Failed states dus waar de overheid nog steeds een claim maakt op een geweldmonopolie.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:02 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Omdat in alle landen die geen geweldsmonopolie hebben er om de zoveel jaar een coupe is wat zorgt voor een waslijst aan doden en een enorm politiek instabiel land met een even brakke economie als gevolg heeft.
Christelijke partijen zijn niet actief bezig de evolutietheorie onderuit te halen. Daarnaast zijn er genoeg christenen die vinden dat religie en wetenschap samen kunnen. Slecht voorbeeldquote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dus volt gaat ook niet meer in debat met christelijke partijen?
De kijker hoeft niet overtuigd te worden. Volt stemmers gaan geen Forum stemmen en Forum stemmers kijken het debat waarschijnlijk niet eensquote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Bovendien, als dat zo duidelijk is dan is het toch niet moeilijk om ze van tafel te vegen met argumenten? Dat zullen ze bij Fvd dan wel weer ontkennen maar zoals hier al eerder aangehaald, het gaat erom de kijker te overtuigen, niet de tegenstander.
Ja heel nuttig. Politici die debatteren over het correct zijn van de relativiteitstheorie.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:02 schreef Zorro het volgende:
Als je vindt dat iemand liegt, toon dan maar aan dat dat zo is.
Anders is het wel heel makkelijk discussieren. "Ik ga niet met hen praten, want zij liegen".
Dan kunnen ze al die debatten wel schrappen.
Omdat het aantonen onmogelijk is.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:02 schreef Zorro het volgende:
Als je vindt dat iemand liegt, toon dan maar aan dat dat zo is.
Anders is het wel heel makkelijk discussieren. "Ik ga niet met hen praten, want zij liegen".
Dan kunnen ze al die debatten wel schrappen.
Eerder had 50PLUS succes met een eigen tekst op het nummer Kom van dat dak af van Peter Koelewijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:13 schreef luxerobots het volgende:
Misschien kan FvD weer muziek maken net als tijdens corona. Kunnen ze een liedje maken waar ze al hun drek over het klimaat in kwijt kunnen.
Leg dan eens uit waarom jij dit een terechte actie vindt. In je eigen woorden, niet kopiëren. Op mijn argumentatie ingaan is schijnbaar onmogelijk, dus we draaien het even om. Welk doel heeft deze actie nou exact, wat schieten we ermee op?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus je denkt dat debat met mooi podium voor polariserende leugenaars polarisatie kan doorbreken, maar een discussie met mij heeft geen zin. Wederom een standpunt waar je heel stellig in bent, maar niet zelf gelooft.
Ik ben groot geworden op het klimaat sceptische hoekje van het internet. Door schade en schande weet daardoor als geen ander dat er slechts een illusie van een andere invalshoek is. Je idee dat ik er geen oog voor zou hebben is onzin.
Oh en ik kan prima uitleggen waarom ik mij beter voel dan sommige mensen. Ben in perfect? Nee. Heb ik een oktober 7 uitgevoerd? Nee. Dus ben ik beter dan die mensen. Zelfs jij bent waarschijnlijk beter dan die mensen en je bent geen debiel als je dat zegt.
Ik weet wel zeker dat er niemand naar dat debat gaat kijken.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:12 schreef Zorro het volgende:
En verder kijkt er niemand denk je?
Dan kon overigens best kloppen.
Precies, de premisse van een debat is het feit dat de deelnemers het oneens zijn met elkaar.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Bovendien, als dat zo duidelijk is dan is het toch niet moeilijk om ze van tafel te vegen met argumenten? Dat zullen ze bij Fvd dan wel weer ontkennen maar zoals hier al eerder aangehaald, het gaat erom de kijker te overtuigen, niet de tegenstander.
Dat is dan iets als:quote:Volt hekelt het klimaatstandpunt van het FVD "dat de klimaatcrisis structureel ontkent en die klimaatwetenschappers in het verleden 'hekserij' verweet", zo laat de partij in een persbericht weten.
Oh...quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat er niemand naar dat debat gaat kijken.
Het is op de radio.
Dat bestaat ook nog.
Ik denk dat als we net zo veel geld zouden uitgeven aan kabeldiktes als aan klimaat het inderdaad wel een verkiezingsonderwerp zou zijn inderdaad. En dan nog, dan maakt Volt toch gewoon een mooie opsomming van de wetenschappelijke consensus?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Wil je ook graag over bruggen rijden waarvan de dikte van de kabels is vastgesteld na een debat tussen lijsttrekkers van Volt en FvD?
Maar dat is dan toch een discussie die makkelijk gewonnen kan worden. Het gaat om het overtuigen van de kiezer, niet de tegenstander in een verkiezingsdebat.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:12 schreef Aberkullie het volgende:
Alsof er een discussie te voeren valt met wappies. Kom je met argumenten dan beginnen ze wel weer over asielzoekers of Timmermans of Halsema.
Dat is het, er is geen discussie maar alleen even lekker van leer trekken over asielzoekers en links. Snap wel dat ze daar geen zin in hebbenquote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dat is dan toch een discussie die makkelijk gewonnen kan worden. Het gaat om het overtuigen van de kiezer, niet de tegenstander in een verkiezingsdebat.
Dan houdt Volt toch gewoon de ogen op de bal? Een mooie gelegenheid om eens flink van leer te trekken. Het zou makkelijk discussiëren moeten zijn met de wetenschappelijke feiten aan je zijde. Het idee dat deze discussie niet te winnen valt omdat je de feiten aan je kant hebt en je tegenstander niet vind ik op zijn minst opmerkelijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:44 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat is het, er is geen discussie maar alleen even lekker van leer trekken over asielzoekers en links. Snap wel dat ze daar geen zin in hebben
Inderdaad, Dassen is gewoon bang, hij komt niet echt sterk over. Mevrouw De Vos is slim, en Volt is bang om hard te verliezen en hun laatste kiezers kwijt te raken. FVD kan nog wel eens de verrassing worden, ik zie ze makkelijk op een zeteltje of zeven eindigen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:59 schreef Black_Baron het volgende:
Het blijkt wel dat VOLT een elitair clubje is wat doet alsof ze van democratie houden.
Maar zodra ze uitgedaagd worden, geven ze niet thuis.
Niets democratisch aan die partij dus. Je moet hun klimaatgeloof aanhangen en anders praten ze niet met je.
Enge mensen zijn dat. Een sekte.
[..]
Lekkere selectieve quote weer. Klein voorbeeld waarom het nutteloos is om een opsomming te maken voor wappies. Ze negeren alles wat je zegt en pikken een detail uit waar ze denken op in te kunnen hakken. Vaak met slecht resultaat. En dan ben je er klaar mee en kraait diegene victory.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:34 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ik denk dat als we net zo veel geld zouden uitgeven aan kabeldiktes als aan klimaat het inderdaad wel een verkiezingsonderwerp zou zijn inderdaad. En dan nog, dan maakt Volt toch gewoon een mooie opsomming van de wetenschappelijke consensus?
Je mist het punt volledig.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:44 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat is het, er is geen discussie maar alleen even lekker van leer trekken over asielzoekers en links. Snap wel dat ze daar geen zin in hebben
Zie post 1.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leg dan eens uit waarom jij dit een terechte actie vindt. In je eigen woorden, niet kopiëren. Op mijn argumentatie ingaan is schijnbaar onmogelijk, dus we draaien het even om. Welk doel heeft deze actie nou exact, wat schieten we ermee op?
Als je de feiten aan je zijde hebt krijg je een soort discussie als Dawkins vs antievolutietheorist, waarbij Dawkins alle argumenten probleemloos ter zijde schuift.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:50 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dan houdt Volt toch gewoon de ogen op de bal? Een mooie gelegenheid om eens flink van leer te trekken. Het zou makkelijk discussiëren moeten zijn met de wetenschappelijke feiten aan je zijde. Het idee dat deze discussie niet te winnen valt omdat je de feiten aan je kant hebt en je tegenstander niet vind ik op zijn minst opmerkelijk.
Welke kiezer zou je daarmee trekken? Er zijn geen zwevende kiezers die nu op FvD stemmen en zeggen 'nou misschien dat ik na dit debat wel bereid ben om naar wetenschappelijke consensus te luisteren'quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je mist het punt volledig.
Dat is dan toch juist een mooie gelegenheid om een redelijk verhaal te verspreiden en daarmee kiezers te trekken?
Deze actie van Volt heeft wel voor ophef gezorgd en kan hoogst waarschijnlijk op sympathie rekenen van de mensen die aan de kletstafels zitten in Nederland. Wellicht krijgt Dassen de kans om zijn standpunt om niet in debat te gaan met Lidewij de Vos te verdedigen bij een van die kletstafels. Dan bereikt hij wel een groter publiek en tegelijkertijd kan hij zonder tegenspraak het standpunt van FvD affakkelen met instemming van de hele tafel.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leg dan eens uit waarom jij dit een terechte actie vindt. In je eigen woorden, niet kopiëren. Op mijn argumentatie ingaan is schijnbaar onmogelijk, dus we draaien het even om. Welk doel heeft deze actie nou exact, wat schieten we ermee op?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |