlijnenakkoord met financiële bijlages

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Verian / Eén Vandaag
De Hond

Keuzes in kaart: 2027-2030

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorg
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218984976
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 18:58 schreef quo_ het volgende:

[..]
En jij bent kennelijk van het slag volk dat vindt dat democratische principes en vrijheden uitsluitend gelden voor mensen waar je het mee eens bent.
Ronduit misselijk.

Zelf Frans Timmermans reageert nog waardiger tegen zijn grootste opponent.
Waar baseer jij die vergaande conclusie dan op? Alleen omdat die user het bijzonder vindt, en getuige van het in de slachtofferrol kruipen, dat Wilders ook niet telefonisch aan wil schuiven?
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 19:07:14 #3
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_218985007
quote:

[..]
En jij bent kennelijk van het slag volk dat vindt dat democratische principes en vrijheden uitsluitend gelden voor mensen waar je het mee eens bent.
Ronduit misselijk.

En wie een nieuw topic wil openen: ga je gang
De leesvaardigheid in Nederland staat ernstig onder druk, blijkt hieruit maar eens
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_218985011
Hier is in ieder geval de verstoring door Van der Plas:

twitter
pi_218985020
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 19:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waar baseer jij die vergaande conclusie dan op? Alleen omdat die user het bijzonder vindt, en getuige van het in de slachtofferrol kruipen, dat Wilders ook niet telefonisch aan wil schuiven?
Ik baseer dat op de opmerking "alles voor de slachtofferrol" die suggereert dat er keuzevrijheid van Wilders aan de orde is.
Het gaat hier om een politicus die niet mee kan doen aan een debat omdat er net een terroristengroep is opgepakt die het op zijn leven had gemunt. Een serieuze zaak.

En volstrekt logisch dat hij niet blind en op afstand via de telefoon mee wil doen terwijl de rest in een studio face to face kan debatteren en daarbij ook de non-verbale communicatie mee kan krijgen.

Ik vind Frans Timmermans een lul de behanger van de buitencategorie maar zijn reactie over het gebeuren, op X is stijlvol:
quote:
In een gezonde democratie moeten politici in alle vrijheid en veiligheid in debat kunnen over hun ideeën. Ik wens Geert Wilders alle sterkte en hoop dat hij zo snel mogelijk gewoon weer campagne kan voeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 10-10-2025 19:17:15 ]
-
pi_218985022
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 19:08 schreef miss_sly het volgende:
Hier is in ieder geval de verstoring door Van der Plas:

[ twitter ]
Caroline die altijd de mond vol heeft van nette omgangsvormen :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218985035
Benieuwd of Wilders nog naar RTL gaat, en heel benieuwd of men dan Jetten of Eerdmans als vervanger kiest :7
pi_218985047
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 19:13 schreef TheVulture het volgende:
Benieuwd of Wilders nog naar RTL gaat, en heel benieuwd of men dan Jetten of Eerdmans als vervanger kiest :7
Eerdmans zou ideologisch logischer zijn, maar die arme Jetten mag op niemands verjaardag komen inmiddels. ;(
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:02:30 #9
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_218985572
Leuk zeg, die doorrekeningen. Vooral de VVD ziet er goed uit! Minder hoog opgeleid, meer werken, groter verval tot armoede. Dat is dus wat er met de 'hardwerkende Nederlander' bedoeld wordt. Bek houden en arbeiten. :D .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_218985607
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 19:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Caroline die altijd de mond vol heeft van nette omgangsvormen :')
Vervelend figuur. Ik ben benieuwd of de mensen die vinden dat Sylvana Simons met de bananenboot terug naar Suriname moest nu ook vinden dat Van der Plas op de trekker terug naar Deventer mag.
pi_218985696
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 20:02 schreef JAM het volgende:
Leuk zeg, die doorrekeningen. Vooral de VVD ziet er goed uit! Minder hoog opgeleid, meer werken, groter verval tot armoede. Dat is dus wat er met de 'hardwerkende Nederlander' bedoeld wordt. Bek houden en arbeiten. :D .
We kunnen het weer.

VVD.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:41:55 #12
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218986036
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 19:10 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik baseer dat op de opmerking "alles voor de slachtofferrol" die suggereert dat er keuzevrijheid van Wilders aan de orde is.
Het gaat hier om een politicus die niet mee kan doen aan een debat omdat er net een terroristengroep is opgepakt die het op zijn leven had gemunt. Een serieuze zaak.

En volstrekt logisch dat hij niet blind en op afstand via de telefoon mee wil doen terwijl de rest in een studio face to face kan debatteren en daarbij ook de non-verbale communicatie mee kan krijgen.

Ik vind Frans Timmermans een lul de behanger van de buitencategorie maar zijn reactie over het gebeuren, op X is stijlvol:
[..]

Er is geen restdreiging meer, dus je kan aannemen dat dit een puur tactische keuze is.
Makkelijk eerste
pi_218986069
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 20:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Er is geen restdreiging meer, dus je kan aannemen dat dit een puur tactische keuze is.
We betalen met alle liefde kapitalen voor zijn beveiliging zodat hij zijn hobby's kan blijven uitoefenen en ruil daarvoor mag hij best wel eens een radiodebatje bijwonen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218986120
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 20:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
We betalen met alle liefde kapitalen voor zijn beveiliging zodat hij zijn hobby's kan blijven uitoefenen en ruil daarvoor mag hij best wel eens een radiodebatje bijwonen.
Wilders vertegenwoordigt een enorme grote groep bange en boze burgers.
pi_218986127
quote:

[..]
Dit past hem precies, want nu hoeft hij niet in debat met mensen die wel een financieel onderbouwd verkiezingsprogramma hebben dat is voorzien van steekhoudende argumenten gebaseerd op feiten en cijfers.

Ondertussen kan hij mooi op Twitter de boel blijven verzieken en opruien vanuit zijn bunker.
pi_218986134
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 20:51 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit past hem precies, want nu hoeft hij niet in debat met mensen die wel een financieel onderbouwd verkiezingsprogramma hebben dat is voorzien van steekhoudende argumenten gebaseerd op feiten en cijfers.
Ja, maar dat boeit zijn kiezers geen ene mallemoer.
pi_218986153
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 20:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ook haatdragende burgers, die de aanwezigheid van buitenlanders niet kunnen velen
pi_218986161
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 20:52 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, maar dat boeit zijn kiezers geen ene mallemoer.
Als die kiezers zich een beetje zouden inlezen dan zouden ze überhaupt niet op deze charlatan stemmen.
pi_218986182
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 20:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ook haatdragende burgers, die de aanwezigheid van buitenlanders niet kunnen velen
Zou ik niet direct haatdragend noemen, meer angst voor vreemden en verandering. En ze voelen zich niet gehoord, plus vaak zelf persoonlijk slechte ervaringen.
pi_218986190
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 20:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Doet mij denken aan eerder deze week dat Caroline van der Plas niet naar Nijmegen kwam voor een debat.
Van der Plas had geen enkele dreiging ontvangen, ook niet een bedreiging elders op het internet.
Er was geen plan of oproep tot demonstratie voor het gebouw van de Gelderlander.
Toch, zij maakte zich druk over een mogelijke dreiging. Dat doet Wilders ook.
Of hun afzeggingen is een campagnestrategie -->> slachtofferrol, sympathie krijgen, meer stemmen
pi_218986192
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 20:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als die kiezers zich een beetje zouden inlezen dan zouden ze überhaupt niet op deze charlatan stemmen.
Inlezen? :D
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:03:26 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218986230
Timmermans moet gewoon zeggen dat zo'n achterlijke sloot geld naar defensie bezopen is ipv zeiken over freeloadende andere landen, dat staat hem slecht.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218986251
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:03 schreef -XOR- het volgende:
Timmermans moet gewoon zeggen dat zo'n achterlijke sloot geld naar defensie bezopen is ipv zeiken over freeloadende andere landen, dat staat hem slecht.
Makkelijk voor alle andere partijen om hem daarop te pakken.
pi_218986269
quote:
Sanchez denkt: de Russen komen hier toch niet. Maar zo werkt het niet. Of je gaat mee, of je stapt eruit. Trump is een asshole maar hier geef ik hem gelijk.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:09:58 #25
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218986284
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Sanchez denkt: de Russen komen hier toch niet. Maar zo werkt het niet. Of je gaat mee, of je stapt eruit. Trump is een asshole maar hier geef ik hem gelijk.
tussen de 2 en 2,5 procent is prima, daarboven is meer dan onzin. Die 3,5/5% norm-afspraak is echt nutteloos. Ook met 5% defensieuitgaven ga je Tsar Bomba niet zonder hersenschade kunnen terugkoppen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218986306
wbt meer geld voor het Nederlandse leger... daar is geen direct verband met de veiligheid van Nederland verdedigen. Russische soldaten kunnen Nederland niet binnenvallen. Ze zijn al 3 jaar vastgelopen in de Oekraine.
Nederland kan wel met vliegtuigen , afweergeschut ed helpen bij het controlereren van de luchtruimtes van Polen, Baltische staten, e.d. Dat is meer geld voor de luchtmacht.
Het kan zijn dat in 2030 die situatie anders is. Poetin dood , Rusland verslagen of druipt af , weg uit Oekraine.
Dan heeft meer geld voor navo-legers minder noodzaak .
De kritiek op GL/PvdA dat men geen legerbudget heeft voor na 2029 is zwakjes. Het gaat om de komende periode, de komende regering
pi_218986328
quote:
Jij suggereert dat Timmermans moet liegen én een hoop kiezers naar D66 moet jagen? Want als ik me goed herinner steunde deze zomer zo'n 80% van de Nederlanders de NAVO-norm. En veel tegenstanders zitten volgens mij juist ook op uiterst rechts, waar FvD oa tegen is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:15:08 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218986334
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij suggereert dat Timmermans moet liegen én een hoop kiezers naar D66 moet jagen? Want als ik me goed herinner steunde deze zomer zo'n 80% van de Nederlanders de NAVO-norm. En veel tegenstanders zitten volgens mij juist ook op uiterst rechts, waar FvD oa tegen is.
Die 80% steunt de Navo-norm als dat geld uit de lucht komt vallen, niet als blijkt dat ze dat zelf via de belastingen moeten ophoesten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:15:18 #29
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218986337
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:11 schreef Bluesdude het volgende:
wbt meer geld voor het Nederlandse leger... daar is geen direct verband met de veiligheid van Nederland verdedigen. Russische soldaten kunnen Nederland niet binnenvallen. Ze zijn al 3 jaar vastgelopen in de Oekraine.
Nederland kan wel met vliegtuigen , afweergeschut ed helpen bij het controlereren van de luchtruimtes van Polen, Baltische staten, e.d. Dat is meer geld voor de luchtmacht.
Het kan zijn dat in 2030 die situatie anders is. Poetin dood , Rusland verslagen of druipt af , weg uit Oekraine.
De kritiek op GL/PvdA dat men geen legerbudget heeft voor na 2029 is zwakjes. Het gaat om de komende periode, de komende regering
of men gooit een 43 kernraketten op europa en de USA en Taiwan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:16:24 #30
323876 michaelmoore
pi_218986345
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die 80% steunt de Navo-norm als dat geld uit de lucht komt vallen, niet als blijkt dat ze dat zelf via de belastingen moeten ophoesten.
Als we de hypotheekrente aftrek maar houden dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218986347
quote:
Je dekt zoiets langdurig, anders kan defensie het niet uitgeven. Krijg je net zoiets als de coronagelden bij scholen, waar aangenomen personeel nu weer moet vertrekken omdat de dekking weg is. Defensie kan alleen echt investeren als ze zeker weten dat zs niet over 3 jaar weer moeten bezuinigen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218986355
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Iets als de doorrekening van de CU of D66, die het wel langdurig dekken, wordt volgens jou niet gesteund? Lijkt me sterk.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:20:32 #33
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218986370
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Iets als de doorrekening van de CU of D66, die het wel langdurig dekken, wordt volgens jou niet gesteund? Lijkt me sterk.
Nou, niet door 80% van de bevolking in elk geval. Toen de vraag over die navonorm gesteld werd lag het financieringsvraagstuk nog helemaal niet op tafel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218986377
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je dekt zoiets langdurig, anders kan defensie het niet uitgeven. Krijg je net zoiets als de coronagelden bij scholen, waar aangenomen personeel nu weer moet vertrekken omdat de dekking weg is. Defensie kan alleen echt investeren als ze zeker weten dat zs niet over 3 jaar weer moeten bezuinigen.
Natuurlijk joh en dan over 20 jaar weer een stel verroeste tanks naar de schroothoop.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:24:46 #35
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218986406
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij liegt nu natuurlijk. PvdAGL wil ook helemaal geen 3,5% uitgeven aan defensie, laat staan 5%, daarom komt hij met die lulsmoes over freeloaders die nergens op slaat. Dat is als roepen dat je je niet aan de klimaatafspraken wilt houden vanwege eventuele freeloaders.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218986407
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
of men gooit een 43 kernraketten op europa en de USA en Taiwan
En dan ? Wat wint Poetin daarmee?
USA zal minstens een atoombom gooien op het Kremlin.. Niet dat dat helpt voor de tientallen miljoenen mensen die dood zijn of dood gaan, en de ontwrichting van de westerse samenlevingen.
pi_218986415
Waar ik wel voor ben is investeren in cybersecurity, dat is hier volgens mij nu een dikke puinhoop. Beter dan in wapens investeren. En minder afhankelijk worden van de VS. Schiet onze eigen satelliet maar eens in de lucht. Of draaf ik door? :D
pi_218986458
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij liegt nu natuurlijk. PvdAGL wil ook helemaal geen 3,5% uitgeven aan defensie, laat staan 5%
Partijprogramma GL/PvdA:
We verhogen het defensiebudget naar 3,5% van het nationaal inkomen om onze vrijheid te verdedigen.
----
We investeren in cyberveiligheid en beschermen ons tegen spionage, nepnieuws en sabotage.
pi_218986559
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 20:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Omg _O- _O- beperkte visie heb je.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_218986571
quote:
1 bom in de Noordzee en het westen spoelt schoon tot Harderwijk.
pi_218986578
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:44 schreef halfway het volgende:

[..]
Omg _O- _O- beperkte visie heb je.
Leg uit?
pi_218986579
Mathijs Bouman bij Nieuwsuur over de doorrekeningen zometeen
pi_218986595
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Leg uit?
Leg jij maar uit? Pvv stemmers zijn dom, tokkie, racistisch etc etc?
pi_218986602
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:48 schreef halfway het volgende:

[..]
Niet genoemd, noem ze bang en boos.
pi_218986616
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:49 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Niet genoemd, noem ze bang en boos.
Definiër boos? Waarom waarop?
pi_218986626
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:51 schreef halfway het volgende:

[..]
Definiër boos? Waarom waarop?
Boos omdat ze de politiek, gevestigde orde, niet meer vertrouwen.
pi_218986680
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:48 schreef halfway het volgende:

[..]
Vind het wel een goede samenvatting eigenlijk. Dat vat het gros wel aardig samen.

Laten we niet doen alsof de gemiddelde PVV stemmer zo’n helder licht is en allemaal onbegrepen genieën.

Ik bedoel; als je over de meeste onderwerpen iets langer nadenkt dan 15 minuten kom je al gauw tot de conclusie dat de “analyses” van de PVV te kort door de bocht zijn, de “oplossingen” veelal kortzichtig, onmogelijk en averechts, en als proteststem niet effectief.

Dat ze de grootste partij in de Tweede Kamer zijn en waarschijnlijk blijven vind ik geenszins een legitimatie om ze nu ineens wel serieus te nemen met hun achterlijke denkbeelden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218986691
En nu?
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 22:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Vind het wel een goede samenvatting eigenlijk. Dat vat het gros wel aardig samen.

Laten we niet doen alsof de gemiddelde PVV stemmer zo’n helder licht is en allemaal onbegrepen genieën.

Ik bedoel; als je over de meeste onderwerpen iets langer nadenkt dan 15 minuten kom je al gauw tot de conclusie dat de “analyses” van de PVV te kort door de bocht zijn, de “oplossingen” veelal kortzichtig, onmogelijk en averechts, en als proteststem niet effectief.
Dat is dan weer wegzetten van een grote groep bange en boze burgers als een stel nitwitten. Dat werkt averechts.
pi_218986728
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
En dan ? Wat wint Poetin daarmee?
De Russen zijn niet rationeel. Er valt niet mee te praten en er vallen geen afspraken mee te maken. Dus kunnen we beter voor adequate afschrikking zorgen. De Amerikanen gaan ons niet helpen, we moeten het zelf rooien.

En dat kost geld. Sowieso is defensie niet een soort aan-uit-schakelaar, het kost tijd om de decennialange verwaarlozing van de krijgsmacht te repareren.
pi_218986738
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 22:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De Russen zijn niet rationeel. Er valt niet mee te praten en er vallen geen afspraken mee te maken. Dus kunnen we beter voor adequate afschrikking zorgen. De Amerikanen gaan ons niet helpen, we moeten het zelf rooien.

En dat kost geld. Sowieso is defensie niet een soort aan-uit-schakelaar, het kost tijd om de decennialange verwaarlozing van de krijgsmacht te repareren.
Gooi svp niet alle Russen over een kam. Poetin en zijn holmaatjes zijn niet rationeel.
pi_218986739
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 22:04 schreef Firuze60 het volgende:
En nu?
[..]
Dat is dan weer wegzetten van een grote groep bange en boze burgers als een stel nitwitten. Dat werkt averechts.
De meesten komen dan ook niet verder dan domme oneliners als:
-Ja maar hij zegt het tenminste!
-Nederland weer voor de Nederlanders!

En woorden van gelijke strekking.
pi_218986748
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 22:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De meesten komen dan ook niet verder dan domme oneliners als:
-Ja maar hij zegt het tenminste!
-Nederland weer voor de Nederlanders!

En woorden van gelijke strekking.
Ik wacht nog even op de reactie van Halfway.
pi_218986764
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 22:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Gooi svp niet alle Russen over een kam. Poetin en zijn holmaatjes zijn niet rationeel.
80% van de Russen steunt de invasie in Oekraïne. Rusland is een pompstation met nukes dat ons niets te bieden heeft maar wel continu een bedreiging vormt voor onze vrede en veiligheid doordat ze elke dag dreigen met een kernoorlog en het land vol zit met verongelijkte mensen die niet kunnen verkroppen dat Rusland geen wereldmacht meer is.

Zet er een muur neer, laat ze het uitzoeken en als Poetin dood is zien we we of er tegen die tijd iemand zit met wie wel een zinnig gesprek te voeren is.
pi_218986774
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 22:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
80% van de Russen steunt de invasie in Oekraïne. Rusland is een pompstation met nukes dat ons niets te bieden heeft maar wel continu een bedreiging vormt voor onze vrede en veiligheid doordat ze elke dag dreigen met een kernoorlog en het land vol zit met verongelijkte mensen die niet kunnen verkroppen dat Rusland geen wereldmacht meer is.

Zet er een muur neer, laat ze het uitzoeken en als Poetin dood is zien we we of er tegen die tijd iemand zit met wie wel een zinnig gesprek te voeren is.
Jesus, man, in een land met een dictator is uiteraard minstens 80% voor.
pi_218986795
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 22:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Jesus, man, in een land met een dictator is uiteraard minstens 80% voor.
De Russen melden zich massaal aan voor het front omdat het goed boeren is. Er is massale steun voor de oorlog.

Ik volg dit conflict al vanaf het begin zeer intensief, deze discussie win je niet.
pi_218986805
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 22:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De Russen melden zich massaal aan voor het front omdat het goed boeren is. Er is massale steun voor de oorlog.

Ik volg dit conflict al vanaf het begin zeer intensief, deze discussie win je niet.
Ik hoef niks te winnen, hoor. Maar weet wel iets van dictators en een volk indoctrineren.
pi_218986892
Wilders is een tegenstander van de democratie, met zijn beweging zonder leden. Daarmee heb ik een aantal fervente PVV-stemmers kunnen overtuigen om iig dan maar op BBB of Ja21 te stemmen. Die nemen zijn ideeen over, klaar.

Uit medelijden voor al die bedreigingen zouden ze zomaar weer op Wilders kunnen gaan stemmen. Tja.

[ Bericht 20% gewijzigd door Firuze60 op 10-10-2025 22:41:57 ]
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 22:42:52 #58
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_218986949
Brokjespiloot Yesilgöz nu aandoenlijk doende bij Kockelman.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 22:54:43 #59
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218987019
Je ziet nu ook de nieuwe tactiek van radicaal rechts, ieder signaal van dreiging gebruiken om een slachtofferrol aan te meten voor electoraal gewin.

Het is ideaal, je maakt links/moslimextremisten een grotere dreiging dan ze daadwerkelijk zijn (en daarmee voedt je stemmers angst), je maakt de rechtsextremisten die je ophitst relatief minder erg (het gebeurt aan ALLEBEI de kanten) en niemand kan er wat van zeggen.
Makkelijk eerste
pi_218987052
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 22:42 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Brokjespiloot Yesilgöz nu aandoenlijk doende bij Kockelman.
Ze herkent Marx niet. Ach Dilan.
pi_218987068
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 22:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Je ziet nu ook de nieuwe tactiek van radicaal rechts, ieder signaal van dreiging gebruiken om een slachtofferrol aan te meten voor electoraal gewin.

Het is ideaal, je maakt links/moslimextremisten een grotere dreiging dan ze daadwerkelijk zijn (en daarmee voedt je stemmers angst), je maakt de rechtsextremisten die je ophitst relatief minder erg (het gebeurt aan ALLEBEI de kanten) en niemand kan er wat van zeggen.
Ik had de indruk dat dit al minimaal een decennium gaande is?!
pi_218987084
quote:

De wereld die zich inleest of inkijkt ziet dat Trump, Netanyahu en Putin met de miljardairs de allergrootste bedreiging zijn voor deze generatie(s)

En doen alsof links en de moslims dat zijn is voor de mensen in de feesttent die alleen meekrijgen dat Wilders een debat afzegt.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 23:09:34 #63
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_218987099
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 23:00 schreef Urquhart het volgende:

[..]
Ze herkent Marx niet. Ach Dilan.
Case study Impostor Syndrome. Dat deze vrouw de afgelopen 5 jaar niet uit elkaar is gespat in een flits van acute zelfreflectie mag een wonder heten. Maar volgens mij was dat ook de motor achter Thatcher - dus dat zal wel de hoeksteen van haar VVD-bestaansrecht zijn.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 23:10:32 #64
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218987104
quote:

Mensen op rechts houden niet van losers.
pi_218987109
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 23:10 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Mensen op rechts houden niet van losers.
Mensen houden niet van losers.
pi_218987265
quote:

[..]
Ook mooi dat hij nu wel waarde hecht aan het oordeel van het NCTV in tegenstelling tot 2 weken geleden :+

Bedreigingen, laat staan potentiele moordaanslagen zijn sowieso altijd walgelijk en ik snap heel goed dat dat wat met je als persoon doet. m
Het feit dat je dan op geen enkele wijze gebruik wenst te maken van veilige alternatieven en dat de concrete dreiging is geëlimineerd betekent dat je het toch vrij makkelijk in je voordeel wil gebruiken om het debat te ontlopen.
pi_218987269
Het kan allemaal nog heel veel kanten op.

https://wnl.tv/2025/10/10(...)vvd-stijgt-weer-iets
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218987289
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 00:07 schreef capricia het volgende:
Het kan allemaal nog heel veel kanten op.

[ afbeelding ]
https://wnl.tv/2025/10/10(...)vvd-stijgt-weer-iets
Het CDA valt toch ook weer een beetje terug de laatste weken. Ben benieuwd of D66 richting die 20 kan doortrekken nu de wind er toch wel in begint te komen...
pi_218987297
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 00:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het CDA valt toch ook weer een beetje terug de laatste weken. Ben benieuwd of D66 richting die 20 kan doortrekken nu de wind er toch wel in begint te komen...
Wie het weet mag het zeggen. Persoonlijk switch ik naar het CDA nadat me duidelijk is geworden vandaag dat het CDA gerealiseerde winst wil belasten in box 3 ook al past D66 op de meeste thema's beter bij me.

Zou het allemaal echt veel uit maken? Lijkt af te stevenen op GL-PvdA / CDA / VVD / D66 en dan misschien nog een 5e erbij.
pi_218987315
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 00:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wie het weet mag het zeggen. Persoonlijk switch ik naar het CDA nadat me duidelijk is geworden vandaag dat het CDA gerealiseerde winst wil belasten in box 3 ook al past D66 op de meeste thema's beter bij me.

Zou het allemaal echt veel uit maken? Lijkt af te stevenen op GL-PvdA / CDA / VVD / D66 en dan misschien nog een 5e erbij.
Nou ja, voor de premiersrol maakt het natuurlijk wel uit. Wat dat betreft is het qua populariteit denk ik 1. Bontenbal 2. Jetten 3. Timmermans en 4. Yesilgoz.
pi_218987329
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 00:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nou ja, voor de premiersrol maakt het natuurlijk wel uit. Wat dat betreft is het qua populariteit denk ik 1. Bontenbal 2. Jetten 3. Timmermans en 4. Yesilgoz.
Jetten de op 1 na populairste? Zijn imago is zeker verbeterd de laatste jaren, maar alsnog lijkt me dat wel sterk.
pi_218987334
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 00:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Jetten de op 1 na populairste? Zijn imago is zeker verbeterd de laatste jaren, maar alsnog lijkt me dat wel sterk.
Volgens mij las ik vandeweek ergens zo'n peiling, ik geloof van Gijs Rademakers.
pi_218987347
Waarom stellen we de verkiezingen niet uit, de radicale islam gijzelt de verkiezingen, lijkt me niet al te democratisch?
pi_218987414
quote:

[..]
Ronduit misselijk.

En wie een nieuw topic wil openen: ga je gang
Fair dat je dit zegt, met name omdat de pure haat tegen Timmermans vanuit het andere kamp ongelimiteerd groot is. In mijn opinie is Timmermans ook helemaal niet tegen de persoon Wilders en vindt het zeer afkeurenswaardig dat ie bedreigd wordt, hiernaast geeft ie ook te kennen dat ie hem al lang kent en hem als mens respecteert ondanks hun sterke inhoudelijke verschillen en hoopt in dat licht ooit ongedwongen en niet beveiligd een biertje met hem hoopt te drinken in de toekomst, waarop Wilders ondanks alles ook gewoon 'zeker' op antwoordde. Gewoon een goed moment wat mij betreft gezien de huidige nadruk op polarisatie.
Een heer met stijl
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 02:06:58 #75
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218987435
Dat die lui niet van zichzelf walgen met dag in dag uit de boel baal elkaar te liegen blijft toch apart. Neem nou Van der Plas, Yesilgoz of Agema. Echt nul integriteit en Eerdmans zwetst ook maar wat. Toevallig allevier van rechtse partijen voor zover men nog van een partij kunt spreken bij PVV.

Het is werkelijk niet om aan te horen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218987444
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 02:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Dat die lui niet van zichzelf walgen met dag in dag uit de boel baal elkaar te liegen blijft toch apart. Neem nou Van der Plas, Yesilgoz of Agema. Echt nul integriteit en Eerdmans zwetst ook maar wat. Toevallig allevier van rechtse partijen voor zover men nog van een partij kunt spreken bij PVV.

Deze kabinetsperiode gaf wel een mooi inkijkje. Ja, ze liegen veel en Joost (niet Eerdmans) mag weten waarom ze dat doen, maar soms geloven ze ook pertinente onzin wat de kern van hun bestaan is. Zo'n Wiersma leek toch wel verrast dat het hele stikstofgebeuren niet zo werkte als ze had gedacht. Beetje jammer dat ze vervolgens alsnog schijt (hi-ha-ho) had aan rede, en nog wilde fungeren als zetbaasje voor de melkveehoudersindustrie, maar ok.
pi_218987691
5 partijen, PVV, FvD, BBB, JA21 en BVNL, gebruiken openlijk een volgens experts extreemrechtse term: https://www.volkskrant.nl(...)e-politiek~ba9c116c/

Als extremistische haatgroepen als Voorpost met zo'n term te koop lopen, dan zorg je toch dat je die niet in je programma gebruikt?
pi_218987715
Wel een goed gevonden term, een beetje eufemistisch taalgebruik.

Klinkt ook lekker als tegenhanger van immigratie.

Kan zo in het lijstje van inclusiviteit, sociale meerderheid of verward persoon.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 08:14:18 #79
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218987719
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 08:02 schreef Hanca het volgende:
5 partijen, PVV, FvD, BBB, JA21 en BVNL, gebruiken openlijk een volgens experts extreemrechtse term: https://www.volkskrant.nl(...)e-politiek~ba9c116c/

Als extremistische haatgroepen als Voorpost met zo'n term te koop lopen, dan zorg je toch dat je die niet in je programma gebruikt?
Blijkbaar is dat een deel van hun electoraat haha.
pi_218987735
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 08:14 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Blijkbaar is dat een deel van hun electoraat haha.
Bij FvD kan ik me voorstellen dat ze zich er nog wel mee verwant voelen, maar volgens mij moet zelfs Wilders niks van figuren als die van Voorpost hebben.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 08:38:55 #81
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218987761
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 08:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij FvD kan ik me voorstellen dat ze zich er nog wel mee verwant voelen, maar volgens mij moet zelfs Wilders niks van figuren als die van Voorpost hebben.
Natuurlijk wel. Is gewoon stemvee. Hij roept op tot verzet door burgers.
pi_218987766
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 08:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als ik zie hoe fanatiek Wilders soms een menigte staat op te hitsen bij een protest tegen een AZC dan distantieert hij zich er in ieder geval totaal niet van. Daar komt ook zulk soort volk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 09:12:20 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218987877
quote:

Ik vind het nog een keurige manier om te zeggen dat alle Marokkanen terug naar Istanbul moeten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218987961
quote:

Het is dan ook dezelfde politieke familie (al is dat voor BBB vrij nieuw). De overkoepelende term uiterst rechts is er natuurlijk niet voor niets ;). Het onderscheid tussen radicaal en extreem is steeds diffuser…
pi_218988031
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 02:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:

Gelukkig hoor jij bij de verhevenen, de "goeien" zeg maar. En wat fijn dat je het zo goed met jezelf getroffen hebt.

Maar een blik op de werkelijkheid zou je moeten leren dat er nog veel meer mensen zijn die helemaal klaar zijn met dat "weg met ons" gezwets van Timmermans, Jetten, Dijk en Ouwehand.
De politici die alleen maar bezig zijn met het voortdurend wegkijken en ontkennen van de dagelijkse problemen waar gewone mensen mee te maken hebben. De "wie zijn die" mensen die hun kinderen niet op een witte school kunnen krijgen en geen duur huis kunnen kopen in een goede wijk.
-
pi_218988095
We zijn en nachtje slapen verder maar ik word toch wel misselijk van het vooruitzicht dat Wilders de verkiezing kaapt met dit lulverhaal, met wat pech 40+ zetels haalt met sympathiestemmen en vervolgens het land in een bestuurlijke crisis stort omdat er zonder de PVV eigenlijk geen kabinet valt te vormen.
pi_218988110
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 09:39 schreef quo_ het volgende:

[..]
Gelukkig hoor jij bij de verhevenen, de "goeien" zeg maar. En wat fijn dat je het zo goed met jezelf getroffen hebt.

Maar een blik op de werkelijkheid zou je moeten leren dat er nog veel meer mensen zijn die helemaal klaar zijn met dat "weg met ons" gezwets van Timmermans, Jetten, Dijk en Ouwehand.
De politici die alleen maar bezig zijn met het voortdurend wegkijken en ontkennen van de dagelijkse problemen waar gewone mensen mee te maken hebben. De "wie zijn die" mensen die hun kinderen niet op een witte school kunnen krijgen en geen duur huis kunnen kopen in een goede wijk.
Pfff, kap toch eens met dat pathetische slachtofferschap opdringen aan de 'gewone Nederlander' (wie dat dan ook mag wezen). Die het zogenaamd verschrikkelijk heeft en door een 'elite' als minderwaardig wordt aangekeken. Het is een fictief beeld dat niet bestaat in de werkelijkheid.

Een groot deel van Nederland heeft het prima, en het deel van Nederland dat wel degelijk (grote) problemen ervaart stemt met een PVV-stem tegen zijn/haar eigen belangen in. En daarna maar blijven janken dat er niks wordt opgelost. Nee, dat is mede aan jezelf te danken. Als je ziet dat Marjolein Faber het beste bestuurdersmateriaal bij de PVV is, en je denkt nog steeds dat de PVV de oplossing is, sorry hoor maar dan ga ik die mensen niet meer serieus nemen.
pi_218988124
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 09:55 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Pfff, kap toch eens met dat pathetische slachtofferschap opdringen aan de 'gewone Nederlander' (wie dat dan ook mag wezen). Die het zogenaamd verschrikkelijk heeft en door een 'elite' als minderwaardig wordt aangekeken. Het is een fictief beeld dat niet bestaat in de werkelijkheid.

Een groot deel van Nederland heeft het prima, en het deel van Nederland dat wel degelijk (grote) problemen ervaart stemt met een PVV-stem tegen zijn/haar eigen belangen in. En daarna maar blijven janken dat er niks wordt opgelost. Nee, dat is mede aan jezelf te danken. Als je ziet dat Marjolein Faber het beste bestuurdersmateriaal bij de PVV is, en je denkt nog steeds dat de PVV de oplossing is, sorry hoor maar dan ga ik die mensen niet meer serieus nemen.
Als je nu nog PVV stemt ben je sowieso regisseur van je eigen teleurstelling.
pi_218988175
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 09:54 schreef Spablauw214 het volgende:
We zijn en nachtje slapen verder maar ik word toch wel misselijk van het vooruitzicht dat Wilders de verkiezing kaapt met dit lulverhaal, met wat pech 40+ zetels haalt met sympathiestemmen en vervolgens het land in een bestuurlijke crisis stort omdat er zonder de PVV eigenlijk geen kabinet valt te vormen.
Zolang de PVV minder dan 75 zetels haalt, is het nog steeds mogelijk om zonder de PVV een kabinet te formeren.
pi_218988182
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 10:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Zolang de PVV minder dan 75 zetels haalt, is het nog steeds mogelijk om zonder de PVV een kabinet te formeren.
Wilders gaat als eerste wel weer het recht hebben om een formatie voor te stellen natuurlijk. En dan is het de vraag of VVD en CDA voet bij stuk houden
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218988194
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 09:55 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Je snapt er werkelijk geen ene reet van, dat blijkt duidelijkt uit deze totaal verwrongen analyse van het nederlandse kiezerslandschap.
Bijvoorbeeld het stuitende dedain waarmee je de kiezers van PVV en wellicht JA21 wegzet als de mensen met problemen.
Denk je nou echt dat deze partijen richting 30% van de zetels zouden blijven scoren als hun kiezers werkelijk aan de onderkant van de samenleving zouden zitten en gemerkt hebben dat de PVV niks opgelost heeft.
-
pi_218988196
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 10:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ja een coalitie met 9 partijen die al gevallen is voordat de ministers hun kantoor hebben ingericht.
pi_218988199
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 10:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja een coalitie met 9 partijen die al gevallen is voordat de ministers hun kantoor hebben ingericht.
Zakenkabinet
Extraparlementair kabinet
???

:P
pi_218988200
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 10:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wilders gaat als eerste wel weer het recht hebben om een formatie voor te stellen natuurlijk. En dan is het de vraag of VVD en CDA voet bij stuk houden
CDA verwacht ik wel, maar de VVD onder Yesilgoz zie ik gewoon weer opnieuw in een (extreem)rechts kabinet stappen, als ze met FVD, JA21 en de SGP voldoende zetels halen.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 10:12:28 #95
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218988201
quote:

[..]
Mooi, doodsteek voor VVD als we opnieuw zo'n drama krijgen, maar volgens mij gaat een informateur erover of er een coalitie valt te smeden. CDA gaat er eveneens aan als ze alsnog met PVV in zee gaan.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 10:14:10 #96
323876 michaelmoore
pi_218988209
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 10:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
CDA verwacht ik wel, maar de VVD onder Yesilgoz zie ik gewoon weer opnieuw in een (extreem)rechts kabinet stappen, als ze met FVD, JA21 en de SGP voldoende zetels halen.
en terecht

de grootste moet de regering vormen,
pi_218988222
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 10:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Het zou tegen die tijd logischer zijn dat Yesilgoz naar buiten gewerkt is en ze een identiteitscrisis hebben bij VVD
pi_218988249
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 09:39 schreef quo_ het volgende:

[..]

Daar beschuldig je Jimmy Dijk van?

Wat lul je weer compleet uit je nek zeg. Manmanman, niet te geloven deze onzin. Onderbouw dat eens, of zeg gewoon niets.

Echt, dit vertelt ons alleen maar dat je nog nooit naar die vent geluisterd hebt. En in plaats daarvan gewoon weer een achterlijke rant over links wilde maken, puur en alleen omdat ze een oplossing voorstaan tov de problematiek rondom migratie die leunt op daadwerkelijke investeringen in integratie, en niet 'gooi ze er allemaal uit' en 'maak het zó ellendig (voor zowel hen als ons) dat ze niet willen komen'.

Ga naar NWS met deze bullshit.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 11-10-2025 10:31:24 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_218988264
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 10:10 schreef quo_ het volgende:

[..]
Je snapt er werkelijk geen ene reet van, dat blijkt duidelijkt uit deze totaal verwrongen analyse van het nederlandse kiezerslandschap.
Bijvoorbeeld het stuitende dedain waarmee je de kiezers van PVV en wellicht JA21 wegzet als de mensen met problemen.
Denk je nou echt dat deze partijen richting 30% van de zetels zouden blijven scoren als hun kiezers werkelijk aan de onderkant van de samenleving zouden zitten en gemerkt hebben dat de PVV niks opgelost heeft.
Ja, des te onbegrijpelijker nog. Als je in je leven grote problemen ervaart, en je hebt gemerkt dat verschillende midden kabinetten hier niks aan gedaan hebben, dan snap ik nog dat je een keer je toevlucht zoekt bij de PVV.

Maar er zijn nu inderdaad massa's Nederlanders die het prima hebben, nog nooit een asielzoeker hebben gezien of gesproken, en toch op de PVV gaan stemmen. Vanwege een zelf aangepraat slachtofferschap met een soort gezamenlijke vijand (de 'elite') die helemaal niet bestaat.

Ook altijd wel bijzonder: als je het stemgedrag van de PVV-kiezer aan de kaak stelt, dan is het al snel dedain. Maar als de Linkse kiezer hier door de mangel wordt gehaald (woke, geen contact met het echte leven/harde werkelijkheid, werkschuw tuig) dan is dat opeens geen dedain maar de mening van de 'echte' Nederlander?
pi_218988267
quote:
Wilders heeft dat recht helemaal niet. Er is in de Grondwet of in andere wetten geen enkele procedure voorgeschreven hoe kabinetten geformeerd moeten worden, behalve dat de ministers en staatssecretarissen per Koninklijk Besluit benoemd worden. Er zijn dan wel bepaalde gewoontes ontstaan, maar in principe kan daar heel makkelijk van worden afgeweken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')