Het zijn toch niet noodzakelijk enkel FVD- en Voltstemmers die naar een dergelijk debat luisteren?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Welke kiezer zou je daarmee trekken? Er zijn geen zwevende kiezers die nu op FvD stemmen en zeggen 'nou misschien dat ik na dit debat wel bereid ben om naar wetenschappelijke consensus te luisteren'
En je bevestigt mijn punt dat er met jou geen discussie te voeren is. De groetenquote:
Ja, dat klopt helemaal. De Vos is echt een verbetering en heeft bovendien afstand genomen van enkele uitspraken van Baudet. De zwevende kiezer die geïnteresseerd was in een van beide partijen, gaat dus wél iets missen aan dit debat.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:08 schreef Accordtje het volgende:
Thierry voert de debatten niet meer voor de FvD, zijn opvolgster is daar vele malen sterker in. Dat is dan ook gewoon de echte reden dan Volt hier afhaakt. Bang dat Dassen afgaat in een één op één debat met Lidewij de Vos en dat gaat hij ook. Jammer dat ze bij de partij zit waar ook Baudet onderdeel van uitmaakt.
Per saldo twee vrij marginale partijen waar de kiezer niet heel veel gaat missen aan dit verloren debat.
Dit krijgt sympathie van maar één soort kiezer: iedereen die al met de hakken in het zand aan de linkse kant staat. Dat snappen velen gewoon niet, die denken dat de andere kant per definitie wappies zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Deze actie van Volt heeft wel voor ophef gezorgd en kan hoogst waarschijnlijk op sympathie rekenen van de mensen die aan de kletstafels zitten in Nederland. Wellicht krijgt Dassen de kans om zijn standpunt om niet in debat te gaan met Lidewij de Vos te verdedigen bij een van die kletstafels. Dan bereikt hij wel een groter publiek en tegelijkertijd kan hij zonder tegenspraak het standpunt van FvD affakkelen met instemming van de hele tafel.
Dan houdt Volt die opsomming toch gewoon voor de linkse achterban? Het afzeggen van dit debat is weer typisch voor de arrogantie en afkeer van het open publieke debat uit die hoek. Volgens mij breng ik gewoon een valide punt te berde: onderwerpen worden pas politiek wanneer ze grote maatschappelijke impact hebben waar beleid voor nodig is. Het klimaatbeleid heeft invloed op de levens van vele mensen. Daarom willen ze het er graag over hebben.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lekkere selectieve quote weer. Klein voorbeeld waarom het nutteloos is om een opsomming te maken voor wappies. Ze negeren alles wat je zegt en pikken een detail uit waar ze denken op in te kunnen hakken. Vaak met slecht resultaat. En dan ben je er klaar mee en kraait diegene victory.
Ik zou het inderdaad wel weten wanneer ik zo overtuigd ben van mijn standpunt. Je kan je nog voorbereiden ook en bijvoorbeeld tekortkomingen uit publicaties en eerdere uitspraken van je tegenstander naar het debat meenemen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als je de feiten aan je zijde hebt krijg je een soort discussie als Dawkins vs antievolutietheorist, waarbij Dawkins alle argumenten probleemloos ter zijde schuift.
Tegenwoordig ben je inderdaad alleen een politiek zwaargewicht als je hard gilt, wat persoonlijke sneren uit deelt en op je apenrots je alfa-dominantie tentoonsteltquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:02 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik snap het wel dat Dassen niet durft, komt over als lichtgewicht.
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Dit bedoel ik dus ja.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je mist het punt volledig.
Dat is dan toch juist een mooie gelegenheid om een redelijk verhaal te verspreiden en daarmee kiezers te trekken?
Ja, dat klopt, maar dat geldt eigenlijk voor zowel links als rechts, iedereen doet daar aan mee.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:11 schreef Fok-it het volgende:
Tegenwoordig ben je inderdaad alleen een politiek zwaargewicht als je hard gilt, wat persoonlijke sneren uit deelt en op je apenrots je alfa-dominantie tentoonstelt
Maar dan zouden ze er toch juist wel zin in dienen hebben?quote:
Juist, precies ditquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dan zouden ze er toch juist wel zin in dienen hebben?
Tegenover een extremist is het makkelijk een redelijk verhaal te houden en de meerderheid der kiezers zit niet in samenzweringsfähige richting.
Nou als dat Volt minder zetels zou opleveren ben jij weer heppie de peppie toch? Die doorlopende stroom aan gekwijl van de afgelopen uren waren dan niet heel noodzakelijkquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:20 schreef Black_Baron het volgende:
Het debat gaat gewoon door. Zonder Volt. FvD krijgt wel de exposure, en Volt niet.
De SP wil namelijk wel aanschuiven.
Goed gewerkt Dassen!
Ik ken het precieze standpunt van FVD omtrent antropogene klimaataanpassing niet precies. Maar een argument dat de mens daar geen invloed op heeft is zeer gemakkelijk van tafel te vegen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:05 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ik zou het inderdaad wel weten wanneer ik zo overtuigd ben van mijn standpunt. Je kan je nog voorbereiden ook en bijvoorbeeld tekortkomingen uit publicaties en eerdere uitspraken van je tegenstander naar het debat meenemen.
Uh nee, dat is het hele punt van wetenschappelijke consensus. Dat is niet iets wat je geloofwaardig kan tegenspreken, daarom is er consensus over.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Over de hoeveelheid invloed valt te discuteren en over de politieke consequenties en ingrepen ook.
Haha heel Volt is slimmer dan jijquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Uh nee, dat is het hele punt van wetenschappelijke consensus. Dat is niet iets wat je geloofwaardig kan tegenspreken, daarom is er consensus over.
Maargoed, met je quasi-intellectuele latijnse zinnetjes in je profiel kan iedereen jouw vinkje in oktober ook wel inkleuren
Triggered much?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou als dat Volt minder zetels zou opleveren ben jij weer heppie de peppie toch? Die doorlopende stroom aan gekwijl van de afgelopen uren waren dan niet heel noodzakelijk
Dat is simpelweg een probleem met meetbaarheid, daar is dan ook geen wetenschappelijk consensus over en data daarover wordt nog altijd verbeterd.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Uh nee, dat is het hele punt van wetenschappelijke consensus. Dat is niet iets wat je geloofwaardig kan tegenspreken, daarom is er consensus over.
Maargoed, met je quasi-intellectuele latijnse zinnetjes in je profiel kan iedereen jouw vinkje in oktober ook wel inkleuren
Ik ben dan ook niet zo slim, dat heeft Ootjekatootje mij al mede gedeeld. En als die het zegt kan je het maar beter voor waar aannemen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:27 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Haha heel Volt is slimmer dan jij
Die heeft daar waarschijnlijk uitvoerig onderzoek naar gedaanquote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik ben dan ook niet zo slim, dat heeft Ootjekatootje mij al mede gedeeld. En als die het zegt kan je het maar beter voor waar aannemen.
Dat je dat bericht van Aber ook likedquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |