Het gemeentewapen van Foqueville bevat de volgende tekst:quote:Op maandag 29 september 2025 18:16 schreef CherryLips het volgende:PLOTTWIST
PM mij de data waarop je kunt
• 10 januari
• 17 januari
• 24 januari
• 31 januari
• 7 februari
• 14 februari
• 21 februari
• 28 februari
Oké, wie gaat er mee Red Velvet cookies en Berliner bollen met speculoos bunkeren bij Heinde in Woerden?
Het wordt vast hartstikke leuk. Als je de andere mensen van de groep niet aardig vindt, heb je altijd nog de Berliner bollen. Als driekwart weer op het laatste moment afzegt, ga ik huilen.
gr. gr CL
Dit is het menu:
https://heinde.nl/menu/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
Ohjaquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:28 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik geloofde niet dat je zulke mooie foto's kon maken dat is heel iets anders.
Nieuwe bakken dan.quote:
Jij kan hele mooie taarten bakkenquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:18 schreef essnhills het volgende: @:drakin gelooft niet dat ik mooie taarten kan bakken
Zeg er eens wat van @:dud0r
Je moet even verder lezenquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:36 schreef dud0r het volgende:
[..]
Jij kan hele mooie taarten bakken
@:drakin moet je gewoon geloven
Ik moet helemaal niksquote:
Mijn taartvorm moest nog worden afgewassen dus het zijn muffins gewordenquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:32 schreef drakin het volgende:
[..]
Nieuwe bakken dan.
Maak je ook drakentaarten?
Dus je doet aan drakenmishandelingquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:40 schreef essnhills het volgende:
[..]
Mijn taartvorm moest nog worden afgewassen dus het zijn muffins geworden
[ afbeelding ]
Oh lol ik zag die drakenhoofd eerst niet dus ik vroeg me af waar ik eigenlijk naar keek.quote:Op zondag 5 oktober 2025 11:40 schreef essnhills het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet zeuren, maar luisteren en lezenquote:
you can do itquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:27 schreef Ama het volgende:
Vandaag mag/moet ik het verband eraf halen, wel beetje eng.Kijk er wel een beetje tegenop omdat te doen maar oke.
Jawel maar doe ik wat later vandaag. Eerst nog even wat dingen doen nu het nog goed is ingepakt.quote:
Nimmer!quote:
Disclaimer vergeten erbij te zettenquote:
Essnphils?quote:Op zondag 5 oktober 2025 11:40 schreef essnhills het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
slimquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:43 schreef Ama het volgende:
[..]
Jawel maar doe ik wat later vandaag. Eerst nog even wat dingen doen nu het nog goed is ingepakt.
En onwoorvaardelijk essie steunenquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:43 schreef dud0r het volgende:
[..]
Nimmer!
Eerst posten dan mogelijk pas terug lezen.
quote:Op zondag 5 oktober 2025 11:43 schreef bitterbal het volgende:
monster belde net. Ze heeft een schimmel in haar mond zei ze. DAT MENS HEEFT ECHT ALTIJD WAT. Maar goed dus ik vroeg hoe kom je daar dan aan? Ja zegt ze , de schoonmaakster zal wel met mijn tandenborstel het douche putje hebben schoongemaakt
Succes daarmee. Letterlijk en figuurlijk!quote:Op zondag 5 oktober 2025 11:27 schreef Ama het volgende:
Vandaag mag/moet ik het verband eraf halen, wel beetje eng.Kijk er wel een beetje tegenop omdat te doen maar oke.
Was het zeker een vegetarische draak?quote:Op zondag 5 oktober 2025 11:43 schreef essnhills het volgende:
[..]
Disclaimer vergeten erbij te zetten
*Er zijn geen draken mishandeld, vermoord of op een andere manier lastig gevallen bij het bakken van deze muffintaart
en bij het bereiden wel?quote:Op zondag 5 oktober 2025 11:43 schreef essnhills het volgende:
[..]
Disclaimer vergeten erbij te zetten
*Er zijn geen draken mishandeld, vermoord of op een andere manier lastig gevallen bij het bakken van deze muffintaart
Tuurlijk johquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:43 schreef bitterbal het volgende:
monster belde net. Ze heeft een schimmel in haar mond zei ze. DAT MENS HEEFT ECHT ALTIJD WAT. Maar goed dus ik vroeg hoe kom je daar dan aan? Ja zegt ze , de schoonmaakster zal wel met mijn tandenborstel het douche putje hebben schoongemaakt
Ja sowiesoquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:44 schreef mschol het volgende:
[..]
slim
mag je het daarna eventueel zelf nog beetje losjes verbinden ofzo?
Nee we hebben gezellig saampjes het cakebeslag en fondant gemaakt.quote:
*Bal mompelt iets overquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:46 schreef bitterbal het volgende:
dus ik zo van nou dat lijkt mij sterk. Zegt ze ja er gebeuren hier wel meer rare dingen
Niet over gehad, gewoon gezellig samen gebakkenquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:44 schreef drakin het volgende:
[..]
Was het zeker een vegetarische draak?
Ja dat vind ik denk ik nog niet heel prettig om te zien.quote:Op zondag 5 oktober 2025 11:46 schreef mschol het volgende:
[..]
ah, dan kan je die hechtigen nog even afdekken
success ermee iniedergeval
Begrijpelijk welquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:50 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja dat vind ik denk ik nog niet heel prettig om te zien.
En op die manier kan ik wel alvast wennen aan de vorm ofzo. Het zit nu vet dik ingepakt natuurlijk.quote:
is het ook niet, ik heb het natuurlijk vaker gehad met mijn drain en het blijft me de rillingen gevenquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:50 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja dat vind ik denk ik nog niet heel prettig om te zien.
Ik heb wel heel stoer na de ingreep even heel snel gekeken.quote:Op zondag 5 oktober 2025 11:52 schreef mschol het volgende:
[..]
is het ook niet, ik heb het natuurlijk vaker gehad met mijn drain en het blijft me de rillingen geven
Dat sowiesoquote:
quote:Op zondag 5 oktober 2025 11:53 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb wel heel stoer na de ingreep even heel snel gekeken.
een narcose prik is ook heel naarquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:54 schreef Ama het volgende:
Ik vind het sowieso best stoer van mezelf dat ik het gewoon onder verdoving heb gedaan. Zou het zelf overigens niet aanraden denk ik.Die verdovingsprikken zijn ook wel erg naar.
slim, en dan kan je beter daar van je stokje gaan dan thuisquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:55 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja ik dacht dat moment gaat toch een keer komen.
Bestaat er een narcose prik? Ik heb tot nu toe altijd met zo'n kapje gehad.quote:Op zondag 5 oktober 2025 11:55 schreef mschol het volgende:
zelfs nu ik er aan denk krijg ik de rillene
[..]
een narcose prik is ook heel naar(al kan je kiezen voor een kapje wellicht?)
[..]
slim, en dan kan je beter daar van je stokje gaan dan thuis![]()
![]()
ik heb altijd (of iig zolang terug dat ik mij kan herinneren) altijd een prik gekregen met een prik (probably infuus) en daarmee kregen ze mij onder zeilquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Bestaat er een narcose prik? Ik heb tot nu toe altijd met zo'n kapje gehad.
Oh dat is voor mij nieuw.quote:Op zondag 5 oktober 2025 11:58 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb altijd (of iig zolang terug dat ik mij kan herinneren) altijd een prik gekregen met een prik (probably infuus) en daarmee kregen ze mij onder zeil
Halloween 1 t/m ???quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:00 schreef Ama het volgende:
Ik voel me verantwoordelijk om films uit te zoeken.
Ik ga denk ik straks weer een Disney film kijken.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:00 schreef Ama het volgende:
Ik voel me verantwoordelijk om films uit te zoeken.
Welke ga je kijken?quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:18 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik ga denk ik straks weer een Disney film kijken.
Bijna vakantie en dan ga ik Loki bingen
Weet ik nog niet, beslis ik pas zodra ik Disney+ aan zetquote:
Ik kijk vooral National Geographic op Disney+quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:21 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Weet ik nog niet, beslis ik pas zodra ik Disney+ aan zet
Talk to me, de oude Halloween, scream, paranormal activity, house of wax (die met Paris Hilton vond ik verrassend leuk), die laatste Wrong Turn was ook leuk, The strangers, sleepy hollow, The Barbarian, Jeepers Creepers?quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:00 schreef Ama het volgende:
@:cherrylips HelpIk had gezegd tegen een vriendin kom laten we op Halloween bij mij een Halloween filmavond houden dus dat gaan we doen maar ik weet eigenlijk niet zo goed welke films ik dan moet draaien.
Taran en de toverketel is wel leuk. Of Oliver & Coquote:Op zondag 5 oktober 2025 12:21 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Weet ik nog niet, beslis ik pas zodra ik Disney+ aan zet
Oh nice, hier ga ik even naar kijken.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Talk to me, de oude Halloween, scream, paranormal activity, house of wax (die met Paris Hilton vond ik verrassend leuk), die laatste Wrong Turn was ook leuk, The strangers, sleepy hollow, The Barbarian, Jeepers Creepers?
Die Ed Gein-serie ontspoort een beetje.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:24 schreef Ama het volgende:
[..]
Oh nice, hier ga ik even naar kijken.Thanks.
Nou ik ben bij het einde van aflevering 2 maar van mij hoeft dat gedeelte over Psycho niet zo. En mijn crush op Charlie blijft gewoon.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die Ed Gein-serie ontspoort een beetje.
quote:Long COVID brain fog finally has a scientific explanation
For years, millions of people suffering from Long COVID have reported “brain fog”—trouble with memory, focus, and thinking clearly. Now, researchers in Japan have identified a biological cause behind these cognitive struggles.
A team at Yokohama City University used an advanced brain imaging technique called [11C]K-2 PET scanning to reveal abnormal increases in AMPA receptors (AMPARs)—molecules crucial for learning and memory—in patients with Long COVID. Elevated AMPAR levels were directly linked to both the severity of brain fog and higher inflammation markers, providing the first clear molecular evidence of the condition.
Published in Brain Communications (Oct 2025), the study found that AMPAR density could distinguish affected individuals from healthy ones with remarkable accuracy—100% sensitivity and 91% specificity. This breakthrough opens the door to new diagnostic tools and potential treatments, such as drugs targeting AMPAR activity.
With brain fog affecting over 80% of Long COVID patients worldwide, this discovery is a vital step toward validating patients’ experiences and accelerating the search for effective therapies.
📖 Reference: Yu Fujimoto et al., Systemic increase of AMPA receptors associated with cognitive impairment of long COVID, Brain Communications, 1 October 2025.
Oh nou ik vind het wel best zo eerst. Ik kan het wel schoonmaken maar mijn kat gaat het toch met haar vieze pootjes er tegenaan staan en met dit weer heb ik daar echt geen zin in.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:30 schreef mschol het volgende:
zo, storende ramen aan buitenkant geglassext
nu de binnenkant nog
bij mijn woonkamer ramen zie je allemaal strepen van het water en sop dat ze gebruikt hebben voor de kit.. en zeker nadat ik gisteren 1 raam had gedaan stoorde de andere 2 nog meerquote:Op zondag 5 oktober 2025 12:31 schreef Ama het volgende:
[..]
Oh nou ik vind het wel best zo eerst. Ik kan het wel schoonmaken maar mijn kat gaat het toch met haar vieze pootjes er tegenaan staan en met dit weer heb ik daar echt geen zin in.
Die heb ik al gezien, jaren geleden. En zijn inderdaad wel leukquote:Op zondag 5 oktober 2025 12:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Taran en de toverketel is wel leuk. Of Oliver & Co
Ja oke daar zou ik me ook aan ergeren.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:33 schreef mschol het volgende:
[..]
bij mijn woonkamer ramen zie je allemaal strepen van het water en sop dat ze gebruikt hebben voor de kit.. en zeker nadat ik gisteren 1 raam had gedaan stoorde de andere 2 nog meer
en regen komt meestal niet op mn ramen terecht, vooral vuil/stof aan de buitenkant
Ja deze heb ik langs zien komenquote:Op zondag 5 oktober 2025 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
@:essnhills dit hep op feesboek gestaan. Misschien is het wel waar
[..]
ik denk dat als ik dit gedaan heb, en ik in de tussentijd niet zo'n ramending gehaald heb, het misschien pas volgend jaar zomer weer eens gebeurdquote:
quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:38 schreef mschol het volgende:
[..]
ik denk dat als ik dit gedaan heb, en ik in de tussentijd niet zo'n ramending gehaald heb, het misschien pas volgend jaar zomer weer eens gebeurd
quote:
Ja ik ook wel maar als ik het dan heb gedaan vind ik het ook wel erg chill. Alleen sinds Hedwig er is is het soms wel ondankbaar werk in de woonkamer maar ja.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:40 schreef mschol het volgende:
[..]ik heb een hekel aan ramen.. maar ze moeten wel bijna streepvrij zijn, want dat irriteert weer
ja preciesquote:Op zondag 5 oktober 2025 12:41 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja ik ook wel maar als ik het dan heb gedaan vind ik het ook wel erg chill.
quote:Alleen sinds Hedwig er is is het soms wel ondankbaar werk in de woonkamer maar ja.
Na nee is niet zo handig in het donker want ik kan het nu zien als ze savonds op de tuintafel staat.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:43 schreef mschol het volgende:
[..]
ja precies
[..]
het stukje waar ze tegen aanstaat afplakken met folie?
Ja same maar moet bank aan de kant schuiven en dan een trappetje achter de bank neerzetten. Altijd wel goed moment om daar ook keer goed te dweilen enz.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:42 schreef mschol het volgende:
zou ik er bij kunnen zonder trappetje of opstapje (of ik heb een permanent opstapje iets) dan zou het wel een stuk makkelijker zijn om ze even snel af te nemen
"Open door, hooman."quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:43 schreef Ama het volgende:
Ja hoor.. wanneer je het over de duivel hebt.
[ link | afbeelding ]
Sorry maar watquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:43 schreef bitterbal het volgende:
Als ik ze tel val ik in slaap.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:06 schreef Ama het volgende:
Hopelijk krijgen we volgend jaar weer schaapjes hier.
Tot je sochtends ineens hard schapen hoort en ben je weer wakker.quote:
Lolquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:10 schreef mschol het volgende:
als ik hier schaapjes zie, ben ik bang dat ik 112 moet gaan bellen
have funquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:32 schreef Bomenverzameling het volgende:
Het wordt Hercules, heb ik volgens mij nog niet gezien
Meid wat heerlijk.quote:Op zondag 5 oktober 2025 14:23 schreef CherryLips het volgende:
Halloweenspul gevonden in de berging.
quote:Op zondag 5 oktober 2025 14:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja borstkanker. Vrijdag staat de operatie gepland
Voorlopig niet. Komende tijd weer druk druk druk in de hamstermolen.quote:
Ik las hormonenquote:Op zondag 5 oktober 2025 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voorlopig niet. Komende tijd weer druk druk druk in de hamstermolen.
quote:Op zondag 5 oktober 2025 15:03 schreef kwiwi het volgende:
Zo, ik ga aan de rijstevlaai beginnen. Hopelijk lukt ie
Je komt er maar op één manier achter.quote:Op zondag 5 oktober 2025 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog maar even zo'n gembersoepje maken. Ik zat eraan te denken om het in de knoflookpers te doen maar vgs mij is dat in mijn geval meteen het einde van de knoflookpers dan.
Welkom terug in dit gave landquote:Op zondag 5 oktober 2025 15:23 schreef LTVDK het volgende:
Eindelijk thuisnaast de geannuleerde vlucht had de vervangende vlucht natuurlijk vertraging en was het vanaf Schiphol nog lekker file rijden omdat de A13 dicht was bij Rotterdam
hoe lang was de totale reis?quote:Op zondag 5 oktober 2025 15:23 schreef LTVDK het volgende:
Eindelijk thuisnaast de geannuleerde vlucht had de vervangende vlucht natuurlijk vertraging en was het vanaf Schiphol nog lekker file rijden omdat de A13 dicht was bij Rotterdam
quote:
Goed weertjes welquote:
Eehm, vliegtuig vertrok gisteren om 16.00 uur en vandaag om 14.30 uur thuis, gaat nog wel een tijdsverschil van 7 uur vanafquote:
Ja dat heet hier Milchreis, kan ik overal kopenquote:Op zondag 5 oktober 2025 15:15 schreef FranticDJ het volgende:
[..]met deegbodem of zonder?
ik maak 'm altijd zonder.. gewoon de rijstmeuk zo in t blik en dan bakken
You made itquote:Op zondag 5 oktober 2025 15:23 schreef LTVDK het volgende:
Blijf je nu wakker tot vanaaf?quote:Op zondag 5 oktober 2025 15:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Eehm, vliegtuig vertrok gisteren om 16.00 uur en vandaag om 14.30 uur thuis, gaat nog wel een tijdsverschil van 7 uur vanaf
Ga het proberen, maar kan niks belovenquote:
You made it also een jaartje ouder, gefeliciteerdquote:
Ja doe rustig, ben net een uurtje thuisquote:
Kitchenaid liefdequote:Op zondag 5 oktober 2025 15:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja dat heet hier Milchreis, kan ik overal kopenMaar met bodem
Tijdje terug eindelijk een Kitchenaid mixer gekocht, nu is bakken met deeg dat 10+ minuten gekneed moet worden ook leuk
Mittwoch Mixerdagquote:Op zondag 5 oktober 2025 15:41 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Kitchenaid liefde
jammer dat er geen dag van de week met k begint..
quote:Op zondag 5 oktober 2025 15:37 schreef LTVDK het volgende:
[..]
You made it also een jaartje ouder, gefeliciteerd![]()
![]()
En jullie deden ook nog een rondjequote:Op zondag 5 oktober 2025 15:23 schreef LTVDK het volgende:
Er wordt wat af gejoekst elke week.quote:Op zondag 5 oktober 2025 15:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuesday Turbojoekserdag![]()
Thursday ook
Ja stond een goeie woeiquote:Op zondag 5 oktober 2025 15:53 schreef essnhills het volgende:
[..]
En jullie deden ook nog een rondje
Hoeveel neem je er?quote:
wordt er nog geturbojoekst?quote:Op zondag 5 oktober 2025 15:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuesday Turbojoekserdag![]()
Thursday ook
Echt hequote:
Geen idee, ik hou geen lijstje bijquote:Op zondag 5 oktober 2025 15:59 schreef CherryLips het volgende:
Had ik @:kwiwi nou al gefeliciteerd?![]()
Bij dezen: gefeliciteerd
Iedereen blijft bij je uit de buurt ineens?quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:07 schreef bitterbal het volgende:
zat veel knoflook in mijn eten merk ik nu
😌quote:Op zondag 5 oktober 2025 15:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja doe rustig, ben net een uurtje thuis
Altijd goedquote:Op zondag 5 oktober 2025 16:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Iedereen blijft bij je uit de buurt ineens?
nou zit alleen thuis maar merk het zelfquote:Op zondag 5 oktober 2025 16:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Iedereen blijft bij je uit de buurt ineens?
Je blijft bij jezelf uit de buurt?quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou zit alleen thuis maar merk het zelf
Morgen ruiken je bed en de pot er helemaal naarquote:Op zondag 5 oktober 2025 16:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou zit alleen thuis maar merk het zelf
jaquote:Op zondag 5 oktober 2025 16:10 schreef essnhills het volgende:
[..]
Je blijft bij jezelf uit de buurt?
nah niemand anders die het ruiktquote:Op zondag 5 oktober 2025 16:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Morgen ruiken je bed en de pot er helemaal naar
Ruik je dat dan zelf nog?quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Heerlie de peerliequote:Op zondag 5 oktober 2025 16:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Ondertussen lichte paniek in huize Fles
Goh, leste rolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tuuknie. Gewoon nieuw pak. Nog 96 rollen te gaan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Dat dusquote:Op zondag 5 oktober 2025 16:18 schreef CherryLips het volgende:
Ooooh ik zat al te kijken, dacht dat dat het kartonnen rolletje was.
quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuuknie. Gewoon nieuw pak. Nog 96 rollen te gaan.oh, dacht al..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar bruine rollen zijn toch de budget variant?
valt wel mee johquote:Op zondag 5 oktober 2025 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Jeetje. Nee. Ik ben NOG erger dan jullie konden bedenken
Allebei de Picnicmerk 16rollenverpakking. Ze hebben het gewoon zelf veranderd. Zonder mij wat te vragen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:25 schreef mschol het volgende:
[..]
oh, dacht al..
maar bruine rollen zijn toch de budget variant?
Er waren zeker klachten.quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Allebei de Picnicmerk 16rollenverpakking. Ze hebben het gewoon zelf veranderd. Zonder mij wat te vragen.
Dit pak zal wel tweedehands zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Allebei de Picnicmerk 16rollenverpakking. Ze hebben het gewoon zelf veranderd. Zonder mij wat te vragen.
ja zoals "ik kan niet goed zien of alles weg is. Bruin op bruin hmm hmm."quote:
Ja denk ik ook. Leveringsproblemen dus ze hebben er gauw eentje bij de kringloop gesnatcht.quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit pak zal wel tweedehands zijn.
schandalig, sue themquote:Op zondag 5 oktober 2025 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kan alleen flesquote:Op zondag 5 oktober 2025 16:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik kan daar geen voorstelling bij maken
We komen er aan. Ik herhaal, we komen er aan.quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:59 schreef kwiwi het volgende:
De vlaai staat in de oven. Ik herhaal, de vlaai staat in de oven.
Paar km fietsen, ben je er ookquote:Op zondag 5 oktober 2025 17:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Terug van een niet meer dan plichtmatig rondje. 3693 stappies. Als het er vandaag 5000 worden is het veel. Maar ik kan gewoon niet meer.
Even doorheen bijtenquote:Op zondag 5 oktober 2025 16:39 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb altijd duur (zijdezacht en 5-laags) toiletpapier, kan echt niet tegen dat goedkope schuurpapier.
Zwarte knoflook? Ben je niet in de war met natte aarde?quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:18 schreef drakin het volgende:
Ik heb nog een paar teentjes zwarte knoflook liggen, wilde het gewoon een keer proberen. Lekker om zo te eten, heb het door 2 verschillende salades gedaan en je merkt niet eens dat het erin zit. Dat is zonde. Maar zo opeten is ook zo saai.
Iemand een zwarte knoflooktip?
Nee het is knoflook wat wekenlang gegaard in de oven heeft gezeten en dan zwart en zoet wordt.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Zwarte knoflook? Ben je niet in de war met natte aarde?
brood toasten, wat boter er bij doen. Heerlijkquote:Op zondag 5 oktober 2025 17:21 schreef drakin het volgende:
[..]
Nee het is knoflook wat wekenlang gegaard in de oven heeft gezeten en dan zwart en zoet wordt.
En echt lekker is.
ik heb geen fiets meer waar ik nog op durf te gaan zitten. Die ik heb is van 1983 en heeft de laatste 15 jaar altijd buiten gestaan.quote:
Op brood, dat ga ik doen, simpel! Ik heb speltstokbrood liggen daar kan het opquote:Op zondag 5 oktober 2025 17:22 schreef Nizno het volgende:
[..]
brood toasten, wat boter er bij doen. Heerlijk
Als je hem niet hoeft te gebruiken dan is t prima maar wellicht is er minder aan de handquote:Op zondag 5 oktober 2025 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik heb geen fiets meer waar ik nog op durf te gaan zitten. Die ik heb is van 1983 en heeft de laatste 15 jaar altijd buiten gestaan.
brood even in de oven/koekepan?quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:24 schreef drakin het volgende:
[..]
Op brood, dat ga ik doen, simpel! Ik heb speltstokbrood liggen daar kan het op
Geen toaster/broodrooster in huis, die heb ik weggegooid.
Heb net een lekker bonensoepje gemaakt waar het wel bij past
Dus 2 keer zo gezond, maar 4 keer zo duurquote:Wat is zwarte knoflook?
Om zwarte knoflook te verkrijgen worden knoflookbollen en losse teentjes wekenlang onder juiste temperatuur en vochtigheidsgraad geplaatst. Door dit zorgvuldig gecontroleerd verwarmingsproces wordt de look gefermenteerd. Tijdens het fermentatieproces vormen de suikers en aminozuren samen melanoďdine, waardoor de teentjes zwart en zacht worden.
Twee maal zo gezond, twee maal zo lekker
De transformatie van witte naar zwarte look heeft onvermoede positieve gevolgen. Tijdens het fermenteren komen er haast 2 keer zo veel anti-oxidanten vrij. dus kunnen we zeggen dat zwarte knoflook bijna 2x zo gezond is als witte knoflook. Witte knoflook bevat immers overwegend allicine, een stof die enkel oplosbaar is in vet. Zwarte knoflook daarentegen bevat S-Allycysteine, dus oplosbaar is in water. Dit betekent dat het lichaam de antioxidanten sneller en gemakkelijker absorbeert.
Door de zachte, geleiachtige textuur en rijke smaak kan het gegeten worden als een ingrediënt of gewoon als een gezonde snack. De knoflooksmaak wordt mild, een beetje zoet met tonen van melasse, balsamico en chocolade.
Dan moet ik eerst afwassen/oven schoonmaken en ik ben lui vandaag.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
brood even in de oven/koekepan?
ik vind persoonlijk een knappertje wat lekker aan het brood.
tjongquote:Op zondag 5 oktober 2025 17:28 schreef drakin het volgende:
[..]
Dan moet ik eerst afwassen/oven schoonmaken en ik ben lui vandaag.
Speltstokbrood is van zichzelf al wel erg lekker
Over het brood heenwrijven met tomato ofzo, kan je er Lang over doenquote:Op zondag 5 oktober 2025 17:27 schreef drakin het volgende:
info ervan gevonden:
[..]
Dus 2 keer zo gezond, maar 4 keer zo duur
Allo allo vibesquote:Op zondag 5 oktober 2025 16:59 schreef kwiwi het volgende:
Ja wie weet.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Als je hem niet hoeft te gebruiken dan is t prima maar wellicht is er minder aan de hand
Ga volgende keer inderdaad alleen de vulling maken. De bodem zelf voegt niet echt veel toe. Is alleen handig als je bezoek hebt en het in stukjes wil snijdenquote:
tjongquote:
Ja dit is gewoon beter om het in 1 keer te inhalerenquote:Op zondag 5 oktober 2025 17:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ga volgende keer inderdaad alleen de vulling maken. De bodem zelf voegt niet echt veel toe. Is alleen handig als je bezoek hebt en het in stukjes wil snijden![]()
[ afbeelding ]
ja... is toch veel lekkerder er bijquote:
Zit er kiwi in?quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ga volgende keer inderdaad alleen de vulling maken. De bodem zelf voegt niet echt veel toe. Is alleen handig als je bezoek hebt en het in stukjes wil snijden![]()
[ afbeelding ]
Bij de zwarte knoflook?quote:
jaquote:
misschien handiger om ze er op een schaal in te plaatsen...quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:47 schreef Ama het volgende:
Ik gooi straks wat kipnuggets in de oven denk ik.
Daar heb je wel erg verse eieren voor nodig, heb ik helaas niet in huisquote:
quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:49 schreef drakin het volgende:
[..]
Daar heb je wel erg verse eieren voor nodig, heb ik helaas niet in huis
Jaaaaquote:Op zondag 5 oktober 2025 18:04 schreef kwiwi het volgende:
@:essnhills ik bak en kook echt zo graag met vanille.. die geur als je dat stokje open snijdt![]()
Vanillesaus maken in de herfst/winter vind ik het leukste/lekkerste. Hele huis ruikt ernaar en dan over een stuk appeltaart of apfelstrudelquote:Op zondag 5 oktober 2025 18:07 schreef essnhills het volgende:
[..]
Jaaaa![]()
En vind het ook wel chill om te doen
Stokje open snijden en dat zwarte eruit schrapen
Genotquote:Op zondag 5 oktober 2025 18:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vanillesaus maken in de herfst/winter vind ik het leukste/lekkerste. Hele huis ruikt ernaar en dan over een stuk appeltaart of apfelstrudel
Wat mooi gemaakt Essquote:Op zondag 5 oktober 2025 11:40 schreef essnhills het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jaaquote:Op zondag 5 oktober 2025 18:12 schreef essnhills het volgende:
[..]
Genot
En de appeltaart of strudel zelf bakken en dat ruikt dan ook zo heerlijk
nope. mijn werkweek is al 15 minuten bezigquote:
Oh je hebt die nachtdienst?quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:15 schreef gianni61 het volgende:
[..]
nope. mijn werkweek is al 15 minuten bezig
Daar past kiwi prima bijquote:Op zondag 5 oktober 2025 18:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee, alleen dessertrijst, suiker, melk, vanille en ei
dat weet ik nog niet, maar tot middernacht kan ik me we amuseren met expeditie robinson, denkend aan holland en de herhaling van de formule 1quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh je hebt die nachtdienst?Wat ga je kijken op netflix?
Heb je Tulsa King al gezien? Is alleen niet op Netflix denk ik.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:19 schreef gianni61 het volgende:
[..]
dat weet ik nog niet, maar tot middernacht kan ik me we amuseren met expeditie robinson, denkend aan holland en de herhaling van de formule 1
quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee, alleen dessertrijst, suiker, melk, vanille en ei
Wat is er hier niet avontuurlijk aan? Is alles tot de gram, temperatuur en tijd overgenomen van een bedacht recept van een ander of is dit van jezelf?quote:
Was klassiek rijstevlaai recept, daar hoort geen kiwi inquote:Op zondag 5 oktober 2025 18:22 schreef drakin het volgende:
[..]
[..]
Wat is er hier niet avontuurlijk aan? Is alles tot de gram, temperatuur en tijd overgenomen van een bedacht recept van een ander of is dit van jezelf?
Ik zou er persoonlijk wat kaneel of pumpkin spice bij doen (tijd van het jaar voor deze lekkere smaken)
O is het vlaai? Dat zag ik er niet in, daar heb ik geen tips voor.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Was klassiek rijstevlaai recept, daar hoort geen kiwi in
Ik vind het maar koud hierquote:Op zondag 5 oktober 2025 17:55 schreef essnhills het volgende:
Rondje gelopen tussen se buien door
Heerlijk weer eigenlijk voor
Ik ga van 35 celsius naar 53 fahrenheitquote:
Ja, lekker, straks sneeuw! Genieten.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik ga van 35 celsius naar 53 fahrenheit
nee, nog niet gezien. maar ik heb ook prime en hbo max.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb je Tulsa King al gezien? Is alleen niet op Netflix denk ik.
blauwe ruis?quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mijn beeld van mijn tweede beeldscherm had soort van ruis.
Geen idee waar dat door kwam. Kabel eruit en omnieuw aangesloten. Dat hielp allemaal niks. Net maar de kabel er langer uit gehaald en nu net er weer opnieuw ingedaan en nu is het opgelost
Anders kon je Blof op de kop gevenquote:
Dat is een mooie poesquote:
Een blauwe rus, zulke mooierds dit rasquote:
Ben je jarig vandaag?quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:59 schreef kwiwi het volgende:
Ja maar jij hebt wekenlang rondgehuppeld in smelttemperaturenquote:
dat heb jij vast ook met erg veel tegenzin zien gebeurenquote:Op zondag 5 oktober 2025 19:53 schreef essnhills het volgende:
Er waren nog 2 citroen maanzaad bananenbrood muffins over, maar ik heb een lege bak weer mee naar huis.
Die laatste 2 hebben mijn ouders weggemoffeld
Ja zit hier nu in lange broek en trui te bibberenquote:Op zondag 5 oktober 2025 19:51 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja maar jij hebt wekenlang rondgehuppeld in smelttemperaturen
de wasmachine....quote:
Het IS ook gewoon schijtweer hierquote:Op zondag 5 oktober 2025 19:51 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja maar jij hebt wekenlang rondgehuppeld in smelttemperaturen
Correctquote:
Hoe kan ik dat gemitst hebbenquote:Op zondag 5 oktober 2025 19:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gisteren. En morgen Moeraskat. 3 dagen feest hier, het is net lowlands.
dankzij jouw vaatwasser hangt mijn tweede ronde nu te drogen.quote:
Zekerquote:Op zondag 5 oktober 2025 19:54 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat heb jij vast ook met erg veel tegenzin zien gebeuren
Dekentje pakkenquote:Op zondag 5 oktober 2025 19:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja zit hier nu in lange broek en trui te bibberen
ik snap dat!quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:03 schreef essnhills het volgende:
[..]
Zeker
Ik gun mijn ouders geen lekkere muffins bij de thee vanavond
Begrijpelijkquote:Op zondag 5 oktober 2025 20:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik snap dat!
zo gunde ik mijn vader dat derde bord snert tussen de middag ook niet.
Oudersquote:
Op de eerste terugvlucht net zat een jongedame naast me heel de vlucht enthousiast te haken, die had ook zo'n gehaakt dekentje over d'r heen liggenquote:
quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:07 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Kon ik maar ff onaardig zijn voor m'n ouders
quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Op de eerste terugvlucht net zat een jongedame naast me heel de vlucht enthousiast te haken, die had ook zo'n gehaakt dekentje over d'r heen liggen
joh ze eten hier gewoon dik anderhalve liter snert op... weet je wel hoeveel dagen ik daar van kan eten?quote:
ik gun ze de eeuwige rustquote:Op zondag 5 oktober 2025 20:07 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Kon ik maar ff onaardig zijn voor m'n ouders
Was even bang dat jij het in vermomming wasquote:Op zondag 5 oktober 2025 20:08 schreef essnhills het volgende:
[..]
Wat zei je, ik ken nog zo'n haakster
Die zijn niet scherpquote:Op zondag 5 oktober 2025 20:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Was even bang dat jij het in vermomming was
Maar wel bijzonder dat ze haaknaalden mee mocht nemen op de vlucht
Volgens mij kun je daar nog best aardig mee prikken als je je best doetquote:
jeetjequote:Op zondag 5 oktober 2025 19:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gisteren. En morgen Moeraskat. 3 dagen feest hier, het is net lowlands.
Ik zie het regelmatig voorbij komen op reddit, met wat mag wel en niet mee.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Was even bang dat jij het in vermomming was
Maar wel bijzonder dat ze haaknaalden mee mocht nemen op de vlucht
Niet anders dan een pen of potloodquote:Op zondag 5 oktober 2025 20:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgens mij kun je daar nog best aardig mee prikken als je je best doet
ah even gemist dat ze weer begonnen zijn aan de boottocht... over 3 weekjes alle afleveringen maar even achter elkaar kijkenquote:Op zondag 5 oktober 2025 20:13 schreef Bomenverzameling het volgende:
Zo weer Carrie ten Napel in de Alpen en daarna op een andere zender André, Janny en Nhaan ()
Ja heb d'r niet gevraagd van welk materiaal ze waren gemaaktquote:Op zondag 5 oktober 2025 20:14 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik zie het regelmatig voorbij komen op reddit, met wat mag wel en niet mee.
De conclusie is dat het meestal mag, maar dat je beter eventuele dure haaknaalden of haaknaalden met sentimentele waarden thuis kunt laten. En dat bamboe naalden vaker worden toegelaten.
En een nagelklippertje ipv een schaartje om je garen te knippen.
Zag het eruit als hout of nietquote:Op zondag 5 oktober 2025 20:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja heb d'r niet gevraagd van welk materiaal ze waren gemaakt
Ja vorige week was de eerste, Ik vond hem weer leuk.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:15 schreef Nizno het volgende:
[..]
ah even gemist dat ze weer begonnen zijn aan de boottocht... over 3 weekjes alle afleveringen maar even achter elkaar kijken
Nee ze hadden een matte glans en waren roze, leek op aluminiumquote:
is een breinaald scherperquote:Op zondag 5 oktober 2025 20:15 schreef essnhills het volgende:
[..]
Niet anders dan een pen of potlood
Ahja gewoon goedkope aluminium met een kleurtje. Die heb ik ook, iedere maat een andere kleurquote:Op zondag 5 oktober 2025 20:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee ze hadden een matte glans en waren roze, leek op aluminium
Breinaalden zijn ook niet scherp, wel puntiger.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |