Failed states dus waar de overheid nog steeds een claim maakt op een geweldmonopolie.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:02 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Omdat in alle landen die geen geweldsmonopolie hebben er om de zoveel jaar een coupe is wat zorgt voor een waslijst aan doden en een enorm politiek instabiel land met een even brakke economie als gevolg heeft.
Christelijke partijen zijn niet actief bezig de evolutietheorie onderuit te halen. Daarnaast zijn er genoeg christenen die vinden dat religie en wetenschap samen kunnen. Slecht voorbeeldquote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dus volt gaat ook niet meer in debat met christelijke partijen?
De kijker hoeft niet overtuigd te worden. Volt stemmers gaan geen Forum stemmen en Forum stemmers kijken het debat waarschijnlijk niet eensquote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Bovendien, als dat zo duidelijk is dan is het toch niet moeilijk om ze van tafel te vegen met argumenten? Dat zullen ze bij Fvd dan wel weer ontkennen maar zoals hier al eerder aangehaald, het gaat erom de kijker te overtuigen, niet de tegenstander.
Ja heel nuttig. Politici die debatteren over het correct zijn van de relativiteitstheorie.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:02 schreef Zorro het volgende:
Als je vindt dat iemand liegt, toon dan maar aan dat dat zo is.
Anders is het wel heel makkelijk discussieren. "Ik ga niet met hen praten, want zij liegen".
Dan kunnen ze al die debatten wel schrappen.
Omdat het aantonen onmogelijk is.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:02 schreef Zorro het volgende:
Als je vindt dat iemand liegt, toon dan maar aan dat dat zo is.
Anders is het wel heel makkelijk discussieren. "Ik ga niet met hen praten, want zij liegen".
Dan kunnen ze al die debatten wel schrappen.
Eerder had 50PLUS succes met een eigen tekst op het nummer Kom van dat dak af van Peter Koelewijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:13 schreef luxerobots het volgende:
Misschien kan FvD weer muziek maken net als tijdens corona. Kunnen ze een liedje maken waar ze al hun drek over het klimaat in kwijt kunnen.
Leg dan eens uit waarom jij dit een terechte actie vindt. In je eigen woorden, niet kopiëren. Op mijn argumentatie ingaan is schijnbaar onmogelijk, dus we draaien het even om. Welk doel heeft deze actie nou exact, wat schieten we ermee op?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus je denkt dat debat met mooi podium voor polariserende leugenaars polarisatie kan doorbreken, maar een discussie met mij heeft geen zin. Wederom een standpunt waar je heel stellig in bent, maar niet zelf gelooft.
Ik ben groot geworden op het klimaat sceptische hoekje van het internet. Door schade en schande weet daardoor als geen ander dat er slechts een illusie van een andere invalshoek is. Je idee dat ik er geen oog voor zou hebben is onzin.
Oh en ik kan prima uitleggen waarom ik mij beter voel dan sommige mensen. Ben in perfect? Nee. Heb ik een oktober 7 uitgevoerd? Nee. Dus ben ik beter dan die mensen. Zelfs jij bent waarschijnlijk beter dan die mensen en je bent geen debiel als je dat zegt.
Ik weet wel zeker dat er niemand naar dat debat gaat kijken.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:12 schreef Zorro het volgende:
En verder kijkt er niemand denk je?
Dan kon overigens best kloppen.
Precies, de premisse van een debat is het feit dat de deelnemers het oneens zijn met elkaar.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Bovendien, als dat zo duidelijk is dan is het toch niet moeilijk om ze van tafel te vegen met argumenten? Dat zullen ze bij Fvd dan wel weer ontkennen maar zoals hier al eerder aangehaald, het gaat erom de kijker te overtuigen, niet de tegenstander.
Dat is dan iets als:quote:Volt hekelt het klimaatstandpunt van het FVD "dat de klimaatcrisis structureel ontkent en die klimaatwetenschappers in het verleden 'hekserij' verweet", zo laat de partij in een persbericht weten.
Oh...quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat er niemand naar dat debat gaat kijken.
Het is op de radio.
Dat bestaat ook nog.
Ik denk dat als we net zo veel geld zouden uitgeven aan kabeldiktes als aan klimaat het inderdaad wel een verkiezingsonderwerp zou zijn inderdaad. En dan nog, dan maakt Volt toch gewoon een mooie opsomming van de wetenschappelijke consensus?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Wil je ook graag over bruggen rijden waarvan de dikte van de kabels is vastgesteld na een debat tussen lijsttrekkers van Volt en FvD?
Maar dat is dan toch een discussie die makkelijk gewonnen kan worden. Het gaat om het overtuigen van de kiezer, niet de tegenstander in een verkiezingsdebat.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:12 schreef Aberkullie het volgende:
Alsof er een discussie te voeren valt met wappies. Kom je met argumenten dan beginnen ze wel weer over asielzoekers of Timmermans of Halsema.
Dat is het, er is geen discussie maar alleen even lekker van leer trekken over asielzoekers en links. Snap wel dat ze daar geen zin in hebbenquote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dat is dan toch een discussie die makkelijk gewonnen kan worden. Het gaat om het overtuigen van de kiezer, niet de tegenstander in een verkiezingsdebat.
Dan houdt Volt toch gewoon de ogen op de bal? Een mooie gelegenheid om eens flink van leer te trekken. Het zou makkelijk discussiëren moeten zijn met de wetenschappelijke feiten aan je zijde. Het idee dat deze discussie niet te winnen valt omdat je de feiten aan je kant hebt en je tegenstander niet vind ik op zijn minst opmerkelijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:44 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat is het, er is geen discussie maar alleen even lekker van leer trekken over asielzoekers en links. Snap wel dat ze daar geen zin in hebben
Inderdaad, Dassen is gewoon bang, hij komt niet echt sterk over. Mevrouw De Vos is slim, en Volt is bang om hard te verliezen en hun laatste kiezers kwijt te raken. FVD kan nog wel eens de verrassing worden, ik zie ze makkelijk op een zeteltje of zeven eindigen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:59 schreef Black_Baron het volgende:
Het blijkt wel dat VOLT een elitair clubje is wat doet alsof ze van democratie houden.
Maar zodra ze uitgedaagd worden, geven ze niet thuis.
Niets democratisch aan die partij dus. Je moet hun klimaatgeloof aanhangen en anders praten ze niet met je.
Enge mensen zijn dat. Een sekte.
[..]
Lekkere selectieve quote weer. Klein voorbeeld waarom het nutteloos is om een opsomming te maken voor wappies. Ze negeren alles wat je zegt en pikken een detail uit waar ze denken op in te kunnen hakken. Vaak met slecht resultaat. En dan ben je er klaar mee en kraait diegene victory.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:34 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ik denk dat als we net zo veel geld zouden uitgeven aan kabeldiktes als aan klimaat het inderdaad wel een verkiezingsonderwerp zou zijn inderdaad. En dan nog, dan maakt Volt toch gewoon een mooie opsomming van de wetenschappelijke consensus?
Je mist het punt volledig.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:44 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat is het, er is geen discussie maar alleen even lekker van leer trekken over asielzoekers en links. Snap wel dat ze daar geen zin in hebben
Zie post 1.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leg dan eens uit waarom jij dit een terechte actie vindt. In je eigen woorden, niet kopiëren. Op mijn argumentatie ingaan is schijnbaar onmogelijk, dus we draaien het even om. Welk doel heeft deze actie nou exact, wat schieten we ermee op?
Als je de feiten aan je zijde hebt krijg je een soort discussie als Dawkins vs antievolutietheorist, waarbij Dawkins alle argumenten probleemloos ter zijde schuift.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:50 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dan houdt Volt toch gewoon de ogen op de bal? Een mooie gelegenheid om eens flink van leer te trekken. Het zou makkelijk discussiëren moeten zijn met de wetenschappelijke feiten aan je zijde. Het idee dat deze discussie niet te winnen valt omdat je de feiten aan je kant hebt en je tegenstander niet vind ik op zijn minst opmerkelijk.
Welke kiezer zou je daarmee trekken? Er zijn geen zwevende kiezers die nu op FvD stemmen en zeggen 'nou misschien dat ik na dit debat wel bereid ben om naar wetenschappelijke consensus te luisteren'quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je mist het punt volledig.
Dat is dan toch juist een mooie gelegenheid om een redelijk verhaal te verspreiden en daarmee kiezers te trekken?
Deze actie van Volt heeft wel voor ophef gezorgd en kan hoogst waarschijnlijk op sympathie rekenen van de mensen die aan de kletstafels zitten in Nederland. Wellicht krijgt Dassen de kans om zijn standpunt om niet in debat te gaan met Lidewij de Vos te verdedigen bij een van die kletstafels. Dan bereikt hij wel een groter publiek en tegelijkertijd kan hij zonder tegenspraak het standpunt van FvD affakkelen met instemming van de hele tafel.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leg dan eens uit waarom jij dit een terechte actie vindt. In je eigen woorden, niet kopiëren. Op mijn argumentatie ingaan is schijnbaar onmogelijk, dus we draaien het even om. Welk doel heeft deze actie nou exact, wat schieten we ermee op?
Het zijn toch niet noodzakelijk enkel FVD- en Voltstemmers die naar een dergelijk debat luisteren?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Welke kiezer zou je daarmee trekken? Er zijn geen zwevende kiezers die nu op FvD stemmen en zeggen 'nou misschien dat ik na dit debat wel bereid ben om naar wetenschappelijke consensus te luisteren'
En je bevestigt mijn punt dat er met jou geen discussie te voeren is. De groetenquote:
Ja, dat klopt helemaal. De Vos is echt een verbetering en heeft bovendien afstand genomen van enkele uitspraken van Baudet. De zwevende kiezer die geïnteresseerd was in een van beide partijen, gaat dus wél iets missen aan dit debat.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:08 schreef Accordtje het volgende:
Thierry voert de debatten niet meer voor de FvD, zijn opvolgster is daar vele malen sterker in. Dat is dan ook gewoon de echte reden dan Volt hier afhaakt. Bang dat Dassen afgaat in een één op één debat met Lidewij de Vos en dat gaat hij ook. Jammer dat ze bij de partij zit waar ook Baudet onderdeel van uitmaakt.
Per saldo twee vrij marginale partijen waar de kiezer niet heel veel gaat missen aan dit verloren debat.
Dit krijgt sympathie van maar één soort kiezer: iedereen die al met de hakken in het zand aan de linkse kant staat. Dat snappen velen gewoon niet, die denken dat de andere kant per definitie wappies zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Deze actie van Volt heeft wel voor ophef gezorgd en kan hoogst waarschijnlijk op sympathie rekenen van de mensen die aan de kletstafels zitten in Nederland. Wellicht krijgt Dassen de kans om zijn standpunt om niet in debat te gaan met Lidewij de Vos te verdedigen bij een van die kletstafels. Dan bereikt hij wel een groter publiek en tegelijkertijd kan hij zonder tegenspraak het standpunt van FvD affakkelen met instemming van de hele tafel.
Dan houdt Volt die opsomming toch gewoon voor de linkse achterban? Het afzeggen van dit debat is weer typisch voor de arrogantie en afkeer van het open publieke debat uit die hoek. Volgens mij breng ik gewoon een valide punt te berde: onderwerpen worden pas politiek wanneer ze grote maatschappelijke impact hebben waar beleid voor nodig is. Het klimaatbeleid heeft invloed op de levens van vele mensen. Daarom willen ze het er graag over hebben.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lekkere selectieve quote weer. Klein voorbeeld waarom het nutteloos is om een opsomming te maken voor wappies. Ze negeren alles wat je zegt en pikken een detail uit waar ze denken op in te kunnen hakken. Vaak met slecht resultaat. En dan ben je er klaar mee en kraait diegene victory.
Ik zou het inderdaad wel weten wanneer ik zo overtuigd ben van mijn standpunt. Je kan je nog voorbereiden ook en bijvoorbeeld tekortkomingen uit publicaties en eerdere uitspraken van je tegenstander naar het debat meenemen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als je de feiten aan je zijde hebt krijg je een soort discussie als Dawkins vs antievolutietheorist, waarbij Dawkins alle argumenten probleemloos ter zijde schuift.
Tegenwoordig ben je inderdaad alleen een politiek zwaargewicht als je hard gilt, wat persoonlijke sneren uit deelt en op je apenrots je alfa-dominantie tentoonsteltquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:02 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik snap het wel dat Dassen niet durft, komt over als lichtgewicht.
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Dit bedoel ik dus ja.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je mist het punt volledig.
Dat is dan toch juist een mooie gelegenheid om een redelijk verhaal te verspreiden en daarmee kiezers te trekken?
Ja, dat klopt, maar dat geldt eigenlijk voor zowel links als rechts, iedereen doet daar aan mee.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:11 schreef Fok-it het volgende:
Tegenwoordig ben je inderdaad alleen een politiek zwaargewicht als je hard gilt, wat persoonlijke sneren uit deelt en op je apenrots je alfa-dominantie tentoonstelt
Maar dan zouden ze er toch juist wel zin in dienen hebben?quote:
Juist, precies ditquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dan zouden ze er toch juist wel zin in dienen hebben?
Tegenover een extremist is het makkelijk een redelijk verhaal te houden en de meerderheid der kiezers zit niet in samenzweringsfähige richting.
Nou als dat Volt minder zetels zou opleveren ben jij weer heppie de peppie toch? Die doorlopende stroom aan gekwijl van de afgelopen uren waren dan niet heel noodzakelijkquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:20 schreef Black_Baron het volgende:
Het debat gaat gewoon door. Zonder Volt. FvD krijgt wel de exposure, en Volt niet.
De SP wil namelijk wel aanschuiven.
Goed gewerkt Dassen!
Ik ken het precieze standpunt van FVD omtrent antropogene klimaataanpassing niet precies. Maar een argument dat de mens daar geen invloed op heeft is zeer gemakkelijk van tafel te vegen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:05 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ik zou het inderdaad wel weten wanneer ik zo overtuigd ben van mijn standpunt. Je kan je nog voorbereiden ook en bijvoorbeeld tekortkomingen uit publicaties en eerdere uitspraken van je tegenstander naar het debat meenemen.
Uh nee, dat is het hele punt van wetenschappelijke consensus. Dat is niet iets wat je geloofwaardig kan tegenspreken, daarom is er consensus over.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Over de hoeveelheid invloed valt te discuteren en over de politieke consequenties en ingrepen ook.
Haha heel Volt is slimmer dan jijquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Uh nee, dat is het hele punt van wetenschappelijke consensus. Dat is niet iets wat je geloofwaardig kan tegenspreken, daarom is er consensus over.
Maargoed, met je quasi-intellectuele latijnse zinnetjes in je profiel kan iedereen jouw vinkje in oktober ook wel inkleuren
Triggered much?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou als dat Volt minder zetels zou opleveren ben jij weer heppie de peppie toch? Die doorlopende stroom aan gekwijl van de afgelopen uren waren dan niet heel noodzakelijk
Dat is simpelweg een probleem met meetbaarheid, daar is dan ook geen wetenschappelijk consensus over en data daarover wordt nog altijd verbeterd.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Uh nee, dat is het hele punt van wetenschappelijke consensus. Dat is niet iets wat je geloofwaardig kan tegenspreken, daarom is er consensus over.
Maargoed, met je quasi-intellectuele latijnse zinnetjes in je profiel kan iedereen jouw vinkje in oktober ook wel inkleuren
Ik ben dan ook niet zo slim, dat heeft Ootjekatootje mij al mede gedeeld. En als die het zegt kan je het maar beter voor waar aannemen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:27 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Haha heel Volt is slimmer dan jij
Die heeft daar waarschijnlijk uitvoerig onderzoek naar gedaanquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik ben dan ook niet zo slim, dat heeft Ootjekatootje mij al mede gedeeld. En als die het zegt kan je het maar beter voor waar aannemen.
Dat je dat bericht van Aber ook likedquote:
Stempas ontvangen. Gelijk in de shredder ermee. @monkyyyquote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:41 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Laurens Dassen in debat met een FVD'er. Een situatieschets. @:zipportal
Tuurlijk wannabe professor - die neerbuigende houding van je zegt meer dan genoeg 🤫quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
geef jij anders eens de definitie van wetenschappelijke consensus dan? Hyper intelligente jongenquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
Tuurlijk wannabe professor - die neerbuigende houding van je zegt meer dan genoeg 🤫
Ik neem discussies met mensen die zichzelf meerdere posts op rij tegenspreken en daar niet op ingaan als je ze erop wijst niet al te serieus.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En je bevestigt mijn punt dat er met jou geen discussie te voeren is. De groeten
Ik neem discussies met mensen die zichzelf meerdere posts op rij tegenspreken en daar niet op ingaan als je ze erop wijst niet al te serieus.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En je bevestigt mijn punt dat er met jou geen discussie te voeren is. De groeten
Niemand is verplicht te praten met mensen waar ze geen zin in hebben. Alleen totalitaire kereltjes willen dat anders hebben.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:59 schreef matspontius het volgende:
Lidewij de Vos maakt ze verbaal af - stelletje angsthazen. Dat is de reden, niet de standpunten van FvD. Lekkere "democratie" leven we in 🤮🤮
De relativiteitstheorie ook. Waarom daar geen politiek debat tussen leken over voeren om te bepalen of het wel echt is?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:01 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dan houdt Volt die opsomming toch gewoon voor de linkse achterban? Het afzeggen van dit debat is weer typisch voor de arrogantie en afkeer van het open publieke debat uit die hoek. Volgens mij breng ik gewoon een valide punt te berde: onderwerpen worden pas politiek wanneer ze grote maatschappelijke impact hebben waar beleid voor nodig is. Het klimaatbeleid heeft invloed op de levens van vele mensen. Daarom willen ze het er graag over hebben.
Hij heeft het over klimaatsbeleid, dat is wat anders dan een debat over antropogene klimaataanpassing.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De relativiteitstheorie ook. Waarom daar geen politiek debat tussen leken over voeren om te bepalen of het wel echt is?
Je kan een debat voeren of het zin heeft om geld uit te geven aan co2 reductie en zo ja hoeveel. Debatteren tussen leken of de wetenschap wel echt is in een politiek debat is niks meer dan theater voor debielen.
We hebben niet een soort relativiteitstheoriebudget. Het is daarom geen maatschappelijke discussie.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De relativiteitstheorie ook. Waarom daar geen politiek debat tussen leken over voeren om te bepalen of het wel echt is?
Je kan een debat voeren of het zin heeft om geld uit te geven aan co2 reductie en zo ja hoeveel. Debatteren tussen leken of de wetenschap wel echt is in een politiek debat is niks meer dan theater voor debielen.
Iets waar ze bekend om staan inderdaadquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de FVD over het beleid wilde praten.
Ik neem dat niet aan. Ik heb het forum een beetje gevolgd de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hij heeft het over klimaatsbeleid, dat is wat anders dan een debat over antropogene klimaataanpassing.
Je kan het prima eens zijn over de menselijke invloed op het klimaat en als nog heel ander beleid voorstaan.
Ik neem aan dat de FVD over het beleid wilde praten.
Ambulances, politie en defensie werken allemaal een stuk minder goed als de relativiteitstheorie fake is. Waarom maakt dat je niet genoeg zorgen voor een belangwekkend debat tussen leken!?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:18 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
We hebben niet een soort relativiteitstheoriebudget. Het is daarom geen maatschappelijke discussie.
Ik zie zelf overigens ook het liefst een debat over hoe zinnig het is om in te zetten op CO2 reductie zonder mondiale samenwerking.
Ja, dan heeft een discussie niet bijzonder veel zin. Ik heb het niet meer gevolgd nadat Boudet volledig uit de bocht is gevlogen met samenzweringstheoriën.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik neem dat niet aan. Ik heb het forum een beetje gevolgd de afgelopen jaren.
Euh, ja hoor. Heel democratisch om anderen uit te sluiten als ze andere standpunten hebben. Weigeren met een ander in gesprek te gaan is een ongelofelijk brevet van onvermogen ☝️quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik neem discussies met mensen die zichzelf meerdere posts op rij tegenspreken en daar niet op ingaan als je ze erop wijst niet al te serieus.
[..]
Niemand is verplicht te praten met mensen waar ze geen zin in hebben. Alleen totalitaire kereltjes willen dat anders hebben.
Die definitie kan iedereen opzoeken - zie internet. Daar hoef je echt niet intelligent voor te zijn 🧐quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:42 schreef Fok-it het volgende:
[..]
geef jij anders eens de definitie van wetenschappelijke consensus dan? Hyper intelligente jongenWe kunnen allemaal van jou leren.
Erg bijzonder dan dat als ik die definitie alleen maar ondersteun in mijn post dat je me dan wannabe professor noemt. Ook jij weer totaal geen idee wat je allemaal aan het bazelen bentquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:42 schreef matspontius het volgende:
[..]
Die definitie kan iedereen opzoeken - zie internet. Daar hoef je echt niet intelligent voor te zijn 🧐
Omdat het niet hetzelfde is. Er is geen relativiteitstheoriefonds omdat men vreest dat het menselijk handelen in dit aspect de leefbaarheid van de planeet aantast.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ambulances, politie en defensie werken allemaal een stuk minder goed als de relativiteitstheorie fake is. Waarom maakt dat je niet genoeg zorgen voor een belangwekkend debat tussen leken!?
Die is er wel.
Dat heeft alles met je denigrerende houding te maken - ga naar internet en zoek op: sarcasme.......quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Erg bijzonder dan dat als ik die definitie alleen maar ondersteun in mijn post dat je me dan wannabe professor noemt. Ook jij weer totaal geen idee wat je allemaal aan het bazelen bent
Oja want als iemand met argumenten komt is hij natuurlijk elitair met een neerbuigende houdingquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:59 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat heeft alles met je denigrerende houding te maken - ga naar internet en zoek op: sarcasme.......
Ik kan met jou een heel gesprek voeren over de vraag of water wel echt nat is, maar jij kan mij er niet toe dwingen. Het is dan ook geen brevet van onvermogen van mij als ik wegblijft.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
Euh, ja hoor. Heel democratisch om anderen uit te sluiten als ze andere standpunten hebben. Weigeren met een ander in gesprek te gaan is een ongelofelijk brevet van onvermogen ☝️
Ohja, ook zo'n collectieve reactie van debielen die online inhoudelijk worden gepareerd. Dan is het opeens `grapje!' of `Sarcasme duhhh!!''quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:59 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat heeft alles met je denigrerende houding te maken - ga naar internet en zoek op: sarcasme.......
Het debatquote:Op woensdag 8 oktober 2025 11:29 schreef Black_Baron het volgende:
Een politieke partij die zegt democratie hoog te hebben, die het debat niet aan gaat met andersdenkenden.
Dat is VOLT.
We geven meer geld uit aan spullen die afhankelijk zijn van de relativiteitstheorie dan klimaat. Waarom vrees je daar niet voor? Laten we de wetenschap daar ook voor gaan vaststellen door leken die punten proberen te scoren met debattrucs voor nog meer leken!quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:49 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Omdat het niet hetzelfde is. Er is geen relativiteitstheoriefonds omdat men vreest dat het menselijk handelen in dit aspect de leefbaarheid van de planeet aantast.
Omdat het niet hetzelfde is. Dat iets te maken heeft met een onderwerp, wil niet zeggen dat het direct uitgaven zijn daarvoor. We grijpen niet in op de relativiteitstheorie of iets dergelijks. Als ik een paraplu koop tegen de regen kan ik ook geen aanspraak maken op het klimaatfonds.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 18:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We geven meer geld uit aan spullen die afhankelijk zijn van de relativiteitstheorie dan klimaat. Waarom vrees je daar niet voor? Laten we de wetenschap daar ook voor gaan vaststellen door leken die punten proberen te scoren met debattrucs voor nog meer leken!
Dit soort onzin uitbraken en vervolgens over quasi-intellectuele zinnetjes beginnen is wel ironisch.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat jij het niet zo nauw neemt met de wetenschap is al langer bekend.quote:
quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:38 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Stempas ontvangen. Gelijk in de shredder ermee. @:monkyyy
Sorry G, ik ben niet laaggeleid genoeg om te kunnen geloven dat een consensus een epistemologisch eindpunt is.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat jij het niet zo nauw neemt met de wetenschap is al langer bekend.
Zo dusdanig out of the box denken is dan ook alleen voor de echte Fvd-er weggelegd.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:11 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Sorry G, ik ben niet laaggeleid genoeg om te kunnen geloven dat een consensus een epistemologisch eindpunt is.
Hmm.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Deze post doet me denken aan hoe Wilders tweet, met die superlatieven en dat boze toontje enzo. De persoon trouwens die het eerst bij me opkomt als ik denk aan debatweigeraars. Is Wilders links volgens jou? In dezelfde lijn: Volt zit volgens het Kieskompas juist iets rechts van het midden...
Juist niet. Heel sterk van Volt.quote:
zijn toch makkelijk te ontkrachtigen zou je denken desnoods met fact checkers aanwezigquote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Juist niet. Heel sterk van Volt.
Een debat op inhoud moet je niet uit de weg gaan, maar wappies die verbaal met poep gooien kan je het beste geen aandacht schenken.
Dat is zo, en de leugens van FvD zijn dan ook al talloze malen weerlegd. Waarom zou dat nog een keer moeten gebeuren? Gepasseerd station is gepasseerd.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
zijn toch makkelijk te ontkrachtigen zou je denken desnoods met fact checkers aanwezig
Je beschrijft Volt wel goed, eerst cancellen ze zichzelf van X en nu cancellen ze zichzelf van een debat.quote:
de oude grieken zeiden al zelfs met een gek moet je in debat daar leer je het meeste vanquote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is zo, en de leugens van FvD zijn dan ook al talloze malen weerlegd. Waarom zou dat nog een keer moeten gebeuren? Gepasseerd station is gepasseerd.
Logica en waarheid kunnen het verliezen van sterke retoriek maar het is voor een politicus natuurlijk dom om te laten blijken dat je vreest op dat vlak afgetroefd te worden, en op zijn minst een teken van een gebrek aan vertrouwen in de toehoorder, de stemmer.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
zijn toch makkelijk te ontkrachtigen zou je denken desnoods met fact checkers aanwezig
Die `gek' werd tot de gifbeker veroordeeld bedoel jequote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
de oude grieken zeiden al zelfs met een gek moet je in debat daar leer je het meeste van z
Onzin. Is tijdverspilling en daarnaast kan je gekken beter geen aandacht geven. En dat zeiden ze helemaal niet dat verzin je ter plekke leugenachtige woestijnhaas.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
de oude grieken zeiden al zelfs met een gek moet je in debat daar leer je het meeste van
Lidewij de Vos veegt de vloer met die sukkel aan 👊quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je beschrijft Volt wel goed, eerst cancellen ze zichzelf van X en nu cancellen ze zichzelf van een debat.
Aan de andere kant wel jammer want ik had Dassen nog wel een keur willen horen hakkelen en stamelen als hij zijn standpunten moet onderbouwen.
Maar als er een relativiteitstheorie fonds was dan had je wel graag gezien dat de partij van Baudet de kans kreeg om met een violist te strijden tegen die verderfelijke wetenschap?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 18:19 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Omdat het niet hetzelfde is. Dat iets te maken heeft met een onderwerp, wil niet zeggen dat het direct uitgaven zijn daarvoor. We grijpen niet in op de relativiteitstheorie of iets dergelijks. Als ik een paraplu koop tegen de regen kan ik ook geen aanspraak maken op het klimaatfonds.
Beetje onnozel om iemand met een bachelor in biochemie, een onderzoeksmaster in neurowetenschappen en goed ja, een bachelor of music, weg te zetten als 'violist' terwijl Volt met een bedrijfskundekneusje op de proppen moest komen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:37 schreef Glazenmaker het volgende:
de partij van Baudet de kans kreeg om met een violist
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |