SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorgAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Waar baseer jij die vergaande conclusie dan op? Alleen omdat die user het bijzonder vindt, en getuige van het in de slachtofferrol kruipen, dat Wilders ook niet telefonisch aan wil schuiven?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
En jij bent kennelijk van het slag volk dat vindt dat democratische principes en vrijheden uitsluitend gelden voor mensen waar je het mee eens bent.
Ronduit misselijk.
Zelf Frans Timmermans reageert nog waardiger tegen zijn grootste opponent.
De leesvaardigheid in Nederland staat ernstig onder druk, blijkt hieruit maar eensquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
En jij bent kennelijk van het slag volk dat vindt dat democratische principes en vrijheden uitsluitend gelden voor mensen waar je het mee eens bent.
Ronduit misselijk.
Zelf Frans Timmermans reageert nog waardiger tegen zijn grootste opponent.
En wie een nieuw topic wil openen: ga je gang
Ik baseer dat op de opmerking "alles voor de slachtofferrol" die suggereert dat er keuzevrijheid van Wilders aan de orde is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waar baseer jij die vergaande conclusie dan op? Alleen omdat die user het bijzonder vindt, en getuige van het in de slachtofferrol kruipen, dat Wilders ook niet telefonisch aan wil schuiven?
quote:In een gezonde democratie moeten politici in alle vrijheid en veiligheid in debat kunnen over hun ideeën. Ik wens Geert Wilders alle sterkte en hoop dat hij zo snel mogelijk gewoon weer campagne kan voeren.
Caroline die altijd de mond vol heeft van nette omgangsvormenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:08 schreef miss_sly het volgende:
Hier is in ieder geval de verstoring door Van der Plas:
[ twitter ]
Eerdmans zou ideologisch logischer zijn, maar die arme Jetten mag op niemands verjaardag komen inmiddels.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:13 schreef TheVulture het volgende:
Benieuwd of Wilders nog naar RTL gaat, en heel benieuwd of men dan Jetten of Eerdmans als vervanger kiest
Vervelend figuur. Ik ben benieuwd of de mensen die vinden dat Sylvana Simons met de bananenboot terug naar Suriname moest nu ook vinden dat Van der Plas op de trekker terug naar Deventer mag.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Caroline die altijd de mond vol heeft van nette omgangsvormen
We kunnen het weer.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:02 schreef JAM het volgende:
Leuk zeg, die doorrekeningen. Vooral de VVD ziet er goed uit! Minder hoog opgeleid, meer werken, groter verval tot armoede. Dat is dus wat er met de 'hardwerkende Nederlander' bedoeld wordt. Bek houden en arbeiten..
Er is geen restdreiging meer, dus je kan aannemen dat dit een puur tactische keuze is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:10 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik baseer dat op de opmerking "alles voor de slachtofferrol" die suggereert dat er keuzevrijheid van Wilders aan de orde is.
Het gaat hier om een politicus die niet mee kan doen aan een debat omdat er net een terroristengroep is opgepakt die het op zijn leven had gemunt. Een serieuze zaak.
En volstrekt logisch dat hij niet blind en op afstand via de telefoon mee wil doen terwijl de rest in een studio face to face kan debatteren en daarbij ook de non-verbale communicatie mee kan krijgen.
Ik vind Frans Timmermans een lul de behanger van de buitencategorie maar zijn reactie over het gebeuren, op X is stijlvol:
[..]
We betalen met alle liefde kapitalen voor zijn beveiliging zodat hij zijn hobby's kan blijven uitoefenen en ruil daarvoor mag hij best wel eens een radiodebatje bijwonen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Er is geen restdreiging meer, dus je kan aannemen dat dit een puur tactische keuze is.
Wilders vertegenwoordigt een enorme grote groep bange en boze burgers.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We betalen met alle liefde kapitalen voor zijn beveiliging zodat hij zijn hobby's kan blijven uitoefenen en ruil daarvoor mag hij best wel eens een radiodebatje bijwonen.
Dit past hem precies, want nu hoeft hij niet in debat met mensen die wel een financieel onderbouwd verkiezingsprogramma hebben dat is voorzien van steekhoudende argumenten gebaseerd op feiten en cijfers.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We betalen met alle liefde kapitalen voor zijn beveiliging zodat hij zijn hobby's kan blijven uitoefenen en ruil daarvoor mag hij best wel eens een radiodebatje bijwonen.
Ja, maar dat boeit zijn kiezers geen ene mallemoer.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit past hem precies, want nu hoeft hij niet in debat met mensen die wel een financieel onderbouwd verkiezingsprogramma hebben dat is voorzien van steekhoudende argumenten gebaseerd op feiten en cijfers.
Ook haatdragende burgers, die de aanwezigheid van buitenlanders niet kunnen velenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wilders vertegenwoordigt een enorme grote groep bange en boze burgers.
Als die kiezers zich een beetje zouden inlezen dan zouden ze überhaupt niet op deze charlatan stemmen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:52 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, maar dat boeit zijn kiezers geen ene mallemoer.
Zou ik niet direct haatdragend noemen, meer angst voor vreemden en verandering. En ze voelen zich niet gehoord, plus vaak zelf persoonlijk slechte ervaringen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ook haatdragende burgers, die de aanwezigheid van buitenlanders niet kunnen velen
Doet mij denken aan eerder deze week dat Caroline van der Plas niet naar Nijmegen kwam voor een debat.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Er is geen restdreiging meer, dus je kan aannemen dat dit een puur tactische keuze is.
Inlezen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als die kiezers zich een beetje zouden inlezen dan zouden ze überhaupt niet op deze charlatan stemmen.
Makkelijk voor alle andere partijen om hem daarop te pakken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:03 schreef -XOR- het volgende:
Timmermans moet gewoon zeggen dat zo'n achterlijke sloot geld naar defensie bezopen is ipv zeiken over freeloadende andere landen, dat staat hem slecht.
Sanchez denkt: de Russen komen hier toch niet. Maar zo werkt het niet. Of je gaat mee, of je stapt eruit. Trump is een asshole maar hier geef ik hem gelijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:03 schreef -XOR- het volgende:
Timmermans moet gewoon zeggen dat zo'n achterlijke sloot geld naar defensie bezopen is ipv zeiken over freeloadende andere landen, dat staat hem slecht.
tussen de 2 en 2,5 procent is prima, daarboven is meer dan onzin. Die 3,5/5% norm-afspraak is echt nutteloos. Ook met 5% defensieuitgaven ga je Tsar Bomba niet zonder hersenschade kunnen terugkoppen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Sanchez denkt: de Russen komen hier toch niet. Maar zo werkt het niet. Of je gaat mee, of je stapt eruit. Trump is een asshole maar hier geef ik hem gelijk.
Jij suggereert dat Timmermans moet liegen én een hoop kiezers naar D66 moet jagen? Want als ik me goed herinner steunde deze zomer zo'n 80% van de Nederlanders de NAVO-norm. En veel tegenstanders zitten volgens mij juist ook op uiterst rechts, waar FvD oa tegen is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:03 schreef -XOR- het volgende:
Die 80% steunt de Navo-norm als dat geld uit de lucht komt vallen, niet als blijkt dat ze dat zelf via de belastingen moeten ophoesten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij suggereert dat Timmermans moet liegen én een hoop kiezers naar D66 moet jagen? Want als ik me goed herinner steunde deze zomer zo'n 80% van de Nederlanders de NAVO-norm. En veel tegenstanders zitten volgens mij juist ook op uiterst rechts, waar FvD oa tegen is.
of men gooit een 43 kernraketten op europa en de USA en Taiwanquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:11 schreef Bluesdude het volgende:
wbt meer geld voor het Nederlandse leger... daar is geen direct verband met de veiligheid van Nederland verdedigen. Russische soldaten kunnen Nederland niet binnenvallen. Ze zijn al 3 jaar vastgelopen in de Oekraine.
Nederland kan wel met vliegtuigen , afweergeschut ed helpen bij het controlereren van de luchtruimtes van Polen, Baltische staten, e.d. Dat is meer geld voor de luchtmacht.
Het kan zijn dat in 2030 die situatie anders is. Poetin dood , Rusland verslagen of druipt af , weg uit Oekraine.
Dan heeft meer geld voor navo-legers minder noodzaak .
De kritiek op GL/PvdA dat men geen legerbudget heeft voor na 2029 is zwakjes. Het gaat om de komende periode, de komende regering
Als we de hypotheekrente aftrek maar houden danquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die 80% steunt de Navo-norm als dat geld uit de lucht komt vallen, niet als blijkt dat ze dat zelf via de belastingen moeten ophoesten.
Je dekt zoiets langdurig, anders kan defensie het niet uitgeven. Krijg je net zoiets als de coronagelden bij scholen, waar aangenomen personeel nu weer moet vertrekken omdat de dekking weg is. Defensie kan alleen echt investeren als ze zeker weten dat zs niet over 3 jaar weer moeten bezuinigen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:11 schreef Bluesdude het volgende:
wbt meer geld voor het Nederlandse leger... daar is geen direct verband met de veiligheid van Nederland verdedigen. Russische soldaten kunnen Nederland niet binnenvallen. Ze zijn al 3 jaar vastgelopen in de Oekraine.
Nederland kan wel met vliegtuigen , afweergeschut ed helpen bij het controlereren van de luchtruimtes van Polen, Baltische staten, e.d. Dat is meer geld voor de luchtmacht.
Het kan zijn dat in 2030 die situatie anders is. Poetin dood , Rusland verslagen of druipt af , weg uit Oekraine.
De kritiek op GL/PvdA dat men geen legerbudget heeft voor na 2029 is zwakjes. Het gaat om de komende periode, de komende regering
Iets als de doorrekening van de CU of D66, die het wel langdurig dekken, wordt volgens jou niet gesteund? Lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die 80% steunt de Navo-norm als dat geld uit de lucht komt vallen, niet als blijkt dat ze dat zelf via de belastingen moeten ophoesten.
Nou, niet door 80% van de bevolking in elk geval. Toen de vraag over die navonorm gesteld werd lag het financieringsvraagstuk nog helemaal niet op tafel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iets als de doorrekening van de CU of D66, die het wel langdurig dekken, wordt volgens jou niet gesteund? Lijkt me sterk.
Natuurlijk joh en dan over 20 jaar weer een stel verroeste tanks naar de schroothoop.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je dekt zoiets langdurig, anders kan defensie het niet uitgeven. Krijg je net zoiets als de coronagelden bij scholen, waar aangenomen personeel nu weer moet vertrekken omdat de dekking weg is. Defensie kan alleen echt investeren als ze zeker weten dat zs niet over 3 jaar weer moeten bezuinigen.
Hij liegt nu natuurlijk. PvdAGL wil ook helemaal geen 3,5% uitgeven aan defensie, laat staan 5%, daarom komt hij met die lulsmoes over freeloaders die nergens op slaat. Dat is als roepen dat je je niet aan de klimaatafspraken wilt houden vanwege eventuele freeloaders.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij suggereert dat Timmermans moet liegen én een hoop kiezers naar D66 moet jagen? Want als ik me goed herinner steunde deze zomer zo'n 80% van de Nederlanders de NAVO-norm. En veel tegenstanders zitten volgens mij juist ook op uiterst rechts, waar FvD oa tegen is.
En dan ? Wat wint Poetin daarmee?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of men gooit een 43 kernraketten op europa en de USA en Taiwan
Partijprogramma GL/PvdA:quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij liegt nu natuurlijk. PvdAGL wil ook helemaal geen 3,5% uitgeven aan defensie, laat staan 5%
Omgquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wilders vertegenwoordigt een enorme grote groep bange en boze burgers.
1 bom in de Noordzee en het westen spoelt schoon tot Harderwijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:11 schreef Bluesdude het volgende:
Leg jij maar uit? Pvv stemmers zijn dom, tokkie, racistisch etc etc?quote:
Niet genoemd, noem ze bang en boos.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:48 schreef halfway het volgende:
[..]
Leg jij maar uit? Pvv stemmers zijn dom, tokkie, racistisch etc etc?
Definiër boos? Waarom waarop?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:49 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Niet genoemd, noem ze bang en boos.
Vind het wel een goede samenvatting eigenlijk. Dat vat het gros wel aardig samen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:48 schreef halfway het volgende:
[..]
Leg jij maar uit? Pvv stemmers zijn dom, tokkie, racistisch etc etc?
Dat is dan weer wegzetten van een grote groep bange en boze burgers als een stel nitwitten. Dat werkt averechts.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 22:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vind het wel een goede samenvatting eigenlijk. Dat vat het gros wel aardig samen.
Laten we niet doen alsof de gemiddelde PVV stemmer zo’n helder licht is en allemaal onbegrepen genieën.
Ik bedoel; als je over de meeste onderwerpen iets langer nadenkt dan 15 minuten kom je al gauw tot de conclusie dat de “analyses” van de PVV te kort door de bocht zijn, de “oplossingen” veelal kortzichtig, onmogelijk en averechts, en als proteststem niet effectief.
De Russen zijn niet rationeel. Er valt niet mee te praten en er vallen geen afspraken mee te maken. Dus kunnen we beter voor adequate afschrikking zorgen. De Amerikanen gaan ons niet helpen, we moeten het zelf rooien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En dan ? Wat wint Poetin daarmee?
Gooi svp niet alle Russen over een kam. Poetin en zijn holmaatjes zijn niet rationeel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 22:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Russen zijn niet rationeel. Er valt niet mee te praten en er vallen geen afspraken mee te maken. Dus kunnen we beter voor adequate afschrikking zorgen. De Amerikanen gaan ons niet helpen, we moeten het zelf rooien.
En dat kost geld. Sowieso is defensie niet een soort aan-uit-schakelaar, het kost tijd om de decennialange verwaarlozing van de krijgsmacht te repareren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |