Het is een klassenstrijd volgens je. Dus stem je op een partij die tegen verhoging van het minimumloon is. Dus stem je voor een partij die consumentenrechten ter discussie stelt. Want dat is logisch als je denktdat er een klassenstrijd gaande is, de bezittende klasse heeft nog niet genoegquote:Op maandag 29 september 2025 23:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb vooral geen zin in extreme partijen, punt. Dus vallen PVV, SGP, SP, JA21, D66 en PvdA-GL af.
Blijft over: CDA.
Niks extreems dus.quote:Op maandag 29 september 2025 23:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh..
Is meer het feit dat die club van LGBTQIA-WAPPIEDOM naar "nou zeg, al die regenboogzebrapaden, moet dan nou?" gaat dat mij aantoont dat die groep niet te vertrouwen is en van extremis a naar b gaat al naar gelang de publieke opinie dicteert.
Nog afgezien van dat debiele klimaatgejank van D66, uiteraard... de KLM-gold card bezitters bij uitstek.
Ik stem vooral op een partij die niet doorgeslagen bat-shit insane partizaan is.quote:Op maandag 29 september 2025 23:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is een klassenstrijd volgens je. Dus stem je op een partij die tegen verhoging van het minimumloon is. Dus stem je voor een partij die consumentenrechten ter discussie stelt. Want dat is logisch als je denktdat er een klassenstrijd gaande is, de bezittende klasse heeft nog niet genoeg
Je draait als een dolle CDA'er in zijn pluche zetel.quote:Op maandag 29 september 2025 23:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik stem vooral op een partij die niet doorgeslagen bat-shit insane partizaan is.
Welke LGBT standpunten is D66 dan zo hard aan het vertegenwoordigen? Ik moet zeggen dat ik die standpunten nog helemaal niet langs heb zien komen in de media.quote:
Gut nee, niet Jetten die Baudet TRANSFOBIE verweet omdat dit heerschap simpelweg niet wist wat non-binair betekende.quote:Op maandag 29 september 2025 23:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Welke LGBT standpunten is D66 dan zo hard aan het vertegenwoordigen? Ik moet zeggen dat ik die standpunten nog helemaal niet langs heb zien komen in de media.
Puur op de man dit. Ipv dat je het partijprogramma leest. Manoman, wat ben je toch belezen..quote:Op maandag 29 september 2025 23:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gut nee, niet Jetten die Baudet TRANSFOBIE verweet omdat dit heerschap simpelweg niet wist wat non-binair betekende.
Die hele twitter-rant van onze Rob kennelijk gemist, die natuurlijk ook heel gedwee 'hen'-pronouns ging gebruiken toen die Bram daar om vroeg. Mijn goedheid, wat een HAAT van Baudet..
En nu is onze Argentino weer moe van regenboogzebrapaden.
Tuurlijk, Rob...
Je kan die uitzending gewoon terugkijken hoor.quote:Op maandag 29 september 2025 23:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Puur op de man dit. Ipv dat je het partijprogramma leest. Manoman, wat ben je toch belezen..
Precies, LGBTQ is niet hip meer en dus is ook D66 er ziek vanquote:Op dinsdag 30 september 2025 00:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Tuurijk Thierry die niet op kan houden over LGBT wist niet wat non-binair betekende.
Maar Rob Jetten is gay geloof ik en dus is D66 omdat Jetten Baudet een verwijt maakte een totaal geflipte LGBTQIA+ club?
Dit ging om de vorige verkiezingen trouwens. Zoveel heeft D66 het er blijkbaar over, dat we een zeer oude koei uit de sloot ervoor moeten halen.
quote:Op maandag 29 september 2025 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Iemand die eerst een ander wegzet als Hitler 2.0 omdat 'ie de verkeerde pronouns gebruikt en nu zegt ziek te worden van zebrapaden... sorry, GTFO en lazer op met je opportunisme.
LGBTQ was even leuk om stemmen te trekken, nu de wind wat draait zijn die regenbogen wat ziekmakend.
Top show, Rob.
Het is door op het ingeslagen pad. Maar het is geen speerpunt voor de campagne idd .quote:Op maandag 29 september 2025 23:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Welke LGBT standpunten is D66 dan zo hard aan het vertegenwoordigen? Ik moet zeggen dat ik die standpunten nog helemaal niet langs heb zien komen in de media.
Waar staat precies dat Jetten ziek is van regenboog zebrapadenquote:Op maandag 29 september 2025 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Iemand die eerst een ander wegzet als Hitler 2.0 omdat 'ie de verkeerde pronouns gebruikt en nu zegt ziek te worden van zebrapaden... sorry, GTFO en lazer op met je opportunisme.
LGBTQ was even leuk om stemmen te trekken, nu de wind wat draait zijn die regenbogen wat ziekmakend.
Top show, Rob.
Waarom noem je VVD niet in dat lijstje? Die wil totale deregulatie van arbeidsrechten in Nederland. Behoorlijk extreem toch?quote:Op maandag 29 september 2025 23:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb vooral geen zin in extreme partijen, punt. Dus vallen PVV, SGP, SP, JA21, D66 en PvdA-GL af.
Blijft over: CDA.
Hij heeft een keer gezegd dat regenboog zebrapaden mooi zijn maar geen oplossing.quote:Op dinsdag 30 september 2025 07:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waar staat precies dat Jetten ziek is van regenboog zebrapaden
Deze Poll geloof ik dus niet. Is net zo onbetrouwbaar als de Polls vier jaar geleden. Daar klopte dus ook helemaal niets van. Het is niets anders dan een momentopname na vorige week.quote:Op maandag 29 september 2025 23:34 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Uiterst rechts staat dus op netto winst (dan tel ik VVD even niet mee). Treurige oogst van Schoof.
Hoi!quote:Op dinsdag 30 september 2025 08:59 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Zo kan die wel weer.
[/modbreak]
Goedemorgen trouwens.
OP dit moment zijn al die partijen die jij benoemt heel erg populistische bezig. Ze willen allemaal stemmetjes binnenhalen met het asielprobleem.quote:Op dinsdag 30 september 2025 08:57 schreef Beathoven het volgende:
Wat me stoort aan het optreden van Van der Plas in WNL en wat over het hoofd wordt gezien.
Het is niet zozeer dat ze er volledig naast zat met haar D66 invloed van 2 leden.
Het is dat heel PVV-VVD-BBB-Ja21-SGP als één partij lijkt te willen handelen en net doet alsof alles aan de andere kant van de VVD geen enkel bestaansrecht en politieke invloed meer mag hebben.
Haar uitspraak werd namelijk niet weggelachen door Eerdmans, die erbij zat, hij gebruikte het als opstapje om aan te geven dat De Graaf (D66) "natuurlijk" veel invloed op alles heeft.
Dát is het balletje dat men wil opgooien naast de 'D66 rechters' van de PVV en waar men eigenlijk een handreiking doet naar de hooligans en het creeeren van het klimaat.
Een bewust opgezet fascistisch toneelstukje.
Mwa, in de gebieden waar geen aardbevingen zijn zullen ze vaker schijt hebben aan hun mede-Groningers.quote:Op dinsdag 30 september 2025 09:28 schreef Oracle2025 het volgende:
[..]
OP dit moment zijn al die partijen die jij benoemt heel erg populistische bezig. Ze willen allemaal stemmetjes binnenhalen met het asielprobleem.
Het enige wat me verbaast is het standpunt van FVD en JA21 dat ze weer gas willen gaan laten boren in groningen. Wat????
Daarmee sluiten zichzelf helemaal uit in die provincie. Ik ben echt benieuwd hoeveel stemmen ze in groningen gaan halen. Dat moet toch haast wel 0 zijn? Of er moeten echt mensen zitten die het geld willen hebben. Daar mikken ze dus op.
Die is al tijden al koel geweest, maar dat werd nooit zo duidelijk voor de buitenwereld. De PVV en koelen en vriezen is sowieso een dingetje.quote:Op maandag 29 september 2025 22:52 schreef TheVulture het volgende:
Het valt me wel op dat Agema ineens veel minder heftig en uitgesproken is over PVV-stokpaardjes.. je merkt wel aan alles dat die relatie met Wilders bekoeld is
Dat plan heeft FvD al langer en toch stemde in 2023 nog 2,29% van Groningen op FvD. Daarmee waren ze de 8e provincie voor FvD.quote:Op dinsdag 30 september 2025 09:28 schreef Oracle2025 het volgende:
[..]
OP dit moment zijn al die partijen die jij benoemt heel erg populistische bezig. Ze willen allemaal stemmetjes binnenhalen met het asielprobleem.
Het enige wat me verbaast is het standpunt van FVD en JA21 dat ze weer gas willen gaan laten boren in groningen. Wat????
Daarmee sluiten zichzelf helemaal uit in die provincie. Ik ben echt benieuwd hoeveel stemmen ze in groningen gaan halen. Dat moet toch haast wel 0 zijn? Of er moeten echt mensen zitten die het geld willen hebben. Daar mikken ze dus op.
Agema was eigenlijk altijd al een eigen fractie binnen de fracte, net als Graus eigenlijk. En ook Helder wel. Alleen bezig met hun eigen onderwerpen en totaal niet bezig met het grote anti-islam verhaal van Wilders. Agema trok het meeste op met links, niet met rechts, toen ze kamerlid was.quote:Op dinsdag 30 september 2025 09:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Die is al tijden al koel geweest, maar dat werd nooit zo duidelijk voor de buitenwereld. De PVV en koelen en vriezen is sowieso een dingetje.
Bij Graus heb ik altijd het idee gehad dat hij iets heeft om Wilders mee te chanteren....quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Agema was eigenlijk altijd al een eigen fractie binnen de fracte, net als Graus eigenlijk. En ook Helder wel. Alleen bezig met hun eigen onderwerpen en totaal niet bezig met het grote anti-islam verhaal van Wilders. Agema trok het meeste op met links, niet met rechts, toen ze kamerlid was.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ze het PVV programma niet steunde, dan had ze uit de fractie moeten stappen. Maar afgeven op de islam en op asiel heeft ze nooit echt gedaan in de Kamer.
Wilders zit in de Kamer dankzij Graus. Graus had een Limburgs tv-programma en liet Wilders daar steeds opdraven, zo kwam hij op de VVD lijst. Dat lijkt Wilders nooit te vergeten. Sowieso zijn die privé dan wel weer goed met elkaar (itt Agema en Wilders) als Limburgers onder elkaar. En is Graus enorm loyaal, dat kan Wilders ook wel waarderen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:19 schreef Oracle2025 het volgende:
[..]
Bij Graus heb ik altijd het idee gehad dat hij iets heeft om Wilders mee te chanteren....
Anders kan ik ook niet begrijpen waarom Wilders deze man in zijn partij laat zitten. Misschien hebben ze samen ooit een sex feestje ofzo gehad op het Binnenhof of er buiten? Wie zal het zeggen maar het is totaal onbegrijpelijk dat Graus van Wilders nog bij zijn partij mag blijven. Er klopt gewoon iets niet.
Nee, er is meer aan de hand dan dit simpel opsommetje van je. Graus heeft de pvv heel vaak in diskrediet gebracht. Bijna iedereen die dat deed moest vertrekken van Wilders. Graus heeft iets om zijn 150000 euro veilig te stellen bij de PVV.quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wilders zit in de Kamer dankzij Graus. Graus had een Limburgs tv-programma en liet Wilders daar steeds opdraven, zo kwam hij op de VVD lijst. Dat lijkt Wilders nooit te vergeten. Sowieso zijn die privé dan wel weer goed met elkaar (itt Agema en Wilders) als Limburgers onder elkaar. En is Graus enorm loyaal, dat kan Wilders ook wel waarderen.
Ze was zelf als woordvoerder zorg ook niet vies van oneliners, natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 september 2025 11:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Pijnlijk dat momentje toen Agema zei dat de politici wat minder oneliners eruit moeten gooien bij Pauw & De Wit waarna Jeroen haar terecht zei dat het haar eigen partijleider is die dat het vaakst doet...
Komt wel goed. Dikke doei.quote:Op dinsdag 30 september 2025 11:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze was zelf als woordvoerder zorg ook niet vies van oneliners, natuurlijk.
Avant garde.quote:Op dinsdag 30 september 2025 09:28 schreef Oracle2025 het volgende:
[..]
Bij de PVV zitten en je druk maken om Zorg. Wilders geeft helemaal niets om zorg. Ze zou naar een andere partij kunnen gaan maar niemand zit op haar te wachten met haar PVV achtergrond.quote:Op dinsdag 30 september 2025 11:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Komt wel goed. Dikke doei.![]()
[ x ]
Wilders geeft inderdaad helemaal niks om zorg. De PVV volgt in grote lijnen gewoon de VVD lijn hierin. Behalve dan wat betreft het eigen risico.quote:Op dinsdag 30 september 2025 11:50 schreef Oracle2025 het volgende:
[..]
Bij de PVV zitten en je druk maken om Zorg. Wilders geeft helemaal niets om zorg. Ze zou naar een andere partij kunnen gaan maar niemand zit op haar te wachten met haar PVV achtergrond.
Ik heb het idee dat die standpunten vooral zijn ingebracht door Agema. Wilders had haar nodig als 1e luitenant en nam haar standpunten op in het partijprogramma. Plus... hij kon er kiezers mee lijmen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 11:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Desondanks hoor ik toch nog geregeld mensen die op de PVV zeggen te stemmen vanwege hun standpunten over de zorg.
Klopt, de aandacht voor zorg bij de PVV is toen Agema minister werd al verdwenen en zal denk ik nog minder worden.quote:Op dinsdag 30 september 2025 12:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat die standpunten vooral zijn ingebracht door Agema. Wilders had haar nodig als 1e luitenant en nam haar standpunten op in het partijprogramma. Plus... hij kon er kiezers mee lijmen.
Als je bij de PVV gezeten hebt en actief in de media bent geweest dan willen ze je graag hebben bij Ja21 en BBB. Bovendien kun je altijd nog op de achtergrond blijven binnen de PVV zelf.quote:Op dinsdag 30 september 2025 11:50 schreef Oracle2025 het volgende:
[..]
Bij de PVV zitten en je druk maken om Zorg. Wilders geeft helemaal niets om zorg. Ze zou naar een andere partij kunnen gaan maar niemand zit op haar te wachten met haar PVV achtergrond.
Oh ja dat is natuurlijk precies hetzelfde als er ziek van zijnquote:Op dinsdag 30 september 2025 07:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij heeft een keer gezegd dat regenboog zebrapaden mooi zijn maar geen oplossing.
Inderdaad, Rob ziet er ook vrij gezond uit voor iemand die steeds ziek zou zijn van al die regenboogzebrabaden.quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oh ja dat is natuurlijk precies hetzelfde als er ziek van zijn
Waarom vind je het de verkeerde kant op gaan?quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:27 schreef Klopkoek het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)rs-zweven-nog-161486
Dit gaat de verkeerde kant op...
Wat bijdraagt aan het groter wordende gat tussen PVV en GroenLinks-PvdA is aandacht voor immigratie en het ondersneeuwen van thema's die kiezers bij GroenLinks-PvdA vinden passen.
Dat ga ik tegen een rechts-extremist niet zeggen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:28 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Waarom vind je het de verkeerde kant op gaan?
Dit is niet echt een indicatie van dat iets verkeerd gaat.quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:27 schreef Klopkoek het volgende:
Wat bijdraagt aan het groter wordende gat tussen PVV en GroenLinks-PvdA is aandacht voor immigratie en het ondersneeuwen van thema's die kiezers bij GroenLinks-PvdA vinden passen.
Het is wel zo dat Verian ook met een online panel werkt. Mensen moeten zich daarvoor aanmelden ('NIPObase' panel; dat zijn meer dan 100000 mensen maar Verian pakt er slechts 1500 uit). Net als De Hond.quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dit is niet echt een indicatie van dat iets verkeerd gaat.
Er zijn een heleboel zwevende kiezers. Maar er is in dit stadium geen twijfel tussen PvdAGL en PVV bij die groep. Niemand als individu gaat 'of' uiterst links 'of' ultrarechts zitten.
PvdAGL heeft vooral veel te vrezen van de SP, DENK en D66 dat met de recente gebeurtenissen toch wel een voordeeltje in de polls heeft. Maar bovenalles voornamelijk ook wel het CDA. Maar wat van PVV naar CDA 'zou' gaan komt nooit bij de PvdAGL uit en vice versa.
Als de PvdA een meesterzet wil doen, dan moet Aboutaleb met z'n 13% aan Nederlanders die 'm als premier willen zien de slangenkuil in. Dán komt het wel in het vaarwater van PVV.
Pijnlijk...quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is wel zo dat Verian ook met een online panel werkt. Mensen moeten zich daarvoor aanmelden ('NIPObase' panel; dat zijn meer dan 100000 mensen maar Verian pakt er slechts 1500 uit). Net als De Hond.
En Verian heeft al tijden een bekende VVD-bias. Dankzij deze bias mag VVD nu mee doen aan de debatten en Jetten niet.
Zo een peiling waar GL-PvdA van 29 naar 26 en nu 23 rolt kan een sneeuwbaleffect veroorzaken.
Vergeet niet: in Oostenrijk (Kurz), Duitsland en VS is bewezen dat peilingen worden gemanipuleerd en aangestuurd. Iemand moet het betalen...
Hey Dion, je bril!quote:Op dinsdag 30 september 2025 11:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Komt wel goed. Dikke doei.![]()
[ x ]
Wel interessant dat 50% van de kiezers nog zweeft op dit moment.quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is wel zo dat Verian ook met een online panel werkt. Mensen moeten zich daarvoor aanmelden ('NIPObase' panel; dat zijn meer dan 100000 mensen maar Verian pakt er slechts 1500 uit). Net als De Hond.
En Verian heeft al tijden een bekende VVD-bias. Dankzij deze bias mag VVD nu mee doen aan de debatten en Jetten niet.
Zo een peiling waar GL-PvdA van 29 naar 26 en nu 23 rolt kan een sneeuwbaleffect veroorzaken.
Vergeet niet: in Oostenrijk (Kurz), Duitsland en VS is bewezen dat peilingen worden gemanipuleerd en aangestuurd. Iemand moet het betalen...
Hij liet het al vallen toen de uitzending over de verkiezingen nog bezig was. Toen er helemaal nog geen sprake was van coalitievorming. Dus niet de ochtend na de verkiezingen, maar in de nacht erna.quote:Op dinsdag 30 september 2025 12:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat die standpunten vooral zijn ingebracht door Agema. Wilders had haar nodig als 1e luitenant en nam haar standpunten op in het partijprogramma. Plus... hij kon er kiezers mee lijmen.
Weet iemand nog dat een verhoging van de AOW-leeftijd een absoluut breekpunt was voor Wilders?
Dat zei hij voor de verkiezingen in 2010. De ochtend na de verkiezingen liet hij het vallen voor een coalitie met VVD en CDA.
Vooral ook dramatisch: met deze uitslag zouden GL-PvdA, CDA, VVD, D66 en JA21 alle 5 nodig zijn of je komt op een 6 of 7 partijen kabinet. Als je dus hoopt op snel een kabinet dat echt wat gaat doen, bijvoorbeeld snel Wiersma er uit, zou dit een hele slechte uitslag zijn.quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:27 schreef Klopkoek het volgende:
Directe opdrachtgever is natuurlijk Avrotros. Van oudsher een VVD clubhuis, dat binnenkort gaat fuseren met WNL.quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:54 schreef papert het volgende:
Pij
[..]
Pijnlijk...
Los daarvan denk ik ook dat als de VVD nog verder zou zijn gezakt in de peilingen dat er wel een reden/manier was bedacht om de VVD toch mee te laten doen. En mocht dat echt te ongeloofwaardig zijn, doen ze wel een VVD'er als duider achteraf.
Dat heb ik ook. Ik durf nog niet zo te gaan dat het bewust gedaan wordt (behalve bij WNL, ON en Kockelman) maar het verschil in aandacht is echt heel groot. De frames worden in ieder geval vooral bepaald door rechts, en links probeert binnen die frames een eigen geluid te laten horen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 14:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Directe opdrachtgever is natuurlijk Avrotros. Van oudsher een VVD clubhuis, dat binnenkort gaat fuseren met WNL.
Soms ben ik een beetje wantrouwend... bijvoorbeeld ook hoe nu.nl het GL-PvdA congres helemaal negeert. Dat deden ze niet bij CDA, VVD, JA21 de pussy riot gekkies van PvdD en ga zo verder. Algemeen Dagblad een drietal artikelen, maar allemaal een beetje zuur en van Elodie Verweij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |