Deze kabinetsperiode gaf wel een mooi inkijkje. Ja, ze liegen veel en Joost (niet Eerdmans) mag weten waarom ze dat doen, maar soms geloven ze ook pertinente onzin wat de kern van hun bestaan is. Zo'n Wiersma leek toch wel verrast dat het hele stikstofgebeuren niet zo werkte als ze had gedacht. Beetje jammer dat ze vervolgens alsnog schijt (hi-ha-ho) had aan rede, en nog wilde fungeren als zetbaasje voor de melkveehoudersindustrie, maar ok.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 02:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Dat die lui niet van zichzelf walgen met dag in dag uit de boel baal elkaar te liegen blijft toch apart. Neem nou Van der Plas, Yesilgoz of Agema. Echt nul integriteit en Eerdmans zwetst ook maar wat. Toevallig allevier van rechtse partijen voor zover men nog van een partij kunt spreken bij PVV.
Het is werkelijk niet om aan te horen.
Blijkbaar is dat een deel van hun electoraat haha.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:02 schreef Hanca het volgende:
5 partijen, PVV, FvD, BBB, JA21 en BVNL, gebruiken openlijk een volgens experts extreemrechtse term: https://www.volkskrant.nl(...)e-politiek~ba9c116c/
Als extremistische haatgroepen als Voorpost met zo'n term te koop lopen, dan zorg je toch dat je die niet in je programma gebruikt?
Bij FvD kan ik me voorstellen dat ze zich er nog wel mee verwant voelen, maar volgens mij moet zelfs Wilders niks van figuren als die van Voorpost hebben.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:14 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Blijkbaar is dat een deel van hun electoraat haha.
Natuurlijk wel. Is gewoon stemvee. Hij roept op tot verzet door burgers.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij FvD kan ik me voorstellen dat ze zich er nog wel mee verwant voelen, maar volgens mij moet zelfs Wilders niks van figuren als die van Voorpost hebben.
Als ik zie hoe fanatiek Wilders soms een menigte staat op te hitsen bij een protest tegen een AZC dan distantieert hij zich er in ieder geval totaal niet van. Daar komt ook zulk soort volk.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij FvD kan ik me voorstellen dat ze zich er nog wel mee verwant voelen, maar volgens mij moet zelfs Wilders niks van figuren als die van Voorpost hebben.
Ik vind het nog een keurige manier om te zeggen dat alle Marokkanen terug naar Istanbul moeten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:02 schreef Hanca het volgende:
5 partijen, PVV, FvD, BBB, JA21 en BVNL, gebruiken openlijk een volgens experts extreemrechtse term: https://www.volkskrant.nl(...)e-politiek~ba9c116c/
Als extremistische haatgroepen als Voorpost met zo'n term te koop lopen, dan zorg je toch dat je die niet in je programma gebruikt?
Het is dan ook dezelfde politieke familie (al is dat voor BBB vrij nieuw). De overkoepelende term uiterst rechts is er natuurlijk niet voor nietsquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:02 schreef Hanca het volgende:
Gelukkig hoor jij bij de verhevenen, de "goeien" zeg maar. En wat fijn dat je het zo goed met jezelf getroffen hebt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 02:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Dat die lui niet van zichzelf walgen met dag in dag uit de boel baal elkaar te liegen blijft toch apart. Neem nou Van der Plas, Yesilgoz of Agema. Echt nul integriteit en Eerdmans zwetst ook maar wat. Toevallig allevier van rechtse partijen voor zover men nog van een partij kunt spreken bij PVV.
Het is werkelijk niet om aan te horen.
Pfff, kap toch eens met dat pathetische slachtofferschap opdringen aan de 'gewone Nederlander' (wie dat dan ook mag wezen). Die het zogenaamd verschrikkelijk heeft en door een 'elite' als minderwaardig wordt aangekeken. Het is een fictief beeld dat niet bestaat in de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:39 schreef quo_ het volgende:
[..]
Gelukkig hoor jij bij de verhevenen, de "goeien" zeg maar. En wat fijn dat je het zo goed met jezelf getroffen hebt.
Maar een blik op de werkelijkheid zou je moeten leren dat er nog veel meer mensen zijn die helemaal klaar zijn met dat "weg met ons" gezwets van Timmermans, Jetten, Dijk en Ouwehand.
De politici die alleen maar bezig zijn met het voortdurend wegkijken en ontkennen van de dagelijkse problemen waar gewone mensen mee te maken hebben. De "wie zijn die" mensen die hun kinderen niet op een witte school kunnen krijgen en geen duur huis kunnen kopen in een goede wijk.
Als je nu nog PVV stemt ben je sowieso regisseur van je eigen teleurstelling.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:55 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Pfff, kap toch eens met dat pathetische slachtofferschap opdringen aan de 'gewone Nederlander' (wie dat dan ook mag wezen). Die het zogenaamd verschrikkelijk heeft en door een 'elite' als minderwaardig wordt aangekeken. Het is een fictief beeld dat niet bestaat in de werkelijkheid.
Een groot deel van Nederland heeft het prima, en het deel van Nederland dat wel degelijk (grote) problemen ervaart stemt met een PVV-stem tegen zijn/haar eigen belangen in. En daarna maar blijven janken dat er niks wordt opgelost. Nee, dat is mede aan jezelf te danken. Als je ziet dat Marjolein Faber het beste bestuurdersmateriaal bij de PVV is, en je denkt nog steeds dat de PVV de oplossing is, sorry hoor maar dan ga ik die mensen niet meer serieus nemen.
Zolang de PVV minder dan 75 zetels haalt, is het nog steeds mogelijk om zonder de PVV een kabinet te formeren.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:54 schreef Spablauw214 het volgende:
We zijn en nachtje slapen verder maar ik word toch wel misselijk van het vooruitzicht dat Wilders de verkiezing kaapt met dit lulverhaal, met wat pech 40+ zetels haalt met sympathiestemmen en vervolgens het land in een bestuurlijke crisis stort omdat er zonder de PVV eigenlijk geen kabinet valt te vormen.
Wilders gaat als eerste wel weer het recht hebben om een formatie voor te stellen natuurlijk. En dan is het de vraag of VVD en CDA voet bij stuk houdenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zolang de PVV minder dan 75 zetels haalt, is het nog steeds mogelijk om zonder de PVV een kabinet te formeren.
Je snapt er werkelijk geen ene reet van, dat blijkt duidelijkt uit deze totaal verwrongen analyse van het nederlandse kiezerslandschap.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:55 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Pfff, kap toch eens met dat pathetische slachtofferschap opdringen aan de 'gewone Nederlander' (wie dat dan ook mag wezen). Die het zogenaamd verschrikkelijk heeft en door een 'elite' als minderwaardig wordt aangekeken. Het is een fictief beeld dat niet bestaat in de werkelijkheid.
Een groot deel van Nederland heeft het prima, en het deel van Nederland dat wel degelijk (grote) problemen ervaart stemt met een PVV-stem tegen zijn/haar eigen belangen in. En daarna maar blijven janken dat er niks wordt opgelost. Nee, dat is mede aan jezelf te danken. Als je ziet dat Marjolein Faber het beste bestuurdersmateriaal bij de PVV is, en je denkt nog steeds dat de PVV de oplossing is, sorry hoor maar dan ga ik die mensen niet meer serieus nemen.
Ja een coalitie met 9 partijen die al gevallen is voordat de ministers hun kantoor hebben ingericht.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zolang de PVV minder dan 75 zetels haalt, is het nog steeds mogelijk om zonder de PVV een kabinet te formeren.
Zakenkabinetquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja een coalitie met 9 partijen die al gevallen is voordat de ministers hun kantoor hebben ingericht.
CDA verwacht ik wel, maar de VVD onder Yesilgoz zie ik gewoon weer opnieuw in een (extreem)rechts kabinet stappen, als ze met FVD, JA21 en de SGP voldoende zetels halen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wilders gaat als eerste wel weer het recht hebben om een formatie voor te stellen natuurlijk. En dan is het de vraag of VVD en CDA voet bij stuk houden
Mooi, doodsteek voor VVD als we opnieuw zo'n drama krijgen, maar volgens mij gaat een informateur erover of er een coalitie valt te smeden. CDA gaat er eveneens aan als ze alsnog met PVV in zee gaan.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wilders gaat als eerste wel weer het recht hebben om een formatie voor te stellen natuurlijk. En dan is het de vraag of VVD en CDA voet bij stuk houden
en terechtquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
CDA verwacht ik wel, maar de VVD onder Yesilgoz zie ik gewoon weer opnieuw in een (extreem)rechts kabinet stappen, als ze met FVD, JA21 en de SGP voldoende zetels halen.
Het zou tegen die tijd logischer zijn dat Yesilgoz naar buiten gewerkt is en ze een identiteitscrisis hebben bij VVDquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
CDA verwacht ik wel, maar de VVD onder Yesilgoz zie ik gewoon weer opnieuw in een (extreem)rechts kabinet stappen, als ze met FVD, JA21 en de SGP voldoende zetels halen.
Daar beschuldig je Jimmy Dijk van?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:39 schreef quo_ het volgende:
[..]
Gelukkig hoor jij bij de verhevenen, de "goeien" zeg maar. En wat fijn dat je het zo goed met jezelf getroffen hebt.
Maar een blik op de werkelijkheid zou je moeten leren dat er nog veel meer mensen zijn die helemaal klaar zijn met dat "weg met ons" gezwets van Timmermans, Jetten, Dijk en Ouwehand.
De politici die alleen maar bezig zijn met het voortdurend wegkijken en ontkennen van de dagelijkse problemen waar gewone mensen mee te maken hebben. De "wie zijn die" mensen die hun kinderen niet op een witte school kunnen krijgen en geen duur huis kunnen kopen in een goede wijk.
Ja, des te onbegrijpelijker nog. Als je in je leven grote problemen ervaart, en je hebt gemerkt dat verschillende midden kabinetten hier niks aan gedaan hebben, dan snap ik nog dat je een keer je toevlucht zoekt bij de PVV.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:10 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je snapt er werkelijk geen ene reet van, dat blijkt duidelijkt uit deze totaal verwrongen analyse van het nederlandse kiezerslandschap.
Bijvoorbeeld het stuitende dedain waarmee je de kiezers van PVV en wellicht JA21 wegzet als de mensen met problemen.
Denk je nou echt dat deze partijen richting 30% van de zetels zouden blijven scoren als hun kiezers werkelijk aan de onderkant van de samenleving zouden zitten en gemerkt hebben dat de PVV niks opgelost heeft.
Wilders heeft dat recht helemaal niet. Er is in de Grondwet of in andere wetten geen enkele procedure voorgeschreven hoe kabinetten geformeerd moeten worden, behalve dat de ministers en staatssecretarissen per Koninklijk Besluit benoemd worden. Er zijn dan wel bepaalde gewoontes ontstaan, maar in principe kan daar heel makkelijk van worden afgeweken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:08 schreef Fok-it het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |