Wilders afwezig bij NOS Radiodebat vanwege bericht over dreiging https://share.google/5NCNx7vib3jyX6WPAquote:NOS Nieuws
Wilders afwezig bij NOS Radiodebat vanwege bericht over dreiging
Ook PVV-leider Geert Wilders zou mogelijk een doelwit zijn geweest van de Belgische terreurcel die gisteren werd opgerold. Dat meldt een journalist van de Belgische commerciële omroep VTM Nieuws.
In Nederland doet de NCTV er geen uitspraken over, maar Wilders deed niet mee aan het NOS-debat op NPO Radio 1 deze middag. Ook niet telefonisch, zoals de NOS had voorgesteld. Hij schreef op X dat werd uitgezocht of het bericht van VTM klopt. "Tot ik dat weet ga ik nergens heen", liet hij weten.
Geert Wilders
@geertwilderspvv
Er wordt nu uitgezocht of dit bericht klopt of niet. Tot ik dat weet ga ik nergens heen. Ook Antwerps burgemeester Els van Doesburg en Nederlandse politicus Geert Wilders waren mogelijk doelwit van terreurcel | Antwerpen | https://t.co/1tEZZxlxec
13:53
10 oktober 2025
Wilders zou samen met de Belgische premier Bart De Wever en de Antwerpse burgemeester Els van Doesburg op een lijst staan van de verdachten die vastzitten voor een verijdelde terreuraanslag.
Politie en justitie in België maakten gisteren bekend dat er drie jongeren uit Antwerpen zijn aangehouden die worden verdacht van een poging tot terroristische moord. Er zijn aanwijzingen dat zij een jihadistisch geïnspireerde terroristische aanslag wilden plegen op politici.
De drie, volgens Belgische media 18, 23 en 24 jaar, zouden plannen hebben gehad om een aanslag te plegen met een drone, waarop een explosief bevestigd zou worden. Twee van hen verschijnen vandaag voor de onderzoeksrechter, de derde is weer vrijgelaten vanwege gebrek aan bewijs.
Sterkte gewenst
Wilders wenste premier De Wever gisteren sterkte toen hij het nieuws had vernomen. Op X schreef hij ook dat "de islamitische terreur geen grenzen kent
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:29 schreef Chadi het volgende:
Ze zijn toch opgepakt of niet? Komt wel erg goed uit om niet op te komen dagen.
Er zijn nog debatten genoeg.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:29 schreef Chadi het volgende:
Wilders weet precies hoe hij het spelletje moet spelen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:29 schreef Chadi het volgende:
Zag er anders vandaag gewoon een paar lopen op straat hoor.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:29 schreef Chadi het volgende:
Ja snap ik ook niet. Op het Mediapark ben je veilig en word je niet zo snel vermoord. Oh wacht...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:29 schreef Chadi het volgende:
Dit ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:29 schreef Chadi het volgende:
Het maakt bij hem toch niet uit. Zijn aanhang volgt hem zo van een klif af. Hij heeft ze keer op keer gouden bergen belooft en nooit wat waar gemaakt. Nou ja je mag op een paar kilometer 130 rijden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit ja.
Wilders melkt het lekker uit
En weerwoord kan hij ook niet krijgen want hij is te laf om naar debat te gaan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het maakt bij hem toch niet uit. Zijn aanhang volgt hem zo van een klif af. Hij heeft ze keer op keer gouden bergen belooft en nooit wat waar gemaakt. Nou ja je mag op een paar kilometer 130 rijden.
De dreiging was te grootquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wel apart dat het ook niet per video kan. Is volgens mij ook de eerste keer dat hij dingen, politiek gezien, laat vanwege een matig concrete dreiging.
De staat betaald al die onzin wel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:31 schreef Elan het volgende:
Wat een volksmenner is het toch ook he
En zijn overwegend toch al niet al te snuggere electoraat zal dit ongetwijfeld slikken als zoete koek en hem nog meer gaan aanbidden als martelaar.
Ik denk dat de moord op van Gogh en Fortuyn wel duidelijk heeft gemaakt dat elke vorm van dreiging uiterst serieus moet worden genomen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En weerwoord kan hij ook niet krijgen want hij is te laf om naar debat te gaan.
En zijn aanhang maar juichen
Ja want die kregen ook echt de absurde beveiliging die hij al jaren genietquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:36 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik denk dat de moord op van Gogh en Fortuyn wel duidelijk heeft gemaakt dat elke vorm van dreiging uiterst serieus moet worden genomen.
Welk nut heeft een debat als de andere partijen de zorgen bagatelliseren? Hij heeft dan niks aan zijn overtuigingskracht.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En weerwoord kan hij ook niet krijgen want hij is te laf om naar debat te gaan.
En zijn aanhang maar juichen
Een debat voer je niet om Timmermans in een PVV'er te veranderen, maar om kiezers de kans te geven een geïnformeerde keuze te maken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Welk nut heeft een debat als de andere partijen de zorgen bagatelliseren? Hij heeft dan niks aan zijn overtuigingskracht.
Nu maar weer tevreden achterover leunen in de kalfslederen bureaustoel, vooral geen vragen beantwoorden over de totale shitshow van 11 maanden regeringscoalitie met PVV, en lichtelijk verveeld het NPO-nieuws volgen waar iedere dag weer koortsachtig de vraag opgeworpen wordt wanneer volksfluisteraar Geert eindelijk weer eens uit zijn door boze baardmanzen of rabiaat links opgedrongen isolement kan komen...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geertje geeft al jaren bijna nooit een interview en debatten duikt hij ook al jaren.
Die kwam van links.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:13 schreef ColorCartridge het volgende:
[..]
Ja snap ik ook niet. Op het Mediapark ben je veilig en word je niet zo snel vermoord. Oh wacht...
Dan is het toch voordeliger en veiliger om reclametijd op de radio en televisie te kopen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een debat voer je niet om Timmermans in een PVV'er te veranderen, maar om kiezers de kans te geven een geïnformeerde keuze te maken.
Nagenoeg alles kwam van links, maar hier krijgen ze een stijve lul om te bashen. Ze hadden hem nog stijver gekregen als hij wel was afgeschotenquote:
Wilders is verreweg de beste debater, alleen Rutte stond op redelijk gelijke voet hem.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geertje geeft al jaren bijna nooit een interview en debatten duikt hij ook al jaren.
Wilder is een Pez-dispenser voor ad hominems en andere drogredeneringen, wat hij bestuurlijk bij te dragen had is het afgelopen jaar wel gebleken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 22:20 schreef RotatoR het volgende:[/b]
[..]
Wilders is verreweg de beste debater, alleen Rutte stond op redelijk gelijke voet hem.
Maar!.....Hij werd tegengewerkt!quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het maakt bij hem toch niet uit. Zijn aanhang volgt hem zo van een klif af. Hij heeft ze keer op keer gouden bergen belooft en nooit wat waar gemaakt. Nou ja je mag op een paar kilometer 130 rijden.
Je klinkt als Geert. Onnavolgbaar in dom gepraat.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 22:07 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nagenoeg alles kwam van links, maar hier krijgen ze een stijve lul om te bashen. Ze hadden hem nog stijver gekregen als hij wel was afgeschoten
Vandaar dat hij al jaren te poeperig is om mee te doen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 22:20 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Wilders is verreweg de beste debater, alleen Rutte stond op redelijk gelijke voet hem.
Doe heel blij dat je een klein beetje nieuws kan melden, want dat gooit hij misschien wel een nieuwe kruimel naar je toe. Anders noemen boze mensen op het internet je partijdig tegen die arme Geert.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:40 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Nu maar weer tevreden achterover leunen in de kalfslederen bureaustoel, vooral geen vragen beantwoorden over de totale shitshow van 11 maanden regeringscoalitie met PVV, en lichtelijk verveeld het NPO-nieuws volgen waar iedere dag weer koortsachtig de vraag opgeworpen wordt wanneer volksfluisteraar Geert eindelijk weer eens uit zijn door boze baardmanzen of rabiaat links opgedrongen isolement kan komen...
Haha hou toch eens op met dit soort onzin. Alsof de PVV bereid is om met PvdA/GL of D66 ofzo samen te werken. Impliciet sluiten zij op voorhand net zo goed partijen uit.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 23:05 schreef Telefoonvork het volgende:
Het vooraf uitsluiten van de PVV voor potentiële coalities door politieke partijen is smakeloos, hoe erg ze het ook oneens zijn met de PVV. Dat is exact de reden dat partijen die de deur vantevoren dichtgooien geen enkele stem verdienen. Als de PVV de verkiezingen wint, dan zal je er een coalitie mee moeten maken en niet de mening van een hele horde kiezers - hoe zwak onderbouwd dan ook - moet afwijzen omdat Wilders volgens partij X een paria is. Er zijn blijkbaar zat mensen die denken dat dat niet zo is.
Als ze willen dat de PVV niet uitgesloten wordt, moeten ze misschien eens met serieuze oplossingen en fatsoenlijke politici komen. Er is een reden dat mensen niet met hem willen samenwerken en dat schijnen ze bij de PVV en hun achterban maar niet te begrijpen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 23:05 schreef Telefoonvork het volgende:Als ze willen dat de PVV niet gekozen wordt, moeten ze misschien met oplossingen komen voor de (vermeende) problemen die koren op de molen van de PVV (en dus van Wilders) zijn, en niet wegkijken van die problemen. Er is een reden dat mensen op hem stemmen, en dat schijnen ze in de tweede kamer en in de achterban maar niet te begrijpen.
Voor iemand die zijn stuk begint dat hij het niet eens is met de Wilders neem je vervolgens wel al zijn vermoeiende stokpaardjes over.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 23:05 schreef Telefoonvork het volgende:
Misschien dat die terreurcel contacten had en dat die contacten nu een aanslag aan het plannen zijn.
In ieder geval: dat Wilders zich genoodzaakt ziet om het debat af te blazen zorgt ervoor dat onze democratie in gevaar is. Ja, ik ben het niet eens met Wilders, maar op het moment dat we stoppen met elkaar te praten of dat met elkaar praten onmogelijk wordt gemaakt, op dat moment loopt democratie gevaar.
Het vooraf uitsluiten van de PVV voor potentiële coalities door politieke partijen is smakeloos, hoe erg ze het ook oneens zijn met de PVV. Dat is exact de reden dat partijen die de deur vantevoren dichtgooien geen enkele stem verdienen. Als de PVV de verkiezingen wint, dan zal je er een coalitie mee moeten maken en niet de mening van een hele horde kiezers - hoe zwak onderbouwd dan ook - moet afwijzen omdat Wilders volgens partij X een paria is. Er zijn blijkbaar zat mensen die denken dat dat niet zo is.
Als ze willen dat de PVV niet gekozen wordt, moeten ze misschien met oplossingen komen voor de (vermeende) problemen die koren op de molen van de PVV (en dus van Wilders) zijn, en niet wegkijken van die problemen. Er is een reden dat mensen op hem stemmen, en dat schijnen ze in de tweede kamer en in de achterban maar niet te begrijpen.
Ja dus hij mag gerust worden neergeknald volgens jou.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 22:34 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Je klinkt als Geert. Onnavolgbaar in dom gepraat.
Iemand die Wilders bewonderd zou nooit vanuit rechts schieten. Deze meneer wijst nog maar eens naar die geweldloze hoek.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 22:07 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nagenoeg alles kwam van links, maar hier krijgen ze een stijve lul om te bashen. Ze hadden hem nog stijver gekregen als hij wel was afgeschoten
Jij. Gehaktballetje had nergens gezegd dat Wilders neergeschoten mocht worden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 23:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja dus hij mag gerust worden neergeknald volgens jou.
Wie is hier nu dom aan het praten?
Mooi AI plaatjequote:Op vrijdag 10 oktober 2025 23:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iemand die Wilders bewonderd zou nooit vanuit rechts schieten. Deze meneer wijst nog maar eens naar die geweldloze hoek.
[ afbeelding ]
[..]
Jij. Gehaktballetje had nergens gezegd dat Wilders neergeschoten mocht worden.
Wat een kneus ben jij toch ook.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:29 schreef Chadi het volgende:
Zie hier het bekende gebrek aan zelfreflectie van aanhangers van het geloof van de vrede.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:29 schreef Chadi het volgende:
Ik snap juist nooit hoe je iemand kan beveiligen tegen een kogel. Dat lukt toch niet als er iemand ergens op een gebouw ligt? (met een geweer, uiteraard)quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:49 schreef Tomatenboer het volgende:
Het is voor hem persoonlijk erg zat, maar hij woont toch al ruim 20 jaar in een safe house en krijgt 24/7 persoonsbeveiliging?
Lijkt me knap als je daar doorheen weet te komen (denk ik)Maar misschien ben ik naïef.
Ik ben bang dat ernstige bedreigingen voor Wilders ook aan de orde van de dag zijn, dus met andere woorden zie ik niet meteen wat er nu anders is voor hem dan voorgaande campagnes.
Ik zie het eerlijk gezegd ook een beetje als een kans voor Wilders om deze situatie te gebruiken voor sympathie en zetelwinst.
Je mag het niet zeggen, maar een gedeelte in dit topic ziet Wilders graag van de aardbodem verdwijnen. Blijkbaar zien ze toch wel enige dreiging van de PVV/Wilders afkomen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:56 schreef Jippie het volgende:
Ik snap niet dat er zo luchtig wordt gedaan over deze dreiging in dit topic. Bij de in België opgepakte terreurcel is een drones in aanbouw gevonden (3d printer) en explosieven. Wie zegt dat er niet meer terreur cellen actief zijn? Tegen een drone met explosieven kan beveiliging niets tot weinig doen.
De PVV is absoluut niet mijn partij en vind Wilders een ophitser maar dit soort dreiging is vreselijk. En Wilders heeft gelijk dat hij de campagne uitjes heeft gestopt.
De NCTV heeft de dreiging bevestigd, dus die is zeker serieus te noemen.
De NCTV verwacht geen restdreiging.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:56 schreef Jippie het volgende:
Ik snap niet dat er zo luchtig wordt gedaan over deze dreiging in dit topic. Bij de in België opgepakte terreurcel is een drones in aanbouw gevonden (3d printer) en explosieven. Wie zegt dat er niet meer terreur cellen actief zijn? Tegen een drone met explosieven kan beveiliging niets tot weinig doen.
De PVV is absoluut niet mijn partij en vind Wilders een ophitser maar dit soort dreiging is vreselijk. En Wilders heeft gelijk dat hij de campagne uitjes heeft gestopt.
De NCTV heeft de dreiging bevestigd, dus die is zeker serieus te noemen.
Waar zeg ik dat preciesquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 23:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja dus hij mag gerust worden neergeknald volgens jou.
Wie is hier nu dom aan het praten?
Een politieke voorkeur mag nooit leiden tot een doodswens voor iemand.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:05 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Je mag het niet zeggen, maar een gedeelte in dit topic ziet Wilders graag van de aardbodem verdwijnen. Blijkbaar zien ze toch wel enige dreiging van de PVV/Wilders afkomen.
Ik vind het vooral erg zorgelijk.
En je denkt dat de NCTV niet zo'n bericht vrijgeeft aan het publiek als ze nog een terreurcel op de korrel hebben?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De NCTV verwacht geen restdreiging.
https://www.telegraaf.nl/(...)el-bij/96625391.html
Dit is dan ook wel een heel serieuze dreiging te noemen, het is niet dat iemand stond te zwaaien met een paraplu.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Of moet Wilders dit weekend in Israël zijn?
Hij laat zich normaal nooit stoppen door bedreigingen.
Mwoah kan maar zie dat niet zo met de info die we hebbenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:17 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dit is dan ook wel een heel serieuze dreiging te noemen, het is niet dat iemand stond te zwaaien met een paraplu.
Het handboek van project '25 werkt uiteindelijk ook prima in Nederland vanwege zn internationale toepasbaarheid.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 01:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ben benieuwd naar de kijkcijfers, ik verwacht ze nog nooit zo laag. Zonder Wilders kijkt niemand.
Links gaat regeren maar omdat iedereen op de pvv gaat stemmen en ze uit armoede gaan regeren met links.
Die overtuigende overwinning waar ze op hopen, gunt de Nederlander ze niet.
Ze luisteren toch niet. Ze polariseren, maar de problemen lossen ze niet op. Maar straks kunnen ze de PVV en de VVDde schuld niet geven.
Maar toch zeg je het.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:05 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Je mag het niet zeggen, maar een gedeelte in dit topic ziet Wilders graag van de aardbodem verdwijnen. Blijkbaar zien ze toch wel enige dreiging van de PVV/Wilders afkomen.
Ik vind het vooral erg zorgelijk.
Vaak ben je te bang.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:26 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Maar toch zeg je het.
Ik zie alleen maar dreiging van Wilders komen, het is zorgelijk dat zoveel mensen in dat populisme van hem trappen.
Sec gezien juist een heel veilig moment. De potentiële aanslagplegers zijn opgepakt. En hoe groot is nou de kans dat er nog een groepje tegelijkertijd een aanslag aan het beramen is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:29 schreef Chadi het volgende:
Dat beweer ik ook nergens.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:32 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dan nog mag dat nooit een rede zijn om aanslagen op hem te plannen.
Denk je echt dat wij als burgers alle insider info te horen krijgen?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mwoah kan maar zie dat niet zo met de info die we hebben
Ik heb even teruggelezen, maar ik zie niemand die het goed praat.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:45 schreef Bofjijff het volgende:
Bizar dat mensen dit hier goedpraten
Ben je echt zo naïef?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:36 schreef borbit het volgende:
[..]
Sec gezien juist een heel veilig moment. De potentiële aanslagplegers zijn opgepakt. En hoe groot is nou de kans dat er nog een groepje tegelijkertijd een aanslag aan het beramen is.
Klopt, ik heb dat ook niet gelezen, maar er wordt door sommigen wel luchtig over gedaan.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:54 schreef Vostok het volgende:
[..]
Ik heb even teruggelezen, maar ik zie niemand die het goed praat.
Waar heb je dat gelezen?
Wat ook niet zo raar is, want het komt Wilders perfect uit, zo vlak voor de verkiezingen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:01 schreef Jippie het volgende:
[..]
Klopt, ik heb dat ook niet gelezen, maar er wordt door sommigen wel luchtig over gedaan.
Het is vooral dat RTL en de NOS hem ook aanboden het via videoverbinding te doen en hij dat niet wil…je zou bijna denken dat Wilders sowieso niet echt in debat wilde.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:01 schreef Jippie het volgende:
[..]
Klopt, ik heb dat ook niet gelezen, maar er wordt door sommigen wel luchtig over gedaan.
Nee dat zeg ik dan ook.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:54 schreef Jippie het volgende:
[..]
Denk je echt dat wij als burgers alle insider info te horen krijgen?
Wilders post liever domme filmpjes van Radio Genoa op Twitter, dan dat hij in debat gaat.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:39 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Het is vooral dat RTL en de NOS hem ook aanboden het via videoverbinding te doen en hij dat niet wil…je zou bijna denken dat Wilders sowieso niet echt in debat wilde.
En dat snap ik ook. Elke lijsttrekker gaat hem aanvallen op 11 maanden regeren, Marjolein Faber aanstellen en fuckall bereiken.
Normaal was Wilders altijd degene die een coalitie kon aanvallen, nu is hij zelf de prooi geworden in het debat. En das lastiger verdedigen.
Natuurlijk komt het Wilders goed uit. Hij heeft een reden om zich niet te hoeven verantwoorden in een debat waarin hij keihard zou worden afgebrand.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:53 schreef Montagui het volgende:
Kan dit topic naar BNW? De complot theorieën 'dat het Wilders wel goed uitkomt' zijn niet van de lucht.
Hoeveel dichter kun je bij een doodswens komen?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Hij brengt anderen in gevaar met zijn gedrag dus geen centje medelijden mee.
Janmaat fan gespot !quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik ben niet links of rechts. Ik ben rechtdoor zee....
onze lieverd kan zich heel goed verdedigenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Natuurlijk komt het Wilders goed uit. Hij heeft een reden om zich niet te hoeven verantwoorden in een debat waarin hij keihard zou worden afgebrand.
Alsof dat debat wat uitmaakt, je stemt toch wel op hemquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:58 schreef Paul het volgende:
Het is belangrijker dat onze lieverd blijft leven
Dat rtl debat is dan zo ongebelangrijk
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:01 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Alsof dat debat wat uitmaakt, je stemt toch wel op hem
quote:Hartelijk bedankt voor uw interesse.
Uw bericht is doorgestuurd naar Geert Wilders (<anti-spam>@Tweedekamer.nl)
PVV Webservice
Niet op deze mail reageren aub, want dit is een automatisch gegenereerd bericht.
Ow natuurlijk, als de NCTV iets "verwacht" kun je er blindelings van uit gaan dat het veilig is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De NCTV verwacht geen restdreiging.
https://www.telegraaf.nl/(...)el-bij/96625391.html
Fortuyn kon ook veilig naar het mediapark.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:04 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ow natuurlijk, als de NCTV iets "verwacht" kun je er blindelings van uit gaan dat het veilig is.
Als het om mijn eigen leven ging zou ik overigens wel even wachten totdat de NCTV geen restdreiging 'garandeert' of met een andere formulering komt die iets robuuster is.
Zonder hem heb ik ook veel minder belangstelling voor die debatten op tv.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:58 schreef Paul het volgende:
Het is belangrijker dat onze lieverd blijft leven
Dat rtl debat is dan zo ongebelangrijk
Mee eens.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:05 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zonder hem heb ik ook veel minder belangstelling voor die debatten op tv.
Het is gewoon raar dat hij niet mee kan doen en de rest gewoon doorgaat alsof er niets aan het handje is.
Voelt niet als een gelijk speelveld.
idd laten we de debatten cancellenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:05 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het is gewoon raar dat hij niet mee kan doen en de rest gewoon doorgaat alsof er niets aan het handje is.
Nee je zei:quote:
Nee, is bagatelliseren van de dreiging.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:59 schreef quo_ het volgende:
[..]
Hoeveel dichter kun je bij een doodswens komen?
Hoop dat er inderdaad iets geregeld kan worden. Ik heb niks met Wilders, maar een gelijk speelveld is zo vlak voor de verkiezingen inderdaad wel zo eerlijk.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:05 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
quote:Yesilgöz: overweeg debat op andere plek
VVD-leider Yesilgöz is bereid om het televisiedebat bij RTL zondagavond op een geheime locatie te houden, zodat PVV-leider Wilders kan meedoen. Dat zei ze in het WNL-programma Café Kockelmann.
Yesilgöz sprak in het programma over de bedreigingen aan Wilders' adres en de zeer strenge beveiliging waarmee hij moet leven. Die passen niet bij de democratie, zei Yesilgöz. "Je wil juist in vrijheid kunnen debatteren. Ik hoop eerlijk gezegd dat we dit nog wel gaan doen dit weekend."
Wilders heeft zijn campagne voorlopig stopgezet omdat hij een doelwit was van drie Belgische terreurverdachten die deze week zijn opgepakt. Gisteren was hij daarom niet aanwezig bij het NOS-radiodebat. Later meldde hij zich ook af voor het eerste RTL-debat.
De vrijheid van meningsuiting is wettelijk gezien niet absoluut. Men mag niet haatzaaien of discrimineren bijvoorbeeld en dat vergeten veel mensen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:23 schreef Montagui het volgende:
Dat er users zijn die het 'niet erg' vinden als mensen met een andere democratische mening vermoord worden, daar wordt ik kotsmisselijk van.
Vaak ook komt dat 'niet erg' vanuit de 'linkse' hoek.
Sinds een aantal jaren lijkt dat ook een 'bon ton' mening te zijn, omdat het steeds vaker open en bloot gespuid wordt. En ook omdat er niet (op fora, op straat bij demo's etc) adequaat op gereageerd wordt. Men laat het maar gebeuren.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, als het maar 'mijn' mening is, blijkbaar.
De mensheid degenereert.
Ach, ga eens wat reacties lezen over Timmermans op Twitter...dergelijke schofferingen komen van rechts.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:23 schreef Montagui het volgende:
Dat er users zijn die het 'niet erg' vinden als mensen met een andere democratische mening vermoord worden, daar wordt ik kotsmisselijk van.
Vaak ook komt dat 'niet erg' vanuit de 'linkse' hoek.
Sinds een aantal jaren lijkt dat ook een 'bon ton' mening te zijn, omdat het steeds vaker open en bloot gespuid wordt. En ook omdat er niet (op fora, op straat bij demo's etc) adequaat op gereageerd wordt. Men laat het maar gebeuren.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, als het maar 'mijn' mening is, blijkbaar.
De mensheid degenereert.
Het is toch diezelfde NCTV die Wilders op de hoogte bracht van de dreiging?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:04 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ow natuurlijk, als de NCTV iets "verwacht" kun je er blindelings van uit gaan dat het veilig is.
Als het om mijn eigen leven ging zou ik overigens wel even wachten totdat de NCTV geen restdreiging 'garandeert' of met een andere formulering komt die iets robuuster is.
Een "ja maar" argument.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting is wettelijk gezien niet absoluut. Men mag niet haatzaaien of discrimineren bijvoorbeeld en dat vergeten veel mensen.
Zegt genoeg deze reactiequote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik praat niks goed. Het zal me werkelijk aan mijn reet roesten of Wilders wordt omgelegd of niet. Het verbaast me eigenlijk dat dat niet al lang is gebeurd met al die haat die hij de wereld inslingerd.
Exact, en dat wordt niet aangepakt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting is wettelijk gezien niet absoluut. Men mag niet haatzaaien of discrimineren bijvoorbeeld en dat vergeten veel mensen.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
In je poephoofd ja met je valse beschuldigingen.
'niet erg'quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik praat niks goed. Het zal me werkelijk aan mijn reet roesten of Wilders wordt omgelegd of niet. Het verbaast me eigenlijk dat dat niet al lang is gebeurd met al die haat die hij de wereld inslingerd.
Hij wordt dan ook goed beveiligd. Mag wat kosten, maar het werkt blijkbaar.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat wil ie ook niet. Dus dit komt hem heel goed uit.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:39 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Het is vooral dat RTL en de NOS hem ook aanboden het via videoverbinding te doen en hij dat niet wil…je zou bijna denken dat Wilders sowieso niet echt in debat wilde.
En dat snap ik ook. Elke lijsttrekker gaat hem aanvallen op 11 maanden regeren, Marjolein Faber aanstellen en fuckall bereiken.
Normaal was Wilders altijd degene die een coalitie kon aanvallen, nu is hij zelf de prooi geworden in het debat. En das lastiger verdedigen.
Dat is het enige dat jullie willen zien idd... veelzeggend weer.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat wil ie ook niet. Dus dit komt hem heel goed uit.
Dat is niets vergeleken met valse beschuldigingen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:39 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Altijd zo onfatsoenlijk en onbeschoft he... een rasechte D66 stemmer gespot!
Ik zie iemand die al jarenlang bedreigd word. En nu in verkiezingstijd een van de bedreigingen lekker uitmelkt. Want nu hoeft hij niet naar debat en nu kan hij ziejewellen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:44 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dat is het enige dat jullie willen zien idd... veelzeggend weer.
Heeft ie deze bedreiging ook nog zelf in scene gezet denk je, meid?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zie iemand die al jarenlang bedreigd word. En nu in verkiezingstijd een van de bedreigingen lekker uitmelkt. Want nu hoeft hij niet naar debat en nu kan hij ziejewellen.
Niet boeiend en verbaasd zijn toch andere woorden haha.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:40 schreef Montagui het volgende:
[..]
'niet erg'
'zijn eigen schuld '
I rest my case.
En nul komma nul geweten, laat staan empathisch vermogen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Neem de alhier 'progressieve' reacties even rustig in je op, neutrale lezer.
Dit is de zijde van het fatsoen, tolerantie, diversiteit, inclusie en respect.
Sure.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:48 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Niet boeiend en verbaasd zijn toch andere woorden haha.
Dat zie ik ook.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zie iemand die al jarenlang bedreigd word. En nu in verkiezingstijd een van de bedreigingen lekker uitmelkt. Want nu hoeft hij niet naar debat en nu kan hij ziejewellen.
Bevestig nog even wat ie schrijft ja...quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ah, daar hebben we spuit elf ook. Ik vroeg me al af waar 'ie bleef.
Die 'gewoon' een kogel door z'n oor kreeg. Ach, waar hebben we het over, peanuts man.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:50 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Dat zie ik ook.
Zelfde trucje wat Trump ook altijd doet.
Ik vind het wel prettig.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:51 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Bevestig nog even wat ie schrijft ja...
Daarom ben ik ook zo verbaasd dat Wilders nog leeft. Trump schijnt 1 van de best beveiligde personen op aarde te zijn en toch kan iemand zijn oor raken. Dan moet Wilders in dit kabouterland raken toch niet zo moeilijk zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:52 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Die 'gewoon' een kogel door z'n oor kreeg. Ach, waar hebben we het over, peanuts man.
Wat een aansteller die Trump ook!! Hij ging toch niet z'n hoofd in die kogel? tjongejonge wat een zeikerd en uitmelker die Trump. Zoooo doorzichtig die man.
Idd ja, zelfs na de 'aanslag' ging hij er nog even goed voor staan, want het plaatje moest wel goed zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:52 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Die 'gewoon' een kogel door z'n oor kreeg. Ach, waar hebben we het over, peanuts man.
Wat een aansteller die Trump ook!! Hij ging toch niet z'n hoofd in die kogel? tjongejonge wat een zeikerd en uitmelker die Trump. Zoooo doorzichtig die man.
Op zich zal het weinig uitmaken. Het domme stemvee zal hierom op hem stemmen, maar ook als hij gewoon wat onhaalbare dingen roept in een debat wat goed inspeelt op de emotie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat doen er wel meer.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Op zich zal het weinig uitmaken. Het domme stemvee zal hierom op hem stemmen, maar ook als hij gewoon wat onhaalbare dingen roept in een debat wat goed inspeelt op de emotie.
Linksom of rechtsom zal deze man worden geïdoliseerd.
Ik denk dat Trump ze echt heeft gebroken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Neem de alhier 'progressieve' reacties even rustig in je op, neutrale lezer.
Dit is de zijde van het fatsoen, tolerantie, diversiteit, inclusie en respect.
Dat zegt alles over zijn vechtlust, maar ja... nee, natuurlijk was het voor het plaatjequote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:55 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Idd ja, zelfs na de 'aanslag' ging hij er nog even goed voor staan, want het plaatje moest wel goed zijn.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik denk dat Trump ze echt heeft gebroken.
Dit jaquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:55 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Idd ja, zelfs na de 'aanslag' ging hij er nog even goed voor staan, want het plaatje moest wel goed zijn.
Daar associeer ik me dan ook niet mee.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat doen er wel meer.
Krijg je een Museumplein vol mee.
'Aangeven dat figuren als Wilders en Trump hier mogelijk garen bij spinnen' is uiteraard ok.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:59 schreef KinKiJan het volgende:
Kennelijk is aangeven dat je denkt dat figuren als Wilders en Trump mogelijk garen spinnen bij zulke gebeurtenissen voor sommigen hetzelfde als het goedpraten ervan.
Voor het plaatje idd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:59 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dat zegt alles over zijn vechtlust, maar ja... nee, natuurlijk was het voor het plaatje
Ja, nee een gehaktbal kent natuurlijk geen vechtlust. Die laat zich in de pan hakken en nog braden ookquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:15 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Voor het plaatje idd.
Vechtlust
Bekijk het filmpje nog eens. Hij maakt gewoon gebruik van het moment. Vuist in de lucht, wetende dat het een mooie foto op zal leveren.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:16 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, nee een gehaktbal kent natuurlijk geen vechtlust. Die laat zich in de pan hakken en nog braden ook
Het is gewoon Trump ten voeten uit. Je kunt dat narcistisch vinden of juist zien als vechtlust.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:20 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Bekijk het filmpje nog eens. Hij maakt gewoon gebruik van het moment. Vuist in de lucht, wetende dat het een mooie foto op zal leveren.
Zou jij zo reageren, als er net een kogel door je oor is gegaan?
Een narcist valt nooit uit zijn rol. Zeker niet publiekelijk.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:22 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Het is gewoon Trump ten voeten uit. Je kunt dat narcistisch vinden of juist zien als vechtlust.
Met het karakter van Trump zou ik ook zo gereageerd hebben ja.
Die gasten zitten vast. Dus Geertje loopt nu echt geen gevaar meer. Tenzij hij bang is voor lastige vragen natuurlijkquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:45 schreef inslagenreuring het volgende:
Dan maar een debat overslaan. Geertje mag niet ten prooi vallen aan moslimextremisten of radicale shitlibs.
Zou wat te makkelijk zijn.
Ik had jou iets slimmer ingeschat. Heb je je wel eens verdiept hoe terroristische organisaties te werk gaan. Er is kans dat het alleen de opgepakte terreurcel betreft, maar de kans dat er meer terreurcellen zijn met dezelfde dodenlijst is even groot.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die gasten zitten vast. Dus Geertje loopt nu echt geen gevaar meer. Tenzij hij bang is voor lastige vragen natuurlijk
Wilders is doorgaans heer en meester in het debat. Die wordt niet warm van een paar 'lastige vragen'.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die gasten zitten vast. Dus Geertje loopt nu echt geen gevaar meer. Tenzij hij bang is voor lastige vragen natuurlijk
Niemand zegt dat hij explosieven moet gaan koppen maar een debatje voeren nu de daders vastzitten lijkt me niet levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:59 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik had jou iets slimmer ingeschat. Heb je je wel eens verdiept hoe terroristische organisaties te werk gaan. Er is kans dat het alleen de opgepakte terreurcel betreft, maar de kans dat er meer terreurcellen zijn met dezelfde dodenlijst is even groot.
Wilders heeft gelijk dat hij zich voorlopig terugtrekt uit de campagne, hij hoeft geen explosieven te gaan koppen om stemmen binnen te krijgen.
Heb niets met de PVV, maar dit soort dreiging is gewoon walgelijk.
Walgelijk, maar niet verwonderlijk. En dan doel ik op de geradicaliseerde moslims waartegen Wilders zijn gal spuwt, want daar komt de dreiging vandaan.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:59 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik had jou iets slimmer ingeschat. Heb je je wel eens verdiept hoe terroristische organisaties te werk gaan. Er is kans dat het alleen de opgepakte terreurcel betreft, maar de kans dat er meer terreurcellen zijn met dezelfde dodenlijst is even groot.
Wilders heeft gelijk dat hij zich voorlopig terugtrekt uit de campagne, hij hoeft geen explosieven te gaan koppen om stemmen binnen te krijgen.
Heb niets met de PVV, maar dit soort dreiging is gewoon walgelijk.
Daarom werk jij ook niet bij de NCTV.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Niemand zegt dat hij explosieven moet gaan koppen maar een debatje voeren nu de daders vastzitten lijkt me niet levensgevaarlijk.
Heer en meester gaat wat ver.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wilders is doorgaans heer en meester in het debat. Die wordt niet warm van een paar 'lastige vragen'.
Het is geen AI.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 23:41 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Mooi AI plaatje
En dan ook nog iets van 15 jaar terug hergebruiken![]()
"Onze huidige locatie is goedgekeurd door de NCTV, DKDB en de politie", zegt RTL Nieuws-hoofdredacteur Ilse Openneer. "Vanuit RTL hebben we alle maatregelen getroffen zodat Geert Wilders deel kan nemen aan het debat."quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:25 schreef Paul het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)BEHgoAqA8amH75adKgTw
Mooi, als ie slim is, gaat ie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:25 schreef Paul het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)BEHgoAqA8amH75adKgTw
Ohja? Wilders is ook gewoon een mens van vlees en bloed he. Die kan ook een keer zodanig de zenuwen hebben dat ie denkt: geen enkele locatie dan m'n safehouse is waar ik nu wil zijn. Het gaat een beetje ver om iemand te dwingen ergens naartoe te gaan als hij/ zij dat niet wil. Je gaat over je eigen leven, niet de ander.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
"Onze huidige locatie is goedgekeurd door de NCTV, DKDB en de politie", zegt RTL Nieuws-hoofdredacteur Ilse Openneer. "Vanuit RTL hebben we alle maatregelen getroffen zodat Geert Wilders deel kan nemen aan het debat."
Dus als hij niet komt zegt dat alles
Alsof Wilders bang is voor een debatquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 11:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nu is het anders. Nu is hij geen oppositie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:59 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Alsof Wilders bang is voor een debat![]()
Dan heb je niets van de politiek gevolgd de laatste jaren en roep je nu maar wat.
Dus durft hij niet meer te debatteren?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nu is het anders. Nu is hij geen oppositie.
Ehh watquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nu is het anders. Nu is hij geen oppositie.
Ja want nu gaat de oppositie Wilders confronteren met zijn mislukte kabinetquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:10 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dus durft hij niet meer te debatteren?
Dat is wat je zegt.
Wilders is oppositie knuppelquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja want nu gaat de oppositie Wilders confronteren met zijn mislukte kabinet
Daar trappen mensen toch niet meer in. Het is overduidelijk dat met name NSC het kabinet heeft laten mislukken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hij was de man van de macht en hij heeft zijn eigen kabinet om zeep geholpen. Dat maakt hem niet ineens weer oppositie dat maakt hem verantwoordelijk voor de puinhoop.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:12 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Wilders is oppositie knuppel
Daar hebben ze hem al duizend maal mee geconfronteerd. Alsof hij daar bang van is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
nu heeft hij wat te verliezenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:15 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Daar hebben ze hem al duizend maal mee geconfronteerd. Alsof hij daar bang van is.
Hij heeft helemaal niks te verliezen, behalve z'n leven.quote:
Ik zou de west bank niet omschrijven als vrij.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zolang Hamas er zit al helemaal niet.
Ach ja johquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hij was de man van de macht en hij heeft zijn eigen kabinet om zeep geholpen. Dat maakt hem niet ineens weer oppositie dat maakt hem verantwoordelijk voor de puinhoop.
Weten ze dat al, dat het niet per video-verbinding kan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wel apart dat het ook niet per video kan. Is volgens mij ook de eerste keer dat hij dingen, politiek gezien, laat vanwege een matig concrete dreiging.
Zijn leven heeft hij te verliezen, als iemand maar een piepklein foutje maakt.quote:
En dat van z'n beveiligers erbij. Daar moet ook aan gedacht worden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Zijn leven heeft hij te verliezen, als iemand maar een piepklein foutje maakt.
Gelukkig hebben we uitzonderlijk competente mensen lopen bij onze algemene inlichtingen- en veiligheidsdienst.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:31 schreef Tjoent het volgende:
[..]
En dat van z'n beveiligers erbij. Daar moet ook aan gedacht worden.
Onnodige risico's lopen zou belachelijk zijn.
Nee, dat was echt heel stout van Jordanië om dat gebied te bezetten in 1948.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zou de west bank niet omschrijven als vrij.
Nou, daar zit best wel eens een rotte appel tussen...quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we uitzonderlijk competente mensen lopen bij onze algemene inlichtingen- en veiligheidsdienst.
Dat is ook niet de bedoeling.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:29 schreef monkyyy het volgende:
Jammer dat Wilders zijn campagne stopt. Nu weet niemand wat zijn standpunten zijn.
Wilders doet aan alle twee de debatten van RTL niet mee.quote:
Even een weekendje onder de radar na de dreiging van afgelopen week is prima uit te leggen. Maar of je dat na een week ook nog kunt is twijfelachtig en dat weet Wilders ook wel.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wilders doet aan alle twee de debatten van RTL niet mee.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)wilders-blijft-staan
"Twee debatten
RTL organiseert twee debatten, op 12 oktober en 19 oktober. Het tweede debat op 19 oktober zal gaan tussen Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA), Henri Bontenbal (CDA), Dilan Yeşilgöz (VVD), Rob Jetten (D66), Joost Eerdmans (JA21) en Jimmy Dijk (SP)."
Daar zal hij inderdaad wel zijn redenen voor hebben. Misschien vindt hij de nadelen groter dan de voordelen, maar dat is zomaar een gedachte van mij. Geen feit.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Niemand zegt dat hij explosieven moet gaan koppen maar een debatje voeren nu de daders vastzitten lijkt me niet levensgevaarlijk.
Weet je niet. Ik vind het niet gek als hij besluit weg te blijven. Zou het gekker vinden als hij ineens op Tv verschijnt zonder dat de boel daar extreem beveiligd is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De boel is beveiligd en goedgekeurd door de diensten die hem beveiliigenquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:18 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Weet je niet. Ik vind het niet gek als hij besluit weg te blijven. Zou het gekker vinden als hij ineens op Tv verschijnt zonder dat de boel daar extreem beveiligd is.
ONZ is een deur Verderop liefie!quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:15 schreef Paul het volgende:
Hoe zou het met onze lieverd gaa. Hopelijk kan hij zijn zinnen verzetten met Mario Kart 😭
Ik lees net hierboven dat daar een dubieus persoon in zat? De optie van een videoverbinding leek mij een goed voorstel, maar ik weet niet of het dan is na te gaan waar hij zit. Een praatgraag iemand bij RTL en hij is eenvoudig te vinden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De boel is beveiligd en goedgekeurd door de diensten die hem beveiliigen
Ik denk wel dat hij een psychische optater heeft gekregen, of je nu wordt bedreigd via een tweet of er wordt een terreurcel opgepakt terwijl ze de aanslag op je aan het voorbereiden zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:59 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Alsof Wilders bang is voor een debat![]()
Dan heb je niets van de politiek gevolgd de laatste jaren en roep je nu maar wat.
Props voor je empathische vermogen, Jippiequote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:28 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik denk wel dat hij een psychische optater heeft gekregen, of je nu wordt bedreigd via een tweet of er wordt een terreurcel opgepakt terwijl ze de aanslag op je aan het voorbereiden zijn.
Nog maar een jaartje geleden was hij zijn achterban aan het ophitsen tegen Timmermans met dit soort debiele opmerkingen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:28 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik denk wel dat hij een psychische optater heeft gekregen, of je nu wordt bedreigd via een tweet of er wordt een terreurcel opgepakt terwijl ze de aanslag op je aan het voorbereiden zijn.
Tja, als je het beestje bij de naam noemt dan wordt dat tegenwoordig als 'stigmatiserend' gezien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
3 Mocros, Syriërs, Afghanen.
Is het zo moeilijk om feiten te noemen?
“De daders van 911 waar 5 oudere jongeren”
We zien hier één ophitser en dat is niet Wilders... verbeter de wereld, begin bij jezelf.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nog maar een jaartje geleden was hij zijn achterban aan het ophitsen tegen Timmermans met dit soort debiele opmerkingen.
https://x.com/geertwilderspvv/status/1781780824146247946
Ik snap echt niks van mensen die nog steeds in het slachtofferschap van deze man geloven.
Iemand die al vijftien jaar met de dood wordt bedreigd en 24/7 zware beveiliging nodig heeft mag wel spreken van een bepaald slachtofferschap. Het wekt dan ook de vraag op waarom jij nu met een whataboutism moet komen. En de tweet die jij aanhaalt is trouwens niet ophitsend, dat kun je beter zeggen van de opmerkingen die Timmermans daar maakt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nog maar een jaartje geleden was hij zijn achterban aan het ophitsen tegen Timmermans met dit soort debiele opmerkingen.
https://x.com/geertwilderspvv/status/1781780824146247946
Ik snap echt niks van mensen die nog steeds in het slachtofferschap van deze man geloven.
Bij deze besloten niet op Geert te stemmen. 100 deugpunten voor mij!quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:37 schreef Tjoent het volgende:
[..]
We zien hier één ophitser en dat is niet Wilders... verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Welke partij ga je wél op stemmen eigenlijk?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bij deze besloten niet op Geert te stemmen. 100 deugpunten voor mij!
21 jaar al...quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Iemand die al vijftien jaar met de dood wordt bedreigd en 24/7 zware beveiliging nodig heeft mag wel spreken van een bepaald slachtofferschap. Het wekt dan ook de vraag op waarom jij nu met een whataboutism moet komen. En de tweet die jij aanhaalt is trouwens niet ophitsend, dat kun je beter zeggen van de opmerkingen die Timmermans daar maakt.
Moet jij weten toch.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bij deze besloten niet op Geert te stemmen. 100 deugpunten voor mij!
Als je de speech van Timmermans hoorde was het heel duidelijk dat hij niet met geweld bezig was. Wilders heeft er bewust voor gekozen om net te doen alsof dat wel het geval is en zijn achterban op te hitsen met een selectieve quote en over de top omschrijving.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Iemand die al vijftien jaar met de dood wordt bedreigd en 24/7 zware beveiliging nodig heeft mag wel spreken van een bepaald slachtofferschap. Het wekt dan ook de vraag op waarom jij nu met een whataboutism moet komen. En de tweet die jij aanhaalt is trouwens niet ophitsend, dat kun je beter zeggen van de opmerkingen die Timmermans daar maakt.
Ik vind iedereen een gradatie van kut, maar de PVV een gevaar voor de samenleving. De partij die het grootste in de peilingen is en beloofd heeft niet met de PVV te gaan samenwerken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke partij ga je wél op stemmen eigenlijk?
Natuurlijk lacht Wilders in zijn vuistje als extreemlinks geweld gebruikt. Dat vindt ie geweldig.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je de speech van Timmermans hoorde was het heel duidelijk dat hij niet met geweld bezig was. Wilders heeft er bewust voor gekozen om net te doen alsof dat wel het geval is en zijn achterban op te hitsen met een selectieve quote en over de top omschrijving.
Wilders is dus iemand die zelf flirt met geweld.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
de PVV een gevaar voor de samenleving.
Ohja, net als de VVD in 2023quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De partij die het grootste in de peilingen is en beloofd heeft niet met de PVV te gaan samenwerken.
Nou, zo duidelijk was dat niet. Als je het namelijk over 'niets nalaten' om te zorgen dat iemand aan de macht komt, laat je nogal wat ruimte voor interpretatie open.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je de speech van Timmermans hoorde was het heel duidelijk dat hij niet met geweld bezig was. Wilders heeft er bewust voor gekozen om net te doen alsof dat wel het geval is en zijn achterban op te hitsen met een selectieve quote en over de top omschrijving.
Wilders is dus iemand die zelf flirt met geweld.
En waarom precies? We hebben ruim een jaar een kabinet met de PVV gehad.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind iedereen een gradatie van kut, maar de PVV een gevaar voor de samenleving. De partij die het grootste in de peilingen is en beloofd heeft niet met de PVV te gaan samenwerken.
Geloofwaardig niet gaat samenwerken. Waarschijnlijk gaat dat CDA of PvdA worden zelfs al krijgt de VVD nog een eindsprint.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:49 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
[..]
Ohja, net als de VVD in 2023
Bedreigde mensen maken soms weleens fouten wegens de stress die de bedreiging met zich meeneemt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:34 schreef Glazenmaker het volgende:
Denk je niet dat hij er wat voor of erna heeft gezegd? Ik heb die minder speech van Wilders nog verdedigd. Jammer om te zien dat de andere kant niet zo eerlijk kan zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, zo duidelijk was dat niet. Als je het namelijk over 'niets nalaten' om te zorgen dat iemand aan de macht komt, laat je nogal wat ruimte voor interpretatie open.
Tel daar dan ook bij op dat GroenLinks een paar jaar terug bij een 'debatavond' betrokken was waar 'geweld als vorm van klimaatprotest' besproken zou worden en in de appgroep van de jongerenbeweging van GroenLinks–PvdA werd gefantaseerd over een oorlog met Israël. De realiteit is dan simpelweg ook dat GroenLinks–PvdA een zéér radicale vleugel heeft.
[..]
En waarom precies? We hebben ruim een jaar een kabinet met de PVV gehad.
Juist Wilders had daarom niet moeten doen wat hij daar probeerde.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Bedreigde mensen maken soms weleens fouten wegens de stress die de bedreiging met zich meeneemt.
Bedreigde mensen kan men dus een vergissing of gemaakte fout wel vergeven. Ze zijn tenminste menselijk. Toch?
Als hij de hele campagne geen debat wil doen vind ik het ongeloofwaardig idd. Hopelijk blijft het bij een paar daagjesquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:23 schreef Elzaas het volgende:
Dat Wilders op dodenlijst stond na zijn film Fitna is toch helemaal niet zo bijzonder? Hij wordt dag en nacht al 20 jaar beveiligd, dat is toch niet allemaal voor niets? Dus ik snap al die heisa niet zo goed.
concreet vs sluimerend. Dit is een concreet gevaar waarbij je ook niet weet of dit zeker de hele terreurcel is die is opgepakt of een deel. Burgemeester van Antwerpen die ook op de lijst stond heeft ook publieke dingen dit weekend afgezegd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:23 schreef Elzaas het volgende:
Dat Wilders op dodenlijst stond na zijn film Fitna is toch helemaal niet zo bijzonder? Hij wordt dag en nacht al 20 jaar beveiligd, dat is toch niet allemaal voor niets? Dus ik snap al die heisa niet zo goed.
Wat Eerdmans letterlijk uitsprak over dat beeldvorming voor Ja21 belangrijker is dan inhoud, is wat Wilders al jaren toepast en de VVD steeds meer naar toewerkt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wilders doet aan alle twee de debatten van RTL niet mee.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)wilders-blijft-staan
"Twee debatten
RTL organiseert twee debatten, op 12 oktober en 19 oktober. Het tweede debat op 19 oktober zal gaan tussen Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA), Henri Bontenbal (CDA), Dilan Yeşilgöz (VVD), Rob Jetten (D66), Joost Eerdmans (JA21) en Jimmy Dijk (SP)."
Daar zal hij inderdaad wel zijn redenen voor hebben. Misschien vindt hij de nadelen groter dan de voordelen, maar dat is zomaar een gedachte van mij. Geen feit.
Justitie moet meer personeel in dienst nemen, zodat de dreigende mannen in de minderheid zouden zijn, waardoor iedere inwoner van ons land zichzelf zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 16:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Juist Wilders had daarom niet moeten doen wat hij daar probeerde.
Ze zouden ook gewoon kunnen debatteren op Zoom.quote:Op zondag 12 oktober 2025 01:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Er moet toch wel iets te organiseren zijn dat hij aan het debat kan meedoen? De beveiliging zal nu juist uitermate hoog zijn.
Alsof hij iets nieuws heeft te melden.quote:Op zondag 12 oktober 2025 01:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Er moet toch wel iets te organiseren zijn dat hij aan het debat kan meedoen? De beveiliging zal nu juist uitermate hoog zijn.
Dat IS ook georganiseerd. Hij wil alsnog niet meedoen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 01:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Wie weet - kan - hij momenteel niet meedoen. We weten niet hoe hij er geestelijk aan toe is.quote:Op zondag 12 oktober 2025 10:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat IS ook georganiseerd. Hij wil alsnog niet meedoen.
Kun je deze van begin tot eind eens uitleggen?quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:08 schreef Aberkullie het volgende:
Hij weet zelf waarschijnlijk ook wel dat hij niet nog een keer wegkomt met mevrouw heeft dat geld NU NU NU nodig dus voor hem komt het wel beter uit om thuis te blijven.
Gebrek aan inlevingsvermogen. Wel bijzonder want ieder mens weet toch wat het is om zenuwachtig te zijn, er doorheen te zitten of zelfs paniekaanvallen te krijgen door wat hij/ zij meemaakt en als het allemaal even te veel wordt. Nee, maar als het Geert Wilders betreft geldt dat allemaal niet, die mag je vergruizen zoveel als je maar wilt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:25 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Kun je deze van begin tot eind eens uitleggen?
Of wilde je weer even reageren met een nietszeggende post omdat je anti Geert bent?
De doodsbedreigingen aan andere politici door hetgeen de PVV opzet, en die wel gewoon komen opdagen, zijn hier natuurlijk altijd van ondergeschikt belang in.quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:30 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Gebrek aan inlevingsvermogen. Wel bijzonder want ieder mens weet toch wat het is om zenuwachtig te zijn, er doorheen te zitten of zelfs paniekaanvallen te krijgen door wat hij/ zij meemaakt en als het allemaal even te veel wordt. Nee, maar als het Geert Wilders betreft geldt dat allemaal niet, die mag je vergruizen zoveel als je maar wilt.
Je zit appels met peren te vergelijken in dit geval... en de PVV zet niks op.quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De doodsbedreigingen aan andere politici door hetgeen de PVV opzet, en die wel gewoon komen opdagen, zijn hier natuurlijk altijd van ondergeschikt belang in.
Hij moet er nog steeds komen, en er is geen plek veiliger dan de bunker waar hij nu zit. Ik wens het je niet toe, maar je weet pas echt wat er in zijn hoofd in gaat als je het zelf meemaakt. Dit is echt niet niets.quote:Op zondag 12 oktober 2025 01:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat hoeft hij niet. Hij kan ook via een video- of audioverbinding mee doen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij moet er nog steeds komen, en er is geen plek veiliger dan de bunker waar hij nu zit. Ik wens het je niet toe, maar je weet pas echt wat er in zijn hoofd in gaat als je het zelf meemaakt. Dit is echt niet niets.
Dat is geen serieus alternatief en dat weet jij ook.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat hoeft hij niet. Hij kan ook via een video- of audioverbinding mee doen.
De moord op twee democraten was natuurlijk ook appels met peren vergeleken met de moord op Kirk.quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:50 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Je zit appels met peren te vergelijken in dit geval... en de PVV zet niks op.
Wat heeft dit topic met dat kutland te maken?quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De moord op twee democraten was natuurlijk ook appels met peren vergeleken met de moord op Kirk.
Eigen volk eerst hè.
Onzin.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is geen serieus alternatief en dat weet jij ook.
Dat is toch gewoon een prima vergelijking? Bij Kirk mochten de aanslagen op democraten ook niet benoemd worden, en nu Wilders bedreigd wordt mogen bedreigingen richting linkse politici dat ook nietquote:Op zondag 12 oktober 2025 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat heeft dit topic met dat kutland te maken?
Het feit dat de bedreigingen aan het adres van Wilders zwaarder wegen dan bedreigingen elders is tekenend voor de scheve dynamieken.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat heeft dit topic met dat kutland te maken?
Nee, dat is wat jij er zelf van maakt. In dit geval is de bedreiging zodanig ernstig dat Wilders beter kan stoppen met campagne voeren. Heb je voorbeelden dat 'elders' ook zodanig ernstig werd bedreigd?quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het feit dat de bedreigingen aan het adres van Wilders zwaarder wegen dan bedreigingen elders is tekenend voor de scheve dynamieken.
Nederlanders vinden gebeurtenissen in Nederland belangrijker dan gebeurtenissen in een chaotisch kutland 2000km verderop.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het feit dat de bedreigingen aan het adres van Wilders zwaarder wegen dan bedreigingen elders is tekenend voor de scheve dynamieken.
Volgens wie precies?quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:18 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nee, dat is wat jij er zelf van maakt. In dit geval is de bedreiging zodanig ernstig dat Wilders beter kan stoppen met campagne voeren. Heb je voorbeelden dat 'elders' ook zodanig ernstig werd bedreigd?
Dat is dus niet zo als inlichtingendiensten het veilig achten. Als je hun conclusies verder niet serieus neemt waarom gebruik je ze dan als landquote:Op zondag 12 oktober 2025 12:18 schreef Tjoent het volgende:
[..]
In dit geval is de bedreiging zodanig ernstig dat Wilders beter kan stoppen met campagne voeren.
Maar dan wel allemaal. En niet alleen 1 persoon.quote:Op zondag 12 oktober 2025 01:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze zouden ook gewoon kunnen debatteren op Zoom.
Eehmmm als er drones worden gevonden waar moordaanslagen mee kunnen worden gepleegd zoals in oorlogen gebeurt, zou jij je dan veilig voelen als je weet dat zo'n drone voor jou bestemd was? Of koos je dan ook maar liever even eieren voor je geld?quote:
· Sigrid Kaag (voormalig D66-leider): Ontving zeer ernstige bedreigingen, waaronder een dreigende aanslag op haar leven, wat leidde tot verhoogde beveiliging.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:18 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nee, dat is wat jij er zelf van maakt. In dit geval is de bedreiging zodanig ernstig dat Wilders beter kan stoppen met campagne voeren. Heb je voorbeelden dat 'elders' ook zodanig ernstig werd bedreigd?
We waggelen dat "chaotische kutland" anders wel achterna met een fractieleider van de grootste partij die niet kom wachten tot hij een selfie kon nemen met de president van datzelfde "chaotische kutland".quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nederlanders vinden gebeurtenissen in Nederland belangrijker dan gebeurtenissen in een chaotisch kutland 2000km verderop.
Ongekend, absoluut ongekend dit.
En daar erger ik me ook kapot aan, maar dat verandert echt niets aan wat ik daar zeg.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:24 schreef Beathoven het volgende:
We waggelen dat "chaotische kutland" anders wel achterna met een fractieleider van de grootste partij die niet kom wachten tot hij een selfie kon nemen met de president van datzelfde "chaotische kutland".
Ja, dit is dus al 21 jaar lang dagelijkse kost voor Wilders. Maar je vergelijkt dus idd appels met peren, de dreiging van de kamikaze drones is niet te vergelijken met hetgeen je hierboven opsomt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
· Sigrid Kaag (voormalig D66-leider): Ontving zeer ernstige bedreigingen, waaronder een dreigende aanslag op haar leven, wat leidde tot verhoogde beveiliging.
· Hugo de Jonge (voormalig minister van Volksgezondheid, CDA): Kreeg talloze bedreigingen tijdens de coronacrisis.
· Mark Rutte (voormalig premier, VVD): Heeft regelmatig te maken met bedreigingen, wat standaard beveiliging met zich meebrengt.
· Lodewijk Asscher (voormalig PvdA-leider): Ontving bedreigingen naar aanleiding van zijn rol in de toeslagenaffaire.
· Jesse Klaver (GroenLinks): Heeft meermaals melding gemaakt van bedreigingen.
· Thom van der Lee (voormalig Kamerlid, PvdA): Kreeg zulke ernstige bedreigingen dat hij tijdelijk ondergedoken was.
[..]
We waggelen dat "chaotische kutland" anders wel achterna met een fractieleider van de grootste partij die niet kom wachten tot hij een selfie kon nemen met de president van datzelfde "chaotische kutland".
Citeer mij eens over kamimazedrones. Zou het graag willen zien.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:26 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, dit is dus al 21 jaar lang dagelijkse kost voor Wilders. Maar je vergelijkt dus idd appels met peren, de dreiging van de kamikaze drones is niet te vergelijken met hetgeen je hierboven opsomt.
Nee, dat komt bij mij vandaan de info over die kamikazedrones.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Citeer mij eens over kamimazedrones. Zou het graag willen zien.
En wat vind je van de bedreiging van andere politici?
Wat begrijp je niet?quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:25 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Kun je deze van begin tot eind eens uitleggen?
Of wilde je weer even reageren met een nietszeggende post omdat je anti Geert bent?
Het is heel rot voor hem, maar denk dat het ook belangrijk is dat een leider zich niet laat afschrikken en zich alsnog laat zien, je kunt veel zeggen van bijvoorbeeld Trump maar die stond er gewoon wel weer na die aanslag op hem. Die vocht terug!quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:39 schreef Black_Baron het volgende:
Echt weer zo apart.
In plaats van ophef en verontwaardiging dat Wilders door een islamitische terreurcel bedreigd wordt, gaat het er over door welke hoepels hij allemaal moet gaan springen zodat ie toch gewoon mee kan doen aan het debat. En doet hij dat niet dan is het enkel voor zijn eigen gewin.![]()
Mensen lijken de weg wel totaal kwijt.
Je riep dus maar wat zoals altijd. Nietszeggend dus.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:10 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja, dat is goed. Wat begrijp je niet aan wat er staat?
Wat een rare act voer je op johquote:Op zondag 12 oktober 2025 13:18 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Je riep dus maar wat zoals altijd. Nietszeggend dus.
Duidelijk.
Wat een warrior, die Trumpquote:Op zondag 12 oktober 2025 13:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is heel rot voor hem, maar denk dat het ook belangrijk is dat een leider zich niet laat afschrikken en zich alsnog laat zien, je kunt veel zeggen van bijvoorbeeld Trump maar die stond er gewoon wel weer na die aanslag op hem. Die vocht terug!
Ik hoop dus dat hij alsnog de rust kan hervinden en mee kan doen aan het debat. En is er anders niemand anders van de PVV die dat stokje kan overnemen?
Dit gejammer levert hem alleen maar winst op, anders had hij het niet gedaan. Wilders wordt al jaren bedreigd, dan kan hij helemaal nergens meer komen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:39 schreef Black_Baron het volgende:
Echt weer zo apart.
In plaats van ophef en verontwaardiging dat Wilders door een islamitische terreurcel bedreigd wordt, gaat het er over door welke hoepels hij allemaal moet gaan springen zodat ie toch gewoon mee kan doen aan het debat. En doet hij dat niet dan is het enkel voor zijn eigen gewin.![]()
Mensen lijken de weg wel totaal kwijt.
Ik vind het ook, maar die personen op die hele lijst hierboven konden op zeer weinig sympathie rekenen. Een doodsbedreiging is ook niet erger als degene die je op zn lijst heeft staan islamitisch is. In alle gevallen verdient iedereen die bedreigt wordt evenveel steun. Maar laten we niet met meerdere maten meten.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:35 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nee, dat komt bij mij vandaan de info over die kamikazedrones.
Die bedreiging vind ik vreselijk en dat had ik al geschreven als je even terugleest. Als dit Timmermans of Ouwehand bijv. zou zijn overkomen, had ik exact hetzelfde gereageerd. Mensen zijn niet van steen, ook Wilders niet.
quote:OM: politie doet geen onderzoek naar extra dreigingen tegen Wilders
De politie doet op dit moment geen onderzoek naar eventuele nieuwe dreigingen aan het adres van Geert Wilders. Dat bevestigt het Openbaar Ministerie aan de NOS na berichtgeving door De Telegraaf. Die krant meldde dat politie en OM geen aanwijzingen zien voor extra dreiging tegen de PVV-voorman.
Geert Wilders heeft vrijdag zijn verkiezingscampagne tot nader order stilgelegd, naar aanleiding van een mogelijke dreiging vanuit België.
Een Belgische terreurcel, die een aanslag zou hebben willen plegen op de Belgische premier De Wever, zou ook Wilders als mogelijk doelwit hebben genoemd. Wilders zei op X dat de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) dat aan hem bevestigd heeft.
Twee jongeren uit Antwerpen zitten vast op verdenking van poging tot terroristische moord op de Belgische premier. De NCTV verwachtte geen 'restdreiging', meldde Wilders.
De PVV-leider meldde zich af voor het verkiezingsdebat van de NOS op NPO Radio 1 en het televisiedebat van RTL. Ook alternatieven, zoals meedoen via een telefoon- of videoverbinding, wees hij af.
Op 23 oktober staat het SBS-debat op het programma, en op 28 oktober, de dag voor de verkiezingen, zijn er bij de NOS meerdere debatten. Of Wilders daarbij wel aanwezig is, is nog niet bekend.
https://nos.nl/artikel/25(...)gingen-tegen-wilders
Dat bepaalt Wilders helemaal zelf. Waarom zou die überhaupt in gesprek willen gaan met collega’s die hem al definitief uitsluiten? En voor zo’n scheldpartij zijn leven wagen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 07:22 schreef Starhopper het volgende:
Geen aanwijzingen voor dreiging. Logisch ook want de daders zijn gepakt. Hij kan dus prima naar het debat
[..]
Daarom zal Wilders de laatste 3 dagen voor de verkiezing weer iets schokkends gaan roepen wat nergens op gebaseerd is maar wel mensen tot de verbeelding spreekt. Hij is een man met praktische voorbeelden en niet van feiten en cijfers.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat Eerdmans letterlijk uitsprak over dat beeldvorming voor Ja21 belangrijker is dan inhoud, is wat Wilders al jaren toepast en de VVD steeds meer naar toewerkt.
Het is nu een succesvolle poging om de ballon van dreiging van islamitisch geïnspireerd terrorisme enorm op te blazen. Dat heeft zowel VVD als PVV alweer een beetje momentum in de polls gegeven. Veel meer dan hij op inhoud kan scoren.
En het is geen man die meer blauw op straat wil, want dat kost geld. Het is een man van de gratis PVV-steunende burgerwachten. Dat nog niet zo van de grond komt, maar prima aansluit op wat zoiets als ICE zou kunnen worden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:02 schreef Chadi het volgende:
[..]
Daarom zal Wilders de laatste 3 dagen voor de verkiezing weer iets schokkends gaan roepen wat nergens op gebaseerd is maar wel mensen tot de verbeelding spreekt. Hij is een man met praktische voorbeelden en niet van feiten en cijfers.
Dus als er bij een Nederlands gezin ergens de ramen zijn ingeslagen, neemt hij dat als voorbeeld. Want dan denken we met zen allen dit is fout en dit wil die man stoppen.
Hij sluit toch net zo goed Timmermans en Jetten uit?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 07:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat bepaalt Wilders helemaal zelf. Waarom zou die überhaupt in gesprek willen gaan met collega’s die hem al definitief uitsluiten? En voor zo’n scheldpartij zijn leven wagen?
Hoe zit dan andersom? Mogen we dus aannemen dat Wilders zonder problemen in een kabinet met, noem eens wat, D66 en GL/PvdA zou stappen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 07:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat bepaalt Wilders helemaal zelf. Waarom zou die überhaupt in gesprek willen gaan met collega’s die hem al definitief uitsluiten? En voor zo’n scheldpartij zijn leven wagen?
Jij en ik worden niet al 20 jaar beveiligd omdat burgers van andere landen het niet eens zijn met je mening.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:14 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hij sluit toch net zo goed Timmermans en Jetten uit?
Als er nou 1 iemand anderen uitscheldt in debatten is het toch echt Wilders geweest hoor, denk maar aan het SBS-debat tegen Timmermans.
Overigens, RTL bood hem dus aan de Tweede Kamer te gebruiken als debatlocatie (waar hij al 20 jaar elke week loopt) en zelfs dat wilde hij niet.
Hij wil gewoon geen verantwoording hoeven afleggen.
Als dat samen de grootste partijen zijn, zou ik dat het meest democratisch vinden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe zit dan andersom? Mogen we dus aannemen dat Wilders zonder problemen in een kabinet met, noem eens wat, D66 en GL/PvdA zou stappen?
Dat kan, natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jij en ik worden niet al 20 jaar beveiligd omdat burgers van andere landen het niet eens zijn met je mening.
Ik kan me niet voorstellen wat dat met je doet als mens, misschien is Wilders er ff helemaal klaar mee.
En nogmaals hij bepaalt nog steeds zelf wel of die komt of niet. Niet een productiebaas van RTL, en een Rob Jetten. En blijkbaar is zijn achterban er ok mee.
Misschien moet hij maar stoppen met de politiek. Dat zou voor iedereen beter zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik kan me niet voorstellen wat dat met je doet als mens, misschien is Wilders er ff helemaal klaar mee.
In de realiteit zal dat nooit gebeuren nee maar ik ben altijd al van mening dat in theorie Rechts en Links samen het beste kabinet kunnen vormen, met voordelen van Links en de voordelen van Rechts.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als dat samen de grootste partijen zijn, zou ik dat het meest democratisch vinden.
Dus willen is dan geen optie. Moeten wel, ik vind onze politieke leiders net een stel jonge kinderen.
Met hun buitensluiten, opmerkingen en manieren van communiceren. De tweede kamer is momenteel nog het beste te vergelijken met een kleuterklas.
En nee, ik denk niet dat Wilders dat gaat doen. Dus wat is er dan nog over van onze democratie?
Niet voor niets is het vertrouwen zowel links als rechts als in het midden helemaal weg.
Ik noem Rob Jetten als voorbeeld, het had ook Frans Timmermans kunnen zijn of Esther Ouwehand.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:45 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat kan, natuurlijk.
Geen idee waarom je specifiek Rob Jetten noemt overigens.
Ook de productiebaas van RTL gaat er niet over, feit is alleen dat zij er alles aan gedaan hebben Wilders de gelegenheid te geven te komen zodat Nederlandse burgers zoveel mogelijk standpunten van lijsttrekkers konden horen en ze met elkaar in debat konden zien gaan.
Wilders wordt zoals je zegt al 20 jaar bedreigd. In 2023 dus ook, toen wastie niet van de tv te slaan.
Dit is zo’n krankzinnig argument.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik noem Rob Jetten als voorbeeld, het had ook Frans Timmermans kunnen zijn of Esther Ouwehand.
RTL heeft er alles aan gedaan, tja na talloze klachten bij de Voice zou ik daar niet zoveel waarde aan hechten.
Het verschil met 2023 is dat de arrestatie in Antwerpen net voor het debat plaatsvond, nog geen week geleden. In hoeverre is het dan echt veilig? En nogmaals iedereen kan er wat van vinden, Wilders bepaalt zelf of hij zich veilig genoeg voelt.
Nee, ik zie in deze RTL nu niet als partij die als eindverantwoordelijke de veiligheid van een politiek leider kan garanderen. Het is een commerciële zender met belangen en die lagen in het verleden niet bij de veiligheid van hun gasten. Daar verandert een interne training niet zo veel aan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:59 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dit is zo’n krankzinnig argument.
Bizar eigenlijk, dat leugens uit het verleden je niet aangerekend mogen worden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:59 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dit is zo’n krankzinnig argument.
Waar heeft RTL over gelogen dan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:20 schreef Shotty het volgende:
[..]
Bizar eigenlijk, dat leugens uit het verleden je niet aangerekend mogen worden.
In de politiek werkt het ook zo.
“Geen actieve herinnering” Rutte is tegenwoordig NAVO baas. Wilders, met zijn vele beloften en hard wegrennen wordt er ook niet op afgerekend als ik zo naar de peilingen kijk.
gek dat dat argument elk ander jaar geen issue was dan, of dat het ineens ook voor de NOS en voor zover wij weten SBS geldt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, ik zie in deze RTL nu niet als partij die als eindverantwoordelijke de veiligheid van een politiek leider kan garanderen. Het is een commerciële zender met belangen en die lagen in het verleden niet bij de veiligheid van hun gasten. Daar verandert een interne training niet zo veel aan.
Nogmaals, wat dit jaar anders is is dat er twee dagen voor het debat een terroristische cel opgepakt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:24 schreef kalinhos het volgende:
[..]
gek dat dat argument elk ander jaar geen issue was dan, of dat het ineens ook voor de NOS en voor zover wij weten SBS geldt.
Daarbij: de veiligheid van de Tweede Kamer ligt natuurlijk niet bij RTL maar bij de instanties die daar over gaan. RTL’s enige taak was die instanties vragen (en vergoeden) het te regelen. Tis niet dat Albert Verlinde ineens met een V op zijn borst daar rondloopt.
Wilders weet dan ook dat zijn verkiezingswinst wel veilig is. Daar heeft hij niet eens veel campagne voor nodig, laat staan debatten. 2 jaar nonbeleid wordt niet eens afgestraft. Wilders weet dat hij al zijn stemmers als makke geïndoctrineerde schapen om zijn vinger heeft.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:03 schreef Black_Baron het volgende:
Krijg toch het gevoel dat Wilders helemaal geen nummer 1 wil worden.
Er is helemaal geen PVV campagne meer.
"Onze huidige locatie is goedgekeurd door de NCTV, DKDB en de politie"quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, ik zie in deze RTL nu niet als partij die als eindverantwoordelijke de veiligheid van een politiek leider kan garanderen. Het is een commerciële zender met belangen en die lagen in het verleden niet bij de veiligheid van hun gasten. Daar verandert een interne training niet zo veel aan.
Wat wil je hier nou steeds mee zeggen? De locatie is goedgekeurd maar Wilders moet ook vervoerd worden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
"Onze huidige locatie is goedgekeurd door de NCTV, DKDB en de politie"
https://www.rtl.nl/nieuws(...)wilders-blijft-staan?
Dat zijn typisch zaken waar de DKDB, politie en NCTV niet aan denken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:51 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Wat wil je hier nou steeds mee zeggen? De locatie is goedgekeurd maar Wilders moet ook vervoerd worden.
Hoe houden ze een eventuele drone tegen boven z'n auto? Groot gelijk dat ie zich even gedeisd houdt, met dat ziekelijke klimaat in NL wat zeer sterk doet denken aan 2002...
Je weet dat dit de taak is van DKDB?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:51 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Wat wil je hier nou steeds mee zeggen? De locatie is goedgekeurd maar Wilders moet ook vervoerd worden.
Hoe houden ze een eventuele drone tegen boven z'n auto? Groot gelijk dat ie zich even gedeisd houdt, met dat ziekelijke klimaat in NL wat zeer sterk doet denken aan 2002...
Doet ie niet mee, is het niet goed.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 13:08 schreef Starhopper het volgende:
Wilders doet weer mee! En gaat in debat bij Vandaag Inside![]()
![]()
https://nos.nl/collectie/(...)oet-mee-aan-debatten
Hij kan beter helemaal verdwijnen en wat anders gaan doen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:48 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Doet ie niet mee, is het niet goed.
Doet ie weer mee, ook niet goed.
Justitie en Politie zijn ondertussen ook wel klaar met wildersquote:Op woensdag 15 oktober 2025 13:59 schreef flyguy het volgende:
Dan heeft het berichtje eruit gooien van het OM toch het gewenste effect gehad...
Die gasten worden helemaal geindcotrineerd door Wilders en zijn geschreeuwquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:56 schreef kalinhos het volgende:
Voor zover het al aan 2002 doet denken zou je ergens nog kunnen denken aan die gozer bij Timmermans in die kroeg zondag. Of het ingooien van de ramen bij D66. Of het proberen de hekken te slopen voor het Binnenhof.
Of de klunzen aan bewindspersonen bij de PVV en die dan vergelijken met die bij de LPF.
Maar dat zal je vast wel niet bedoelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |