quote:Op zondag 7 september 2025 22:46 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat is er onduidelijk aan de mededeling van de presentatoren: “er is geen afvallerseiland”?
Wel lullig voor de eerdere afvallers.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:38 schreef FlippingCoin het volgende:
huhhhhhhhhh nu ineens afvallerseiland
Het voorkomt wel dat het oude kamp alle andere leden van het andere kamp er een voor een zo naar huis kunnen sturen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wel lullig voor de eerdere afvallers.
Was allemaal dor hout. Mis je niks aan.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat wordt lachen als ie moet battlen tegen Liesquote:Op zondag 5 oktober 2025 21:41 schreef Cirilico het volgende:
Ik had het afvallerseiland pas na de samensmelting weer verwacht.
Ach ja, ik mag Nordin inmiddels wel. Dus leuk dat ie blijft.
Ja? Wat wil je hiermee zeggen? Nu is er wel een afvallerseiland en hebben ze dat ook gezegd. De situatie is veranderd.quote:
Hoop dat hij al lek was toen ze hem vonden, anders hadden ze beter iets anders mee kunnen doen.quote:
Hoezo? Dat er al jaren vanaf dag 1 een afvallerseiland is was al erg genoeg, nu weer is ook verschrikkelijk. Weg=weg wat mij betreft. Maar dit is alles behalve uniek, er zijn al veel varianten geweest op afvallerseiland (beste was de grot wat mij betreft).quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik moet altijd om hem lachen bij de fomo-showquote:Op maandag 6 oktober 2025 15:47 schreef Crohnjurist het volgende:
Tobias die zeurt, hoort gewoon bij Tobias haha, ik ga juist altijd zo stuk om hem met zijn monotone klaagstem en zijn droge commentaar
Dat oude kamp noord is zo dom joh. Die konden fluitend naar de samensmelting als ze gewoon samen stemde.quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:53 schreef freaky40 het volgende:
Nordin dus naar afvallerseiland, toch niet gecanceld dit eiland in dit seizoen dus komen we dus toch nog aan een einddatum van ER zo in december uit is de verwachting. Lange zit wederom. Jammer dat die vreselijke Lies er niet uit wordt gebonjourd, dit was weer een mogelijkheid zo in de kleine mini samensmelting van de 2 kampen per eiland. Maar Nordin is in potentie wel een finalist dus een sterke deelnemer, dus die kun je er nu beter al uit flikkeren dan dat ze tegenover jezelf komen te staan in een mogelijke finale.
Hoezo dit eigenlijk? Zonder dit plannetje had hij er zelf uit gelegen.quote:
Ik vind die Nordin vanaf dag 1 al een reteirritant alpha mannetje. Jammer dat er een afvallerseiland is. Al moet ik wel zeggen dat hij de eilandraad best sympathiek oppakte.quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:53 schreef freaky40 het volgende:
Nordin dus naar afvallerseiland, toch niet gecanceld dit eiland in dit seizoen dus komen we dus toch nog aan een einddatum van ER zo in december uit is de verwachting. Lange zit wederom. Jammer dat die vreselijke Lies er niet uit wordt gebonjourd, dit was weer een mogelijkheid zo in de kleine mini samensmelting van de 2 kampen per eiland. Maar Nordin is in potentie wel een finalist dus een sterke deelnemer, dus die kun je er nu beter al uit flikkeren dan dat ze tegenover jezelf komen te staan in een mogelijke finale.
Dan weet ik welk programma ik nooit ga kijken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 08:20 schreef DefKu het volgende:
Jullie nemen Tobias veel te serieus joh. Zo is hij ook bij de FOMO Show van NPO. Hilarisch vind ik het.
Denk dat ie een typetje speelt.
Het meest opvallende vond ik nog wel dat ze dat niet eens overwogen leken te hebben.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:38 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dat oude kamp noord is zo dom joh. Die konden fluitend naar de samensmelting als ze gewoon samen stemde.
Ik denk dat het vertrouwen daar (terecht) te slecht voor is. Die Vincent is geenszins een betrouwbare factor en heeft vooral als doel om z'n oude makkers weg te werken. Die zou dan misschien een keertje opportunistisch meedoen, maar zodra hij de kans heeft meteen Lies en Nordin wegwerken aangezien ze elkaar allemaal niet mogen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:37 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Het meest opvallende vond ik nog wel dat ze dat niet eens overwogen leken te hebben.
Wie heeft dat gezegd?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 16:09 schreef roos94 het volgende:
Jeetje, er kwam toch geen afvallerseiland? Hier ga ik heel slecht op. Bah.
Was het niet de 1e aflevering? Iets in de trant van " er is nu geen afval eiland, geen backup, geen geheime zijwegen, als je eruit ligt is het klaar"quote:
Daar staat mij ook iets van bij dat dat gezegt werd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 17:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Was het niet de 1e aflevering? Iets in de trant van " er is nu geen afval eiland, geen backup, geen geheime zijwegen, als je eruit ligt is het klaar"
Dat heb ik juist met Liesquote:
Ik vind het een beetje random weer.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 16:09 schreef roos94 het volgende:
Jeetje, er kwam toch geen afvallerseiland? Hier ga ik heel slecht op. Bah.
Zoiets is er gezegd inderdaad, dat er op dat moment geen afvallerseiland was. Maar wat zegt dat over de rest van de Expeditie? Er is niet gezegd dat het er niet zou komen en helaas is het zo dat de laatste tig jaar er elke keer afvallers en winnaarseilanden zijn die ervoor zorgen dat de productie de juiste persoon kan laten winnen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 17:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Was het niet de 1e aflevering? Iets in de trant van " er is nu geen afval eiland, geen backup, geen geheime zijwegen, als je eruit ligt is het klaar"
Precies.quote:
ja root ik ook voorquote:
Ja, ik hoop het.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:09 schreef FlippingCoin het volgende:
lekker zure pasta eten
straks allemaal buikloop op dat eiland
ja hele lelijke tattooquote:
Als hij eruit is, hoef ik niet meer te kijken. Dan zitten er alleen nog maar irritante mensen in.quote:
ja en ken ik nog alleen die oude kerelquote:Op zondag 12 oktober 2025 20:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Als hij eruit is, hoef ik niet meer te kijken. Dan zitten er alleen nog maar irritante mensen in.
Ja, inderdaad.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:39 schreef superniger het volgende:
We nemen alvast afscheid van Roelof.
Je kan een week langer kijken.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Als hij eruit is, hoef ik niet meer te kijken. Dan zitten er alleen nog maar irritante mensen in.
Carbs als pasta, rijst, brood, aardappelen zijn denk ik wel beste om te winnenquote:Op zondag 12 oktober 2025 20:43 schreef FlippingCoin het volgende:
zit je een paar uur van vol en dat was het dan, en die vitamines kan je denk ik wel even een expeditie minder binnenkrijgen
Ja, dat hebben we gezien.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Carbs als pasta, rijst, brood, aardappelen zijn denk ik wel beste om te winnen
ja en anders vlees of visquote:Op zondag 12 oktober 2025 20:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Carbs als pasta, rijst, brood, aardappelen zijn denk ik wel beste om te winnen
Was het nou net een spel waar je niet veel kracht of energie voor nodig had…quote:
Eens.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:03 schreef FlippingCoin het volgende:
zou het wel terecht vinden als Twan gaat
die heeft 2 keer zijn eigen team genaaid
De gluiperdjes worden duidelijkquote:Op zondag 12 oktober 2025 21:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Al deze zaken vind ik zo niet leuk aan ER.
Maar is het een toneelstuk? Want volgens mij beseft ze zich maar al te goed dat zij de lul is als de immuniteitsmunt wordt ingezet..quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:05 schreef FlippingCoin het volgende:
misschien zet dat toneelstuk wel kwaad bloed
Ja je kan ook tegengas geven. Van Roelof snap ik het nog wel, die weet dat hij de eigenlijke juiste keuzen zou zijn.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Als je er zoveel moeite mee hebt, moet je het niet doen. Zo moeilijk is het niet.
Ja, inderdaad.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:18 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja je kan ook tegengas geven. Van Roelof snap ik het nog wel, die weet dat hij de eigenlijke juiste keuzen zou zijn.
Liever met je munt op zak daar weg, dan zonder munt daar blijven.quote:
lijkt mij welquote:Op zondag 12 oktober 2025 21:24 schreef Yesse het volgende:
Zou de munt ook gewoon mee mogen naar afvallerseiland? Dan heb je pas een mooie terugkeer als hij het redt.
+1quote:
Het scenario was dat Twan zijn 2 stemmen op Kamiel zou inzetten (die al een stem tegen had) dus gingen er 3 op Linda zodat er bij eventuele inzet van de immuniteitsmunst een eerlijke battle zou zijn.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:29 schreef Yesse het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of heeft men zich niet helemaal aan de afspraak gehouden? Ze zouden de stemmen van Linda toch in balans houden met die van Camiel? Zodat ze een eerlijke kans zouden hebben mocht de munt ingezet worden.
Aan de andere kant, hoe vaak heeft Linda nou meegedaan aan een proef?quote:Op maandag 13 oktober 2025 09:35 schreef GereDathan het volgende:
Als de groep slim was geweest, maar daar blinkt deze groep sowieso niet in uit, hadden ze iemand Twan laten vertellen dat hij de sigaar was. Had hij zijn munt ingezet en was een zwakke schakel (Linda) eruit gegaan. Twan had dan geen munt meer gehad en had je een volgende keer alsnog kunnen wippen.
Je weet nagenoeg zeker dat er een afvallerseiland is, dat is er eigenlijk elk jaar. Je weet dat je nu Twan mét een munt én een extra stem daarheen hebt gestuurd. De munt is overdraagbaar en op afvallerseiland is het dus bijzonder eenvoudig om deze in het kamp achter te laten voor de winnaar van de proef. Die munt krijg je dus, als Twan en anderen op afvallerseiland het slim spelen, na de samensmelting alsnog om je oren.
En als bonus was je dan dus van een erg zwakke schakel af geweest. In deze fase van het spel gaat het om sterke spelers. En natuurlijk is dat na de samensmelting in je nadeel, maar als je tot de samensmelting elke proef verliest door zwakke spelers dan is er ook geen samensmelting voor de meeste van je kamp.
Binnenkort moet ze meedoen, als ze genoeg spelers verloren hebbenquote:Op maandag 13 oktober 2025 09:51 schreef Document1 het volgende:
[..]
Aan de andere kant, hoe vaak heeft Linda nou meegedaan aan een proef?
Eerst Roelof eruit en dan is het Lindaquote:Op maandag 13 oktober 2025 10:23 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Binnenkort moet ze meedoen, als ze genoeg spelers verloren hebben
Eigenlijk denk ik dat ze toch eerder Linda eruit gooien, Roelof is 0 bedreiging en levert meer fysiek.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Eerst Roelof eruit en dan is het Linda
Zou niet terecht zijn. Linda is leuk en Roelof alleen maar irritant.quote:Op maandag 13 oktober 2025 11:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Eigenlijk denk ik dat ze toch eerder Linda eruit gooien, Roelof is 0 bedreiging en levert meer fysiek.
95% van de deelnemers is irritant.quote:Op maandag 13 oktober 2025 11:28 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zou niet terecht zijn. Linda is leuk en Roelof alleen maar irritant.
Dat zie je in dit soort situaties vaker inderdaad. Een deel van de groep gaat op Roelof en daarnaast is er een groepje dat de vanzelfsprekende keuze op Roelof als kans ziet om onverwachts iemand anders eruit te stemmen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 11:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Eigenlijk denk ik dat ze toch eerder Linda eruit gooien, Roelof is 0 bedreiging en levert meer fysiek.
quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:39 schreef superniger het volgende:
We nemen alvast afscheid van Roelof.
quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:39 schreef FlippingCoin het volgende:
ja dat, einde roelof, vrees ik ook wel
quote:
Jullie hebben vorige week niet meegekeken, of wat?quote:
Roelof vind ik een eindbaas in ER. Leek me een zelfingenomen ego tripper op leeftijd, maar valt me mee.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:11 schreef Nectaro22 het volgende:
Linda is hilarisch.
Roelof is inderdaad irritant. Alleen maar benadrukken hoe positief dit kamp is ten opzichte van zijn vorige kamp terwijl hij zelf ook bijdroeg aan die negativiteit daar.
Ik denk dat dat op een eiland een ander verhaal is.quote:Op maandag 13 oktober 2025 11:28 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zou niet terecht zijn. Linda is leuk en Roelof alleen maar irritant.
Roelof is een type wat heel makkelijk meegaat in een vibe denk ik.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:11 schreef Nectaro22 het volgende:
Linda is hilarisch.
Roelof is inderdaad irritant. Alleen maar benadrukken hoe positief dit kamp is ten opzichte van zijn vorige kamp terwijl hij zelf ook bijdroeg aan die negativiteit daar.
Linda hilarisch? Vind haar maar een saaie doos. En schrok van haar leeftijd, dacht dat ze 20 jaar ouders wasquote:Op maandag 13 oktober 2025 12:11 schreef Nectaro22 het volgende:
Linda is hilarisch.
Dit vond ik wel een rare twist, dat hij zijn munt mag houden terwijl je in feite geëlimineerd bent. Ik geloof dat in andere jaren de persoonlijke dingen wel vervielen als ze werden weggestemd.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:24 schreef Yesse het volgende:
Zou de munt ook gewoon mee mogen naar afvallerseiland? Dan heb je pas een mooie terugkeer als hij het redt.
Nee is wel vaker voorgekomen in de geschiedenis van het programma.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit vond ik wel een rare twist, dat hij zijn munt mag houden terwijl je in feite geëlimineerd bent. Ik geloof dat in andere jaren de persoonlijke dingen wel vervielen als ze werden weggestemd.
Zelfs dat de munt op afvallers eiland is doorgegeven.quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:31 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Nee is wel vaker voorgekomen in de geschiedenis van het programma.
In principe is het de truc om gewoon niet echt te liegen. Blijf zo dicht mogelijk bij de waarheid. Al wat ze zei, dat zielige verhaal, was gewoon waar. Het had alleen niks te maken met dat ze dacht er uit te gaan.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:36 schreef Document1 het volgende:
Tering hé die Linda zou ik nooit meer vertrouwen met wat dan ook.
Nee, dat zouden ze niet doen. Dat wou Linda graag, maar daarvan is gezegd dat ze dat echt niet konden doen omdat ze al tegen Twan hadden gezegd dat t Linda zou worden.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:29 schreef Yesse het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of heeft men zich niet helemaal aan de afspraak gehouden? Ze zouden de stemmen van Linda toch in balans houden met die van Camiel? Zodat ze een eerlijke kans zouden hebben mocht de munt ingezet worden.
Niemand zeikt over dat er iemand uit gespeeld is, alleen de manier waarop. Dat overdreven toneelstukje van Linda bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:25 schreef junkiesietze het volgende:
goeie stunt, goed gespeeld. Doen ze eindelijk eens echt moeite om iemand eruit te spelen die een munt heeft, gaat iedereen zitten zeiken dat het te ver gaat.
lache toch, het zijn acteurs. HET IS TOCH EEN SPELLLLLquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:01 schreef DefKu het volgende:
[..]
Niemand zeikt over dat er iemand uit gespeeld is, alleen de manier waarop. Dat overdreven toneelstukje van Linda bijvoorbeeld.
Denk dat jij het punt niet snapt maargoedquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:08 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
lache toch, het zijn acteurs. HET IS TOCH EEN SPELLLLL
ze mogen hun talenten niet gebruiken in het spel? vertel, hoe had jij die twan eruit gekregen terwijl hij een munt had?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:09 schreef DefKu het volgende:
[..]
Denk dat jij het punt niet snapt maargoed
Dat is het punt helemaal niet. Ze spelen prima het spel, alleen het acteerwerk gaat te ver. Dat van Linda was zo onnodig.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 10:56 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
ze mogen hun talenten niet gebruiken in het spel? vertel, hoe had jij die twan eruit gekregen terwijl hij een munt had?
Dat heb ik ook plus dat het eerst op tv komt en een dag later pas op Videoland beschikbaar is bevalt eigenlijk ook niet.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:45 schreef Paul het volgende:
Wat een stom seizoen. Twijfel of ik verder kijk 😓
Dat slaat al helemaal nergens op iddquote:Op zondag 19 oktober 2025 14:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Dat heb ik ook plus dat het eerst op tv komt en een dag later pas op Videoland beschikbaar is bevalt eigenlijk ook niet.
Veel te laat. Waarom niet voordat het op tv komt of tegelijkquote:Op zondag 19 oktober 2025 14:37 schreef freaky40 het volgende:
Videoland is toch meestal dezelfde avond al online, rond 23.00 uur of eerder zelfs al?
Big Brother kwam ook altijd eerder online of tegelijk. Dus deze bewering klopt nietquote:Op zondag 19 oktober 2025 15:11 schreef freaky40 het volgende:
Omdat het juist eerst op TV moet komen van RTL in deze situatie. Het is in eerste instantie een lineair TV programma en geen Videoland show. Daar maken ze nogal verschil mee bij RTL.
Verschillend per seizoen bij Expeditie Robinson en programma’s als de verraders, bestemming x etc liep het ook wel eens week voor. Zoals bij dingen als masked singer en andere live uitzendingen is het tegenwoordig gelijk na de uitzending online op videoland.quote:Op zondag 19 oktober 2025 15:11 schreef freaky40 het volgende:
Omdat het juist eerst op TV moet komen van RTL in deze situatie. Het is in eerste instantie een lineair TV programma en geen Videoland show. Daar maken ze nogal verschil mee bij RTL.
Linda is een beetje dom.quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:16 schreef superniger het volgende:
Waarom interne politiek verklappen aan het andere team?
Omdat het niet de meest slimme spelers zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:16 schreef superniger het volgende:
Waarom interne politiek verklappen aan het andere team?
Die heeft nog wat veren in zijn reet zitten van zijn vorige successenquote:
Camiel vind ik ook maar irritant. Er zijn maar weinig echt leuke kandidaten. Churandy en? Ik weet het niet, misschien die bioloog.quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:43 schreef KapiteinChris het volgende:
Exit Linda hopelijk? Wat een nutteloos en vervelend wijf zeg, man man man.
Ik juich enkel voor Churandy en Camiel, de rest mag wiebelen van mij.
Oja Matyas mag ook wel blijvenquote:Op zondag 19 oktober 2025 20:45 schreef Document1 het volgende:
[..]
Camiel vind ik ook maar irritant. Er zijn maar weinig echt leuke kandidaten. Churandy en? Ik weet het niet, misschien die bioloog.
quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:43 schreef KapiteinChris het volgende:
Exit Linda hopelijk? Wat een nutteloos en vervelend wijf zeg, man man man.
Ik juich enkel voor Churandy en Camiel, de rest mag wiebelen van mij.
Ik moest hardop lachen.quote:
Dat is toch geen spoiler als je met twee ogen open naar de aflevering kijkt?quote:Op zondag 19 oktober 2025 21:13 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Zo slecht geedit deze expeditie. Net voor de reclame focust de camera zich op Roelof en Linda. Spoilers much?
Niet naar kijken.quote:Op zondag 19 oktober 2025 21:13 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Zo slecht geedit deze expeditie. Net voor de reclame focust de camera zich op Roelof en Linda. Spoilers much?
Idd no goodbye want door naar het andere eiland.quote:
Dat gaat ze niet redden, of het moet een puzzel proef ofzo zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2025 21:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Idd no goodbye want door naar het andere eiland.
Ja idd die hoeft niet meer, dus de volgende afvaller.quote:Op zondag 19 oktober 2025 21:31 schreef FlippingCoin het volgende:
met wie moet linda battelen op afvallerseiland dan?
nordin mocht terugkomen al?
Dit heb ik gemist. Volgens mij krijgt Nordin weer een nieuwe battle volgende week. En dat gaat meestal zo door tot de samensmelting.quote:Op zondag 19 oktober 2025 21:34 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja idd die hoeft niet meer, dus de volgende afvaller.
Zo ging dat wel altijd maar er is meerdere keren gezegd dat hij terug keert (over een paar dagen) in de expeditie.quote:Op zondag 19 oktober 2025 21:46 schreef Nectaro22 het volgende:
[..]
Dit heb ik gemist. Volgens mij krijgt Nordin weer een nieuwe battle volgende week. En dat gaat meestal zo door tot de samensmelting.
Dat zou ik wel jammer vinden. Voelt niet echt als jezelf terugvechten als je door 1 spelletje winnen rechtstreeks terugmag.quote:Op zondag 19 oktober 2025 21:50 schreef Soury het volgende:
[..]
Zo ging dat wel altijd maar er is meerdere keren gezegd dat hij terug keert (over een paar dagen) in de expeditie.
Ik vind het eigenlijk wel zonde dat dat nu is verbroken. Al ben ik de enige, waarschijnlijk.quote:Op zondag 19 oktober 2025 21:02 schreef Soury het volgende:
Wat een onzin om zuid bij elkaar te houden, tief die Linda eruit
Omdat kneuters altijd spoileren. En vooral omdat reclame-inkomsten.quote:Op zondag 19 oktober 2025 15:08 schreef Paul het volgende:
[..]
Veel te laat. Waarom niet voordat het op tv komt of tegelijk
Heeft hij ook gedaan.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:02 schreef Sorella het volgende:
Twan kon zijn munten toch aan nordin geven ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |